ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ,ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

 

1 Στα άκρα η κόντρα Τσίπρα – Ζωής
Φωτογραφία: INTIME NEWS /ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 

Η απόφαση της Ζωής Κωνσταντοπούλου να ορίσει Διάσκεψη των Προέδρων στις 21:30 το βράδυ της Τετάρτης, παραβλέποντας τα όσα της ζήτησε με επιστολή του ο Αλέξης Τσίπρας, έχει εξοργίσει το Μέγαρο Μαξίμου.

Η απόφαση της προέδρου της Βουλής βάζει «μπουρλότο» στην άμεση σύγκληση της Ολομέλειας της Βουλής και πλέον η κυβέρνηση έχει επιδοθεί σε μία «επιχείρηση» παράκαμψής της. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την άρνηση της προέδρου της Βουλής να πραγματοποιηθεί η Διάσκεψη των Προέδρων σήμερα το πρωί, ο κ.Τσίπρας επικοινώνησε με τον Γιάννη Μπαλάφα (αντιπρόεδρο της Βουλής) να κινηθεί ώστε να επισπευσθούν οι διαδικασίες.

 Οι κινήσεις Φίλη για να μη χαθεί άλλος χρόνος

Έτσι, με δεδομένο ότι οι προσπάθειες συνεννόησης με την κ. Κωνσταντοπούλου απέβησαν άκαρπες, ήδη από τα μεσάνυχτα της Τρίτης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης ξεκίνησε μία σειρά τηλεφωνημάτων προς τους εκπροσώπους των κομμάτων ώστε να διερευνήσει τις προθέσεις τους για σύγκληση της διάσκεψης σε πρότερο χρόνο.

Επιχείρημα του κ. Φίλη και της κυβέρνησης ως προς αυτή την κατεύθυνση είναι να μην χαθεί η μέρα και να υπάρξει περισσότερος χρόνος για να συζητηθεί η συμφωνία. Σε αυτή τη κίνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος έλαβε υπόψιν και το γεγονός ότι αντιδράσεις δεν υπάρχουν μόνο από την ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και των άλλων αντιπολιτευτικών κομμάτων, δηλαδή της ΝΔ, του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ.

Παράλληλα, 12 από τα 20 μέλη της Διάσκεψης των Προέδρων, έχουν αποστείλει ήδη επιστολή προς την Πρόεδρο της Βουλής ζητώντας της να επισπευσθούν οι διαδικασίες, χωρίς όμως να έχουν λάβει απάντηση μέχρι στιγμής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, η κ. Κωνσταντοπούλου είχε ειδοποιηθεί από τον κ. Φίλη για την πρωτοβουλία που θα λάμβανε.

Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως μόνο η Πρόεδρος της Βουλή μπορεί να αποφασίσει για τις διαδικασίες, οπότε αν η ίδια δεν αλλάξει γνώμη, όλα θα κυλίσουν βάσει του προγραμματισμού που έχει η ίδια στο μυαλό της.

Ο κανονισμός της Βουλής

Όπως αναφέρει το Βήμα, σύμφωνα με την ερμηνεία του Κανονισμού της Βουλής που κάνουν συνταγματολόγοι, η Διάσκεψη των Προέδρων μπορεί να συγκληθεί νόμιμα και από τα κόμματα παρότι το άρθρο 14 του Κανονισμού της Βουλής δεν ορίζει λεπτομερώς αυτή τη διαδικασία, οπότε προκαλούνται ερωτήματα συνταγματικότητας.

Παρόλα αυτά επειδή ο Κανονισμός της Βουλής είναι interna corporis και όχι νόμος, η απόφαση της πλειοψηφίας των κομμάτων να διεξαχθεί με διαφορετικό τρόπο από αυτό που ορίζεται στα άρθρα μία διαδικασία, μπορεί να θεωρηθεί ως έγκυρη.

Σε όλα αυτά πρέπει να συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία λογική να μην λειτουργεί το πολίτευμα και οι διαδικασίες επειδή ο εκπρόσωπος ενός θεσμού αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο τις αρμοδιότητές του.

Αντιδράσεις στον ΣΥΡΙΖΑ για τη Ζωή 

Υπενθυμίζεται πως αυτό που είχε συμβεί στις δύο προηγούμενες διαδικασίες που η ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε τα ξημερώματα είχε ενοχλήσει ιδιαίτερα τον πρωθυπουργό. Μάλιστα σε συνένετευξη που είχε παραχωρήσει στο Κοκκινο είχε στηλιτεύσει τη στάση της Ζωής Κωνσταντοπούλου. 
«Οι επιλογές του καθενός και της καθεμιάς», ιδιαίτερα αυτών που έχουν θεσμικό ρόλο «παράγουν συγκεκριμένα αποτελέσματα». «Δεν μπορούμε να ψηφίζουμε στις 6 το πρωί, εξαντλημένοι και κοιμώμενοι στα έδρανα, για να δείξουμε ότι αντιστεκόμαστε στην τρόικα, αυτά είναι παιδικά πράγματα» είπε ο κ. Τσίπρας.

Υπουργοί και κορυφαία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έστρεψαν τα βέλη τους εναντίον της κας Κωνσταντοπούλου και των αποφάσεων της, οι οποίες πλήττουν την κυβέρνηση. 

Ο υπουργός Εσωτερικών Νίκος Βούτσης, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega δήλωσε ότι «ο περιορισμός της συζήτησης αυτής δεν βοηθάει κανέναν και τίποτα». «Δεν μας τιμά όταν μιλάμε για τόσο σοβαρά ζητήματα να αναλωνόμαστε σε αυτή τη θεσμική τυπολατρία που είναι στα όρια του προσχήματος», πρόσθεσε, «δεν μας τιμά το ότι αναγκάζεται ο πρωθυπουργός να ζητά, να θέτει ημερομηνίες και ώρες, να υπάρχει διαπραγμάτευση του αυτονόητου».

Ο κ. Κώστας Χρυσόγονος μιλώντας στον ΣΚΑΙ ζήτησε από την κυρία Κωνσταντοπούλου να ξανασκεφθεί τη θέση της και είπε χαρακτηριστικά: «η κατάσταση αυτή με ξεπερνάει».

