1. Συνέδριο ΝΔ -Βορίδης: «Φτιάχνουμε ένα νέο κράτος που ανατρέπει για δεκαετίες δομημένα στερεότυπα»
***
Δε διαφωνούμε. Μόνο την περίοδο της ΕΡΕ και του παρακράτους του Κων. Καραμανλή , μια κοινοβουλευτική δημοκρατία , υπήρξε στην ουσία δικτατορία. Η δεύτερη φορά σήμερα, όταν Μητοστάκης, Γεωργιάδης, Βορίδης, Πλεύρης, ο σκληρός πυρήνας της ακροδεξιάς και του φασισμού στην Ελλάδα, ανατρέπουν την πολιτική ιστορία του τόπου και 55 χρόνια μετά τη Χούντα των συνταγματαρχών, έχουμε τη δική τους των «συνταγματαρχών” με γραβάτες, “χωρίς στολές”.
“Θέλει η πουτ@να” να κρυφτεί, μα η χαρά δεν την αφήνει”, Βορίδη μας.
2. Άρθρο της Β. Κιντή στην «Κ»: Για την αποφυγή χειραγώγησης των εκλογών καθηγητών πανεπιστημίου .Πώς χειραγωγούνται οι εκλογές καθηγητών στα ΑΕΙ (*)
***
Αλήθεια πού βρισκόταν η κυρία τόσα χρόνια που ανελλιπώς και αδιαλείπτως καταγγέλλουμε, όσα τούτη σήμερα κι αφού η ίδια έγινε καθηγήτρια στο ίδιο συνάφι με τις ίδιες αισχρές μεθόδους, ανακάλυψε;
Δεν πείθεις κανένα κυρία Β. Κιντή πως είσαι διαφορετική από τους αναλφάβητους σκερβελέδες των ΑΕΙ που καταγγέλεις. Πείθεις μόνο εκείνους που συμφύρονται στο λαγούμια της γνωστής εφημερίδας του Μεταξά και σήμερα του Παπαχελά. Τη σοβαροφανή φυλλάδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
_____________________________________________________________
ΣΥΜΜΕΙΚΤΑ
1. α.”Γυναικοκτονία στην Καβάλα¨.
iefimerida.gr
β.”Γιατί τσουβαλιάζουν και σμικρύνουν το φαινόμενο στους όρους “ανθρωποκτονία”, “έγκλημα πάθους”, κ.λπ. συσκοτίζοντας την έμφυλη διάστασή του;» τα ερωτήματα που θέτει εύλογα η Πρωτοβουλία. (Εφημερίδα Συντακτών).
«Δεν είναι προφανώς κάθε δολοφονία γυναίκας γυναικοκτονία, αλλά μόνον αυτή που γίνεται ακριβώς επειδή είναι γυναίκα. Τις περισσότερες φορές αποτελεί την κατάληξη μιας μακράς, βίαιης, συντροφικής σχέσης κι αυτό συνέβη στην Καβάλα, όπως και στη Λέσβο, στη Μάνη, στην Κρήτη, στη Φολέγανδρο, στην Αθήνα, παντού».
*****
Τρίτη ημέρα ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ και μάλιστα χτες ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ στα σαλόνια της πορνοφυλλάδας του Ράπτη, η ανθρωποκτονία στην Καβάλα, που συνέπεσε με εκείνη στα Χανιά. Καμιά αναφορά ( ή στα ψιλά) από το σύνολο του ελληνικού, μιντιακού σκουπιδότοπου, η δολοφονία ενός άστεγου.
Απείρως πιο σημαντική υπήρξε η έκταση που πήρε το θέμα της γάτας που κλώτσησε ο…Αλβανός(!) σε σχέση με τη άγρια δολοφονία ενός άστεγου με τον επώδυνο θάνατο της φωτιάς. Τον έκαψε ζωντανό ο δράστης! Μάλιστα, η επιτροχάδην αναφορά της είδησης, αφορούσε τη … δολοφονία 53χρονου! ΄Ετσι τη μετέδωσαν οι χωματερές,
Τέτοια σεξιστική, νοσηρή εμπορική δημοσιογραφία, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως δεν υπήρχε στο παρελθόν. Αυτής της έκτασης τουλάχιστον. Να επισημάνουμε ,όμως, πως κάθε λαός έχει και τη δημοσιογραφία που του αξίζει. Οι σκουπιδοφάγοι του Κυριακού και του Ράπτη είναι το ίδιο νοσηροί και βρώμικοι σαν τους καναλάρχες – εκδότες τους που τους ταϊζουν αποφάγια.
