α. Κοροναϊός – Στην Ελλάδα η πανδημία που καθηλώνει τον πλανήτη. Όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό
Τρεις στους δέκα Ελληνες πιστεύουν ότι ο κοροναϊός δραπέτευσε από εργαστήριο
β. Κορωνοϊός: Τέσσερις νεκροί σε 3 μέρες στην Ελλάδα
Πηγή: iefimerida.g
γ. Πλανήτης-φάντασμα από την επέλαση του κορονοϊού
efsyn.gr
δ. Θετική στον κορωνοϊό η Φαίη Σκορδά
Με ανάρτηση της στο Instagram η παρουσιάστρια ενημέρωσε ότι είναι θετική στον κορωνοϊό αλλά παραμένει χωρίς συμπτώματα
Πηγή: https://www.skai.gr
*****
΄Οταν αναφερόμαστε στο Ναζισμό που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1920 στην Γερμανία, δε μιλάμε για ιδεολογία, δόγμα, φιλοσοφία, αλλά για ένα αυθόρμητο, κοινωνικό ξέσπασμα οργής, φόβου και υστερίας . Απευθυνόταν ΣΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ και μόνο,το οργανωμένο τελετουργικό, τον φορτισμένο λόγο και την υποταγή στην κυρίαρχη αρχή, τον Αρχηγό. Και έπιασε, ρίζωσε, εξαπλώθηκε σαν ιός και κατάρα.
Ο Ναζισμός δε διέθετε μια συγκεκριμένη, δογματική αλήθεια. Δε δεχόταν επ΄ουδενί την αλήθεια, αν συγκρουόταν με το συναίσθημα. Αντίθεα, ήταν εχθρός κάθε λογικού επιχειρήματος και εραστής της άμεσης αισθητικής εμπειρία.
Ο Πάουλ Γιόζεφ Γκαίμπελς (Paul Joseph Goebbels
Κεντρικός πυλώνας ,πάνω στον οποίο θεμελιώθηκες ο Ναζισμός υπήρξε η προπαγάνδα με κύριο εκπρόσωπο και εκφραστή τον Γκαίμπελς και Μέσα τις εφημερίδες και τα ραδιόφωνά του. Φυσικά ,με συναισθηματικά φορτισμένο λόγο που συνάρπαζε. Και όταν τον ρωτούσαν πώς κατάφερνε με τα media να πείθει τόσο εύκολα τα πλήθη,η απάντηση αφοπλιστική ήταν τούτη: Οι μάζες πείθονται εύκολα με την επανάληψη. Οπότε ακόμα και το ψέμα μπορεί να το αποδεχτεί ως την απόλυτη και μοναδική αλήθεια. Αρκεί να επαναλαμβάνεται για να εμπεδώνεται. (“Λασπολογείτε, λασπολογείτε στο τέλος κάτι μένει”. Γκεμπελισμός, αποδίδεται σε τακτική που προπαγανδίζει μία γνώμη, άποψη, είδηση με ύπουλα μέσα, χρησιμοποιώντας ψεύτικα στοιχεία και την τακτική της επανάληψης συνεχώς των ίδιων πραγμάτων, για να πείσει όλο και περισσότερους ( «πες, πες, κάτι θα μείνει»).
Ο υπουργός της Προπαγάνδας του Ράιχ (Reichspropagandaleiter), αρμόδιος για τον Τύπο, τη Ραδιοφωνία και την Εθνική Παιδεία, στήριξε όλο το εποικοδόμημα του Ναζισμού στις εφημερίδες και το ραδιόφωνο Εξέδωσε νέες εφημερίδες με λεφτά βιομηχάνων ή αγόρασε τις παλιές και πίεσε τη βιομηχανία να κατασκευάσει φθηνά ραδιόφωνα, έτσι που όλες οι γερμανικές οικογένειες διέθεταν ραδιόφωνο ιδιαίτερα χρήσιμη συσκευή για την προπαγάνδα του. Παράλληλα επιδόθηκε στο πνίξιμο κάθε διαφορετικής φωνής. Κανένα βήμα για τους εχθρούς μας, ήταν κυρίαρχο σύνθημα του Γκαίμπελς. Ολοκληρωτική φίμωση του αντιπάλου.
