-
ΔΙΕΒΗΜΕΝ ΜΕΤΑ ΙΣΧΥΡΩΝ ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΩΝ ΤΟΝ …ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ.
-
ΑΧΥΡΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΕ ΔΡΑΣΗ
Στα Indymedia έγινε εδώ και 2-3 ημέρες ένα σχετικό μπάχαλο με την κριτική που ανεβάσαμε κι εδώ κι εκεί στο κέιμενο του Ρουβίκωνα. Κάποιοι, εξ επαγγέλματος υβριστές, αλλά και χρυσαυγίτες επιδόθηκαν σε ένα όργιο ύβρεων και βρώμικων χαρακτηρισμών. Βέβαια, η συντριπτική πλειοψηφία του σάιτ, προς τιμήν τους, αποδείχτηκε για άλλη μια φορά νηφάλια, σοβαρή, νουνεχής ,αφού από τους (χιλιάδες) επισκέπτες των Ιντυ, μόλις ελάχιστοι, μετρημένοι στα δάχτυλα των χεριών, αποδείχτηκαν άτομα με χαμένη ταυτότητα ή εγκάθετοι και προβοκάτορες
Παραθέτουμε δύο κείμενα-απαντήσεις μας στα Ιντυα, με αφορμή εκείνες τις επιθέσεις των υβριστών:
1. ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΩΝ … ΑΝΑΚΡΙΤΩΝ-ΚΛΑΚΑΔΟΡΩΝ ΤΟΥ ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ
από ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΣ (Homo-Naturalis.gr) 21/05/2017
ΒΑΛΤΕ ΤΟ ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΘΕΛΕΤΕ. ΜΟΝΟ…ΒΑΛΤΕ ΤΟ!
(ΑΝΤΙ) ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΥ , διδάκτορα Ιστορίας
Καλούμαι να απολογηθώ για τα αδικήματα της… απρεπούς, ιστορικής κριτικής εκ γειτνιάζουσας μεν, διαφορετικής ,όμως, ιδεολογικής πλατφόρμας, ενώπιον των επικριτών μου στο κείμενο των πολιτικών θέσεων του ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ, όπως δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο του Athens. Indeymedia. Στην ίδια θέση ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ, η ΔΟ του ιστότοπου ανέβασε και τη δική μου ιστορική κριτική για τη συγκεκριμένη δημοσίευση με τίτλο: ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ-ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ»
Μέχρι και την ώρα της, αν μη τι άλλο, άκοσμης εξαφάνισης-διαγραφής της κριτικής μου εκείνης από το φόρουμ, υπήρξαν απ΄όσο πρόφτασα να διαβάσω, πολλές επικριτικές απαντήσεις (αλλά και επαινετικές), οι αποστολείς των οποίων «διερρήγνυον τα ιμάτια» τους, γιατί επιτρέπεται συνεχώς και αδιαλείπτως σε έναν «αλλοδαπό», σε ένα Φιλισταίο σαν κι εμένα , να εισέρχεται στο «ναό του Σολομώντος» μη Ιουδαίος ων! Μάλιστα, εκ των επικριτών του κειμένου της κριτικής μου, κάποιοι, πέρα από την προσκόμιση … πιστοποιητικών αναρχικών φρονημάτων που αιτούντο εδώ και τώρα, για να επιβεβαιωθούν και οι δικές μου πολιτικές θέσεις, όπως έκανε ο Ρουβίκωνας, θα έπρεπε, υποστήριζαν, να προσκομίσω-παρουσιάσω αυτά τα πιστοποιητικά αυτοπροσώπως στην παρουσίαση του «πολιτικού προγράμματος» της συλλογικότητας στα Εξάρχεια.
Για να εξηγούμαστε. Δεν έχω να παρουσιάσω τίποτα και σε κανένα. Ο καθένας έχει ασφαλώς τα δικά του «πιστοποιητικά” και την προσωπική του ιδεολογική πορεία για την οποία σεμνύνεται ή ντρέπεται. Εγώ νιώθω υπερήφανος για τη δική μου ως τώρα. Και για εκείνους που θα είχαν την περιέργεια ή την απαίτηση να μάθουν για το ιδεολογικό ποιον-προσανατολισμό κάποιου που βγαίνει μπροστά αγωνιστικά με δημοσιεύσεις σε σάιτ και ιστότοπους ,όπως σ΄αυτόν εδώ ,παραθέτουμε δύο λινγκ από τον δικό μας ιστότοπο, που αφορούν τον βίο και την πολιτεία μας.
