ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ (ΧωριΣ μονταζ και ρετουσαρισμα)

 
 

1. Σοκάρει βίντεο που δείχνει τον Τζον Λένον να κοροϊδεύει τα άτομα με αναπηρία
Σοκάρει βίντεο που δείχνει τον Τζον Λένον να κοροϊδεύει τα άτομα με αναπηρία
 

Η προσβλητική συμπεριφορά του διάσημου Άγγλου μουσικού ήρθε στο φως της δημοσιότητας το Σάββατο το βράδυ, μέσω της εκπομπής It Was Alright In The 1960s, κατά την οποία προβλήθηκε ένα βίντεο που δείχνει τον Λένον να μιμείται με υποτιμητικό τρόπο τις κινήσεις των ανθρώπων με αναπηρία, κάνοντας παράλληλα κοροϊδευτικές γκριμάτσες.

Η συγκεκριμένη συμπεριφορά του διάσημου «σκαθαριού» προκαλεί έκπληξη, καθώς εκτός από την επιτυχημένη μουσική του σταδιοδρομία, ο Λένον είχε διακριθεί ως ακτιβιστής του 20ου αιώνα, υιοθετώντας έντονη δράση σε κοινωνικά ζητήματα, ειδικότερα ως ηγετική μορφή του κινήματος ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ. 

Τον αποτροπιασμό τους εξέφρασαν στα social media αρκετοί θαυμαστές του Λένον, οι οποίοι ένιωσαν απογοητευμένοι και «προδομένοι» από τον θρύλο της μουσικής που χάθηκε τόσο πρόωρα το 1980. 

«Αν και θεωρούνταν άγιος, ο Τζον Λένον είχε πολύ σκληρό χιούμορ», τόνισε ένας χρήστης του Twitter, ενώ ενώ κάποιος άλλος επισήμανε ότι, τέτοιου είδους ελεεινή συμπεριφορά ήταν, είναι και θα είναι πάντα απαράδεκτη.  

(politiko-deltio/diethni/article/116242/sokarei-vinteo-poy-deixnei-ton-tzon-lenon-na-koroideyei-ta)

 ΄Οντως, ελεεινός και τρισάθλιος ο (μέχρι χτες) άνθρωπος-μύθος της μουσικής, αλλά και της…επανάστασης (!) στη δεκαετία του ΄60. ΄Οπως πάντα, όμως, η ζωή έρχεται να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.  

Το πρόβλημα δεν είναι τελικά οι ίδιοι οι  σταρ με το μύθο που κατασκευάζουν   για τον  εαυτό τους από τις τάχα μου (φτιαχτές τις περισσότερες φορές) ιδιαιτερότητες, ιδιομορφίες  και τα λοιπά  καμώματα στη συμπεριφορά τους. Την ευθύνη ακέραιη  έχει πάλι η μάζα, οι ολιγόνοες θαυμαστές τους, που τους καθιστούν είδωλα και τους τοποθετούν σε “πάνθεα”. Και φυσικά  τεράστια ευθύνη φέρει και ο εμπορικός “Τύπος”, που “λυμαίνεται το σύμπαν”, επειδή χρειάζεται υλικό για να πουλήσει. Η βιομηχανία παραπληροφόρησης με τα μέσα της,  είναι αυτή που  αναπαράγει όλες αυτές τις αηδίες ,το σκουπιδαριό και τις κατασκευασμένες πληροφορίες για τους συγκεκρμένους σταρ παγκοσμίως. 

΄Ηταν  και ακτιβιστής ο Τζόν Λένον, τάχα. ΄Ελεος! Μέρος του προγράμματος  διαφήμισης ήταν όλο εκείνο το τζέρτζελο περί Βιετνάμ και…αγιοσύνης του ανθρώπου που υπήρξε η ψυχή του συγκροτήματος των Βeatles. Και τράβαγαν την εποχή εκείνη τέτοια πρότυπα. ΄Εδινε άπειρους πόντους (διάβαζε φήμη και λεφτά) στο ιστορικό συγκρότημα , ειδικά  ο  Τζον Λένον με το φωτοστέφανο  του γκουρού και του οργισμένου επαναστάτη. Τρομάρα του!

Το είπε ο ποιητής:  “Δεν έφταιγεν ο ίδιος, τόσος ήτανε”  και ο Τζον Λένον. Καλύτερα έτσι. Να γκρεμίζονται ένας ένας οι μύθοι που έχτισαν κυρίως στο χώρο της “τέχνης” και του ποδοσφαίρου οι ανόητοι, οι ανεγκέφαλοι,  οι ατόχαστοι.   Η γνωστή πανάθλια   ανθρωπόμαζα που έχει την αποκλειστική ευθύνη για τα περισσότερα δεινά του κόσμου,  παλιά και σήμερα. 