Ο παγκόσμιος Τύπος ακολουθεί δεκάδες χρόνια τώρα την τακτική και τις αρχές του Γκεμπελισμού. Αυτός είναι και ο λόγος που τα Μέσα παραπληροφόρησης καταφέρνουν πάντα να ελέγχουν απολύτως της μάζες. Δεν είναι, επομένως, ανεξήγητο γιατί ο όχλος , οι λαϊκές μάζες, μπορούν υπό την καθοδήγηση του Τύπου να εκδηλώσουν ακόμα και ναζιστικές συμπεριφορές υστερίας, παραληρηματικής παθογένειας ,οργής και εκδίκησης. Αν μάλιστα είναι εύκολη και η υπόδειξη “αποδιοπομπαίου τράγου” ,ενός “Εβραίου”, είναι ικανοί να τον ξεσκίσουν!
Η…ευτυχής συγκυρία του κορονοϊνού κατάφερε να βγάλει στην επιφάνεια για άλλη μια φορά (και να μας διδάξει) την γκεμπελικής μορφής κυριαρχία ,τον ολοκληρωτισμό και την ελεύθερη άσκηση προπαγάνδας μέσω Τύπου .Αλλά και την υφέρποντα ναζιστικό αταβισμό της μάζας, αναμένοντα αφορμή εκδήλωσης ,κάποτε της σφοδρότητας και της έκταση της Χιτλερικής αγριότητας.
Συγκεκριμένα :
Α. Ο ΤΥΠΟΣ
1.Κήρυξε πόλεμο στην ορθή και επιστημονική ενημέρωση. Αναπαρήγαγε συνεχώς (με την γκεμπελική τακτική) και ανήγαγε σε επιδημία μαζικής εξόντωσης μιας εποχικής εμφάνισης ιού με τις γνωστές πλέον, ήδη από τον Οκτώβριο του 2019 , πάγιες επιπτώσεις και επιπλοκές ενός τέτοιου σοβαρού ιού.
2.Η επανάληψη της επικινδυνότητας για εξόντωση χιλιάδων ίσως και εκατομμυρίων ανθρώπων έγινε και συνεχίζεται με καταιγιστικούς ρυθμούς. Η συχνότητα μεταδόσεων και δημοσιευμάτων με μοναδικό θέμα τον ιό ξεπέρασε ακόμα κι εκείνα των περιγραφών και ειδήσεων ενός αιματηρού και αποτρόπαιου πολέμου.
3. Ο ιός μεταλλάχτηκε στη μορφή όπλου μαζικής καταστροφής. Και οι εκκλήσεις του Τύπου ακολουθούν τη μορφή πολεμικού συναγερμού, που καλεί τον κόσμο να τρέξει στα καταφύγια, για να σωθεί από επικείμενο βομβαρδισμό
4. Ανήγαγε το ψέμα σε αλήθεια, χρησιμοποιώντας συναισθηματικούς κώδικες,καλλιεργώντας αρχέγονους φόβους του ανθρώπου και ενστικτώδεις αντιδράσεις. Επέβαλε παντελή συσκότιση στη λογική, την υπεύθυνη και νηφάλια επιστημονική ενημέρωση, ως απόκτημα γνώσης και εμπειρίας, την πραγματική έκταση της σοβαρότητας του προβλήματος.
5. Κατάπνιξε με την περιγραφείσα γκεμπελική μέθοδο οποιαδήποτε διαφορετική φωνή,ακόμα και των ειδικών,που δεν υιοθετούν όσα ανυπόστατα και υπερβολικά συμβαίνουν όλο αυτό τον καιρό.
6. Χαλιναγώγησε όχι μόνο τις μάζες ,αλλά και τις κυβερνήσεις,που αντί να υιοθετήσουν μέτρα απλά και αποτελεσματικά , επιδόθηκαν σε θεματικές, λαϊκίστικες ενέργειες, μέτρα για το “θεαθήναι” που,όμως λύγισαν ακόμα και την οικονομία και επέτειναν τη σύγχυση, τον πανικό και την ανασφάλεια.
