ΤΟ “ΚΗΡΥΓΜΑ” ΤΗΣ ΑΥΡΙΑΝΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΑΠΟ… ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ.

«Στην Παναγία Μύκανη ή Παλιοπαναγιά της Βλαχάβας, που γιορτάζει τον Δεκαπενταύγουστο, στον εσπερινό και το πρωί, στη λειτουργία βγαίνει ένα νερό που είναι θαυματουργό».

 

«Μόλις σταματήσαμε να κάνουμε τη διάκληση, το φαγητό δηλαδή των εκκλησιών την ημέρα που πανηγυρίζουν, σταμάτησε και το άγιασμα. Μόλις επαναφέραμε το έθιμο, άρχισε πάλι να βγαίνει το αγιονέρι, λένε οι κάτοικοι».

Η ατμοσφαιρική Παναγία Μύκανη ή Παλιοπαναγιά της ΒλαχάβαςΗ ατμοσφαιρική Παναγία Μύκανη ή Παλιοπαναγιά της Βλαχάβας

Αυτά επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρώην σχολικός σύμβουλος Γιώργος Παπαβασιλείου, ο οποίος από το 1980, ασχολείται συστηματικά με τη διάκληση, όπου πέρα από τις παιδικές του μνήμες, επισκέφτηκε πολλά χωριά, συνομίλησε με αρκετούς χωρικούς, συγκέντρωσε το απαραίτητο φωτογραφικό υλικό και έκανε χρήση της σχετικής βιβλιογραφίας, πραγματοποιώντας μια ενδιαφέρουσα έρευνα.

Αρκετά διαδεδομένο το συγκεκριμένο έθιμο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι στα χωριά ανατολικά του Κόζιακα και μέχρι τον Πετρόπορο, στα χωριά των Χασίων και στα χωριά δυτικά της Πύλης στον νομό Τρικάλων ιδιαίτερα τον Δεκαπενταύγουστο, όπως σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Πλήθοςπιστών για τη γιορτή του ΔεκαπενταύγουστουΠλήθοςπιστών για τη γιορτή του Δεκαπενταύγουστου

Έθιμο από την Τουρκοκρατία

Οι άνθρωποι πιστεύουν, αναφέρει ότι το έθιμο έχει τις ρίζες στις Αγάπες, στα κοινά συσσίτια των πρώτων Χριστιανών. «Το ‘χουμε από αμνημονεύτων χρόνων, από αρχαιοτάτων χρόνων, έθιμο παμπάλαιο, το ‘χουμε από την Τουρκοκρατία, πάππο προς πάππο», είναι οι περισσότερες απαντήσεις, που πήρε μέσω σχετικού ερωτηματολογίου που ο ίδιος υπέβαλε.

Δεν εντόπισε πού και πότε πρωτοεμφανίστηκε το έθιμο στον νομό. Όμως, από τη σχετική έρευνα συμπεραίνει ότι ήταν διαδεδομένο στα παραπάνω χωριά.

Δεν έχει σημαντικές μαρτυρίες για τα Βλαχοχώρια και τα ανατολικά χωριά του νομού. Πέρα από τις μαρτυρίες των κατοίκων, χρησιμοποίησε ως κριτήριο την ύπαρξη παλαιών σκευών (καζάνια, μ(ι)σούρες).

Όπως αναφέρει ο Γιώργος Παπαβασιλείου, το έθιμο ικανοποιεί την ανάγκη των κατοίκων να επικοινωνήσουν, να γνωριστούν, να συμφωνήσουν, να χαρούν, να διασκεδάσουν, αφού η αγροτική και ποιμενική ζωή δεν έδινε πολλές ευκαιρίες για κάτι τέτοιο.

Το έθιμο του φαγητού των εκκλησιών ικανοποιεί την ανάγκη των κατοίκων να επικοινωνήσουν, να γνωριστούνΤο έθιμο του φαγητού των εκκλησιών ικανοποιεί την ανάγκη των κατοίκων να επικοινωνήσουν, να γνωριστούν

