1. ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΜΕ OFFSHORE ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Σε μια πολύ σοβαρή καταγγελία προέβησαν σήμερα, μέσω…
επερώτησης που κατέθεσαν στη Βουλή, 21 βουλευτές της ΝΔ, με επικεφαλής τον Λευτέρη Αυγενάκη, σχετικά με δύο υπουργούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Σύμφωνα με τον βουλευτή της ΝΔ, ο ένας διατηρεί offshore εταιρεία, ενώ ο δεύτερος έσπευσε να βγάλει στο εξωτερικό μεγάλα χρηματικά ποσά στις αρχές Δεκεμβρίου 2014, λίγο πριν από την προκήρυξη εκλογών.
Εκτός αυτών, στην ερώτηση με τίτλο «Διαφθορά και το ήθος της “πρώτης φορά Αριστερά”» καταγράφει καραμπινάτα περιστατικά παραβίασης των ηθικών αρχών που εντοπίστηκαν κατά τους έξι πρώτους μήνες της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ειδικότερα, υπενθυμίζει την υπόθεση του κ. Γιώργου Κατρούγκαλου που φέρεται να λάμβανε προμήθεια 12% για επαναπροσλήψεις, το έμβασμα στο εξωτερικό του κ. Δημήτρη Μάρδα, την ενοικίαση της εξοχικής κατοικίας του κ. Γιάνη Βαρουφάκη, τον διορισμό του κ. Γ. Μπενίση (συντρόφου της κας Ρένας Δούρου) στην ΕΥΔΑΠ, την ομολογία του κ. Παύλου Πολάκη ότι είχε διπλά ταμεία ως δήμαρχος Σφακίων κ.ά.
Αναλυτικά η ερώτηση έχει ως εξής:
Στον πυρήνα των προεκλογικών διακηρύξεων του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και, εν συνεχεία, συνεχών δηλώσεων μελών της Κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού, βρίσκονται βαρύγδουπες αναφορές για «την καταπολέμηση της διαφθοράς» και την «..εισαγωγή ενός νέου ήθους διαφάνειας και αξιοκρατίας».
Και μπορεί η θεωρία αυτή να αποτελεί ένα εξαιρετικό πλαίσιο ηθικής και δεοντολογίας για τη διακυβέρνηση, που μας βρίσκει όλους σύμφωνους, η πράξη, όμως, της έξι μηνών «αριστερής διακυβέρνησης», δεν συνάδει καθόλου με τη ρητορεία περί ηθικής που η ίδια έχει με ένταση αναπτύξει.
Μετά από έξι μήνες διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπάρχουν πολλά περιστατικά καταστρατήγησης αυτής της ηθικής. Αναφέρουμε μόνο κάποια εξ αυτών, αφού η πληθώρα των περιπτώσεων δεν επιτρέπει την εδώ καταγραφή τους:
«Ο αν. Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Γ. Κατρούγκαλος, αρμόδιος για θέματα δημοσίων υπαλλήλων, υπέγραψε ιδιωτικά συμφωνητικά με εκατοντάδες απολυμένους δημοσίους υπαλλήλους, όπου προβλέπεται να λαμβάνει προμήθεια 12% από τα ακαθάριστα ποσά των αποζημιώσεων που θα λάμβαναν σε περίπτωση επαναπρόσληψης.
Τα συμφωνητικά αυτά κατατίθενται σε ΔΟΥ και δικηγορικούς συλλόγους ακόμη και μετά τις εκλογές. Ο κ. Υπουργός υποστήριξε με ανακοίνωσή του ότι δέχεται άδικη επίθεση «… Η εκστρατεία αυτή σκοπό έχει να πλήξει την κυβέρνηση σε εκείνο το σημείο που αποτελεί το βασικό της πλεονέκτημα: την ηθική υπεροχή έναντι των κυβερνήσεων του παλαιοκομματισμού και της διαπλοκής», απέφυγε, ωστόσο, να απαντήσει επί της ουσίας.
Ο αν. Υπουργός Οικονομικών κ. Δημήτρης Μάρδας φαίνεται ότι, ενώ είχε ήδη αναλάβει κυβερνητικά καθήκοντα, μετέφερε χρήματα σε τράπεζα του εξωτερικού. Την αρχική διάψευσή του για το γεγονός αυτό, ακολούθησε δήλωσή του για μεταφορά χρημάτων στην αλλοδαπή, προκειμένου να σπουδάσει η κόρη του, ενώ ανέφερε ότι «…και η σύζυγός μου κινεί χρήματα και ούτε ξέρω τι κάνει και η σύζυγός μου μπορώ να σου πω», ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι «… Ε, αυτό το ‘χει κάνει ο μισός πλανήτης». Βέβαια, διέψευσε κατηγορηματικά το γεγονός ότι το έκανε υπό το φόβο ενός grexit.
Ο λαλίστατος τέως Υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Βαρουφάκης, ουδέποτε σχολίασε, πόσο μάλλον διέψευσε, την ενοικίαση της εξοχικής κατοικίας της συζύγου του προς 5.000 Ευρώ την εβδομάδα, καθώς και του διαμερίσματος στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, δίχως να φέρουν το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του ΕΟΤ (παράβολα, δήλωση στην αρμόδια ΔΟΥ, κλπ).