. Τα περισσότερα απ΄αυτά τα Μέσα έχουν ήδη αντιληφθεί το μέγεθος της απάτης και της υπερβολής που χρησιμοποίησαν και τώρα αδυνατούν να απαγκιστρωθούν από την δίχτυα που τα ίδια έριξαν. Αυτοπαγιδεύτηκαν.
Β. ΟΙ ΛΑΪΚΕΣ ΜΑΖΕΣ
1.Αφέθηκαν ως ιστορικά σύνηθες, έρμαιο της συγκεκριμένης παραπληροφόρησης του Τύπου.
2. Παραδόθηκαν χωρίς αντίδραση σε υστερικό πανικό και επικίνδυνη σύγχυση.
3. Επέδειξαν ρατσιστικές και εθνικιστικές συμπεριφορές απέναντι σε πληθυσμούς που παρουσίασαν τα περισσότερα περιστατικά προσβολής και θανάτου (Κίνα, Ιταλία). Παράλληλα, άφησαν να εκδηλωθεί ο γνωστός υποβόσκων ηλικιακός ρατσισμός, αυτή τη φορά κατά ατόμων μεγάλης ηλικίας, μεταξύ των οποίων υπάρχουν τα περισσότερα θύματα του ιού, με ξεδιάντροπες και χοντροκομμένες ατάκες της μορφής “ας φεύγουν τα γερόντια να σωθεί το ασφαλιστικό και το συνταξιοδοτικό”!
4. Επιδόθηκαν στο γνωστό σε τέτοιες περιπτώσεις σπορ της επιδρομής στα σούπερ μάρκετ για εξασφάλιση από σήμερα του “επιούσιου”, όπως επιτάσσει η χριστιανική θρησκεία. Και στα παλιότερα των υποδημάτων τους, αν περισσεύουν για τους άλλους.
5. Αγνόησαν επιστημονικές υποδείξεις για συλλογική και σωστή αντιμετώπιση του ιού, επέδειξαν ανευθυνότητα και αδιαφορία στην τήρηση των στοιχειωδών κανόνων συμπεριφοράς σε τέτοιες περιστάσεις.
6. Αντί της αλήθειας, δέχτηκαν τις πιο εύπεπτες θεωρίες της συνωμοσιολογίας και της καταστροφολογίας και συσπειρώθηκαν, με ευδιάκριτα τα οχλώδη χαρακτηριστικά, ενάντια σε φαντασιακό εχθρό.
Αλλά, σε όλη αυτή τη ναζιστικής μορφής υστερία παραπληροφόρησης και συμπεριφοράς ,Τύπου και Μάζας, τι έχουμε να αντιπαραθέσουμε ως ιστορική δημοσιογραφία; Η αρνητική κριτική για να είναι εποικοδομητική και δίκαιη οφείλει να παραθέτει στοιχεία αντιπροσφοράς. Αν, όπως ισχυριζόμαστε, υπηρετούμε εδώ την ιστορική αλήθεια, χωρίς εξαρτήσεις και σκοπιμότητες ποια είναι αυτή η αντιπροσφορά μας; Τα δικά μας επιχειρήματα ενάντια στα δικά τους ; Και τι είδους πληροφόρηση παραθέτουμε με εχέγγυα ιστορικής υπευθυνότητας και γνώσης που καταλογίζουμε στους άλλους πως δε διαθέτουν;
1.Ο κορονοϊός, είναι ένας επικίνδυνος ιός που, αν και παλιός, εκδηλώθηκε με ένταση μερικούς μήνες πριν, αρχής γενομένης από την Κίνα και με επέκταση στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η δριμεία εμφάνισή του επιδέχεται πολλών ερμηνειών. Μελετήσαμε γύρω στις πέντε θεωρίες. Πιο κοντά στην αλήθεια μας φαίνεται πως είναι αυτή που παραθέτουμε στο τέλος και για την ύπαρξη της οποίας ενημερωθήκαμε μόλις πρόσφατα*.
