ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ

 

  1. ΔΙΕΒΗΜΕΝ ΜΕΤΑ  ΙΣΧΥΡΩΝ  ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΩΝ ΤΟΝ …ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ.
  2.  ΑΧΥΡΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

Στα Indymedia  έγινε εδώ και 2-3 ημέρες ένα σχετικό μπάχαλο με την κριτική που ανεβάσαμε κι εδώ κι εκεί στο  κέιμενο του Ρουβίκωνα. Κάποιοι, εξ επαγγέλματος υβριστές, αλλά και χρυσαυγίτες επιδόθηκαν σε ένα όργιο ύβρεων και βρώμικων χαρακτηρισμών. Βέβαια,  η συντριπτική πλειοψηφία του σάιτ, προς τιμήν  τους, αποδείχτηκε για άλλη μια φορά νηφάλια, σοβαρή, νουνεχής ,αφού από τους (χιλιάδες) επισκέπτες των Ιντυ, μόλις ελάχιστοι,  μετρημένοι στα δάχτυλα των χεριών, αποδείχτηκαν άτομα με χαμένη ταυτότητα ή  εγκάθετοι και προβοκάτορες

Παραθέτουμε δύο  κείμενα-απαντήσεις μας στα Ιντυα,  με αφορμή εκείνες τις επιθέσεις των υβριστών:

 

1. ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΩΝ … ΑΝΑΚΡΙΤΩΝ-ΚΛΑΚΑΔΟΡΩΝ ΤΟΥ ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ
από ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΣ (Homo-Naturalis.gr) 21/05/2017
ΒΑΛΤΕ ΤΟ ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΘΕΛΕΤΕ. ΜΟΝΟ…ΒΑΛΤΕ ΤΟ!
(ΑΝΤΙ) ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ                   ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΥ , διδάκτορα Ιστορίας

  Καλούμαι  να απολογηθώ για τα αδικήματα της… απρεπούς,  ιστορικής  κριτικής εκ γειτνιάζουσας μεν,  διαφορετικής ,όμως,  ιδεολογικής πλατφόρμας, ενώπιον των  επικριτών  μου στο κείμενο των πολιτικών θέσεων του ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ, όπως δημοσιεύτηκε  στον ιστότοπο του Athens. Indeymedia.  Στην ίδια θέση ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ, η ΔΟ του  ιστότοπου ανέβασε και τη δική μου  ιστορική κριτική για τη  συγκεκριμένη δημοσίευση  με τίτλο: ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ-ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ»

 Μέχρι και την ώρα της, αν μη τι άλλο, άκοσμης   εξαφάνισης-διαγραφής  της κριτικής μου εκείνης από το φόρουμ, υπήρξαν απ΄όσο πρόφτασα να  διαβάσω,  πολλές επικριτικές απαντήσεις (αλλά και επαινετικές),  οι αποστολείς των οποίων  «διερρήγνυον τα ιμάτια» τους, γιατί  επιτρέπεται συνεχώς  και αδιαλείπτως  σε έναν «αλλοδαπό», σε ένα Φιλισταίο σαν κι εμένα , να εισέρχεται στο «ναό του Σολομώντος»  μη Ιουδαίος ων!  Μάλιστα, εκ των επικριτών του κειμένου της κριτικής μου, κάποιοι, πέρα από την προσκόμιση  … πιστοποιητικών αναρχικών φρονημάτων που αιτούντο  εδώ και τώρα, για  να επιβεβαιωθούν  και οι  δικές μου πολιτικές θέσεις, όπως έκανε ο Ρουβίκωνας, θα έπρεπε, υποστήριζαν,  να προσκομίσω-παρουσιάσω  αυτά τα πιστοποιητικά αυτοπροσώπως στην παρουσίαση του «πολιτικού προγράμματος» της συλλογικότητας στα Εξάρχεια.

Για να εξηγούμαστε. Δεν έχω να παρουσιάσω τίποτα και σε κανένα. Ο καθένας έχει ασφαλώς τα δικά του «πιστοποιητικά”  και την προσωπική του ιδεολογική  πορεία για την οποία σεμνύνεται ή ντρέπεται. Εγώ νιώθω υπερήφανος για τη δική μου ως τώρα. Και  για εκείνους που θα είχαν την περιέργεια ή την απαίτηση να μάθουν για το ιδεολογικό ποιον-προσανατολισμό  κάποιου που βγαίνει μπροστά αγωνιστικά με δημοσιεύσεις σε σάιτ και ιστότοπους ,όπως σ΄αυτόν εδώ ,παραθέτουμε   δύο λινγκ από τον δικό μας ιστότοπο, που αφορούν τον βίο και την πολιτεία μας.

