Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ…ΕΛΛΗΝΙΚΗ!

 

α. Ο Ντιμιτρόφ ζητάει αλλαγή ονομασίας και της ελληνικής Μακεδονίας
Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

 

Για την Ελλάδα είναι σημαντικό να έχει μια σαφή διάκριση μεταξύ της χώρας της «Μακεδονίας» και της ελληνικής περιοχής της Μακεδονίας, για εμάς είναι σημαντικό να εξαλειφθούν οποιεσδήποτε αμφιβολίες σχετικά με τα ζητήματα ταυτότητας. Πρέπει να βρούμε έναν αξιοπρεπή τρόπο να το εξηγήσουμε και να το επεξεργαστούμε…

…Η Μακεδονία δεν ανήκει αποκλειστικά στην Ελλάδα ή στην «Μακεδονία», διότι πρόκειται για μεγάλη γεωγραφική περιοχή και υπό την έννοια αυτή η πραγματική απάντηση στον αλυτρωτισμό είναι η αρχή της μη αποκλειστικότητας. Οι δυο πλευρές έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τον όρο, το όνομα και τα παράγωγα σε διαφορετικό πλαίσιο. Η αρχή της μη αποκλειστικότητας ή της μη μονοπώλησης είναι η έλλειψη του δικαιώματος να έχουμε αποκλειστική χρήση του όρου Μακεδονία, σαν Μακεδονία».

β.ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ομογενείς: Εχθρός μας όποιος πει «ναι» στο όνομα «Μακεδονία»
greeknewsonline.com/ Δημήτρης Πανάγος

Ξεκάθαρη θέση στο Σκοπιανό πήραν οι Έλληνες της ομογένειας, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να περάσουν το κατώφλι του Λευκού Οίκου προκειμένου να μην γίνει αποδεκτή μία σύνθετη ονομασία που θα περιλαμβάνει τον όρο «Μακεδονία».

Μάλιστα οι ομογενείς της Αμερικής στέλνουν επιστολή – ψήφισμα στον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ επιδιώκοντας συνάντηση μαζί του. Παράλληλα στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση στην Ελλάδα ότι όποιος πολιτικός ψηφίσει υπέρ μίας ονομασίας για τα Σκόπια που θα περιλαμβάνει τον όρο «Μακεδονία» είναι ανεπιθύμητος στις ΗΠΑ και ότι μία τέτοια συμφωνία «θα σημάνει και τη ρήξη στις σχέσεις του Εθνικού Κέντρου με την ομογένεια».

Σε επιστολή τους, οι Έλληνες της ομογένειας, μέλη ενώσεων και σωματείων που δραστηριοποιούνται από τη μία ως την άλλη άκρη της Αμερικής, αναφέρουν:

«Λαμβάνεται η απόφαση να επιδοθεί ψήφισμα προς τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, κ. Ντόναλντ Τραμπ, με τις θέσεις και τη στάση της οργανωμένης Ομογένειας για το ζήτημα της Ονομασίας των Σκοπίων και να γίνει αίτημα συνάντησης μαζί του».
Αποφάσισαν ομόφωνα πως από εδώ και στο εξής όλες οι εθνικές παρελάσεις για την επέτειο της εθνικής Παλιγγενεσίας να είναι αφιερωμένες στο εθνικό ζήτημα της Μακεδονίας.


Να εξηγούμαστε πρώτα ιστορικά, μετά από αυτή την εξέλιξη  στο θέμα  της ονομασίας της σκοπιανής Μακεδονίας,  που έβαλε ο  Ντιμιτρόφ (δεν είναι πάντως  καινούριο). ΄Εχουμε, λοιπόν,  και λέμε.

΄Οταν αναφερόμαστε σε  Μακεδονία (περιοχή) από τη  αρχαιότητα μέχρι τώρα, εννοούμε τη σημερινή  Μακεδονία στην ελληνική επικράτεια ,όπου ήκμασε το κράτος των αρχαίων Μακεδόνων. Πιθανότατα, τα σύνορα εκείνου του αρχαίου κράτους, να επεκτείνονταν ΚΑΙ ως την περιοχή των σημερινών  Σκοπίων. Σε καμιά περίπτωση, όμως,  το  «κέντρο» εκείνου του κράτους της αρχαιότητας  δεν ήταν στα Σκόπια για τους λόγους που έχουμε εξηγήσει εδώ επανειλημμένα.

Πλήθος οι αρχαίες πηγές που επιβεβαιώνουν την παραπάνω άποψη. Κι ακόμα, οι ίδιες πηγές μας διασώζουν και την πληροφορία πως η σημερινή «ελληνική»  Μακεδονία, ήταν το κέντρο του αρχαίου κράτους των Μακεδόνων και  διατήρησε ανέκαθεν το ίδιο  όνομα (ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ), χωρίς καμιά  τοπική, φυλετική, εθνική  ή όποια άλλη διευκρινιστική προσθήκη.