 

2. ΓΙΓΑΝΤΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ FACEBOOK
Πάνω από 30.000 πολίτες ζητούν την αποπομπή της Ζωής -Επιστολή τους σε βουλευτές
(EUROKINISSI/ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ) 

 

Τεράστιες διαστάσεις έχει πάρει πλέον το κίνημα κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου, που ξεκίνησε στο Facebook.

Η ομάδα «Πρόταση Μομφής στην Πρόεδρο της Βουλής» στο Facebook ξεπερνά ήδη τους 30.000 και με επιστολή τους προς τους βουλευτές τα μέλη της ζητούν την αποπομπή της Ζωής Κωνσταντοπούλου.

Σε αυτή επισημαίνουν ότι η πρόεδρος της Βουλής απέδειξε ότι «δεν διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα για το αξίωμα», δηλαδή να είναι υπεράνω κομμάτων και να εκπροσωπεί όλους τους βουλευτές, αφιερωμένη στη διασφάλιση της λειτουργίας του Κοινοβουλίου. Ακόμη, κατηγορούν την κ. Κωνσταντοπούλου ότι «παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα ασκώντας προσωπική πολιτική». Τέλος, καλούν τους βουλευτές να υποβάλλουν αμέσως πρόταση μομφής εναντίον της προέδρου της Βουλής.

Αναλυτικά η επιστολή τους προς τους βουλευτές:

Κύριε/α βουλευτά,
Όλοι εμείς, μέλη της ομάδας του Facebook «Πρόταση Μομφής στην Π.τ.Β.» που αριθμεί αυτή τη στιγμή πλέον των 30.000 μελών, αποφασίσαμε να απευθυνθούμε με την παρούσα επιστολή στους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους των κομμάτων του συνταγματικού τόξου αλλά και σε κάθε βουλευτή του ελληνικού κοινοβουλίου, καλώντας σας προσωπικά να αναλάβετε πρωτοβουλία αποκατάστασης της κοινοβουλευτικής τάξης.

Εξ αρχής καθιστούμε σαφές ότι δεν θέλουμε να υποκαταστήσουμε την πολιτική και κοινοβουλευτική λειτουργία∙ αισθανόμαστε υποχρεωμένοι όμως, να διατυπώσουμε εμφατικά την ανησυχία και την αγανάκτηση ενός σημαντικού μέρους της κοινής γνώμης, όπως αυτή εκφράσθηκε με την πρωτοφανή συμμετοχή στην Ομάδα μας, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα στην καρδιά του θέρους.

Κύριε/α βουλευτά,
Η κ. Ζωή Κωνσταντοπούλου απέδειξε πως δεν διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα για το αξίωμα του Προέδρου της Βουλής, όπως αυτά προκύπτουν από το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, δηλαδή, την ικανότητα και την πρόθεση να αίρεται υπεράνω κομμάτων, να εκπροσωπεί όλους τους βουλευτές και να είναι αφιερωμένη στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Κοινοβουλίου. Ο Κανονισμός της Βουλής δεν επιτρέπει στον Πρόεδρο να εκφράζει προσωπικές του απόψεις παρά μόνο κατ’ εξαίρεσιν. Και σ’αυτή την περίπτωση απαιτεί να παραδίδει την Προεδρία σε άλλο πρόσωπο. Η κ. Κωνσταντοπούλου -και μάλιστα, στις πιο κρίσιμες συνεδριάσεις της Βουλής- προτιμούσε να εκφράζει τις προσωπικές της απόψεις παρά να διευθύνει τις εργασίες του σώματος. Αλλά και όταν προήδρευε, επιδιδόταν σε συνεχή, απαράδεκτα και προσβλητικά σχόλια από καθέδρας, για κάθε άποψη με την οποία δεν συμφωνούσε. Πρόκειται για μια πρωτοφανή συμπεριφορά που αμφιβάλλουμε αν έχει επιδειχθεί σε οποιοδήποτε άλλο Κοινοβούλιο του κόσμου. Στο ελληνικό πάντως, όχι. Εξαιτίας όλων αυτών, η ανικανότητά της να ανταποκριθεί στον θεσμικό της ρόλο είναι πασίδηλη.

Το σοβαρότερο, όμως, πρόβλημα είναι ότι η κ. Κωνσταντοπούλου παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα ασκώντας προσωπική πολιτική, αντίθετη τόσο με αυτή της κυβέρνησης, όσο και με την πλειοψηφική βούληση του σώματος, αναδεικνύοντας εαυτήν σε αυτόνομο κέντρο, με αρμοδιότητες οιονεί εκτελεστικές. Το Σύνταγμα ρητά προβλέπει ότι η γενική πολιτική της χώρας καθορίζεται από την κυβέρνηση. Ο Πρόεδρος της Βουλής δεν είναι αυτοτελές όργανο και πουθενά στον κόσμο δεν λειτουργεί ως τέτοιο. Επομένως, πρωτοβουλίες άσχετες με τη λειτουργία της Βουλής αποτελούν καθαρό σφετερισμό εξουσίας. Για παράδειγμα, δεν μπορεί από μόνη της και χωρίς απόφαση του σώματος να συστήνει Επιτροπές για την εξέταση ζητημάτων που σχετίζονται με την πολιτική της χώρας, όπως η γελοία επιτροπή για το χρέος. Δεν μπορεί, επίσης, να απευθύνεται σε Ευρωπαίους θεσμικούς παράγοντες με προσβλητικό τρόπο που εκθέτει τη χώρα, μιλώντας, μάλιστα, στο όνομα του Κοινοβουλίου και του ελληνικού λαού, τη στιγμή που εκφράζει μόνον τον εαυτό της. Περιττεύει να αναφερθούμε σε άλλα ζητήματα, όπως η προσωπική ιδιοποίηση του Καναλιού της Βουλής, η εμπλοκή της σε άλλους τομείς κυβερνητικής πολιτικής (π.χ. δημόσια Μ.Μ.Ε.), η «κατάληψη» της προεδρίας σειράς κοινοβουλευτικών επιτροπών, η διαχείριση του προϋπολογισμού της βουλής, κ.ο.κ. Επειδή, λοιπόν, είναι σαφές ότι η οικονομική και εξωτερική πολιτική της χώρας καθορίζεται από την κυβέρνηση, η δραστηριότητα της κ. Κωνσταντοπούλου παραβιάζει ευθέως το Σύνταγμα.

