Η ΑΔΙΑΛΛΑΞΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΞ ΤΗΣ ΠΓΔΜ
Κοτζιάς: Θα λύσουμε το Σκοπιανό ως τον Ιούνιο -Ντιμιτρόφ:Είμαστε Μακεδόνες

Πρωθυπουργός Σκοπών:Μιλάμε τη “μακεδονική” γλώσσα

ΥΠΕΞ της ΠΓΔΜ: «Είμαστε Μακεδόνες, μιλάμε μακεδονικά, είναι δικαίωμά μας»

Εστειλαν απειλητική επιστολή στον Κοτζιά -«Εχουμε τρεις σφαίρες για σένα»

Παρέμβαση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου για το «θα χυθεί αίμα» του Ρουβίκωνα στο συλλαλητήριο

ΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1 ΕΚΑΤ. ΚΟΣΜΟΥ
Εκτακτα μέτρα για το συλλαλητήριο -Η ΕΛ.ΑΣ. με κλούβες θα δημιουργήσει νεκρές ζώνες

Το πρωτοσέλιδο της «Αυγής» δείχνει… δημοψήφισμα για το Σκοπιανό και το συλλαλητήριο [εικόνα]
![Το πρωτοσέλιδο της «Αυγής» δείχνει… δημοψήφισμα για το Σκοπιανό και το συλλαλητήριο [εικόνα]](http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/styles/708x320/public/aygh-dimopsifisma-708.jpg?itok=cOiwAulI)
Αν σας έλεγαν πως γίνεται συνέδριο Ιατρικής ή κάποια εκδήλωση για τον «Ασκληπιό» και σ΄αυτό συμμετείχαν, παρίσταντο δημοσιογράφοι, οικονομολόγοι, δικηγόροι, εφοριακοί, πλην γιατρών, θα γελούσατε. Αν πεις στους διοργανωτές των συλλαλητηρίων ή σε όσους παρευρεθούν πως συμμετέχουν σε μια εκδήλωση Ιστορίας από την οποία λείπει η ίδια η Ιστορία, θα σου απαντήσουν…χεστήκαμε!
Το ίδιο και οι πολιτικοί. Ο Τσίπρας, ο Κοτζιάς και οι ομόλογοί τους Σκοπιανοί αποφασίζουν για ιστορικό θέμα κυρίως με βάση τις εθνικές ή πολιτικές –κομματικές τους γραμμές και ερήμην των ιστορικών και των ειδικών για το συγκεκριμένο θέμα, το επονομαζόμενο «Μακεδονικό».
Το δράμα της Ιστορίας όμως δεν είναι μόνο αυτό. Πως αποφασίζουν άλλοι και υπηρετούντες σκοπιμότητες για πράγματα που έχει τον κύριο και αποκλειστικό λόγο η Ιστορία. Μιλάμε, βέβαια, για την πραγματική Ιστορία ,εκείνη, δηλαδή, που διακονούν «αστράτευτοι» ιστορικοί από οποιεσδήποτε εξαρτήσεις ιδεοληπτικές ή άλλες. Και ακόμα το επίσης εξοργιστικό είναι πως οι λαοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία αγνοούν τον ορισμό της Ιστορίας. ΄Οταν ακούν τη λέξη, το μυαλό τους πάει στα σχολικά τους χρόνια και στο μάθημα που έμοιαζε σαν παραμύθι ,επειδή ακριβώς …παραμύθιαζε τα παιδιά, όπως ο μύθος της κοκκινοσκουφίτσας και της Χιονάτης.
Η Ιστορία δεν είναι ιστοριογραφία, χρονογραφία, αλμανάκ. Είναι κι αυτά, αλλά δευτερευόντως. Πολλώ μάλλον δεν είναι μυθ-Ιστορία. Είναι πρωτίστως κριτική στάση του Ιστορικού απέναντι στα ιστορικά δρώμενα και στους δημιουργούς τους. Αν θέλαμε ποσοστικά να το εκφράζαμε αυτό, θα λέγαμε πως η Ιστορία είναι στο 30% «εξ-ιστορείν» και το υπόλοιπο 70% όλα τα άλλα, με κορυφαία την ανάγκη της κριτικής, του σχολιασμού των ιστοριογραφούμενων. Και μάλιστα αυστηρά.