1. Homo-Naturalis. gr

 Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ. ΝΙΚΟΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ: «ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ».

  1. Homo-Naturalis.gr

 Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ. ΤΑ… ΚΑΘ΄ΗΜΑΣ.

Άλλο, πάντως  ,το ιδεολογικό φόρτωμα που κουβαλάει ο καθένας και άλλο  η επαγγελματική , η επιστημονική του ιδιότητα . Με βάση  την ιδιότητα του ιστορικού  και με αφορμή τις συγκεκριμένη κριτική  στο κείμενο του Ρουβίκωνα, δεν  οφείλω καν να απολογηθώ σε κανέναν,  διότι α. είναι καθήκον και υποχρέωσή μου, ως  ιστορικός,  να  κρίνω το πολιτικό γίγνεσθαι της εποχής μου. β. Κι αν γι΄ αυτό το κείμενο ήδη  έχουν προχωρήσει σε κριτικές  οι δημοσιογράφοι, που εν πολλοίς υπηρετούν την παραπληροφόρηση, πόσο μάλλον ένας ιστορικός όφειλε από την πρώτη στιγμή  να μιλήσει και να διατυπώσει  τις απόψεις του επί των πολιτικών αυτών θέσεων.

Και αυτός ακριβώς έκανα. Εκτός αν ο Ρουβίκωνας είναι πάνω και πέραν της ιστορικής κριτικής. Σε κανένα άλλο αντι ιδεολογικό ή άλλο αντιδεοντολογικό ως προς την επιστήμη της ιστορίας, αλλά και τις αρχές της διακίνησης των ιδεών,  υπέπεσα αδίκημα ή παράλειψη.

Το κράτος, που είναι  στην ιδεολογία του αναρχισμού η «αιχμή του δόρατος», αν και επιχείρησε πολλές φορές να μας εμποδίσει στο σάιτ μας να εκφράζουμε με τον τρόπο που εκφράζουμε τις ιστορικές μας απόψεις, εν τούτοις δεν είχε την αφροσύνη να εγκαλέσει έναν ιστορικό για τις απόψεις του. Σιώπησε και απέφυγε τη σύγκρουση.  Και όμως. ΄Ο,τι δεν έκανε η εξουσία, το  έκαναν  κάποιοι κλακαδόροι του ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ. Και είναι μεν κωμικοτραγικό, αλλά  σύνηθες στην Ιστορία.  Τις περισσότερες φορές οι ζηλωτές αποδεικνύονται “βασιλικότεροι του βασιλέως” ή  υποπίπτουν στο αμάρτημα του  «δάσκαλε που δίδασκες και νόμους δεν εκράτεις».

Κύριοι,

Ο ιστορικός δεν απολογείται για την κρίση του. Ούτε η ιδεολογική του τοποθέτηση επηρεάζει ή τουλάχιστον πρέπει να επηρεάζει, τις ιστορικές του κρίσεις. Αν ήταν  έτσι, θα έπρεπε προ πολλού να έχουν παραδοθεί στη πυρά τα περισσότερα έργα των ιστορικών.  Ευτυχώς, όμως, που ακόμα και σε εποχές Μεσαίωνα οι άνθρωποι δε σκέφτονταν  με τα μυαλά των παρατρεχάμενων  του ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ. Ούτε στήνουν   ιδεοληπτικά γκέτο και σπιναλόγκες .

Περαίνοντας. Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ λόγος που συντάσσω αυτές τις γραμμές, είναι τούτος.  Φοβάμαι  μήπως η ΔΟ του Indymedia υποχωρήσει από την πίεση των αφρόνων και  στήσει καμίνι για να καίει  απόψεις, κρίσεις ιστορικές, διακίνηση ιδεών γενικά. Αυτός είναι ο φόβος μου.

 Μην αφήσετε να σας τρομοκρατήσουν οι τρομοκράτες της ιδέας, της άποψης, της κρίσης. ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ. ΔΙΔΑΞΤΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΗΘΟΥΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ.

