1. Μας ξεπέρασαν οι Ρουμάνοι και οι Πολωνοί – Σύντομα και οι Βούλγαροι
Του Σπύρου Δημητρέλη
Capital.gr
…Με άλλα λόγια ο μέσος εργαζόμενος στις πρώην κομμουνιστικές χώρες της Ευρώπης, αν ληφθεί υπόψη το μέσο εισόδημα και οι τιμές του καταναλωτή, περνά καλύτερα από τον μέσο Έλληνα! Αν αναλογιστεί κανείς πού βρίσκονταν αυτές οι χώρες το 1989 με την κατάρρευση του κομμουνιστικού μπλοκ και πού βρίσκονται σήμερα, τότε καταλαβαίνει ότι κάτι πολύ σωστό κάνουν αυτές και κάτι πολύ λάθος κάνουμε εμείς. …Ίσως και η σωτηρία να χάθηκε παλιότερα. Όπως λέει αστειευόμενος ένας φίλος, “μάλλον θα έπρεπε να νικήσουν στον εμφύλιο οι κομμουνιστές… Σήμερα θα είμαστε μια κανονική χώρα και οικονομία. Όπως έγινε στη Ρουμανία, την Πολωνία και την Τσεχία που μας πέρασαν…”
2. Ο αρχηγός καταργεί Καταστατικό και Πρόγραμμα
Δημήτρης Ψαρράς
εφσυν
***
“Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα”!
Αλλά , πότε είχαν γνώση και ευθύνη οι ΄Ελληνες; Μια ζωή φρου- φρου και αρώματα, επιδειξι(ο)μανία, “μνημόσυνα με ξένα κόλλυβα” και περισσή αλαζονεία, οίηση, βλαχιά , επαρχιωτισμός . (Η μισή Ελλάδα… Μπέος). Τρικυμία εν τω κρανίω!
Στην Ελλάδα της Μπανανίας και του Γκεμπελιστάν ,
΄Οσο:
α. οι πολιτικάντηδες κάθε είδους και συνομοταξίας “μπαίνουν φτωχοί στην πολιτική και φεύγουν πλούσιοι”
β. οι “Τράγκες” χτίζουν παλάτια και οι δραχμοβίωτοι γκεμπελίσκοι πουλάνε την ψυχή τους στα αφεντικά τους για ένα ξεροκόμματο
Τότε:
α. εδώ σε μας θα έχει στο διηνεκές ισχύ η σοφή ρήση πως “κάθε λαός έχει τους πολιτικούς και τους δημοσιογράφους που του αξίζουν”
β. οι λαοί που φοίτησαν ΚΑΙ στα θρανία του “υπαρκτού σοσιαλισμού (όπως τον ορίζει στην πραγματική του διάσταση ο Ιταλός φιλόσοφος Μπόμπιο Νορμπέρτο), σήμερα, όλοι τούτοι , θα μας κράζουν, όπως παλιότερα οι ΄Ελληνες φοιτητές τους Ρουμάνους … «Μ@@@ΚΕΣ, ΕΛΛΗΝΕΣ, ΦΑΤΕ ΤΗ ΣΚΟΝΗ ΜΑΣ»
Και του λόγου το αληθές από παλιά εδώ αποτυπωμένο :
1. «Μ@@@ΚΕΣ, ΡΟΥΜΑΝΟΙ, ΦΑΤΕ ΤΗ ΣΚΟΝΗ ΜΑΣ»
12 Μαΐου 2017
1995. Οι ανάγκες της έρευνας για τη διδακτορική μου διατριβή με θέμα τους Βλάχους της Βαλκανικής με φέρνουν στην κοιτίδα του βλαχισμού, τη Ρουμανία. Έκτοτε, θα μείνω καιρό στο Βουκουρέστι και θα επισκεφτώ πολλές φορές την Τρανσυλβανία , την ιστορική Βλαχία και την παραθαλάσια Κωνστάντζα.
