ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ

 

  1. ΔΗΜΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ. “ΕΝ ΤΗ ΠΑΛΑΜΗ ΚΑΙ ΟΥΤΩ ΒΟΗΣΟΜΕ”
  2. “ΒΑΣΙΛΙΚΑ” ΚΑΙ ΠΑΛΙ
  3. Γ. ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟΣ.  ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ.
“Μαξίμου κατά δημοσκόπων – Τι προέβλεπαν, πόσο έξω έπεσαν
Φωτογραφία: Nick Paleologos / SOOC

Μέτωπο με τις εταιρείες δημοσκοπήσεων ανοίγει το μέγαρο Μαξίμου. Σε άτυπο σημείωμά του καταγράφει αναλυτικά τις προβλέψεις συγκεκριμένων εταιρειών και το τελικό αποτέλεσμα από τις εκλογές και το δημοψήφισμα, για να καταδείξει ότι έπεσαν έξω.

Με τον τρόπο αυτό το Μαξίμου επιχειρεί να απαντήσει στις μετρήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας – ανάμεσά τους και η τελευταία της «Αυγής» – που δείχνει την ΝΔ να προηγείτια σταθερά του ΣΥΡΙΖΑ.

Οπως σημειώνει το Μαξίμου:

Α. Στις τελευταίες εκλογές, στις 20 Σεπτεμβρίου 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ νίκησε με άνετη διαφορά 7,5 ποσοστιαίων μονάδων.

Αξίζει να θυμηθούμε τι έλεγαν οι σχετικές δημοσκοπήσεις και, μάλιστα, αυτές της τελευταίας στιγμής, οι οποίες κρίνονται ως προς την εγκυρότητά τους με βάση το τελικό αποτέλεσμα:

  • 11 Σεπτεμβρίου 2015:Δημοσκόπηση GPO (Θεοδωρικάκος/ MEGA)

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,2%.

Σφάλμα: 7,3%

(Ο σημερινός σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, το βράδυ των εκλογών, εξηγούσε στο MEGA ότι «ο κόσμος, για άλλη μια φορά, αποφάσισε τι θα ψηφίσει μπροστά στην κάλπη»)

  • 15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση METRON ANALYSIS

Εκτίμηση: Ισοψηφία

Σφάλμα: 7,5%

  • 15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%

Σφάλμα: 8%

  • 16 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας (Μαρατζίδης/ ΣΚΑΙ)

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%

Σφάλμα: 8%.

  • 18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%

Σφάλμα 6,7%

  • 18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση MARC

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%

Σφάλμα 6,7%

Β. Σε ότι αφορά τις εκτιμήσεις δημοσκοπήσεων στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015, (νίκη του “OXI” με διαφορά 22.6 ποσοστιαίες μονάδες) οι προβλέψεις ήταν οι εξής:

  • 1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση MRB:

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%

Σφάλμα 23%

  • 1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση GPO:

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%

Σφάλμα 23%

  • 1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (protothema.gr):

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,6%

Σφάλμα 23,2%

  • 1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση Public Issue:

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «OXI» κατά 0,5%

Σφάλμα 22,1%

  • 1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (Έθνος):

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 1,3%

Σφάλμα 23,9%

Γ. Τα παραπάνω αδιαμφισβήτητα δεδομένα δεν είναι δυνατόν να παρακάμπτονται σε μια συζήτηση για το πώς πρέπει να γίνεται η ανάγνωση των δημοσκοπήσεων. Πολύ περισσότερο, όταν οι δημοσκοπήσεις, έγκυρες ή μη, με επιστημονικό ή λιγότερο επιστημονικό τρόπο διαμόρφωσης ερωτημάτων και επεξεργασίας δεδομένων, χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα, στην διαμόρφωση του πολιτικού κλίματος.

Η κυβέρνηση βγαίνει σήμερα , ανακαλύπτει και μας διαβεβαιώνει  πως οι δημοσκοπικές εταιρίες είναι στην ουσία  ιδιωτικές, εμπορικές επιχειρήσεις που  διαθέτουν τα προϊόντα τους σε πελάτες έναντι  αμοιβής. Την ίδια όμως άποψη δεν είχε σε παλιότερες εποχές, όταν και η ίδια, ως αντιπολίτευση τότε, κατέφευγε στις ίδιες εταρίες, για να  επικυρώσουν με τη σφαγίδα τους πως αυξάνει τα  ποσοστά αποδοχής της, ειδικά την εποχή που είχε φουλάρει τις μηχανές της για την κούρσα της διαδοχής της προηγούμενης κυβέρνησης στην εξουσία.

 Και είναι αυτονόητο και κατανοητό πως ουδέποτε ένας πελάτης θα αγόραζε οποιοδήποτε προϊόν από οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση,που θα του ήταν άχρηστο, ακόμα και επιζήμιο. Από τον κανόνα αυτό δεν εξαιρούνται ούτε οι εταιρίες που παλιότερα έδιναν στο ΣΥΡΙΖΑ τα αποτελέσματα που επιθυμούσε, ούτε ,ως πελάτης τότε,  η σημερινή κυβέρνηση, θα μπορούσε ποτέ να αγοράσει από τους “δημοσκόπους”  ποσοστά, που δε θα πιστοποιούσαν  για το κόμμα πως διέθετε τον αέρα  του νικητή.

Την απλή αυτή αλήθεια σχέσης δημοσκοπικής εταιρίας και πελάτη, που εύστοχα διατυπώνεται στη φράση “εν τη παλάμη και ούτω βοήσομε”, προσπαθούν να τη διασκεδάσουν τεχνηέντως (να την αποκρύψουν δε γίνεται)οι εν λόγω επιχειρήσεις ,δοθέντος πως στη χώρα μας τα πιο δύσκολα δεν είναι τα πολύπλοκα, αλλά τα πασιφανή, τα αυτονόητα, τα λογικά. Δεν υπάρχει λόγος ,επομένως, να ασχοληθούμε για να αποδείξουμε τα…αυταπόδεικτα.

