ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ…ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ!

 

“Καταλήψεις σε Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη τη χώρα 

Πρόεδρος ΟΛΜΕ: Οι κινητοποιήσεις κάνουν καλύτερους τους μαθητές

Για τις καταλήψεις στα σχολεία και την παρέμβαση της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, μίλησε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσυφάκης.

O κ. Κοτσυφάκης,σχολιάζοντας την απόφαση των μαθητών να κινητοποιηθούν, εξέφρασε την άποψή του ότι οι μαθητές μέσω των κινητοποιήσεων γίνονται καλύτεροι πολίτες.

«Δεν θέλω να μπω στη διαδικασία ούτε να πω «παιδιά, κάντε καταλήψεις» ούτε «παιδιά, μην κάνετε». Η εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές και εκπαιδευτικοί, δεν είναι κακό να κινητοποιούνται για τα προβλήματα, διότι είναι και μια άσκηση (για τους μαθητές) για να τους προετοιμάζει να γίνουν καλοί πολίτες, ενεργοί πολίτες. Από εκεί και πέρα, η μορφή κινητοποιήσεων που θα επιλέξουν τα παιδιά είναι δικό τους θέμα και δεν θα τους την πούμε εμείς» σημείωσε.

Οι καταλήψεις αυτές  από πολύ παλιά ,είχαν ένα και μοναδικό σκοπό. Το τζέρτελο, το χαβαλέ, την κοπάνα. Τα αιτήματα ίδια και ίδια, εντελώς απολίτικα (και ας δείχνουν πολιτικά) και πραγματοποιούνται από έφηβους σχεδόν πάντα τέτοιο καιρό. (Στόχος να κρατήσουν οι καταλήψεις  γύρω στον ενάμιση μήνα και μετά να πάνε κατευθείαν στις διακοπές των Χριστουγέννων, εκπαιδευτικοί και μαθητές).

 Τα παιδά, όπως είπαμε, θέλουν κλειστά τα σχολειά-πάρκινγκ τους τους, όχι επειδή  τίποτα ουσιαστικό δεν παίρνουν εκεί μέσα (απλά, τα “αράζουν” οι γονείς , για να μη γυρνάνε στους δρόμους 6-7 ώρες), αλλά από φυγοπονία και βαρεμάρα.  Είναι ανίκανα τα παιδιά σ΄αυτή την ηλικία να σκεφτούν πολιτικά ,να αντιληφούν τη ζημιά που τους κάνει το ελληνικό σχολειό  (έτσι όπως λειτουργεί) και το λόγο για τον οποίο υπάρχει (τα έχουμε ξαναπεί εδώ , μην τα επαναλαμβάνουμε).

Βέβαια,σήμερα υπάρχει και  επιπλέον ένα  δέλεαρ για τους μαθητές να προχωρούν σε  καταλήψεις.  Απεδείχθη πως είναι ο ασφαλέστερος τρόπος, αν καταφέρεις και αναδειχθείς   μέσω τέτοιων …επαναστατικών πράξεων, να εξελιχθείς  μέχρι και σε …Τσίπρα. (Πώς λέτε ένας, κατά τα άλλα ,εντελώς μέτριος μαθητής, που ούτε αγγλικά δεν κατάφερε να μάθει, όταν στη γενιά του και η “κουτσή Μαριώ” ήξερε, έστω και τα αγγλικά της “παραλίας”, ανελίχθηκε και έγινε μέγας και τρανός “πολιτικός”;) Αυτή η ανέλιξη πάει ,βέβαια, και… ασορτί με την ελληνική νοοτροπία. Με ελάχιστο κόπο,  με ψέματα και   “πλάτες” (λέγε με …θείο Αλαμάνο  ) να εξασφαλίζεις τα μέγιστα.Δοκιμασμένη ελληνική μέθοδος.(Δες και Ι. Μ.Παναγιωτόπουλος,”΄Ενας έξυπνος λαός”).

