1. ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ. “ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΑ”
2. ΜΑΡΞ. ΜΕΓΑΣ ΔΙΑΝΟΗΤΗΣ. ΟΧΙ ” ΠΑΠΑΣ”
3. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΠΕΛ ΕΙΡΗΝΗΣ ΓΙΑ ΚΕΜΑΛ ΑΤΑΤΟΥΡΚ
1. «Οι άγιοι χωρίς μάσκα»
INDYMEDAI
«Μέσα στα 20 μοναστήρια του Αθω, θα βρούμε: εμπόρους ναρκωτικών, εμπόρους κι αγοραστές της… ανδρικής σάρκας, σχολειά του αλκοολισμού και συστηματικά εκπαιδευτήρια μισανθρωπίας κι αλληλοεξοντωμού. Κι ακόμα σπείρες απατεώνων που τις επιτυχίες τους θα ζηλεύανε κι οι πιο μοντέρνοι διεθνείς τύποι του είδους των.
Στα όμορφα γαλάζια ακρογιάλια του ακρωτηριού του Αθω, που μονάχα αυτά είδανε οι ποιητές κι οι δημοσιογράφοι, θα δούμε εμείς “υπ’ ατμόν” τα “πλωτά πορνεία” του Αγ. Ορους. Αλλά εκεί θα συναντήσουμε και πατέρα που τραβά το παιδάκι του 12 και 13 χρονώ, να τριγυρίζει τα κελιά να το παζαρεύει με τους ασκητές, ή να το νοικιάζει για μια ή για περισσότερες βραδιές, αναλόγως “της ποιότητος”, γιατί αυτοί τον μάθανε να πιστεύει “πως όλα είναι ηθικά και τίμια”.
Είναι ανάγκη, για να τα δούμε όλ’ αυτά, να χρησιμοποιήσουμε κι εμείς μια μάσκα. Εγώ μεταχειρίστηκα με ικανοποιητικά αποτελέσματα τη μάσκα της ηλιθιότητας. Τριγύριζα μ’ αυτήν οκτώ μήνες σ’ όλες τις Μονές, τις Σκήτες, τα Ησυχαστήρια, τα Μεθυστήρια, χωρίς να φοβίζω κανένα και να τον αναγκάζω να μου κλείνει την πόρτα. Αντίθετα είχα όλη την ελευθερία. Τους υπηρετούσα.
Ετσι πρέπει να επισκεφτεί κανένας το παζάρι αυτό της σάρκας, των ναρκωτικών, το σκολείο της ανομίας, για να το γνωρίσει. Οχι με επίσημο “ένδυμα” και σπουδαίο όνομα. Γιατί στη δεύτερη αυτή περίπτωση, θα δει μονο χαμόγελα, υποκλίσεις, προσευχόμενους και… άγια λείψανα […]
Οι εντυπώσεις τούτες απ’ τήν “αγιορείτικη Γη” είναι γραμμένες απ’ τά 1931. Προορίζονταν για τις εφημερίδες. Γιατί τίποτ’ άλλο δεν είναι παρά ένα σκέτο δημοσιογραφικό ρεπορτάζ. Τη δίνω αυτή την πληροφορία για να μη νομιστεί πως προσπαθώ να κάνω τέχνη. Μια φωτογραφία απλώς είναι, από ένα μέτριο φωτογράφο, μιας Μεσαιωνικής Γωνιάς, που σώζεται στις μέρες μας.
Δε θα τυπωνότανε σε βιβλίο, αν δε λάβαινα από τις εφημερίδες που ’δωκα το υλικό αυτό, την απάντηση πως “Δεν έχουμε σκοπό να κλείσουμε για τους καλογέρους…”
Μα εγώ δεν έχω σκοπό να σωπάσω για το λεπροκομείο της ψυχής, που σκεπάζεται με την ονομασία “Αγ. Ορος”».
Λίαν συνοπτικά, λόγω έλλειψης χρόνου για επίρρωση των αναφορών Κορνάρου:
Η Ιστορία διασώζει τέτοια και περισσότερο…ακόλαστα περιστατικά για τους “τροφίμους” του Αγ.΄Ορους. Μνημονεύουμε την περίφημη (αλλά αποσιωπημένη για τους ευνόητους λόγους) κατάλυση του περίφημου άβατου από τις Βλαχοπούλες στις αρχές του 11ου αιώνα.