Η διάκληση κατόρθωσε να συγκεράσει την αρετή της φιλοξενίας με την ανάγκη της κοινωνικότητας. Στο πανηγύρι κατέφθαναν οι συγγενείς της γύρω περιοχής και από την παραμονή, για να ξενυχτήσουν τον άγιο, για να ανάψουν στη χάρη του ένα κερί, να κάνουν το τάμα τους, να αλλάξουν καμιά κουβέντα, να ξεπονέσουν το σόι τους, να φάνε λίγο κοψίδι, να κάνουν κάποιο προξενιό. Η φιλοξενία ήταν πάνω από κάθε προτεραιότητα. Είχε όμως ως αποτέλεσμα να κλείνει τους φιλοξενούντες στο σπίτι και να χάνουν τη μόνη ευκαιρία για ευρύτερη επικοινωνία και ψυχαγωγία, το πανηγύρι.
Ολοι είναι κελεσμένοι στο τραπέζι Ολοι είναι κελεσμένοι στο τραπέζι

Η καθιέρωση της διάκλησης έλυσε το πρόβλημα και της φιλοξενίας και της επικοινωνίας, αφού όλοι ήταν προσκεκλημένοι και φιλοξενούμενοι του εορτάζοντος αγίου, διαπιστώνει ο ίδιος.

Η παράδοση συσχετίζει την αρχή του εθίμου με κάποιο σημαντικό γεγονός, με την ανέγερση του ναού, με κάποιο θαύμα. Έτσι, για να ευχαριστήσουν τον άγιο καθιέρωσαν τη διάκληση.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται διάδοση του εθίμου και προς τα γειτονικά χωριά και προς τους άλλους ναούς του ίδιου χωριού, διευκρινίζει ο κ. Παπαβασιλείου, προσθέτοντας πως χάνει όμως τον παλιό του τύπο και γίνεται μόνο ψυχαγωγική εκδήλωση, στην οποία κάποιες φορές συνδράμει και ο τοπικός πολιτιστικός σύλλογος ή ο δήμος.

Το έθιμο «κρατάει» απο την ΤουρκοκρατίαΤο έθιμο «κρατάει» απο την Τουρκοκρατία

ΕΔω αναβλύζει και το άγιο νέρο, μόνο όσο διαρκεί το τραπέζι ΕΔω αναβλύζει και το άγιο νέρο, μόνο όσο διαρκεί το τραπέζι

Οι εκκλησιαστικές επιτροπές συνηθίζουν με ανακοινώσεις στον τοπικό Τύπο να καλούν τον κόσμο να έρθει στην πανήγυρη των εκκλησιών, δίνοντας πάντοτε έμφαση στο προσφερόμενο πατροπαράδοτο φαγητό.
Τη μεγαλύτερη προτίμηση έχουν οι καλοκαιρινές γιορτές. Και κυρίως στη γιορτή της Παναγίας τον Δεκαπενταύγουστο, καταλήγει ο κ. Παπαβασιλείου.

Πηγή: Το θαυματουργό νερό στην Παλαιοπαναγιά Τρικάλων που αναβλύζει μόνο Δεκαπενταύγουστο [εικόνες] | iefimerida.gr

“Εδω αναβλύζει και το άγιο νέρο, μόνο όσο διαρκεί το τραπέζι”.

μας λέει η πορνοφυλλάδα που δημοσιεύει το θέμα και που λόγω παραμονής  15Αύγουστου (της Παναγίας), επέλεξε μαζί με το… μπούτι,  να δείξει και  χριστιανικό ήθος.  Μόνο που το παράκανε  στην ευσέβεια και  μας παραθέτει ως βέβαιο και αναμφισβήτητο, για να μας μπει στο μάτι ημών τον ασεβών (“άλαλα τα χείλη των ασεβών”!) πως, ντε και καλά, αναβλύζει άγιο νερό  και η…ύδρευση διαρκεί όσο το φαγοπότι!  Δεν υπάρχει  ουδεμία αμφιβολία περί τούτου.

Δυστυχώς, ο αιώνας μας, μαζί με τα τεράστια άλματα της τεχνολογίας,  κουβαλάει μαζί του και την κατάρα των θρησκειών. Ισλάμ, Χριστιανισμός, για να μείνουμε στις πιο κοντινές μας ,ναι, μεν, δεν δίνουν πια ρεσιτάλ καθυπόταξης και λοβοτομής του μυαλού, αλλά  και της ζωής των ατόμων ολόκληρων κοινωνιών, αιώνες τώρα, αλλά στο ψυχορράγημά τους πάνω, “δίνουν τα ρέστα” τους,  λίγο πρν παραδώσουν τη βρώμικη ψυχή τους στον…διάβολο.

