΄Οταν ο εντυπωσιασμός και η διαφήμιση μέσω της “Τέχνης”, βλάπτουν την Ιστορία

Αφίσα του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά»,

Η αφίσα της ταινίας

 

“Για τις 7 το απόγευμα έχει αναρτηθεί διαδικτυακό κάλεσμα για συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τον Κινηματογράφο «Ολύμπιον», με αφορμή την αφίσα του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά», που απεικονίζει σταυρωμένη μία ημίγυμνη εγκυμονούσα. Η ταινία πρόκειται να προβληθεί απόψε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Η ταινία της Ελίνας Ψύκου στοχοποιήθηκε από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της αφίσας της, με τον Μητροπολίτη Φιλόθεο να αναφέρει μεταξύ άλλων πως «αὐτές οἱ διαφημίσεις ὑπό το πρόσχημα μιᾶς ἀμφίβολης καλλιτεχνικὰ γραφιστικῆς προσέγγισης, ἀγγίζουν - ἐνίοτε δὲ καὶ ὑπερβαίνουν - τὰ ὅρια τῆς κακόβουλης πρόκλησης».

***

Καυγάς για το τίποτα;  Μπορεί για κάποιους .  Πάντως, όχι για το “πάπλωμα”, που στην πραγματικότητα είναι άλλο.

 Η εικόνα  έχει τη θέση της στην καλλιτεχνική σύλληψη της δημιουργού.  Δικαίωμά της.  Και σε αυτό πάνω το δικαίωμα…καπάκι, έρχεται το έτερο δικαίωμα του Δεσπότη, να διαμαρτυρηθεί  για την “κακόβουλη πρόκληση”, όπως τη βλέπει εκείνος  με τα δικά του θρησκευτικά κριτήρια.  ΄Εκαστοςεφ‘ ω ετάχθη  (σε τελευταία ανάλυση). 

΄Αλλη, όμως , είναι η διαφωνία μας (ως ουσία). Διαλέγεις, ως καλλιτέχνις  μια  ανιστόρητη, μυθική, ευαγγελική εξιστόρηση για τη Σταύρωση του Χριστού , που δεν έγινε ποτέ  και την αναπαράγεις, ως ιστορικό γεγονός ,έστω και με αυτό τον τρόπο της τέχνης ,που το κάνεις.  Το εμπεδώνεις ,εν άλλοις, κι εσύ,  έστω σαν …αρνητικός, θρησκευτικός τελάλης ,  με το δικό σου τρόπο στις γενιές , ως πραγματικό ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ!

 Κι αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως κάνεις μεγαλύτερη ζημιά, από την όποια καλλιτεχνική προσφορά που νομίζεις πως  ενυπάρχει στο δημιούργημά σου και στο  αυτονόητο δικαίωμα  να  διαφημίσεις τη δουλειά σου.    Στην ουσία,  έδωσες πόντους στο Δεσπότη Θεσσαλονίκης και τη θρησκευτική κοινότητα.

 Κι αυτή είναι  η μεγάλη ζημιά στην Ιστορία …δια χειρός καλλιτέχνιδος. Κρίμα!