Εντύπωση προκαλεί, πάντως,  το γεγονός πως ακόμα και άλλα δημοσκοπικά ιδρύματα, που δεν είναι ιδιωτικά, διεξάγουν όμοιες ή παρόμοιες με τις ιδιωτικές έρευνες, όπως για παράδειγμα το πανεπιστήμο Μακεδονίας,παρουσιάζει κι αυτό, αν και δημόσιο, την ίδια ακριβώς παθογένεια στο ζήτημα της παροχής ψευδών δημοσκοπικών ή άλλων αποτελεσμάτων, όπως  ακριβώς και οι ιδιωτικές. Τους λόγους ,ειδικά για το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο, τους έχουμε εκτενώς εξηγήσει αλλού.

Ας μην κόπτεται, επομένως,  αυτή την ώρα  η κυβέρνηση  με την ασθενή μνήμη να μας πείσει για εκείνο που όλοι το γνωρίζαμε από την αρχή.Και μόνο η Κουμουνδούρου δεν εννοούσε να καταλάβει πως…καταλαβαίνουμε ΟΛΟΙ οι με έχοντες “διάφορο” πώς και γιατί (διάβαζε με ποιες μεθόδους) έπαιρνε κατα καιρούς ,ως αντιπολίτευση ,  υψηλά ποσοστά αποδοχής από το εκλογικό σώμα, που αποδείχτηκαν εντελώς λαθεμένα, βέβαια, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ  προσήλθε στο εκλογικό … ταμείο.

Μεγάλη, λοιπόν,  απάτη αυτή η ιστορία με τις δημοσκοπικές εταιρίες. Χρόνια τώρα. Δεν περιμέναμε το …λεβέντη αρχηγό των Κεντρώων να μας το αποκαλύψει. Ούτε, πολύ περισσότερο, την κυβέρνηση,δοθέντος πως στο δίκαιο ισχύει η αρχή “ένοχος, ένοχον ου ποιεί”.

Το τραγικό είναι πως σ΄αυτόν τον τόπο που όλοι και όλα δια-πλέκονται και δια-φθείρονται, εκείνος ακριβώς ο θεσμός που όφειλε, ως εκ της ιδιότητάς του, να μένει ακέραιος και  (το λιγότερο)  να ανακαλεί στην τάξη τους εκτραπέντες,η ελληνική δικαιοσύνη,κι εκείνη,τουλάχιστον στα υψηλά της κλιμάκια, δε φαίνεται να αρνείται την πολυτέλεια της διαπλοκής και της διαφθοράς.  Ως  εκ τούτου είναι και αφελές και ατελέσφορο να περιμένει κανείς από τους αρμόδιους “κατά καθήκον”  (εν προκειμένω οι εισαγγελείς) να παρέμβουν και να βάλουν τέλος σ΄αυτό το ελληνικό, κυρίως, φαινόμενο της εξαγοράς έναντι συνήθως αδράς αμοιβής, ψευδών ποσοστών αποδοχής,για να διαμορφώνεται έτσι θετικό κλίμα στον πελάτη-κόμμα,που πληρωσε για να δημοσιοποιήσει αυτά τα πέτσινα αποτελέσματα.

Στη συνέχεια παραθέτουμε αποσπάσματα από παλιότερα κείμενά μας για το συγκεκριμένο θέμα:

1. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ (30-10-2011)
“Οι αποφάσεις περιορίζουν την εθνική κυριαρχία της χώρας» εκτιμούν οι πολίτες.
                        Τι πιστεύουν οι Έλληνες για τη Σύνοδο Κορυφής
Αρνητικά κρίνουν έξι στους δέκα πολίτες τη συμφωνία των Βρυξελλών για το κούρεμα του χρέους και τη νέα δανειακή σύμβαση, όπως προκύπτει από δημοσκόπηση της ΚΑΠΑ Research για το «Βήμα της Κυριακής»
Παράλληλα η συντριπτική πλειοψηφία επιθυμεί την παραμονή της χώρας μας στη ζώνη του ευρώ.”(ΤΟ ΒΗΜΑ )

 

