ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ,ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

 

1. ΕΚΛΕΨΕ  ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ  ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ Η…ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ!
2.  ΑΣ ΤΙΜΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ  ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

_________________________________________________________ 

1. ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕ ΜΠΕΖΟ-ΖΟΥΓΑΝΕΛΗ
Κατάμεστο το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου -18.000 θεατές είδαν τις «Εκκλησιάζουσες»
Κατάμεστο το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου -18.000 θεατές είδαν τις «Εκκλησιάζουσες» [εικόνες]
 

Κατάμεστο ήταν την Παρασκευή, 31 Ιουλίου και το Σάββατο 1η Αυγούστου το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με 18.000 θεατές να σπεύδουν να δουν τις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου.

Η παράσταση, μια πολιτική κωμωδία-σάτιρα από τις πιο χαρακτηριστικές του Αριστοφάνη παρουσιάζεται από το Εθνικό Θέατρο το φετινό καλοκαίρι, σε μετάφραση Μίνωα Βολανάκη. Πάντως, ήδη φάνηκε πως το κοινό την αγκάλιασε ανταποκρινόμενο μαζικά στην Επίδαυρο -έναν από τους σταθμούς της περιοδείας- και καταχειροκτροτώντας τους συντελεστές.

Λίγα λόγια για το έργο

Μετά την ήττα της Αθήνας στον Πελοποννησιακό πόλεμο, η διαφθορά και οι ανισότητες έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Έτσι, οι Αθηναίες, με πρωτοβουλία της Πραξαγόρας, αποφασίζουν να αντιδράσουν δυναμικά. Μεταμφιεσμένες σε άντρες, πηγαίνουν κρυφά στην Εκκλησία του Δήμου και περνούν ένα ψήφισμα που τους δίνει την εξουσία. Επιβάλλουν τις πολιτικές τους μεταρρυθμίσεις και εφαρμόζουν περιουσιακή και ερωτική κοινοκτημοσύνη. Ωστόσο, η υλοποίηση του προγράμματός τους θα αποδειχτεί ουτοπική και θα υπονομευθεί από διαδοχικές κωμικοτραγικές καταστάσεις. Ο ποιητής μέσα από τους χιουμοριστικούς διαλόγους και τα σπαρταριστά επεισόδια της πολιτικής αυτής κωμωδίας, εκφράζει την πικρία του για την αδιέξοδη κατάσταση της Αθήνας, μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου.

Η τελευταία φορά που παρουσιάστηκαν οι «Εκκλησιάζουσες» από το Εθνικό Θέατρο ήταν το 1996 σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, με τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο Πραξαγόρα και τον Γιώργο Μοσχίδη Βλέπυρο.

Συντελεστές

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Μπέζος
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Γαβαλάς
Μουσική – Στίχοι: Κωστής Μαραβέγιας
Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ντένια Στασινοπούλου

Δεν καταφέραμε, αν και το προγραμματίζαμε,  να δούμε την παράσταση.  Φίλοι, όμως,  που την είδαν,  την απόλαυσαν. Είπαν πως ήταν μια από τις καλύτερες “Εκκλησιάζουσες” και με πολλή…Κωνσταντοπούλου. 

___________________________________________________________________
2. Handelsblatt: Ο κίνδυνος χρεοκοπίας δεν έχει αποτραπεί για την Ελλάδα
Handelsblatt: Ο κίνδυνος χρεοκοπίας δεν έχει αποτραπεί για την Ελλάδα
 

«Ακόμη δεν διασώθηκε (η Ελλάδα)» είναι ο τίτλος άρθρου στη σημερινή έντυπη έκδοση της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt.

