ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ “ΤΑΛΙΜΠΑΝ”. ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ

( 1946-1949. Χριστιανική Ελλάδα. Η έκταση  του κανιβαλισμού  ήταν τέτοια που ο ίδιος ο Αμερικάνος πρόξενος στην Ελλάδα, μετά από εικόνες που δημοσιεύτηκαν στις ΗΠΑ, με κομμένα γυναικεία κεφάλια, προέβη σε διάβημα… Η ελληνική απάντηση ήταν η παρακάτω: ” Οι κομμένες κεφαλές και η δημόσια επίδειξή τους αποτελούν ελληνικό έθιμο”).
Ράκα, η πρωτεύουσα του Iσλαμικού Κράτους -Τρόμος και θάνατος στην πόλη των 200.000 κατοίκων [εικόνες]
Ράκα, η πρωτεύουσα του Iσλαμικού Κράτους -Τρόμος και θάνατος στην πόλη. Κομμένα κεφάλια εκτεθειμένα σε κοινή θέα”

Στελέχη των Ταλιμπάν μέσα στο προεδρικό μέγαρο

Ένοπλοι Ταλιμπάν χτυπούν τις πόρτες σε πόλεις, σε ολόκληρη τη χώρα σήμερα

Ταλιμπάν: Κλίμα τρομοκρατίας με αιφνιδιαστικές «επισκέψεις» κατ’ οίκον.

talimpan-klima-tromokratias-me-aifnidiastikes-episkepseis-kat-oikon-561469549

Παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Ν. Φιλαδέλφεια

***

Γράφαμε λίγες ημέρες πριν πως η πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν κρατά πια ούτε και τα προσχήματα που επιβάλλεται να τηρεί η ίδια ως  φορέας  του υψηλότερο θεσμού της χώρας.  Δεν “πατάς προσοχές”  για παράδειγμα μπροστά από τα  συρματοπλέγματα του αίσχους στον ΄Εβρο, σύμβολα ρατσισμού, απανθρωπιάς και  έλλειψης αλληλεγγύης και κατανόησης στον “πάσχοντα” συνάνθρωπο, ειδικά στους  “κολασμένους της γης”.   Ούτε πάλι …  ” καβάλα πάν‘ στην εκκλησιάκαβάλα προσκυνάνε, καβάλα παίρν’ αντίδερο απ’ του παπά το χέρι”.  Τουλάχιστον,  το τελευταίο  δείχνει ιστορική άγνοια, αλλά και ασέβεια στην ιστορία μιας χώρας, η οποία υπήρξε και μάλιστα λαμπερή και ένδοξη και πριν την επιβολή  του Χριστιανισμού στους Εθνικούς λεγόμενους ΄Ελληνες, Και  ο πολιτισμός  και η   ιστορία  της ισοπεδώθηκαν  απ αυτούς  ακριβώς   που σήμερα  η Κατερίνα Σακελλαροπούλου  “παίρνει από το χέρι τους αντίδωρο”!

(Τα κατορθώματα των Χριστιανών κατά των “Εθνικών” Ελλήνων τα έχουμε κατά καιρούς. περιγράψει σε κείμενά μας. Παραθέτουμε στη συνέχεια κάποια ενδεικτικά κείμενα).

Με αφορμή  την επέλαση των Ταλιμπάν στο Αφγανσιτάν και την κατάληψη της εξουσίας από ένα  φανατικό  εσμό  Ισλαμικού, πολεμικού όχλου,    που θεωρεί τη Τζιχάντ ανώτατο νόμο  της ζωής,  είμαστε  υποχρεωμένοι,  μετά λόγου  ιστορικής  γνώσεως, να   διαβεβαιώνουμε πως η  αγριότητα-βαρβαρότητα  των όποιων  Τζιχαντσιών, Ταλιμπάν, Μουζαχεντίν  και λοιπών φονταμενταλιστών ακραίων Ισλαμιστών  σήμερα, δεν μπορεί να συγκριθεί  με εκείνη που επέδειξαν οι Χριστιανοί ανά τους αιώνες.  Διέπραξαν και όχι μόνο ως νεοφώτιστοι στο χριστιανισμό    κάθε είδους έγκλημα και ανοσιούργημα  ,που μόνο αποτροπιασμό και ρίγος προκαλούν σε σώφρονες ανθρώπους όλων των εποχών.

Για να επιβάλουν στην αρχή και αργότερα για να  διαδώσουν και  στεριώσουν τη θρησκεία τους, δε δίστασαν  να πορευτούν      “δια πυρός και σιδήρου”. Στα πρώτα τους βήματα μάλιστα,  εξολόθρευσαν με κάθε μέσο και χωρίς έλος, ειδικά τους εθνικούς “ειδωλολάτρες” ΄Ελληνες.  Αίμα,  βάναυσες καταδίκες, βασανισμοί, εξορίες.  Κατεδάφισαν (“ες έδαφος φέρειν”)   αξιόλογους πολιτισμούς, ιστορικά σεβάσματα  και όχι μόνο του ελληνικού.

Το επίσης βάρβαρο είναι πως ο χριστιανοί  μέχρι σήμερα  με το επίσημο  ιερατείο και την καθεστωτική εκκλησία  τους  δε ζήτησαν ΠΟΤΕ συγγνώμη γι΄αυτό τον όλεθρο που προξένησαν και τη  ΄Υβριν που διέπραξαν στην ανθρωπότητα επί συναπτούς αιώνες.  Και όχι μόνο αυτό.  Συνεχίζουν και σήμερα με τα στρεβλά κηρύγματά τους, τις λοιπές  (επι)στρατευμένες  πένες, αλλά και την παντελώς   ψευδή  “Εκκλησιαστική  Ιστορία” τους  (το 80% της ύλης της  της είναι ψευδές) , τα μαρτυρολόγια και τους Βίους Αγίων-Συναξάρια,  να  κακοποιούν και να βιάζουν  την αληθινή Ιστορία,  επειδή ακριβώς είναι ο αψευδής μάρτυρας της βαρβαρότητας  και της κτηνωδίας  των  “Χριστιανικού κόσμου” στου αιώνες.

