ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ

ΜΕ ΤΟ ΑΓΕΡΩΧΟ ΥΦΟΣ
Σάλος με τον 5χρονο ντυμένο στρατιωτικά και με όπλο, που άνοιξε την παρέλαση στην Αλεξανδρούπολη
φωτογραφία: thrakinea.gr

Εισαγγελέας υπάρχει στην Αλεξανδρούπολη; Κι αν  ναι, μήπως έχει πρόβλημα με τα αυτιά ή τα μάτια του; Τί κάνει για να προστατέψει ένα 5χρονο παιδί, όχι απλώς από  θερμόαιμους Ελληνάρες,    αλλά από  ελεεινούς ,σαλεμένους  γονείς:

_____________________________________________________________________

1. Ερντογάν. στο πλευρό Πούτιν: Δεν θα απελάσουμε Ρώσους διπλωμάτες βάσει μιας εικασίας…
Φωτογραφία: AP

“΄Ομοιος ομοίω αεί πελάζει”, έλεγαν οι αρχαίοι ΄Ελληνες. Οι δικτάτορες Πούτιν και Ερντογάν τακίμιασαν και “μοιάζουν  σαν δυο σταγόνες νερού”. Κοινός παρανομαστής και των δύο, ο βαρύς  εγκληματικός φάκελος  που κουβαλάει έκαστος.

Αν η ανθρωπότητα θέλει να βρει τον πραγματικό δρόμο της ειρήνης και της συνεργασίας,είναι ανάγκη μια μέρα  τα δυο αυτά ανθρωπόμορφα τέρατα να καθίσουν στο σκαμνί του Διεθνούς ποινικού δικαστηρίου για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.  Δεν υπάρχουν ερμηνείες αλλιώτικες ούτε για τους νεκρούς της Ουκρανίας ή της Συρίας και τελευταία της Αφρίν. Ειδικά για αυτά εγκλήματα.

Από την άλλη, ιστορικά, τέτοιες συμαχίες είναι λυκοφιλίες. Δεν επιβιώνουν  οι συμμαχίες Ρωσίας-Τουρκίας.  Ανέκαθεν.

Αφ΄ ενός, γιατί τα συμφέροντα και των δύο είναι διαφορερικά και αφ΄ετέρου, γιατί η Δύση δε θα επέτρεπε ποτέ (όπως και στους Οθωμανούς παλιότερα) μια τέτοια προσέγγιση σε βάρος σήμερα των συμφερόντων του ΝΑΤΟ.

2. Καθηγητής αποδεικνύει πώς ο Τύμβος Καστά στην Αμφίπολη οδηγεί στους Δελφούς και την Πυθία
Τύμβος Καστά

Πώς, όμως, ο Τύμβος Καστά φτάνει στους πρόποδες του Παρνασσού και ποιο ήταν το στοιχείο, που κίνησε το ενδιαφέρον και οδήγησε το έμπειρο μάτι του καθηγητή στην αναπάντεχη αποκάλυψη; «Καθώς προχωρούσαν οι ανασκαφικές εργασίες στο ταφικό μνημείο, αποκαλύπτονταν τα πρώτα ευρήματα και άρχισαν να δίδονται φωτογραφίες στη δημοσιότητα.

Ήταν το 2014, όταν παρατήρησα ότι ο άξονας εισόδου του ταφικού διαδρόμου του μνημείου ήταν έκκεντρος, δηλαδή, ενώ το μνημείο είναι τέλειος κύκλος, ο άξονας της εισόδου δεν διευθύνεται προς το κέντρο του κύκλου», εξηγεί ο καθ. Λιβιεράτος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο προσανατολισμός της εισόδου μάλλον δεν απασχόλησε τον αρχαιολογικό και ευρύτερο δημόσιο διάλογο της εποχής. Οι αρχαιολόγοι άλλωστε είχαν -έχουν και θα έχουν- να ερευνήσουν πολλά άλλα και σχετικά του κύριου αντικειμένου τους. Όμως, ο καθηγητής, γνωρίζοντας καλύτερα πως η γεωπληροφορία αποτελεί σημαντικότατη πηγή ιστορικών στοιχείων, αναζήτησε ερμηνεία σε αυτό που παρατήρησε με βάση μερικά εμφανή γεωδαιτικά στοιχεία, σχετιζόμενα με τον προσανατολισμό του άξονα της εισόδου στο μνημείο.