Η αγωνιστική διάθεση της Προέδρου της Βουλής κ. Ζ. Κωνσταντοπούλου δεν αφορά και στην παράνομη λήψη επιδόματος ανήλικων τέκνων από την μητέρα της και Αντιπροέδρου του ΕΣΡ κ. Λίνα Αλεξίου, η οποία όχι μόνο εξακολούθησε να λαμβάνει παρανόμως το ως άνω επίδομα, αφού δεν ενημέρωσε για τις μεταβολές το Ταμείο ως όφειλε, αλλά και αρνείται να επιστρέψει τα παρανόμως καταβληθέντα επιδόματα. Η ομιλητικότατη κ. Κωνσταντοπούλου φαίνεται να έχει χάσει… τη λαλιά της για το εν λόγω θέμα.
Η προκλητική αύξηση των αποδοχών του νέο-διορεισθέντος Προέδρου των ΕΛ.ΠΕ. κ. Στ. Τσοτσορού από τις 170.000 στις 280.000 Ευρώ ετησίως λίγες μόλις μέρες πριν το κλείσιμο των τραπεζών και ενώ η χώρα βρίσκεται σε συνθήκες κρατικής χρεοκοπίας, μπορεί να αναιρέθηκε μετά την δημόσια κατακραυγή που δημιουργήθηκε, αλλά η αρχική αποδοχή της από την κυβέρνηση προκαλεί μέγιστο ζήτημα ηθικής τάξης.
Η τοποθέτηση του κ. Γ. Μπενίση, συντρόφου της Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ρ. Δούρου, στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΥΔΑΠ, δίχως μάλιστα να πληροί τα προβλεπόμενα επιστημονικά και αξιοκρατικά προσόντα. Η τοποθέτηση στενών συγγενικών προσώπων σε διάφορες θέσεις στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, σε μια περίοδο μάλιστα που η ανεργία καλπάζει σε υψηλά επίπεδα, προκαλεί το δημόσιο αίσθημα και θέτει σε αμφιβολία οιαδήποτε δήλωση περί αξιοκρατίας και απο-κομματικοποίησης του δημόσιου τομέα.
Ο Πρόεδρος των ΑΝΕΛ και Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Π. Καμμένος δίνει στη δημοσιότητα λίστα του ΚΕΕΛΠΝΟ με ονόματα προσώπων και φορέων που χρηματοδοτήθηκαν από αυτό για δράσεις καταπολέμησης της γρίπης δίχως, όπως ο ίδιος αναφέρει να υπάρξει έργο, αλλά απέφυγε να απαντήσει εάν το ποσό των 85.000 Ευρώ, που εμφανίζεται στη λίστα, αφορά στον βουλευτή των ΑΝΕΛ κ. Ν. Νικολόπουλο.
Ο νεοδιορισθέντας Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Π. Πολάκης έχει ομολογήσει δημοσίως – σε συνέδριο της ΚΕΔΕ- ότι, ως Δήμαρχος Σφακίων, «… διατηρούσε διπλό ταμείο στο Δήμο του, ένα μαύρο και ένα άσπρο,» προκειμένου να έχει έσοδα.
Το πιο πρόσφατο συμβάν αφορά στην υπόθεση ανάληψης μεγάλου χρηματικού ποσού «… από την μητέρα» της τέως αν. Υπουργού Οικονομικών κ. Ν. Βαλαβάνη, και από λογαριασμό που σύμφωνα με δηλώσεις της ίδιας της πρώην Υπουργού στο τηλεοπτικό σταθμό Mega «… συνδικαιούχοι είναι και τα παιδιά της», λίγες μόλις μέρες πριν το κλείσιμο των τραπεζών, προκαλεί το σύνολο των πολιτών που ακόμη και σήμερα σχηματίζουν ουρές έξω από τα ΑΤΜ για να λάβουν ένα μικρό ποσό για την κάλυψη των αναγκών τους.
Η «πρώτη φορά αριστερά κυβέρνηση» έχει εισαγάγει νέα «αριστερά ήθη» στον ελληνικό δημόσιο βίο;
Ανακύπτουν συνεχώς σημαντικά ζητήματα ηθικής τάξης που η Κυβέρνηση και, ιδίως, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός οφείλουν να αντιμετωπίσουν.
Το ηθικό πλεονέκτημα που η κυβέρνηση επικαλέστηκε επανειλημμένως οφείλει να το αποδείξει. Οι μεγαλοστομίες αποτελούν κενό γράμμα, εάν δεν αποδεικνύονται καθημερινώς με πράξεις. Και τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα μελών της κυβέρνησης δείχνουν το αντίθετο. Το λόγο έχει ο Πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι Υπουργοί.