Οι δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα είναι μια “θλιβερή ιστορία”. Τόσο αξιόπιστες,όσο και τα…ΜΜΕ της χώρας και οι λοιπό θεσμοί της.  Εντελώς, μα εντελώς αναξιόπιστες. Αλλά αυτό, έστω και ο αντι-επιστημονικός τρόπος (διαδικασία) που πραγματοποιείται μια δημοσκόπηση, αν έμεναν μόνο σε επίπεδο θεωρίας (εντυπώσεων), δε θα δημιουργούσαν ανησυχία. ΄Ομως, τα κατευθυνόμενα αυτά συμπεράσματα έχουν συγκεκριμένο στόχο και συνιστούν σοβαρό πρόβλημα: Στην ουσία στέλνουν ΜΗΝΥΜΑ, καλούν τον κόσμο σε “στράτευση”, επιδιώκουν δράση, έχουν”διάφορο” και περιμένουν ανταπόκριση.΄Οταν κάποιος (κόμματα, εφημερίδες, κανάλια συνήθως) δίνει εντολή σε μια εταιρία να  διεξάγει μια δημοσκόπηση, αποβλέπει κάπου συγκεκριμένα, περιμένει κάτι, γι΄αυτό και της υπαγορεύει από πριν  τα αποτελέσματα-συμπεράσματα, που πρέπει (θέλει) να εξαχθούν και να τα παραδώσει με τη σφραγίδα της αρμοδιότητας,του ειδικού. Αλλιώς,αν η εταιρία δημοσκόπησης αρνηθεί ή προτείνει να διαπραγματευθεί κάτι διαφορετικό,δεν της αναθέτει τη “δουλειά”. Κάποιος άλλος θα είναι περισσότερο ελαστικός και πρόθυμος να προσφέρει στον πελάτη ό,τι εκείνος παραγγέλει.
Εν προκειμένω ,κατά τη δική μας κρίση, και η παραπάνω δημοσκόπηση της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ είναι “στημένη”. Η εφημερίδα για ευνόητους λόγους (π.χ, να προσφέρει στον πελάτη της  “ό,τι τραβάει η ψυχούλα του” και όχι μόνο), κατασκεύασε για άλλη μια φορά δημοσκόπηση. Βεβαίως, σε μια πρώτη ματιά, αν δεν επεξεργαστεί κανείς λογικά και σε βάθος τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης δημοσκόπησης και τα δεχτεί- εμπιστευτεί ως έχουν, δοθέντος ότι κανείς δεν αρνείται πως ο ΄Ελληνας θέλει και “την πίτα σωστή και το σκύλο χορτάτο” (και να παραμείνει στο ευρώ και να μην υποστεί θυσίες), πείθεται πως έτσι είναι τα πράγματα και πως τελικά η πλειοψηφία των Ελλήνων διαφωνεί με τα μέτρα και τις αποφάσεις των Βρυξελών.
΄Ομως, η εταιρία που διεξήγαγε τη δημοσκόπηση είναι “ηλίου φαεινότερο” πως δεν έθεσε τις “σωστές” ερωτήσεις στους ερωτώμενους κατά τη διαδικασία της πραγματοποίησής της, ώστε να εξαχθεί και το αντίστοιχο ορθό συμπέρασμα, αλλά τις διατύπωσε “πονηρά” και πήρε ακριβώς εκείνο που από την αρχή ήθελε. Ας το δούμε πιο αναλυτικά το θέμα.
Στην ερώτηση “Θέλετε να παραμείνει η χώρα στο ευρώ” η αυτονόητη απάντηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων είναι ΝΑΙ. (Ελάχιστοι άσχετοι και φανατικοί θέλουν αυτή τη στιγμή να αποπεμφθεί η χώρα από την ΟΝΕ.΄Ολοι γνωρίζουν ότι εδώ που φτάσαμε ΤΩΡΑ, η επιστροφή στη δραχμή ισοδυναμεί με έγκλημα, αφού δεν έγινε από την αρχή και με το σωστό τρόπο.Το εγκληματικότερο λάθος αυτής της κυβέρνησης!) Στην άλλη ερώτηση, όμως, που διατυπώνετε ως εξής “πιστεύετε ότι τα μέτρα των Βρυξελών είναι σκληρά και θα πληγούν τα μεσαία εισοδήματα με αποτέλεσμα η λιτότητα να είναι οδυνηρή και πως αυτά τα μέτρα περιορίζουν και την εθνική κυριαρχία” η επίσης αυτονόητη  απάντηση του ερωτώμενου, είναι ΦΥΣΙΚΑ. Αλήθεια είναι πως θα πλήξουν τα μέτρα το σύνολο του πληθυσμού της χώρας και θα υπάρξει ένας λογικός και αλληλοεξαρτημένος από τα πράγματα περιορισμός της εθνικής επικυριαρχίας, αφού ο συνειρμός του ερωτώμενου ακολουθεί την παγιωμένη παγκόσμια τακτική του δανεισμού “δίνουμε δάνεια,σου βάζουμε προσημείωση-υποθήκη την περιουσία σου.Κανείς δε δίνει λεφτά για πλάκα. Με τη δεύτερη ,λοιπόν,ερώτηση-παγίδα ο δημοσκόπος παίρνει την απάντηση,που του ζήτησε ο πελάτης του,την παραδίδει στο όποιο “ΒΗΜΑ”- εργοδότη του και έχουμε τον παραπάνω δημοσιευμένο πυχιαίο τίτλο,που ήθελε το έντυπο.
Αν, όμως, η δεύτερη αυτή ερώτηση είχε τεθεί αλλιώς, στη σωστή (επιστημοινική της ) βάση-διατύπωση ,το αποτέλεσμα πιθανότατα θα ήταν άλλο. Να η διαφορετική διατύπωση της ερώτησης σε δύο σκέλη: α. “Αν δεν είχαν παρθεί αυτές οι αποφάσεις στις Βρυξέλες και η χώρα αφηνόταν να χρεοκοπήσει με τα γνωστά αποτελέσματα (στάση πληρωμών μισθών συντάξεων κ.λπ), έξοδο από το ευρώ, επιστροφή στη δραχμή ,κατάσχεση καταθέσεων κ.α, θα θεωρούσατε πως οι Ευρωπαίοι  δε χειρίστηκαν σωστά την υπόθεση της χρεοκοπίας και μας έρριξαν στα “τάρταρα”;”. Η ερώτηση κι εδώ θα ήταν ασυζητητί  ΝΑΙ.  Θα είχαν ευθύνη οι “εταίροι” μας.  Και στο άλλο σκέλος της ερώτησης: β.”Παρθήκανε προχτές  αυτές οι  αποφάσεις στις Βρυξέλες,που όντως είναι οδυνηρές για το σύνολο του πληθυσμού. Θα θέλατε να αποσυρθούν εδώ και τώρα τα μέτρα αυτά , με αποτέλεσμα να χρεοκοπήσει η χώρα ΣΗΜΕΡΑ;” Η απάντηση ΠΕΡΑΝ ΠΑΣΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ της συντριπτικής πλειοψηφίας του κόσμου θα ήταν ΟΧΙ, ΦΥΣΙΚΑ. Ποιος συνταξιούχος θα ήθελε στις 24 του μήνα Νοέμβρη (και κάθε 24του μήνα  από κει και πέρα)  να πάει στην Τράπεζα και να πάρει υποσχετική και “πατσαβούρες” ομόλογα,που θα του χορηγούσαν τα ταμεία του, αντί για ζεστό χρήμα σε ευρώ, έστω και της πενιχρής σύνταξης που εισπράττει σήμερα;