΄Ηθελα δεν ήθελα, σε εκείνη την αναγκαστική διαμονή εδώ και τη συνύπαρξη-αφομοίωση με την τοπική κοινωνία, είδα και έμαθα πολλά σε μια χώρα που μόλις 6 χρόνια πριν είχε περάσει στον…παράδεισο του καπιταλισμού και οι Ρουμάνοι, ζαλισμένοι από την αλλαγή του συστήματος, προσπαθούσαν να συνέλθουν, να καταλάβουν τί έγινε. Γιατί ο Ιλιέσκου εκτέλεσε το ζεύγος Τσαουσέσκου σαν σκυλιά, την ίδια ώρα που σε άλλες “ανατολικές” χώρες ,σκληρές, σταλινικές, δεν πείραξαν ούτε τρίχα από τους κομμουνιστές ηγέτες .Πάλευαν οι άμοιροι, το διαπίστωνες κάθε στιγμή, να προσαρμοστούν στη νέα τάξη πραγμάτων, να ανακαλύψουν το νέο άγνωστο κόσμο που ξεδιπλωνόταν μπροστά τους.
Είχαν συνηθίσει τόσες δεκαετίες στην ασφάλεια, τουλάχιστον στέγης και τροφής και στην εξασφάλιση των στοιχειωδών παροχών του καθεστώτος Τσαουσέσκου, που πολλά χρόνια πριν (μαζί με την Τσεχοσλοβακία και την Γιουγκοσλαβία) είχε εγκαταλείψει το σταλινισμό, αλλά και το απολυταρχικό, σοβιετικό μοντέλο εξουσίας. Και το σημαντικότερο, μοναδικό παγκόσμιο φαινόμενο, η Ρουμανία ήταν η πρώτη χώρα από τις δύο παγκοσμίως ( η δεύτερη ήταν η Λιβύη του Καντάφι),που δε χρωστούσε δολάριο τσακιστό σε κανένα. Μηδενικό το χρέος που άφησε ο δολοφονημένος από το ….σοσιαλιστικό καθεστώς Ιλιέσκου, Νικολάι Τσαουσέσκου.
Ο φόβος ,ή ανασφάλεια, αλλά και η ελπίδα, η προσδοκία για καλύτερες ημέρες, κυριαρχούσαν μεταξύ των ανθρώπων εκείνη τη μεταβατική περίοδο . Εύκολα και σε κάθε βήμα διέκρινε κανείς στα μάτια των Ρουμάνων την έκπληξη για τη νέα φιλελεύθερη μορφή εξουσίας που πειραματίζονταν, την αγωνία για το αύριο, αλλά και τη διάθεση να το παλέψουν, να βγουν από τη δεινή φτώχεια και τη μιζέρια, που τους έδερνε.
Την ίδια εποχή, η Ελλάδα ζούσε στους δικούς της τρελούς ρυθμούς. Οι …πλούσιοι ΄Ελληνες, ως “οι μωρές παρθένες» του Ευαγγελίου, ζούσαν τη δική τους παραφροσύνη, αφημένοι, σαν τα τζιτζίκια του μύθου στο αχαλίνωτο γλεντοκόπι τους . Οι δημαγωγικές κυβερνήσεις, τόσο της Δεξιάς όσο και του Αριστερόστροφου ΠΑΣΟΚ, τάιζαν πλουσιοπάροχα τη «γαλάζια και την πράσινη ακρίδα» με το ζεστό χρήμα των δανεικών.
Οι Ρουμάνοι βλέπανε τους ΄Ελληνες και τρίβανε τα μάτια τους. Κι ας μην είχαν επισκεφτεί ποτέ την Ελλάδα, για να δουν το ξέφρενο πανηγύρι που είχανε στήσει εδώ οι άφρονες δικοί μας με το ευρωπαϊκό, δανεικό χρήμα.
Δε χρειαζόταν να έρθουν. ΄Εβλεπαν τις χιλιάδες φοιτητές που είχαν κατακλύσει τα ρουμανικά πανεπιστήμια, πώς ζούσαν και πώς συμπεριφέρονταν. ΄Ενιωθαν δέος και ενδόμυχη ζήλεια με αυτά παιδιά που κυκλοφορούσαν ανάμεσά τους με άνεση και..έτρεχε το δολάριο από τα μπατζάκια τους. ΄Ηταν αλλιώτικοι, είχαν άλλο αέρα, άλλη παρουσία , κοσμοπολίτικη, δυνατή ενέργεια και αυτοπεποίθηση.