_______________________________________________________________

2. Γιατί οι Κινέζοι οδηγοί σκοτώνουν σκοπίμως τους πεζούς που χτυπούν

 

Τον περασμένο Απρίλιο, μια BMW που κινείτο με μεγάλη ταχύτητα σε μια αγορά στην πόλη Foshan της Κίνας, παρέσυρε ένα δίχρονο κοριτσάκι και συνέθλιψε το κεφάλι του με τις ρόδες. Καθώς η γιαγιά του παιδιού φώναζε στην οδηγό να σταματήσει, η γυναίκα σταμάτησε, ακολούθως έκανε όπισθεν και πέρασε πάλι πάνω από το κοριτσάκι.

Η γυναίκα πίσω από το τιμόνι, η οποία δεν είχε δίπλωμα, πέρασε πάνω από το παιδί για τρίτη φορά και όταν βγήκε από το αυτοκίνητο ζήτησε από την οικογένεια να έρθουν σε μια συμφωνία: «Μην πείτε ότι εγώ οδηγούσα το αυτοκίνητο. Πείτε ότι ήταν ο άντρας μου. Έχουμε λεφτά να σας δώσουμε».

Αν και το παραπάνω ακούγεται απίστευτο, είναι ανατριχιαστικά αληθινό. Σε ένα εκτενέστατο άρθρο η ιστοσελίδα Slate, αναφέρει ότι στην Κίνα οι οδηγοί που έχουν τραυματίσει έναν πεζό, μερικές φορές επιχειρούν να τον σκοτώσουν σκοπίμως. «Μάρτυρες» αυτής της αρρωστημένης συμπεριφοράς, είναι οι κάμερες ασφαλείας που καταγράφουν οδηγούς να επιχειρούν μανούβρες και κινήσεις για να σκοτώσουν τελικά τον άνθρωπο που χτύπησαν με το όχημά τους.

Μάλιστα, υπάρχει και συγκεκριμένη παροιμία για το φαινόμενο: «Είναι καλύτερα να χτυπήσεις και να σκοτώσεις, παρά να χτυπήσεις και να τραυματίσεις».

Το 2008, τα κανάλια της χώρας πρόβαλαν ένα βίντεο από κάμερα ασφαλείας, που έδειχνε τον οδηγό ενός Passat, να συνθλίβει μια 64χρονη. Οι ρόδες του αυτοκινήτου πέρασαν πολλές φορές πάνω από την άτυχη γυναίκα και ο οδηγός, ονόματι Zhao Xiao Cheng, αφού σταμάτησε για μια στιγμή, πάτησε γκάζι και χτύπησε ξανά και ξανά το θύμα του πριν εξαφανιστεί αναπτύσσοντας μεγάλη ταχύτητα.

Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, ο Zhao δεν κρίθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία εκ προθέσεως. Το δικαστήριο της Taizhou στην επαρχία Zhejiang, αποδεχόμενο το αίτημά του οδηγού ότι νόμιζε ότι χτύπησε μια σακούλα σκουπιδιών, και τον καταδίκασε σε μόλις τρία χρόνια φυλακή για «αμέλεια».

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, η νομοθεσία της χώρας επιβάλει υπέρογκα ποσά ως πρόστιμα εφ όρου ζωής στους οδηγούς που έχουν τραυματίσει κάποιον πεζό. Όταν ο πεζός πεθάνει, τότε το πρόστιμο που επιβάλλεται, είναι ένα χαμηλό ποσό για τα έξοδα της κηδείας. Επιπλέον, τα δικαστήρια δείχνουν μεγάλη ανοχή στις περιπτώσεις που κάποιος πατήσει επανειλημμένα το θύμα του για να γλιτώσει τα έξοδα της νοσηλείας του.

Η περίπτωση του Zhao, δεν είναι μοναδική. Όπως ανέφεραν τα μίντια της χώρας «υπάρχουν άπειρες τέτοιες ιστορίες που μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο».

 

 Tί μας λέει αυτός  ο μακάβριος δημοσιογράφος εδώ;

 

“Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, η νομοθεσία της χώρας επιβάλει υπέρογκα ποσά ως πρόστιμα εφ όρου ζωής στους οδηγούς που έχουν τραυματίσει κάποιον πεζό. Όταν ο πεζός πεθάνει, τότε το πρόστιμο που επιβάλλεται, είναι ένα χαμηλό ποσό για τα έξοδα της κηδείας. Επιπλέον, τα δικαστήρια δείχνουν μεγάλη ανοχή στις περιπτώσεις που κάποιος πατήσει επανειλημμένα το θύμα του για να γλιτώσει τα έξοδα της νοσηλείας του”.