2. Το Κινέζικο δικτατορικό καθεστώς απέκρυψε την εκδήλωση, τις συνέπειες και τη δυναμική του κορονοϊού και άργησαν και να ενημερώσου τη διεθνή κοινότητα,αλλά και να λάβουν μέτρα. Αυτό ευνόησε ασυζητητί την εξάπλωση του ιού.
2. Ο ιός ,όπως οι περισσότεροι, είναι θανατηφόρος. ΄Οχι, όμως, όπως άλλοι παλιότερα. Υπενθυμίζουμε την “γρίπη των χοίρων” το 2009 που άφησε πίσω της πάνω από 18.000 νεκρούς.Ουδεμία όμως υστερία υπήρξε την εποχή εκείνη, επειδή, ακριβώς, ο Τύπος, όλως περιέργως την εποχή εκείνη ,δεν ακολούθησε τη οδό της υπερβολής και της παραπληροφόρησης,όπως σήμερα.
3. Συνολικά οι νεκροί ως τώρα σε όλο τον κόσμο που υπέκυψαν στον ιό, δεν ξεπέρασαν τους 6.00ο. Συγκρινόμενος αυτός ο αριθμός με τις 250-500.000 νεκρούς της εποχικής γρίπης σχεδόν κάθε χρόνο, είναι “ασήμαντος” αριθμός (χρησιμοποιούμε δυστυχώς τη στατιστική ορολογία, αλλά κανένας θάνατος, δεν είναι ασήμαντος). Να θυμίσουμε πως αυτή τη στιγμή της μεγάλης υστερίας και στην Ελλάδα,έχουμε 4 απώλειες ζωής από κοροϊνό, αλλά σχεδόν 100 από γρίπη! Αυτό και μόνο το γεγονός,η σύγκριση των ποσοστών θανάτου μεταξύ γρίπης και κορονοϊού, δείχνει ακριβώς και το μέγεθος της επικινδυνότητας της πρώτης. Αλλά και της αφροσύνης και της ανηθικότητας του γκεμπελικού Τύπου. Αν υπήρχε από αρχές Οκτώβρη και σε όλη τη διάρκεια το χειμώνα ,έστω και στοιχειώδεις ενημέρωση για τις θανατηφόρες συνέπειες τις γρίπης, δε θα θρηνούσαμε τόσα θύματα. Και είναι πρόκληση σ αυτά τα θύματα ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τα Μέσα παραπληροφόρησης το συγκεκριμένο ιό.
4. Θάνατοι από φορείς του ιού,παρατηρούνται κυρίως σε μεγάλες ηλικίες. Αλλά καθόλου περίεργο δεν είναι αυτό το φαινόμενο, αφού πάντα συνέβαινε και θα συμβαίνει με όλες τις αρρώστιες. Στους 10 θανάτους από ασθένεια σε μια κοινότητα,αν δούμε, οι 7 είναι ηλικιωμένων ανθρώπων και οι 3 νεότερων Μεγαλύτερη πιθανότητα έχει να μην αντέξει ένα εγκεφαλικό ένας 90 χρονος από ένα 5ο χρονο. Πολλώ μάλλον νεότερος. Επομένως, είναι απολύτως κατανοητό γατί υπάρχουν περισσότεροι θάνατοι από τον κοροϊνό στους μεγάλης ηλικίας ασθενείς με καταπονημένο ανοσοποιητικό σύστημα και με επιπλέον βεβαρημένο ιστορικό ασθενειών από τους νεότερους.
5. Οι κυβερνήσεις έκαναν αλλεπάλληλα και εγκληματικά λάθη με την εμφάνιση του ιού. Αντί να τοποθετήσουν το πρόβλημα στη σωστή του βάση, δραστηριοποιήθηκαν, όταν πια ήταν αργά. Αν ακολουθούσε η Ιταλία το παράδειγμα της Ταϊβάν , δε θα είχε παρά ελάχιστα θύματα. Και τα μέτρα αυτά είναι αυτονόητα και απαραίτητα:
α. Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εξόδους με μεγάλα πρόστιμα στους παραβάτες. Το πρώτο και μεγαλύτερο έγκλημα των κυβερνήσεων ήταν αυτό. Η μάσκα ήταν και δυσεύρετη και μη υποχρεωτική.