Αν υποχωρήσετε, θα κάνετε μεγάλη ζημιά στο κίνημα. Δε θα είστε πια ένα κινηματικό σάιτ των “διαφορετικών”, αλλά φοβισμένοι γραφειοκράτες και υπηρέτες ,που απολογείστε στον τελευταίο “φονταμενταλιστή”  του  Ρουβίκωνα . Μην επιτρέψετε να μπείτε στη γωνία ,χειραγωγημένοι και απολογούμενοι.

 Σταθείτε στο ύψος των κρίσιμων εποχών. Μην υποχωρείτε σε όσους ξαναφέρνουν  “Μεσαίωνες”. και ανάβουν φωτιές να καίνε βιβλία.

Το ποτάμι δεν πάει πίσω. Στο πέρασμά του παρασύρει τα πάντα. Και έχει ξεκινήσει το φούσκωμά του εδώ και πολύ καιρό. Αλλοίμονο σε όσους βρεθούν στο πέρασμά του.

2. ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ

Αν  με το πλεονέκτημα της ανωνυμίας  και την  αυτοαναγόρευση σε κήνσορες και τιμητές του αναρχισμού και μάλιστα σε  καθεδρικά επικριτικό  λόγο,  πιστεύουν κάποιοι  πως  αλλάζουν και  την πραγματικότητα, είναι γελασμένοι. Και η πραγματικότητα είναι τούτη: Σε μια συλλογικότητα σε μια κοινωνία  συναντάς «κάθε καρυδιάς καρύδι». Κα φυσικά   δεν απαγορεύεται σε κανένα «καρύδι»   να ισχυρίζεται  πως είναι εκείνο ή το άλλο . Ακόμα και …εξωγήινο.  Αλλά αυτή του η διακήρυξη,  δεν τον  απαλλάσσει από την ευθύνη να  αποδείξει τον ισχυρισμό του.

Στη δική μας περίπτωση,  κάποιοι  από εκείνους που άσκησαν υβριστική κριτική στην  κριτική μας για το κείμενο του Ρουβίκωνα, ναι, μεν, ισχυρίστηκαν πως πρόκειται  για …ακραιφνή αναρχικά άτομα και… «υπεράνω» πάσης φανατικής ,μισαλλόδοξης και μικροπρεπούς υποψίας, αλλά  στα «scripta manent» τους  δε μοιάζει και πολύ  να είναι αλήθεια. Και συγκεκριμένα εκείνο που εισπράττει κανείς από την ανάγνωσή τους, είναι ισχυρές δόσεις αποφοράς και  μπόχας  φασισμού, αλλά και σοβαρές ενδείξεις  περί  δεινής  τρικυμίας εν τω κρανίω.

Ο φασισμός δεν είναι μόνο ιδεολόγημα, ούτε φυσικά οργάνωση σχηματισμών  ομοφρόνων.  Είναι και   συμπεριφορά και τρόπος  καθημερινής ζωής. Από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σπουδαία και σύνθετα.  Μπορεί  για παράδειγμα   να καβαλάς τη μηχανή για  να πας να  γράφεις «αντιφασιστικά»  συνθήματα στους τοίχους, αλλά αυτό δε σε κάνει αντιφά, αν  αφήνεις πίσω σου   απαράδεκτα ντεσιμπέλ   ηχητικής ή άλλης  ρύπανσης  ή τρέχεις  με ταχύτητα  φονιά –φάτε τη σκόνη μου.   Κι ακόμα . Αν   κάποιος ντυμένος με τη  μάσκα ενός « νικ»  χαρακτηρίζει   τον Πάνο Καμμένο  φασίστα για όσα λέει και κάνει (εγώ τον  χαρακτηρίζω συνεχώς ,αλλά  επωνύμως στα κείμενά μου  «Ναζί χωρίς στολή»), οφείλει, όμως, να ξέρει πως  δεν είναι και τούτος λιγότερος  φασίστας ,όταν:

  1. Ανάμεσα στις  ιδρυτικές αρχές του δικού μας σάιτ (ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ)  κυρίαρχη είναι εκείνη που διαβεβαιώνει  πως «δεν πιστεύουμε στα έθνη,  τα κράτη, τις  πατρίδες. Και πως  «δικό μας έθνος, δική μας πατρίδα είναι ο κόσμος ολόκληρος». Αυτό ισχυριζόμαστε  και είναι έκθετο σε κοινή θέα και ανάγνωση. Κι αυτήν ακριβώς τη γραμμή τηρούμε και στα κείμενά μας απαρέγκλιτα εδώ και χρόνια. Αλλά, το σπουδαιότερο κι από την αναφορά ετούτη, είναι η προσωπική μας ιδεολογική πορεία στη ζωή, που σε κάθε στάση της αποδεικνύει αυτός ακριβώς που ισχυριζόμαστε και γραπτά. Και τούτη είναι η μέγιστη και η πιο καταξιωμένη φυσικά απόδειξη.