Δηλαδή, να πιστέψουμε πως  συμμετέχουν και τα δικαστήρια με τις αποφάσεις τους,  τόσο στην ατιμωρητί  επανάληψη, όσο  και στην  κοινωνική ανοχή του φοβερού αυτού εγκλήματος; Ακούγεται τερατώδες!

Επειδή, είναι αδύνατο, τουλάχιστον αυτή την ώρα, να διασταυρώσουμε του λόγου το αληθές ή μη,  προκαταβολικά θα λέγαμε πως μάλλον πρόκειται για τις συνήθεις, σκόπιμες  υπερβολές  της εμπορικής ,φοβιστικής  δημοσιογραφίας.  Κι αν δε συμβαίνει αυτό, ο…δράστης της συγγραφής δε θέτει στη σωστή του βάση το θέμα, εξυπηρετώνας μια άλλη  σκοπιμότητα.

Αλλιώς, αν είναι πραγματικές  αυτές οι τρομακτικές πληροφορίες, τότε μιλάμε πια για χώρα με δολοφόνους-οδηγούς στους δρόμους, αλλά και στις αίθουσες των δικαστηρίων της. Εκεί κυκλοφορούν πια   ζόμπι, βρυκόλακες,  που τρώει ο  ένας τον άλλο! 

______________________________________________________________________

 3. Η Οριάνα Φαλάτσι  για τους μετανάστες
Και όμως η Οριάνα Φαλάτσι είχε αγγίξει ουσιαστικά το θέμα για τους μετανάστες
 
Όχι εδώ και πολύ καιρό, άκουσα κάποιον από τους αναρίθμητους πρώην…
κυρίους Πρωθυπουργούς που έχουν ταλαιπωρήσει την Ιταλία τις τελευταίες δεκαετίες, να λέει στην τηλεόραση: «Κι ο θείος μου ήταν μετανάστης. Ακόμη θυμάμαι τη στιγμή που έφευγε για την Αμερική. με μια βαλίτσα από χαρτόνι στο χέρι».

Της Oriana Fallaci* (από το βιβλίο της «H Οργή και η Περηφάνεια», 2003)

Δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα, κύριε παραπληροφορημένε, ή αναξιόπιστε πρώην Πρωθυπουργέ. Εκτός από το ότι είναι πρακτικά αδύνατον να έχετε θείο που πήγε στην Αμερική με μια βαλίτσα από χαρτόνι στο χέρι, για τον απλό λόγο ότι οι θείοι με τις βαλίτσες από χαρτόνι στο χέρι πήγαιναν στην Αμερική στις αρχές του εικοστού αιώνα, δηλαδή τότε που εσείς δεν ήσασταν ακόμη γεννημένος, δεν είναι καθόλου το ίδιο.Και είναι δυο φαινόμενα άσχετα μεταξύ τους για ορισμένους λόγους που εσείς αγνοείτε, ή κάνετε πως αγνοείτε. Οι λόγοι αυτοί είναι οι εξής:

Πρώτον: Η Αμερική είναι μια ήπειρος με έκταση 3 εκατομμύρια και 618.770 τετραγωνικά μίλια. Τεράστιες περιοχές αυτής της έκτασης είναι ακόμη και σήμερα ακατοίκητες ή τόσο αραιά κατοικημένες, ώστε σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να περπατάει κανείς για ολόκληρους μήνες χωρίς να συναντήσει ψυχή. Και σας πληροφορώ ότι στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα αυτές οιπεριοχές ήταν ακόμη πιο έρημες και σχεδόν εντελώς ακατοίκητες. Δεν υπήρχαν πόλεις, ούτε κωμοπόλεις, ούτε δρόμοι, ούτε καν οικισμοί. Το πολύ-πολύ να υπήρχαν κάποια φυλάκια ή κάποια καταλύματα για ξεκούραση και για αλλαγή αλόγων. Η πλειονότητα των κατοίκων ήταν, ουσιαστικά, συγκεντρωμένη στις ανατολικές Πολιτείες. Στις Μεσοδυτικές εκτάσεις, ζούσαν μονάχα λίγοι θαρραλέοι τυχοδιώκτες, καθώς και οι φυλές των ιθαγενών Ινδιάνων, που τους ονόμαζαν Ερυθρόδερμους. Πιο δυτικά, στη λεγόμενη Άγρια Δύση, υπήρχαν ακόμη λιγότεροι κάτοικοι: Το Κυνήγι του Χρυσού μόλις είχε αρχίσει. Λοιπόν: Η Ιταλία δεν αποτελεί ήπειρο. Είναι μια μικρή σχετικά χώρα, τριάντα δύο φορές μικρότερη από την Αμερική και υπερβολικά πυκνοκατοικημένη: ο πληθυσμός της ανέρχεται σε 58 εκατομμύρια κατοίκους έναντι των 282 εκατομμυρίων της Αμερικής. Συνεπώς, αν τριακόσιες ή τετρακόσιες χιλιάδες γιοι του Αλλάχ μεταναστεύουν στην Ιταλία κάθε χρόνο (όπως γίνεται στην πραγματικότητα), για μας είναι σαν να μετανάστευαν τρία ή τέσσερα εκατομμύρια Μεξικανοί στο Τέξας, στην Αριζόνα ή στην Καλιφόρνια κάθε χρόνο.

