ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

 

1. ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Κώστας Γεωργουσόπουλος: Κινδυνεύω να πάω φυλακή στα 82 μου χρόνια, για χρέη που δεν είναι δικά μου
Κώστας Γεωργουσόπουλος /Φωτογραφία: Eurokinissi

 

Κινδυνεύει να πάει φυλακή και ήδη η εφορία έχει κάνει κατάσχεση στον λογαριασμό του. Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, ο γνωστός θεατρικός κριτικός, έδωσε χθές συνέντευξη τύπου, διεκτραγωδώντας την κατάσταση που βιώνει, λόγω των χρεών του θεατρικού Μουσείου, του οποίου είναι πρόεδρος.

Χρεών προς το δημόσιο, που συσσωρεύθηκαν λόγω της διακοπής της κρατικής χρηματοδότησης.

Αργά το βράδυ το υπουργείο Πολιτισμού απάντησε σχετικά με τη μοίρα του Θεατρικού Μουσείου αλλά και του προέδρου του:

«Το υπουργείο βρίσκεται σε διάλογο με τους πρώην εργαζόμενους για να βρεθεί λύση σχετικά με τα οφειλόμενα σ’ αυτούς δεδουλευμένα από την διοίκηση. Θέμα εξαιτίας του οποίου προκύπτουν και οι δικαστικές περιπέτειες του Κώστα Γεωργουσόπουλου. Το υπουργείο θα μπορούσε εξαρχής να μην υιοθετήσει κανένα χρέος που διογκώθηκε από τη μη έγκαιρη ρύθμιση των μισθολογικών οφειλών της διοίκησης του Θεατρικού Μουσείου, όμως βρισκόμαστε κοντά σε λύση που και τους πρώην εργαζόμενους ικανοποιεί όσο γίνεται καλύτερα και τη διοίκηση του Μουσείου βγάζει από τη δύσκολη θέση της πιθανής κατάσχεσης των όποιων περιουσιακών στοιχείων των μελών της.

Να καταλάβουμε κι εμείς που δεν ξέρουμε από προεδριλίκια, ούτε παλιά ούτε τώρα, σε…ευαγή ιδρύματα.  Τα χρέη του θεατρικού Μουσείου είναι στην ουσία  οι μισθοί των εκεί αργόμισθων;  Αυτό λέει το Υπουργείο Πολτισμού.

Και γιατί ο πρώην υπάλληλος του ΔΟΛ και “δυνάστης”  της καλλιτεχνικής ζωής του τόπου Κώστας Γεωργουσόπουλος  δεν φρόντιζε να υποβάλει παραίτηση ή δεν έκλεινε το Μουσείο,για να μη συσσωρεύονται αυτά τα χρέη; Το κρατούσε για να βολεύονται κάποιοι “ημέτεροι”; Ποιοί και γιατί; Και τώρα οφείλουμε πάλι εμείς να σπεύσουμε να πληρώσουμε τις αλλαξοκωλιές τους;

  Αυτά είναι τα βασικά ζητήματα που πρέπει να μας εξηγήσει ο κ. Γεωργουσόπουλος. Και όχι ως…εργατοπατέρας  ή με την ιδιότητα του αλληλέγγυου στους λογής βολεψάκηδες  της “Τέχνης. Ως υπεύθυνος πρόεδρος του Θεατρικού Μουσείου να μιλήσει.

2.ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ
Στο Α.Τ. Ομονοίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης -Αποδοκίμασαν τη Γεροβασίλη
Κυριάκος Μητσοτάκης / Ολγα Γεροβασίλη

1. Οι κουκουλοφόροι  δεν είναι γνωστοί τάχα ακόμα και στο αστυνομικό τμήμα που δέχτηκε  την επίθεσή τους; Ελάτε τώρα.