΄Αρα;
ΠΕΣ ΜΟΥ ΣΕ ΠΟΙΟ ΜΙΝΤΙΑΚΟ ΛΑΓΟΥΜΙ ΧΩΝΕΣΑΙ, ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΠΟΣΟ ΒΡΩΜΙΚΟΣ ΑΡΟΥΡΑΙΟΣ ΕΙΣΑΙ.
Αλλά και ο έμφυλος ρατσισμός-φασισμός της «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ» παραπάνω, σε μια ισοπεδωτική μικροανάλυση, καταλήγει πως “δεν είναι όλες γυναικοκτονίες αλλά μόνον αυτή που γίνεται ακριβώς επειδή είναι γυναίκα”! Δηλαδή, μια 85χρονη που δολοφονείται, δεν είναι γυναίκα; Η πρέπει να είναι κάτω από 45 για να χαρακτηριστεί έτσι; (Να, ο μέγας φασισμός και ρατσιμός).
Σε καθαρή, λαλιά , καταληπτή και όχι με τις διαστρεβλώσεις και την έμφυλη τύφλα της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ, αυτές οι δολοφονίες ΝΕΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, έχουν να κάνουν με συγκεκριμένους λόγους. ΤΟ ΣΕΞ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΝΟΓΑΜΙΑ-ΚΤΗΤΙΚΟΤΗΤΑ.
΄ Αρα:
Τρελαμένοι άντρες και γυναίκες από την αφύσικη κτητικότητα της μονογαμίας (αμφότερα προξενούν αβυσσαλέα ζήλεια και όμοια πάθη ), που τους δίδαξαν και τους επέβαλαν, σε συνδυασμό με το αφύσικο κυνηγητό-εξοβελισμό της ΠΟΛΥΓΑΜΙΑΣ από τις κοινωνίες , είτε ως σύζυγοι ,εραστές, είτε ως πεινασμένοι σεξομανείς, σκοτώνουν ,βιάζουν, ρίχνουν βιτριόλι ,κόβουν αντρικά ή γυναικεία μόρια, με μοναδική αιτία ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΣΕΞ.
Αλλιώς, αν ο τυφλωμένος από τις κοινωνικές συμβατικότητες και καταβολές Καβαλιώτης, που δήλωσε πως σκότωσε τη γυναίκα από ζήλεια, είχε ξάστερο μυαλό, απαλλαγμένο από τα βαρίδια της θεσμικής Μονογαμίας , κι άφηνε ελεύθερη τη σύντροφό του να ζήσει εκείνο που η ίδια επιθυμούσε (π.χ ελεύθερες σεξουαλικές σχέσεις), θα ήταν σήμερα ζωντανή η άτυχη φαρμακοποιός; Βεβαίως θα ήταν. Και έτσι συμβαίνει σε όλες αυτές περιπτώσεις.
Συμπέρασμα:
Δεν υπάρχει ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΑ αλλά ανθρωποκτονία. Διαφορετικά για κάθε ιδιότητα που χαρακτηρίζει το θύτη και θύμα θα έπρεπε να λέμε αντίστοιχα….στρατιωτικοκτονία, αστυνομικοκτονία , εμβρυοκτονία (αυτή κι αν είναι ανθρωποκτονία ), αστεγοκτονία και πάει λέοντας.
Αν αλλάξει , δηλαδή ο ποινικός όρος από ανθρωποκτονία σε γυναικοκτονία θα γίνει η ποινή αυστηρότερη; ΄Οποιος σκοτώνει μια νέα γυναίκα, θα τιμωρείται πιο εξοντωτικά από το δράστη του φόνου μιας 80χρονης;
Είστε καλά ΜΕ ΤΟΟ δες μου; Θα σταματήστε ποτέ να σκέφτεστε με το «κάτω κεφάλι» και το πάνω να βρίσκεται σε χαύνη, σύγχυση και τρικυμία; Θα γυρίσουμε τις κοινωνίες πίσω στο σεξισμό της δεκαετίας του ΄60; “Καλός άντρας είναι ο νεκρός άντρας” , στο σύνθημα των “Μαινάδων” εκείνης της εποχής ; ” Καλός άντρας” είναι ο λογικός και ελεύθερος από συμβατικότητες και κόμπλεξ άνθρωπος. ΄Οπως και «καλή γυναίκα” δεν είναι η σφαγμένη στο κότσι, ως μοιχαλίδα, όπως τη θέλει ο τρελαμένος σύζυγος-εραστής ,αλλά εκείνη που ξέρει να διαλέγει σύντορφο , ελεύθερη από τα βαρίδια της ροζ μονογαμίας . Αυτή που αρνείται να μπει στο κλαμπ που φέρει ως μετώπη την επιγραφή “το μνί σέρνει καράβι». Ούτε και περιμένει τα άσπρα αλόγατα με τους πρίγκιπες καβάλα. Κι ούτε ποτέ θα ξεστομίσει τα …ξέσκισέ με άντρα μου και κάνε με κομμάτια!