Συμπέρασμα (και όχι “κουτόχορτο” που θέλει να  “ταϊσει” τον κόσμο το ΒΗΜΑ): Μόνο οι αφελείς και οι κομματικά φανατικοί ή οι “Ελληνάρες”-εθνικιστές δεν μπορούν να αντιληφθούν πως  τη δημοσκόπηση,όπως και τη “βούληση” του όχλου, τα κατασκευάζεις στα “άδυτα” και ότι  τέτοια αποτελέσματα-συμπεράσματα είναι τεχνητά και εντελώς αναξιόπιστα. Να,λοιπόν, γιατί είναι ανάγκη “ζωής και θανάτου”  πια να βγούμε ΟΛΟΙ θαρραλέα προς τα “έξω” να συντρίψουμε το Νεο-φασισμό,που ρίζωσε στη χώρα. Να γίνουμε πιο “επιθετικοί”,πιο δραστήριοι, να τους ξεγυμνώνουμε,να τους τραβάμε τις μάσκες ,να τους χτυπάμε εκεί που πονούν (στην έλλειψη αλήθειας,στη συσκότιση του πραγματικού ,στο φανατισμό και το συμφέρον τους). Μόνο έτσι θα καταφέρουμε οι ΄Ελληνες από όχλος να εξελιχτούμε σε ΛΑΟ, από οπαδό και υπήκοο σε ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΟΛΙΤΗ.
2. ΠΟΝΤΙΚΟ-ΜΑΪΜΟΥΔΕ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΠΟΝΤΙΚΙ και  NEWSIT (προς το παρόν) ανάθεσαν πάλι σε δημοσκοπικές εταιρίες να πραγματοποιήσουν δημοσκοπήσεις για τα ποσοστά που συγκεντρώνουν αυτή τη στιγμή τα κόμματα. Το ΠΟΝΤΙΚΙ, όπως πάντα ανεύθυνο, καιροσκοπικό, «μικρόψυχο” έδωσε εντολή στην εταιρία να πριμοδοτήσει με 5 μονάδες το ΣΥΡΙΖΑ ένατι της Ν.Δ (Προφανώς ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε ψήφους από…εξωγήινους, όπως αναλύουμε παρακάτω) . Φυσικά, δεν ξεχνά να  δείξει (με το…ρώσικο αζημίωτο)  και την κρυφο- ναζιστική του αλληλελεγγύη στη Χ.Α, βαπτίζοντας και πάλι την εγκληματική οργάνωση 3ο κόμμα!
΄Εχουμε γράψει αναλυτικά παλιότερα για τα ανήθικα παιχνίδια που παίζει το λαθρόβιο αυτό έντυπο (πώς επιβιώνει αλήθεια, με ποια λεφτά;) από την εποχή που το είχε ο Παπαϊωάννου ακόμα. Από την ώρα που το αγόρασε ο Δελατόλας με την παρέα του ,η αναξιοπιστία,ο καιροσκοπισμός και η χρησιμοθηρία του χτύπησαν κόκινο. Να μην ξεχνάμε πως το ΠΟΝΤΙΚΙ ήταν από τα πρώτα έντυπα της εμπορικής δημοσιογραφίας,που βάπτισε τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ τρίτο κόμμα με… 400 χιλιάδες   ψήφους τρελαμένων σε σύνολο 9.800.000 ψηφοφόρων! Δεν καταδέχτηκε,όμως,το καιροσκοπικό έντυπο του Δελατόλα να το σχολιάσει αυτό. Λες και δεν είχε ξανασυμβεί στην Ελλάδα να πάρει το ακροδεξιο-χουντικο-εθνικιστικο-ναζιστικό συνονθύλευμα 400 χιλάδες ψήφους και μάλιστα σε μια εποχή που η Ελλάδα δεν ειχε περισσότερους από 7.500.000 εγγεγραμμένους ψηφοφόρους.
Καμιά σοβαρότητα, εγκυρότητα και αξιοπιστία δεν έχουν αυτές οι δημοσκοπήσες,βέβαια, αφού,όπως επανειλημμένα γράφουμε (και επιβεβαιώνονται απόλυτα όσα υποστηρίζουμε από τα αποτελέσματα των τελευταίων εκλογών) τα ποσοστά που παρουσιάζουν ,τους τα υποδεικνύουν οι «εντολείς»-  αφεντικά (κόμματα και βιομηχανία παραπληροφόρησης) που πληρώνουν, για να έχουν εκείνο που θέλουν. Καμιά σχέση με την πραγματικότητα φυσικά δεν έχουν τα  στοιχεία που υπογράφουν ως έγκυρα   και «προϊόντα» δημοσκοπήσεων.  Δεν είναι τυχαίο, επομένως, που  κάθε φορά διαψεύδονται από τα αποτελέσματα των εκλογών. Να θυμίσουμε ένα παράδειγμα. Παραμονές εκλογών του 2012 και οι περισσότερες εταιρίες με εντολές των διαφόρων …»ΤΡΩΚΤΙΚΩΝ» (με το ΠΟΝΤΙΚΙ πρώτο ) έδιναν στη Χ.Α 11,5%! Είμαστε σχεδόν οι μόνοι εδώ με τη μεγάλη δημοσκόπηση που παρουσιάσαμε τότε, που  πέσαμε πάνω στο ποσοστό που πήραν οι Ναζί. Οι δημοσκοπήσεις μας υπάρχουν στο «ΑΡΧΕΙΟ» μας και όποιος θέλει μπορεί να  διαπιστώσει του λόγου το αληθές. Αλλά, είναι αδίστακτες, κανονικά αρπακτικά, χωρίς ίχνος τσίπας οι καιροσκοπικές αυτές  εταιρίες. Δεν ορρωδούν μπροστά στην πραγματικότητα  και συνεχίζουν την  κερδοσκοπική τους φάμπρικα, ως να μη συνέβη τίποτα.
Αποκαλυπτική είναι η κουβέντα  που κάναμε πρόσφατα με  φίλο, γνώστη από «μέσα» του τρόπου που λειτουργούν αυτές οι δημοσκοπικές εταιρίες. Δούλευε για χρόνια σε μια από τις πιο γνωστές . ΄Οπως ο ίδιος δήλωσε, έφυγε για λόγους αξιοπρέπειας. Σήμερα, εργάζεται σε ιδιωτική εταιρία που συλλέγει πάσης φύσεως πληροφορίες (κυρίως εμπορικές)  από το διαδίκτυο  και διατυπώνει στατιστικές   για λογαρισαμό πελατών. ΄Εχει «παγιδέψει»  πολλές  «πομπές» των μεγάλων δημοσκοπικών εταιριών με ντοκουμέντα. Και κρατάει  τα στοιχεία αυτά,ώστε κανείς δεν τολμά να τον κουνήσει ή να τον μηνύσει. Πιο παλιά, είχε βοηθήσει αποτελεσματικά,όταν ανεβάσαμε  εκτενές άρθρο για το ίδιο θέμα με δική μας έρευνα-δημοκόπηση,  που αναδημοσιεύτηκε και σε άλλους ιστόπους.