Εμείς, οι 30.000 πολίτες, ενδιαφερόμαστε για την ομαλή λειτουργία του κοινοβουλευτικού δημοκρατικού πολιτεύματος. Ανησυχούμε για τη λειτουργία του νομοθετικού σώματος και δεν ανεχόμαστε τη συνεχή παραβίαση του Συντάγματος, του Κανονισμού της Βουλής και των δημοκρατικών παραδόσεων από την Πρόεδρο της Βουλής.

Σας καλούμε να αντιδράσετε θεσμικά υποβάλλοντας αμέσως πρόταση μομφής κατά της κ. Κωνσταντοπούλου. Είναι θέμα τιμής για το ελληνικό Κοινοβούλιο να αποπεμφθεί η κ. Κωνσταντοπούλου και να αποδοκιμαστεί η συμπεριφορά της με τον πιο πανηγυρικό τρόπο∙ είναι θέμα τιμής για το ελληνικό Κοινοβούλιο, να εκλεγεί στη θέση του Προέδρου της Βουλής πρόσωπο, που θα παρέχει τα εχέγγυα για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του Κοινοβουλευτικού Πολιτεύματος.

Η εξέλιξη αυτή θ’ αποτελέσει πράξη δημοκρατικού φρονηματισμού και εμπέδωσης της κοινοβουλευτικής κουλτούρας στον τόπο μας.

Είστε οι αποκλειστικά αρμόδιοι προς τούτο.

 

Φρίττει ο ελληνικός λαός στη συντριπτική του πλειοψηφία και ανεξάρτητα από κομματική τοποθέτηση,  με όλα αυτά που συμβαίνουν στην κοινοβουλευτική ζωή της χώρας. Στο παρελθόν, ακόμα  και σε ταραγμένες εποχές δεν είχαν παρατηρηθεί τέτοια αλλοπρόσαλλα και πραξικοπηματικά  φαινόμενα  στη λειτουργία της Βουλής της χώρας. Η συμπεριφορά της Κωνσταντοπούλου, ως προέδρου της Βουλής, είναι πλέον σίγουρο πως  στοιχειοθετεί το έγκλημα της εσχάτης προδοσίας, αφού στην ουσία λειτουργεί εξωθεσμικά και αντισυνταγματικά, Η τακτική της θυμίζει άλλες, αλήστου μνήμης, πραξικοπηματικές εποχές.

Εμείς με την αρμοδιότητα  που μας εξοπλίζει η ιδιότητα του ιστορικού  χαρακτηρίζουμε-κρίνουμε την πρόεδρο της Βουλής ως μια “αβυσσαλέα” προσωπικότητα-φυσιογνωμία με παθογενείς συμπεριφορές  ,που  άπτονται άμεσα των αντικειμένων της ψυχιατρικής και της ψυχολογίας .

Και δεν είναι η μόνη.΄Εχουμε πάμπολλες, ανάλογες περιπτώσεις στο ιστορικό γίγνεσθαι από παλιά . Πρωταγωνιστές του  που ασκούσαν εξουσία, αλλά δεν κατάφεραν να ελέγξουν το θυμικό τους, τα συναισθήματα, τον εγωκεντρισμό και τα άλλα ψυχοπαθολογικά τους γνωρίσματα  με αποτελεσμα να καταστούν  επικίνδυνοι για τους θεσμικούς ρόλους που ασκούσαν και  για την ίδια την πολιτεία και το πολίτευμά της.

Κακώς, κάκιστα  ο Αλέξης Τσίπρας  δεν την έχει ακόμα αποπέμψει με τις διαδικασίες και τους χειρισμούς που ορίζει ο νόμος και ο κανονισμός της Βουλής. Ακόμα και με πιστοποιητικό-γνωμάτευση ψυχιάτρου θα μπορούσε να έχει απαλλάξει τη Ζωή Κωνσταντοπούλου από τα καθήκοντα της προέδρου της Βουλής. Είναι σφόδρα επικίνδυνη για το πολίτευμα και για την ίδια την ομαλή πορεία της χώρας.΄Ολοι το διαπιστώνουν πλέον.

_____________________________________________________________________

 

1. ΠΕΡΙ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΑΤΕΙΑΣ Ο   ΛΟΓΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

2.ΕΝΑΛΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΥΟΜΕΝΟΙ ΑΧΑΙΟΛΟΓΟΙ.

Tο ψαρέψαμε  σε φόρουμ μεγάλης επισκεψιμότητας σάιτ:

aganaktisme(nh)
 Θέμα:              Ο Γέροντας Παίσιος για τις προγαμιαίες …
 Ημερομηνία:   09/08/2015  00:50
 Εμφανίσεις:    701