Οι περισσότεροι ΄Ελληνες φοιτητές, παιδιά 18 και 20 χρόνων, κυκλοφορούσαν με πανάκριβα αμάξια. Κάνε το κομμάτι τους με τα βαριά, μαύρα τζιπ ,στο Βουκουρέστι, όταν στα10 αμάξια των ντόπιων, τα 8 ήταν Ντάτσια και μάλιστα σαράβαλα και ταλαιπωρημένα. Κι αν ήξερες ελληνικά, δεν ήταν σπάνιο το φαινόμενο στη μέση της πιάτσα Ουνίρι, να ακούς να στριγγλίζει η μεθυσμένη παρέα των Ελληνόπαιδων μέσα από τα εντυπωσιακά, καμπριολέ αμάξια τους , «Μ@@@κες, Ρουμάνοι, φάτε τη σκόνη μας» !
Κι αν έκανες μια βόλτα 20 μέτρα πιο κάτω από την κεντρική πιάτσα Ρομάνα, που βρισκόταν η περίφημη “Σκάλα”, στο στέκι των Ελλήνων φοιτητών , καταλάβαινες τη διαφορά. Τι εστί ΄Ελληνας! Πώς ζει τη ζωή του ο κανακάρης του παραλή μπαμπά, που “φυσάει το χρήμα” και μπορούσε να πουλάει και να αγοράζει τα πάντα εδώ.
΄Ηταν μαζί καφετέρια και εστιατόριο η περίφημη Σκάλα. Η μόνη καφετέρια σε ολόκληρη τη Ρουμανία που μπορούσες να πιεις “φραπέ”, αλλά και να φας ελληνικά, από μουσακά και γεμιστά, μέχρι αρνάκι της σούβλας και κοκορέτσι. Το είχε στήσει το μαγαζί ο κυρ Νίκος, ένας δαιμόνιος ΄Ελληνας χημικός, που τελικά του βγήκε επιχειρηματίας και αγόρασε στην «αλλαγή της κατάστασης» το πανάκριβο κτίριο στο κέντρο του Βουκουρεστίου σε εικονική δημοπρασία για «πέντε δεκάρες»!
Αλλά, δεν ήταν μόνο οι φοιτητές. Η Σκάλα είχε πλημμυρίσει και από ΄Ελληνες νταβατζήδες, ιδιοκτήτες σκυλάδικων που αναζητούσαν φρέσκια, γυναικεία σάρκα για εισαγωγή στην …πάμπλουτη και πεινασμένη σεξουαλικά , Ελλάδα. ΄Ηταν η εποχή που στη «χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας» τα σκυλάδικα φυτρώνανε σαν μανιτάρια παντού, στους ανακαινισμένους παλιόμυλους και τα λιοτρίβια της επαρχίας και οι “μπαργούμαν” από τις Ανατολικές χώρες τα έδιναν όλα στο μαγαζί, για να στείλουν συνάλλαγμα στους ανθρώπους τους που είχαν αφήσει πίσω στην πατρίδα. Μόλις, δηλαδή, ανακάλυπταν κι αυτές τον παράδεισο του καπιταλισμού!
Μιλιούνια οι κλαρινογαμπροί, τα κουτσαβάκια από τας Σέρρας και την Πάτρα με τους χρυσούς σταυρούς να κρέμονται στα μαλλιαρά στήθια και τα διαμαντένια δαχτυλίδια δύο και τρία στα δάχτυλα,που πήγαιναν να ψωνίσουν “λευκή σάρκα” μετά την πτώση των καθεστώτων στις ανατολικές χώρες . Εκεί να δεις «κούνημα» οίηση και αλαζονεία. Μαγκιά- κλανιά οι νταβάδες με τις τσέπες τίγκα στο δανεικό δολάριο. (Αυτό που με βάζουν σήμερα εμένα με 4 μνημόνια να το γυρίσω πίσω. Ξοφλημένο και με τους τόκους, λένε οι άλλοι πάνω. Το φελέκι της για φυλή!).
Αλλά και τα παιδιά, οι φοιτητές, δεν πήγαιναν πίσω. Φτύνανε κατάμουτρα τους φτωχούς Ρουμάνους. Περιφρόνηση και αηδία για τον “κωλο Ρουμάνο”, που βρωμούσαν τα χνώτα του από την πείνα.