Δεύτερον: Για έναν ολόκληρο αιώνα, δηλαδή από τον πόλεμο της Ανεξαρτησίας μέχρι το 1875, η Αμερική ήταν χώρα ελεύθερης προσπέλασης. Τα σύνορα και οι ακτές της παρέμεναν αφύλακτα, οποιοσδήποτε ξένος μπορούσε να μπει ελεύθερα στη χώρα και οι μετανάστες ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτοι. Για να αναπτυχθεί και να ακμάσει το νεοσύστατο έθνος, έπρεπε να αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα εδάφη του και ο εν δυνάμει πλούτος του, και γι’ αυτό ακριβώς στις 20 Μαΐου του 1862, ο Αβραάμ Λίνκολν υπέγραψε την Homestead Act.

Σύμφωνα με την Πράξη αυτή, θα δωρίζονταν 810 εκατομμύρια τ.μ. ομοσπονδιακής γης. Στην Οκλαχόμα, για παράδειγμα, στη Μοντάνα, στη Νεμπράσκα, στο Κολοράντο, στο Κάνσας, στη Βόρεια και Νότια Ντακότα κ.ά… Επιπλέον η «Πράξη» δεν ωφελούσε μονάχα τους Αμερικανούς. Με εξαίρεση τους Κινέζους, που γενικότερα τύχαιναν κακομεταχείρισης, καθώς και τους καταδιωκόμενους γηγενείς Ινδιάνους, οποιοσδήποτε (άντρας ή γυναίκα) μπορούσε να κάνει αίτηση και να λάβει ως δωρεά 480 τ.μ. γης. Οι προϋποθέσεις ήταν: ο αιτών να έχει συμπληρώσει το εικοστό πρώτο έτος, να εγκατασταθεί στον συγκεκριμένο τόπο για τουλάχιστον πέντε χρόνια, να μετατρέψει την άγρια γη σε φάρμα και κατοικία, να δημιουργήσει οικογένεια και, αν δεν ήταν Αμερικανός, να ζητήσει αμερικανική υπηκοότητα.

Ακολουθώντας τα σλόγκαν «Το Αμερικανικό Όνειρο», «Αμερική, η Χώρα των Ευκαιριών», οι περισσότεροι από αυτούς που απέκτησαν έτσι γη, ήταν Ευρωπαίοι. Ο αριθμός των μεταναστών ήταν τόσο μεγάλος, ώστε ολόκληρες φυλές γηγενών (Τσερόκι, Κρικ, Σεμινόλ, Τσικασό, Τσεγιέν, κ.α.) εκτοπίστηκαν βίαια και περιορίστηκαν με επαίσχυντο τρόπο σε καταυλισμούς. Λοιπόν, στην Ιταλία δεν υπήρξε ποτέ ανάλογη «Πράξη» που να προσκαλεί τους ξένους να έρθουν και να εγκατασταθούν στη χώρα μας: «Ελάτε ξένοι, ελάτε! Αν έρθετε, θα σας δώσουμε ένα καλό κομμάτι γης στο Κιάντι, στη Βαλ Παντάνα ή στη Ριβιέρα.

Για χάρη σας θα διώξουμε τους γηγενείς, δηλαδή τους Τοσκανούς, τους Λομβαρδούς και τους Λιγουριανούς, θα τους κλείσουμε σε καταυλισμούς». Όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, έτσι και στην Ιταλία, όλοι αυτοί οι μετανάστες που μας ταλαιπωρούν, έχουν έρθει με δική τους πρωτοβουλία. Με τα αναθεματισμένα σκάφη τους, τα καταραμένα φουσκωτά σκάφη της αλβανικής μαφίας, αποφεύγοντας τις περιπόλους της ακτοφυλακής, που προσπαθούν να τους στείλουνε πίσω. Δεν είμαστε μια χώρα με ανοιχτά σύνορα, αγαπητέ κύριε Πρώην Πρωθυπουργέ και υποτιθέμενε ανιψιέ του θείου με τη βαλίτσα από χαρτόνι στο χέρι. Εμείς, δεν έχουμε τεμάχια γης να χαρίσουμε στους ξένους. Δεν έχουμε έρημες περιοχές που πρέπει να κατοικηθούν. Ούτε φυλές Τσερόκι, Κρικ, Σεμινόλ, Τσικασό, και Τσεγιέν για να εκτοπίσουμε.