 Ήρθαν δύο-τρεις φοιτήτριες σήμερα και μου είπαν: «Γέροντα, κάντε προσευχή να περάσουμε στις εξετάσεις» και εγώ τις είπα: «Θα προσευχηθώ να περάσετε τις εξετάσεις της αγνότητας. Αυτό είναι το πιο βασικό. Όλα τα άλλα βολεύονται μετά». Καλά δεν τις είπα; Ναι, είναι μεγάλο πράγμα να βλέπεις στα πρόσωπα των νέων σήμερα τη σεμνότητα, την αγνότητα! Πολύ μεγάλο πράγμα!
Έρχονται μερικές κοπέλες οι καημένες τραυματισμένες. Ζουν άτακτα με νέους, δεν καταλαβαίνουν πως ο σκοπός τους δεν είναι καθαρός και σακατεύονται. «Τι να κάνω, πάτερ;» με ρωτούν. «Ο ταβερνιάρης, τις λέω, έχει φίλο τον μπεκρή, αλλά γαμπρό δεν τον κάνει στην κόρη του». Να σταματήσετε τις σχέσεις. Αν σας αγαπούν πραγματικά, θα το εκτιμήσουν. Αν σας αφήσουν, σημαίνει ότι δεν σας αγαπούν και θα κερδίσετε χρόνο».
Ο πονηρός εκμεταλλεύεται τη νεανική ηλικία, που έχει επιπλέον και τη σαρκική επανάσταση και προσπαθεί να καταστρέψει τα παιδιά στη δύσκολη αυτή περίοδο που περνούν. Το μυαλό είναι ανώριμο ακόμα, υπάρχει απειρία μεγάλη και απόθεμα πνευματικό καθόλου. Γι’ αυτό ο νέος πρέπει πάντα να αισθάνεται ως ανάγκη τις συμβουλές των μεγαλυτέρων σ’ αυτή την κρίσιμη ηλικία, για να μη γλιστρήσει στο γλυκό κατήφορο της κοσμικής λεωφόρου, που στη συνέχεια γεμίζει την ψυχή από άγχος και την απομακρύνει αιώνια από τον Θεό.
Καταλαβαίνω ότι ένα φυσιολογικό παιδί, στη νεανική ηλικία, δεν είναι εύκολο να βρίσκεται σε τέτοια πνευματική κατάσταση, ώστε να κάνει διάκριση «ουκ ένι άρσεν και θήλυ». Γι’ αυτό και οι πνευματικοί πατέρες συνιστούν να μην κάνουν συντροφιά τα αγόρια με τα κορίτσια, όσο και πνευματικά κι αν είναι, γιατί η ηλικία είναι τέτοια που δε βοηθάει και ο πειρασμός εκμεταλλεύεται τη νεότητα. Γι’ αυτό συμφερότερο είναι ο νέος θα θεωρηθεί ακόμα και κουτός από τα κορίτσια (ή η νέα από τα αγόρια) για την πνευματική του φρονιμάδα και αγνότητα και να σηκώνει και αυτόν το βαρύ σταυρό. Γιατί αυτός ο βαρύς σταυρός κρύβει όλη τη δύναμη και τη σοφία του Θεού και τότε ο νέος θα είναι πιο δυνατός από τον Σαμψών και πιο σοφός από το σοφό Σολομώντα.
Καλύτερα είναι, όταν βαδίζει, να προσεύχεται και να μην κοιτά δεξιά και αριστερά, ακόμα και αν πρόκειται να παρεξηγηθεί από συγγενικά πρόσωπα, γιατί δήθεν τους περιφρόνησε και δεν τους μίλησε, παρά να περιεργάζεται και να βλάπτεται και να παρεξηγηθεί ακόμα από τους κοσμικούς ανθρώπους που σκέφτονται πονηρά. Χίλιες φορές καλύτερα να φεύγει σαν το αγρίμι από τους ανθρώπους μετά τον εκκλησιασμό για να διατηρήσει την πνευματική του φροντίδα και ό,τι απεκόμισε από τον εκκλησιασμό, παρά να κάθεται και να χαζεύει στις γούνες (ή στις γραβάτες η νέα) και να αγριέψει πνευματικά από το γρατσούνισμα που θα του κάνει ο εχθρός στην καρδιά.
Είναι αλήθεια ότι ο κόσμος δυστυχώς έχει σαπίσει και, απ’ όπου κι αν περάσει μια ψυχή που θέλει να διατηρηθεί αγνή, θα λερωθεί. Με τη διαφορά όμως ότι ο Θεός δεν θα ζητήσει τα ίδια με αυτά που θα ζητούσε την παλιά εποχή από ένα Χριστιανό που ήθελε να διατηρηθεί αγνός. Χρειάζεται ψυχραιμία, και ο νέος να κάνει ό,τι μπορεί. Να αγωνισθεί, για να αποφεύγει τα αίτια, και ο Χριστός μας θα βοηθήσει από εκεί και πέρα. Ο θείος έρωτας, αν φουντώσει στην ψυχή του, είναι τόσο πολύ θερμός που έχει τη δύναμη να καίει κάθε άλλη επιθυμία και κάθε άσχημη εικόνα. Όταν ανάψει αυτή η φωτιά, τότε αισθάνεται και τις θείες εκείνες ηδονές, που δεν μπορεί κανείς να τις συγκρίνει με καμιά άλλη ηδονή.
Όταν γευτεί το ουράνιο εκείνο μάννα, δεν θα του κάνουν καμιά εντύπωση πλέον τα άγρια ξυλοκέρατα. Γι’ αυτό πρέπει να πιάσει γερά το τιμόνι και να κάνει το σταυρό του και να μη φοβάται. Μετά από τον μικρό του αγώνα θα λάβει και την ουράνια τροφή. Την ώρα του πειρασμού θέλει παλληκαριά, και ο Θεός θαυματουργικά θα βοηθήσει.