Κατόπιν των ανωτέρω,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
1. Ποιες πολιτικές θα εισάγετε για την εξυγίανση του πολιτικού συστήματος και την επίδειξη μηδενικής ανοχής σε τέτοιες συμπεριφορές;
2. Είναι διατεθειμένη η Κυβέρνηση να διευκολύνει το έργο της δικαιοσύνης, προκειμένου να ελεγχθούν οι κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών μελών του υπουργικού συμβουλίου, ιδιαιτέρως δε μελών του οικονομικού επιτελείου της Κυβέρνησης, καθώς και συγγενών τους Α’ και Β’ Βαθμού και συνεργατών τους;
3. Υπάρχει μέλος της Κυβέρνησης που, παράλληλα, διατηρεί off shore εταιρεία;
4. Υπάρχουν μέλη της Κυβέρνησης που, υπό τη φημολογία και μόνο της προκήρυξης εκλογών το Δεκέμβριο του 2014, μετέφεραν μεγάλα χρηματικά ποσά σε τράπεζες στην αλλοδαπή; Προτίθεστε να ελέγξετε από τις αρχές Δεκεμβρίου 2014 και μετά; Πόσα και ποια πολιτικά πρόσωπα διατηρούν λογαριασμούς στο εξωτερικό;
5. Είναι διατεθειμένος ο Πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι Υπουργοί με έρευνα προς κάθε κατεύθυνση και πολιτική πτέρυγα και με τη συμβολή όλων μας όπου και όταν απαιτείται με δράσεις ουσιαστικές, ώστε να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της διαφθοράς και την εδραίωση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας;
Το πολιτικό σύστημα από συμπεριφορές, που προκαλούν το δημόσιο αίσθημα, πολιτικών προσώπων όλων των αποχρώσεων και είναι χρέος ΟΛΩΝ ΜΑΣ να το θωρακίσουμε. Οι πρωτοβουλίες πρέπει να ξεκινήσουν από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Λευτέρης Κ. Αυγενάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης
Άδωνις Γεωργιάδης
Ιωάννης Βρούτσης
Μαυρουδής Βορίδης
Χρήστος Σταικούρας
Κώστας Βλάσης
Θανάσης Δαβάκης
Δημήτρης Κυριαζίδης
Στέργιος Γιαννάκης
Γεώργιος Γεωργαντάς
Μαρία Αντωνίου
Ανδρέας Κατσανιώτης
Σίμος Κεδίκογλου
Χρήστος Μπουκώρος
Γιώργος Στύλιος
Τιμολέων Κοψαχείλης
Θεόδωρος Καράογλου
Γιώργος Βαγιωνάς
Γιώργος Βλάχος
Κωνσταντίνος Τζαβάρας
Πολλή διαφθορά και μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα! Και δε φταίει η εξουσία.”Αν δεν το έχει η κούτρα σου…”, αν δεν είσαι απατεώνας από χαρακτήρα, λαμόγιο, παρτάκιας,όποια εξουσία κι αν διαχειρίζεσαι, δεν ενδίδεις. Και σιγά που είναι ισχυρές οι “σειρήνες” ,που σε μαυλίζουν. Ανίσχυρες είναι μπροστά σε ένα δυνατό και σφυριλατημένο χαρακτήρα. Ο άνθρωπος ζει με μια ντομάτα, ένα κομμάτι ψωμί. Δεν έχει ανάγκη τα μεγαλεία και την επιδειξή τους . Καταναλωτισμός είναι όλες αυτές οι ανικανοποίητες επιθυμίες. ΄Ετσι καταντάει ο άνθρωπος Σίσυφος, δεν ικανοποιείται με τίποτα, όσα κι αν αποκτήσει. Αφιλοσόφητοι, “άψαχτοι” άνθρωποι, με ζωώδη ακόμα συμπεριφορά.
Είναι απο γεννησιμιού τους παλιάνθρωποι και διαπλεκόμενοι όλοι τούτοι. Αρνούνται να εξανθρωπιστούν, να εγκαταλείψουν τη φύση του ζώου. Δε φταίει το “μέλι που έχουν στα δάχτυλα”.
___________________________________________________________
Αλέξη Τσίπρα, μην κάνεις το τεράστιο πολιτικό σφάλμα και κρατήσεις αυτό το ασυνάρτητο και λίαν επικίνδυνο άτομο δίπλα σου. Είναι απασφαλισμένη βόμβα για όλους μας. Δεν έχει συναίσθηση της κατάστασής της. Δε δίνεις να παίζει με μια χειροβομβίδα ένα σαλεμένο άτομο. Θα την πετάξει και τον πρώτο που θα πάρει η έκρηξη, θα είσαι συ.
Εδώ και τώρα διώξε την κλωτσηδόν.
3. ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΒΙOΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ
Ερευνα-σοκ της Ernst&Young: Ετσι θα ήταν η Ελλάδα αν πήγαινε σε
Μπορεί να ήταν ένα σχέδιο επί χάρτου, αν και όλα δείχνουν πως πλησιάσαμε πολύ κοντά στο εφιαλτικό σενάριο, εντούτοις, αν η Ελλάδα αποχωρούσε από το ευρώ, τα πράγματα θα ήταν δυσοίωνα.