Ο καθηγητής δεν επεκτάθηκε σε ερμηνείες, που κατά την γνώμη του, «ανήκουν σε άλλες ειδικότητες, όπως κυρίως η αρχαιοαστρονομία».
Του αρκεί, όπως εξηγεί, η σημαντική επισήμανση και η τεκμηρίωση της ορθότητάς της.
Προσθέτει, όμως, και με την ευκαιρία της παρουσίασης του βιβλίου στη Θεσσαλονίκη, ότι «η περίοδος εκείνη ήταν επιστημονικά σπουδαία με προχωρημένες γνώσεις σχετικά με τη σχέση του έναστρου στερεώματος με τη γεωγραφία και τους χάρτες».

Είχα ακούσει παλιότερα, ως φοιτητής του τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας   από ένα βοηθό καθηγητή, όταν του είπα πως είμαι από την Ανδρίτσαινα,  την ίδια θεωρία. Αυτός ισχυριζόταν το ίδιο για τον Παρθενώνα και το δικό μας  Ναό του Επικουρίου Απόλλωνος  στις Βάσσες της  Φυγαλείας. Τώρα τριτώνει το κακό με τη νέα… αποκάλυψη για το ταφικό συγκρότημα της Αμφίπολης.

Ούτε εκείνη την εποχή πίστευα  τη θεωρία αυτή, αφού κανείς δεν προσκόμισε σοβαρά αποδεικτικά στοιχεία, αλλά ούτε και σήμερα ,πολύ περισσότερο, κι από την εμπειρία και την παρατήρηση, δεν πιστεύω αυτές τις περίεργες… συνωμοτικές, αστρολογικές, μεταφυσικές, εξωγήινες   και όποιες άλλες τέτοιες προσεγγίσεις. Ειδικά για την Αμφίπολη “βρωμάει το πράμα”.

Ο Λιβιεράτος πάει και τούτος να μας πείσει με το εθνικιστικό του καπρίτσιο πως ο “μεγάλος νεκρός”   εδώ στην Αφίπολη είναι ο …Αλέξανδρος! Αμάν πια με αυτή την ιστορία. Από την εποχή Περιστέρη ξεκίνησε το τζέρτζελο. Τόση επιστημονική  ανευθυνότητα, τέτοιο εθνικιστικό ντελίρο πια;

Για δείτε τί λέει ο καθηγητής,που είναι φανερό πως κι αυτός εκεί το πάει. Θέλει και τούτος τον Αλέξανδρο θαμμένο στην Αμφίπολη:

“Η απάντηση στο ερώτημα, που γέννησε η παρατήρηση του προσανατολισμού της εισόδου του τύμβου Καστά, έρχεται να προσθέσει και νέα ερωτήματα, πλάι σε όσα δεν έχουν απαντηθεί ακόμη για την Αμφίπολη, με… δημοφιλέστερο εκείνο, που αφορά την ταυτότητα του ενοίκου του τάφου.
Ποιος να ήταν ο χρησμός της Πυθίας; Έρχεται η σύνδεση αυτή να επιβεβαιώσει μελετητές, που έχουν παρατηρήσει ότι οι ζωγραφισμένες παραστάσεις στα επιστύλια του Τύμβου Καστά υποδεικνύουν σύνδεση της Αμφίπολης με τους Δελφούς ή ότι μοιάζουν οι Καρυάτιδες στους δύο χώρους;”

 

3. ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙ
28 Μαρτίου 1969: Η ιστορική δήλωση του Σεφέρη κατά της χούντας, στο BBC

28 Μαρτίου 1969: Η ιστορική δήλωση του Σεφέρη κατά της χούντας, στο BBC [βίντεο]

Ο Γιώργος Σεφέρης στα πρώτα χρόνια της δικτατορίας είχε επιλέξει τη σιωπή και την άρνηση να δημοσιεύει δουλειά του στην Ελλάδα.