Μου είχε διηγηθεί ο Γέρο-Αυγουστίνος: Είχε πάει σαν αρχάριος σε ένα Μοναστήρι στην Ρωσία, στην πατρίδα του. Εκεί ήταν όλοι σχεδόν γεροντάκια και έστειλαν αυτόν ως διακονητή, για να βοηθάει έναν υπάλληλο της Μονής στο ψάρεμα, γιατί η Μονή συντηρείτο από την αλιεία. Μια μέρα λοιπόν ήρθε η κόρη του υπαλλήλου και είπε στον πατέρα της να πάει γρήγορα στο σπίτι για μια επείγουσα δουλειά και κάθησε εκείνη να βοηθήσει. Ο πειρασμός όμως την είχε κυριεύσει την ταλαίπωρη και, χωρίς να σκεφθεί, όρμισε επάνω στον δόκιμο με αμαρτωλές διαθέσεις. Εκείνη την στιγμή τα έχασε ο Αντώνιος αυτό ήταν το κατά κόσμον όνομά του-, γιατί ήταν ξαφνικό. Έκανε τον σταυρό του και είπε: «Χριστέ μου, καλύτερα να πνιγώ παρά να αμαρτήσω» και πετάχτηκε από την όχθη μέσα στο βαθύ ποτάμι! Αλλά ο Καλός Θεός βλέποντας τον μεγάλο ηρωισμό του αγνού νέου, που ενήργησε σαν νέος Άγιος Μαρτινιανός, για να διατηρηθεί αγνός, τον κράτησε επάνω στο νερό, χωρίς καν να βραχεί! «Ενώ πετάχθηκα, μου έλεγε, με το κεφάλι κάτω, δεν κατάλαβα πώς βρέθηκα όρθιος επάνω στο νερό, χωρίς να βραχούν ούτε τα ρούχα μου!» Εκείνη την στιγμή ένιωσε και μια εσωτερική γαλήνη με μια ανέκφραστη γλυκύτητα, που εξαφάνισε τελείως κάθε λογισμό αμαρτωλό και κάθε ερεθισμό σαρκικό, που του είχε δημιουργήσει προηγουμένως με τις άσεμνες χειρονομίες της η κοπέλα. Όταν είδε μετά η κοπέλα επάνω στο νερό όρθιο τον Αντώνιο, άρχισε να κλαίει μετανοιωμένη για το σφάλμα της και συγκινημένη για το μεγάλο αυτό θαύμα.
Παλιά με τι θυσίες κρατούσαν την αγνότητά τους οι κοπέλες! Θυμάμαι, στον πόλεμο είχαν αγγαρέψει μερικούς χωρικούς με τα ζώα τους και είχαν αποκλεισθεί σε ένα ύψωμα από τα χιόνια. Οι κάτω από τα χιονισμένα έλατα έκαναν κάτι υπόστεγα με κλωνάρια από έλατα, για να προφυλαχθούν από το κρύο. Οι γυναίκες πάλι αναγκάσθηκαν να προστατευθούν από συγχωριανούς, γνωστούς ανθρώπους. Μια κοπέλα και μια γριά ήταν από κάποιο μακρινό χωριό και αναγκάσθηκαν και αυτές να μπουν σε ένα από αυτά τα ελάτινα υπόστεγα. Αλλά δυστυχώς υπάρχουν μερικοί άπιστοι και δειλοί. Οι οποίοι δεν συγκλονίζονται ακόμη και εν καιρώ πολέμου. Δεν πονάνε για τους διπλανούς τους που τραυματίζονται ή σκοτώνονται, αλλά, εάν βρουν ευκαιρία, επιδιώκουν ακόμη και να αμαρτήσουν, γιατί φοβούνται μήπως σκοτωθούν και δεν προλάβουν να γλεντήσουν, ενώ έπρεπε, τουλάχιστον εν ώρα κινδύνου, να μετανοήσουν. Ένας σαν και αυτούς που εν καιρώ πολέμου, όπως ανέφερα, δεν σκέφτονται να μετανοήσουν, αλλά να αμαρτήσουν, ενοχλούσε την κοπέλα τόσο άσχημα που αναγκάσθηκε να φύγει. Προτίμησε να ξυλιάσει, ακόμη και να πεθάνει έξω στα χιόνια, παρά να χάση την τιμή της. Βλέποντας η καημένη η γριά ότι έφυγε η κοπέλα, ακολούθησε και αυτή τα ίχνη της και την βρήκε τριάντα λεπτά μακριά, κάτω από ένα μικρό υπόστεγο ενός εξωκκλησιού του Τιμίου Προδρόμου. Ο Τίμιος Πρόδρομος ενδιαφέρθηκε για την τίμια κοπέλα και την οδήγησε στο εξωκκλησάκι του που η κοπέλα ούτε καν το ήξερε. Και στην συνέχεια τι έκανε ο Τίμιος Πρόδρομος! Παρουσιάσθηκε σ΄ έναν στρατιώτη (9), στον ύπνο του, και του είπε να πάει στο εξωκκλήσι του το συντομώτερο. Σηκώνεται λοιπόν ο στρατιώτης και ξεκινάει μέσα στην φωτισμένη νύχτα από τα χιόνια και πάει στο εξωκκλήσι, ήξερε περίπου που είναι. Τι να δη όμως! Μια γριά και μια κοπέλα καρφωμένες μέσα στο χιόνι μέχρι τα γόνατα, μελανιασμένες και ξυλιασμένες από το κρύο. Άνοιξε αμέσως το εκκλησάκι, μπήκαν μέσα και συνήλθαν κάπως. Δεν είχε τίποτε άλλο να τους προσφέρει ο στρατιώτης παρά το κασκόλ του στην γριά και από ένα γάντι στην καθεμία και τις είπε να το αλλάζουν τα χέρια. Του διηγήθηκαν μετά τον πειρασμό που συνάντησαν. «Καλά, λέει στην κοπέλα ο στρατιώτης, πώς αποφάσισες να φύγεις νύχτα, μέσα στα χιόνια και σε άγνωστο μέρος;» Και εκείνη απάντησε: «Εγώ μόνον αυτό μπορούσα να κάνω και πίστευα ότι ο Χριστός θα με βοηθούσε από εκεί και πέρα». Τότε ο στρατιώτης τελείως αυθόρμητα, από πόνο και όχι απλώς για να τις παρηγορήσει, λέει: «Τελείωσαν πια τα βάσανά σας. Αύριο θα είσθε στα σπίτια σας». Με τα λόγια αυτά χάρηκαν πολύ και ζεστάθηκαν περισσότερο. Και πράγματι, ξεκίνησαν τα Λ.