Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΡΟΜΠΟΤ. ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ “ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ” ΩΣ ΑΜΕΣΟ ΚΑΙ ΜΗ ΔΙΑΚΥΒΕΥΟΜΕΝΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ

  1. ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ  (ΣΕ ΞΑΣΤΕΡΟΥΣ ΒΥΘΟΥΣ)

Παγκοσμίως το Σύστημα  διακυβέρνησης των κρατών χωλαίνει σοβαρά. Και  μάλιστα ,επί το  ακριβέστερο,  σε κάποιες  (πολλές)  χώρες ,είναι εντελώς  ανάπηρο. Το πολίτευμα της Δημοκρατίας που θεωρήθηκε πανάκεια μετά την κατάρρευση των ολιγαρχικών-αυταρχικών  με τα λογής  ονόματα πολιτευμάτων ,αποδείχτηκε φενάκη. Και μάλιστα η χειρότερη στην ιστορία των πολιτευμάτων ανά τους αιώνες.

Ακόμα και η  ΄Αμεση Δημοκρατία της αρχαίας  Αθήνας στο “χρυσό της αιώνα” κι αυτή απεδείχθη απάτη και μάλιστα χονδροειδής.  Το γεγονός πως υπήρξε μια διαφορετική πρόταση -πρακτική διακυβέρνησης  “πόλης” και  σε μια εποχή που η βασιλεία,η ολιγαρχία,η τυραννία και τα συναφή πολιτεύματα έδειχναν το αισχρότερο  πρόσωπό τους, δεν την εξιλεώνει για τα λάθη της ή δεν την καθιστά-καθιερώνει παράδειγμα μίμησης. Κι ας λέει ο Θουκυδίδης  στο χιλιοπαινεμένο απόσπασμα του “επιταφίου” πως διὰ τὸ μὴ ἐς ὀλίγους ἀλλ᾽ ἐς πλείονας οἰκεῖν δημοκρατία κέκληται”· * Μέγας μύθος.

Ο αποφάσεις στην Εκκλησία του Δήμου,παίρνονταν από τους επιτήδειους, τους δημαγωγούς, του κογιόνηδες, τους αργόσχολους, τους έχοντας λόγο και χρόνο να βρίσκονται  στις συνεδριάσεις.  Σιγά, που θα ξεκινούσε ο τσοπάνος Αθηναίος από τη Φυλή, ο ψαράς, ο γεωργός,ο τεχνίτης, ο εργάτης, ο καταστηματάρχης   από τον ΄Αλιμο, τα  Μεσόγεια, την Πεντέλη,αλλά και τον Κολωνό,  να  πάει στο… Μοναστηράκι να συμμετέχει σε πολυήμερες, πολύβουες μαζώξεις, για να πάρει  τα ψίχουλα που του δίνανε. Οπότε, όπως αντιλαμβάνεται κανείς, πάλι  για  “μούρη”, επιφάνεια,  βιτρίνα μιλάμε..Η ουσία της ΄Αμεσης Δημοκρατίας ήταν  απούσα.  “Απ΄έξω κούκλα κι από μέσα πανούκλα” η περίφημη  Εκκλησία του Δήμου.

Και κάτι  χειρότερο για εκείνη. Ακόμα και αυτή , όπως λειτουργούσε κατά βάθος,  δεν άντεχε στη σύγκριση με άλλα πολιτεύματα  σε κάποιες άλλες “πόλεις” και χρονικές περιόδους. Παράδειγμα, κάποια χρόνια αργότερα, από τον αιώνα του Περικλή, όταν πια δε η Δημοκρατία  της Αθήνας, έστω και στη στοιχειώδη λειτουργία της , είχε πια εκπνεύσει.