Να επικαλεστούμε μια «αδιάφορη» εθνικά  πηγή. Η συγκεκριμένη  είναι θρησκευτική και ως τέτοια, δεν έχει κανένα λόγο να αμφισβητεί τη δική μας άποψη, η οποία,  ναι, μεν,  ακούγεται διατυπωμένη από ΄Ελληνα, αλλά, πάντως είναι πρώτα και μόνο ιστορική και καθόλου εθνικιστική.

 Διαβάζουμε για παράδειγμα  στις Πράξεις των Αποστόλων:

Πραξ. 16,9         καὶ ὅραμα διὰ τῆς νυκτὸς ὤφθη τῷ Παύλῳ· ἀνήρ τις ἦν Μακεδὼν ἑστώς, παρακαλῶν αὐτὸν καὶ λέγων· διαβὰς εἰς Μακεδονίαν βοήθησον ἡμῖν.
Πραξ. 16,9               Εκεί δε κατά το διάστημα της νυκτός παρουσιάσθηκε στον Παύλον ένα όραμα· κάποιος δηλαδή Μακεδών εστέκετο όρθιος εμπρός του και τον παρακαλούσε λέγων· “πέρασε από την Ασίαν εις την Μακεδονίαν και βοήθησέ μας”.
Πραξ. 16,10       ὡς δὲ τὸ ὅραμα εἶδεν, εὐθέως ἐζητήσαμεν ἐξελθεῖν εἰς τὴν Μακεδονίαν, συμβιβάζοντες ὅτι προσκέκληται ἡμᾶς ὁ Κύριος εὐαγγελίσασθαι αὐτούς.
Πραξ. 16,10              Αμέσως δε μόλις είδε αυτό το όραμα ο Παύλος, επήραμε την απόφασιν να ταξιδεύσωμεν εις την Μακεδονίαν, διότι εβγάλαμε το συμπέρασμα, ότι ο Κυριος μας είχε προσκαλέσει και διατάξει να κηρύξωμεν το Ευαγγέλιον στους κατοίκους της Μακεδονίας.
Πραξ. 16,11       Ἀναχθέντες οὖν ἀπὸ τῆς Τρῳάδος εὐθυδρομήσαμεν εἰς Σαμοθρᾴκην, τῇ δὲ ἐπιούσῃ εἰς Νεάπολιν,
Πραξ. 16,11              Αφού δε από την Τρωάδα ανοιχθήκαμε με το πλοίον εις την θάλασσαν, επλεύσαμεν κατ’ ευθείαν εις την Σαμοθράκην· την επομένην δε εις την Νεάπολιν.
Πραξ. 16,12       ἐκεῖθέν τε εἰς Φιλίππους, ἥτις ἐστὶ πρώτη τῆς μερίδος τῆς Μακεδονίας πόλις κολωνία. Ἦμεν δὲ ἐν αὐτῇ τῇ πόλει διατρίβοντες ἡμέρας τινάς,
Πραξ. 16,12              Από εκεί επροχωρήσαμεν στους Φιλίππους, πόλιν η οποία είναι η σπουδαιοτέρα ρωμαϊκή αποικία της περιοχής της Μακεδονίας. Εμείναμεν δε εις την πόλιν αυτήν μερικάς ημέρας.

 Στα παραπάνω εδάφια  ο συγγραφέας (πιθανόν ο Λουκάς) δεν έχει καμιά αμφιβολία για το όνομα της περιοχής της Μακεδονίας, την οποία επισκέφτηκε ο Παύλος. Την ονομάζει καθαρά ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, γνωστή τοις πάσι πως είναι η ίδια η  Αρχαία Μακεδονία, που τώρα πια, εκεί κάπου στο 50 («μ.χ»),  περίοδο που αναφέρονται τα δρώμενα του  κειμένου, συνεχίζει να    βρίσκεται υπό την κατοχή των Ρωμαίων.  Αλλά, γι αυτό το λόγο, πως τώρα πια την κατέχουν οι Ρωμαίοι ,αλλά και, όπως έχουμε αναλύσει αλλού, επειδή  οι κάτοικοι στην περιοχή, ως πάνω  στην αρχαία Βαλκανική Μοισία και τη Δακία,  μιλούν τα Λατινικά,  ο συγγραφέας των «Πράξεων» δεν την αποκαλεί   …Ρωμαϊκή Μακεδονία.