1. Homo-Naturalis. gr
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ. ΝΙΚΟΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ: «ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ».
-
Homo-Naturalis.gr
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ. ΤΑ… ΚΑΘ΄ΗΜΑΣ.
Άλλο, πάντως ,το ιδεολογικό φόρτωμα που κουβαλάει ο καθένας και άλλο η επαγγελματική , η επιστημονική του ιδιότητα . Με βάση την ιδιότητα του ιστορικού και με αφορμή τις συγκεκριμένη κριτική στο κείμενο του Ρουβίκωνα, δεν οφείλω καν να απολογηθώ σε κανέναν, διότι α. είναι καθήκον και υποχρέωσή μου, ως ιστορικός, να κρίνω το πολιτικό γίγνεσθαι της εποχής μου. β. Κι αν γι΄ αυτό το κείμενο ήδη έχουν προχωρήσει σε κριτικές οι δημοσιογράφοι, που εν πολλοίς υπηρετούν την παραπληροφόρηση, πόσο μάλλον ένας ιστορικός όφειλε από την πρώτη στιγμή να μιλήσει και να διατυπώσει τις απόψεις του επί των πολιτικών αυτών θέσεων.
Και αυτός ακριβώς έκανα. Εκτός αν ο Ρουβίκωνας είναι πάνω και πέραν της ιστορικής κριτικής. Σε κανένα άλλο αντι ιδεολογικό ή άλλο αντιδεοντολογικό ως προς την επιστήμη της ιστορίας, αλλά και τις αρχές της διακίνησης των ιδεών, υπέπεσα αδίκημα ή παράλειψη.
Το κράτος, που είναι στην ιδεολογία του αναρχισμού η «αιχμή του δόρατος», αν και επιχείρησε πολλές φορές να μας εμποδίσει στο σάιτ μας να εκφράζουμε με τον τρόπο που εκφράζουμε τις ιστορικές μας απόψεις, εν τούτοις δεν είχε την αφροσύνη να εγκαλέσει έναν ιστορικό για τις απόψεις του. Σιώπησε και απέφυγε τη σύγκρουση. Και όμως. ΄Ο,τι δεν έκανε η εξουσία, το έκαναν κάποιοι κλακαδόροι του ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ. Και είναι μεν κωμικοτραγικό, αλλά σύνηθες στην Ιστορία. Τις περισσότερες φορές οι ζηλωτές αποδεικνύονται “βασιλικότεροι του βασιλέως” ή υποπίπτουν στο αμάρτημα του «δάσκαλε που δίδασκες και νόμους δεν εκράτεις».
Κύριοι,
Ο ιστορικός δεν απολογείται για την κρίση του. Ούτε η ιδεολογική του τοποθέτηση επηρεάζει ή τουλάχιστον πρέπει να επηρεάζει, τις ιστορικές του κρίσεις. Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε προ πολλού να έχουν παραδοθεί στη πυρά τα περισσότερα έργα των ιστορικών. Ευτυχώς, όμως, που ακόμα και σε εποχές Μεσαίωνα οι άνθρωποι δε σκέφτονταν με τα μυαλά των παρατρεχάμενων του ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ. Ούτε στήνουν ιδεοληπτικά γκέτο και σπιναλόγκες .
Περαίνοντας. Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ λόγος που συντάσσω αυτές τις γραμμές, είναι τούτος. Φοβάμαι μήπως η ΔΟ του Indymedia υποχωρήσει από την πίεση των αφρόνων και στήσει καμίνι για να καίει απόψεις, κρίσεις ιστορικές, διακίνηση ιδεών γενικά. Αυτός είναι ο φόβος μου.
Μην αφήσετε να σας τρομοκρατήσουν οι τρομοκράτες της ιδέας, της άποψης, της κρίσης. ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ. ΔΙΔΑΞΤΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΗΘΟΥΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ.
Αν υποχωρήσετε, θα κάνετε μεγάλη ζημιά στο κίνημα. Δε θα είστε πια ένα κινηματικό σάιτ των “διαφορετικών”, αλλά φοβισμένοι γραφειοκράτες και υπηρέτες ,που απολογείστε στον τελευταίο “φονταμενταλιστή” του Ρουβίκωνα . Μην επιτρέψετε να μπείτε στη γωνία ,χειραγωγημένοι και απολογούμενοι.