Ο.Μ., άνοιξαν τον δρόμο και την άλλη μέρα το πρωί τα στρατιωτικά μεταγωγικά ήταν εκεί, και οι καημένες πήγαν στα σπίτια τους. Τέτοιες Ελληνοπούλες που είναι ντυμένες και με θεία Χάρη και όχι οι απογυμνωμένες και από θεία Χάρη- πρέπει να θαυμάζονται και να επαινούνται.
Τα καημένα τα παιδιά τα καταστρέφουν σήμερα με θεωρίες διάφορες.
Γι’ αυτό είναι αναστατωμένα, ζαλισμένα. Άλλο θέλει να κάνη το παιδί, άλλο κάνει. Αλλού θέλει να πάει, αλλού το πάει το ρεύμα της εποχής. Μεγάλη προπαγάνδα γίνεται από σκοτεινές δυνάμεις που κατευθύνουν όσα παιδιά δεν τους κόβει πολύ το μυαλό.
Στα σχολεία μερικοί δάσκαλοι λένε: «Για να έχετε πρωτοβουλία, να μη σέβεστε, να μην υποτάσσεστε στους γονείς», και τα αχρηστεύουν.
Μετά τα παιδιά δεν ακούνε ούτε γονείς ούτε δασκάλους. Και είναι δικαιολογημένα, γιατί νομίζουν πως έτσι πρέπει να κάνουν. Τα υποστηρίζει και το κράτος, τα κανοναρχούν, τα εκμεταλλεύονται και οι άλλοι που δεν νοιάζονται ούτε για Πατρίδα ούτε για οικογένεια ούτε για τίποτε, για να πραγματοποιήσουν τα σχέδιά τους.
Ε, αυτό λίγο-πολύ έχει κάνει πολύ κακό στην νεολαία σήμερα, πάρα πολύ κακό, μέχρι που καταλήγουν τα παιδιά να έχουν αρχηγό τον διάβολο. Φοβερό! Τι σας δίνει και τι σας παίρνει, κακόμοιρα παιδιά!
Μικρά παιδιά αγριεμένα, με τους καφέδες, με τα τσιγάρα Πού να δεις βλέμμα λαμπερό, Χάρη Θεού στο πρόσωπό τους!
Δεν είναι ελευθερία όταν πούμε στους νέους ότι όλα επιτρέπονται έλεγε ο π. Παίσιος. Για να προκόψει κανείς πρέπει να δυσκολευθεί. Έχουμε ένα δενδράκι. Το περιποιούμαστε, του βάζουμε  πάσσαλο και το δένουμε με σχοινί. Δεν το δένουμε όμως με σύρμα, γιατί θα του κάνουμε κακό. Με τους τρόπους αυτούς δεν περιορίζουμε το δενδράκι; Και όμως δεν γίνεται αλλιώς. Για κοιτάξτε και το παιδάκι. Του περιορίζουμε την ελευθερία από την αρχή. Μόλις συλλαμβάνεται είναι περιορισμένο το κακόμοιρο στην κοιλιά της μητέρας· μένει εκεί εννιά μήνες. Μόλις αρχίζει να μεγαλώνει του βάζουν κάγκελα. Όλα αυτά φαίνονται ότι του στερούν την ελευθερία, αλλά δίχως αυτά τα προστατευτικά μέτρα το παιδί θα πέθαινε από την πρώτη στιγμή.
Μια φορά είχε έρθει στο καλύβι ένα νέο παιδί απελπισμένο, γιατί έπεφτε σε σαρκική αμαρτία και δεν μπορούσε να απαλλαγεί από αυτό το πάθος. Είχε πάει σε δύο πνευματικούς που προσπάθησαν με αυστηρό τρόπο να το βοηθήσουν να καταλάβει ότι είναι βαρύ αυτό που κάνει. Το παιδί απελπίστηκε. «Αφού ξέρω ότι αυτό που κάνω είναι αμαρτία, είπε, και δεν μπορώ να σταματήσω να το κάνω και να διορθωθώ, θα κόψω κάθε σχέση μου με τον Θεό». Όταν άκουσα το πρόβλημά του, το πόνεσα το καημένο και του είπα: «Κοίταξε, ευλογημένο, ποτέ να μην ξεκινάς τον αγώνα σου απ’ αυτά που δεν μπορείς να κάνεις, αλλά από αυτά που μπορείς να κάνεις. Για να δούμε τι μπορείς να κάνεις και να αρχίσεις από αυτά. Μπορείς να εκκλησιάζεσαι κάθε Κυριακή;». «Μπορώ», μου λέει. «Μπορείς να νηστεύεις κάθε Τετάρτη και Παρασκευή;». «Μπορώ». «Μπορείς να δίνεις ελεημοσύνη το ένα δέκατο απ’ το μισθό σου ή να επισκέπτεσαι αρρώστους και να τους βοηθάς;». «Μπορώ». «Μπορείς να προσεύχεσαι κάθε βράδυ, έστω και αν αμάρτησες και να λες: «Θεέ μου, σώσε την ψυχή μου;». «Θα το κάνω γέροντα» μου λέει. «Άρχισε, λοιπόν, του λέω, από σήμερα να κάνεις όλα αυτά που μπορείς και ο Παντοδύναμος Θεός θα κάνει το ένα που δεν μπορείς». Το καημένο ηρέμησε και συνέχεια έλεγε: «Σ’ ευχαριστώ, πάτερ». Είχε, βλέπεις, φιλότιμο και ο Καλός Θεός το βοήθησε. 