Κοντά  στο 200 π.κ.χ στην…ολιγαρχική  Σπάρτη έδινε ρεσιτάλ πρωτόγνωρης λειτουργίας , ένα πολίτευμα,που ουδείς γνωρίζει  πως πρέπει να το αποκαλέσει. “Βασιλιάς” ήτα ο Νάβις, πιθανόν είλωτας, μπορεί και όχι. Εν πάση περιπτώσει, ένας ηγέτης που σάρωσε όλες τις αρχές των πολιτευμάτων  στην αρχαιότητα (και σήμερα). Συγκεκριμένα:  Εξάλειψε παντελώς τις  τάξεις,  εξίσωσε  τα φύλα, απελευθέρωσε τους είλωτες,  μοίρασε ισομερώς τη γη, έθεσε επικεφαλής του σπαρτιατικού στρατού γυναίκα. Και όλα αυτά εύκολα, ξαφνικά, γρήγορα, απρόοπτα,  σχεδόν αναίμακτα. Μια πραγματική επανάσταση,που  ούτε στις ημέρες μας δεν ζήσαμε.  Είδαμε για πρώτη φορά στην Ιστορία του κόσμου μια κοινωνία αταξική, αντιεξουσιαστική, αντικαπιταλιστική, άφυλη!

΄Ηταν αυτό το πολίτευμα τότε της Σπάρτης που έκανε τον Ρωμαίο ύπατο στην Κόρινθο Φλαμινίνο να …τρίβει τα μάτια του, να μην καταλαβαίνει..Χριστό από όσα συνέβαιναν  μπροστά του. Και έφτασε,αυτός, ένας ύπατος, ισχυρός  Ρωμαίος αξιωματούχος,  τρομαγμένος  μπροστά  σε όσα έβλεπε να  γίνονται  στη Σπάρτη, να ξεστομίσει  εμβρόντητος  στο Νάβη.

“Μπορούν  οι λεγεώνες  μου να ισοπεδώσουν τη Σπάρτη .  Αυτό θα το κρίνει η μάχη. Αλλά,  θα είναι κατανοητό, ακόμα κι αν ηττηθώ.  Αλλά  αυτά που  κάνεις, τα πρωτάκουστα και πρωτοφανή, να απελευθερώνεις τους δούλους, να λες πως άντρας και γυναίκα είναι ίσοι και  μάλιστα να βάζεις μια γυναίκα  επικεφαλής του στρατού ,να οδηγεί άντρες σε μάχη,  στρατιώτες -απογόνους ενός Λεωνίδα. , δεν ξανάγινε.  Και πώς μπορεί κανείς να τα πολεμήσει όλα αυτά, αν πρώτα δεν τα κατανοήσει;

Και η απάντηση του Νάβη,  αγέρωχη,  φυσική, διαχρονική , ανθρωποκεντρική:

”  Μην το ψάχνεις, ΄Υπατε!   ΄Ετσι  ,όπως σε δίδαξαν, είσαι ανίκανος  να αντιληφθείς τί  συμβαίνει αυτή τη ώρα στη Σπάρτη. Πώς μου ζητάς, λοιπόν και πώς μπορώ  να σου εξηγήσω τα ανερμήνευτα για σένα και τα παράδοξα που βλέπεις, αν δεν αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεται  το μυαλό σου;**

Πού να  συγκριθεί  η Δημοκρατία της Αθήνας και μάλιστα στο “χρυσό της αιώνα”,με το πολίτευμα  του Νάβη, όταν  η εκκλησία του Δήμου λειτουργούσε μεν, αλλά  με  τους δούλους να πεθαίνουν  στο Λαύριο  σαν τις μύγες  στα 18 τους από τη  βάναυση εργασία στα Μεταλλεία.  Και ο Περικλής, ο Σωκράτης,οι…φιλόσοφοι,ακόμα και οι Σοφιστές, άεργοι, πολυλογάδες, “υποκατακλινόμενοι υμίν αυτοίς”,  να αντιλαμβάνονται τη δουλεία, αλλά και  τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία τους, ως φυσική και αναγκαία κατάσταση.  Και   την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, λογική και ηθική!