Επιστρατεύουν  ψεύδη, τερατολογίες, μύθους, ό,τι παράλογο και αφύσικο για να μπορέσουν να ψαρέψουν κανέναν ανόητο, ελλιπή φρενών, φοβισμενο, αδαή και…αμαρτωλό. Βεβαίως, τουλάχιστον στη χώρα μας ,είναι φανερό πως όλο και συρρικνώνεται αυτός ο συρφετός των Ορθοδόξων χριστιανών  της (παλιάς) ταυτότητας και οι περισσότεροι φαινομενικά, για τον τύπο, προσέρχονται στις εκκλησιές, προσκυνούν  τα άγια σεβάσματα και πίνουν αγιασμούς σαν τον παραπάνω  καθαρό νεράκι του θεού, που πίνουμε άπαντες ή έστω σαν εκείνο του …Καματερού που διαφήμιζε στην εποχή του ο Χρήστος Λαμπράκης στα ΝΕΑ.

Οφείλουν, όμως,  να γνωρίζουν και αυτοί,οι κατ΄όνομα χριστιανοί,  πως έστω και η  συμμόρφωση  στο τυπικό τελετουργικό  της εκκλησίας και τις παραδόσεις της ( γάμος,  βαπτίσα,  προσκηνύματα, τάματα) είναι  ανήθικες και αφύσικες συνήθειες που αποπροσανατολίζουν, προσηλυτίζουν νέους ανθρώπους σε παρανοϊκά και φαιδρά  ιδεολογήματα-πιστεύω  και διαιωνίζουν με αυτό τον τρόπο την παράνοια της θρησκείας. Είναι καιρός ΟΛΟΙ μας να αρνηθούμε στην πράξη τη σχιζοφρένεια της εκκλησίας.΄Οχι στους…πατέρες, τους εξομολόγους,  τα προσκυνήματα των λειψάνων και των εικόνων, τα τάματα τα …άγια μυστήρια, που μόνο μυστήρια δεν είναι.

Αν υπάρχει θεός,  το σίγουρο είναι πως αυτός δεν έχει καμιά σχέση με το Γιαχβέ της Βίβλου και τον Αλλάχ του Κορανίου. Και, όπως έχουμε γράψει αλλού, οι θρησκείες προσβάλουν αυτό το θεό με τον ανθρωπομορφικό (και κυρίως φοβιστικό) τρόπο που τον παρουσιάζουν.

Γράφαμε γι αυτό το θέμα:

ΧΑΡΟΥΛΑ ΑΛΕΞΙΟΥ . ΜΕ …ΕΥΧΕΛΑΙΑ ΚΑΙ ΛΙΒΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΤΩΡΑ! (16/8/2017
.ΑΝΗΜΕΡΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Η παράκληση της Χάρις Αλεξίου μέσω Instagram: «Παναγιά μου σβήσε τις φωτιές»
Φωτογραφία: Instagram
Οι φίλοι της έσπευσαν να την συγχαρούν, να την καλημερίσουν και να τονίσουν την ευαισθησία της
«Θεούσα» μας προέκυψε τώρα στα τελευταία και η Χαρούλα. Μετά (και για συναπτές δεκαετίες) το … βυζί έξω, τους μπάφους και την «κραιπάλη» ,  έχει σειρά η Παναγιά και η …χάρη της τώρα.
Ασύνετη αυτή η φάρα των καλλιτεχνών στην Ελλάδα.  Δεν έχουν ίχνος  τσίπας.  Στοιχειώδη αυτοσεβασμό.  Είναι…ό,τι νά  ναι!
Μια παλιότερη σχετική ανάρτησή μας για τη Ζωή Λάσκαρη τούτη τη φορά, παραθέτουμε
Ζωή Λάσκαρη: Υπουργείο Θρησκευμάτων από άθεους (24/9/2015)
  Με post την προσωπική της σελίδα στο Facebook η Ζωή Λάσκαρη εκφράζει την γνώμη της για τη νέα κυβέρνηση, επικεντρώνοντας κυρίως στο επιτελείο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η γνωστή ηθοποιός κάνει λόγο για «άθεους» και «σχήμα οξύμωρο», σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «η πίστη έσωσε τη χώρα από πολλά δεινά». Η ανάρτηση της Ζωής Λάσκαρη: «Το πολύπαθο και ταλαιπωρημένο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αναλαμβάνει απο σήμερα ένα επιτελείο -κατά δηλωση του- άθεο. Σχήμα καταρχάς οξύμωρο. Υπουργείο θρησκευμάτων αποτελούμενο απο άθεους; Το σημαντικότερο, μια χώρα που το 97% των πολιτών της αυτοπροσδιορίζονται ως Χριστιανοί ορθόδοξοι, μια χώρα της οποίας η θρησκεία αποτελεί διαχρονικό πυλώνα των ηθών, των εθίμων, της παράδοσης, της Ιστορίας της, θα βρεθεί υπο την εποπτεία μιας ομάδας που αρνείται την ύπαρξη του Θεού και άρα δεν πιστεύει στο θαύμα της ελληνικής ιστορίας όπου θρησκεία (δηλαδή πίστη) και κοινωνία συμπορεύονται. Και η συμπόρευση αυτή υπήρξε διαχρονικά συμπαγής, αλώβητη, σχεδόν μεταφυσική. Και έσωσε την χώρα απο πολλά δεινά. Κρατάει και θα κρατάει την χώρα και την κοινωνία ενωμένα. Γνωρίζουμε όλοι ποια συμφέροντα εξυπηρετούνται σε αυτή την πάγια πολεμική εναντίον της πίστης, πότε απροκάλυπτα και πότε έμμεσα. Είναι προφανές όμως πως τίποτα δεν θα ξεριζώσει (όπως τίποτα δεν ξερίζωσε) με όποιον τρόπο και να δρομολογηθεί, την πίστη, την χριστιανορθόδοξη θρησκεία απο το υποσυνείδητο και τις ψυχές των Ελλήνων».
΄Ελα τώρα βρε, Ζωή κι εσύ, που μας το παίζεις   χριστιανή στα γεράματα. Μέχρι  πρό τινος, όσο το «λέγανε» τα καλλίγραμμα πόδια σου, είχες άλλα μυαλά.   Φρόντιζες με το…πολύ αζημίωτο  και τα εξέθετες σε κάθε ευκαιρία στην κοινή θέα. Δεν είναι και τόσο χριστιανικό αυτό, έτσι;
Από την άλλη, έχουμε πει πως  άθεοι είστε εσείς οι πιστοί των θρησκειών.΄Ενας άθρησκος δεν είναι άθεος. Τα μπερδεύετε σκόπιμα.
Σεις με το Γιαχβέ, τον  Αλλάχ και τους λοιπούς μικρούς θεούς των θρησκειών σας,  περιορίζεται τον άναρχο θεό, τον ασύλληπτο από ανθώπινο νου, τον ανθρωπομορφωποιείται και τον έχετε για συναλλαγές και αλισβερίσια. Ζήτουλες κανονικοί. (Κεράκι και λιανά στο παγκάρι  για ήσσονος σημασίας  αιτήματα. Καλή παντριά κόρης, θεραπεία βαριάς αρώστιας και τέτοια, ανεβαίνει το κασέ!).
Βέβαια, δε σας ζητάμε να ντρεπόσαστε. Εδώ οι Καθολικοί για αιώνες αιματοκύλησαν τον κόσμο και ούτε που άλλαξαν μυαλά. Ούτε μια πραγματική συγγνώμη δε ζήτησαν.