Αλλά, λένε, στο χωριόμου. “Κόρακας κοράκου μάτι βγάζει; Δε βγάζι”. Τί θα κάνανε τα ΜΑΤ και η αστυνομία χωρίς αυτούς τους 70 μπαχαλάκηδες που δουλειά τους είναι  να “ρίχνουν νερό στο μύλο” των  νοικοκυραίων;

2. Γιουχάρανε οι αστυνομικοί τη Γροβασίλη, διαβάζουμε, αλλά όχι και τον Μητσοτάκη. “Κλαδική” τς Ν.Δ είναι μήπως το Α.Τ Ομόνοιας;

3.CNN: Η Σ. Αραβία παραδέχεται ότι ο Κασόγκι σκοτώθηκε σε ανάκριση που πήγε στραβά
Ο Τζαμάλ Κασόγκι/ Φωτογραφία: AP- Hasan Jamali

3.000 αθώα θύματα στους δίδυμους πύργους. Πλέον γίνεται φανερό πως η Σαουδικη Αραβία δια  του αρχιτρομοκράτη Οσάμα Μπιν Λάντεν έστησε τελικά  αυτό το μακελειό. Η Αμερική και  ο κόσμος ολόκληρος έφριξαν για το τερατώδες εκείνο έγκλημα . Και ο τότε πρόεδρος Τζ.Μπους ξεκίνησε …σταυροφορία για να εκδικηθεί το αίμα των  θυμάτων. Στο Αφγανιστάν, όμως, όχι στη Σ. Αραβία που ήταν η  υπεύθυνη χώρα για το έγκλημα που διαπράχτηκε.

Σήμερα ο Τραμπ  έχει συμφωνήσει να πουλήσει όπλα στη χώρα που δολοφόνησε τόσους ανθρώπους στους Δίδυμους Πύργους, αξίας πολλών δισ.δολ. Και ενώ τώρα γνωρίζει πια ποιός ήταν πραγματικά πίσω  από το έγκλημα εκείνη τηναποφράδα ημέρα της 11ης Σεπτέμβη  2001″, ποιείται την νήσσαν”. Ο λαλίστατος για άλλα πρόεδρος της Αμερικής, τσιμουδιά σήμερα, πέρα από κάτι φληναφήματα για τις  εντιπώσεις.

΄Ενα δράμα ζει η Αμερική αυτή την ώρα. Σκυλεύει τους νεκρούς της. Και οι πάντα ευαίθητοι σε άλλα Αμερικανοί, ακόμα δε βγήκαν στους δρόμους. Μια ΄Υβρις!

 

4. Εφ.Συν.» και Καμμένος
Χρ, Ράπτης

Η «Εφημερίδα των Συντακτών» ανακάλυψε με 4 χρόνια -τουλάχιστον- καθυστέρηση ότι ο Καμμένος μπορεί να είναι και συκοφάντης.

Τώρα, σαν θιγμένες παρθένες, σκούζουν ότι δεν έχουν βιαστεί από τον Σόρος, ούτε έχουν πάρει θαλασσοδάνεια από τις τράπεζες. Προσωπικά, είμαι σίγουρος ότι αυτά που λέει ο Καμμένος είναι αρλούμπες.

Ωστόσο, για την «Εφημερίδα των Συντακτών» υπάρχει ένα σοβαρό ηθικό ζήτημα: Όταν στο παρελθόν κατασυκοφαντήθηκαν ανελέητα άνθρωποι από τον Καμμένο, η «Εφ.Συν.» δεν είπε ούτε μια λέξη. Τώρα πλέον, έστω και με χρονοκαθυστέρηση, θα καταλάβουν και πολλά άλλα.

Βιασμοί από τον Σόρος, θαλασσοδάνεια εκατομμυρίων. Λάσπη εκατέρωθεν από δεξιά και αριστερή βιομηχανία   παραπληροφόρησης.

Εμπορική δημοσιογραφία.”΄Ομορφος κόσμος ηθικός,αγγελικά πλασμένος”!

(΄Ωρα 16.22)
5. H Ενωση Φιλολόγων κατά του σχεδίου Γαβρόγλου -«Αποδομεί τον ελληνικό ιστορικό κορμό»
Οι φιλόλογοι ζητούν απόσυρση του σχεδίου Γαβρόγλου/ φωτογραφία: eurokinissi

 

Αστοιχείωτοι, ημιμαθείς, ανεγκέφαλοι  και ως εκ τούτου θρασείς. “Μαθαίνουν να κουρεύουν στου κασιδάρη το κεφάλι”.