Η αναλυτική έρευνα της Ernst & Young, σε συνεργασία με την Oxford Economics, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το τι ακριβώς θα συνέβαινε στην Ελλάδα αν υιοθετούσε εθνικό νόμισμα (δραχμή).
Τα στοιχεία δείχνουν δραματική υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων και μεγάλη πτώση του ΑΕΠ της χώρας.
Σύμφωνα με την έρευνα σε μία συντεταγμένη έξοδο της χώρας απ’ το ευρώ θα είχαμε:
α) Οι τράπεζες θα παρέμεναν κλειστές για αρκετούς μήνες μέχρι να βγει το νέο νόμισμα.
β) υποτίμηση του νέου νομίσματος κατά 50%, και αυτό χωρίς να υπολογίζεται το ενδεχόμενο κερδοσκοπικών πιέσεων.
Επίσης με την έκδοση του νέου νομίσματος η υποχώρηση της εσωτερικής ζήτησης θα ήταν 25%.
- Το ΑΕΠ υπολογίζεται ότι θα υποχωρούσε 15% με 20% ενώ εάν λάβουμε υπόψη και τη ζημιά που έχει ήδη γίνει τα τελευταία χρόνια θα χανόταν το 50% του ΑΕΠ σε σχέση με τα επίπεδα του 2008.
- Θα καταγράφονταν υψηλός πληθωρισμός ενώ η ανεργία θα ήταν 30% τουλάχιστον.
- Το πιθανότερο είναι ότι η ελληνική οικονομία δεν θα μπορούσε να ανακτήσει ποτέ τις αρχικές απώλειες. Η συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, κυρίως όσων έχουν σταθερό χαμηλό εισόδημα, θα ήταν δραματική.
- Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ υπολογίζεται ότι θα έπεφτε στα 11.000 ευρώ σε σύγκριση με τα 17.000 ευρώ που ήταν το 2014.
- Με “κούρεμα” 50% του δημόσιου χρέους αυτό θα παρέμενε ως ποσοστό του ΑΕΠ άνω του 130% του ΑΕΠ.
- Η έκδοση ενός ενδιάμεσου χρηματοοικονομικού μέσου (π.χ. IOU) θα είχε τόση αξία όση αξία θα εκλάμβαναν ότι έχει, αυτοί που θα το ελάμβαναν.
- Το ΑΕΠ θα μειωνόταν από 15-20%. Σωρευτικά από το 2007 έως την υιοθέτηση του νέου νομίσματος η χώρα μας υπολογίζεται ότι θα έχανε το 50% του ΑΕΠ, εάν έβγαινε από το κοινό νόμισμα.
- Θα υπήρχε μείωση μισθών, πιστώσεων και επενδύσεων και σε όρους ευρώ, η ελληνική οικονομία δεν θα μπορούσε να ανακτήσει ποτέ την πρότερη δυναμική της. Η συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, θα επηρέαζε ιδιαίτερα τις πληθυσμιακές κατηγορίες με χαμηλό και σταθερό εισόδημα.
- Το ποσοστό χρέους προς ΑΕΠ θα απέκλειε κάθε δυνατότητα δημοσιονομικής χαλάρωσης, κάτι το οποίο σημαίνει πως το εθνικό νόμισμα δεν θα έφερνε το τέλος της λιτότητας.
- Θα υπήρχε μεγάλη αύξηση στις τιμές των εισαγόμενων προϊόντων ενώ το πρώτο διάστημα και μέχρι τη γενικότερη εξομάλυνση των συνθηκών θα υπήρχε δελτίο λόγω μη επαρκών εισαγωγών σε μία σειρά σημαντικών αγαθών, όπως καύσιμα, τρόφιμα, φάρμακα.
- Για τις τράπεζες, θα σήμαινε μία πολύ μεγάλη μείωση πιστώσεων. Οι επενδύσεις θα μειώνονταν περίπου κατά 30% τα δύο πρώτα χρόνια και δεν προβλέπεται αύξηση πριν από το τέλος του τρίτου έτους (από την έξοδο από το ευρώ).
- Στον τουρισμό, ερώτημα είναι εάν θα ενισχυόταν. Και αυτό επειδή οι τουρίστες λόγω της έλλειψης βασικών προϊόντων δεν θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν.
Η Ernst & Young που εκπόνησε αυτή τη μελέτη για λογαριασμό πελατών της που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και το ζήτησαν εκτιμά ότι είναι εκτός πραγματικότητας οποιαδήποτε σύγκριση γίνεται με την πτώχευση της Αργεντινής καθώς πρόκειται για μία χώρα ιδιαίτερα πλούσια σε πρώτες ύλες. Στην Αργεντινή παρ’ όλα αυτά σε ένα χρόνο το ποσοστό των κατοίκων που ζούσαν κάτω απ’ τα επίπεδα της φτώχειας από 30% με 35% πήγε στο 53%.
Επίσης κατά την έρευνα, η μείωση των επενδύσεων κατά τα πρώτα δύο χρόνια θα ήταν της τάξης του 30% σε σχέση με σήμερα ενώ δεν θα υπήρχε αύξηση πριν το τέλος του τρίτου έτους.