Θυμάμαι, δεκαετία του ΄90 ήμουνα διευθυντής στο Πολυκλαδικό Αμαρουσίου. ΄Ηταν ένας νέος και  πολύ προχωρημένος σχολικός θεσμός τότε, σχεδόν αντιγραφή του Σουηδικού μοντέλου, που δεν κράτησε, όμως, πολύ γιατί οι ΄Ελληνες μισούν το καλό, το παραγωγικό και το…δύσκολο   γενικώς. Είχα αναπτύξει πολύ καλές σχέσεις με του μαθητές μου  και είχαμε μια άψογη συνεργασία, χωρίς φωνές, αποβολές ,εντάσεις. Δουλεύαμε “ρολόγι”.

΄Ημουνα τρίτο ,συνεχόμενο  χρόνο στο σχολειό και μια μέρα του Νοέμβρη που είχανε ξεκινήσει στο λεκανοπέδιο οι καταλήψεις, φτάνω στο σχολείο, βλέπω κλειδαμπαρωμένη την πόρτα.-Τί διάολο, λέω, δεν ήρθε ο επιστάτης; Πάω να ανοίξω, τίποτα.Ασφαλισμένη . Από μέσα, να ακούω στο μεταξύ σουρσίματα, φωνίτσες. ΄Επαθα. Σκαρφαλώνω στον τοίχο, πηδάω στο πραύλιο,κοιτάζω, πίσω από την εξώπορτα, μαζεμένο το δεκαπενταμελές και κάτι  άλλα παιδιά από άλλο Λύκειο που δε τα γνώριζα. -Τί γίνεται ,ρε παιδιά,κάνω στον πρόεδρο του 15μελούς. “Κατάληψη κάνουμε, κύριε λυκειάρχα”,μου λέει εκείνος και κόντευε να βάλει τα κλάματα!-Γιατί, ρε παιδιά, κατάληψη, ρωτάω. “Ε,να”, μου δίνει την εξήγηση ένας “ξένος” μαθητής “και οι άλλοι κάνουν,όλη η Αθήνα, έκλεισε και το πολυκλαδικό Αμπελοκήπων” (σχολείο… ιστορικό, σ΄αυτό έκανε τις καταλήψεις του  και ο Τσίπρας !). “Να μείνουμε εμείς έτσι; ” Και βγάζουν και μου δίνουν ένα χαρτί με τα ….αιτήματα:  “Μπλα,μπλα,μπλα και… να οργανώσουμε στο ξενόγλωσο τμήμα τουΠολυκλαδικού και διδασκαλία με…κινέζικα.!” Στο τμήμα κάναμε  5-6 γλώσσες, μέχρι και ρώσικα!).  Τα “πήρα”. -΄Οχι, ρε γαμώτο, τους λέω, -αυτό είναι κοροϊδία, δε θα κάνετε κατάληψη,επειδή κάνουν και οι άλλοι, δεν είναι αυτός αγώνας, είναι τζέρτζελο και χαβαλές. Δεν το δέχομαι”. Και πάω ίσια στην εξώπορτα, βγάζω κάτι κινητές μπάρες που είχανε βάλει απο πίσω, την ανοίγω διάπλα και αράζω στο γραφείο μου. 