 Και μη μου  πεις πως εσείς είστε…Ορθόδοξοι. Οι ομόδοξοί σας ΣΕΡΒΟΙ ,Ορθόδοξοι κι αυτοί σαν κι εσάς, εν έτει 1995 («χτες», δηλαδή!) διέπραξαν γενοκτονία, μοναδική μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο. Εκτέλεσαν  στη Σρεμπρένιτσα 8.000 άντρες και αγόρια, επειδή ήταν….μουσουλμάνοι. ΄Εκαναν…εθνοκάθαρση και απομουσουλμανοποίηση τα τέρατα!
Γι΄αυτό, άσε Ζωή.Δε σε παίρνει γενικώς να βγαίνεις και να λες όσα γράφεις παραπάνω. «Η σιωπή είναι χρυσός».
O ΑΘΡΗΣΚΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΘΕΟΣ
21.04.13
 Ο γέροντας Παϊσιος, το έχει φαίνεται η…κουλτούρα του  να δημιουργεί προβλήματα και πεθαμένος .  Να θυμηθούμε πως ένας…ζηλωτής εισαγγελέας παλιότερα,είχε διατάξει τη σύλληψη ενός  παλικαριού από τα Ψαχνά της Εύβοιας, επειδή αμφισβήτησε την “αγιότητα” του μακαρίτη καλόγερου.  Εμάς ακόμα δε μας ενόχλησε κανένας εισαγγελέας, (ούτε πρόκειται),αλλά μας ενόχλησαν οι οπαδοί  του “Αγίου”,αφού  πήραμε δεκάδες υβριστικά μέηλ, μόλις ανεβάσαμε το θέμα παραπάνω (“MIA FOTOGRAFIA HILIES LEXIS”)***  για την επικείμενη αγιοποίηση του…πατρός.  Κάποιοι μάλιστα βρίζουν τόσο χυδαία,που ειλικρινά δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε την ανάγνωση των επιστολών τους εξ αιτίας…στομαχικών ενοχλήσεων.   Θα παραθέσουμε ,όμως, αποσπάσματα από ένα τέτοιο μέηλ,για να μην έχουν καμιά αμφιβολία κάποιοι καλόπιστοι-καλοκάγαθοι  πως ορρωδούν προ ουδενός (κοινώς …κολώνουν) οι “φαν” του πεθαμένου καλόγερου . Μας γράφει,λοιπόν,  ο …πιστός αυτός:  “…Ποιός είσαι συ, ρε κ&λόπαιδο καθηγητάκι που θα τα βάλεις με τον αγιασμένο άνθρωπο; ΄Ενας μ@λάκας και μισός είσε  που τα βάζεις με το Θεό και τους Αγίους του,αντί να κιττάζεις την κ@ριόλα τη μάνα σου και τη γυνέκα σου,  που …(παρακάτω δε διαβάσαμε,οπότε μην περιμένετε  συνέχεια).
Λοιπόν, για να τελειώνουμε με τους λογής φανατικούς όλων των θρησκειών, όλων των δογμάτων και  …απασών των παραφυάδων τους.
1. Η πίστη τους, η συμπεριφορά τους  και η δράστηριότητά τους δε θα μας αφορούσαν,αν κάποιοι απ΄αυτούς που θρησκεύουν δεν ήταν επικίνδυνοι για κάποιους ανθρώπους, που αντιμετωπίζουν λογής προβλήματα,στη ζωή. Π.χ ΄Οταν λές σε ένα βαριά άρρωστο  που κοιτάζει να πιαστεί από παντού, από μια κουβέντα, μια ελπίδα, πως “θα σε θεραπεύσει ο ΄Αγιος…Πατάπιος (για να μην τα ρίχνουμε όλα στον Παϊσιο) ,αρκεί να πιεις αγιασμό από το μοναστήρι του ή  να ασπαστείς το σκήνωμά του”, τότε: α.  Είσαι ηθικά εκτεθειμένος και ψεύδεσαι  ,εκμεταλλευόμενος την ελπίδα ενός πάσχοντος, αφού ΟΥΔΕΙΣ μπορεί να θεραπεύσει με ιδιότητες θαυματοποιού μια βαριά ασθένεια. Και δεν είναι θέμα πίστης, όπως λένε οι δράστες, που εμείς οι…άπιστοι δε διαθέτουμε. Είναι θέμα απλής λογικής που την κακοποιούν. β.έχεις και ποινικές ευθύνες γιατί, μπορεί οι διανοητικές ικανότητες και αντιστάσεις του εν λόγω  ασθενή, να έχουν αμβλυνθεί τόσο, που να πιστεύει πως τα φάρμακα είναι λιγότερο αποτελεσματικά από τη δύναμη του Αγίου και να τα εγκαταλέιψει γιατί…προσβάλουν τη δύναμη του θαυματουργού αγιασμού. γ. Η απογοήτευσή του,οταν διαπιστώσει πως έγινε χειρότερα ,αντί καλύτερα,  ακόμα και αφού συμμορφώθηκε με    όλο το τελετουργικά που “ζήτησε” ο ΄Αγιος, μπορεί να εξαντλήσει γρηγορότερα το ανοσιοποιητικό του σύστημα, να συντομεύσει τη ζωή του,αλλά και να του αφαιρέσει την ειρήνη ,που έχει τόσο ανάγκη ένας συνάνθρωπος σε τέτοιες στιγμές.