Σύμφωνα με όλα τα πορίσματα της μελέτης ακόμα και η συντεταγμένη πτώχευση δεν αποτελεί για την Ελλάδα μία εύκολη και γρήγορη έξοδο απ’ την κρίση.
Επιβάρυνση στα νοικοκυριά
Με βάση τις προβλέψεις της Oxford Economics, η ανάλυση της ΕΥ εκτιμά ότι ενδεχόμενη έξοδος της χώρας από τη ζώνη του ευρώ, ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση, εκείνη μιας συντεταγμένης εξόδου, θα επιβαρύνει τα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις με τεράστιο κόστος και θα αφήσει τη χώρα γεωπολιτικά, στρατηγικά και οικονομικά απομονωμένη.
Με την έκδοση του νέου νομίσματος, η συναλλαγματική ισοτιμία θα υποτιμηθεί δραστικά, κατά τουλάχιστον 50%. Στο πιο θετικό σενάριο, και με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει περιορισμένη πολιτική, κοινωνική και οικονομική αστάθεια, η συναλλαγματική ισοτιμία μετά την αρχική δραστική υποτίμηση, θα μπορούσε να σταθεροποιηθεί κοντά στο -30%. Όμως, αξίζει να σημειωθεί ότι, εάν η Πολιτεία δεν καταφέρει να αντιμετωπίσει τις αρχικές αντιδράσεις των αγορών και εφαρμόσει πολιτική νομισματικής χαλάρωσης με αυξητικές πληθωριστικές πιέσεις, η υποτίμηση μπορεί να υπερβεί κατά πολύ το 50%. Σε αυτήν την περίπτωση, η επίτευξη ισορροπίας δεν θα ήταν δυνατή για αρκετά χρόνια, με τις επιπτώσεις στο ΑΕΠ να είναι βαθύτερες και αισθητές σε βάθος χρόνου.
Δραματική συρρίκνωση
Η συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας θα είναι δραματική, ενώ οι απώλειες της αγοραστικής δύναμης δεν αναμένεται να αντιστραφούν γρήγορα. Κατά τους πρώτους 18 μήνες μετά την έξοδο, η κατάρρευση της εγχώριας ζήτησης ενδέχεται να ξεπεράσει το 25% και η σωρευτική μείωση του πραγματικού ΑΕΠ θα υπερβεί το 15%. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες προβλέψεις διεθνών οργανισμών για το 2015, οι επιπτώσεις μπορεί να είναι σημαντικά βαρύτερες. Για να γίνει, όμως, αντιληπτό το δραματικό μέγεθος της συνολικής μείωσης του πραγματικού ΑΕΠ, αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνική οικονομία συρρικνώθηκε κατά τα τελευταία έξι έτη κατά 25%, που σημαίνει ότι σωρευτικά η συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας θα φτάσει στο 50% των μεγεθών προ-κρίσης.
Στη συνέχεια, και υπό την προϋπόθεση βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και της αύξησης των εξαγωγών, το ΑΕΠ θα μπορούσε να αρχίσει να αναπτύσσεται και πάλι. Ωστόσο, είναι εξαιρετικά αβέβαιο αν η βελτίωση αυτή θα μπορούσε να διατηρηθεί μέσο-μακροπρόθεσμα, δεδομένων των δομικών αδυναμιών της ελληνικής οικονομίας, και της περιορισμένης εξαγωγικής της βάσης. Στοιχεία σχετικά με τις εξαγωγικές επιδόσεις που ακολούθησαν προηγούμενες υποτιμήσεις επιβεβαιώνουν αυτήν τη διαπίστωση, καθώς μετά την αρχική ώθηση ακολούθησε απότομη πτώση του ρυθμού αύξησης των εξαγωγών σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Επιπλέον σχεδόν στο σύνολό τους οι εξαγωγικές δραστηριότητες της Ελλάδας βασίζονται σε εισαγόμενα υλικά παραγωγής, το κόστος των οποίων θα εκτοξευθεί λόγω της υποτίμησης μειώνοντας σημαντικά το όποιο όφελος ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας. Τέλος για δραστηριότητες όπως ο τουρισμός, η αύξηση της ανταγωνιστικότητας δεν προκύπτει μόνο από τη μείωση του κόστους αλλά κυρίως από το προφίλ του τουριστικού προϊόντος. Οι δραματικές συνθήκες σε κοινωνικό επίπεδο, όπως η πιθανή αύξηση της εγκληματικότητας, είναι σίγουρο πως θα συμβάλλουν αρνητικά στην πορεία του κλάδου.
Το πιο ιδεατό σενάριο
Ακόμα και στο πιο ιδεατό σενάριο μιας συμφωνίας για σημαντική μείωση του χρέους σε ποσοστό 50%, η αδυναμία μετατροπής του χρέους στο νέο νόμισμα, σε συνδυασμό με τη σημαντική υποτίμηση, θα διατηρήσει το λόγο του χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ πάνω από το 130%. Το υψηλό χρέος (και η ανάγκη εξυπηρέτησής του) θα λειτουργήσει ως περιοριστικός παράγοντας για τη δημοσιονομική πολιτική.
