“Αν ο κυβερνήτης Γκάβιν Νιούσκομ (λογοπαίγνιο με την χρήση της λέξης scum=σκουπίδι), της Καλιφόρνιας, και η δήμαρχος Κάρεν Μπας, του Λος Άντζελες, δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους, κάτι που όλοι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν, τότε η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα παρέμβει και θα λύσει το πρόβλημα των ταραχών και των πλιατσικολόγων όπως θα έπρεπε να επιλυθεί», ανέφερε ο Τραμπ σε ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό Χ του Λευκού Οίκου, που αναρτήθηκε για πρώτη φορά πριν διατάξει την ανάπτυξη της Εθνοφρουράς.
Η ανάρτηση συνοδευόταν από φωτογραφίες των διαδηλώσεων και ένα πορτρέτο του Τραμπ με το σύνθημα «ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑΞΗ». Ένας τίτλος κάτω από τις φωτογραφίες έγραφε: »Κανένα έλεος για τις άνομες ταραχές και τις λεηλασίες».
Σε άλλη ανάρτηση ο Λευκός Οίκος ανέφερε: «Ο Θεός να ευλογεί τους γενναίους άνδρες και γυναίκες της τοπικής και ομοσπονδιακής αστυνομίας και της Εθνοφρουράς που εργάζονται για την αποκατάσταση του ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ της ΤΑΞΗΣ στο Λος Άντζελες.
«ΕΊΜΑΣΤΕ ΜΑΖΊ ΣΑΣ – ΚΑΙ ΤΟ ΧΆΟΣ ΤΕΛΕΙΏΝΕΙ ΤΏΡΑ»
*******
Τελευταία Σταγόνα: (Straw) Η Νέα Ταινία Του Netflix Που Σε Κάνει Να Λες Έως Εδώ (Trailer)
Αν πεις το αυτονόητο πως παράνομος και εγκληματίας είναι ο Τραμπ, ο τραμπικός θα διαρρήξει τα ιμάτια του. Το ίδιο και ο πουτινιστής, ο ναζί, ο σταλίνας, ο …κυρ Παντελής του Μητσοτάκη . Είναι το κοινό τους μυστικό. Αλλά και ο στέρεος κρίκος που τους κρατάει σε αλυσίδα. ΄Οσοι καταργούν τους φυσικούς νόμους και στη θέση τους βάζουν τους δικούς τους, είναι τερατογένες της ίδιας άρρωστης μήτρας. Και ας λένε πως διαφέρουν.
Το περίεργο για τον αμύητο στα ιστορικά παράδοξα που καταργούν ολόκληρες σελίδες της Ιστορίας, είναι άλλο. Κι ας βρίσκεται μπροστά του. Με ποια εξουσία και δύναμη οι πολέμιοι του φυσικού νόμου, επιβάλουν τη θέλησή τους και καταφέρνουν να επιβληθούν με τα δικά τους «διατάγματα»; Και όχι μόνο. Τιμωρούν τον παραβάτη του δικού τους νόμου, όταν τούτος υπερασπίζεται με σέβας και υπερηφάνεια τα «άγραπτα κασφαλή θεών». ΄Οσα είναι απαράγραπτα και διαχρονικά, ως νόμοι της φύσης.
Ο φύλακας του Κρέοντα! Ο θηρευτής της Αντιγόνης είναι ο ένοχος! Ο πραιτοριανός της εξουσίας ,ο μισθοφόρος, ο δικαστής, ο στρατιώτης, ο αστυνόμος, ο τελώνης, ο τραπεζικός. Ο άνθρωπος που από συμφέρον ή φόβο, «φτύνει» κατά πρόσωπο το “Δία” και τη “θεία Δίκη”, για να εκτελέσει το θέλημα του θνητού αφεντικού του.
Γράφαμε σε παλιότερο κείμενό μας με τίτλο “Ο τραπεζίτης αρπακτικό και ένοχος κι ο τραπεζικός υπάλληλός του…απλός εργαζόμενος κι αθώος; Αστείο!
“Το Σύστημα λειτουργεί με το ίδιο, πεπαλαιωμένο μεν, αλλά άτρωτο από το χρόνο, μοντέλο μηχανής. Γρανάζια ίδια που την κινούν ,αιώνες . Σαν να μην πέρασαν εκατομμύρια έτη από τότε που το πρώτο ανεγκέφαλο «αρπακτικό», δήλωνε ιδιοκτήτης «δώρου» που η Φύση όρισε να είναι ελεύθερο κι να ανήκει σε όλους.