«Μετά το χάος των τελευταίων μηνών οι πιστωτές της Ελλάδας χαίρονται ακόμη και με μικρές επιτυχίες», γράφει η εφημερίδα σημειώνοντας ότι οι ειδικοί των τεσσάρων θεσμών διαμένουν πλέον στο Hilton, αποκτούν πρόσβαση στα υπουργεία ενώ οι διαπραγματεύσεις έχουν ξεκινήσει από την περασμένη Παρασκευή. Ιδιαίτερα κολακευτικά είναι τα σχόλια της Κομισιόν που εκτιμά ότι «οι συνομιλίες για το τρίτο πρόγραμμα βρίσκονται σε καλό δρόμο. Θέλουν συμφωνία με κάθε τίμημα’, αναφέρει εκπρόσωπος της ευρωζώνης. Ορισμένες χώρες, ανάμεσά τους η Γερμανία, είναι σαφώς πιο επιφυλακτικές.

Και στη διευρυμένη τετραμερή όμως δεν συμμερίζονται όλοι την ευφορία των συναδέλφων από τις Βρυξέλλες. Οι σχέσεις με την ελληνική κυβέρνηση μπορεί να ‘βελτιώθηκαν’, εντούτοις δεν έχουν ακόμη ‘ομαλοποιηθεί’. Το ότι αναδεικνύονται σε τόσο μεγάλο βαθμό οι επιτυχίες οφείλεται μάλλον στη στενότητα του χρόνου. Στις 20 Αυγούστου η Ελλάδα πρέπει να εμβάσει 3,2 δις ευρώ στην ΕΚΤ. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει εκταμιευτεί η πρώτη δόση. Στο Βερολίνο θεωρούν το χρονοδιάγραμμα αυτό κάτι παραπάνω από φιλόδοξο. Την ίδια ώρα όμως πολλές χώρες απορρίπτουν μια νέα χρηματοδότηση-γέφυρα. Με δεδομένη τη δύσκολη αυτή κατάσταση εκπρόσωπος της τετραμερούς προειδοποιεί: ‘Ο κίνδυνος χρεοκοπίας δεν έχει αποτραπεί’. Σύμφωνα με τον ίδιο το Graccident εξακολουθεί να είναι πιθανό».

Ξένα και ελληνικά μέσα της εμπορικής δημοσιογραφίας, όπως το παραπάνω έντυπο, συνεχίζουν να τρομοκρατούν και να αποπροσανατολίζουν τον κόσμο. Λύσσαξε όλο αυτό το διάστημα  της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη  η διεθνής βιομηχανία παραπληροφόρησης.  Εφημερίδες, περιοδικά, κανάλια, σάιτ, μπλογκ,  ραδιόφωνα καθένα για τους δικούς του λογους και πρωτίστως για την… κονόμα, παρουσίαζαν σενάρια, χάλκευαν και παραποιούσαν  στοιχεία, διαστρέβλωναν ειδήσεις και περιστατικά, διέσπειραν τρόμο , πανικό και απελπισία.

Για την κρίση στην Ελλάδα και τί δεν είπαν! Χιλιάδες όσοι αυτοκτόνησαν από απόγνωση και οικονομική ανέχεια. ΄Αλλοι, κατά εκατοντάδες , έψαχναν  σε κάδους για σκουπίδια να χορτάσουν την πείνα τους. Παιδάκια στα σχολεία  “έπεφταν από τα πόδια” τους, γιατί τα γονάτιζε η  πείνα. Κοριτσάκια  εκδίδονταν για πέντε ευρώ τα πεζοδρόμια . Απίστευτη μυθολογία, παραποίηση, εξαπάτηση, σκοπιμότητα.