Τρίτον: Ακόμη κι η Αμερική η Χώρα των Ευκαιριών έπαψε κάποια στιγμή να δείχνει στους ξένους την ίδια επιείκεια που έδειχνε μέχρι και την προεδρία του Λίνκολν. Το 1875, για παράδειγμα, η Αμερικανική Κυβέρνηση συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να μπουν κάποια όρια, με αποτέλεσμα η Βουλή των Αντιπροσώπων να υιοθετήσει νόμο που απαγόρευε την είσοδο στη Χώρα σε Πρώην κατάδικους και σε πόρνες. Το 1882, ένας δεύτερος νόμος απέκλειε από το δικαίωμα αυτό ψυχασθενείς και άτομα για τα οποία υπήρχαν υποψίες ότι θα βλάψουν τη δημόσια ζωή της χώρας. Το 1903, ψηφίστηκε ακόμη ένας νόμος που απαγόρευε την είσοδο στη χώρα σε επιληπτικούς, σε επαγγελματίες ζητιάνους, σε ασθενείς με μεταδοτικές αρρώστιες και σε αναρχικούς. (Ο τελευταίος ήταν ένας ανακριβής χαρακτηρισμός που αποδιδόταν τόσο σε παλαβούς που δολοφονούσαν προέδρους, όσο και σε ριζοσπαστικούς που προκαλούσαν γενική αναστάτωση και οργάνωναν απεργίες).

Από εκεί και πέρα, η μεταναστευτική πολιτική έγινε πιο αυστηρή και οι παράνομοι μετανάστες απελαύνονταν αμέσως. Στη σημερινή Ιταλία και Ευρώπη όμως, οι μετανάστες έρχονται όποτε τους αρέσει και όποτε θέλουν. Τρομοκράτες, κλέφτες, βιαστές, πρώην κατάδικοι, πόρνες, ζητιάνοι, έμποροι ναρκωτικών, άτομα με μεταδοτικές ασθένειες. Δεν ελέγχεται το ιστορικό ούτε καν εκείνων που παίρνουν άδεια εργασίας. Από τη στιγμή που περνούν τα σύνορα, τους παρέχεται φιλοξενία, τροφή και ιατρική περίθαλψη, με επιβάρυνση των γηγενών.

Εννοώ των Ιταλών φορολογουμένων. Λαμβάνουν ακόμη και ένα μικρό ποσό χρημάτων για τα τρέχοντα μικροέξοδά τους. Όσο για τους παράνομους μετανάστες, ακόμη κι αν απελαθούν επειδή έχουν διαπράξει κάποιο φριχτό έγκλημα, πάντοτε καταφέρνουν να επιστρέψουν. Αν απελαθούν ξανά, πάλι γυρίζουν πίσω. Φυσικά, για να διαπράξουν κι άλλα εγκλήματα.Και οι πολιτικοί μας δεν κάνουν τίποτε. Ανάθεμά τους!

Δε θα ξεχάσω ποτέ τις διαδηλώσεις που έκαναν πέρυσι οι παράνομοι, κατακλύζοντας τις πλατείες μας για να απαιτήσουν με αυθάδεια άδειες παραμονής. (Οι περισσότεροι ανέμιζαν τις σημαίες της χώρας τους, ή κόκκινες σημαίες). Αυτά τα παμπόνηρα, παραμορφωμένα πρόσωπα. Αυτές οι υψωμένες γροθιές, έτοιμες να μας χτυπήσουν, εμάς τους γηγενείς, να μας κλείσουν σε καταυλισμούς. Αυτές οι κραυγές, που έφερναν στο νου τις κραυγές των οπαδών του Χομεινί στο Ιράν, του Μπιν Λάντεν στην Ινδονησία, Μαλαισία, Πακιστάν, Ιράκ, Σενεγάλη, Σομαλία, Νιγηρία κ.ο.κ…

Δε θα το ξεχάσω ποτέ, γιατί εκτός από προσβεβλημένη, ένιωσα και εξαπατημένη από τους πολιτικούς που έλεγαν: «Θα θέλαμε να τους απελάσουμε, να τους στείλουμε πίσω στις πατρίδες τους. Αλλά, δε γνωρίζουμε πού κρύβονται». Πού κρύβονται;!; Ελεεινοί καραγκιόζηδες! Είχαν κατεβεί κατά χιλιάδες στις πλατείες, και δεν κρύβονταν διόλου. Για να τους απελάσετε, για να τους διώξετε, θα αρκούσε να τους περικυκλώσετε με λίγους ένοπλους αστυνομικούς oι στρατιώτες, να τους φορτώσετε σε φορτηγά, να τους οδηγήσετε σ’ ένα αεροδρόμιο ή ένα λιμάνι, και να τους στείλετε πίσω στις πατρίδες τους.