β. Εξασφάλιση αποθεμάτων μάσκας. Είναι απίστευτο πως ολόκληρες χώρες έχουν ξεμείνει από μάσκες! Μόνο αυτή η παράλειψη των κυβερνήσεων είναι υπεύθυνη για το 80% των περιστατικών μόλυνσης και θανάτων.
γ.Περιορισμός της εξόδου στο μέγιστο με ευθύνη και συνέπεια από τους πραγματικούς πολίτες. Δεν είναι ανάγκη σε τέτοιες περιπτώσεις να ακολουθούμε τα…καλοκαιρινά προγράμματα της βόλτας. Παραμονή στο σπίτι και καθαριότητα είναι απολύτως αποτελεσματικά και επαρκή μέτρα.
Περισσότερα δε χρειάζονταν. Φτάσανε σε μέτρα που ποτέ δε θα χρειάζονταν αν είχαν εφαρμοστεί τα δύο προηγούμενα. Αλλά,ούτε αυτά μπόρεσαν να εξασφαλιστούν. Οι δυο εξουσίες, η εκτελεστική και ο Τύπος είναι απολύτως υπεύθυνες για την ανεξέλεγκτη αρχική εξάπλωση του ιού
Παρ΄όλα αυτά, το πρόβλημα είναι ακόμα υπό έλεγχο. ΄Οσο κι αν υπάρξουν και νέα θύματα μέχρι τον Απρίλιο,που θα έχουμε θερμοκρασίες 27/30 βαθμούς, δε θα είναι ανησυχητικό το φαινόμενο, αφού σε καμιά περίπτωση δε θα έχουμε… μαζική καταστροφή από το “μαζικό όπλο” εξόντωσης, τον κορονοϊό, όπως είχε προβλέψει η γκεμπελική βιομηχανία εξαπάτησης και παραπληροφόρησης.
__________________________________________________-
*”Αυτολεξεί”
Ο κορονοϊός & η ανάγκη για κοινωνική οικολογία
Του E.G. Smith, δημοσίευση στο Institute for Social Ecology
Οι πανδημίες είναι οικολογικά ζητήματα. Οι ιογενείς επιδημίες εμφανίζονται συχνά στη διασταύρωση ανάμεσα στην ανθρώπινη κοινωνία με την άγρια ζωή, και της σχέσης κυριαρχίας που έχει η πρώτη με την τελευταία.
Σήμερα, είναι αδύνατον να δώσουμε προσοχή στα μέσα μαζικής ενημέρωσης χωρίς να ακούσουμε για τον κορονοϊό. Οπουδήποτε και να κοιτάξουμε, ακούμε ιστορίες αποθέματος χαρτιού υγείας και προϊόντων απολύμανσης, μιλάμε για την καραντίνα και τον φόβο της ασθένειας. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, «υπάρχουν, πλέον, περισσότερες από 118.000 περιπτώσεις σε 114 χώρες και 4.291 άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους».
Ο ιός έχει, επίσης, γίνει ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης. Οι άνθρωποι κινεζικής και της ανατολικής ασιατικής εθνικότητας υφίστανται ρατσιστικές διακρίσεις και ξενοφοβία· τα ανοσοκατασταλμένα άτομα αφήνονται να ανησυχούν για την ασφάλειά τους· οι ανθρώποι της εργατικής τάξης διαπιστώνουν εκ νέου την πλήρη έλλειψη συστημάτων υποστήριξης για τη δημόσια υγεία.
Ωστόσο, ενώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε τη σοβαρότητα της τρέχουσας κατάστασης, είναι επίσης σημαντικό να κατανοήσουμε πώς προέκυψε η τρέχουσα κρίση και πώς μπορεί να προληφθεί η εξάπλωσή της.