Το χειρότερο ήταν-είναι  πως στην επιχείρηση αποπροσανατολισμού της παγκόσμιας “κοινής γνώμης” η εμπορική δημοσιογραφία (το συνηθίζει και όχι μόνο στη περίπτωση της Ελλάδας)  επεστράτευε  πάντα και κάποιο  σπουδαιοφανή δημοσιογράφο-ανταποκριτή, ένα …νομπελίστα  οικονομολόγο ή περισπούδαστο φιλόσοφο -κοινωνιολόγο ,για να στηρίξουν εκείνο ακριβώς το μήνυμα που επιζητούσε να περάσει η επιχείρηση. Ηταν τέτοιος μάλιστα ο ζήλος του εκάστοτε…ειδικού  που εύκολα και επάξια  θα διεκδικούσε   και θα κέρδιζε (και μάλιστα χωρίς αντίπαλο)  «χρυσό μετάλλιο»… μπαρουφολογίας, παραφιλολογίας, ανευθυνότητας, εικασίας ,πιθανολόγησης  και φυσικά έλλειψης  συνέπειας, δεοντολογίας και σεβασμού στην επιστήμη,που εκπροσωπούσε. Και το κακό είναι πως  συνεχίζουν οι άθλιοι (έμποροι παραπληροφόρησης και τσιράκια «ειδικοί») το σιχαμερό έργο της  υπερπαραγωγής σκουπιδοτροφών   ,αλλά και οι πελάτες τους την ασύδοτη  κατανάλωση και  τη βουλιμική  σκουπιδοφαγία τους. 

΄Ετσι,όμως,  συνέβαινε πάντα, δεν είναι φαινόμενο σύγχρονο. Απλώς,  λόγω της ανάπτυξης της τεχνολογίας, το πρόβλημα πήρε εκρηκτικές  διαστάσεις και έχει πλέον  παγκόσμιες συνέπειες.  Παλιότερα, το έργο της εμπορικής, κατευθυνόμενης είδησης-πληροφορίας-ενημέρωσης, το είχαν αναλάβει οι ιστορικοί. ΄Οσους “γραφιάδες”  ξέρουμε, τουλάχιστον από αρχαιότητας μέχρι σήμερα, έγραφαν ΄και παρουσίαζαν -έκριναν γεγονότα, πρόσωπα, καταστάσεις “κατά το δοκούν”, ανάλογα με τα συμφέροντα, κυρίως οικονομικά,ιδεοληπτικά, εθνικιστικά, θρησκευτικά, φυλετικά ή όποια άλλα εξυπηρετούσαν.

Η Ιστορία καταταλαιπωρήθηκε (και συνεχίζει)  από πένες βουτηγμένες το μελάνι της σκοπιμότητας, της παραπληροφόρησης, της διστρέβλωσης,της έλλειψης αντικειμενικότητας. Το ίδιο και η δημοσιογραφία. Η τελευταία,μάλιστα με πλήθος… αμαρτιών και αμαρτωλών αφεντικών και εκπροσώπων. Οι εξαιρέσεις είναι πια  μετρημένες στα δάχτυλα. ΄Οσα χρόνια τα (κατ΄ευφημισμό) ΜΜΕ    μονοπωλούν την είδηση-πληροφορία, την κατασκευάζουν όπως θέλουν, μέσα  στα χαλκεία,  τα οποία  εδρεύουν στην επιχείρηση, η οποία λειτουργεί πλέον με νόμους εμπορίου.

Ουδείς έχει δικαίωμα να στηρίζει αυτού του είδους τη στρατευμένη πληροφόρηση. Οι πελάτες, που  δίνουν ζωή και μακροβιότητα σ΄αυτούς τους ανήθικους “προαγωγούς”  της Ιστορίας και της δημοσιογραφίας ,είναι το ίδιο ένοχοι και υπεύθυνοι για το βιασμό της πληροφορίας-ενημέρωσης σε παγκόσμια κλίμακα.