Θυμάμαι, έξω από τη Σκάλα, κατά τις 9-10 το πρωί, πριν πάνε στις σχολές, κατακλύζανε την καφετέρια για μπρέκφαστ και καφέ. Πολλοί, είχαν και…προσωπικό παρκαδόρο και φύλακα. Τους περίμενε, εκείνος στημένος από τα χαράματα, μπροστά στη θέση πάρκινγκ, για να μην την πιάσει άλλος. Και στις 9 η 10, ερχόταν εποχούμενος ο πρίγκιπας στην πανάκριβη μπεμβέ του και έβρισκε έτοιμη τη θέση για παρκάρισμα. Και ως τις 3 που επέστρεφε από το μάθημα, ο ίδιος του φύλαγε το όχημα, μην το γρατζουνίσει κανένας λιγούρης .Και για όλο αυτό το μαρτύριο της ορθοστασίας από τα χαράματα, λάμβανε ως μεροκάματο ο Ρουμάνος 6 λέι. Κάπου ένα δολάριο!
Για να πούμε και τις υπόλοιπες προκλήσεις, θα «θέλαμε μέρες του Μαγιού και νύχτες του Γενάρη». Μπάφους , να ντουμανιάζει το, άμαθο σε τέτοια, Βουκουρέστι . Κορίτσια ανήλικα να κυνηγάνε με την αστυνομία τους γαμπρούς που τις αφήνανε γκαστρωμένες ή και με παιδί στην αγκαλιά με την υπόσχεση πως θα τις παντρευτούν, όταν τελειώσουν τις σπουδές .Και μόλις παίρνανε το χαρτί, «γίνονταν Λούηδες». Ενοίκια μηνών και λογαριασμούς, απλήρωτα . Και το σπίτι επιπλωμένο πάντα, το άφηναν ρημάδι, φεύγοντας. Κάθε μισό χρόνο, αλλάζανε σπίτια πολλοί, για να βάλουν νέα φέσια στους ιδιοκτήτες.
Δεν έχουν μετρημό τέτοια περιστατικά. ΄Ηταν η εποχή, που από τη Σκάλα δεν περνούσαν πια ούτε απ΄έξω οι Ρουμάνοι. Τέτοια οργή και περιφρόνηση. Και όσοι είχαμε τσίπα πάνω μας, δεν πατάγαμε πια στη Σκάλα. Αλλάξαμε στέκι και κάναμε «ελληνάδικο» μια καφετέρια-εστιατόριο, που την είχε Τούρκος, το Ντα Βίντσι.
Σήμερα, περπατώ επισκέπτης στο Βουκουρέστι και δεν πιστεύω στα μάτια μου. Ντάτσια παλιά στο δρόμο δεν υπάρχει πια ούτε για δείγμα. Αλλά ούτε καν παλιό αυτοκίνητο. Τιζπ 4χ4 με φιμέ τζάμια και ακριβά μοντέλα αμάξια με πολλά άλογα μόνο κυκλοφορούν στους δρόμους. Βαμμένες σε ζωηρά χρώματα οι παλιές πολυκατοικίες του Τσαουσέσκου. Νέα, όλα καινούρια τρόλεϊ, τραμ, λεωφορεία στους δρόμους και να έρχονται στην ώρα τους. Κόσμος, ντυμένοι στην τρίχα. Κραυγαλέα πολυτέλεια στα Μολ. Δύο απ΄αυτά, στο Κοτροτσένι και την Μπανεάσα, τα καλύτερα της Ευρώπης. Τα μπαρ στο «Ιστορικό Κέντρο» φίσκα από Ρουμάνους πιτσιρικάδες, που ακούν σαν παραμύθι τα δεινά που τράβηξαν οι πατεράδες τους.
Πίνω σήμερα τον καφέ μου στο παλιό Ντα Βίντσι. Και μια παρέα ΄Ελληνες τουρίστες δίπλα μου, παραπονιούνται πως οι Ρουμάνοι κάνουν διακοπές στην Ελλάδα με πακέτο, όλα μέσα, 500 ευρώ για δυο βδομάδες και στο Βουκουρέστι σου ζητάνε 50ευρο τη βραδιά σε μέτριο ξενοδοχείο. ΄Ασε που παθαίνουν πλάκα με τους ντόπιους. Είχανε μείνει στην εικόνα του παλιού κουρελή μετανάστη της δεκαετίας του ’90, όταν έλεγαν στην Ελλάδα Ρουμάνο και Αλβανό και εννοούσαν κακομοίρη και “λαθρό” Δεν μπορεί να είναι αυτή η Ρουμανία σήμερα!
