(Η Διοτίμα επί ποδός και επί των ιερών επάλξεων με σκληρή καταγγελία για το έγκλημα στη Γάζα).
Να μη δεχτούμε τη διαστροφή
Η ελληνική κοινωνία, οι ελεύθεροι πολίτες, οι διανοούμενοι και κάθε άνθρωπος με συνείδηση οφείλουν να αντισταθούν σε αυτήν τη φρικαλέα διαστροφή. Δεν θα αφήσουμε τον δολοφόνο να βαφτίζεται θύμα, ούτε θα ανεχτούμε να στιγματίζεται η αλληλεγγύη προς τους κατατρεγμένους ως «μισαλλοδοξία». Αν δεχτούμε αυτήν την αντιστροφή, τότε η ανθρωπιά μας έχει κιόλας συνθηκολογήσει. Η αλήθεια είναι μία: στη Γάζα συντελείται γενοκτονία και οι ένοχοι δεν θα ξεπλύνουν ποτέ το αίμα τους με λεκτικές ακροβασίες.
Η Γκεμπελική «αντιστροφή ρόλων»
Όταν ο θύτης παριστάνει το θύμα
Η ιστορία έχει δείξει ότι τα πιο φρικαλέα εγκλήματα δεν μένουν ποτέ χωρίς προπαγανδιστικό κάλυμμα. Από τον Γκαίμπελς του Γ΄ Ράιχ έως τους σύγχρονους απολογητές της γενοκτονίας, η μέθοδος είναι μία: ο θύτης βαφτίζεται θύμα και το πραγματικό θύμα συκοφαντείται ως ένοχος.
Σήμερα, στην πολύπαθη Γάζα, η ίδια τακτική εφαρμόζεται απροκάλυπτα. Ενώ η Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες κατέγραψε τον συγκλονιστικό αριθμό των 21.000 παιδιών που έχουν μείνει ανάπηρα από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς, ενώ χιλιάδες πεθαίνουν από πείνα, το προπαγανδιστικό οπλοστάσιο του Ισραήλ βρίσκει… άλλους «διωγμούς» να θρηνήσει.
Στη Νάξο, Ισραηλινοί τουρίστες βανδάλισαν τοίχους ταβέρνας σκίζοντας αφίσες που θύμιζαν το δράμα της Γάζας. Ο ιδιοκτήτης τους έδιωξε. Και τότε άρχισε το θέατρο: το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδας, αντί να καταδικάσει την ανίερη πρόκληση, μίλησε για «πογκρόμ» και «αντισημιτισμό», συγκρίνοντας το επεισόδιο με τα πογκρόμ της Τσαρικής Ρωσίας! Ο δε κ. Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης βρήκε να δακρύσει όχι για τα 21.000 σακατεμένα παιδιά, αλλά για τους… χορτασμένους τουρίστες που έχασαν το γεύμα τους.
Η μέθοδος
Η «αντιστροφή ρόλων» λειτουργεί με τρεις απλές κινήσεις:
-
Αποπροσανατολισμός – η συζήτηση μεταφέρεται από το έγκλημα (τη σφαγή των αμάχων) σε ένα ήσσονος σημασίας επεισόδιο.
-
Ηθικός εκβιασμός – λέξεις-φόβητρα («αντισημιτισμός», «πογκρόμ») χρησιμοποιούνται για να φιμώσουν κάθε φωνή κριτικής.
-
Καθαγιασμός του ισχυρού – ο δυνάστης ζητάει συμπόνια, ενώ συνεχίζει ανενόχλητος το έργο του.
Ιστορικά προηγούμενα
-
Οι Ναζί μιλούσαν για «θύματα της εβραϊκής συνωμοσίας» την ώρα που οργάνωναν το Ολοκαύτωμα.
-
Στα Βαλκάνια της δεκαετίας του ’90, οι εθνοκαθαριστές προπαγάνδιζαν πως δήθεν «αμύνονται» απέναντι σε ανύπαρκτους κινδύνους.
-
Σήμερα, το Ισραήλ επικαλείται «ασφάλεια» και «διωγμούς», ενώ ασκεί μια από τις πιο βίαιες κατοχικές πολιτικές του αιώνα.
Η ύβρις
Η μέθοδος αυτή δεν είναι μόνο ψεύδος· είναι ύβρις στη μνήμη των αληθινών θυμάτων. Γιατί εξισώνει ένα γεύμα που χάθηκε σε μια ταβέρνα με την πείνα που σκοτώνει χιλιάδες παιδιά. Γιατί παρομοιάζει αφίσες που σκίστηκαν με τα στρατόπεδα θανάτου.
Η γκεμπελική αντιστροφή ρόλων δεν έχει άλλο σκοπό από το να αθωώσει τον θύτη και να φιμώσει τη συμπόνια για το θύμα. Είναι ο τελευταίος κυνισμός: να σκοτώνεις και να απαιτείς ταυτόχρονα να σε λυπούνται.
Διοτίμα