Και έρχεσαι τώρα ο φασιστάκος με την κουκούλα της ανωνυμίας ,  χωρίς τσίπα, χωρίς στοιχειώδη αυτοσεβασμό και θυμώνει γιατί αναρωτιέται  «τι δουλειά έχει να γράφει στα Ιντυα ο Πολύτροπος, που  δηλώνει… πατριώτης»! Χωρίς, βέβαια,  να παραθέτει (και πού να τη βρει )έστω και μια….πατριωτική  αναφορά στα κείμενά μας. Πολύ περισσότερο να τολμήσει να μνημονεύσει την ιδρυτική μας αρχή πως «ο πατριωτισμός είναι καταφύγιο των απατεώνων». Κι ακόμα, ούτε μια ματιά από αυτονόητη περιέργεια να ρίξει  στο «βιογραφικό» μας,  για να  δει  τι σόι άνθρωπος είναι ο «Πολύτροπος». Και σου σηκώνει και το δάκτυλο με την απαίτηση να αποδείξεις πως δεν είσαι… ελέφαντας.   Αν αυτό δεν είναι φασισμός και μάλιστα βαρβάτος,  βρείτε  μια άλλη λέξη να τον  χαρακτηρίσουμε.

2.   Απαγορεύει άλλος την  κριτική και μάλιστα την  ιστορική σε επαγγελματία ιστορικό, που έχει και δικαίωμα και υποχρέωση να διατυπώνει κρίσεις σε τέτοιους είδους πολιτικές κινήσεις και  πολιτικές διακηρύξεις, σαν αυτές στο κείμενο του Ρουβίκωνα. Αλλά στη  διατύπωση ιστορικών κρίσεων, ο όποιος «άλλος»  οφείλει να γνωρίζει πως  δεν κτίζονται τέτοιες κρίσεις   με έδραση σε προσωπικές ιδεολογικές απόψεις  αλλά διατυπώνονται με τη  χρήση των ιστορικών εργαλείων.  ΄Όπως, εν προκειμένω, έγινε  με τη  κριτική του κειμένου του Ρουβίκωνα. Ένα από τα γνωστά στη χρήση τους τέτοια ιστορικά εργαλεία είναι η ιστορική παρατήρηση  στο  «συνήθως  συμβαίνον» . ΄Όταν, ας πούμε, λέει   ο Ρουβίκωνας πως θα κάνει την επανάσταση με τις μάζες, αφού πρώτα απομονώσει τους…βιαστές και τους πρόσφυγες που έγιναν αφεντικά, αν αυτό δεν είναι αφελές, είναι ανιστόρητο, αφού  καμιά τέτοια επανάσταση, έστω κι αν επικράτησε δεν … κράτησε. Κι αυτό  παίρνει πια τη παγίωση ιστορικού νόμου, αφού αποδειγμένα  οι ασυνειδητοποίητες  μάζες  ζητούν κυρίως  «άρτον και θέμα» από μια επανάσταση. Ακόμα και  εκείνες οι ελληνικές μάζες σήμερα  από τις οποίες θα έχει βγάλει έξω ο Ρουβίκωνας τους βιαστές και τους πρόσφυγες αφεντικά.   Τι ποιο απλό και κατανοητό;

