Την Τρίτη οι νέοι καναλάρχες στη Βουλή -Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας
Ποινική δίωξη στον Δημήτρη Κοντομηνά για φοροδιαφυγή και ξέπλυμα βρόμικου χρήματοςΑυτές οι “μαύρες μούρες” πέρα από λεφτά καμιά άλλη αρμοδιότητα και ικανότητα δε διαθέτουν, για να αναλάβουν να στηρίξουν το αναφαίρετο δικαίωμα του πολίτη στη σωστή ενημέρωση. Η εξαγορά (αγοραπωλησία) και μόνο αυτού του δικαιώματος, καθιστά φανερή την πρόθεση για παραβίαση βασικών αρχών του,αφού οι αγοραστές πρωτίστως ενδιαφέρονται για τα οικονομικά τους συμφέροντα και λιγότερο ή καθόλου για την ορθή πληροφόρηση.Είναι, επομένως, συνταγματικά παράνομη αυτή η οικονομική συναλλαγή, αφού εμποδίζει την “ελευθερία έκφρασης και διάδοσης των στοχασμών”. “Κάτω τα χέρια” από την είδηση, την πληροφορία, την ενημέρωση.___________________________________________ ______
1. Eλληνες φοιτητές διαμαρτυρήθηκαν σηκώνοντας την ελληνική σημαία σε Βρετανικό Μουσείο και ΛούβροΣηκώνοντας την ελληνική σημαία μέσα στο Βρετανικό Μουσείο και τον Λούβρο αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν δύο Έλληνες φοιτητές, δείχνοντας έτσι την ευαισθητοποίησή τους στο θέμα της διεκδίκησης της εθνικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Ο Αλέξανδρος Καζάκος και η Μάιρα Αρβανίτη που κατάγονται από το Βαρθολομιό της Ηλίας και είναι φοιτητές. Παρ΄όλο που ο Αλέξανδρος σπουδάζει στην Αθήνα και η Μαίρα στην Ελβετία, πήραν την απόφαση να προβούν σε μια μορφή διαμαρτυρίας για αυτά που στερείται η Ελλάδα και αποτελούν θησαυρούς της πολιτιστικής της κληρονομιάς. Έτσι ταξίδεψαν στο Λονδίνο και το Παρίσι για να πάρει σάρκα και οστά το μήνυμα που θέλουν να περάσουν. Δε λέμε. Είναι φορές που τα παίρνεις κρανίο στα ξένα μουσεία, όταν βλέπεις να τα κοσμούν “θησαυροί” από την ελληνική αρχαιότητα (αλλά και των ανατολικών λαών) .Και μπορεί να φτάσεις κι εκεί που έφτασαν τα παιδιά ,που σήκωσαν ελληνική σημαία μέσα στο Βρετανικό Μουσείο και το Λούβρο. ΄Ηταν θεμιτή αγανάκτηση. ‘Απειρες φορές πολλοί Ελληνες έχουμε νιώσει οργή, όχι τόσο για την παραμονή των αρχαιολογικών μας θησαυρών σε ξέμα μουσεία, αλλά για τον τρόπο που παρουσιάζουν οι ξεναγοί την ιστορία τους. Πέρα από εθνικιστική, πρόκειται και για ιστορική παραπληροφόρηση, αφού οι επισκέπτες δε μαθαίνουν την πραγματική αλήθεια για την “καταγωγή” και την ιστορία αυτών των αρχαιολογικών θησαυρών.Γράφαμε γι΄αυτό το θέμα:ΜΑΡΜΑΡΑ”: “ΜΕΓ΄ ΑΛΕΞΑΝΤΡΟΙ ΚΑΙ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΕΣ” ΠΑΡΑΛΗΡΟΥΝ |
03.09.13 |
|
