Αμπελόκηποι: Συνεχίζονται οι έρευνες
“Η Αντιτρομοκρατική συνεχίζει τις έρευνες για το ποιος μπορεί να ήταν ο στόχος της επίθεσης που προετοίμαζε η ομάδα της οδού Αρκαδίας, αλλά και για το σύνολο των εμπλεκόμενων.
‘Μέχρι σήμερα έχουν ταυτοποιηθεί τέσσερα πρόσωπα. Ο 36χρονος άντρας που διαμελίστηκε από την έκρηξη, η 33χρονη που νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο μετά τον τραυματισμό της στο διαμέρισμα, η 30χρονη που φέρεται να είχε τα κλειδιά του σπιτιού και ο 31χρονος που εμφανίστηκε στην Αντιτρομοκρατική και συνελήφθη”.
******
Να αλλάξουμε τον κόσμο με τις μπόμπες; Αν θα μπορούσαμε, ναι. Αρκεί να άλλαζε μόνιμα και σταθερά. Και ο νέος κόσμος, που θα γεννιόταν από τέτοια βία, να μην ξαναγύριζε σε καθεστώτα, (δια)κυβερνήσεις και αρχηγούς.
Η εξουσία είναι η μαμή της Ιστορίας. Χωρίς εξουσιαστές, δε θα υπήρχε βία. Και δε διατύπωσε ο Μαρξ αρκούντως ιστορικά τεκμηριωμένη την αρχή πως όλες οι συγκρούσεις, έχουν κίνητρα «υλικά”. Αν τα κίνητρα των ιδεοληψιών, των ιδεασμών, των όποιων –ισμων εμπερικλείουν και τέτοια, δε δικαιολογείται η ισοπεδωτική άποψη για την επίκληση των οικονομικών και μόνο αιτιών των πολέμων , της αιματοχυσίας και της βαρβαρότητας μεταξύ των ανθρώπων από τους ισχυρούς στους αιώνες. Η γενίκευση και η αυθεντία , άλλωστε, είναι προνόμια μόνο της Φύσης και των νόμων της. Η χρήση τους από τον άνθρωπο είναι κατά-χρηση και λαθεμένη εξ ορισμού της ιδιότητας και των περιορισμένων ικανοτήτων του.
Η αποδοχή ενός τέτοιου μαρξιστικού δόγματος, θα πέταγε έξω τις μισές σελίδες της Ιστορίας. Η επιστήμη του Θουκυδίδη, αντίθετα καταδεικνύει και διατρανώνει πως η ανθρώπινη άγνοια, η μισαλλοδοξία, ο φανατισμός, η πίστη σε ιδεασμούς, σε «είδωλα» και «φαντάσματα» πυροδοτούν τα βάρβαρα ένστικτα, παρά η «πείνα» από μόνη της. Εύκολα το «στομάχι» και αν δε γεμίσει, «μαλακώνει». Στην πείνα των ενστίκτων του ο άνθρωπος ,είναι δύσκολο να κυριαρχήσει.
Η εξουσία δεν έχει πρώτο κυτταρικό συστατικό τη βία, αλλά την επιβολή της ανελευθερίας για να ισχύσει η βούληση του εξουσιαστή. Και αυτή πρωτίστως, αφορά τη στέρηση της ικανότητας να ζει ο εξουσιαζόμενος στη φυσική κατάσταση της ελευθερίας του. Η χρήση βίας είναι επακόλουθο αυτής της αλληλουχίας.
Βαίνουμε σε αντιεξουσιαστικές κοινωνίες. Η κατάργηση του «ηγέτη»-«κράτους» θα είναι στο εξής η ισχυρότερη από τις απαιτήσεις των κοινωνιών. Η παρουσία τους στους αιώνες και ο τρόπος που ασκούν την εξουσία τους, είτε με τη βία και την επιβολή, είτε με διαφθορά και καταπάτηση -στέρηση ακόμα και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων (ανελευθερία), καθιστούν αναπόφευκτη την κατάργησή τους και την αντικατάστασή τους από άλλες μορφές διακυβέρνησης των κοινωνιών.
Οι «νόμοι» και στις αντιεξουσιαστικές κοινωνίες ,όμως, δεν πρόκειται να καταργηθούν. Η ίδια η Φύση, άλλωστε, διδάσκει και απαιτεί υπακοή και συμμόρφωση στους δικούς της νόμους . Και μάλιστα με επιβολή κυρώσεων, αν παραβιαστούν. Η διαφορά τους με τους ανθρώπινους είναι πως τούτοι εξυπηρετούν τα συμφέροντα των ισχυρών, των αρχόντων (του κράτους) , όχι των αρχομένων. Σε αντίθεση με τη Φύση που ζητάει απόλυτο σεβασμό και προσήλωση στις αρχέγονες, διαχρονικές, απαράγραπτες και αναντικατάστατες αρχές της, όπως είναι οι κυρίαρχες, ελευθερία , ισότητα, δικαιοσύνη. Οι ιδεασμοί και οι απλουστεύσεις για το «μεγάλο ψάρι που τρώει το μικρό» και «όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίσια» ,άρα κάποιοι πρέπει να «εξέχουν» σε μπόι και «απολαβές» από τους άλλους, αφορούν άλογα ζώα κι όχι το μοναδικό έλλογο του πλανήτη, που είναι ο άνθρωπος.