Κι όμως. Είναι η χώρα με 22,7% ποσοστό επενδύσεων. Από τα υψηλότερα στην Ευρώπη! Και η Ελλάδα να έχει πιάσει πάτο. ΣΕ ΟΛΑ και όχι μόνο στις επενδύσεις.
Το έλεγε η αρχαία σοφία. ΄Οποιος διαπράττει ΄Υβριν τιμωρείται. Και οι ΄Ελληνες διέπραξαν δεινή ΄Υβριν τα τελευταία χρόνια. Και μέσα κι έξω από τη χώρα. Αλαζονεία, οίηση, επίδειξη, ψευτομαγκιά. Σήμερα οι ΄Ελληνες μετανάστες ψάχνουν στις ξένες αγορές δουλειές του ποδαριού για ένα κομμάτι ψωμί . ΄Οπως κάνανε οι Ρουμάνοι 25 τόσα χρόνια πριν.
Τι σου είναι αλήθεια, η άτιμη η ζωή! Πώς τα βάζει όλα στη θέση τους. «Τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του».
2. ΕΤΣΙ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΑΛΛΟΙ). ΠΕΡΙ ΝΙΚΟΛΑΙ ΤΣΑΟΥΣΕΣΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΑΛΙ
΄Εστω κι αν κουράζουμε με τις επαναλήψεις, δεν μπορούμε, όταν ανοίγουμε ένα θέμα, να κάνουμε πίσω. Πήραμε δεκάδες οργισμένες, κυρίως , επιστολές από απογόνους Χιτών και Μάυδων, που ζητούν την κεφαλήν μας επί πίνακι για όσα γράψαμε περί κομμουνιστικής Ρουμανίας και Τσαουσέσκου. Ιδαίτερα ,τους πείραξε γιατί τολμήσαμε να πούμε ότι ίσως η Ελλάδα να ήταν καλύτερα σήμερα και όχι δεύτερη στον κόσμο σε εξωτερικό χρέος, αν είχε περάσει από το “σχολείο που πέρασαν η Ρουμανία ¨,η Τσεχία, η Ουγγαρία.
Πήραμε και μέιλ αλλιώτικα , φυσικά, επαινετικά και συγκαταβατικά. Αλλά, λίγο πολύ , λένε τα ίδια. Κι αυτός είναι ο λόγος που μετά από μια σούμα, καταλήξαμε πως κυρίαρχο θέμα σε όλα , ήταν αυτό της σύγκρισης Κομμουνιστικής Ρουμανίας τις δεκαετίες ΄50 ΄60 ΄70 και Καπιταλιστικής Ελλάδας την ίδια περίοδο.
Λοιπόν.
Η εγκαθίδρυση του κομμουνιστικού καθεστώτος στη Ρουμανία το 1947, βρήκε και αυτή τη χώρα σε δεινή θέση. Οικονομικά επίσης σε άθλια κατάσταση.
Αλλά, από το 1950 και μετά, ξεκίνησε μια πραγματική , κοινωνική επανάσταση στη χώρα. Ο κομμουνιστής ηγέτης Γκεόργκε Γκεοργκίου – Ντέζ με κύριο και βασικό συνεργάτη του το Νικολάι Τσαουσέσκου , μέλος της Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΡ και του πολιτικού γραφείου λίγο μετά, κατάφεραν το ακατόρθωτο. Μέσα σε μια δεκαετία, η χώρα πήρε άλλη όψη. Κι από το 1965, που ο ανέλαβε ο ίδιος ο Τσαουσέκου αποκλειστικά τα ηνία της χώρας, ουδείς μπορούσε να συγκρίνει την Ελλάδα εκείνης της εποχής με τη Ρουμανία.