Λίγο μετά, έρχονται και οι  άλλοι συνάδελφοι, χτυπάει το κουδούνι, κανείς στην τάξη. Τα παιδιά δεν είχανε έρθει σχολείο.  Ξέρανε από την προηγούμενη πως  νωρίς το πρωί το 15μελές  θα πήγαινε να το κλείσει και δεν πάτησε κανείς.
Την ίδιο μεσημέρι, βγάζω κι εγώ ένα κείμενο ,το δίνω στο “σύλλογο γονέων και κηδεμόνων” ,το κοινοποιώ στο Υπουργείο, στη Δ/νση Β/θμιας και  τους ανακοινώνω πως υποβάλω την παραίτησή μου από το Πολυκλαδικό για λόγους αξιοπρέπειας μετά την κατάληψη που δεν είχε κανέναν λόγο να γίνει.
Την επομένη, δεν πάω σχολείο. Τα χρειάστηκαν τα παιδιά. (Είχαμε άριστες σχέσεις, το είπα. Κι αν κάποιος από τους παλιούς εκείνους μαθητές  διαβάζει αυτές τις γραμμές, ας το επιβεβαιώσει επώνυμα. Δεν το αναφέρω για κομπασμό).  Σταματούν την κατάληψη αυθημερόν και Δευτέρα (Παρασκευή γίνανε όλα αυτά) μπήκαμε κανονικά για μάθημα.
΄Οσο γι΄αυτά που λέει παραπάνω ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ ,γράφαμε  εδώ  στην ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ (20/4- 26/4//2014) με αφορμή την άρνηση των εκπαιδευτικών  να αξιολογηθούν:
Μια από τις χειρότερες συντεχνίες (όχι χειρότερη από των ΔΕΚΟ, βέβαια) είναι αυτή των εκπαιδευτικών. Ειδικά, της Β/θμιας Εκπ/σης. Χαραμοφάηδες οι περισσότεροι με ελλιπή γνωσιολογικό εξοπλισμό, παιδαγωγικό ειδικά, δε φτάνει που είναι ανεπαρκείς γι αυτή τη δουλειά (οι ίδιοι τη λένε  …λειτούργημα!) και θα έπρεπε πολλοί να πάνε στα “σπίτια” τους, κάνουν και τους τσαμπουκάδες. Δε θέλουν να χαλάσουν, λέει,τις διακοπές τους. ΄Οταν άραζαν με τις καταλήψεις των μαθητών  στις οποίες οι ίδιοι οι καθηγητές τους  εξωθούν (σε τέτοιας μορφής…αγώνα αναδείχθηκε και έλαβε… εύσημα ο πολύς αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ  Α. Τσίπρας), τότε  ήταν ωραία.Τώρα, αρνούνται να αναπληρώσουν τις χαμένες διδακτικές ώρες.
Παράλληλα, δε θέλουν να αξιολογηθούν. Διορίστηκα στη δημόσια εκπαίδευση και μέχρι να με απολύσουν δεν είχα ούτε μια φορά αξιολογηθεί. Σχεδόν 30 χρόνια τώρα, κανείς δεν μπαίνει στις τάξεις τους να ακούσει τι χαζομάρες λένε οι περισσότεροι και πόσο ανεπαρκείς είναι. Κάποιος  να τους κάνει μια  έκθεση, να  κόψει μισθό στους ανίκανους ή να τους πετάει έξω από την σχολική αίθουσα. Γι΄αυτό “εξορκίζουν” την αξιολόγηση με το… φοβερό επιχείρημα “ποιος θα αξιολογήσει ποιον”. Δεν υπάρχουν, δηλαδή, σε ολόκληρη τη Β/θμια Εκπ/ση 100 καταρτισμένοι άνθρωποι να αξιολογήσουν τους συναδέλφους τους.  Σε όλες τις άλλες δημόσιες υπηρεσίες βρίσκονται τέτοιοι και  είνα αδιανόητο να μην υπάρχουν “κρίσεις” και μόνο στην εκπαίδευση που υπηρετούν τεμπελχανάδες και ανεπαρκείς, κανείς δεν αξιολογεί κανένα. Εξευτελισμός!
Τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη τον ξέρω από παλιά. Συνυπηρετούσαμε στα Βριλήσσια. “Κομματόσκυλο,” συνδικαλιστής “παλιάς κοπής”, αναδείχτηκε με τις άριστες πελατειακές σχέσεις που καλλιεργεί. Νομίζει πως είμαστε ακόμα στη δεκαετία του ΄90. Δεν πήρε είδηση πως όλα αλλάξανε, ότι τίποτα πια στη χώρα δεν είναι όπως ήταν παλιά.  Ο …σύντροφος Κοτσιφάκης οφείλει να το καταλάβει αυτό και να αφήσει την παλιά του συντεχνιακή-συνδικαλιστική “στολή” στο σπίτι Πάλιωσε. Δε βγαίνουν πια έξω οι άθρωποι με τέτοια φθαρμένα, παλιομοδίτικα  ρούχα που τα τους τα “ράβουν” τα κόμματα. Αν μη τι άλλο, είναι γελοίοι.