Με την κάθοδο των Βλαχοσλάβων από βόρεια, μεγάλο μέρος του πληθυσμού αυτού εγκαταστάθηκε στον ΄Αθω. Με το χρόνο, οι μοναχοί ανάλαβαν να προσηλυτίσουν στην Ορθοδοξία τους μετανάστες και έτσι η επαφή τους με τους “αγίους” έγινε τόσο στενή, ώστε ακολούθησε μια πραγματικη εισβολή κοριτσιών στο “‘Ορος” ,που έφερναν τάχα γάλατα, μυζήθρες και τυριά στους καλόγερους. Στην πραγματικότητα,βέβαια, οι…”άγιοι” επιδίδονταν μαζί τους σε τέτοια όργια και ξετσίπωτη ακολασία, που έφριξε ακόμα και η Κωνσταντινούπολη. Γι΄αυτό, αναγκάστηκε με την αποστολή ειδικού στρατιωτικού τμήματος να συμμαζέψει τους καλογέρους,να τους περιορίσει στα κελιά και να απαγορεύσει στις Βλαχοπούλες να τους πλησιάζουν και να το παίζουν… γαλατάδες.
΄Ολα αυτά,δεν είναι καταγραμμένα από κανέναν Θέμο Κορνάρο (και γιατί να είναι αναξιόπιστος ο Κορνάρος σ΄αυτά που λέει;),αλλά βιωματική ιστορία από τον Αγιορίτη, Κασταμονίτη μοναχό (έργο Ανωνύμου) που βρισκεται στην περίφημη βιβλιοθήκη της Κασταμονής.
ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΑΚΟΜΑ
Η βρωμιά τους, η αγραμματοσύνη, η χοντροκοπιά κι η ξεδιαντροπιά τους,
όλα αυτά είναι, λένε, για να μας θυμίζουν τους Αποστόλους».
Ο Έρασμος για τους καλόγερους στο «Μωρίας εγκώμιον», 54.
«Όποιος ήθελε να συνθέση ένα κώδικα εις τα εγκλήματα, και ήθελε να μην παραιτήση κανένα αμάρτημα ανθρώπινον, ας ήθελεν υπάγει εις το Άγιον όρος, και ανίσως ήθελε εξετάσει τους εκεί κατοικούντας, ήθελε κάμει τον εντελέστερον κώδικα…».
«Ελληνική Νομαρχία«.
( Ελληνική Νομαρχία. πιθανότατος συγγραφέας ο Αδ. Κοραής).
2. ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΞ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ
INDYMEDIA.
Το άρθρο για τον Καρλ Μαρξ που βγαίνει σήμερα σε χωριστή μπροσούρα γράφτηκε το 1913 για το Εγκυκλοπαιδικό λεξικό του Γκρανάτ. Στο τέλος του άρθρου είχε δοθεί μια αρκετά λεπτομερειακή βιβλιογραφία για τον Μαρξ, κυρίως ξένη. Στη σημερινή έκδοση η βιβλιογραφία αυτή παραλείπεται. Επίσης η σύνταξη του Εγκυκλοπαιδικού λεξικού, από την πλευρά της, για να αποφύγει τη λογοκρισία, αφαίρεσε το τέλος του άρθρου για τον Μαρξ, που ήταν αφιερωμένο στην έκθεση της επαναστατικής του τακτικής. Δυστυχώς, δεν έχω τη δυνατότητα να αποκαταστήσω εδώ αυτό το τέλος, γιατί το πρόχειρο έμεινε κάπου στα χαρτιά μου στην Κρακοβία ή στην Ελβετία. Θυμάμαι μόνο ότι σ’ αυτό το τέλος του άρθρου παράθεσα, ανάμεσα στ’ άλλα, και το μέρος από το γράμμα του Μαρξ προς τον Ένγκελς της 16.IV.1856, όπου ο Μαρξ έγραφε: “Στη Γερμανία το παν θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα να ενισχυθεί η προλεταριακή επανάσταση μ’ ένα είδος δεύτερης έκδοσης πολέμου των χωρικών. Τότε τα πράγματα θα πάνε θαυμάσια”. Να τι δεν κατάλαβαν, αρχίζοντας από το 1905, οι μενσεβίκοι μας που κατρακύλησαν τώρα ως την ολοκληρωτική προδοσία του σοσιαλισμού, ως το πέρασμα με το μέρος της αστικής τάξης.
Αρχεία:
Gia_ton_Marx_kai_th_didaskalia_toy.pdf
Ο Μαρξ υπήρξε μια από τις σημαντικότερες μορφές της διανόησης. Μια αλήθεια την οποία ουδείς, αν δεν είναι φανατικός ή ελλιπούς κατάρτισης, δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Στις απόψεις-θεωρίες, τις παρατηρήσεις, τις προτάσεις-υποδείξεις του στηρίχτηκε στην ουσία ο κομμουνισμός. Μη μαρξιστής κομμουνιστής δεν υπάρχει. Είναι σαν να θες να κάνεις σκορδαλιά χωρίς σκόρδο.