Όσο για τον τελευταίο λόγο που θα σας αναφέρω, αγαπητέ μου κύριε πρώην Πρωθυπουργέ και υποτιθέμενε ανιψιέ του θείου με τη βαλίτσα από χαρτόνι στο χέρι, είναι τόσο απλός, που ακόμη και ένα διανοητικά καθυστερημένο μωρό θα μπορούσε να τον καταλάβει. Η Αμερική είναι ένα νεοσύστατο έθνος, μια πολύ νέα χώρα. Αν αναλογιστείτε ότι η σύσταση του αμερικανικού έθνους έγινε στα τέλη του δεκάτου όγδοου αιώνα, θα συμπεράνετε εύκολα ότι σήμερα (έτος 2002) συμπληρώνει μόλις δυο αιώνες ζωής. Επίσης, είναι ένα έθνος μεταναστών. Από την εποχή του Mayflower, από την εποχή των δεκατριών αποικιών, δηλαδή από πάντα, όλοι οι κάτοικοι της Αμερικής ήταν μετανάστες. Παιδιά, εγγόνια, εγγύτεροι ή απώτεροι απόγονοι κάποιων μεταναστών.

Ως έθνος μεταναστών, αποτελεί το πιο δυναμικό, το πιο πλούσιο μείγμα φυλών, θρησκειών και γλωσσών που υπήρξε ποτέ σε τούτο τον πλανήτη. Ως νεοσύστατο έθνος, έχει πολύ σύντομη ιστορία. Γι’ αυτό, η πολιτιστική της ταυτότητα δεν έχει ακόμη κατασταλάξει σε κάτι ενιαίο. Αντίθετα, η Ιταλία είναι ένα πολύ παλαιό έθνος. Με εξαίρεση την Ελλάδα, θα έλεγα πως είναι το παλαιότερο της Δύσης. Η καταγεγραμμένη ιστορία της ξεκινάει πριν τρεις χιλιάδες χρόνια, όταν ιδρύθηκε η Ρώμη. Ή, καλύτερα, από την εποχή που οι Ετρούσκοι αποτελούσαν ήδη πολιτισμένη κοινωνία. Σ’ αυτές τις τρεις χιλιετίες, παρ’ όλη την εξάπλωση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, παρ’ όλες τις εισβολές που προκάλεσαν την Πτώση αυτού του εκπληκτικού επιτεύγματος, παρ’ όλες τις κατακτήσεις που μας είχαν διαμελίσει για πολλούς αιώνες, η Ιταλία δεν υπήρξε ποτέ έθνος μεταναστών. Δηλαδή, ένα μείγμα από φυλές, θρησκείες και γλώσσες. Ούτε αλλοιώθηκε η ταυτότητά της από τις επιδράσεις των κατακτητών της. Κανένα από τα ξένα έθνη που μας είχαν κατακτήσει και διαμελίσει (και Γερμανοί και Σκανδιναβοί και Ισπανοί και Γάλλοι και Αυστριακοί) δεν κατάφεραν να μεταβάλουν την οντότητά μας. Αντίθετα, εκείνοι απορροφήθηκαν από εμάς, σαν το νερό από το σφουγγάρι. ….

Συνεπώς, η δική μας πολιτιστική ταυτότητα είναι ενιαία. Και, παρ’ όλο που περιέχει κάποια στοιχεία, που έχει απορροφήσει το σφουγγάρι (σκεφτείτε τις πολλές διαλέκτους μας, τις συνήθειές μας, την κουζίνα μας), ποτέ δεν υιοθέτησε συνήθειες του Μουσουλμανικού κόσμου. Με κανέναν τρόπο δεν έχει επηρεαστεί από αυτόν. Επίσης, για δυο χιλιάδες χρόνια, η ενότητά μας ήταν βασισμένη σε μια θρησκεία που ονομάζεται Χριστιανισμός. Σε μια εκκλησία που ονομάζεται Καθολική Εκκλησία… Πάρτε εμένα σαν παράδειγμα. «Είμαι άθεη και αντικληρικών αντιλήψεων, δεν έχω τίποτε κοινό με την Καθολική Εκκλησία», δηλώνω πάντοτε.