΄Οσο για τον ΟΗΕ, καλά κρασά. Μας πείσατε. Με 15.000 νεκρά παιδιά κάτω τον πέντε ετών ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑ και με το χαρακτηρισμό ως “έγκλημα πολέμου” τη δολοφονία ή το βιασμό αμάχου, αλλά κατανοητό “κανόνα πολέμου” και επιτρεπτή (!) τη δολοφονία στρατιώτη που φοράει στολή, μη μου φέρετε την αφασία αυτού του Οργανισμού, ως απόδειξη. Αλλοίμονο, αν οι συστημικοί γραφειοκράτες του ΟΗΕ ήθελαν ανατροπή του Συστήματος. Να μιλήσουν ποτέ για κατάργηση συνόρων, εθνών, πατρίδων.
Αντίθετα. Προτιμούν να κάθονται και να αποφασίσουν με τα …ακουστικά της μετάφρασης της γλώσσας τους στ΄ αυτιά , παρά να ακούνε και να αποφασίζουν σε μια ΚΟΙΝΗ, ΜΟΝΑΔΙΚΗ , ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΓΛΩΣΣΑ σε ολόκληρο κόσμο. Ο ΟΗΕ είναι ο κατ εξοχήν ένοχος οργανισμός της πείνας, των πολέμων και της βίας.
Απαλλάξτε τις νέες κοινωνίες από την ΚΤΗΤΙΚΟΤΗΤΑ και τη ΜΟΝΟΓΑΜΙΑ. Καταργήστε το ΓΑΜΟ και την υποχρεωτική συμβίωση. Χτηπήστε το σεξισμό και την πορνολαγνεία της βιομηχανίας θεάματος.
Αφήστε τους ανθρώπους, άντρες- γυναίκες, να απολαμβάνουν τη ζωή στις φυσικές της διαστάσεις, χωρίς ΜΗ, απαγορεύσεις, αναστολές, απωθημένα, σεξουαλική πείνα και στέρηση. Και, ως δια μαγείας, θα εξαφανιστούν και οι…γυναικοκτονίες και οι βιασμοί και κάθε νοσηρό , σεξουαλικό έγκλημα.
2.Η iefimerida είδε τη «Βληχή» του Λάνθιμου: ” Σκοτεινή αλλά μεθυστική”
Τούτος κι αν είναι ανώμαλος. Ο Λάνθιμος. Βίτσια θηριώδη και αβυσσαλέα. Ακατανόητα σε νορμάλ άνθρωπο.
Βάπτισε τη νοσηρότητα, τον υπόκοσμου , του φροϋδικού υποσυνείδητου (id) σε …. κινηματογραφική Τέχνη! «Θού,Κύριε».
Και είναι ο λόγος που ο κοντυλοφόρος της γνωστής πορνοφυλλάδας εκστασιάζεται για το νέο αριστούργημα-απόπατος , που έτεκεν ο άρρωστος ψυχισμός Λάνθιμου.
_________________________________________________________________–
(*)Άρθρο της Β. Κιντή στην «Κ»: Για την αποφυγή χειραγώγησης των εκλογών καθηγητών πανεπιστημίου .Πώς χειραγωγούνται οι εκλογές καθηγητών στα ΑΕΙ
Πώς χειραγωγούνται οι εκλογές καθηγητών στα ελληνικά πανεπιστήμια; • Η διατύπωση του γνωστικού αντικειμένου γίνεται με τρόπο που ευνοεί εκ των προτέρων τον υποψήφιο που θέλει κανείς να εκλέξει
• Η διατύπωση του γνωστικού αντικειμένου γίνεται με τρόπο που ευνοεί εκ των προτέρων τον υποψήφιο που θέλει κανείς να εκλέξει. Αυτό επί της αρχής δεν είναι κακό, διότι πρέπει να μπορείς να προσελκύσεις αυτόν που μπορεί να υπηρετήσει το αντικείμενο που χρειάζεσαι ως πανεπιστήμιο και ως τμήμα. Κακό είναι να αποφασίζεται η περιγραφή όχι με γνώμονα τις ανάγκες του τμήματος, αλλά με βάση συσχετισμούς ισχύος που ευνοούν συγγενείς ή πολιτικούς φίλους προσώπων ή ομάδων.