“Οι περισσότερες εταιρίες δεν κάνουν καν έρευνα”, μας διαβεβαιώνει. “Μην πιστεύετε αυτά, πως τάχα βγαίνουν δημοσκόποι στους δρόμους και ρωτάνε ή παίρνουν τηλέφωνα και τους δίνουν απαντήσεις. Τα στοιχεία που παρουσιάζουν είναι εντελώς πλαστά και κατασκευασμένα στα γραφεία. Τα τελικά αποτελέσματα που δημσιεύνται είναι εκείνα που έχουν ζητήσει οι πελάτες. .Τόσο «χοντρά» και ξετσίπωτα, μιλάμε, λειτουργούν αυτοί οι αλητήριοι».
3. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ (2/11/2012)
Πριν λίγες ημέρες με αφορμή μια δημοσκόπηση εταιιρίας για λογαριασμό του ΣΚΑΙ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, ανεβάσαμε το ακόλουθο ποστ:
  Δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τα στοιχεία της παραπάνω  έρευνας της Public Issue για τον ΣΚΑΙ και την Καθημερινή. Τους λόγους τους έχουμε επισημάνει επανειλημμένα σε παλιότερα κείμενά μας  σε προηγούμενες τέτοιας μορφής δημοσκοπήσεις  και φυσικά αφορούν όλα τα ελληνικά ΜΜΕ.
Πριν λίγες εβδομάδες, ανεβάσαμετο πρώτο μέρος της έρευνας-  δημοσκόπησης του  Homo-Naturalis.gr, που πραγματοποιήθηκε το μήνα Σεπτέμβριο σε έξη (6) νομούς της χώρας  σε πληθυσμιακό δείγμα 3.000 ατόμων. Το B΄μέρος,όπως αναφέρει η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ που έχουμε αναρτήσει μόνιμα  ως επικεφαλίδα της  τρέχουσας ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ , θα ανέβη σύντομα. Αυτή τη χρονική στιγμή επεξεργαζόμαστε τα στοιχεία της έρευνας,μια  διαδικασία,που   λόγω και του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων ατόμων  και της ανάγκης της σύγκρισης με άλλους πίνακες και στοιχείαι, είνα  επίπονη και χρειάζεται χρόνο και προσοχή.
Γρήγορα, όμως, θα δημοσιευτεί και θα αντιληφθεί ο κάθε «αστράτευτος» και αντικειμενικός παρατηρητής ότι τα ΜΜΕ,που παραγγέλουν μια δημοσκόπηση,το κάνουν κυρίως για να εξυπηρετήσουν δυο στόχους 1.  για να πουλήσουν περισσότερα φύλλα ή να αυξήσουν την ακροαματικότητα και 2. για  εξυπηρετήσουν κυρίως κομματικές ή άλλες συγγενείς  σκοπιμότητες (μικροκομματικά οφέλη)….»
Να επαναλάβουμε,λοιπόν, και σ΄αυτό το δημοσίευμά μας πως οι δημοσκοπήσεις των εταιριών που παραγγέλουν τα ΜΜΕ και τα κόμματα   ή είναι κάλπικες – στημένες για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένους σκοπούς, ή γίνονται στο «πόδι», όπως τα περισσότερα πράγματα στην Ελάδα.
΄Οσο καιρό επεξεργαζόμαστε τα στοιχεία της έρευνάς μας, παρακαλέσαμε τηλεφωνικώς (κυρίως) διάφορες εταιρίες δημοσκοπήσεων αλλά και εφημερίδες και κανάλια να μας στείλουν τις έρευνες που κατά καιρούς έχουν δημοσιοποιήσει με αναλυτικά τα  στοιχεία της δημοσκόπησης. Μάλιστα,για να έχουμε αυξημένες πιθανότητες να τις πάρουμε, δηλώσαμε την επαγγελματική μας ιδιότητα και την επιθυμία μας να συμπεριλάβουμε τις δημοσκοπήσεις τους στην υπό έκδοση » Ιστορία της Συγχρονης Ελλάδας». Υποσχέθηκαν πως θα το κάνουν με χαρά τους, σχεδόν όλοι.
΄Οσο είδατε,όμως, εσείς τα στοιχεία ,τα είδαμε κι εμείς. Κρύφτηκαν στα λαγούμια τους οι αρουραίοι της «πληροφόρησης» και των εταιριών,γιατί γνώριζαν πως καμιά από τις δημοσκοπήσεις τους δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και  ενδελεχή έλεγχο.Και  να περάσουμε στην τεκμηρίωση των όσων υποστηρίζουμε.
Στην πρόσφατη δημοσκόπηση της  PULSE, την οποία  ΠΑΛΙ παρήγγειλε το «λαθρόβιο» πλέον έντυπο “ΠΟΝΤΙΚΙ”,  πρώτο κόμμα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ με 23% με τη Νέα Δημοκρατία να είναι  δεύτερη  με  20%, Χρυσή Αυγή  11,5%,   ΠΑΣΟΚ  6,5%,  . ΄Εχουμε αναλυτικά αναφερθεί στο σατιρικό έντυπο «ΠΟΝΤΙΚΙ» και επισημάνει πως πάντα ,από εποχής,που ιδιοκτήτης ήταν ο Παπαϊωάνου (πόσο μάλλον τώρα επί Δελατόλα) , κουβαλούσε πολλές «αμαρτίες».(Με ένα «κλικ» στο Google- Homo-Naturalis.gr  εφημερίδα «ΠΟΝΤΙΚΙ»  θα διαβάσετε  το θέμα).