Σε περίπτωση που υιοθετηθεί μια επεκτατική δημοσιονομική πολιτική, οι επιπτώσεις σε άλλα μέτωπα, θα οδηγήσουν γρήγορα στην ανατροπή της, καθώς θα έπρεπε να χρηματοδοτηθεί μέσω νομισματικής χρηματοδότησης που θα οδηγούσε σε μια ανεξέλεγκτη πληθωριστική δυναμική, με αυξημένες πιέσεις για περεταίρω υποτίμηση και πιστωτική συρρίκνωση.
Υψηλός πληθωρισμός
Η υποτίμηση θα οδηγήσει άμεσα σε υψηλό πληθωρισμό, καθώς οι τιμές των εισαγόμενων και των εμπορεύσιμων αγαθών θα αυξηθούν απότομα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της μελέτης, ο πληθωρισμός ενδέχεται να φθάσει, στο πιο αισιόδοξο σενάριο, τουλάχιστον το 10%. Η σταδιακή αποκλιμάκωσή του θα κριθεί από τις πολιτικές που θα ακολουθηθούν, καθώς η όποια νομισματική χαλάρωση θα οδηγήσει σε σπιράλ πληθωρισμού και υποτίμησης με σχεδόν σίγουρο αποτέλεσμα τον υπερπληθωρισμό, στην οποία περίπτωση δεν θα ήταν παράλογο να ξεπεράσει ακόμα και το 30%.
Το Grexit θα εκτοξεύσει την ανεργία (συμπεριλαμβανομένης της ανεργίας των νέων) βραχυπρόθεσμα άνω του 30%, ενώ σήμερα η ανεργία θα μπορούσε αργά αλλά σταθερά να μειώνεται, ειδικά εάν υπάρξουν άμεσα στοχευμένες δράσεις της Πολιτείας και της ΕΕ για τη στήριξη της ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Κατάρρευση των εισαγωγών και υπηρεσιών
Είναι σημαντικό, επίσης, να τονίσουμε ότι οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών θα καταρρεύσουν ως αποτέλεσμα της δραματικής αύξησης του κόστους μετά την υποτίμηση, οδηγώντας σε ελλείψεις για μια σειρά από βασικά αγαθά και προϊόντα. Για τους καταναλωτές και τα νοικοκυριά οι επιπτώσεις από τις ελλείψεις θα είναι σημαντικές. Για ορισμένα βασικά αγαθά και προϊόντα όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, τα φάρμακα και άλλα φαρμακευτικά προϊόντα, καθώς και ορισμένα προϊόντα διατροφής, δε θα ήταν παράλογο να υποθέσουμε ότι θα χρειασθεί η εισαγωγή δελτίου. Για τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και ένδυσης, θα υπάρξουν τεράστιες ελλείψεις στην αγορά.
Μείωση των μισθών
Οι πραγματικοί μισθοί θα μειωθούν, οδηγώντας σε μεγάλη συμπίεση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, ειδικά για τα νοικοκυριά με σταθερά εισοδήματα, όπως οι συνταξιούχοι, οι νέοι, καθώς και οι χαμηλά αμειβόμενοι μισθωτοί. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σκληρότερα πλήττονται τα νοικοκυριά με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, με άμεσο αντίκτυπο στη φτώχεια και την αύξηση της ανισότητας. Στην Αργεντινή το 2001, υπήρξε δραματική αύξηση της φτώχειας, ενώ βάσει στοιχείων προκύπτει ότι μέχρι το 2002, το ποσοστό του πληθυσμού που ζούσε κάτω από το όριο της φτώχειας έφτασε το 53%.
Η διοικητική διαχείριση του εγχειρήματος θα είναι εξαιρετικά περίπλοκη. Για τουλάχιστον έξι μήνες μετά την έξοδο από το κοινό νόμισμα, η οικονομία θα λειτουργεί χωρίς επίσημο νόμισμα. Όλες οι τιμές, οι συμβάσεις, τα περιουσιακά στοιχεία και οι υποχρεώσεις που διέπονται από το ελληνικό δίκαιο, θα πρέπει να μετατραπούν σε νέο νόμισμα, ενώ θα χρειασθεί μια παρατεταμένη διακοπή λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος. Σε τέτοιες συνθήκες, είναι πιθανή και η εξάπλωση της ανταλλακτικής οικονομίας (barter trading).