2. Παλιότερα η χριστιανική θρησκεία (ειδικά οι Καθολικοί) αιματοκύλησαν τον κόσμο,υπέβαλαν σε μαρτύρια και θανάτωναν επί αιώνες εκατομμύρια ανθρώπους ,παρεμπόδισαν την εξέλιξη της επιστήμης και της Τέχνης και κατέστησαν ο φόβος και ο τρόμος εκείνων που είχαν “καθαρό” μυαλό και αρνιόντουσαν να δεχτούν τις δογματικές ανοησίες που δίδασκε το “ιερατείο”. Σήμερα,συνεχίζεται η ίδια τακτική από τους φονταμενταλιστές Μουσουλμάνους που καταφεύγουν ακόμα και στην τυφλή τρομοκρατία,για να εκδικηθούν τους ” απίστους” και να κερδίσουν, ως  “μάρτυρες” μια θέση στον παράδεισο του Αλλάχ.
3. Οι διδασκαλίες  των θρησκειών διαστερβλώνουν τη Φύση, στερούν από τους ανθρώπους που  συμμορφώνονται μ΄αυτές , τον πραγματικό σκοπό της ζωής, τις χαρές της, τις ηδονές και τις απολαύσεις της και τους επιβάλουν  να νοιάζονται περισσότερο  για τα… μετά το θάνατο και τη “μέλλουσα” ζωή,  τη στιγμή που δεν πρόφτασαν καν να ασχοληθούν  με την…παρούσα . ΄Ολα αυτά, οδηγούν σε εμμονές και αγκυλώσεις του μυαλού και τις ψυχής και καθιστούν τα άτομα   επιρρεπή στη απομόνωση, τη μελαγχολία,το μαρασμό και την κατάθλιψη  .Το χειρότερο είναι πως πολλά απ΄αυτά τα παραληρηματικά κηρύγματα καλλιεργούν το φανατισμό και την   “τύφλα”,  στρέφουν ανθρώπους εναντίον ανθρώπων (πιστούς κατά απίστων, άντρες κατά γυναικών κ.α ), ποτίζουν με μίσος αθώες ψυχές παιδιών και κάνουν κόλαση τη ζωή εκείνων που είχαν την ατυχία να γεννηθούν σε θεοκρατικά καθεστώτα , σε οικογένειες που θρησκεύουν  ή είναι από τη φύση τους αφελείς  και ευκολόπιστοι.
4.  Οι θρησκείες δεν έχουν καμιά σχέση μ΄αυτό που ονομάζουμε “θεό”.  Μπορεί να υπάρχει, μπορεί και  όχι “θεός”. Κανείς δεν μπορεί να το γνωρίζει αυτό.  Αλλά,  δε μας απασχολεί το θέμα, αφού κι αν υπάρχει, ο ίδιος  δε θέλει να το διαπιστώσουμε.  Ούτε κανέναν έστειλε ή έδωσε σε κάποιον συνάνθρωπο εξουσιοδότηση να μας διδάξει κανόνες δικούς του ή αρχές.  Μόνο η Φύση διδάσκει αρχές και κανόνες,που οφείλουμε υποχρεωτικά να τηρούμε. ΄Αλλη πηγή  σύστασης, καταγραφής-κωδικοποίησης, εκπόρευσης ,διδασκαλίας και επιβολής ηθικών κανόνων, δεν υπάρχει. Μόνο μια αρχή απαρασάλευτη διαπιστώνουμε: Ο,ΤΙ ΕΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ,ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟ.  Η πίστη στο “θεό” ,όπως την ορίζουν οι θρησκείες είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα από την αποδοχή της ύπαρξης  ή όχι “θεού”. Οι θρησκευόμενοι  δίνουν  υπόσταση “συναλλαγής” σ΄αυτή την πίστη. Πιστεύω και αξιώνω ή έστω παρακαλώ το θεό να με ανταμείψει, επειδή τον…πιστεύω.   Ο μη θρησκευόμενος προσεγγίζει το θέμα ” θεός”  σε καθαρά φιλοσοφική βάση και δεν περιμένει αναταμοιβή και έπαινο, επειδή ,ως φιλοσοφών, του κάνει τη…χάρη (του θεού) να παραδέχεται την ύπαρξή του.
Τα πράγματα επομένως είναι καθαρά. Τα “ιερατεία” σκόπιμα προκαλούν σύγχυση ανάμεσα στα ανθρώπινα κατασκευάσματα, όπως είναι οι θρησκείες, οι Μεσσσίες, οι προφήτες,  τα “ιερά κείμενα”, οι ΄Αγιοι  κλ,π και την αποδοχή ή όχι της ύπαρξης “θεού”. ΄Οποιος δεν αποδέχεται, δεν πιστεύει στη θρησκεία, τον ΄Αγιο Πατάπιο, τις ιερές  Γραφές  ΔΕΝ  ΕΙΝΑΙ ΑΘΕΟΣ,ΕΙΝΑΙ ΑΘΡΗΣΚΟΣ.’ Αλλο το ένα  και άλλο το άλλο. ΕΝΑΣ ΑΘΡΗΣΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΕΟΣ.
Οπότε…'”Ο ΕΧΩΝ ΩΤΑ ΑΚΟΥΕΙΝ,ΑΚΟΥΕΤΩ”!