Αν κανείς  τώρα αναρωτηθεί ,μα, γιατί ΠΑΛΙ το ΠΟΝΤΙΚΙ, μέσα σε λίγες εβδομάδες από την τελευταία δημοσκόπηση που δημοσίευσε, παραγγέλει και μια άλλη, με προφανή στόχο να βγάλει πρώτο κόμμα το ΣΥΡΙΖΑ και  τρίτο τη Χρυσή Αυγή, θα πάρει την  πολύ απλή  απάντηση: ΟΧΙ. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ…ΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ  ΣΥΝΩΜΟΣΙΑΣ-ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ, ΑΛΛΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ. Ποιος θα αγόραζε το «ΠΟΝΤΙΚΙ» σήμερα, έτσι, όπως έχει καταντήσει  η αξιοπιστία του; (Αλλά και λόγω φυσικά της οικονομικής κρίσης).΄Ενας πρωτοσέλιδος «πομφόλυξ», όμως, όπως αυτός που βγάζει τρίτο κόμμα(!) τη ΧΡΥΣΥ ΑΥΓΗ ,όντως θα κινούσε την περιέργεια πολλών και θα το αγόραζαν. (Τουλάχιστον οι μισοί οπαδοί της Χ.Α,κάπου 150.000 φύλλα παραπάνω μιλάμε).Μην ξεχνάμε πως  και μερικές χιλιάδες φύλλα περισσότερα, είναι λογαριασμός γι΄αυτά τα έντυπα που πνέουν πλέον κυκλοφοριακά τα “λοίσθια” και δε θα κρατήσουν πολύ .
Δε χρειάζεται ούτε πολύ μυαλό, ούτε ειδική έρευνα (αν κι εμείς την κάναμε) ,για να διαπιστώσει κανεείς πόσο ψευδή και ανυπόστατα είναι τα παραπάνω δημοσκοπικά στοιχεία που παράδωσε η  PULSE στο «ΠΟΝΤΙΚΙ» για δημοσίευση. Και να γιατί: Αν η Χρυσή Αυγή αύξησε τόσο εντυπωσιακά τα ποσοστά της και έφτασε να είναι τάχα τρίτο κόμμα στην Ελλάδα, θα έπρεπε να έχει για να τροφοδοτείται , μια μεγάλη  δεξαμενή ψηφοφόρων από την «αγορά ψήφων-προθέσεων».
Αλλά,τέτοια  δεξαμενή δεν υπάρχει στην Ελλάδα. (Εκτός αν διεξήγαγαν σε άλλο πλανήτη ή έστω χώρα τη δημοσκόπηση). Να υποθέταμε πως φύγανε ψηφοφόροι από το ΚΚΕ ,ΣΥΡΙΖΑ,ΠΑΣΟΚ και πήγανε στη Χρυσή Αυγή, μάλλον θα  ήταν υπόθεση για γέλια. Αν από κάπου μπορούσε η Χ.Α να πάρει θετική άποψη για το κόμμα  Μιχαλολιάκου(για ψήφο δε συζητάμε), θα ήταν ή από τη Ν.Δ ή από τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.ή από το ΛΑ.Ο.Σ). Αλλά, και αυτών των κομμάτων τα ποσοστά είναι σε τέτοια “ασφαλή” και «αξιοπρεπή»  θέση στην κλίμακα  στην ίδια δημοσκόπηση, που σε καμιά περίπτωση δε δικαιολογείται μια τέτοια εκτίναξη της Χ.Α εξαιτίας της εισροής οπαδών που …εισπήδησαν στο «ντεπόζιτο» των  Νεο-Ναζί απ΄αυτά τα τρία κόμματα. Τότε,από πού στο καλό ξαφνικά ψάρεψε η “φαμίλια” Μιχαλολιάκου νέους οπαδούς;
ΜΕΝΕΙ Η ΑΚΕΝΩΤΗ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ-ΛΕΥΚΩΝ-ΑΚΥΡΩΝ,που συμπεριλαμβάνει κοντά στα 4.000.000 εγγεγραμμένους στους εκλογικούς καταλόγους,που δεν προσήλθαν να ψηφίσουν στις τελευταίες κρίσιμες εκλογές. Κάποιοι,επομένως, απ΄αυτούς που  ήταν αδιάφοροι και απολίτικοι και τη μέρα των εκλογών (Ιούνιος γαρ ) δε θα έχαναν με τίποτα το «μπάνιο» τους, αντί να πάνε να ψηφίσουν,  σήμερα, ξαφνικά,  μεταλλάχτηκαν  σε… Νεο-Ναζί. Αλλά, και ο πιο αφελής αντιλαμβάνεται πως αυτό είναι ένα  σενάριο μόνο άρρωστης φαντασίας. Και το  πιο αστείο: Πολλοί από τους ερωτηθέντες αυτής της “απολιτιίκ”κατηγορίας της ΑΠΟΧΗΣ,  βγήκαν ξαφνικά εκείνη την ημέρα και ώρα που διεξήγετο η δημοσκόπηση στους δρόμους (μάλιστα,συγκριτικά περισσότεροι απ΄όλους μαζί  τους οπαδούς των άλλων κομμάτων!), και συναπαντήθηκαν με τους…δημοσκόπους λες και είχαν ραντεβού  ή, οι ίδιοι πάλι, έδειξαν προθυμία να απαντήσουν  στα τηλέφωνήματά  τους και στις εωτήσεις τους. Η απόλυτη,δηλαδή, γελοιότητα και της εταιρίας και του λαθρόβιου εντύπου,που παράγγειλε και δημοσίευσε αυτά τα «μαγειρεμένα» αποτελέσματα!
΄Αλλά,εμείς  (είμαστε το μοναδικό σάιτ από το 2007) που κάνουμε αγώνα για την αύξηση  των ποσοστών της ΑΠΟΧΗΣ,   έχουμε επανειλημμένα δείξει σε παλιότερες δημοσιεύσεις μας, πως το μεγάλο αυτό «κύμα» των μελών  της ΑΠΟΧΗΣ-ΑΚΥΡΟΥ-ΛΕΥΚΟΥ, είναι συνειδητοποιημένοι πολίτες (πολιτικό κίνημα), που δεν τους εκφράζει κανένας από τους υφιστάμενους ,κομματικούς σχηματισμός και προτιμούν να απέχουν από τη διαδικασία των εκλογών, για να δηλώσουν έτσι και έμπρακτα την απαξίωσή τους στο Σύστημα και  ειδικότερα στον ισχυρότερο πυλώνα του που είναι οι εκλογές. Τέτοιο πολίτες θα μπορούσαν ποτέ να δώσουν θετική ψήφο-γνώμη-άποψη για τους φασίστες της Χρυσής Αυγής και τη «φαμίλια» του απατεώνα Μιχαλολικάκου;  ΄Ελεος!
Είναι φανερό επομένως πως το «σκηνικό» είναι στημένο και πως   τα αποτελέσματα που παρουσίασαν οι «δράστες» (εταιρία -έντυπο) με δέλεαρ το οικονομικό όφελος, δεν αντέχουν σε καμιά σοβαρή κριτική. Μόνο ως …κουτόχορτο θα μπορούσαν να τα προσφέρουν σε χαμηλού  διανοητικού επιπέδου αναγνώστες.
Αλλά,δεν είναι μόνο η αυταπόδειχτη «αφέλεια” της έρευνας-δημοσκόπησης,που «μπάζει»,όπως δείξαμε, από παντού.΄Εχουμε μια άλλη σοβαρή απόδειξη  πως τα στοιχεία τους είναι χαλκευμένα,μέσα από τη δική μας έρευνα,που είναι πανελλαδική,πρόσφατη, με πολυπληθές δείγμα (3.000 άτομα) και η οποία διεξήχθη χωρίς τις παγίδες,που αναλύσαμε παλιότερα πως στήνουν οι εταιρίες, για να πάρουν το αποτέλεσμα που επιθμούν.