Σήμερα, αλλά και κάποιες δεκαετίες πριν, πολλές από τις απόψεις του Μαρξ ελέγχονται ή ως αναχρονιστικές ή λαθεμένες. Η υλιστική αντίληψη της Ιστορίας για παράδειγμα, είναι ένας μύθος. Η μισή Ιστορία μένει ανερμήνευτη με τέτοια προσέγγιση.
Οι απόψεις του Μαρξ δεν είναι “ευαγγέλιο”. Δεν υπάρχουν τέτοια στον κομμουνισμό.΄Ολα είναι υπό ανατροπή και αμφισβήτηση σ΄αυτή την ιδεολογία . Πλην του πυρήνα του. Κι αυτός είναι οι επιταγές της ίδιας της Φύσης. Και κάτι άλλο. Ο κομμουνισμός δεν έχει καμιά σχέση με το σταλινισμό.
Φορέας της ιδεολογίας του πραγματικού κομμουνισμού θα καταξιωθεί να υπάρξει o Homo Naturalis. Ο άνθρωπος του Μέλλοντος θα ζήσει στην απόλυτη συμμόρφωσή του με τους φυσικούς νόμους. Και ο κομμουνισμός αυτό ακριβώς επαγγγέλεται. Τέτοια είναι η πεμπτουσία του.
3. Οι ομογενείς των ΗΠΑ δεν θέλουν τον Ρέμο. Θέλουν όμως τον Τραμπ; Η ακύρωση της συναυλίας του τραγουδιστή, οι απειλές από «ακραίες οργανώσεις» και η συγγνώμη του…
Από τον ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ
Μια συναυλία του Αντώνη Ρέμου στις ΗΠΑ ακυρώθηκε επειδή οι ομογενείς είναι έξαλλοι με δήλωση που φέρεται να έκανε ο τραγουδιστής, σχετικά με τον «σπουδαίο ηγέτη» Κεμάλ Ατατούρκ. Είναι αλήθεια πως όποτε κάποιος αναγνωρίζει έστω και έμμεσα πως ο Κεμάλ υπήρξε σημαντικός (για τη χώρα του προφανώς) εύχεται να μην το είχε κάνει. Ο Νίκος Δήμου είχε γράψει στη LIFO το άρθρο Πού είσαι, Κεμάλ; -με υπότιτλο: «Τι άθλο έκανε ο άνθρωπος! Πήρε ένα κράτος από τα βάθη του Μεσαίωνα και το έφερε στη νεωτερικότητα» δημιουργώντας πολλές αντιδράσεις, ενώ ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης που ανέδειξε την πόλη ως τουριστικό προορισμό για τους Τούρκους που έρχονται να δουν το σπίτι του Κεμάλ είναι ανεπιθύμητο πρόσωπο για τους συλλόγους Ποντίων. Μπορούμε να είμαστε σίγουροι όμως πως, καλώς ή κακώς, ο Ρέμος δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία με τους προαναφερθέντες. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να εξέφρασε κάποια αναθεωρητική ή αιρετική άποψη σχετικά με τον Κεμάλ και την κληρονομιά του. Αν τον χαρακτήρισε σημαντικό ή αν φάνηκε χαρούμενος που το σπίτι του Τούρκου ηγέτη βρίσκεται στην γενέθλια πόλη του ίδιου, το έκανε δίχως άλλο από ευγένεια ή και γλείψιμο προς το κοινό στο οποίο απευθυνόταν – κι όχι επειδή έχει προχωρημένες απόψεις, αλά Μπουτάρη ή Νίκο Δήμου. «Στο τέλος Αυγούστου βρέθηκα στην Τουρκία στην Αλικαρνασσό για να δώσω δύο συναυλίες» δήλωσε μετά τον ντόρο στο Έθνος. «Τα τουρκικά ΜΜΕ έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και έδωσα αρκετές συνεντεύξεις. Στη “Χουριέτ” δήλωσα ότι είμαι περήφανος που κατάγομαι από τη Θεσσαλονίκη και στην ίδια συζήτηση αναφέρθηκε η καταγωγή του Κεμάλ, ο οποίος επίσης κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη και τον Λαγκαδά. Δυστυχώς τα λόγια μου ότι είμαι περήφανος για την καταγωγή μου αποδόθηκαν ως