 

 

***” Είναι Άγιος ο Γέροντας Παΐσιος;

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι δηλώνουν πεισμένοι για την αγιότητα του. Κάποιοι περιγράφουν ακόμη και θαύματα που έχουν ζήσει.

Ο αγιορείτης μοναχός, που όλοι γνωρίζουν ως τον «Γέροντα Παΐσιο» έχει ήδη αποκτήσει και την δική του εικόνα καθώς και τον τίτλο του Αγίου.

Για την επίσημη Εκκλησία, δεν έχει ξεκινήσει καν η παραμικρή συζήτηση για αγιοκατάταξη. Έχουν περάσει μόλις 20 χρόνια από την κοίμησή του, χρόνος αρκετά μικρός για τα δεδομένα της Ορθόδοξης Εκκλησίας που σε αντίθεση με τη Ρωμαιοκαθολική δεν «βιάζεται» να ανακηρύττει Αγίους.” (ΜΜΕ)

 ” Όλο και περισσότεροι άνθρωποι δηλώνουν πεισμένοι για την αγιότητα του”
Αυτοί οι…περισσότεροι ποσώς θα ενδιέφεραν τους Πολίτες , αν δεν συμμετείχαν σε δεκάδες διαδικασίες (π.χ εκλογές) που διαμορφώνουν-καθορίζουν τη ζωή όλων μας (και των γενεών που έρχονται ασφαλώς).
Γι΄αυτό και μόνο το λόγο ,θεωρούμε πως είμαστε υποχρεωμένοι ως  Ελεύθεροι Συνειδητοποιημένοι Πολίτες ,ακόμα και σε  τέτοιου είδους αφελή ερωτήματα να δίνουμε την απάντησή μας έντιμα και μετά λόγου γνώσεως.
Λέμε, λποιπόν, πως, αν μη τι άλλο , είναι τουλάχιστον επικίνδυνο ένας που με την ψήφο του λαμβάνει θέση σε  κορυφαία πολιτικά κα κοινωνικά  ζητήματα τα οποία καθορίζουν την πορεία του τόπου, να πιστεύει σε τέτοιες  αφέλειες (διάβαζε χαζομάρες,) αν ,δηλαδή, το πτώμα του Παϊσιου… μοσκοβόλησε στο τάφο του και επομένως  “άγιασε” !
Οι κοινωνίες κάποτε θα πρέπει να εντάξουν στην εκπαίδευση των πολιτών τους  μαθήματα που θα αφορού τη θρησκειολογία.  Σ΄αυτά, ανάμεσα στα άλλα, θα τονίζεται πως οι εμμονές κάποιων σε ζητήματα, όπως το παραπάνω με την…αγιοποίηση του “Γέροντα” ,αφορούν την επιστήμη της ψυχιατρικής και τα θύματα αυτών των εμμονών  χρειάζονται ιατρική-ψυολογική υποστήριξη-θεραπεία .
Απλές, καθαρές,έντιμες κουβέντες. Η βλακεία, ως γνωστόν,  είναι ανίκητη,άμα ριζώσει στον άνθρωπο “εξ απαλών ονύχων”. Γι΄αυτό, η πολιτεία οφείλει  να την καταπολεμήσει   εξ αρχής και αποτελεσματικά, πριν τα “ιερατεία” δηλητηριάσουν ανεπανόρθωτα αθώες, παιδικές ψυχές.