Η Δημοκρατία ως πολίτευμα σήμερα είναι “το μη χείρον”. Μεγαλύτερη απόδειξη αποτυχίας και βαρβαρότητας  η άνοδος του Χίτλερ και η καθολική, λαϊκή..δημοκρατική  (μέσω εκλογών!)  πλειοψηφική  αποδοχή του .Ο Χίτλερ ποτέ δε δέχτηκε πως είναι…Στάλιν!  Εσεμνύνετο, μάλιστα,  πως είναι  ένας από τους ηγέτες του κόσμου, ίδιος  με τους άλλους. Και μάλιστα εθνικοσοσιαλιστής!  (Με ό, τι να σήμαινε στο ταραγμένο  μυαλό του αυτός ο όρος).

Πάντως, ιστορικά είναι η αλήθεια πως   η  Δημοκρατία  τον ανέδειξε ηγέτη , όπως τον ανέδειξε και όπως  τον κατάντησε. Κι ακόμα χειρότερα  με πρώτο και βασικό πυλώνα του Ναζισμού  τη… δημοσιογραφία στα  ραδιόφωνα και τις εφημερίδες του Γκέμπελς.

Σήμερα,το πολίτευμα της Δημοκρατίας τις  περισσότερες φορές,  λειτουργεί  χειρότερα κι από τα ολοκληρωτικά καθεστώτα.  Στη ουσία είναι ίδια. Παραδείγματα άπειρα.  Η Ρωσία του Πούτιν και η Τουρκία του Ερντογάν ,να αναφέρουμε ενδεικτικά. Και οι δύο…δημοκρατικές χώρες , έχουν .. εκλεγμένους δικτάτορες. Γνωστά αυτά . Οπότε, το ερώτημα,  ασαφές και αναπάντητο,  παραμένει :  “Η κότα έκανε το αυγό  ή το αυγό την κότα”;  Οι εκλογείς με …δημοκρατικές  διαδικασίες ,εξέλεξαν δικτάτορες ή  αντίθετα ;

Στις ημέρες μας, αν  μια χώρα καταφέρνει να ξεπεράσει   το μέτρο (απλώς να είναι κάπου κοντά στη βάση βαθμολογικά),στο πολίτευμά της  σε σχέση με ένα  “ιδανικό”,που περιμένουμε,   είναι η Αμερική. Και ακολουθούν κάποιες  σκανδιναβικές χώρες .   Στις υπόλοιπες  ,ο ολοκληρωτισμός “βράζει”. Στην κυριολεξία.

Κι αν, ώρες  ώρες, ακόμα και μια Αμερική καταντάει να έχει  προέδρους έναν Τζόνσον ,έναν  Νίξον, έναν Μπους  Τζούνιορ  και το εκλογικό της σύστημα  να αναδεικνύει πρόεδρο  έναν Τραμπ, τότε ευτυχώς να λέμε  που στην πλατεία Τιενανμέν, με “κατ΄όνομα”  κομμουνιστικό  καθεστώς, είχαμε 2.400 νεκρούς Κινέζους  φοιτητές και όχι ολόκληρη τη φοιτητική κοινότητα του  Πεκίνου!

Είμαστε όλοι, όσοι έχουμε θέσει  ως κανόνες συμπεριφοράς στη ζωή μας τις αρχές της λογικής και την ηθική της Φύσης, μάρτυρες μιας συνεχιζόμενης πολιτειακής και πολιτικής  ανωμαλίας σε ολόκληρο το κόσμο. Αλλά είμαστε,επίσης υποχρεωμένοι  να επισημάνουμε και να  ευχηθούμε πως  η επόμενη επανάσταση  δε θα αργήσει.Και μάλιστα θα ξεκινήσει την κατάργηση    των αρχών και των διαδικασιών  του  πολιτεύματος της…πλειοψηφικής  Δημοκρατίας,που στην πραγματικότητα είναι το πολίτευμα στο οποίο  κυβερνά η μειοψηφία.  Με κόλπα,αλχημείες και προσχήματα.