Σταθείτε στο ύψος των κρίσιμων εποχών. Μην υποχωρείτε σε όσους ξαναφέρνουν “Μεσαίωνες”. και ανάβουν φωτιές να καίνε βιβλία.
Το ποτάμι δεν πάει πίσω. Στο πέρασμά του παρασύρει τα πάντα. Και έχει ξεκινήσει το φούσκωμά του εδώ και πολύ καιρό. Αλλοίμονο σε όσους βρεθούν στο πέρασμά του.
2. ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ
Αν με το πλεονέκτημα της ανωνυμίας και την αυτοαναγόρευση σε κήνσορες και τιμητές του αναρχισμού και μάλιστα σε καθεδρικά επικριτικό λόγο, πιστεύουν κάποιοι πως αλλάζουν και την πραγματικότητα, είναι γελασμένοι. Και η πραγματικότητα είναι τούτη: Σε μια συλλογικότητα σε μια κοινωνία συναντάς «κάθε καρυδιάς καρύδι». Κα φυσικά δεν απαγορεύεται σε κανένα «καρύδι» να ισχυρίζεται πως είναι εκείνο ή το άλλο . Ακόμα και …εξωγήινο. Αλλά αυτή του η διακήρυξη, δεν τον απαλλάσσει από την ευθύνη να αποδείξει τον ισχυρισμό του.
Στη δική μας περίπτωση, κάποιοι από εκείνους που άσκησαν υβριστική κριτική στην κριτική μας για το κείμενο του Ρουβίκωνα, ναι, μεν, ισχυρίστηκαν πως πρόκειται για …ακραιφνή αναρχικά άτομα και… «υπεράνω» πάσης φανατικής ,μισαλλόδοξης και μικροπρεπούς υποψίας, αλλά στα «scripta manent» τους δε μοιάζει και πολύ να είναι αλήθεια. Και συγκεκριμένα εκείνο που εισπράττει κανείς από την ανάγνωσή τους, είναι ισχυρές δόσεις αποφοράς και μπόχας φασισμού, αλλά και σοβαρές ενδείξεις περί δεινής τρικυμίας εν τω κρανίω.
Ο φασισμός δεν είναι μόνο ιδεολόγημα, ούτε φυσικά οργάνωση σχηματισμών ομοφρόνων. Είναι και συμπεριφορά και τρόπος καθημερινής ζωής. Από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σπουδαία και σύνθετα. Μπορεί για παράδειγμα να καβαλάς τη μηχανή για να πας να γράφεις «αντιφασιστικά» συνθήματα στους τοίχους, αλλά αυτό δε σε κάνει αντιφά, αν αφήνεις πίσω σου απαράδεκτα ντεσιμπέλ ηχητικής ή άλλης ρύπανσης ή τρέχεις με ταχύτητα φονιά –φάτε τη σκόνη μου. Κι ακόμα . Αν κάποιος ντυμένος με τη μάσκα ενός « νικ» χαρακτηρίζει τον Πάνο Καμμένο φασίστα για όσα λέει και κάνει (εγώ τον χαρακτηρίζω συνεχώς ,αλλά επωνύμως στα κείμενά μου «Ναζί χωρίς στολή»), οφείλει, όμως, να ξέρει πως δεν είναι και τούτος λιγότερος φασίστας ,όταν:
-
Ανάμεσα στις ιδρυτικές αρχές του δικού μας σάιτ (ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ) κυρίαρχη είναι εκείνη που διαβεβαιώνει πως «δεν πιστεύουμε στα έθνη, τα κράτη, τις πατρίδες. Και πως «δικό μας έθνος, δική μας πατρίδα είναι ο κόσμος ολόκληρος». Αυτό ισχυριζόμαστε και είναι έκθετο σε κοινή θέα και ανάγνωση. Κι αυτήν ακριβώς τη γραμμή τηρούμε και στα κείμενά μας απαρέγκλιτα εδώ και χρόνια. Αλλά, το σπουδαιότερο κι από την αναφορά ετούτη, είναι η προσωπική μας ιδεολογική πορεία στη ζωή, που σε κάθε στάση της αποδεικνύει αυτός ακριβώς που ισχυριζόμαστε και γραπτά. Και τούτη είναι η μέγιστη και η πιο καταξιωμένη φυσικά απόδειξη.