Οι κορονοϊοί είναι ζωονοσογόνοι, δηλαδή μεταδίδονται μεταξύ ζώων και ανθρώπων. Το σημερινό ξέσπασμα πιστεύεται ότι έχει την προέλευσή του στην κινεζική πόλη Wuhan, όπου θεωρείται πως οι πρώτες περιπτώσεις αυτού του ιού συνδέονται με την αγορά χονδρικής “Huanan Seafood”. Δεν είναι σαφές ακριβώς από ποιο άγριο πλάσμα μπορεί να προήλθε ο ιός, αλλά αυτό το ερώτημα αποκρύπτει μια από τις ρίζες της αυξανόμενης ευπάθειάς μας στις πανδημίες: την απώλεια των οικοτόπων.
Ένα πρόσφατο άρθρο που δημοσιεύτηκε από το The Nation μάς λέει πώς από το 1940 εκατοντάδες μικρόβια έχουν εξελιχθεί σε νέες περιοχές όπου δεν έχουν παρατηρηθεί ποτέ πριν. Η πλειονότητά τους προέρχεται από ζώα. Ορισμένα προέρχονται από κατοικίδια και εκτρεφόμενα ζώα, αλλά τα περισσότερα προέρχονται από άγρια ζώα.
Αυτό, όμως, δεν είναι σφάλμα των ζώων, στα σώματα των οποίων τα περισσότερα από αυτά τα μικρόβια ζουν ακίνδυνα χωρίς να θέτουν κανένα ιδιαίτερο κίνδυνο για μας. «Το πρόβλημα», σύμφωνα με το The Nation, «είναι ο τρόπος με τον οποίο η αποψίλωση των δασών και η επέκταση των πόλεων, των μητροπόλεων και των βιομηχανικών δραστηριοτήτων δημιουργούν μονοπάτια στα μικρόβια των ζώων ώστε να προσαρμόζονται στο ανθρώπινο σώμα».
Η κοινωνική οικολογία αναγνωρίζει ότι η σημερινή κοινωνία της αγοράς βασίζεται στην ανάγκη του καπιταλισμού για ατέρμονη ανάπτυξη. Είναι αυτή η λογική του ανάπτυξη-ή-θάνατος που φέρνει αναγκαστικά την καπιταλιστική μηχανή σε σύγκρουση με την άγρια φύση προς αναζήτηση κέρδους, σπρώχνοντας τα ζώα αυτά είτε στη συρρίκνωση του εναπομείναντος βιοτόπου τους είτε στην ίδια την αγορά. Και είναι αυτή ακριβώς η επαναλαμβανόμενη, στενή επαφή που επιτρέπει στα μικρόβια που ζουν στα σώματα των ζώων να περάσουν στα δικά μας. Όταν συμβεί αυτό, τα μικρόβια αυτά μπορούν να μετατραπούν σε θανατηφόρα παθογόνα για τον άνθρωπο.
Η κυριαρχία της φύσης έχει φτάσει σε κρίσιμα μεγέθη υπό τον καπιταλισμό και τα ιογενή κρούσματα αποτελούν ένα ακόμη οικολογικό πρόβλημα. Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αποτρέψουμε την εξάπλωση αυτών των παθογόνων: πλένετε τα χέρια σας, απολυμαίνετε το τηλέφωνό σας, μην αγγίζετε το πρόσωπό σας και μπείτε σε καραντίνα εάν παρουσιάσετε συμπτώματα αρρώστιας. Αλλά χωρίς να αντιμετωπίσουμε τις βαθύτερες αιτίες αυτών των θεμάτων -τον καπιταλισμό και την ιδέα της κυριαρχίας επί της φύσης- αυτά τα προβλήματα θα επιδεινωθούν.
Η κοινωνική οικολογία προσφέρει ένα εναλλακτικό όραμα για το πώς μπορεί να μοιάζει ένας οικολογικός και κοινωνικά δίκαιος κόσμος -ένας κόσμος οργανωμένος γύρω από την περίθαλψη αντί την κυριαρχία, που ενθαρρύνει την εκ νέου αρμονία της ανθρωπότητας με τη μη ανθρώπινη φύση.