Και…”τί έχεις Γιάννη; Τί είχα πάντα” . Μια ζωή τα ίδια σ΄ αυτή τη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας. Διαβάστε αποσπάσματα  για την  επικαιρότητα από δύο … παλιά μας κείμενα:

 

1. ” ΖΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ;  ΖΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ»  ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ (5/10/2016)
… Θυμάμαι σε ένα Λύκειο της Πεντέλης, πριν χρόνια. Δίδασκα στη Β Λυκείου Ιστορία ,που ήταν μάθημα εξεταζόμενο στις πανελλαδικές εξετάσεις. Από την ύλη, έλειπαν ολόκληρες ιστορικές περίοδοι. Ελληνιστικοί  και ρωμαϊκοί χρόνοι. ΄Ενα φοβερά ακατανόητο άλμα, για να φτάσει η έναρξη του μαθήματος με πρώτο κεφάλαιο τον Ιουστινιανό!
Φυσικά, θα ήταν και αντιεπιστημονικό-αντιπαιδαγωγικό ,αλλά και αδόκιμο, ατελέσφορο να ξεκινήσω το μάθημα από τη περίοδο του Ιουστινιανού ,  χωρίς έστω και μια στοιχειώδη μνεία της τεράστιας  ύλης που είχαν στείλει οι ανεγκέφαλο του υπουργείου στον κάλαθο των αχρήστων. ΄Εκατσα, λοιπόν, και έκανα ένα  δικό μου πρόγραμα, που προέβλεπε πως  για 3 εβδομάδες θα δίδασκα συνοπτικά στην τάξη μου τα πετσοκομμένα κομμάτια της ύλης. Το πρόγραμμα το κοινοποίησα  και στη σχολική σύμβουλο φιλολόγων  και ξεκίνησαν να το εφαρμόζω. Τί ήταν να  το κάνω; Χαμός .
΄Εξαλλη η  σύμβουλος (με μοναδικό προσόν της κατάληψης της θέσης την ιδιότητα της… πρασινοφρουρού), γιατί θα έμενα πίσω  3 εβδομάδες από τους άλλους στην εκπαιδευτική της περιφέρεια, που μπήκαν κατευθείαν να διδάξουν την ύλη των πανελλαδικών . Της αντέτεινα πως κάτω να χτυπιόταν τέτοιο εκπαιδευτικό «ανοσιούργημα» δεν επρόκειτο να κάνω.
Να μην τα πολυλογώ, ξεσήκωσε τους πάντες. Αναφορές στο υπουργείο, το διευθυντή εκπαίδευσης, τους γονείς πως διδάσκω κεφάλαια εκτός ύλης, πως προχώρησα σε εκπαιδευτικό πραξικόπημα στο πρόγραμμα  του σχολείου και τέτοια ηλίθια και «μικρά».
Φυσικά,δεν της έκανα τη χάρη να κάνω πίσω. Παράτησα την τάξη και ανάθεσαν σε άλλη… βολικιά συνάδελφο να εφαρμόσει το αντιεπιστημονικό, αντιεκπαιδευτικό πρόγραμμα, που ήθελαν οι μανδαρίνοι του ΥΠΕΠΘ. Εκείνοι για το μόνο που  νοιάζονταν ήταν, όχι αν θα μάθουν και τί τα παιδιά, αλλά πώς θα τηρηθούν τα προσχήματα και ο τύπος και πώς θα είναι καλοί παπαγάλοι οι μαθητές, για να ανταποκριθούν στον εξευτελιστικό για την εκπαίδευση τρόπο επιλογής των υποψηφίων για τα ΑΕΙ.
Πανάθλια ελληνική εκπαίδευση, όπως την έχουν καταντήσει  οι κομματικές επιλογές πολλών χρόνων τώρα.   Μαθαίνουν άπαντες να «κουρεύον στου κασιδιάρη το κεφάλι». Και δε διστάζουν να του το πάρουν κιόλας, τέτοιοιο που είναι , αν πρόκειται να ικανοποιήσουν τις διεστραμμένες , δημαγωγικές ορέξεις τους.
Σε άλλες, πολιτισμένες  χώρες, για να γίνει μια επουσιώδης αλλαγή σε ένα μάθημα, να περικοπεί ύλη ή να προστεθεί άλλη και ποια, γίνονται επί χρόνια συζητήσεις και κόντρα συζητήσεις, μέχρι να αποφασίσουν. Εδώ ,όπως όλα,  γίνονται στο …πόδι. Αμέθοδα και απρογραμμάτιστα. Χώρα της «φαιδράς πορτοκαλέας».
2. ΟΠΩΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Π.Ι  ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥΣ (6/10/2017)