“ΜΑΡΜΑΡΑ”: “ΜΕΓ΄ ΑΛΕΞΑΝΤΡΟΙ ΚΑΙ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΕΣ” ΠΑΡΑΛΗΡΟΥΝΤΕΣ“Με τον τίτλο «Να σώσουμε τα αριστούργημά μας» και φωτογραφία της Νίκης της Σαμοθράκης που εκτίθεται στο Λούβρο κυκλοφορεί σήμερα η γαλλική εφημερίδα Le Parisien.Σήμερα ξεκινά το έργο της αποκατάστασης της θρυλικής «Νίκης της Σαμοθράκης» που εκτίθεται στο Λούβρο.Το έργο θα κοστίσει σχεδόν 4 εκατομμύρια ευρώ, γράφει στον υπότιτλό της η εφημερίδα.«Μην εγκαταλείψετε τη Νίκη» είναι ο τίτλος του κειμένου στο εσωτερικό της εφημερίδας”.***Καλά, βρε,”παιδιά της Σαμαρίνας” από τη…Γαλλία. Μην κάνετε κι έτσι. Είπαμε, κάποιοι εχέφρονες και διαλλακτικοί, να μη μαλώνουμε “δικά μας , δικά σας τα μάρμαρα” . Κι εσείς και οι Εγγλέζοι, πράγματι, τα μαζέψατε σε μια “σκοτεινή” εποχή από εδώ κάτω (κι όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από τις χώρες που ήκμασε ο πολιτισμός των “Ανατολικών λαών” , κι εκεί έγινε μεγάλο “μάζεμα” ή πλιάτσικο,όπως το χαρακτηρίζουν άλλοι) και τα διασώσατε. Και τα φυλάξατε και τα συντηρήσατε και υπάρχουν “δι΄υμών και δι ημάς)” μέχρι σήμερα. Να είσαστε καλά. Οφείλουμε να σας το αναγνωρίσουμε αυτό. (Και δεν είναι καθόλου ειρωνικό, όπως κάποιοι θα υποθέσουν).Στην εποχή μας, βέβαια,εξέλειπαν οι μεγάλοι κίνδυνοι καταστροφής τους, που αντιμετώπιζαν στους παλιούς καιρούς. Κι εκείνα, όμως, αν και “εκπατρισμένα” , δεν αρνήθηκαν τα καημένα επί σειρά ετών, να σας εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους για το “σωσμό” τους, αφού από τότε που τα μαζέψατε,αμφότεροι οι “μεταφορείς” ( Γάλλοι και Εγγλέζοι), τα εκμεταλλευτήκατε μια χαρά, είτε πρόκειται για τη Νίκη της Σαμοθράκης, είτε για τα ” μάρμαρα” της Ακρόπολης (για να περιοριστούμε μόνο στην Ελλάδα και σε μερικά από τα κληροδοτήματά της, που σήμερα είστε κάτοχοί τους). Σας “έβγαλαν την υποχρέωση” και με το παραπάνω μια και σας έφεραν πολύ τουριστικό συνάλλαγμα (“πακτωλό”, θα λέγαμε).Θυμάμαι πριν 2 χρόνια, σε μια επίσκεψη στο Λούβρο. Προσπαθούσα μέσα σε 3 ώρες παραμονής μου εκεί, να υπολογίσω το πλήθος των επισκεπτών.΄Ηταν αδύνατον! Τόσος κόσμος, μιλάμε. Χιλιάδες ευρώ εισπράξεις ημηρεσίως! Δεν πικράθηκα γι΄αυτό, εκείνη την ημέρα στο Παρίσι. Φτάνει που διασώθηκαν τα ” ελληνικά “μάρμαρα”, συντηρήθηκαν και εκατομμύρια άνθρωποι απ΄όλο τον κόσμο τα βλέπουν και αποθαυμάζουν έναν ξεχωριστό πολιτισμό,που έδωσε φτερά στην επιστήμη, την τέχνη, την πολιτική , να πετάξουν και να “κουβαλήσουν” σ΄αυτό το πέταγμα το μέλλον ολόκληρης της ανθρωπότητας.