Κι αν  κάποιοι ισχυριστούν πως  “αυτά  συνέβησαν  παλιά σε περιόδους Μεσαίωνα” και πως σήμερα η Χριστιανική κοινότητα δεν έχει πια αίμα στα …ιερά της χέρια, θα θυμίσουνε πως μόλις λίγα χρόνια πριν στην Ορθόδοξη Ελλάδα, οι Χριστιανοί  Χίτες, Μάυδες και  λοιπός ακροδεξιός, αλλά πάντως … Ορθόδοξος και πατριωτικός  συρφετός του εγκλήματος, αποκεφάλιζαν και παλούκωναν  κεφάλια ανταρτών ή  τα περιέφεραν σε δρόμους και πλατείες προς επίδειξη , παραδειγματισμό  και σωφρονισμό εκείνων που θα τολμούσαν να ενταχθούν στις τάξεις των  επαναστατών και να  προδώσουν  “του Χριστού την πίστη την αγία”.

Οι Τζιχαντιστές  και  το ακραίο Ισλάμ  σήμερα στην Ευρώπη και , τις άλλες χώρες που πρωτοστάτησαν  σε εγκλήματα,   ήρθαν… δεύτεροι και καταϊδρωμένοι . Φαίνεται πως το Ισλάμ  ακόμα κι αν  στήσει  “βιομηχανία κιμά”,  δε    θα μπορέσει ποτέ να ξεπεράσει   και σε  αριθμούς και σε αποτροπιαστικά  εγκλήματα των Χριστιανών  ανά τους αιώνες, ως σήμερα.

Συμπεράσματα:

1.  Ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός, ανεξάρτητα από το μέγεθος των εγκλημάτων που κάθε θρησκεία κουβαλάει,   είναι επάρατος, αβυσσαλέος   και αδίστακτος.

2. Ουδείς σώφρων πολίτης στον 21 ο αιώνα, δικαιολογείται, έστω και για τυπικούς, παραδοσιακούς λόγους, να  παρέχει εξιλέωση στη θρησκεία με τη συμμετοχή του στα δρώμενά της, να ταυτίζεται με τις διδασκαλίες και την ηθική της,  να  αναπαράγει τέτοια στερεότυπα   και να   ασεβεί   στη συλλογική  μνήμη των θρησκευτικών εγκλημάτων.

3. Οι εκπρόσωποι των θεσμών  μιας Πολιτείας  οφείλουν να σέβονται τις επισημάνσεις της Ιστορίας ,τις καθαρές κρίσεις και τις  ηθικές  καταδίκες που το δικό της αδέκαστο δικαστήριο  έχει επιβάλει . Ωσαύτως , να μην ταυτίζονται   με κανενός είδους ιδεασμού  ,φανατισμού και προπαντός θρησκοληψίας.

4. Από το Σύνταγμα της Ελλάδας πρέπει επειγόντως  να απαλειφθεί  ή να τροποποιηθεί  το άρθρο 3 που ορίζει:

1. Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. H Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Iησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού· τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ’ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.

2. Το εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Κράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.

3. Το κείμενο της Αγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδας και της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη.

 

Η ελληνική Ιστορία “κοκκινίζει από ντροπή”, όταν είναι  υποχρεωμένη να παραδώσει στις μελλοντικές γενιές των Ελλήνων πως… εν σωτηρίω  έτει 2021,  ο θεμελιώδης χάρτης της χώρας,  ως  η Ελλάδα να έχει  θεοκρατικό  καθεστώς , εισάγεται με τη φράση

“Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος”! 

5. Η επίσημη  Εκκλησία ούτε ζήτησε ποτέ συγγνώμη, ούτε διέγραψε ή κατάγγειλε   όσους με την ταυτότητα στο  χέρι να αναγράφει  “Χριστιανός Ορθόδοξος”, υπερηφάνως  και…ευλαβώς ,  παλούκωναν   κομμένα κεφάλια συμπατριωτών τους . Αλλά και  η ίδια η  ελληνική Πολιτεία μέχρι σήμερα στα σχολικά της ιστορικά εγχειρίδια απέκρυψε  το τραγικό αυτό κεφάλαιο της χώρας μας που το άνοιξαν ΄Ελληνες …Χριστιανοί! Και  αυτό το κομμάτι της Ιστορίας θα αποτελεί  για πάντα  όνειδος για τη χριστιανική ,Ορθόδοξη   Ελλάδα , ΄Οπως  κι  εκείνο που κουβαλάνε  οι   “Ομόδοξοι”, Ορθόδοξοι Σέρβοι  με τη γενοκτονία της  Σρεμπρένιτσα το 1995 (8.000 σφαγιασθέντες  Μουσουλμάνοι,  αγόρια και άντρες).  Ούτε ποτέ και τούτοι ζήτησαν συγγνώμη για το  ανίερο  έγκλημα  της χριστιανικής κι αυτής   χώρας.

                                                         ΣΥΝΑΦΗ ΚΕΙΜΕΝΑ

                                                           1.

(18/1/2018)

…Γιατί είναι απίστευτο; Απολύτως πιστευτό και…κατανοητό για Χριστιανούς. Και φυσικά…νόμιμο στο ελληνικό, Ορθόδοξο κράτος. Ας αφήσουμε να μιλήσει η Ιστορία.

Τα μεγαλύτερα εγκλήματα, συγκρινόμενα πολλά με τα ναζιστικά , τα έκαναν χριστιανοί ανά τους αιώνες. Οι σημερινοί Τζιχαντιστές τελικά είναι αγγελούδια μπροστά τους! Να θυμηθούμε μόνο κάποια και χαρακτηριστικά.

Οι νεοφώτιστοι χριστιανοί εξόντωσαν πλήθος  “Εθνικών” στον αρχαίο κόσμο και κατεδάφισαν τα σεβάσματά τους. Η ελληνική αρχαιότητα υπέστη πρωτοφανή καταστροφή, πραγματικό βανδαλισμό, που όμοιός της δεν υπάρχει στην ιστορία.