Δύο χρόνια πριν το θάνατό του, στις 28 Μαρτίου 1969, αποφασίζει να μιλήσει για πρώτη φορά δημόσια. Η δήλωσή του κατά της χούντας στο BBC έκανε μεγάλη αίσθηση και ο Σεφέρης παύτηκε από πρέσβης επί τιμή, ενώ του απαγορεύτηκε και να κάνει χρήση του διπλωματικού του διαβατηρίου.

Ο Σεφέρης μαγνητοφώνησε μυστικά την δήλωση. Η κασέτα φθάνει λαθραία στο Λονδίνο και αυθημερόν μεταδίδεται από την Ελληνική Υπηρεσία του BBC, ενώ αναμεταδίδεται από τον ραδιοφωνικό σταθμό του Παρισιού και την «Ντόιτσε Βέλε».

Ολόκληρη η δήλωσή του:

Πάει καιρός που πήρα την απόφαση να κρατηθώ έξω από τα πολιτικά του τόπου. Προσπάθησα άλλοτε να το εξηγήσω, αυτό δε σημαίνει διόλου πως μου είναι αδιάφορη η πολιτική ζωή μας.Έτσι, από τα χρόνια εκείνα ώς τώρα τελευταία έπαψα κατά κανόνα ν’ αγγίζω τέτια θέματα. Εξ άλλου τα όσα δημοσίεψα ώς τις αρχές του 1967, και η κατοπινή στάση μου (δεν έχω δημοσιέψει τίποτε στην Ελλάδα από τότε που φιμώθηκε η ελευθερία) έδειχναν, μου φαίνεται αρκετά καθαρά τη σκέψη μου. Μολαταύτα, μήνες τώρα, αισθάνομαι μέσα μου και γύρω μου, ολοένα πιο επιτακτικά το χρέος να πω ένα λόγο για τη σημερινή κατάστασή μας.

Με όλη τη δυνατή συντομία, νά τι θα έλεγα:
Κλείνουν δυο χρόνια που μας έχει επιβληθεί ένα καθεστώς όλως διόλου αντίθετο με τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο κόσμος μας και τόσο περίλαμπρα ο λαός μας, στον τελευταίο παγκόσμιο πόλεμο.

Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης όπου, όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές, με πόνους και με κόπους, πάνε κι’ αυτές να καταποντισθούν μέσα στα ελώδη στεκάμενα νερά. Δε θα μου είταν δύσκολο να καταλάβω πως τέτιες ζημιές δε λογαριάζουν παρά πολύ για ορισμένους ανθρώπους. Δυστυχώς, δεν πρόκειται μόνο γι’ αυτόν τον κίνδυνο.

Όλοι πια το διδάχτηκαν και το ξέρουν πως στις δικτατορικές καταστάσεις, η αρχή μπορεί να μοιάζει εύκολη, όμως η τραγωδία περιμένει, αναπότρεπτη, στο τέλος. Το δράμα αυτού του τέλους μάς βασανίζει, συνειδητά ή ασυνείδητα όπως στους παμπάλαιους χορούς του Αισχύλου. Όσο μένει η ανωμαλία, τόσο προχωρεί το κακό.

Είμαι ένας άνθρωπος χωρίς κανένα απολύτως πολιτικό δεσμό, και, μπορώ να το πω, μιλώ χωρίς φόβο και χωρίς πάθος.

Βλέπω μπροστά μου τον γκρεμό όπου μας οδηγεί η καταπίεση που κάλυψε τον τόπο. Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει. Είναι Εθνική επιταγή.
Τώρα ξαναγυρίζω στη σιωπή μου. Παρακαλώ το Θεό, να μη με φέρει άλλη φορά σε παρόμοια ανάγκη να ξαναμιλήσω.