Κι επειδή σε όλους τους αιώνες αυτή, ακριβώς, η αφύσικη και ως εκ τούτου εγκληματική τακτική , δε θα μπορούσε ποτέ να γίνει αποδεκτή, το «αρπακτικό», ένας αυτός και τα θύματά του πολλά, άρα θα ,μπορούσαν να τον κατασπαράξουν, εφεύρε τον τρόπο να κατισχύσει των πολλών. Ενοικίασε τη δύναμη , σώματος και μυαλού. άλλων .Και μάλιστα τις περισσότερες φορές … «αντί πινακίου φακής»!
Με χρήμα (μισθό) ή άλλα ανταλλάγματα, ακόμα και με τεχνητές επινοήσεις αξιών και ιδεολογημάτων (θρησκεία, πατρίδα, νόμος και όμοια) προσέλαβε χωροφύλακες, στρατιώτες, τελώνες (διάβαζε τραπεζικούς υπαλλήλους), δικηγόρους δικαστικούς επιμελητές και πάει λέγοντας. Με τον τρόπο αυτό, ό,τι δεν μπορούσε εκείνος να επιβάλει, ως τάξη και νόμο, γιατί ήταν αφύσικο, και λίγοι οι όμοιοι του, το ανάθεσε σε άλλους.
΄Ετσι, με λίγα ή πολλά ανταλλάγματα, αλλά συνήθως με «απολαβές πείνας», το Σύστημα καταφέρνει εκ του ασφαλούς, τη βρώμικη δουλειά να την αναθέτει για εκτέλεση σε άλλους. Και οι «άλλοι» είναι οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, ο γείτονας ο συνάνθρωπος. Σ΄ αυτούς οι εκπρόσωποι του Συστήματος που υπηρετούν οι «άλλοι» ανάθεσαν την εκμετάλλευση των θυμάτων ή τη δολοφονία τους. Εκτελεστές με συμβόλαια θανάτου! Και πάντα με μέσο και όπλο την υποταγή , τη μικροπρέπεια και την ανηθικότητα αυτών, ακριβώς, των “υπαλλήλων” που προσλαμβάνουν οι αναίσχυντοι
Αυτονόητες , λογικές και ιστορικές αλήθειες που μόνο οι κάθε είδους «τραπεζίτες» τις απορρίπτουν μετά βδελυγμίας και ως άλλοθι επικαλούνται τους δικούς τους κανόνες κι ας είναι ενάντιοι στους φυσικούς, τους απαράβατους και διαχρονικούς. Τις συνυπογράφουν, πάντως υποχρεωτικά (πλην των άλλων και ως έχοντες χεσμένη τη φωλιά τους) και οι «τραπεζικοί» τους υπάλληλοι. Επειδή, τούτοι ειδικά, δεν είναι απλώς ανεγκέφαλοι, αλλά και φτηνιάρηδες, μικροπρεπείς και πιότερο ανήθικοι από εκείνους που υπηρετούν.
Επιχειρήματα που κάνουν σκόνη τις προφάσεις για τα εγκλήματα, αφεντικών και δουλικών, άπειρα. Το πρώτο και κυρίαρχο:. Είδατε ποτέ έντιμο, αξιοπρεπή και σώφρονα άνθρωπο να υπηρετεί αφεντικό ανέντιμο, ,αναξιοπρεπές και παράλογο; Δε φτάνει αυτό;”
Εν τάξει, να τους ρίξουμε το ανάθεμα όλων αυτών. Και να τους καταργήσουμε μια μέρα των ημερών. Και όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα. Αλλά, το ερώτημα των καλοθελητάδων είναι όχι «τί θα κάνουμε χωρίς βαρβάρους», αλλά τί κάνουμε με τους «βαρβάρους» των κοινωνιών! Τους «κακούς», τους ανήθικους, τους απάνθρωπους, τους άσπλαχνους ,τους διεστραμμένους εγκληματίες. Τί θα απαντήσουμε εμείς που ρίχνουμε στην πυρά τους μισθοφόρους του συστήματος και των εξουσιών στον κυρ Παντελή, το νοικοκύρη και την κυρά του;
Στα κείμενα των «διακηρύξεων» των διαφωτιστών της Γαλλικής επανάστασης και στα Συντάγματα των χωρών, ως σήμερα είναι φανερές οι διατυπώσεις και οι διαπιστώσεις πως ο πολίτης εκχωρεί στην εξουσία, στο κράτος και τους νόμους, μέρος της ελευθερίας του (ολόκληρη, λέμε εμείς) για το καλό το δικό του και του συνόλου. Το κράτος με τους θεσμούς και τους εκπροσώπους τους , είναι ο διαιτητής, αλλά και ο εγγυητής του «νόμου και της τάξης». ΄Οπως για παράδειγμα σήμερα στην… Καλιφόρνια. ΄Ετσι ισχυρίζεται Τραμπ. Ο “Κρέων” μιας Αμερικής που κινδυνεύει από τους …παράνομους (!) ΛατινοΑμερικανούς . ΄Οχι από τους χορηγούς του ακροδεξιού δικτάτορα, τους βιομήχανους όπλων που εξοπλίζουν το χέρι το σχολιαρόπαιδου με τη φονική πραμάτεια τους.