 

2. Η ΕΡΤ πιάνει πάτο. Το αφιέρωμα-εγκώμιο στον βασιλιά! (vid)

INDYMEDIA

 

Είχε τα πάντα το αφιέρωμα της ΕΡΤ. Είδαμε τις δηλώσεις του Κωνσταντίνου, παλιές φωτογραφίες και γραμματόσημα του Γλύξμπουργκ . Φυσικά δεν ακούστηκε κουβέντα για τις αντιδημοκρατικές εκτροπές που επιφύλασσε η δυναστεία…τη διαρκή συνεννόηση με τις μεγάλες δυνάμεις ενάντια στις εκλεγμένες κυβερνήσεις αλλά και τον αμύθητο πλούτο με τον οποίο έζησε, πλούτος που θα έπρεπε να ανήκει τον Ελληνικό λαό. Τέλος, μάθαμε από τη δημοσιογράφο της ΕΡΤ ότι “συγκίνησε τόσο πολύ η στάση του”. Όποιον τον συγκινεί ο βασιλιάς, να τον πάρει σπίτι του…

Είχε τα πάντα το αφιέρωμα της ΕΡΤ. Είδαμε τις δηλώσεις του Κωνσταντίνου, παλιές φωτογραφίες και γραμματόσημα του Γλύξμπουργκ . Φυσικά δεν ακούστηκε κουβέντα για τις αντιδημοκρατικές εκτροπές που επιφύλασσε η δυναστεία…τη διαρκή συνεννόηση με τις μεγάλες δυνάμεις ενάντια στις εκλεγμένες κυβερνήσεις αλλά και τον αμύθητο πλούτο με τον οποίο έζησε, πλούτος που θα έπρεπε να ανήκει τον Ελληνικό λαό. Τέλος, μάθαμε από τη δημοσιογράφο της ΕΡΤ ότι “συγκίνησε τόσο πολύ η στάση του”. Όποιον τον συγκινεί ο βασιλιάς, να τον πάρει σπίτι του…

Δείτε το βίντεο εδώ

Eίχαμε μια …σκασίλα!

Να μην τα ξαναλέμε. Πάνε να βάλουνε την “οικογένεια” μέσα  από την… πίσω πόρτα.