Μιλάμε για ειδεχθή εγκλήματα, που επαναλαμβάνουμε, είναι ασυγκρίτως χειρότερα από εκείνα των ακραίων Ισλαμιστών. Να αναφέρουμε μόνο ενδεικτικά  το διαμελισμό εν ζωή από το πλήθος των Χριστιανών  του σώματος της μαθηματικού της αρχαιότητας Υπατίας  στην Αλεξάνδρεια και τη διασκόρπιση των κομματιών της σάρκας της στις γωνιές της πόλης (ποιους Ναζί και τί  Τζιχαντιστές μου λέτε!).

Τί να πρωτομνημονεύσουμε από  τα χιλιάδες θύματα των Χριστιανών;  Στην περιοχή της Μάνης να πούμε μόνο, οι κάτοικοι της οποίας, ως τον 9ο αιώνα, δεν εννοούσαν να  ασπαστούν το Χριστιανισμό, υπέστησαν οι “Εθνικοί-παγανιστές” τα πάνδεινα  επί αιώνες από το χριστιανικό Βυζάντιο. Μέχρι που ο περίφημος Νίκων ο…Μετανοείτε* με άγρια βασανιστήρια και μαζική εξόντωση, εξανάγκασε τους ελάχιστους  εναπομείναντες  “ειδωλολάτρες”  να ασπαστούν τη θρησκεία της…Αγάπης!

Και τί να πει κανείς για τις  σταυροφορίες! Πράγματι, τα εγκλήματα των φονταμενταλιστών  Ισλαμιστών  είναι κυριολεκτικά “αθώα” συγκρινόμενα  με αυτά  των Σταυροφόρων. Δεν υπάρχουν λέξεις για να αποδώσει κανείς τη φρίκη από  την απανθρωπιά, τη σκληρότητα, τους βανδαλισμούς, τη βαρβαρότητα των Χριστιανών εκείνων. “Φωτιά και σίδερο” απ΄όπου περνούσαν.

Κι ακόμα. Ζωντανούς ανθρώπους (επιστήμονες, ομοφυλόφιλους, “αμαρτωλούς”,  μάγισσες) έκαιγε η Ιερή Εξέταση στους αιώνες,  που …μεγαλούργησε. Πέρα από τα φοβερά, μαρτυρικά (για εξιλέωση!) βασανιστήρια που υπέβαλε τα θύματά της, πριν τα θανατώσει.

Αλλά, τί να πει κανείς και  για το μέγα έγκλημα της  Ορθόδοξης Εκκλησίας; Εκείνη παράδωσε  το 1453 στον Μωάμεθ την Πόλη, για να  προχωρήσει ο κατακτητής σε ανήκουστες σφαγές και λεηλασίες υπό το αδιάφορο βλέμμα του σατανικού πατριάρχη Γεννάδιου (Σχολάριος) . Ήταν  αυτός που συμφώνησε να παραδώσει την Πόλη στους Οθωμανούς με αντάλλαγμα το θρόνο του πατριάρχη!

Ο Χριστιανισμός υπήρξε (και είναι)  η χειρότερη θρησκεία στον κόσμο. Και όχι  μόνο εξαιτίας της διάπραξης των αναρίθμητων   ειδεχθών εγκλημάτων  της. Είναι η ίδια η διδασκαλία της, που  καλλιεργεί και εξωθεί στο μίσος, το  έγκλημα και  την ατιμία ΑΤΙΜΩΡΗΤΙ!

Εύκολα ασπαζόταν κανείς το Χριστιανισμό.  Αλλά και…συμφέρουσα η αποδοχή της χριστιανικής ιδιότητας. Οι ιδρυτές  του  προπαγάνδισαν επιτυχώς αυτό ακριβώς.    Τη μεγάλη απάτη  της  εύκολης και οριστικής συγχώρησης  των “αμαρτιών”  δια της απλής αποδοχής τους,   είτε δια της εξομολόγησης,  είτε δια της πληρωμής σε χρήμα (καθαρτήριο).  Μπορεί κανείς να διαπράξει οποιοδήποτε έγκλημα και την ίδια στιγμή,  πάνω από το “ζεστό” ακόμα πτώμα του θύματός του, να ζητήσει συγγνώμη από το θεό και να  λάβει συγχώρηση, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση των ιερών κειμένων του χριστιανισμού! Και είναι σαν να μη διέπραξε ποτέ το έγκλημα. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Γραφή, η  ΣΩΤΗΡΙΑ  εξασφαλίζεται δια της πίστεως  και όχι  δια των έργων  ,όπως ειδικά οι  Προτεστάντες υποστηρίζουν. (Εφεσ. 2:8 “τη γάρ χάριτί έστε σεσωσμένοι διά πίστεως και τούτο ούκ έξ ύμών θεού τό δώρον”.

Μια εγκληματική και πολλές φορές κρατική οργάνωση είναι  ιστορικά ο χριστιανισμός. Και συνεχίζει την ίδια τακτική  ως   τις ημέρες μας  με άλλους τρόπους.

Το χειρότερο  είναι πως σήμερα οι μύθοι της Βίβλου περί δημιουργίας του κόσμου, περί Ιησού Χριστού, ως ιστορικό πρόσωπο και  σωτήρα του κόσμου, περί  άφεσης αμαρτιών, περί αναστάσεως νεκρών και άλλα όμοια ανιστόρητα και …φαιδρο-παλαβά,  δεν παρουσιάζονται ως παραμύθια, αλλά ως πραγματικά γεγονότα και   μάλιστα ως ιστορικά! Ανενόχλητο  συνεχίζει το αισχρό ιερατείο να προπαγανδίζει   τέτοιες ανοησίες και τέτοιου είδους   παραλογισμούς.  Σε πολλές χριστιανικές μάλιστα χώρες (π.χ Ελλάδα, Ρουμανία κ. α.), αυτές οι διδασκαλίες προπαγανδίζονται και μέσα στις ίδιες τις σχολικές αίθουσες.  Οποίος ευξετελισμός της εκπαίδευσης!