Αλλά  αυτό, δε θα μπορούσε να γίνει ΠΑΛΙ με  τη δοκιμασμένη αιμοσταγή επανάσταση.  Αυτός το τρόπος αλλαγής του συστήματος διακυβέρνηση  του κόσμου απέτυχε. Οι δούλοι, οι μπολσεβίκοι,  η “τρίτη”  και οι άλλες  οι μη προνομιούχες τάξεις, παραμένουν  τέτοιες  και μετά την επανάσταση ,έστω και με “γεμάτο  στομάχι”. Δεν αλλάζει στην ουσία τίποτα  με τέτοιες εξεγέρσεις.  Απλώς , η μια εξουσία παραδίδει στην άλλη τη σκυτάλη.Και ο κόσμος παραμένει ίδιος από την εποχή του Νεάντερταλ ως την πρόσφατη του Μάο Τσε Τουνγκ.

Η μοναδική επανάσταση είναι  στο μυαλό. Ιστορική παρακαταθήκη.   Αλλάζεις πρώτα εσύ, για να έχεις και δυνατότητα και δικαίωμα να παλέψεις για να  αλλάξεις τους άλλους και τον κόσμο. Αλλιώς,… “ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος” ΄Η, κι αν λάβης… “μάχαιραν έδωκας”,  πύραυλον  θα λάβεις  !

Χρέος μας, όσοι  τουλάχιστον βλέπουμε αυτή την επιτακτική ανάγκη της αλλαγής, είναι να προετοιμάσουμε μια τέτοια επανάσταση. Και  μοναδική  ελπίδα να  επικρατήσει,  είναι η καταλυτική  κατίσχυση  της Τεχνητής Νοημοσύνης. Η ανάληψη της διακυβέρνησης του κόσμου  και της δραστηριότητας  σε όλες της εκφάνσεις της ζωής από τα ΡΟΜΠΟΤ,  τον προγραμματισμό των οποίων  θα αναλάβει  η “Ομάδα των Σοφών” με βάση τις ΦΥΣΙΚΕΣ, ΑΡΧΕΓΟΝΕΣ, ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΕΣ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ, ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΚΕΣ αρχές και αξίες. (Αφού, προηγουμένως,βέβαια,    θα έχουμε στείλε στο …διάβολο τους Τραμπ και τους Πούτιν).

Ας το παλέψουμε, όσοι είμαστε  αποφασισμένοι  να πέσουμε ακόμα και  μετά ρούχα , και το χειρότερο, σε άγρια και αχαρτογράφητα   νερά,  να βοηθήσουμε το “Ναυαγό” να επιζήσει. Πρώτο  βήμα, η άλωση της εξουσίας μέσω τω “όπλων” που μας παρέχει η σημερινή πραγματικότητα και που  μας πρόσφεραν ο αγώνες εκατομμυρίων θυμάτων στην ιστορία της  ανθρωπότητας. Για να ζούμε  εμείς σήμερα, έστω και σε ανάπηρες, ακόμα  συνθήκες ζωής, αλλά υπό αναστρέψιμες και ελπιδοφόρες συνθήκες  απ’ όσο παλιότερα.