3. Η ιδεοληπτική  γκετοποίηση-σπιλαλογκοποίηση   συλλογικοτήτων και ομάδων  είναι ,ότι χειρότερο. Οδηγεί σε ελιτισμό,  Αθωνισμό, αλλά και σε  φονταμενταλισμό και  τζιχαντισμό με ή χωρίς  εισαγωγικά. Η επίκληση από κάποιους του…άβατου των Indymedia είναι μορφή φασισμού. Και μάλιστα χείριστου. Το κάνουν και στο δικό τους σάιτ οι Χρυσαυγίτες.   Η ελευθερία του λόγου, η διακίνηση των ιδεών, είναι δικαίωμα κατακτημένο του ανθρώπου. Τι θα πει «εσύ μπαίνεις  κι εσύ βγαίνεις»;  Εγώ ξέρω στα κυριλόμπαρα πως κάνουν φέης κοντρόλ, .Ε, όχι και στα ίντυα!  Και ποιος είσαι εσύ πού θα τολμήσεις τέτοια υπόδειξη; Δεν μπορείς να σηκώνεις δάκτυλο, και μάλιστα φορώντας  την κουκούλα της ανωνυμίας για να υποδεικνύεις ποιος θα «ζήσει» και ποιος θα «πεθάνει» στα Ιντυα. Αν δεν κατέχεις ούτε αυτόν  το στοιχειώδη κανόνα του αναρχισμού, το πιθανότερο δηλώνεις αναρχικός, αλλά είσαι φασίστας με Φι  κεφαλαίο.

Είναι φανερό πως   η επισκεψιμότητα των Ιντυα είναι μεγάλη. Είναι παρήγορο πως σε ένα μέγα πλήθος επισκεπτών  υπήρξαν  ελάχιστες απαντήσεις στην κριτική μας,  υβριστικής μορφής . Είναι όντως παρήγορος αυτός ο αριθμός και δείχνει την ιδεολογική  ωριμότητα των ανθρώπων που «κυκλοφορούν» εδώ μέσα. Εξυπακούεται πως καλοδεχούμενες είναι και όσες απαντήσεις άσκησαν σοβαρή κριτική με επιχειρηματολογία στην κριτική μας και ας ήταν ακόμα και  επικριτικές.

Και με την ευκαιρία δεν πρέπει να ξεχνάμε  την παρουσία  στο σάιτ των προβοκατόρων, που δουλειά τους  είναι να τρολάρουν ,να προκαλούν, να «ψαρεύουν» για τους ευνόητους λόγους. 2-3 από τις παραπάνω απαντήσεις είναι φως φανάρι χρυσαυγίτικες.

Και να τελειώνουμε.   Όλοι  οφείλουμε να γνωρίζουμε πως οι  ύβρεις και οι  χαρακτηρισμοί δεν είναι επιχειρήματα.  ΄Οταν τολμάμε  να προχωρήσουμε ,έστω και ανώνυμα σε χαρακτηρισμούς, οφείλουμε από στοιχειώδη σεβασμό στη δεοντολογία, να παραθέσουμε  και το απόσπασμα από το γραπτό εκείνου  που τον χαρακτηρίζουμε  έτσι ή αλλιώς. Αυτό είναι επιχείρημα .Αλλιώς, ο χαρακτηρισμός είναι έωλος, φασιστικός και ως εκ τούτου ανήθικος. Και φυσικά, το ίδιο ισχύει και για  απομονωμένα από τον κορμό του κειμένου  αποσπάσματα,  που  στηρίζουν ευκαιριακά την άποψη του υβριστή.

Και  για να βάλουμε μια τελεία σε όλο αυτό που έγινε. ΄Ηταν η τελευταία φορά που απαντήσαμε  σε ύβρεις και  βρώμικους χαρακτηρισμούς . Αλλά και οι κρίσεις  που δε θα   συνοδεύονται από την παράθεση των αντίστοιχων αναφορών στα κείμενά  μας,  για  να αποδεικνύουν ή να την δικαιολογούν, θα μένουν αναπάντητες.

2. Εξελίξεις: Στα χέρια του Ιβάν Σαββίδη το 20% του Mega
Εξελίξεις: Στα χέρια του Ιβάν Σαββίδη το 20% του Mega

Διόρθωση επί  το ορθόν:  ” “Στα χέρια του δικτάτορα Πούτιν το 20% του Mega”.

 Ρωσικό κανάλι επί θύραις , λοιπόν. Για να δούμε ποιοί από τους παλιούς υπαλλήλους της βαριάς πλέον βιομηχανίας παραπληροφόρησης, θα προσφέρει “γην και ύδωρ”στον αχυράνθρωπο; Εμείς στοιχηματίζουμε πως  ΟΛΟΙ.