                                                                             2.

ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ «ΙΣΤΟΡΙΑΣ»

05.11.09

Οι  εθνικές «ιστορίες» στο σύνολό τους  είναι περισσότερο μια (στην υπερβολή τoυς) παραληρηματική  αφήγηση φαντασιακών  ηρωισμών και αρετών της φυλής και των «προγόνων», που έχει ως  σκοπό την έξαρση του εθνικού φρονήματος των ιθαγενών-απογόνων,  παρά ιστόρηση  και μάλιστα κριτική των πραγματικών γεγονότων του «εθνικού βίου». Υπ΄αυτή την έποψη, οι συγγραφείς τέτοιων κειμένων υπηρετούν το είδος του λόγου, που ονομάζεται λογοτεχνία μάλλον και σε καμιά περίπτωση την Ιστορία. Από την απώτατη αρχαιότητα, το έπος Γιλγαμές των Σουμερίων, η Παλαιά Διαθήκη των Εβραίων, τα Ομηρικά έπη, ανήκουν σε αυτό ακριβώς το  λογοτεχνικό είδος, που αναφέραμε και υπήρξαν για αιώνες οι βασικές «ιστορικές πηγές» για πολλούς αρχαίους ιστορικούς , όπως για παράδειγμα ο ΄Ομηρος για τον «πατέρα της επιστημονικής Ιστορίας» Θουκυδίδη.

Η απόπειρα αφάνισης  αυτού του ιστορικού μορφώματος είναι από τα δυσκολότερα εγχειρήματα του ιστορικού απανταχού της γης .Ο «αστράτευτος» ιστορικός, στην προσπάθειά του αυτή, δεν έχει να αντιπαλέψει μόνο με μια κυρίαρχη και μάλιστα εθνικιστική  ιδεολογία, την οποία η εκάστοτε «εθνική εξουσία» συντηρεί  με «νύχια και δόντια» ως θεσμό, αλλά και με τη στερεότυπη και εδραία αντίληψη   της «μάζας» περί της εθνικής της υπεροχής  έναντι των άλλων εθνών και επομένως και περί της υπεροχής της εθνικής της «ιστορίας» έναντι των άλλων.*

Αυτά τα εθνικά «ευαγγέλια» δεν επιδέχονται ουδεμιάς μεταβολής ούτε καν στα τυπικά τους κεφάλαια.  Το κοινό των εθνών ηδύνεται και μεγαλύνεται από την ανάμνηση των «ιστορικών» του μύθων  και έχει διδαχθεί πως αυτός ακριβώς είναι και ο σκοπός της Ιστορίας: Η υπόμνηση και η έξαρση των αρετών και των ηρωισμών  των προγόνων Η αληθινή ιστορία του έθνους δεν ενδιαφέρει το πλήθος-εθνική αγέλη και δεν το αφορά. Χωρίς αυτή τη χλιδάτη διακόσμηση της εθνικής  μυθιστοριογραφίας ,η Ιστορία που λειτουργεί ως εθνικός καθρέφτης για κάθε λαό, είναι μια απαίσια, τιμωρητική μνήμη, Και όποιοι επιχειρούν να  εκριζώσουν το ιστορικό αυτό εξάμβλωμα, αυτόματα στο εθνικό ασυνείδητο κωδικοποιούνται ως προδότες ,εθνικοί μειοδότες και συνήθως υποκινούμενοι από ξένους…δακτύλους.

Η ελληνική εθνική «ιστορία» δεν εξαιρείται από τον παραπάνω κανόνα. Πολύ περισσότερο, γιατί ευτύχησε να θεωρείται «΄Ελληνας» και ο ποιητής των ποιητών, ο πολύς ΄Ομηρος. Χωρίς να είναι περισσότερο ή λιγότερο εθνικιστική από τις άλλες, πρωτοστατεί κι αυτή στην εκδοχή που θέλει την  ιστορία αφηγηματική τέχνη εθνικών μύθων-θρύλων, οι οποίοι τρέφουν το φρόνημα των νέο-Ελλήνων από συστάσεως ελληνικού κράτους –έθνους μέχρι σήμερα.

Οι μύθοι της εθνικής ελληνικής «ιστορίας» είναι πολλοί. Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικούς: Αυτή η ίδια η καταγωγή των νέο-Ελλήνων που σεμνύνονται ότι είναι απευθείας απόγονοι των αρχαίων Λεωνιδών, Περικλέων και Αλέξανδρων. Η  μονοπώληση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, όπως εκφράστηκε στην επιστήμη και στην τέχνη. Το διηνεκές και αδιάλειπτο της ελληνικής γλώσσας από την απώτερη αρχαιότητα μέχρι σήμερα και μάλιστα σε όλο το έδαφος που  σήμερα ορίζουμε ως ελληνική επικράτεια. Το ιστορικό τερατογέννημα του λεγόμενου ελληνοχριστιανικού και μάλιστα ελληνο-ορθόδοξου πολιτισμού, με γονέα τον «ιστορικό του ελληνικού έθνους» Κων. Παπαρρηγόπουλο. Η ανιστόρητη ταύτιση της ελληνικής ιστορίας με τη βυζαντινή και η σύγχυση μεταξύ ελλαδικού και βυζαντινού, ελληνικότητας και   βυζαντινής ελληνοφάνειας.  Η ταύτιση της ορθοδοξίας με το έθνος και η ισοπεδωτική αντίληψη πως ανέκαθεν  οι κάτοικοί της μεταχριστιανικής Ελλάδας, υπήρξαν ορθόδοξοι. Τα κρυφά σχολειά της τουρκοκρατίας. Η γενοκτονία των Ελλήνων στη Σμύρνη. Η αναγωγή σε μείζον εθνικό ζήτημα της μονοπωλιακής τουριστικής εκμετάλλευσης των αρχαίων μνημείων από την ελληνική τουριστική «αγορά»  και άλλοι πολλοί.