• Οι χρόνοι προκήρυξης της θέσης, συγκρότησης του εκλεκτορικού, και της εκλογής, μελετώνται επισταμένως ώστε να αποφευχθούν ανεπιθύμητοι εκλέκτορες που θα έχουν εκπαιδευτική άδεια και να περιληφθούν επιθυμητοί που δεν θα έχουν. Επίσης ο χρόνος έχει σημασία και για την ανανέωση των μητρώων των εκλεκτόρων κάθε τμήματος, ώστε σε αυτά να περιληφθούν οι κατάλληλοι εκλέκτορες και να προλάβουν να εγγραφούν εκλέκτορες και από το εξωτερικό, οι οποίοι, ως φίλοι του τμήματος ή συγκεκριμένων καθηγητών, έχουν ειδοποιηθεί ειδικά να εγγραφούν στο σύστημα ΑΠΕΛΛΑ για να αξιοποιηθούν εάν και όποτε χρειαστεί.
• Η συγκρότηση του εκλεκτορικού απαιτεί ειδική μαεστρία. Με διάφορες ακροβασίες για το τι συνιστά ίδιο ή συναφές προς την προκηρυχθείσα θέση γνωστικό αντικείμενο εκλεκτόρων, μπορεί να αποφευχθεί η κλήρωση και να μπουν στο εκλεκτορικό οι επιθυμητοί, αυτοί που δεν θα αξιολογήσουν μόνοι τους τους υποψηφίους και το έργο τους, αλλά θα πάρουν γραμμή ρητά ή σιωπηρά. Αλλά ακόμη κι αν υπάρξει κλήρωση, αυτή μπορεί να είναι εντελώς προσχηματική. Είναι αφενός γνωστά πολλά ευτράπελα που έχουν γίνει με τις κληρώσεις, ενώ ένας πιο εύσχημος τρόπος ελέγχου, ακόμη και της ηλεκτρονικής κλήρωσης που προτείνει το υπουργείο ως λύση, είναι να ελέγξεις ποια ονόματα εκλεκτόρων θα βάλεις στην κληρωτίδα. Αν με διάφορες αυθαίρετες αλχημείες βάλεις στην κληρωτίδα αυτούς που χρειάζεσαι και αποκλείσεις όσους δεν θέλεις, τότε η κλήρωση είναι απλώς για τα μάτια του κόσμου.
• Το «ίδιον ή συναφές» του γνωστικού αντικειμένου είναι σπουδαίο πολυεργαλείο. Εκτός από τη χρησιμότητά του στη συγκρότηση του εκλεκτορικού, χρησιμεύει και για τη συγκρότηση της εισηγητικής επιτροπής, για τον αποκλεισμό των ανεπιθύμητων υποψηφίων και για την πρόκριση του επιθυμητού. Το τι είναι «ίδιο» κρίνεται είτε τυπικά αν βολεύει (δηλαδή αν υπάρχει η ακριβώς ίδια διατύπωση), είτε, αν δεν βολεύει, παραβλέπεται το τυπικό της διατύπωσης και η εστίαση γίνεται στο ερευνητικό έργο. Σημειωτέον ότι η κρίση για το ίδιον ή το συναφές δεν ελέγχεται από κανέναν, διότι θεωρείται ακαδημαϊκή κρίση. Ο έλεγχος είναι μόνο νομικός και στέκεται στους τύπους.
• Στην εισηγητική επιτροπή λαμβάνεται μέριμνα να μετέχουν αυτοί που δεν θα διαβάσουν ούτε λέξη από το έργο των υποψηφίων, αλλά θα ακολουθήσουν τη γραμμή. Αν μάλιστα τύχει να μην κληρωθούν στο εκλεκτορικό, ανασύρονται από τα μητρώα επειδή το γνωστικό τους αντικείμενο βαφτίζεται «ίδιο» ή κατεξοχήν «συναφές». Στην εισηγητική επιτροπή μετέχει συχνά και ο επιβλέπων καθηγητής του ευνοούμενου υποψηφίου ώστε να ελέγχει σε κάθε βήμα την κατάσταση. Ετσι, έχει συμβεί ο κρίνων, μέλος της εισηγητικής, να αξιολογεί ως πολύ αξιόλογες εργασίες που έχει συγγράψει ο ίδιος με τον ευνοούμενο υποψήφιο, χωρίς καν προσχήματα αποχής από τη συγκεκριμένη κρίση.