Ας τολμήσουν. Εδώ είμαστε. Πιο δυνατοί τούτη τη φορά.

 

3. ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΜΕ
Προβόπουλος: Η κρίση θα μπορούσε να είχε κρατήσει μόλις 2,5 χρόνια
Φωτογραφία: Menelaos Myrillas / SOOC

 

Σαφείς αιχμές για τον τρόπο που λειτούργησαν οι μνημονιακές κυβερνήσεις, μετά την ένταξη της χώρας στο μνημόνιο το 2010, διατύπωσε ο πρώην διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γιώργος Προβόπουλος.

Ο κ. Προβόπουλος, μιλώντας στην Εξεταστική Επιτροπή για τα δάνεια των κομμάτων και των μέσων ενημέρωσης, έκανε λόγο για λάθος πολιτικές επιλογές και λάθος χειρισμούς, που είχαν ως αποτέλεσμα το ΑΕΠ να μειωθεί σε ποσοστό 27%. Τα βέλη του κ. Προβόπουλου χτυπούν πρωτίστως τις κυβερνήσεις του Γιώργου Παπανδρέου, αλλά και αυτές που ακολούθησαν.

Οι μνημονιακές κυβερνήσεις έκαναν λάθος επιλογές
«Η κρίση στην Ελλάδα θα μπορούσε να κρατήσει μόλις δυόμισι- τρία χρόνια. Να ταρακουνηθεί η χώρα γιατί αυτό δεν θα μπορούσε να το γλιτώσει. Θα μπορούσε όμως αν είχε εφαρμόσει πιο σωστές πολιτικές να σταματήσει εκεί τον κατήφορο. Να δεχθεί μείωση του ΑΕΠ κατά 15% αντί για 27% που έχουμε χάσει σήμερα και να είχε μπει σήμερα ήδη σε αναπτυξιακή πορεία έχοντας κερδίσει και μεγάλο μέρος του 2015.
Έχουμε χάσει σήμερα 26% του ΑΕΠ και κανείς δεν ξέρει ποια είναι η πορεία. Η αβεβαιότητα είναι τεράστιο αρνητικό οικονομικό στοιχείο για τους οικονομικούς παράγοντες».

Δεν ήταν αναγκαία η 3η ανακεφαλαιοποίηση 
Προβληματισμένους άφησε τους περισσότερους βουλευτές η αναφορά του πρώην διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με την αναγκαιότητα της 3ης ανακεφαλαιοποίησης
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Ηλία Κασιδιάρη για το ενδεχόμενο 4ης ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών ο κ. Προβόπουλος είπε χαρακτηριστικά: «Δεν μπορώ να απαντήσω αν θα γίνει τέταρτη ανακεφαλαιοποίηση. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν ήταν αναγκαία ούτε η τρίτη ανακεφαλαιοποίηση που έγινε  πέρσι τον Νοέμβριο». -«Ποιος φταίει τότε;», συνέχισε ο κ. Κασιδιάρης. -«Δεν ξέρω», ανταπάντησε ο κ. Προβόπουλος.

Βολές και κατά Στουρνάρα για την Τράπεζα Αττικής
Βολές όμως εκτόξευσε ο κύριος Προβόπουλος και για το διάδοχο του Γιάννη Στουρνάρα σχετικά με το θέμα της τράπεζας Αττικής και τις ευθύνες που είχε ο κ.Στουρναρας ως υπουργός οικονομικών στη κυβέρνηση της ΝΔ.

«Ήταν μία από τις τράπεζες που είχαν κάποια θέματα που λίγο πολύ είναι γνωστά – δεν είμαι δικαστής να απονείμω ποινές για πράγματα που δεν ξέρω – είχε αδυναμίες στα συστήματα εσωτερικού ελέγχου αυτό που λέγεται διοικητική διακυβέρνηση πχ ίδιος δ/νων σύμβουλος κ πρόεδρος. Είχα στείλει επιστολές και σε υπουργούς ότι πρέπει να λυθεί το ζήτημα. Υπήρξε ολιγωρία και δεν λύθηκε ούτε από τον υπουργό, ούτε από την τράπεζα. Αρμόδιος τότε ήταν ο κ. Στουρνάρας. Προς το τέλος  έγινε μια προσπάθεια να μπει εκεί ο κος Μάμαλης και τελικά με καθυστέρηση το ζήτημα λύθηκε. Υπήρξε μια πρόοδος στο δρόμο αλλά ήταν αργή και έπρεπε να είναι πιο γρήγορη» είπε.

Ειδικός είναι, θα ξέρει τί λέει ο πρώην διοικητής της Τράπεζας Ελλάδας.  Αυτό δεν το σχολιάζουμε.

Αλλά, να απαντάει σε ερωτήσεις ενός Ναζί, που από μια εγκληματική απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της χώρας, το παίζει βουλευτής, δεν το περιμέναμε από τον κ. Προβόπουλο. Θα μπορούσε να “βάλει  τα γυαλιά” στους ανίερους βουλευτές της επιτροπής που συγκάθονται και συνδιαλέγονται με έναν άθλιο Κασιδιάρη. Να τους δώσει ένα καλό μάθημα, που οι ίδιοι αδυνατούν να το διδαχτούν.

Δεν το έκανε.  Η χώρα είναι υπόδικη.  ΄Εχει διαπράξει ΥΒΡΗ, γιατί νομιμοποίησε τους Ναζί και τους δέχτηκε στο εθνικό της κοινοβούλιο. Οι κυβερνήσεις, οι άλλοι θεσμοί, αλλά και ο κάθε ψηφοφόρος ξεχωριστά, που λαδώνει τα γρανάζια στη μηχανή του Συστήματος, έχουν ευθύνη. Πρώτοι  απ΄όλους οι “Προβόπουλοι”.