Κι αυτό είναι αλήθεια. Αλλά, ταυτόχρονα, είναι και ψέμα. Γιατί, είτε μου αρέσει είτε όχι, έχω αρκετά κοινά με την Καθολική Εκκλησία. Πιστέψτε με, γαμώτο! Πώς θα μπορούσα να μην έχω; Γεννήθηκα σ’ έναν τοπίο γεμάτο τρούλους εκκλησιών, μοναστήρια, Χριστούς, Μαντόνες, Αγίους, σταυρούς και καμπάνες. Οι πρώτες μελωδίες που άκουσα όταν γεννήθηκα ήταν οι μελωδίες από τις καμπάνες. Τι καμπάνες του Καθεδρικού της Σάντα Μαρία ντελ Φιόρε, που τον Καιρό του Αντίσκηνου, ο μουεζίνης προσβλητικά κατέπνιγε με τα δικά του Αλλάχ-ακμπάρ. Γεννήθηκα και μεγάλωσα με αυτή τη μουσική, με αυτό το τοπίο γύρω μου, με αυτή την Εκκλησία που την έχουν προσκυνήσει ακόμη και μεγάλα μυαλά, όπως ο Δάντης Αλιγκιέρι, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο Μιχαήλ Άγγελος και ο Γαλιλαίος Γαλιλέι.

Μέσα από αυτήν έχω μάθει τι είναι γλυπτική, αρχιτεκτονική, ζωγραφική, ποίηση και λογοτεχνία, καθώς και τι σημαίνει ο συνδυασμός της ομορφιάς με τη γνώση. Χάρη σ’ αυτήν άρχισα κάποτε ν’ αναρωτιέμαι τι είναι το Καλό και το Κακό, αν υπάρχει Θεός. Αν μας έπλασε Εκείνος, ή εμείς Εκείνον και αν η ψυχή είναι μια χημική ένωση που μπορεί να υποστεί επεξεργασία σε εργαστήρια ή είναι κάτι περισσότερο από αυτό. Και, μα τον Θεό…
Βλέπετε; Πάλι χρησιμοποίησα τη λέξη «Θεός». Παρ’ όλες τις λαϊκές και αντικληρικές μου αντιλήψεις, παρ’ όλο τον αθεϊσμό μου, είμαι τόσο διαποτισμένη από τον Καθολικό πολιτισμό, ώστε αυτός να είναι αναπόσπαστο μέρος του γραπτού και προφορικού μου λόγου. Μα τον Θεό, για όνομα του Θεού, προς Θεού, δόξα τω Θεώ, Θεέ και Κύριε, Παναγία μου, έλα Παναγία μου, Χριστέ και Παναγιά μου, στην ευχή του Χριστού. Χριστέ μου… Τέτοιες εκφράσεις μου έρχονται τόσο αυθόρμητα, που δε συνειδητοποιώ ότι τις λέω ή ότι τις γράφω. Και να σας τα πω όλα; Παρ’ όλο που ποτέ δε συγχώρεσα την Καθολική Εκκλησία για τα αίσχη που μου επέβαλε, με πρωταρχικό εκείνο της γ…..ς Ιεράς Εξέτασης που τον δέκατο έβδομο αιώνα έκαψε ζωντανή την προγιαγιά μου Ιλντεμπράντα, την κακόμοιρη την Ιλντεμπράντα, παρ’ όλ’ αυτά, οι μελωδίες από τις καμπάνες συνεχίζουν να γλυκαίνουν την καρδιά μου. Μου αρέσουν.

Επίσης, μ’ αρέσουν όλες αυτές οι όμορφες αγιογραφίες με τον Χριστό, την Παναγία και τους Αγίους. Είμαι μάλιστα συλλέκτρια παλαιών εικονισμάτων. Επίσης, μου αρέσουν τα αβαεία και τα μοναστήρια και τα περιβόλια τους. Μου δημιουργούν μια ακαταμάχητη αίσθηση γαλήνης και συχνά ζηλεύω αυτούς που μένουν σ’ αυτά. Και, εν τέλει, ας το παραδεχτούμε: οι καθεδρικοί ναοί μας είναι πιο όμορφοι από τα τζαμιά, τις συναγωγές, τους βουδιστικούς ναούς και τις άχρωμες εκκλησίες των Διαμαρτυρομένων. …. Όλ’ αυτά τα συμβολικά στολίδια που ανήκαν στη δική μου ζωή. Στον δικό μου πολιτισμό. Ξέρετε, στον κήπο του εξοχικού σπιτιού μου στην Τοσκάνη, υπάρχει ένα μικρό, παλιό ξωκλήσι. Δυστυχώς, είναι πάντοτε κλειστό. Από τότε που πέθανε η μητέρα μου, κανείς δεν το φροντίζει. Κάθε φορά που επιστρέφω στην πατρίδα, πηγαίνω και το ανοίγω. Ξεσκονίζω την Αγία Τράπεζα, προσέχω να μην έχουν κάνει φωλιές τα ποντίκια ή να μην έχουν φάει καμιά σελίδα από τη Σύνοψη.