Όλα δείχνουν πως πριν τις αντιεξουσαστικές, οι κοινωνίες, θα περάσου πρώτα από την καθολική επικράτηση της «Μηχανής» που θα οδηγήσει και στην άσκηση εξουσίας από την ίδια. Η τεχνητή Νοημοσύνη , το «Ρομπότ», θα αντικαταστήσουν την αποτυχημένη ανθρώπινη.
Το ζητούμενο και αδύνατο από τώρα να καθοριστεί , είναι ποια «εξουσία» στη σημερινή της μορφή και τί είδους χαρακτηριστικά θα διαθέτει , όταν επιχειρήσει να παραδώσει τα «κλειδιά» στη «Μηχανή», για να την αντικαταστήσει. Θα δώσει εντολή στην «ομάδα των σοφών» να προγραμματίσουν τους «αλγόριθμους» του κυβερνήτη «Ρομπότ» ένας μελλοντικός «Μπάιντεν» ή ένας «Τραμπ»;
Αν οι λαϊκές κατακτήσεις με κυρίαρχη τη συνειδητοποίηση των μελών της κοινωνίας , για την απόκτηση συμπεριφορών «πολίτη» καταφέρουν να αναδείξουν συνετές εξουσίες, που θα κηρύξουν την επανάσταση μιας τέτοιας «κοσμογονικής» αλλαγής στη διαχείριση τους, τότε η ημέρα της αντιεξουσιαστικής κοινωνίας, θα έχει ξημερώσει. Αν όχι, ο ΄Οργουελ θα έχει αποτύχει να συλλάβει το μέγεθος της καταπίεσης, της σκληρότητας και της αφροσύνης των καθεστώτων – «Αρμαγεδώνα».
Οι «μπόμπες και το πιστόλι» του “αντάρτη πόλεων” είναι τα πιο ισχυρά προσχήματα της απομάκρυνσης ,ακόμα και της οριστικής καταδίκης της αντιεξουσιαστικής κοινωνίας. Ο τραμπισμός και πουτινισμός αυτές, ακριβώς, τις αφορμές χρειάζονται για να διαιωνίζουν τα καθεστώτα τους.
Τον κόσμο θα τον αλλάξει η «Μηχανή», που θα προγραμματιστεί από τη σύνεση, τη σοφία, τα ανθρωποκεντρικά ιδεώδη. ΄Όχι οι μπόμπες. Η Ιστορία, επιβεβαιώνει την αρχή πως η βία οδηγεί σε βία . Ακόμα χειρότερα. Ο «γιος της πλύστρας» καιροφυλακτεί να στήσει το ίδιο καθεστώς με εκείνο που γκρέμισε.
Αν η «μπόμπα» λειτουργεί, ως εκτόνωση της συσσωρευμένης οργής του κατασκευαστή και χρήστη της ή αποτελεί «μήνυμα» στην εξουσία , είναι προσωπικό του ζήτημα. Βεντέτα. Ακόμα κι αν τη χαρακτηρίσουμε πολιτική την πρόθεσή του.
Δε συνειδητοποιεί ,όμως, πολίτες. Ούτε αφυπνίζει ή οδηγεί σε πολιτική δράση, τη «μάζα». Αντίθετα, την αδρανοποιεί . Ο «αντάρτης» υποκαθιστά τη δική του συνειδητοποίηση ευθύνης και ανάληψης δράσης. «Κάνουν οι άλλοι για μένα ό,τι εγώ φοβάμαι ή δεν με παίρνει να κάνω». Καθηλώνει στον καναπέ , μορφοποιεί και προσφέρει την ξένη δράση ως “ποδοσφαιρικό” ,τηλεοπτικό θέαμα με αμέτοχο , απόντα το θεατή απο το “γήπεδο”.
Ακόμα χειρότερα, αν τέτοιο «πιστόλι», το κρατάει στα χέρια του ο «γιος της πλύστρας». Εύκολα θα μετατραπεί σε τυφλή βία. Προς θρίαμβο και δόξα πάλι της εξουσίας, που θα συνεχίζει εσαεί να είναι η μαμή της Ιστορίας.