Αλλά, ομολογώ πως με “σκότωσε” η γαλλίδα ξεναγός μπροστά στο άγαλμα της Νίκης που εξηγούσε (με άθλια αγγλικά) σε κάποιους ξένους την ιστορία του αγάλματος. ΄Εμεινε να εξηγεί , πάνω- κάτω 10 λεπτά, την καταγωγή και την τεχνοτροπία του και περισσότερο από 20 λεπτά με πολλή υπερηφάνεια και άφθονα …πονηρά,εθνικιστικά υπονοούμενα , διηγήθηκε την περιπέτεια της εύρεσης ,της διάσωσης και της μεταφοράς του στο Παρίσι! ΄Ετσι,όμως, όπως τα έλεγε και τα τόνιζε, θα νόμιζε κανείς πως το αγέρωχο άγαλμα πίσω της ,δεν ήταν παρά ένα γαλλικό (ή μήπως “γαλλατικό” από το χωριό του Αστερίξ;) κομψοτέχνημα ,που …άγνωστο για ποιους λόγους βρέθηκε στη Σαμοθράκη, απ΄όπου το μάζεψαν οι Γάλλοι αρχαιολόγοι (το δικό τους άγαλμα!) και το μετέφεραν με ασφάλεια στον…τόπο του. Αυτή η πικρή “γεύση” μου έμεινε εμένα, ακούγοντας εκείνη την άθλια και εμφανώς άσχετη με την ιστορία κυρία, να ξεναγεί και να ενημερώνει με ανακρίβειες, φανατισμό και εθνικισμό τους ξένους τουρίστες.Λοιπόν, με αφορμή αυτό που διαβάσαμε παραπάνω υπό τον τίτλο «Να σώσουμε τα αριστούργημά μας» της…αγαθής γαλλικής εφημερίδας, να πούμε τα εξής και να τελειώνουμε: Η Νίκη της Σαμοθράκης δεν είναι δικό σας αριστούργημα. Ούτε ,φυσικά, δικό μας. Κατά την άποψή μας, ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (επιστήμη, τέχνη, δίκαιο, γλώσσα κ.λπ), ανεξάρτητα από τον τόπο και το χρόνο που γεννιέται και αναπτύσσεται, αποκτά διαχρονική και υπερ-κρατική-εθνική διάσταση. Ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα.Υπ΄αυτή την έννοια, τα αρχαία κινεζικά επιτεύγματα στην ιατρική, οι παρατηρήσεις των Ανατολικών λαών στην αστρονομία, τα θεωρήματα του Πυθαγόρα ,οι συμβουλές του Ιπποκράτη για την υγεία, τα εκθέματα του Λούβρου στο Παρίσι , του Μουσείου στο Λονδίνο και στην Αθήνα, οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες-κωμωδίες, η Τζοκόντα…Και για να κάνουμε ένα χρονικό άλμα , η κατάκτηση της Σελήνης, η αποκρυπτογράφησ του DNA, τα πειράματα του διακτινισμού στο Δούναβη, ο μεγάλος επιταχυντής αδρονίων (LHC), είναι επιτεύγματα δημιουργήματα (άρα Πολιτισμός) του Ανθρώπου.Μια , όμως, και αποφασίσατε (πάλι οι τότε ισχυροί),περιγράψατε και κατηγορηματοποιήσατε (μετά τη δημιουργία και την επικράτηση των εθνικών κρατών κατά το 18 και 19ο αιώνα) τα στοιχεία που συνθέτουν την έννοια του έθνους-κράτους κι επειδή εμείς εδώ σ΄αυτή τη χώρα, πληρούμε τα περισσότερα απ΄αυτά τα κριτήρια που θέλετε, για να λεγόμαστε ελληνικό, εθνικό κράτος ,θα λέγαμε πως (κληρονομικώ δικαίω) τα “προϊόντα ” του πολιτισμού που δημιουργήθηκαν εδώ ,με βάση το διεθνές δίκαιο, αλλά και τη δεοντολογία των επιστημών, ανήκουν στη νεότερη Ελλάδα. Δε νομιμοποιείστε, επομένως, παρά μόνο με το “δεκανίκι” της χρησικτησίας να διεκδικείτε (τουλάχιστον) την πατρότητα των εκθεμάτων που έχετε στο Λούβρο.