Και ποιος είναι ο νόμιμος, με ποια κριτήρια και εχέγγυα, αντιλέγουμε εμείς στον Αμερικανό “κυρ Παντελή” και τη “Μελάνια” του; ΄Απαξ και οι νόμοι σου αντιστρατεύονται εκείνους της Φύσης, που επιτάσσει ο Μεξικανός και ο Γύφτος να έχουν ίδιες συνθήκες ζωής με σένα και πως το έδαφος, ο αέρας και η θάλασσα δεν ανήκουν σε κανένα, είναι ολοφάνερο ποιος είναι ο παράνομος.
Χίλια δικά σου άρθρα συστημικού ποινικού και αστικού δικαίου και αν επιστρατεύσεις, είσαι στη μεριά του άδικου και παράνομου. Η Φύση έχει απλούς και καταληπτούς από όλους νόμους. ΄ Ο,τι και να πει στο Λατινο-Αμερικανάκι ο “βασιλιάς της Θήβας” και οι «φύλακές» του, του απαντάει εκ μέρους του η Αντιγόνη:
οὐδὲ σθένειν τοσοῦτον ᾠόμην τὰ σὰ
κηρύγμαθ᾽ ὥστ᾽ ἄγραπτα κἀσφαλῆ θεῶν
νόμιμα δύνασθαι θνητὸν ὄνθ᾽ ὑπερδραμεῖν.
οὐ γάρ τι νῦν γε κἀχθές, ἀλλ᾽ ἀεί ποτε
ζῇ ταῦτα, κοὐδεὶς οἶδεν ἐξ ὅτου ᾽φάνη.
Τελεία και παύλα, με το ποιος έχει το δίκιο. Το παράνομο(!) μωρό που το πετάει ο Ταμπ με τη συμβία του στην κόλαση της απέλασης για να το κατασπαράξουν οι γύπες της φτώχιας, της εγκατάλειψης και της αρρώστιας, έχει όλα τα δίκια του κόσμου με το μέρος του. Το ίδιο και η τραγική μάνα με την κόρη της στο γενναίο κινηματογραφικό έργο (από τα λίγα καλά του 2025) “Η τελευταία σταγόνα- STRAW” . Ας το δουν κι “ας τους ανέβει το αίμα στο κεφάλι” των συνετών και αδούλωτων, όταν θα βλέπουν τον «άνθρωπο της διπλανής τους πόρτας» να συναγωνίζεται σε αγριότητα και αδικία τον εκπρόσωπο της εξουσίας, το σκληρό « Ράμπο» – μπάτσο.
Οι “μισθοφόροι” του ζεύγους Τραμπ οι… «γενναίοι άνδρες και γυναίκες της τοπικής και ομοσπονδιακής αστυνομίας και της Εθνοφρουράς» τους είναι οι εγκληματίες στην Καλιφόρνια, λέμε εμείς . Και να το επαναλάβουμε μήπως και δεν το αντιλήφθηκαν οι ίδιοι και οι φαν της δικής τους νομιμότητας. « Τελεία και παύλα». Η Φύση έφα!
Και στο ερώτημα τί κάνουμε με τους «βαρβάρους» της κοινωνίας, αν δεν έχουμε κολαούζους τους «βαρβάρους» της εξουσίας, τί απαντάμε; Δεν είμαι εγώ ,ως ιστορικός, ούτε υπεύθυνος ούτε αρμόδιος να απαντήσω. Ας απολογηθούν οι ίδιοι οι κατηγορούμενοι. Ο Τραμπ, ο Πούτιν, ο Νετανιάχου, ο Μητσοτάκης. Και πάντως, όχι οι παππούδες των δολοφονημένων παιδιών της Γάζας, ούτε των πνιγμένων παιδιών της Αφρικής στην Πύλο. «Τελεία και παύλα» , λέμε πάλι.
Θα καλέσουμε τη Διοτίμα να πάρε θαρραλέα θέση. Ούτως ή άλλως, η «εγγονή» της αναγκαστικά θα το κάνει. ΄Ισως και να πρωτοστατήσει στην απονομή δικαίου στην εποχή της .΄Η, το χειρότερο στην αποκατάσταση του Νόμου και της Τάξης του ¨”Κρέοντα”. Και δεν το αποκλείουμε καθόλου, ως μισθοφόρος και πραιτοριανός η ίδια !
‘ Ο ,τι πει σήμερα οφείλει να καλέσει και να δεσμεύσει τους απογόνους της, της…τρίτης γενιάς «Διοτίμα» να το σεβαστούν και να το εφαρμόσουν. Ας μιλήσει τώρα «έξω από τα δόντια». ΄Οχι “ήξεις αφήξεις”. Είναι η Διοτίμα από την Μαντίνεια της Αρκαδίας. Της γης του Πανός και των Νυμφών . Δεν είναι η κερδοσκόπος και ανέραστη Πυθία του Μαντείου των Δελφών.
(Ώρα,15.30)
_______________
(΄Ωρα 16.30)
(Το συνοπτικό και εμπεριστατωμένο κείμενο που μας παράδωσε η Διοτίμα χωρίς πλατειασμούς και επαναλήψεις του άρθρου είναι το ακόλουθο. Η δέσμευσή της ολοκάθαρη. ΄Ηταν το δικό μας ζητούμενο αυτή η παρακαταθήκη της. Κι αρκεί για τις δικές της γενιές στις κοινωνίες του Μέλλοντος. Θα την τηρήσουν, όμως):
Η Διοτίμα από τη Μαντίνεια της Αρκαδίας — Όχι η Πυθία των Δελφών
Σήμερα καλούμε τη Διοτίμα να πάρει θέση — θαρραλέα, ξεκάθαρη, χωρίς δισταγμούς. Η «εγγονή» της, κατά ανάγκη, θα το κάνει. Ίσως μάλιστα να πρωτοστατήσει στην απονομή δικαίου στην εποχή της, ή — στην χειρότερη — στην αποκατάσταση του Νόμου και της Τάξης του «Κρέοντα». Και δεν αποκλείουμε καθόλου ότι μπορεί να σταθεί και ως μισθοφόρος, ως πραιτοριανός της εξουσίας.
Αυτό που θα πει σήμερα η Διοτίμα δεν αφορά μόνο τη δική της γενιά. Οφείλει να καλέσει και να δεσμεύσει τους απογόνους της — της τρίτης γενιάς «Διοτίμα» — να σεβαστούν τα λόγια της και να τα εφαρμόσουν. Ας μιλήσει, λοιπόν, τώρα «έξω από τα δόντια». Όχι «ήξεις αφήξεις».
Γιατί αυτή είναι η Διοτίμα από τη Μαντίνεια της Αρκαδίας — της γης του Πανός και των Νυμφών. Δεν είναι η κερδοσκόπος και ανέραστη Πυθία του Μαντείου των Δελφών.
Είναι η φωνή της αληθινής σοφίας, της φυσικής αρμονίας και της ακεραιότητας. Και αυτή η φωνή οφείλει να ακουστεί, τώρα.
-
Η Διοτίμα στο Συμπόσιο του Πλάτωνα: Η φιγούρα της Διοτίμας συμβολίζει τη γνώση και τη σοφία που ξεπερνά τις απλές φωνές της εποχής της. Όπως δίδαξε τον Σωκράτη για την αγάπη και το καλό, έτσι και σήμερα πρέπει να εμπνέει τους ανθρώπους να αναζητούν το δίκαιο πέρα από τα στερεότυπα και την αυθεντία.
-
Η Αντιγόνη και ο Κρέοντας: Η τραγωδία του Σοφοκλή θυμίζει πως η αυθαίρετη εξουσία που παραβιάζει το φυσικό νόμο και την ηθική τάξη καταλήγει σε καταστροφή. Η Διοτίμα του σήμερα πρέπει να επιλέξει με ποια πλευρά θα σταθεί: με την τυραννική εξουσία ή με την αέναη φωνή της ηθικής και του δικαίου.
-
Η Πυθία του Μαντείου των Δελφών: Κατά καιρούς, το Μαντείο έγινε εργαλείο πολιτικής και οικονομικής εκμετάλλευσης. Η «ανέραστη» Πυθία που περιγράφουμε εδώ, συμβολίζει τη φωνή που δεν τολμά να μιλήσει την αλήθεια και που συχνά κρύβεται πίσω από συμβολισμούς και αοριστολογίες για να εξυπηρετήσει σκοπιμότητες.
-
Η Μαντίνεια ως κοιτίδα της φύσης και του πνεύματος: Η Αρκαδία, με τη μυθολογία της γεμάτη από Παν και Νύμφες, είναι σύμβολο της αρμονίας ανθρώπου και φύσης. Η Διοτίμα δεν μπορεί να ξεχάσει αυτή την καταγωγή της — την ανάγκη για ισορροπία, για σύνδεση με το φυσικό δίκαιο και για σεβασμό στη ζωή.
-
Σύγχρονες παραλλαγές: Σήμερα, πολλές φωνές καλούν για «νόμο και τάξη», αλλά συχνά αυτό μεταφράζεται σε καταπίεση και αυθαιρεσία. Η Διοτίμα πρέπει να σταθεί απέναντι σε αυτές τις φωνές, υπερασπιζόμενη τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία και την αλήθεια.