Οι νέο-΄Ελληνες, όχι μόνο θεωρούν  τους παραπάνω  μύθους ως γρανιτένιο πυλώνα της εθνικής τους «ιστορίας», αλλά και υπερθεματίζουν για την…αυταπόδεικτη ιστορικότητά τους. ΄Οσοι τους αμφισβητούν, θεωρούνται πάραυτα  εχθροί της φυλής και τους έθνους και  απειλούνται με ατιμωτική λογοδοσία στο φανταστικό δικαστήριο της εθνικής τους «ιστορίας». Για τους περισσότερο εθνικιστές, δεν αποκλείεται, μάλιστα, οι ιστορικοί αυτού του είδους, να… συνεργαζόμαστε και «επ΄αμοιβή» με τον… «ξένο παράγοντα» που επιβουλεύεται από προκαταβολής κόσμου την εξαφάνιση της φυλής και του ανάδελφου έθνους.

Εδώ και κάμποσα χρόνια προσπαθούμε να «αποκαθάρουμε» στο μέτρο του δυνατού την ελληνική ιστορία είτε διδάσκοντας είτε συγγράφοντας την αληθινή Ιστορία  και  συνεχίζουμε ως τα σήμερα την όντως κοπιώδη αυτή προσπάθεια. Είναι κοπιώδης όχι μόνο στην πορεία της αναζήτησης και εξακρίβωσης των ιστορικών εκείνων πηγών, που  βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Περισσότερο κουράζει η ανάγκη απολογίας γι αυτό το εγχείρημα και συνήθως σε εντελώς αναρμόδιους και άσχετους. Οι συνέλληνες  δεν εννοούν, ούτε και στη χαραυγή του 21 ου αιώνα, να απαλλαγούν από τα «φονταμενταλιστικά», εθνικιστικά  τους σύνδρομα .Πολύ περισσότερο, να συγχωρήσουν προσπάθειες κατεδάφισης του εθνικού «ιστορικού» τους οικοδομήματος. Αυτό, όμως, δεν είναι λόγος ούτε να σταματήσουμε τις  προσπάθειες ούτε να υποστείλουμε  τη σημαία της αναζήτησης και παράθεσης  της ιστορικής αλήθειας. ΄Ετσι κι αλλιώς, το οικοδόμημα αυτό αποδείχτηκε πλινθόκτισμα και η οριστική του κατεδάφιση είναι ζήτημα χρόνου πια.

 *Οι Γάλλοι (ποσοστό 89%!)  αισθάνονται υπερήφανοι για την καταγωγή τους.Οι αριστεροί,μάλιστα,σε ποσοστό 85%. Η Ανιές Πουαριέ, μια από τις πιο γνωστές Γαλλίδες συγγραφείς, σε ένα “ντελίριο” εθνικισμού, δήλωσε μεταξύ των άλλων: “…Και μη μου θυμίσει κανείς τη Μασσαλιώτιδα, γιατί θα ξεσπάσω σε κλάματα”!

                                                                 3.

ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ “ΙΣΤΟΡΙΑΣ”

12.11.09

  ΜΥΘΟΣ ΠΡΩΤΟΣ:

ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΞ ΥΠΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ.

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ:

 ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΤΟΥΣ ΒΗΜΑΤΑ.

 

 

  Σήμερα, θα επιχειρήσουμε να καταρρίψουμε το μύθο πως η Ορθοδοξία υπήρξε «γέννημα θρέμμα» της Ελλάδας και  «ανδρώθηκε» στα ελληνικά εδάφη ,όπως αυτά εκτείνονται στις ημέρες μας από το…Μύρτος του Λασιθίου  μέχρι το… Ορμένιο του ΄Εβρου. Το ανιστόρητο αυτής της θεωρίας ,όσο κι αν είναι εύκολο να αποδειχθεί ,δεν είναι το ίδιο εύκολο να παγιωθεί στη συνείδηση των νέο-Ελλήνων, που έμαθαν «εξ απαλών ονύχων»  στο ελληνο-ορθόδοξο  σχολειό πως Ελλάδα και Ορθοδοξία είναι αναπόσπαστες έννοιες και δε νοείται η μια χωρίς στην άλλη.

  Τον εθνικο-ορθόδοξο αυτό «καλαματιανό», έσυραν παλιότερα «ιστορικοί»-μυθιστοριογράφοι της εθνικής μας «ιστορίας», με προεξάρχοντα, όπως αναφέραμε, τον Κων. Παπαρρηγόπουλο, ο οποίος συνέγραψε την ιστορία του  πρώτα ως χριστιανός Ορθόδοξος  και μετά ως ιστορικός . (Ειρήσθω εν παρόδω ότι ο εν λόγω ιστορικός, χρίστηκε πανεπιστημιακός  από το πανίσχυρο κράτος της εκκλησίας, λόγω (και  κυρίως) αυτής της ιδιότητάς του .

  Το γένος αυτό των «ιστορικών» δεν εξέλιπε ακόμα, αλλά ούτε και το είδος των «ιστοριζόντων»* έχει εξαφανιστεί στις ημέρες μας. Αντίθετα, σήμερα, ένα ετερόκλητο πλήθος νέο-Ορθόδοξων από το οποίο δε λείπουν οι καλλιτέχνες, οι δημοσιογράφοι, οι πάσης φύσεως «διανοητές» και όσοι εν πάση περιπτώσει για διάφορους λόγους αισθάνονται «Ελληνάρες», συνεχίζουν να σέρνουν τους κυκλοτερούς αυτούς «εθνικο-ορθόδοξους» χορούς. Αναγορεύουν, μάλιστα, εαυτούς και αλλήλους όχι μόνο σε ακραιφνείς ΄Ελληνες-πατριώτες, αλλά και σε… ευκαιριακούς ιστορικούς.