Οι τράπεζες
Για τις τράπεζες, των οποίων η βιωσιμότητα θα δοκιμαστεί σημαντικά, κύρια προτεραιότητα μετά την έξοδο θα αποτελέσει η διατήρηση της κεφαλαιακής τους επάρκειας. Σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για το οικονομικό περιβάλλον, αυτό θα οδηγήσει σε τεράστια μείωση της παροχής πιστώσεων (credit crunch). Η απότομη συρρίκνωση των επενδύσεων στον απόηχο μιας εξόδου είναι πολύ πιθανή. Οι επενδύσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 30% κατά τα δύο πρώτα χρόνια και όποιες προοπτικές αύξησης δεν προβλέπεται να υπάρξουν νωρίτερα από το πέρας του τρίτου χρόνου.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης, ο Πάνος Παπάζογλου καταλήγει: «Η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη δεν αποτελεί απλό ή γρήγορο τρόπο επίλυσης των οικονομικών προβλημάτων της χώρας. Αν η Ελλάδα δεν κατορθώσει να δημιουργήσει έναν ισχυρό εξαγωγικό τομέα με δύσκολες και στοχευμένες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας μέσω της υιοθέτησης ενός νέου νομίσματος, δε θα έχει διατηρήσιμα ή και διαχειρίσιμα αποτελέσματα. Αντιθέτως, ακόμη και στην περίπτωση μιας συντεταγμένης εξόδου από το ευρώ, οι αρνητικές επιπτώσεις για την ελληνική οικονομία και κοινωνία θα είναι ιδιαίτερα επώδυνες».
Αυτή είναι μια μελέτη από ειδικούς.Που σημαίνει πως ξέρουν τί γράφουν.Κόλαση,δηλαδή η ζωή των Ελλήνων σε περίπτωση που επέστρεφε η δραχμή.
Και βέβαια, δε χρειάζονταν ειδικοί, για να μας διαβεβαιώσουν πως η χώρα όδευε στην απόλυτη καταστροφή. Ακόμα και ένας μη ειδικός το αντιλαμβάνεται. Και μόνο τα μέλη στο κλαμπ της δραχμής υποκρίνονται πως δεν το παίρνουν είδηση. Αλλά,υποτίθεται πως για να έχουν τέτοιες φιλοδοξίες επιστροφής στη δραχμή για το… καλό το τόπου, έχουν μελετήσει καλά το πράγμα και έχουν καταλήξει με ακρίβεια στο αποτέλεσμα. Δεν παίζεις κορώνα γράμματα μ΄αυτά. Δεν υποθέτεις, δεν κάνεις δοκιμές,ούτε “μαθαίνεις να κουρεύεις στου κασιδιάρη το κεφάλι”.
Αλλιώς,αν προτείνεις τέτοιες κοσμογονικές αλλαγές και όχι απλά τις παρoυσιάζεις ως ιδέα, αλλά ως εξουσία επιβάλεις στη χώρα να περάσει μέσα από τη φρίκη ,να βιώσει μια καταστροφή, ίδια με εκείνη ενός πολέμου*, δύο τινά συμβαίνουν: ΄Η είσαι παρανοϊκός (οπότε η θέση σου βρίσκεται στον τόπο με τα … κάγκελα και τις άσπρες μπλούζες ) ή, αν δε συμβαίνει αυτό, τότε “κάποιο λάκκο έχει η φάβα”. Στοιχειωθείται πλέον δόλος, εμφανής σκοπιμότητα, κάτι- κάποιον εξυπηρετείς. Και πάντως όχι ιδεολογία. Προ πάντων αριστερή. “Μαμωνά” ναι.
΄Ολα αυτά ας τα εξετάσει στην ώρα τους η δικαιοσύνη,όταν καταξιωθεί ηθικά και αρθεί στο κύρος της σ΄αυτό τον τόπο.Τώρα δεν έχει ούτε το ανάστημα ούτε τη δύναμη να το κάνει. Σύντομα όμως,όταν οι θεσμοί αποκατασταθούν, θα πάρει στα χέρια της το δίκιο και θα την “πληρώσουν” τότε πολλοί.
Ο τόπος βρέθηκε κοντά στη κόλαση. Αν δεν έπεσε μέσα, οφείλεται στη σθεναρή στάση Ευρώπης και Αμερικής, τη σωφροσύνη και τη μάχη της ελληνικής αντιπολίτευσης και φυσικά στην προσωπική αξιοσύνη και την υπέρβαση από τον μικροκομματισμό και τη δημαγωγία του ΄Ελληνα πρωθυπουργού.
Γι΄αυτό,επιμένουμε. Ας πετάξε κλωτσηδόν τους εγκληματίες, τους υπόδικους που κινούνται με …ρουλεμάν στις πλατφόρμες (χάριν παιδιάς ή τρέλας νομίζουν κάποιοι, από δόλο και “διάφορο”,λέμε εμείς) και υποκρίνονται τους αθώους. Δεν παίζουν. Εξυπηρετούν συμφέροντα και πρωτίστως οικονομικά. Αλλά, αν θέλουν να παίξουν με κάτι ,ας είναι με τα σπίτια τους, με τους εαυτούς τους,με τους παχυλότατους μισθούς τους (δεν τους απαρνούνται τα σκυλιά με τίποτα, κολλημένοι στις καρέκλες!) . Και πάντως, όχι με τη ζωή του πολίτη, που βρέθηκε όμηρος μια συμμορίας αφρόνων ,διεφθαρμένων και διαπλεκόμενων Λαφαζάνηδων και Κοτζιάδων.