• Τέλος, η υποψηφιότητα του ευνοουμένου ενισχύεται από την προστασία που έχει ήδη δεχθεί αφού το πρόσωπο ή η ομάδα που τον υποστηρίζει έχει μεριμνήσει με διάφορους τρόπους, συνήθως όχι διαφανείς, να αποκτήσει διδακτική και ερευνητική εμπειρία και να δημοσιεύσει εργασίες σε χώρους όπου αυτοί που τον προστατεύουν ασκούν επιρροή. Ολα αυτά γίνονται εις βάρος των άλλων συνυποψηφίων, συνήθως από το εξωτερικό, που έχουν την αξιοπρέπεια να μην προσκολλώνται σε έναν καθηγητή που θα φροντίσει το μέλλον τους με αυτούς τους αντιδεοντοκρατικούς τρόπους.
Οι κακές επιλογές πρέπει να έχουν κόστος για τη συγκεκριμένη ακαδημαϊκή μονάδα και το ίδρυμα συνολικά, να μετρούν στην αξιολόγηση και στη χρηματοδότησή τους.
Είμαι σίγουρη ότι αυτοί που μετέρχονται τέτοια μέσα ξέρουν και άλλα κόλπα που δεν έχω περιλάβει εδώ (όπως, π.χ., να επιμελούνται με προσοχή τα πρακτικά). Μα θα πείτε, δεν αντιδρά κανείς σε αυτές τις πρακτικές; Ο μόνος έλεγχος που προβλέπεται από το πανεπιστήμιο, το υπουργείο και τα δικαστήρια είναι τυπικός. Μάλιστα, οι άτυχοι συνυποψήφιοι του ευνοουμένου, παρά τις κατάφωρες αδικίες, διστάζουν να αμφισβητήσουν ακόμη και τυπικά την εκλογή, διότι προσβλέπουν σε μια επόμενη ή έχουν λάβει συναφείς υποσχέσεις. Οι άλλοι καθηγητές συνήθως δεν αντιδρούν διότι είτε μετέχουν, για διάφορους λόγους, στο μπλοκ που είναι υπεύθυνο για αυτές τις πρακτικές, είτε φοβούνται τη χειραγώγηση δικών τους μελλοντικών κρίσεων εναντίον τους, είτε δεν αντέχουν να ασχοληθούν με όλη αυτή την πολυπλόκαμη μεθόδευση. Θέλουν την ησυχία τους, να κάνουν τη δουλειά τους, αφήνοντας εντέλει το πεδίο ελεύθερο σε αυτούς που αντιμετωπίζουν το πανεπιστήμιο σαν τσιφλίκι τους σε βάρος του ελληνικού λαού και του δημόσιου πανεπιστημίου.
Ολα αυτά δεν διορθώνονται με επινόηση και άλλων «αντικειμενικών» κριτηρίων. Θα χειραγωγηθούν και αυτά. Αυτό που χρειάζεται είναι κάποια πρόσωπα, όπως ο κοσμήτορας και ο πρύτανης, να μπορούν να εποπτεύουν και να είναι ατομικά υπεύθυνα και υπόλογα σε ανώτερα όργανα, όπως το Συμβούλιο Ιδρύματος, για τις κακές επιλογές που γίνονται από συλλογικά όργανα. Οι κακές επιλογές πρέπει να έχουν κόστος για τη συγκεκριμένη ακαδημαϊκή μονάδα και το ίδρυμα συνολικά. Να μετρούν στην αξιολόγηση και τη χρηματοδότησή τους και να έχουν επιπτώσεις στη φήμη τους και στην ποιότητα των φοιτητών και του ακαδημαϊκού προσωπικού που προσελκύουν. Τα δε γνωστικά αντικείμενα των θέσεων που προκηρύσσονται δεν μπορεί να είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα κάθε τμήματος, καθώς αφορούν τη στρατηγική ανάπτυξη του ιδρύματος συνολικά.
Πολλά από τα στοιχεία που ανέφερα τα άντλησα από μια περίπτωση καταφανούς χειραγώγησης που δεν συνέβη σε κάποιο πρώην ΤΕΙ μακρινής περιφέρειας, αλλά σε σοβαρή Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Για την υπόθεση αυτή, για την οποία δεν έχω κανένα απολύτως προσωπικό ενδιαφέρον πέραν του δημοσίου συμφέροντος, έχω καταθέσει δύο υπομνήματα στο πανεπιστήμιο και στο υπουργείο, τα οποία έχω κοινοποιήσει και στην ΕΘΑΑΕ. Περιμένω ο έλεγχος που θα διενεργήσουν να αποκαταστήσει την ακαδημαϊκή τάξη.
* Η κ. Βάσω Κιντή είναι καθηγήτρια Φιλοσοφίας στο ΕΚΠΑ.