Είπαμε, εκμεταλλευτείτε τα εσείς, συντηρήστε τα, κρατήστε τα ασφαλή, εκθέστε τα στους λαούς να τα θαυμάσουν,αφού ακόμα δε νιώσατε την ηθική υποχρέωση να τα επιστρέψετε εκεί που γεννήθηκαν. Αλλά, μη γίνεστε προκλητικοί, θρασείς, αλαζόνες και γραφικοί. Δεν είναι τα αριστούργήματά ΣΑΣ αυτά στο Λούβρο. ΄Ελεος! Τουλάχιστον ό,τι ελληνικό είναι ακόμα εκεί, το παρα-κρατάτε ,λόγω κακής πολιτικής – νομικής διαχείρισης του θέματος από μέρους της ελληνικής πολιτείας, τις ανισόρροπες κραυγές της Μελίνας και της ελληνικής “βιομηχανίας ενημέρωσης” (δες συνημμένα στη συνέχεια) και άλλων λόγων,που άπτονται κυρίως της δυσλειτουργίας της παγκόσμιας ηθικής και επιστημονικής δεοντολογίας. ( Βέβαια,το ζήτημα της επιστροφής των “μαρμάρων” έγινε τώρα πια πολιτικό και λιγότερο επιστημονικό ή νομικό και έτσι πρέπει να λυθεί και όχι με εθνικιστικά παραληρήματα και νομικά τερτίπια και από τις δυο εμπλεκόμενες πλευρές).Η αχαριστία στην αρχαία ελληνική εποχή ήταν ποινικό αδίκημα. Εμείς θα προσθέταμε και τον εθνικισμό. Κι αυτός θα πρέπει να είναι ποινικό αδίκημα. Κι εσείς, εκεί στη Γαλλλία, έχετε εθνικισμό που σπάζει τη γραμμή του” κόκινου” και μαζί τα… νεύρα των άλλων. (π.χ. Μιλήστε στη Γαλλία σε εστιατόριο αγγλικά και θα μείνετε νηστικοί).Κουλάρετε λίγο, ηρεμήστε! Δεν υπάρχουν πια “Mέγα -Αλέξαντροι και Ναπολέοντες” . Οι μόνοι που κυκλοφορούν ή απόμειναν ακόμα , είναι κάτι γραφικοί και δυστυχισμένοι τύποι στους δρόμους και τα ψυχιατρεία! |
2. ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
Πολίτες αποδοκίμασαν ξανά τον πρόεδρο του ΣτΕ στην πλατεία Κολωνακίου -Τον συνόδευαν δύο αστυνομικοί
Μία νέα δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τον πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας Νίκο Σακελλαρίου στην πλατεία Κολωνακίου, αφού πολίτες που τον αναγνώρισαν τον αποδοκίμασαν έντονα.
Αυτή τη φορά ο πρόεδρος του ΣτΕ βγήκε για την καθιερωμένη βόλτα του στο κέντρο της Αθήνας με τη συνοδεία δύο αστυνομικών. Μάλιστα, μόλις οι πολίτες διαπίστωσαν πως ο κ. Σακελλαρίου φρουρείται οι αντιδράσεις και οι αποδοκιμασίες έγιναν πιο έντονες. Κάποιοι από τους πολίτες φώναξαν «τι τους θες τους αστυνομικούς;». Τελικά, ο κ. Σακελλαρίου αποχώρησε από το σημείο, τα πνεύματα ηρέμησαν και το περιστατικό έληξε.