***

  Ο ευρύτατος εκλατινισμός των κατοίκων της Βαλκανικής («Ευρώπης») στη διάρκεια τα Ρωμαιοκρατίας, όπως διαπιστώνεται μέσα από την έρευνα και την αξιοποίηση των πληροφοριών των ελάχιστων σωζόμενων ιστορκών πηγών γι΄αυτό το θέμα, είναι μια ιστορική πραγματικότητα ,που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Η παραδοσιακή, βέβαια, ιστοριογραφία (ειδικά η ελληνική και η ρουμανική) στην καλύτερη περίπτωση υποβάθμισαν τη σημασία του εκλατινισμού μεγάλων πληθυσμιακών τμημάτων της Βαλκανικής χερσονήσου και στη χειρότερη την απέκρυψε εντελώς. Για να περιοριστούμε στην Ελλάδα, οι συγγραφείς των ελληνικών σχολικών εγχειριδίων από συστάσεως ελληνικού κράτους ούτε διανοήθηκαν ποτέ έστω και με μια νύξη τους  να υποκινήσουν την υποψία και την αμφισβήτηση στους ελληνόπαιδες πως η ελληνική γλώσσα δεν είχε σε όλα τα εδάφη της ελληνικής επικράτειας την αδιάλειπτη συνέχεια από την αρχαιότητα  μέχρι σήμερα .

  Και  τις εμμονές απόκρυψης των σχολικών βιβλίων τέτοιων «αιρετικών» θεωριών, θα μπορούσε κανείς να τις ερμηνεύσει, αφού αυτά είναι τα κανάλια διοχέτευσης  της κυρίαρχης ιδεολογίας της εκάστοτε εξουσίας και αυτά που χαράσσουν και συντηρούν τη γραμμή της λεγόμενης παραδοσιακής, εθνικής ιστορίας. Όπως, επίσης, θα μπορούσε να εξηγήσει (αλλά όχι και να δικαιολογήσει) τη μονομανία και την ψύχωση όλων των «εθνικών ιστορικών» (και όχι μόνο των Ελλήνων) να απο-ανα-δείξουν, μέσω της ιστορίας τα εθνικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν την έννοια του έθνους  και να θηλυκώνουν το παλιότερο με το νεότερο (πρωτίστως τη γλώσσα) .Δύσκολα ,όμως, θα μπορούσε κάποιος να κατανοήσει την ατολμία ή το αβλέπτημα  κορυφαίων και μη καθεστωτικών  διανοητών, ειδικά στα Βαλκάνια ,να αναδείξουν σε μείζονος σημασίας ιστορικό θέμα αυτό του εκλατινισμού της «Ευρώπης» .

  Απότοκο αυτού του εκτεταμένου εκλατινισμού, όπως θα δείξουμε στο οικείο κεφάλαιο, μεγάλων πληθυσμιακών «ελληνικών» εδαφών, βυζαντινών, δηλαδή, υπηκόων, υπήρξε η συνεπακόλουθη εξάρτηση αυτών των «Ελλήνων» λατινοφόνων από τον Πάπα και όχι από τον Πατριάρχη, τουλάχιστον μέχρι τον 9ο αιώνα. Με άλλα λόγια για πολλούς αιώνες οι λατινόφωνοι κάτοικοι ειδικά της Ηπείρου ,της Μακεδονίας, της Θεσσαλίας, ίσως και νοτιότερα μέχρι και τη Λαμία, υπήρξαν Καθολικοί και όχι Ορθόδοξοι. Και ευθύς αμέσως θα αποδείξουμε του λόγου το αληθές.

  Η εκκλησιαστική διαίρεση και διοίκηση της Ηπείρου και της Ιλλυρίας περισσότερο και λιγότερο της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, όπως γνωρίζουν οι επαγγελματίες ιστορικοί, είναι από τα δυσκολότερα κεφάλαια της Ιστορίας, κυρίως λόγω της έλλειψης αξιόπιστων πηγών. Γίνεται πάντως ευκολότερη  πιστεύουμε  σήμερα  με την παράθεση εδώ των ιστορικών εκείνων στοιχείων  που αποδεικνύουν ότι τουλάχιστον η΄Ηπειρος, η Μακεδονία και η Θεσσαλία εκκλησιαστικά, κατά τα πρώιμα βυζαντινά χρόνια, δεν υπήγοντο στον Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης, αλλά στη δικαιοδοσία του Πάπα.

  Οι αναφορές σε ιστορικά κείμενα και πηγές είναι, βέβαια, ενδεείς ή τουλάχιστον όχι εμφανείς «δια γυμνού οφθαλμού», επειδή ακριβώς είναι σπάνιες και όσες υπάρχουν είναι διάσπαρτες. Μοναδικές, καθαρές πηγές, που αναφέρονται καθοριστικά στο θέμα της δογματικής ταυτότητας των Ελλήνων των παραπάνω περιοχών  είναι  τα κείμενα των Συναξαριστών-Αγιογράφων και των δύο εκκλησιών. Τα κείμενα αυτά, δεν είναι φυσικά ιστορία και η παράθεση από τους συγγραφείς τους στοιχείων που αξιολογούνται ως ιστορικά, είναι συμπτωματική και εξυπηρετούν άλλο σκοπό και όχι για να τονίσουν την εξάρτηση των παραπάνω περιοχών εκκλησιαστικά από τον Πάπα. Για μας, όμως, αυτή η σύμπτωση είναι καθοριστική και έτσι τα κείμενα των Συναξαριστών «ερήμην» τους αναδεικνύονται σε ιστορικές πηγές και μάλιστα αρκούντως διαφωτιστικές.