περηφάνια και θαυμασμός για τον Κεμάλ. Για να το ξεκαθαρίσω, περήφανος είμαι μόνο για την καταγωγή μου ως Έλληνας και ως Θεσσαλονικιός. Ούτε εγώ ούτε ο Τούρκος δημοσιογράφος Σαβάς Οζιμπέι μιλάμε καλά αγγλικά και χαθήκαμε στη μετάφραση. Θες εγώ δεν το διατύπωσα τόσο ξεκάθαρα; Θες εκείνος δεν το αντιλήφθηκε σωστά; Σημασία έχει ότι βγήκε κάτι που στην ουσία δεν είχα πρόθεση να δηλώσω. Με στεναχωρεί ιδιαίτερα που νέα παιδιά χωρίς δεύτερη σκέψη μέσα από τα social media έδειξαν απίστευτη επιθετικότητα. Με στενοχωρεί επίσης που πρόσβαλα άθελά μου τους Έλληνες του Πόντου, για τους οποίους τρέφω απεριόριστο σεβασμό και γνωρίζω τα δεινά τους. Όμως κι αυτοί πριν βγάλουν τις ανακοινώσεις τους θα μπορούσαν να μου δώσουν την ευκαιρία να απολογηθώ αν όντως αυτά ειπώθηκαν στη συνέντευξη. Θεώρησαν δεδομένο ότι είμαι ένοχος και με κατέκριναν. Τέλος στενοχωριέμαι για έναν ακόμα λόγο, γιατί επιστήθιοι φίλοι μου, Πόντιοι, με πήραν τηλέφωνο πικραμένοι, στους οποίους βέβαια εξήγησα και κατάλαβαν. Αν θυμάσαι και ο δικός μου παίκτης στο Voice, ο Κώστας Αγέρης, ήταν Πόντιος και μαζί προσπαθήσαμε να προβάλουμε τα ποντιακά τραγούδια. Έφτασαν στο σημείο να με κατακρίνουν ακόμα και για το γεγονός ότι χρησιμοποίησα την τουρκική ονομασία Μποντρούμ, αντί της ελληνικής Αλικαρνασσός. Ό,τι λέω περνάει από το μικροσκόπιο. Το μόνο κολακευτικό σχόλιο που έκανα ήταν ότι αξίζει ένα μπράβο στον τουρκικό λαό που βγήκε στους δρόμους και απέτρεψε το πραξικόπημα. Γι΄ αυτούς ήταν πολύ σημαντικό ότι ένας ξένος καλλιτέχνης είχε το θάρρος να επισκεφθεί τη χώρα τους εκείνη την άσχημη περίοδο.» Είναι αλήθεια πως ένας εμπορικός καλλιτέχνης, ακόμα και στη Ζιμπάμπουε αν βρεθεί και του πουν αν αγαπά τη Ζιμπαμπουϊνή κουλτούρα, θα δηλώσει μεγάλος φαν. Είναι απλώς δημόσιες σχέσεις, και οι σχετικές δηλώσεις που λέγονται συχνά ελαφρά τη καρδία, δεν απευθύνονται σε Έλληνες – συχνά οι καλλιτέχνες θεωρούν πως κανένας Έλληνας δε θα τις μάθει. Όταν βέβαια τις μαθαίνουν οι Έλληνες, είναι αναμενόμενο πως τις παίρνουν τοις μετρητοίς και προσβάλλονται. Η ακύρωση συναυλίας πάντως, ή ακόμα περισσότερο τα πολλά απειλητικά μηνύματα από ακραίες οργανώσεις που λέει πως έλαβε ο Ρέμος («Αν χρειαστεί θα λάβω τα μέτρα μου» δηλώνει) είναι υπερβολές. Οι σταρ όπως ο Ρέμος θέλουν να τα έχουν καλά με όλους, και γι’ αυτό καμιά φορά την πατάνε. Κι έτσι την πάτησε τώρα, χωρίς, κατά τη γνώμη μου, να είχε καμία ειλικρινή πρόθεση να εκθειάσει τον Κεμάλ, πόσω μάλλον να προσβάλει τους Πόντιους. Πάντως αν οι ομογενείς που αρχικά ακύρωσαν τη συναυλία (μετά τη συγγνώμη του ακούγεται πως τελικά θα πραγματοποιηθεί κανονικά), έχουν πρόβλημα με τους ακραίους, τους ρατσιστές και τους λάτρεις καταστροφικών ηγετών, ελπίζω πως τον επόμενο μήνα ΔΕΝ θα ψηφίσουν τον Ντόναλντ Τραμπ. Όμως κάτι μου λέει -πέρα απ’ τα ήδη γνωστά ρεπορτάζ- ότι θα τον ψηφίσουν, και με τα δυο τους χέρια… Πηγή:www.lifo.gr