_____________________________________________________________

*

[2.37.1] «Χρώμεθα γὰρ πολιτείᾳ οὐ ζηλούσῃ τοὺς τῶν πέλας νόμους, παράδειγμα δὲ μᾶλλον αὐτοὶ ὄντες τισὶν ἢ μιμούμενοι ἑτέρους. καὶ ὄνομα μὲν διὰ τὸ μὴ ἐς ὀλίγους ἀλλ᾽ ἐς πλείονας οἰκεῖν δημοκρατία κέκληται· μέτεστι δὲ κατὰ μὲν τοὺς νόμους πρὸς τὰ ἴδια διάφορα πᾶσι τὸ ἴσον, κατὰ δὲ τὴν ἀξίωσιν, ὡς ἕκαστος ἔν τῳ εὐδοκιμεῖ, οὐκ ἀπὸ μέρους τὸ πλέον ἐς τὰ κοινὰ ἢ ἀπ᾽ ἀρετῆς προτιμᾶται, οὐδ᾽ αὖ κατὰ πενίαν, ἔχων γέ τι ἀγαθὸν δρᾶσαι τὴν πόλιν, ἀξιώματος ἀφανείᾳ κεκώλυται. [2.37.2] ἐλευθέρως δὲ τά τε πρὸς τὸ κοινὸν πολιτεύομεν καὶ ἐς τὴν πρὸς ἀλλήλους τῶν καθ᾽ ἡμέραν ἐπιτηδευμάτων ὑποψίαν, οὐ δι᾽ ὀργῆς τὸν πέλας, εἰ καθ᾽ ἡδονήν τι δρᾷ, ἔχοντες, οὐδὲ ἀζημίους μέν, λυπηρὰς δὲ τῇ ὄψει ἀχθηδόνας προστιθέμενοι. [2.37.3] ἀνεπαχθῶς δὲ τὰ ἴδια προσομιλοῦντες τὰ δημόσια διὰ δέος μάλιστα οὐ παρανομοῦμεν, τῶν τε αἰεὶ ἐν ἀρχῇ ὄντων ἀκροάσει καὶ τῶν νόμων, καὶ μάλιστα αὐτῶν ὅσοι τε ἐπ᾽ ὠφελίᾳ τῶν ἀδικουμένων κεῖνται καὶ ὅσοι ἄγραφοι ὄντες αἰσχύνην ὁμολογουμένην φέρουσιν.
[2.38.1] «Καὶ μὴν καὶ τῶν πόνων πλείστας ἀναπαύλας τῇ γνώμῃ ἐπορισάμεθα, ἀγῶσι μέν γε καὶ θυσίαις διετησίοις νομίζοντες, ἰδίαις δὲ κατασκευαῖς εὐπρεπέσιν, ὧν καθ᾽ ἡμέραν ἡ τέρψις τὸ λυπηρὸν ἐκπλήσσει. [2.38.2] ἐπεσέρχεται δὲ διὰ μέγεθος τῆς πόλεως ἐκ πάσης γῆς τὰ πάντα, καὶ ξυμβαίνει ἡμῖν μηδὲν οἰκειοτέρᾳ τῇ ἀπολαύσει τὰ αὐτοῦ ἀγαθὰ γιγνόμενα καρποῦσθαι ἢ καὶ τὰ τῶν ἄλλων ἀνθρώπων.
[2.39.1] «Διαφέρομεν δὲ καὶ ταῖς τῶν πολεμικῶν μελέταις τῶν ἐναντίων τοῖσδε. τήν τε γὰρ πόλιν κοινὴν παρέχομεν, καὶ οὐκ ἔστιν ὅτε ξενηλασίαις ἀπείργομέν τινα ἢ μαθήματος ἢ θεάματος, ὃ μὴ κρυφθὲν ἄν τις τῶν πολεμίων ἰδὼν ὠφεληθείη, πιστεύοντες οὐ ταῖς παρασκευαῖς τὸ πλέον καὶ ἀπάταις ἢ τῷ ἀφ᾽ ἡμῶν αὐτῶν ἐς τὰ ἔργα εὐψύχῳ· καὶ ἐν ταῖς παιδείαις οἱ μὲν ἐπιπόνῳ ἀσκήσει εὐθὺς νέοι ὄντες τὸ ἀνδρεῖον μετέρχονται, ἡμεῖς δὲ ἀνειμένως διαιτώμενοι οὐδὲν ἧσσον ἐπὶ τοὺς ἰσοπαλεῖς κινδύνους χωροῦμεν. [2.39.2] τεκμήριον δέ· οὔτε γὰρ Λακεδαιμόνιοι καθ᾽ ἑαυτούς, μεθ᾽ ἁπάντων δὲ ἐς τὴν γῆν ἡμῶν στρατεύουσι, τήν τε τῶν πέλας αὐτοὶ ἐπελθόντες οὐ χαλεπῶς ἐν τῇ ἀλλοτρίᾳ τοὺς περὶ τῶν οἰκείων ἀμυνομένους μαχόμενοι τὰ πλείω κρατοῦμεν. [2.39.3] ἁθρόᾳ τε τῇ δυνάμει ἡμῶν οὐδείς πω πολέμιος ἐνέτυχε διὰ τὴν τοῦ ναυτικοῦ τε ἅμα ἐπιμέλειαν καὶ τὴν ἐν τῇ γῇ ἐπὶ πολλὰ ἡμῶν αὐτῶν ἐπίπεμψιν· ἢν δέ που μορίῳ τινὶ προσμείξωσι, κρατήσαντές τέ τινας ἡμῶν πάντας αὐχοῦσιν ἀπεῶσθαι καὶ νικηθέντες ὑφ᾽ ἁπάντων ἡσσῆσθαι. [2.39.4] καίτοι εἰ ῥᾳθυμίᾳ μᾶλλον ἢ πόνων μελέτῃ καὶ μὴ μετὰ νόμων τὸ πλέον ἢ τρόπων ἀνδρείας ἐθέλομεν κινδυνεύειν, περιγίγνεται ἡμῖν τοῖς τε μέλλουσιν ἀλγεινοῖς μὴ προκάμνειν, καὶ ἐς αὐτὰ ἐλθοῦσι μὴ ἀτολμοτέρους τῶν αἰεὶ μοχθούντων φαίνεσθαι, καὶ ἔν τε τούτοις τὴν πόλιν ἀξίαν εἶναι θαυμάζεσθαι καὶ ἔτι ἐν ἄλλοις.
[2.37.1] »Το πολίτευμα που έχομε σε τίποτε δεν αντιγράφει τα ξένα πολιτεύματα. Αντίθετα, είμαστε πολύ περισσότερο εμείς παράδειγμα για τους άλλους παρά μιμητές τους. Το πολίτευμά μας λέγεται Δημοκρατία, επειδή την εξουσία δεν την ασκούν λίγοι πολίτες, αλλά όλος ο λαός. Όλοι οι πολίτες είναι ίσοι μπροστά στον νόμο για τις ιδιωτικές τους διαφορές. Για τα δημόσια αξιώματα προτιμώνται εκείνοι που είναι ικανοί και τα αξίζουν και όχι εκείνοι που ανήκουν σε μια ορισμένη τάξη. Κανείς, αν τύχει και δεν έχει κοινωνική θέση ή αν είναι φτωχός, δεν εμποδίζεται γι᾽ αυτό να υπηρετήσει την πολιτεία, αν έχει κάτι άξιο να προσφέρει. [2.37.2] Στη δημόσια ζωή μας είμαστε ελεύθεροι, αλλά και στις καθημερινές μας σχέσεις δεν υποβλέπομε ο ένας τον άλλο, δεν θυμώνομε με τον γείτονά μας αν διασκεδάζει, και δεν του δείχνομε όψη πειραγμένου που, αν ίσως δεν τον βλάφτει, όμως τον στενοχωρεί. [2.37.3] Αν, ωστόσο, η αυστηρότητα λείπει από την καθημερινή μας ζωή, στα δημόσια πράγματα, από εσωτερικό σεβασμό, δεν παρανομούμε. Σεβόμαστε τους άρχοντες, πειθαρχούμε στους νόμους και, μάλιστα, σε όσους έχουν γίνει για να προστατεύουν τους αδυνάτους και όσους που, αν και άγραφοι, είναι ντροπή να τους παραβαίνει κανείς.