Υπενθυμίζεται πως και στις 7 Οκτωβρίου ο κ. Σακελλαρίου έγινε αποδέκτης έντονων αποδοκιμασιών από πολίτες σε κεντρικό δρόμο στο Κολωνάκι, κοντά στην πλατεία. Οταν έγινε αντιληπτός από πολίτες που βρίσκονταν στο δρόμο και τις καφετέριες, δέχθηκε έντονες αποδοκιμασίες. «Ντροπή σου», «είστε πουλημένοι», «κάνετε συναλλαγές για εσάς», «κοιτάτε μόνο τα λεφτά σας και τίποτα άλλο», ήταν κάποια από αυτά που άκουσε.
Δηλαδή, να καταλάβω. Οι πολίτες στο δρόμο αναγνωρίζουν μέσα στο πλήθος τον κ. Σακελλαρίου , που τον έχουν δει μόνο σε φωτογραφίες και τον κράζουνε; Εγώ προσωπικά που τον έχω δει και…ζωντανά και να τον συναντήσω στο δρόμο, ούτε που θα τον αναγνωρίσω.
Μήπως, μήπως, λέμε, είναι στημένες όλες αυτές οι διαμαρτυρίες και τα κραξίματα και όχι αυθόρμητη …λαϊκή αντίδραση:
3. Η γενιά των 100 ευρώ -Μεικτός μισθός 100 ευρώ για 126.956 εργαζόμενους
Μετά τους φτωχούς εργαζόμενους που δημιούργησαν οι ευέλικτες μορφές εργασίας έρχονται και η γενιά των 100 ευρώ, εργαζόμενοι που μπροστά στον εφιάλτη της ανεργίας αποδέχονται μισθούς πείνας.
Τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, που δημοσιεύει η εφημερίδα τα Νέα, σοκάρουν, καθώς στον ιδιωτικό τομέα 126.956 εργαζόμενοι αμείβονται με μεικτό μηνιαίο μισθό έως 100 ευρώ.Συνολικά 343.760 εργαζόμενοι αμείβονται με μηνιαίους μισθούς από 100 έως και 400 ευρώ μεικτά.
Πρόκειται για εργαζομένους με συμβάσεις εργασίας μερικής απασχόλησης ή εκ περιτροπής εργασία 2, 3 ημερών την εβδομάδα, ή ακόμη και μερικών ωρών την εβδομάδα.
Εμείς επιμένουμε. Μούφα η ανεργία. Αεργία τη λένε. Δεν πάνε σήμερα οι νέοι να δουλέψουν. Τελείωσαν ένα Λύκειο, ένα πανεπιστήμιο και θαρρούν πως μόνο σε γραφεία ή μπροστά σε έναν υπολογιστή τους αξίζει να δουλεύουν.
Κι εμείς, η γενιά των 100…δραχμών, πτυχία πήραμε και χαρτιά μπόλικα, αλλά δουλεύαμε από τα μικράτα μας (ως και σήμερα) χειρωνακτικά. Χίλιες δουλειές κάναμε. Να βγάζουμε το πενιχρό μεροκάματο.
Αλλιώς, πώς εξηγείται πως τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης οι ελιές του κολλητού μου στο χωριό σαπίζουν στο δέντρο, γιατί δεν πάει κανείς να της μαζέψει με γερό κιόλας μεροκάμματο; Τίγκα η καφετέρια και παφ- πουφ τα τσιγάρα και τακ τικ τα πούλια στο τάβλι, όλη μέρα. Και τη νύχτα για ποτάκι στο μπαρ μέχρι το ξημέρωμα. Δε θες ένα 20αρικο για καφέδες, τσιγάρα και ποτά τη μέρα; Κι από πού τα βγαίνουν αυτά τα λεφτά;
Δε μας τα λένε καλά όσοι επιλέγουν τις στατιστικές. Μας τα λένε μονόπλευρα. Γιατί δε μας ενημερώνουν πόσοι πάνε να δουλέψουν κατά νομό σε δουλειές που προτείνουν από τον ΟΑΕΔ; ΄Η ας κάνουν μια έρευνα στην ΄Εδεσσα, την Ηλεία,την Εύβοια να ζητήσουν χέρια, για να μαζέψουν καρπούς ή ζαρζαβατικά στα Ψαχνά. Και θα δουν αν θα παρουσιαστεί κανείς. Κι αν δεν ήταν οι Πακιστανοί, θα είχαμε πεθάνει της πείνας στην Ελλάδα.