 Μάλιστα,  στο κείμενο  δίνεται η πληροφορία πως οι  αρχαίοι «Φίλιπποι» είναι η πρώτη πόλη της Μακεδονίας.  Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως υπήρχαν και ήκμαζαν και άλλες πόλεις στην ευρύτερη περιοχή, εκτός από την Καβάλα. Αμφίπολη, Απολλωνία, Θεσσαλονίκη, Βέροια είναι κέντρα Μακεδονικά που μνημονεύονται με αυτά τα ονόματα στις Πράξεις των Αποστόλων.

Επομένως, ιστορικά ΕΝΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ είναι το όνομα της Μακεδονίας. Ανέκαθεν. Πόλεις-περιοχές είχε πολλές η Μακεδονία αυτή ,όπως εκείνες   που μνημονεύσαμε και οι οποίες διατήρησαν ως σήμερα (σχεδόν οι περισσότερες) τα ίδια ονόματα.

Αν τώρα, όπως είπαμε ,το αρχαίο Μακεδονικό κράτος επεκτεινόταν ως τα σημερινά Σκόπια ,στα οποία  πολύ αργότερα   εγκαταστάθηκαν Σλάβοι, αυτό και μόνο το γεγονός και κόντρα στις ιστορικές μαρτυρίες ,δε δικαιολογεί επ΄ ουδενί την προσθήκη ενός χαρακτηριστικού,  μιας άλλης, όποιας (ειδικά εθνικής) διευκρίνισης, π.χ ελληνική Μακεδονία. Αν  οι Σκοπιανοί  επιμένουν σ΄αυτό, τότε οφείλουν και τούτοι να δεχτούν  την προσθήκη εθνικού διευκρινιστικού,  δηλαδή  Σλαβική Μακεδονία.

Αλλά, και πάλι δεν μπορείς  να αποκαλείς την περιοχή της  σημερινής Μακεδονίας στην επικράτεια ελληνική, επειδή ,εν τοιαύτη περιπτώσει,  θα πρέπει να λέμε την ΄Ηπειρο …ελληνική  ΄Ηπειρο,  τη Θράκη ελληνική Θράκη, κ.οκ.  Με την ίδια …παράλογη και ανιστόρητη  λογική, να λέμε το Κίεβο (παλιά πρωτεύουσα της Τσαρικής Ρωσίας) «Ουκρανικό Κίεβο»  αλλά και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες ,αν υπάρχει κάποια φυλετική ή εθνική-εθνοτική αμφισβήτηση, να βάζουμε μπροστά από την ονομασία τους  και το εθνικό τους ( αποδεκτό ή όχι ιστορικά) όνομα. Είναι  παραλογισμός.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ.  Τα Σκόπια (FYROM ),αφού επιμένουν με τέτοιο εθνικιστικό πάθος , και μόνο για λόγους ηρεμίας και συνεργασίας στην περιοχή, ας δεχτεί η κυβέρνηση  κοντά στο όνομα «Ματσεντόνια», όπως  αποκαλούν όλοι τα Σκόπια  (πλην των Ελλήνων), να προστεθεί  το επίρρημα ΑΝΩ ή το επίθετο ΝΕΑ. Κι αυτά τα δύο, από μόνα τους, υποδηλώνουν πως υπάρχει ΚΑΤΩ ή  ΠΑΛΙΑ Μακεδονία . Είναι το ίδιο με αυτό που ζητάει ο Ντιμιτρόφ.

Τώρα, όσον αφορά τους ομογενείς της Αμερικής, και ακριβέστερα κάποια  μέλη ενώσεων και σωματείων , ας κοιτάξουν τις… μπίζνες τους και πως θα πετύχουν καλύτερα την εκπλήρωση   του αμερικάνικου ονείρου  τους και ας αφήσουν την Ελλάδα, που τη θυμούνται ΜΟΝΟ στα εύκολα ή όταν πρόκειται για τέτοια εθνικιστικά παραληρήματα , τύπου … Γκας Πορτοκάλος  στη γνωστή ξεκαρδιστική τανία «Γάμος αλά ελληνικά». Γιατί, όταν είναι να «βάλουν το χέρι στην τσέπη», για να βοηθήσουν τους συμπατριώτες τους εδώ, όπως στην οικονομική κρίση τελευταία, «ποιούνται την νήσσαν» ή , επί το λαϊκότερο , «σφυρίζουν αδιάφορα».

Ας κοιτάξουν, λοιπόν.  τη δουλειά  τους και «τα του οίκου» τους. ΄Ετσι κι αλλιώς, οι περισσότεροι απ΄ αυτούς τους ….συνδικαλιστές της ομογένειας, πέρα από «Πορτοκάλος» είναι και  πατεντάτοι ακροδεξιοί,  βαμμένοι υποστηρικτές του Τραμπ και μάλιστα κάποιο καθαρόαιμοι  Ναζιστές!  Δε θέλουμε παρτίδες εμείς εδώ με δαύτους.

 

(21)