 

Δε θα σχολιάσουμε τις ανοησίες του Γέροντα Παϊσιου για την αποχή από το  σεξ, γιατί, εκτός των άλλων, αδαής περί τα σεξουαλικά και φανατικά θρησκευόμενος ο ίδιος , θα τον δεχόμαστε και θα τον αναγορεύαμε  σε ειδικό και μάλιστα διδάσκαλο πάνω σε ζητήματα που και εξειδίκευη χρειάζονται  και προσωπική ενασχόληση και  εμπειρία, για να μιλήσεις και να εκφέρεις σωστό λόγο γι΄αυτά.

΄Εχουν τέτοιο   χούι οι Μεσσίες και οι  “Σαμάνοι” στις θρησκείες. Μιλάνε, ή καλύτερα αποφαίνονται με εφετμές και θέσφατα για πράγματα που ελάχιστα ή καθόλου γνωριζουν. Παράδειγμα και μάλιστα  ενδεικτικότερο  από τον Παϊσιο παραπάνω, με τις συμβουλές εγκράτειας και αποχής  από το σεξ που δίνει στις…φοιτήτριες (αφήνεται ο συνειρμός στον αναγνώστη) είναι  ο Παύλος.

Αν διαβάσει κανείς τις “εντολές” του Αποστόλου των Εθνών  στην επιστολή  που στέλνει στους Κορίνθιους (η Κόρινθος την εποχή εκείνη και πρωτύτερα ήταν η μητρόπολη της διασκέδασης, του σεξ και των ηδονών, κάτι σαν τη σημερινή Μύκονο!), νομίζει πως ο συντάκτης  είναι ο ειδικότερος των σεξουλόγων. Μιλάει για ό, τι αφορά το σεξ με τέτοια εξειδίκευση  και εξουσία που φαντάζεται  κανείς ότι ο άνθρωπος αυτός ξόδεψε τη ζωή του σε ερωτικές και σεξουαλικές περιπέτειες και μελέτες, οπότε   και η εμειρία του είναι τεράστια, για να τολμάει να προχωράει σε τέτοιου είδους συμβουλές περί παντός επιστητού στα σεξουαλικά.  Στο μεταξύ, για όσους δε γνωρίζουν, τους πληροφορούμε πως ο Παύλος ήταν Φαρισαίος και επομένως εντελώς …ανέραστος και …παρθένος!

 Κωμικοτραγικές, δηλαδή,καταστάσεις. Και όχι μόνο. Αλλά, υποσχεθήκαμε πως  δε θα μείνουμε σ΄αυτά. Θα επισημάνουμε κάποιο άλλο φαινόμενο που είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, όπως φαίνεται και από το περιεχόμενο αυτού του κειμένου, που αποδίδεται στο γέροντα Παϊσιο.

 Το σάιτ που το ανέβασε,αναφέραμε στην αρχή πως  έχει μεγάλη επισκεψιμότητα και ως εκ τούτου και   η ζημιά που γίνεται είναι ακόμα πιο μεγάλη. Εκατοντάδες άνθρωποι και ειδκά νέοι, που νιώθουν τις ορμές τους να… χτυπάνε κόκινο, θα πανικοβληθούν   απ΄ολες  όλες αυτές τις ανόητες διδαχές για αποχή απο το σεξ, “αγνόητα”, αυτοσυγκράτηση΄(εγκράτεια) και θα εγκλωβιστούν σε μια αφύσικη μάχη με τα ένστικτά τους, η οποία μπορεί να οδηγήσει παντού. Σε ψυχολογική πίεση, σε άγχος, ανασφάλεια, αλλά και βαριά κατάθλιψη, σε σύγχυση φρενών, ακόμα και στην αυτοκτονία.

Οι ειδκοί λένε πως σε περιπτώσεις μακροχρόνιας αποχής από το σεξ  η σύγχυση φρενών που ακολουθεί  είναι πιθανότατη και καταπιεστική,όπως επίσης  και η αδυναμία  σωστής διαχείρησης των συναισθημάτων και των ορμών. Το  αποτέλεσμα είναι  το άτομο σε πολλές περιπτώσεις  να οδηγείται ακόμα και σε  πραξεις βιασμού ή άλλης, ανεξέλεγκτης παραβατικότητας και εγκληματικότητας.

Οφείλουν όλοι (και ειδικά οι γονείς και οι δάσκαλοι) να κατανοήσουν πως η ανατροφή  ενός παιδιού και η διδασκαλία του ορθού, του πρέποντος και του φυσικού  είναι πολύ μεγάλη υπόθεση για να την αφήνουν   στους λογής  Παϊσιους. Ποιος εξουσιοδοτησε αυτούς τους “Γέροντες” να μιλούν για τέτοιου είδους θέματα;  Με ποια εξουσία και  γνώση; Πότε ο θεός και με ποιο τρόπο τους αναγόρευσε σε ειδικούς και μάλιστα ικανούς να ορίζουν με νόμους και διατάξεις τί είναι σωστό  και τί όχι; Να αποφασιζουν για ζωές ,να τις ακρωτηριάζουν,να τις καθστούν ισόβια σακάτικες και τραγικές;

Ουδείς τους εκχώρησε τέτοια αρμοδιότητα και εξουσία.Την οικειοποιήθηκαν, την υπεξαίρεσαν ,την απαλλοτρίωσαν.  Μόνο η Φύση έχει δικαίωμα με τους νόμους και τις αρχέγονες, απαράβατες, αναφαίρετες αρχές της να διδάσκει και να επιβάλει τρόπο ζωής και συμπεριφορές. Και στα θέματα του σεξ πρώτη και καλύτερη. Η πιο αρμόδια και ειδική διδασκάλισα. είναι η Φύση. Εκείνη αποφασίζει για το ορθό και το διδάσεκι επαρκώς και με τη δέουσα προσοχή και τέχνη.  ΄Οποιος ορίζει   αντίθετες διατάξεις και αρχές  από τη Φύση στο όνομα και κατ΄εξουσιοδότηση κάποιων ανύπαρκτων στην ιστορία Μεσσιών και διδασκάλων, είναι και επικίνδυνος ,αλλά και παραβατικός.

Αν στην εποχή μας  η Διεύθυνση ηλεκτρονικού εγκλήματος κυνηγά (και καλώς) τον ανώμαλο-αφύσικο που διακινεί στο διαδίκτυο παιδική πορνογραφία, αλλά και τον παιδόφιλο, τον οποιοδήποτε διαταραγμένο και ανάπηρο στο μυαλό και την ψυχή, που καθίσταται επικίνδυνος για τα άτομα και τις κοινωνίες, οφείλει να βάλει με τον ίδιο τρόπο στο στόχαστρο και τα  διεστραμμένα στο μυαλό και στις απόψεις άτομα ,που διδάσκουν την αποχή από το σεξ,την εγκράτεια, την παρθενία, την αφύσικη, την παράλογη ζωή. Είναι σαν να διδάσκουν και να οδηγούν τους ανθρώπους στην αυτοκτονία. ΄Η (στην επιεικέστερη εκδοχη) τους αφήνουν ανάπηρους και σακαταμένους για πάντα.

Είναι ,επομένως,και τούτοι το ίδιο επικίνδυνοι με τους παιδεραστές, τους παιδόφιλους και τους λογής ανώμαλους που κυκλοφορούν δίπλα μας. Η Πολιτεία με την αρμοδιότηταα και την ισχύ της έχει υποχρέωση να προστατεύει, να διασφαλίζει την ψυχική και τη σωματική υγεία των πολιτών της. Αλλιώς, καθίσται υπόλογη  και η ίδια, όπως οι δράστες της κακοποίησης της Φύσης και υποκινητές  της παράβασης των εντολών της της.