[2.38.1] »Με συχνές θυσίες και αγώνες φροντίσαμε να μετριάζομε τους κόπους της εργασίας και να ξεκουράζομε το πνεύμα μας. Έχομε ευχάριστη ιδιωτική ο καθένας μας ζωή κι η απόλαυσή της αποδιώχνει την στενοχώρια. [2.38.2] Η έκταση της κυριαρχίας μας είναι τόσο μεγάλη, ώστε μπορούμε και φέρνομε από την πάσα γη τα πάντα κι έτσι χαιρόμαστε τα ξένα αγαθά όσο και τα δικά μας.
[2.39.1] »Και στα πολεμικά πράγματα διαφέρομε από τους εχθρούς μας. Η πόλη μας είναι φιλόξενη για όλους τους ανθρώπους και δεν υπάρχει σε μας νόμος ξενηλασίας που να εμποδίζει τον ξένο να μάθει ή να δει κάτι που θα μπορούσε, αν δεν ήταν κρυφό, να ωφελήσει τον εχθρό μας που θα το έβλεπε. Και τούτο, επειδή πιστεύομε περισσότερο στην αξία μας παρά σε μυστικές ετοιμασίες και στρατηγήματα. Και στην ανατροφή, ενώ οι εχθροί μας απ᾽ τα μικρά τους χρόνια υποβάλλονται στην πιο σκληρή εκγύμναση, εμείς έχομε ευχάριστη ζωή, χωρίς γι᾽ αυτό να υστερούμε στο να αντιμετωπίζομε τους ίδιους κινδύνους. [2.39.2] Και νά η απόδειξη. Ποτέ οι Λακεδαιμόνιοι δεν κάνουν μόνοι τους επιδρομές εδώ, στη γη μας. Έρχονται πάντα με τους συμμάχους τους. Ενώ εμείς μόνοι εισβάλλομε σε εχθρικές χώρες και τις περισσότερες φορές νικούμε εύκολα, σε ξένη γη, εκείνους που υπερασπίζονται τα ίδια τους τα σπίτια. [2.39.3] Εχθρός μας κανείς δεν έχει, ώς τώρα, αντικρίσει συγκεντρωμένη ολόκληρη τη δύναμή μας, αφού εμείς και ναυτικό πρέπει να επανδρώνομε και στρατό να στέλνομε σε πολλά μέρη. Αν ο εχθρός συναντήσει κάπου ένα μικρό μέρος της δύναμής μας, καυχιέται, αν νικήσει, πως κατατρόπωσε ολόκληρο τον στρατό μας. Αν νικηθεί, διαδίδει πως βρέθηκε αντιμέτωπος με όλες τις δυνάμεις μας. [2.39.4] Αντικρίζομε τους κινδύνους πρόθυμα κι όχι με βαριά καρδιά. Τους αντικρίζομε από ανδρεία περισσότερο παρά από υπακοή σε κάποιο νόμο και τούτο είναι για μας κέρδος μεγάλο, γιατί δεν θλιβόμαστε από πριν για τις συμφορές που ίσως έρθουν, κι όμως, όταν έρθουν, δεν είμαστε λιγότερο γενναίοι από εκείνους που παιδεύονται αδιάκοπα.
»Αυτά είναι, μαζί με πολλά άλλα, που κάνουν θαυμαστή την πόλη μας.