Τί να λέμε πάλι τώρα.
4. ΕΓΙΝΕ VIRAL
Μοναδική στιγμή: Μωρό μόλις 1.700 γραμ. ξεκαρδίζεται όταν η μητέρα του το παίρνει αγκαλιά
Μία φωτογραφία με ένα μωρό που γεννήθηκε πρόωρα κάνει το γύρο του διαδικτύου, έχοντας «κλέψει» την καρδιά περίπου 300.000 χρηστών. «Η πέντε ημερών κόρη μας (1.700 γραμμάρια) είναι χαρούμενη που έμεινε ζωντανή», σχολίασε η μητέρα της στο Facebook, όπου και ανέβασε την φωτογραφία. Και συνέχισε: Αυτή η φωτογραφία είναι που με βοηθάει στα εύκολα και στα δύσκολα. Η ζωή είναι τόσο σημαντική! Το κοριτσάκι ζύγιζε κατά πολύ πιο κάτω από ένα νεογνό με κανονικό βάρος (δηλαδή 2.500-5,500 γραμ.). Παρ΄όλα αυτά η ίδια έσκασε στα γέλια την πρώτη φορά που την πήρε αγκαλιά η μαμά του. Κάτω από την φωτογραφία της πόσταραν κι αλλες μαμάδες λήψεις με τα μωράκια τους, την ώρα που δεν μπορούν να σταματήσουν να χαμογελάνε. Είναι να μη γίνει viral τέτοιο μουτράκι στις φωτογραφίες, που ξεκαρδίζεται στα γέλια, αφού κατάφερε να εξασφαλίσει εισιτήριο για τη ζωή; Κι αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην εξέλιξη της επιστήμης. Αν ήταν τα παλιά χρόνια, πιθανότατα να μην ανέβαινε ποτέ στο …τρένο αυτός ο ανθρωπάκος . |
5. Παπαρήγα προς ΣΥΡΙΖΑ: Μπορεί προσωρινά να κοροϊδέψατε έναν κόσμο, αλλά…
Μπορεί προσωρινά να κοροϊδέψατε έναν κόσμο, αλλά ξέρετε, αν κάποτε ένα κόμμα κυβερνητικό κορόιδευε για καμιά εικοσαετία, τώρα δεν είναι τόσο εύκολο» είπε η Αλέκα Παπαρήγα από το βήμα της Βουλής, απευθυνόμενη στην πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ.
Κι εσείς που μια ζωή “δουλεύετε” και αποπροσανατολίζετε τον κόσμο με τη ξύλινη, σταλινική σας γλώσσα, τα μπλα-μπλα χωρίς νεύρο, χωρίς άρθρωση πολιτικού λόγου; Είναι τυχαία, άραγε, η συρρίκνωσή σας κάτω από 4%;΄Οχι, βέβαια.
Και ξεφτιλίσατε και το ιστορικό ΚΚΕ, που έδωσε τόσο αίμα για να κάνει τον κόσμο καλύτερο και όχι για να σας καταστήσει σφραγιδοφύλακες εκεί στον Περισσό. Σεβαστείτε τους Μπελογιάννηδες του αγώνα εκείνου και μιλήστε τη σύγχρονη, τη ρεαλιστική γλώσσα της αλήθειας .Επιτέλους!