‘Αργησε πολύ ο ποιητής της ΄Αρνησης να κάνει αυτή τη Δήλωση. Και δεν εξιλεώνεται. ΄Οταν οι Παναγούληδες, οι Μουστακλήδες, οι Οπρόπουλοι, εκατοντάδες άλλοι  βασανίζονταν στα μπουντρούμια της ΕΣΑ, αυτός σιωπούσε και ξεκοκάλιζε τη σύνταξη του διπλωμάτη καριέρας.

Μόνο με την εκδοχή του “κάλλιο αργά παρά ποτέ”, μπορεί  ο  Σεφέρης με τη “Δήλωσή” του να βρει έλεος. Δικαίωση όχι.΄Αλλωστε,το λέει και ο ίδιος ” Είμαι ένας άνθρωπος χωρίς κανένα απολύτως πολιτικό δεσμό, και, μπορώ να το πω, μιλώ χωρίς φόβο και χωρίς πάθος.

Κοματικά αν έλεγε θα τον καταλαβαίναμε.Αλλά πολιτικά;  Μπορεί ένας “διανοούμενος” να μην είναι πρώτα απ΄όλα πολιτικοποιημένος; Το είπε διαχρονικά ο Θουκυδίδης: “Μόνοι γάρ τόν τε μηδέν τῶνδε μετέχοντα οὐκ ἀπράγμονα ἀλλἀχρεῖον νομίζομεν”.

4. ΠΩΣ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΟΤΑΝ ΤΗ ΦΛΕΡΤΑΡΑΝ ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 30
Η επική ανάρτηση γυναίκας που βγήκε βράδυ στο Γκάζι και… αγανάκτησε -Πάλι κοντοί, παντού κοντοί (και μικροί)

 

Η Ειρήνη Γεωργή, δημιουργική διευθύντρια σε digital advertising agency, έρχεται αντιμέτωπη με την ερώτηση: «Πώς νιώθεις για τα αγόρια κάτω των 30;».

Το post που ανέβασε έχει γίνει viral, στο οποίο εξηγεί λεπτομερώς πώς νιώθει για τα αγόρια κάτω των 30 ετών.

Αναφερόμενη σε μία πρόσφατη εμπειρία της από νυχτερινή έξοδό της στο Γκάζι, η 41χρονη ουσιαστικά περιγράφει πώς τη φλερτάρουν έξω κατά πολύ μικρότεροί της άνδρες.

 Τι λέει αυτό το το σούργελο;  Καραρατσίστρια, η άθλια. Πέρα από …πεντακάθαρος τύπος σεξιστή.  Και  ούτε  μας πείθει πως τάχα  της την… πέφτανε λέει τεκνά και δεν την αφήνανε, την εκπάγλου καλλονής κυρία ,να  ησυχάσει. “Θου,κύριε…”!

Είναι ναζιστική αντίληψη ο ρατσισμός που έχει σχέση με το σώμα, το παράστημα, την αρτημέλεια. Ανάπηροι,αδύναμοι, άρρωστοι, ήταν για τους Χιτλερικούς  υλικό για σαπούνι.. Το ξέκωλο εδώ μας λέει το ίδιο για τους κοντούς.

Θυμήθηκα και ένα παλιότερο άσμα σφόδρα ρατσιστικό. ΄Εψαξα και το βάζω. (https://www.youtube.com/watch?v=AQK3TSh0kBA)

Ούτε λίγο ούτε πολύ ο τραγουδιάρης της δεκάρας εδώ,  εξωθεί άνετα  τους ανεγκέφαλους σε  πογκρόμ κανονικό.  Αν το ύψος σου δεν είναι πάνω από 1,70, την έβαψες. Και δεν ακούσαμε καμιά αποκήρυξη καμιά διαμαρτυρία για το ρατσιστικό αυτό σκουπίδι.

΄Αμα εισαι Ναζί, πάει τελείωσε. Είσαι τέτοιος και ας αυτοπροσδιορίζεσαι αντι και…δημοκράτης.