Είναι καιρός να σταματήσει επιτέλους ο κόσμος ,  να  “τιμά” το μαφιόζικο αυτό κύκλωμα  με το κλικ στο πληκτρολόγιο,  με το άνοιγμα της εφημερίδας και του περιοδικού ,  την ανάγνωση της  διαφήμισης, την πληρωμή της συνδρομής,  την  αγορά του ογκώδους κυριακάτικου εντύπου  με τα χαϊμαλιά, τα… σιντιά και τα παιδικά σωσίβια! Ας μη συμμαχήσουμε μαζί τους, ας μη “βάζουμε  πλάτη” να συνεχιστεί το έγκλημα της εξαπάτησης των γενεών, της απόκρυψης των πραγματικών αιτιών και των αποτελεσμάτων από τους  χειρισμούς των  πρωταγωνιστών του ιστορικού γίγνεσθαι.  

Να θυμάσαι πως κάθε φορά που ξεφυλλίζεις ένα δικό τους έντυπο, σερφάρεις στις σελίδες και τους ιστότοπους όπου εκθέτουν την πραμάτεια τους , που  ακούς τις πειραγμένες-πέτσινες  ειδήσεις και τις κριτικές τους,  αυτόματα γίνεσαι συνένοχος  στο έγκλημα  της κακοποίησης της αλήθειας και καθυστέρησης της εμπέδωσης στον παγκόσμιο άνθρωπο  της φυσικής ηθικής ,της τάξης και της νομιμότητας.

Κάθε φορά, που  έστω κι αθέλητα ή από περιέργεια  ανοίγεις  τον τηλεποτικό σου δέκτη και αφήνεις  να αποπατούν στο σαλόνι σου με  τις ανακρίβειες, τις σκοπιμότητες ,τη στράτευση , τη λεηλασία του μυαλού   που υπηρετούν ο   Χατζηνικολάου, ο Πρετεντέρης, ο  Βαξεβάνης, η Στάη, η  Τρέμη και οι λοιποί σκοταδιστές του αιώναα μας, όσο επιτρέπεις στους Βαρδηνογιάννηδες, τους Λάτσηδες, τους Μπόμπολες και τους Ψυχάρηδες να αφεντεύουν , να πατρονάρουν,να χαλιναγωγούν, να λογοκρίνουν, να κατευθύνουν  την ενημέρωση, την είδηση, την κριτική, την ψυχαγωγία, φορτώνεσαι τεράστιο μερίδο ευθύνης  από το  βιασμό της αλήθειας και τη ανάδειξη στη θέση της   του δεινού, συκοφαντικού,του ολέθριου ψεύδους.

Ψάξτε ,ανακαλύψτε  και τιμήστε την αλήθεια. Μην ειτρέπετε σε κανένα να ασχημονεί στο μυαλό σας, να νοθεύει-αποσυναρμολογεί  την κριτική σας ικανότητα και την αισθητική σας. Κρατήστε τους   μακριά από  τις οθόνες , τα μάτια και τα αυτιά σας. 

Ελάτε να χτίσουμε εξ αρχής το οικοδόμημα της Ιστορίας.  Τα περισσότερα απ΄αυτά που έχουν διασωθεί ως ιστορικό  υλικό,  είναι κατευθυνόμενα  ψεύδη. Το ίδιο και οι  ειδήσεις, οι κρίσεις,οι απόψεις με τα οποία σας βομβαρδίζει η εμπορική δημοσιογραφία.

Να χτίσουμε τον κόσμο σε στέρεες βάσεις. Πιο στέρεος πυλώνας από την αλήθεια δεν υπάρχει Και στην προσωπική και στη δημόσια ζωή. Και σήμερα η παγκόσμια κοινωνία υποφέρει περισσότερο από την έλλειψη της αλήθειας, παρά από “ψωμί” .΄Οταν θα ανακαλύψουν οι άνθρωποι  την αλήθεια ως δια μαγείας θα ηττηθούν κατά κράτος και η πείνα και οι άλλες παθογένειες-μάστιγες του πλανήτη μας. Η αλήθεια είναι η εγγύηση της ειρήνης, της ασφάλειας, της ευμημερίας, της ευνομίας,της φυσικής ζωής και της ηθικής των σημερινών γενεών και εκείνων που έρχονται.