___________________________________________________________________

2. ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ 3 ΜΕΤΡΩΝ

Στο «φως» βυθισμένος οικισμός της 3ης χιλιετίας π.Χ στην Αργολίδα

Στο «φως» βυθισμένος οικισμός της 3ης χιλιετίας π.Χ στην Αργολίδα [εικόνες]
 

Μεγάλης έκτασης βυθισμένο οικισμό της 3ης χιλιετίας π.Χ. στον όρμο Κοιλάδας στην Αργολίδα έφερε στο φως αρχαιολογική έρευνα.

Η έρευνα, που ξεκίνησε από το 2014 στην θαλάσσια περιοχή του σπηλαίου Φράγχθι με την αποστολή Terra Submersa και το ηλιακό σκάφος Planet Solar, διεξάγεται υπό την διεύθυνση της Προϊσταμένης της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων Δρ Αγγελικής Γ. Σίμωσι και του Διευθυντή της Ελβετικής Αρχαιολογικής Σχολής καθηγητή Karl Reber, με υπεύθυνους επί τόπου την καταδυόμενη αρχαιολόγο της ΕΕΑ Δέσποινα Κουτσούμπα και τον λέκτορα ελληνικής προϊστορίας του Πανεπιστημίου της Γενεύης Julien Beck.

Η επιστημονική ομάδα αναζητά τα ίχνη προϊστορικής ανθρώπινης δραστηριότητας στην ανατολική πλευρά του Αργολικού Κόλπου. Η φετινή ερευνητική περίοδος ξεκίνησε στις 13 Ιουλίου και επικεντρώθηκε στην παραλία «Λαμπαγιαννάς», όπου είχε εντοπιστεί προϊστορικός οικισμός από την ερευνητική περίοδο του 2014. Πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη επιφανειακή έρευνα σε όλο τον όρμο. Ο οικισμός, που βρίσκεται σε βάθος από 1 μ έως 3 μ., έχει έκταση τουλάχιστον 12 στρέμματα και ήταν οχυρωμένος και παραθαλάσσιος. Εντοπίζεται η θεμελίωση πληθώρας κτισμάτων όλων των χαρακτηριστικών πρωτοελλαδικών τύπων (ορθογώνια, κυκλικά, αψιδωτά) και πλακόστρωτα (πιθανώς από δρόμους).

Εντοπίστηκε επίσης τμήμα του οχυρωματικού τείχους του οικισμού και τουλάχιστον τρεις υπερμεγέθεις (18Χ10 μ) πεταλόσχημες θεμελιώσεις προσαρτημένες στην γραμμή του τείχους (πιθανόν μέρος της οχύρωσης, ίσως πύργοι). Η κεραμική που περισυνελέγη από το χώρο του οικισμού, είναι χαρακτηριστική της Πρωτοελλαδικής ΙΙ περιόδου (μέσα 3ης χιλιετίας π.Χ., περίπου 2500 π.Χ.). Βρέθηκαν επίσης πληθώρα λίθινων εργαλείων, λεπίδες οψιανού και άλλα αντικείμενα.

Η περαιτέρω έρευνα του εκτεταμένου οικισμού, που έρχεται να προστεθεί στο πυκνό δίκτυο παραθαλάσσιων οικισμών της πρώιμης Χαλκοκρατίας στον Αργολικό Κόλπο (λ.χ. Λέρνα, Ασίνη, Σαλάντι κ.ά.), αναμένεται να δώσει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την κατοίκηση, το εμπόριο και τη  ναυτιλιακή δραστηριότητα της περιόδου.

Η έρευνα θα συνεχιστεί ως τις 14 Αυγούστου 2015 με λήψη πυρήνων και γεωφυσικές διασκοπήσεις στην θαλάσσια περιοχή του σπηλαίου Φράγχθι στον όρμο Κοιλάδας.

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας, η ερευνητική ομάδα θα παρουσιάσει επί τόπου τα προκαταρκτικά συμπεράσματα της έρευνάς της στο κοινό στις 16 και 17 Αυγούστου, με επισκέψεις κολυμβητών στον όρμο «Λαμπαγιαννάς» αυτές τις ημέρες.

Παραλία «Λαμπαγιαννάς» στον όρμο Κοιλάδας στην Αργολίδα


Επιφανειακή έρευνα στον βυθισμένο οικισμό


Τμήμα πλακόστρωτου από τον οικισμό


Λίθινη θεμελίωση του εξωτερικού οχυρωματικού τείχους


Τρισδιάστατη απεικόνιση της λίθινης θεμελίωσης του τείχους (1), που απολήγει σε υπερμεγέθη πεταλόσχημη κατασκευή

Δείχνουν να είναι πολύ σημαντικά  τα παραπάνω ευρήματα.Μιλάμε για οικισμό στα μέσα της 3ης χιλιετίας! Θα ενισχυθούν οι γνώσεις μας γενικά, αλλά θα  διευρυνθούν περισσότερο  οι  ιστορικοί και οι αρχαιολογικοί μας ορίζοντες.

 Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να σημειώσουμε τη μεγάλη συμβολή  στο έργο της αρχαιολογίας  του προσωπικού  της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και  τους  καταδυόμενους  αρχαιολόγους. Εμείς στη σχολή παλιά δεν είχαμε τέτοια ειδικότητα. Ελάχιστα είχαμε ακούσει ως φοιτητές για την ενάλια αρχαιολογία. Σήμερα είναι αλλιώς. Υπάρχουν, μαθαίνουμε, σπουδαίες  μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές εδώ και έξω.

Αλλάζει και η μορφή της αρχαιολογίας.  Επεκτείνονται οι αναζητησεις της σε πολλά επίπεδα και φυσικά αλλάζουν και οι μέθοδοι ανασκαφών και αναζητήσεων αρχαιολογικού υλικού. Τυχερή η γενιά μας.