  Από τους ΒΙΟΥΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (΄Η ΝΕΟΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ), που καταγράφονται οι αναφορές των αρχαιότερων και νεότερων συναξαριστών ,επιλέγουμε τα εξής ενδεικτικά της εκκλησιαστικής αυτής εξάρτησης Ιλλυρικού, Ηπείρου, Μακεδονίας και Θεσσαλίας από τη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία. Γράφουν,λοιπόν, οι Συναξαριστές (σημ. διατηρούμε την ορθογραφία και τη σύνταξη των κειμένων):

1. «Ο ΄Αγιος Βονιφάτιος Α΄ο πάπας,418+,αν και πράος ,έδειξε, όμως, μεγάλη σταθερότητα (σ.σ πείσμα-αποφασιστικότητα) κατά των πατριαρχών της Κωνσταντινούπολης, οι οποίοι ζητούσαν να επεκτείνουν την δικαιοδοσία τους επί του  Ιλλυρικού και της Ελλάδος, επαρχίες οι οποίες ,αν και πολιτικά υποτάσσονταν στην Ανατολή, εκκλησιαστικά, όμως, εξηρτώντο ανέκαθεν από την Ρώμη. Για τούτο υποστήριξε θερμά τα δικαιώματα του Μητροπολίτη Ρούφου της Μακεδονίας και τοποτηρητή της Θεσσαλίας και απαίτησε οι εκλογές επισκόπων στις επαρχίες αυτές να επικυρώνονται μόνο από τον Ρούφο, σύμφωνα με την παλαιότατη παράδοση» (ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ, Οκτώβριος 190).

2.  « Ο ΄Αγιος Λέων Α ΄ο Μέγας, πάπας και διδάσκαλος της εκκλησίας (+461), γράφει στον τοποτηρητή του επίσκοπο Θεσσαλονίκης το 444: Να μην χειροτονείται ποτέ επίσκοπος χωρίς προηγουμένως να σε ειδοποιούν. Δεν θα θεωρούμε επισκόπους όσοι χειροτονούνται χωρίς την συγκατάθεσή σου. Θέλουμε να χειροτονείς τους μητροπολίτες και να τους εκλέγεις εσύ κανονικά. Θα μας στέλνεις, σύμφωνα με την παλαιά συνήθεια τις εφέσεις και τις μεγάλες υποθέσεις, που δεν μπορείς να λύσεις επιτόπου» (ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ, Απρίλιος,82).

3.  « Ο ΄Αγιος Δονάτος ήταν επίσκοπος Ευροίας στην ΄Ηπειρο επί Θεοδοσίου του Μεγάλου» (ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ, Απρίλιος,251).

4.  «Οι επίσκοποι Ιλλυρίας και Ηπείρου ,σταθεροί στην πίστη τους στη Ρώμη, γράφουν προς τον πάπα Ορμίσδα (+523) και του εκθέτουν  τα πράγματα και τις καταπιέσεις του αιρετικού  μητροπολίτη…»  (ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ,Αύγουστος,46).

 5.  «Επί της πατριαρχίας του Επιφανίου, ο πάπας Ιωάννης ήλθε στην Κωνσταντινούπολη και έγινε δεκτός με μεγάλες τιμές από τον λαό ,τον κλήρο και τον αυτοκράτορα. Το τελευταίο έτος ,όμως, του Επιφανίου ,ο Ιουστινιανός του απέσπασε την αρχιεπισκοπή Αχρίδος από τη Θεσσαλονίκη». (ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ, Αύγουστος,184).

6. «Επί Ιγνατίου και Φωτίου, ανακινήθηκε και το ζήτημα της δικαιοδοσίας επί του Ιλλυρικού, το οποίο μέχρι τότε εξηρτάτο από τη Ρώμη» (ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ, Οκτώριος,177).

    ΄Ηδη από τις αρχές του Ε΄μ.χ αιώνα, ο πάπας Ιννοκέντιος ο ΣΤ΄, είχε ονομάσει τον αρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης «προϊστάμενο των εκκλησιαστικών επαρχιών, τοποτηρητή της Ρώμης και βικάριον όλου του Ιλλυρικού».(πρβ. Μ. ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ «ΠΥΡΣΟΣ»,τόμος ΙΒ΄,330).Αυτό σημαίνει πως ο εκπρόσωπος του πάπα είχε έδρα τη Θεσσαλονίκη και σε αυτόν αναφέρονταν όλοι οι κληρικοί των εκκλησιαστικών περιοχών που ανήκαν στη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία.

  Η κατάσταση αυτή των εκκλησιαστικών πραγμάτων ,η εκκλησιαστική, δηλαδή, εξάρτηση των επαρχιών αυτών από τη Ρώμη, διατηρήθηκε ως το πρώτο μισό του 8ου αιώνα, οπότε ο Λέων ο Γ΄ ΄Ισαυρος αφαίρεσε τις εκκλησιαστικές αυτές περιοχές από τον Πάπα και τις υπήγαγε στη δικαιοδοσίας του Πατριάρχη . ΄Εκτοτε, αρχίζει ένας μεγάλος προσηλυτιστικός αγώνας από την Κωνσταντινούπολη, για να στερεωθεί η ορθή πίστη (ορθόδοξη) των πιστών των νέων ορθόδοξων επαρχιών, που επί αιώνες βρίσκονταν στη δικαιοδοσία και την επιρροή του Πάπα. (βλ.και Μ. ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ «ΠΥΡΣΟΣ»,ΙΒ΄,332).

      Δεν είναι συμπτωματικό πως το Βυζάντιο, με αφορμή τις δογματικές διαφορές των δύο εκκλησιών, αποσπά τις παραπάνω εκκλησιαστικές περιοχές από τον Πάπα και τις υπάγει στον Πατριάρχη, την εποχή του Λέοντα Ισαύρου ,όταν πια η ελληνική γλώσσα έχει επικρατήσει οριστικά στο ανατολικό κράτος. Η λατινική εγκαταλείπεται από το σύνολο των κατοίκων των περιοχών αυτών, όχι μόνο από την εκκλησιαστική τελετουργία, αλλά και από την καθημερινή ζωή.

  Γιατί, όμως, το πατριαρχείο, επί τόσους αιώνες επέτρεπε την εξάρτηση των «πολύτιμων» αυτών περιοχών από τον Πάπα; Είναι εύλογο να δεχτούμε πως η εκκλησιαστική αυτή παραχώρηση τους στη Ρώμη, υπαγορεύτηκε, εκτός των άλλων, και από την πρακτική ανάγκη να καταλαβαίνουν τη γλώσσα της εκκλησίας τους οι πιστοί, που στο μεγαλύτερο μέρος τους εδώ ήταν λατινόφωνοι.