΄Ενα σύντομο, βιωματικό περισταστικό θα διηγηθώ  και τα συμπεράσματα θα βγουν από μόνα τους.  Κάποια χρονιά ,όταν υπηρετούσα στη Β/θμια Εκπ/ση, ήμουνα υποψήφιος για  θέση σχολικού συμβούλου. Στην επιτροπή κρίσης ,που μετρούσε αποκλειστικά και καθοριστικά η «συνέντευξη» και όχι τα τυπικά προσόντα τα…scripta manent,  το κάθε μέλος, ανάλογα με τις  κομματικές, συνδικαλιστικές υποδείξεις που είχε λάβει,  έβαζε μικρό ή μεγάλο βαθμό στα προφορικά, ώστε να κόψει τον ανεπιθύμητο υποψήφιο και να προωθήσει τον κομματικό πελάτη.

΄Ετσι μπορεί να συμπλήρωνες  μετρήσιμα μόρια από προσόντα ουσιαστικά ,δηλαδή από σπουδές, βιβλία, διδακτορικά κ.λπ  17 μονάδες  με άριστα  το 20  και ο συνυποψήφιος συγκέντρωνε 2 τέτοιες μονάδες,  η επιτροπή σου έβαζε εσένα 2 στα προφορικά και 20 στο δικό της, οπότε εσύ  με 17 στα ουσιαστικά προσόντα… πήγαινες αδιάβαστος. Και ο «ημέτερος» με…2 μονάδες γινόταν σχολικός σύμβουλος!

Σέ εκείνη, λοιπόν, την επιτροπή,  σχεδόν ΟΛΑ τα μέλη ήταν από τους… μπαινοβγαίνοντες στο Π.Ι. Μεταξύ τους μια φιλόλογος-μέλος των επιτροπών που έλυνε και έδενε  στο Π.Ι, χωρίς διδακτορικό, ούτε άλλες μεταπτυχιακές σπουδές, αλλά σκληρό κομματόσκλυλο,  με ρώτησε πώς και επέλεξα το θέμα για τους Βλάχους στο διδακτορικό μου. Τους  εξήγησα ,είπα για την εμπειρία μου από την έρευνα και πόσο κουραστική υπήρξει να ψάχνει κανείς υλικό  σε όλα τα Βαλκάνια σε  συνεργασία με πανεπιστήμια των χωρών εκείνων και η κυρία σε προφανή άγνοια για το θέμα των Βλάχων ,με κεραυνοβολεί, κάπως έτσι. Και ήταν ανάγκη να πάτε στα Βαλκάνια και να προτιμήσετε ξένα πανεπισήμια για  το διδακτορικό και όχι τα ελληνικά;  Κόκαλο εγώ! Τότε συνειδητοποίησα πως η κυράτσα-κοματόσκυλο, αγνοούσε όχι μόνο τί ήταν οι Βλάχοι, αλλά και ποια η προέλευση και  οι κοιτίδες τους.

Τέτοιοι τύποι, λοιπόν, κατά κανόνα στο Π.Ι αποφασίζουν για τα σχολικά εγχειρίδια, την ύλη τους και τους συγγραφείς. Καταλαβαίνετε τώρα, γιατί η ελληνική εκπαίδευση χρόνια τώρα, είναι μια τραγική ιστορία.

Για το θέμα των σχολικών εγχειριδίων  του μαθήματος της Ιστορίας τώρα, που πάλι θα πετσοκόψουν ύλη ,άσχετα και ημιμαθή μέλη του Π.Ι, παραθέτουμε ένα παλιότερο κείμενό μας, σχετικό με το θέμα:

(ΩΡΑ 22.21)