**

“΄Ηταν τόσο πρωτάκουστο και απίστευτο το κοινωνικό έργο του Νάβη, ώστε ο ίδιος ο  Ρωμαίος ύπατος  Φλαμινίνος  υπέστη  σοκ, όταν πληροφορήθηκε αυτές τις  ρηξικέλευθες, επαναστατικές πράξεις και σε μια συνάντησή τους έντρομος  με αυτά που άκουγε και έβλεπε, ψέλλισε: “Βασιλιά, κάνεις πρωτάκουστα πράγματα, ανήκουστα. Καταργείς τη φυσική «τάξη πραγμάτων» αιώνων. Απελευθερώνεις δούλους, καταργείς την εξουσία, βγάζεις τις γυναίκες από το γυναικωνίτη και τις τοποθετείς επικεφαλής ανδρών, και μάλιστα Σπαρτιατών. Πού ακούστηκαν τέτοιες ανίερες πράξεις;” (Ν. Αδαμόπουλος, Νάβις, βασιλεύς Λακεδαιμονίων ανήρ Αγαθός. Dreyfus 1995)

2. ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΟΪΑΤΡΙΚΕΣ  …ΚΟΡΟΝΟΪΟΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ!

. α. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ ΜΕ ΑΙΣΘΗΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ»
Κορωνοϊός: Η συμπεριφορά των νέων προβληματίζει τους επιστήμονες -Δεν προφυλάσσονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού

Κοπέλα με μάσκα στο λιμάνι του Πειραιά

β. Ελλάδα: Ανησυχητικά στοιχεία αύξησης των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων

Συγκεκριμένα τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί παγκοσμίως, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από τον ΕΟΔΥ και που αφορούν τις ηλικίες από 15 έως 49 ετών, δείχνουν 357.000.000 νέες μολύνσεις από Σ.Μ.Ν, εστιάζοντας εκτός από τον ιό HIV/AIDS και τις ηπατίτιδες, σε τρείς λοιμώξεις που απαιτούν άμεση θεραπευτική αντιμετώπιση (Γονόρροια, Σύφιλη & HPV)

2.ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΚΑΙ “ΣΚΑΜΠΙΛΙ”  ΣΤΟΝ  ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑ  ΚΑΙ ΤΗΝ   ΣΤΡΑΤΟΚΑΥΛΗ ΠΑΡΕΑ  ΤΟΥ  ΑΠΟ ΤΟΥΣ  ΠΡΩΗΝ “ΟΜΗΡΟΥΣ” ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

Αυξήθηκε στο 80% η πληρότητα στα πλοία -Το νέο πρωτόκολλο στην ακτοπλοΐα

κόσμος με μάσκες κατεβαίνει από πλοίο

3. ΤΙ ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΑΡΧΕΣ; ΓΙΑΤΙ ΚΡΥΒΟΥΝ ΠΟΙΟΙ “ΤΗΝ ΕΠΕΣΑΝ”  ΣΤΟΝ ΑΛΗΤΗΡΙΟ (ΚΑΙ ΠΑΝΤΩΣ ΟΧΙ ΑΛΗΤΑΡΑ)  ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ  ΧΙΟΥ;

Στέφανος Χίος: Νέο βίντεο-ντοκουμέντο δείχνει και τρίτο συνεργό στην απόπειρα δολοφονίας

Στέφανος Χίος: Νέο βίντεο-ντοκουμέντο δείχνει και τρίτο συνεργό στην απόπειρα δολοφονίας

3.ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

1.Κορωνοϊός: Πέθανε 69χρονος στο «Σωτηρία» -207 οι νεκροί στη χώρα μας

Νοσοκομείο Σωτηρία

4.ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

1. Ξέφυγαν οι Τούρκοι: «Μην εκπλαγείτε αν έρθουμε κάποια νύχτα ξαφνικά σε ένα νησί του Αιγαίου»

Ξέφυγαν οι Τούρκοι: «Μην εκπλαγείτε αν έρθουμε κάποια νύχτα ξαφνικά σε ένα νησί του Αιγαίου»

2.Η Αγία Σοφία έρμαιο στις ορέξεις Ερντογάν: Από τους μουσαμάδες, στις selfies της ντροπής

Οργή, αγανάκτηση και θυμό προκαλούν οι εικόνες βεβήλωσης του εσωτερικού της Αγίας Σοφίας η οποία μετατράπηκε σε τζαμί με απόφαση Ερντογάν.

Η Αγία Σοφία έρμαιο στις ορέξεις Ερντογάν: Από τους μουσαμάδες, στις selfies της ντροπής

in.gr

3.Τo weekend του πρωθυπουργού εν μέσω ελληνοτουρκικής κρίσης!- Στο Documento που κυκλοφορεί – Μαζί το Docville

DOCUMENTO

4. Mόσιαλος για εκτίναξη κρουσμάτων: “Τα καλά νέα είναι ο πολύ μικρός αριθμός όσων νοσηλεύονται στις ΜΕΘ”

5. α.Έλενα Ακρίτα: Με ενοχλεί η εικόνα του πρωθυπουργού να ποστάρει διακοπές

β. Ακρίτα: Χρειάστηκε μεγάλος αγώνας για να καταπιώ τα «μη» μου και να μη γαμ@σω τη ζωή του