Χρησιμοποιήσαμε την παραπάνω “παρομοίωση”, για να καταλάβουν και όσοι δεν είναι ειδικοί στη συγκεκριμένη επιστήμη πως εκείνο που γνώριζαν ως σήμερα ως Ιστορία, μόνο Ιστορία δεν είναι . Κι αυτό σημαίνει πως είναι ο καιρός πια να αδειάσουν το μυαλό τους απ΄όσα παραπλανητικά και ψευδή τους ανάγκασαν να ενστερνιστούν.
Βεβαίως, δεν είναι η ώρα εδώ και το θέμα για να αναλύσουμε ποιος είναι ο αστράτευτος, ο αντικειμενικός, ο μη εξαρτημένος ιστορικός. Το έχουμε κάνει στα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ .Εδώ θα θυμίσουμε συνοπτικά πως ο πραγματικός ιστορικός έχει τις εξής ιδιότητες, τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
1, Καταγράφει και κρίνει τα σύγχρονα με τον ίδιο γεγονότα. Είναι ο κλάδος της λεγόμενης Ιστορικής Δημοσιογραφίας, ο πιο σημαντικός κλάδος της επιστήμης, όχι μόνο γιατί σχεδόν ΟΛΟΙ, πλην λίγων εξαιρέσεων , οι Ιστορικοί της αρχαιότητας (μένουμε στην ελληνική, ρωμαϊκή και βυζαντινή περισσότερο), καταγράφουν και σχολιάζουν – κρίνουν ιστορικά γεγονότα και τους “ποιητές” των ιστορικών έργων της εποχής που ζούνε, των δικών τους χρόνων (π.χ Θουκυδίδης, Ξενοφών, Πολύβιος ο Μεγαλοπολίτης, Προκόπιος ),αλλά και επειδή είναι λογικό να περιμένεις πιο έγκυρη και ρεαλιστική παράθεση γεγονότων και κρίσεων από άνθρωπο που βιώνει τα γεγονότα (ιστορικά ή όχι) στο διάβα της ζωής του σε σχέση με έναν κατοπινό, που ψάχνει πηγές κάθε είδους για να αναστήσει κάποιο παρελθόν από το οποίο ο ίδιος απέχει κέποιες δεκάδες, εκατοντάδες ή και χιλιάδες χρόνια.
-
Ο ιστορικός, το ιστορικό γίγνεσθαι των εποχών με το οποίο ασχολείται, οφείλει και να το παραθέτει-καταγράφει ,όπως ακριβώς συμβαίνει, αλλά και να το κρίνει χωρίς παραμορφωτικό καθρέπτη. Ιστορικός που ο ίδιος αποδέχεται για τον εαυτό του ταμπέλες πάσης φύσεως ,κυρίως φυλετικές, εθνικές, κομματικές θρησκευτικές, άλλες ιδεοληπτικές ή αν ασκεί ως βιοποριστικό επάγγελμα τη συγκεκριμένη επιστήμη, δεν έχει και πολλές πιθανότητες να απαλλαγεί από τις αγκυλώσεις εκείνες που εκ των πραγμάτων παρατηρούνται σε τέτοιου είδους εξαρτημένους «ιστορικούς».
-
Ιστορικός δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση στις ημέρες μας να είναι…ανειδίκευτος, ερασιτέχνης, λαθρεπιβάτης και ιδιίατερα σε μια εποχή σαν τη δική μας, που η γνώση παρέχεται και απαιτείται να είναι συστηματοποιημένη .Κι ακόμα να μην έχει και τα «τυπικά» προσόντα, όπως είναι το βασικό πτυχίο των σχολών Ιστορίας και μεταπτυχιακούς τίτλους.