Και, παρά τον λαϊκισμό μου, τον αθεϊσμό μου, εκεί μέσα νιώθω άνετα. Παρά τις αντικληρικές απόψεις μου, εκεί μέσα νιώθω γαλήνη. (Και βάζω στοίχημα ότι οι περισσότεροι Ιταλοί θα εκμυστηρεύονταν το ίδιο πράγμα. Σε μένα το έχει εκμυστηρευτεί, Θεέ και Κύριε, ο ίδιος ο Ενρίκο Μπερλινγκουέρ, ο Γενικός Γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ιταλίας, ο άνθρωπος που εισήγαγε τον ιστορικό συμβιβασμό μεταξύ μαρξιστών και καθολικών…).

Για όνομα του Θεού, για άλλη μια φορά, αυτό που θέλω να πω είναι ότι εμείς oι Ιταλοί δεν βρισκόμαστε στην ίδια θέση με τους Αμερικανούς. Δεν είμαστε ένα χωνευτήρι πολλών και διάφορων ειδών, δεν είμαστε ένα μωσαϊκό από ανομοιομορφίες, συγκολλημένες μονάχα με μια υπηκοότητα. Εννοώ ότι ακριβώς επειδή η πολιτιστική μας ταυτότητα είναι ήδη προσδιορισμένη από τη χιλιόχρονη ιστορία μας, δεν μπορούμε ν’ αντέξουμε ένα κύμα μεταναστών που δεν έχουν καμιά σχέση μ’ εμάς… Και που δε θέλουν να γίνουν σαν εμάς, να απορροφηθούν από εμάς. Αντίθετα, μάλιστα, θέλουν να μας απορροφήσουν εκείνοι. Θέλουν ν’ αλλάξουν τις αρχές μας, τις αξίες μας, την ταυτότητά μας, τον τρόπο ζωής μας.

Και στο μεταξύ, μας αναστατώνουν με την οπισθοδρομική άγνοιά τους, με την οπισθοδρομική μισαλλοδοξία τους, με την οπισθοδρομική θρησκεία τους. Αυτό που εννοώ είναι ότι στον δικό μας πολιτισμό δεν υπάρχει χώρος για μουεζίνηδες και μιναρέδες, για ψευτο-εγκράτειες, για το ταπεινωτικό τσαντόρ, για την εξευτελιστική μπούρκα. Ακόμη κι αν υπήρχε χώρος γι’ αυτούς τους ανθρώπους, εγώ δεν θα τους τον παραχωρούσα. Γιατί θα ήταν σαν να έσβηνα την ταυτότητά μας, σαν να εκμηδένιζα τα επιτεύγματά μας. Θα ήταν σαν να έφτυνα κατάμουτρα την ελευθερία την οποία κερδίσαμε, τον πολιτισμό που έχουμε αναπτύξει, την ευημερία που έχουμε αποκτήσει. Θα ήταν σα να ξεπουλούσα τη χώρα μου, την πατρίδα μου. Κι η χώρα μου, η πατρίδα μου δεν είναι προς πώληση.

Πραγματική σκύλα, σκληρή, ,απάνθρωπη αυτή η Φαλάτσι. ΄Αξια θυγατέρα του συμπατριώτη της  (πατριωταράς κι αυτός)    Μουσολίνι.

Πέρα από την τρικυμία που έχει στο κρανίο. Για τις αντιφάσεις, τις εσωτερικές της συγκρούσεις, την παντελή έλλειψη επιχειρημάτων,  τι να πει κανείς, διαβάζοντας όσα παρανοϊκά, ανυπόστατα και χολώδη γράφει για τους εξαθλιωμένους μετανάστες στην Ιταλία;

Άυτή η γυναίκα είχε ανέκαθεν    όλα τα χαρακτηριστικά μιας ψυχασθενούς. Το διαπιστώνει κανείς αμέσως,  διαβάζοντας κείμενά της σε εφημερίδες και περιοδικά της εποχής της.  

Εδώ, μισεί τον ξένο, τον  διαφορετικό, το μη Ιταλό, γιατί,φυσικά, μισεί πρώτα τον εαυτό της. Δεν τον σέβεται δεν τον εκτιμά. Οι πατριωταράδες, οι φασίστες, οι Ναζί έχουν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Πρωτίστως. Δεν προχωράς  σε τέτοιες απάνθρωπες επιλογές,  αν είσαι ψυχικά υγιής, αν τα έχεις καλά με σένα τον ίδιο. 

Και να σκεφτεί κανείς πως αυτό το τέρας  υπήρξε κάποτε η αγαπημένη του δικού μας εδώ ηρωικού Αλέκου Παναγούλη. Θα “τρίζουν τα κόκαλά” του.