΄Εζησα παιδί στην επαρχία τη δεκαετία του ΄60. Η Ανδρίτσαινα είναι η ιδιαίτερη πατρίδα μου. Μια από τις πλέον ευνοημένες εκείνο τον καιρό περιοχές . Πρωτεύουσα της Ολυμπίας είχε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Εφορία, Ταμείο, Δασαρχείο, Ειρηνοδικείο , Γυμνάσιο-Λύκειο, 50 μαγαζιά και πάνω από 5000 κατοίκους. Κτισμένη κάτω από τη “σκιά” του Επικούριου Απόλλωνα και λίγα χιλιόμετρα πάνω από την Αρχαία Ολυμπία, κάθε χρόνο, από Μάη και μετά, μιλιούνια οι ξένοι, τουρίστες στην Ανδρίτσαινα για να επισκεφτούν το Ναό (Βάσσες) και το Μουσείο της Ολυμπίας μετά.΄ Η αντίστροφα.
Ε, αυτή η τυχερή τη δεκαετία του ‘ 60 ελληνική κωμόπολη, ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΡΕΥΜΑ! Κάποιοι Ανδριτσάνοι, δωρητές, ίσως ο Γκρεκιώτης ή ΕλληνοΑμερικανοί συμπατριώτες, είχαν εγκαταστήσει μια…γεννήτρια μεγάλη, που λειτουργούσε, αν θυμάμαι καλά , 5-6 ώρες τη νύχτα. ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΦΥΣΙΚΑ, ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΩ, ΚΑΜΙΑ 15αριά, δεν είχε ΚΑΝΕΑΝΑ ΑΠ΄ ΑΥΤΑ ΡΕΥΜΑ.
Κι αν αυτό συνέβαινε σε μια τουριστική Ανδρίτσαινα. Φανταστείτε στην κατακαημένη ΄Ηπειρο, τη Θεσσαλία, τα νησιά. Μια κόλαση!
Τη δεκαετία του 70 , ζούσα πια στην Αθήνα. Και είδα με τα μάτια μου εκατοντάδες σπίτια να μην έχουν ρεύμα, νερό, τουαλέτα, μπάνιο και άλλα στοιχειώδη . Υπήρχαν ακόμα άνθρωποι που έκαναν “πακέτο” την ανάγκη τους, έβαζαν και φιόγκο και πέταγαν το κουτί καταμεσής στη Λ. Αλεξάνδρας! Δεν είχαν οι άνθρωποι απόπατο να πάνε.
Την ίδια εποχή, τα είπαμε και δε θα τα ξαναπούμε, στην κομμουνιστική Ρουμανία, το 1960 υπήρχε ΜΕΤΡΟ στο Βουκουρέστι, κάθε οικογένεια είχε το κεραμίδι της και φυσικά ΡΕΥΜΑ, ΝΕΡΟ, ΤΟΥΑΛΕΤΑ ΚΑΙ ΜΠΑΝΙΟ . ΄Οχι μόνο για τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων, αλλά και των πλέον απομακρυσμένων χωριών. Από τη μια άκρη ως την άλλη. Και μιλάμε για μια πυκνοκατοικημένη χώρα, όχι των 5 και 7 εκατομμυρίων που ήταν η Ελλάδα τότε.
Η Ελλάδα άλλαξε μετά το ΄80, όταν ήρθε η εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου . “Εφαγε ψωμί” και είδε κοινωνικά αγαθά και η “άλλη Ελλάδα”. Ως τότε, ο ΄Ελληνας ζούσε στη φτώχεια και την εγκατάλειψη, χωρίς καμιά κρατική, κοινωνική ή άλλη μέριμνα .
Ακούστε, παιδιά κι εγγόνια Ταγματασφαλιτών. Δε θα σας αφήσουμε μια ζωή να αποπατείτε στην ιστορική αλήθεια , να κάνετε τη νύχτα μέρα ,το μαύρο άσπρο, τους δωσίλογους πατριώτες , τους Χίτες Χριστιανούς που παλούκωναν κεφάλια… “για του Χριστού την πίστη την αγία”.
Τέλος αυτά. Ως να εγκαταλείψουμε το… μάταιο τούτο κόσμο, θα φροντίζουμε να κρατάμε όρθιο τον ιστορικό καθρέπτη, για να βλέπετε τη φρικιαστική σας μούρη και την απαίσια, τεράστια, αλά Πινόκιο μύτη σας.
Εδώ βάζουμε οριστικά τελεία στο θέμα αυτό.
_________________________________