*΄Ετσι την πάτησαν και τα ελληνικά στατεύματα στη Μ.Ασία. Αντί,αφού κατέλαβαν τα παράλια (καθαρά ελληνικά εδάφη) να στεριώσουν -διασφαλίσουν εκεί τη θέση τους, προχώρησαν χωρίς σχέδιο ,χωρίς μπούσουλα, χωρίς εφόδια από στείρο εθνικισμό, μεγαλομανία και αφροσύνη,να καταλάβουν την “Τουρκιά”(!) και έφτασαν στο Σαγγάριο! Μια πραγματική τρέλα,μια αφρσοσύνη.Κι έγινε ο τάφος τους.
΄Οταν το Νοέμβριο τυ 1922 εκτελούσαν τον επικεφαλής των στατευμάτων Χατζηανέστη και ο εκτελεστής υπαξιωματικός του τράβηξε την επωμίδα,εκείνος του άρπαξε το χέρι και του είπε: “Εγώ έπραξα το καθήκον μου. Από την ανοησία εκείνων που σχεδίασαν την εκστρατεία και τη δειλία των στρατιωτών μου,χάθηκε ο πόλεμος”.΄Η ,κατ΄άλλους: “Λίγα λεπτά πριν την εκτέλεσή του, όταν του διαβάστηκε το κείμενο της καθαίρεσης που έπρεπε να προηγηθεί της εκτέλεσης, αφαίρεσε ο ίδιος από το πηλίκιό του το εθνόσημο και πέταξε αυτό και τις επωμίδες του στο έδαφος. Όταν του ζητήθηκε η τελευταία του επιθυμία, αρνούμενος να του δέσουν τα μάτια, αναφώνησε: “Η μόνη μου εντροπή είναι ότι υπήρξα αρχιστράτηγος φυγάδων”.
___________________________________________________________________
4. 3 λόγοι που ο Παύλος Χαϊκάλης είναι το χειρότερο είδος faux αντιμνημονιακού
Παύλος Χαϊκάλης. Υπουργός, λέει, της ελληνικής κυβέρνησης . Χριστέ μου, ένας Εφιάλτης!
Ποιος θα ήθελε να είναι όχι πρωθυπουργός τέτοιας κυβέρνησης; Ούτε καν οπαδός. Η έσχατη εξαθλίωση του συστήματος.
________________________________________________________________
5. Ρόδος: Σφαλιάρες σε τουρίστες που αρνήθηκαν να πληρώσουν –
Ρόδος: Έπεσαν σφαλιάρες με τουρίστες που δεν πλήρωνα! »Μας χρωστάτε χρήματα και συνεπώς όλα εδώ μας ανήκουν»!
Όλα έγιναν πριν από λίγες μέρες, με τα δύο περιστατικά να προκαλούν αντιδράσεις και πολλές συζητήσεις στο νησί. Αρχικά ένα γκρουπ Γάλλων τουριστών που παραθερίζει στο νησί, επισκέφτηκε τη Λίνδο και επιχείρησε να μπει στον αρχαιολογικό χώρο χωρίς να πληρώσει εισιτήριο.
Οι τουρίστες τόνιζαν πως η Ελλάδα χρωστάει χρήματα στη δική τους που μας δανείζει και… συνεπώς όλα τους ανήκουν και μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Αμέσως τα αίματα άναψαν για τα καλά αφού τόσο οι υπεύθυνοι, όσο και άλλοι Ελληνες που βρίσκονταν εκεί αντέδρασαν έντονα, με κάποιους να χειροδικούν.
Ο διαπληκτισμός κράτησε αρκετή με τους εργαζόμενους στην Ακρόπολη να μην βγάζουν άκρη με τους Γάλλους, οι οποίοι έλεγαν με θράσος ότι από τη στιγμή που η χώρα τους μας δανείζει, δεν έχουν καμία υποχρέωση να πληρώνουν για την είσοδό τους σε μουσεία και αξιοθέατα!
Φυσικά το αίτημά τους δεν έγινε δεκτό και απομακρύνθηκαν άρον άρον από τον χώρο, αφού μέχρι την τελευταία στιγμή ήταν ανένδοτοι και ήθελαν να μπουν χωρίς να πληρώσουν όυτε ένα ευρώ.
Χαμός σε εστιατόριο με Γερμανούς τουρίστεςΤα ευτράπελα στο νησί δεν σταμάτησαν στους Γάλλους τουρίστες. Μια παρέα Γερμανών έφαγε σε εστιατόριο και κάποια στιγμή ο ιδιοκτήτης τους είδε να σηκώνονται για να φύγουν. Όταν τους είπε πως δεν έχουν πληρώσει, εκείνοι απάντησαν όπως οι Γάλλοι στον αρχαιολογικό χώρο της Λίνδου.
Σε αυτή την περίπτωση πάντως, οι Γερμανοί τουρίστες συμμορφώθηκαν και δέχτηκαν να πληρώσουν το λογαριασμό, χωρίς να δώσουν συνέχεια στο επεισόδιο.
Πληροφορίες: Εφημερίδα Ροδιακή