  Η παπική εκκλησία, όπως είναι φυσικό, χρησιμοποιούσε τη λατινική στη λατρευτική και τη διδακτική διαδικασία των οπαδών της. Η πλειοψηφία των χριστιανών κατοίκων, ειδικά της Ιλλυρίας, Ηπείρου, Μακεδονίας, όντας εκλατινισμένοι, χρησιμοποιούσαν τη λατινική και στις θρησκευτικές τους δραστηριότητες ,όπως ακριβώς και στην υπόλοιπη ζωή τους. Γι αυτό το λόγο, όπως προαναφέραμε, το ελληνόφωνο πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης αναγκάστηκε να παραχωρήσει τους λατινόφωνους πιστούς των παραπάνω περιοχών  στη λατινόφωνη εκκλησία της Ρώμης**.Μετά το πρώτο «σχίσμα» των δύο εκκλησιών και αφού πια η ελληνική γλώσσα έχει επικρατήσει οριστικά και στις περιοχές αυτές, το Πατριαρχείο δια της πολιτικής εξουσίας, απέσπασε τις εκκλησίες εκείνες από τον Πάπα και δραστηριοποιήθηκε έντονα για την εξάλειψη κάθε ίχνους λατινόφωνου και καθολικού στοιχείου

  Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι τη μακρά αυτή περίοδο της υπαγωγής των «ελληνικών» περιοχών εκκλησιαστικά στον Πάπα, δεν έχουν ακόμα επέλθει η οριστική ρήξη και ο χωρισμός Ανατολικής και Δυτικής εκκλησίας. Οι δογματικές, όμως, διαφορές έχουν ήδη αναφανεί και η αντιπαλότητα μεταξύ των δύο εκκλησιών είναι εμφανής. Οι Πάπες φανερά διεκδικούν τα πρωτεία, και υποβαθμίζουν το πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, έναντι ης Ρώμης. Ακόμα και τα Filioque έχει ήδη επικρατήσει ως δογματική διαφορά στις περισσότερες εκκλησίες της Δύσης (Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία κλ.π).Η Ρώμη, βέβαια, για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας ,ως τις ημέρες του πάπα Λέντα του Γ΄(τέλος 7ου αι), αποφεύγει να συμπεριλάβει το Filioque επίσημα στο σύμβολο της πίστεως «για να μη δυσαρεστήσει τους ΄Ελληνες και από σεβασμό προς την αρχαιότητα» (ΒΙΟΣ Λέοντα πάπα, Ιούνιος 82).Οι εκκλησίες, επομένως, της Ελλάδας, όσες υπήγοντο στη Ρώμη, είναι φανερό πως και αυτές ακολουθούν τη δογματική ιδιαιτερότητα, που οι πάπες είχαν επιλέξει τότε.

 

*(«ιστορίζοντες»=οι αναγορεύοντες εαυτούς σε ιστορικούς και οι εκλαμβάνοντες την ιστορία ως χόμπι ή  ενασχόληση αργόσχολων συνταξιούχων).

** Η πάγια τακτική της εκκλησίας της Ρώμης για τον εκχριστιανισμό  της Βαλτικής ή για άλλες εκκλησιαστικές αποστολές, ήταν να επιλέγει ιεραποστόλους και κληρικούς ,οι οποίοι γνώριζαν τη γλώσσα του πληθυσμιακού κομματιού που ήθελαν να «ευαγγελίσουν». Οι αναφορές και γι αυτό το ζήτημα στα κείμενα των ΒΙΩΝ ΑΓΙΩΝ είναι ενδεικτικές. Επιλέγουμε δύο χαρακτηριστικές:

1.  «Ο πάπας Βενέδικτος Α΄, χειροτονεί τον Γρηγόριο διάκονο και το 590 ο πάπας Πελάγιος Β, τον στέλνει στην Κωνσταντινούπολη ως εκπρόσωπό του (νούντσιο). Ο Γρηγόριος συνάπτει σχέσεις με μέλη της βυζαντινής κοινωνίας και συνδιαλέγεται με τους φίλους του. Παραμένει επί 6 χρόνια εδώ, αλλά δε φρόντισε να μάθει την ελληνική. Μελέτησε, όμως, καλά την πολιτική, κοινωνική και εκκλησιαστική κατάσταση του Βυζαντίου» (ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ, Μάρτιος, 97).Είναι φανερό πως ο Γρηγόριος , ο μετέπειτα Πάπας, ο επονομαζόμενος και Διάλογος, δε χρειάστηκε στο ελληνόφωνο Βυζάντιο, όπως τονίζει ο «συναξαριστής», να μάθει την ελληνική, αν και έμεινε 6 ολόκληρα χρόνια ,αφού η λατινική μιλιέται ακόμα σε μεγάλη έκταση εδώ. Στο πλούσιο συγγραφικό έργο του, φαίνεται πως πράγματι μελέτησε επί τόπου όλο το φάσμα της ζωής του Βυζαντίου, επισκεπτόμενος πολλά μέρη, ζώντας και συζητώντας με τους κατοίκους, γνωρίζοντας ο ίδιος μόνο λατινικά. Τους ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ του Γρηγορίου, θα μεταφράσει στα ελληνικά ο ΄Ελληνας Πάπας Ζαχαρίας κατά τον 8ο αιώνα (παράβαλε ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ, Μάρτιος,125).

2.  «Ο ΄Αγιος Μεθόδιος ,αφού χειροτονήθηκε ιερέας, διορίζεται από τον πάπα επίσκοπος Παννονίας .Εξαιτίας των προστριβών μεταξύ των Γερμανών και Βυζαντινών, διατάχθηκε από τον πάπα να λειτουργεί λατινιστί. Αργότερα  η χρήση της σλαυικής στη λειτουργική, επικυρώνεται επίσημα από τον πάπα» (ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ, Ιούλιος 60).