ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

1.α. ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
«Βόμβα» από Τζανακόπουλο: Ανοίγει ο δρόμος για 10.000 προσλήψεις
Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος / Φωτογραφία: «Βόμβα» από Τζανακόπουλο: Ανοίγει ο δρόμος για 10.000 προσλήψεις
β.ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ Ο ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Κληρικοί για τη συμφωνία Τσίπρα-Ιερώνυμου: Θα υπάρξουν πρωτόγνωρες αντιδράσεις
Λειτουργία στην Εκκλησία / Φωτογραφία: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Επιτέλους! Χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας. Που σημαίνει παύει η Ελλάδα να είναι το μοναδικό θεοκρατικό μέλος-κράτος της Ε.Ε. Το όνειρο των αγώνων ολόκληρων γενεών Ελλήνων προοδευτικών,εκπαιδευτικών και διανοουμένων. Μπράβο στον αρχιεπίσκοπο,που του έλαχε βαρύς “σταυρός” .Και όμως, τον σήκωσε. Και μέχρι να φτάσει στη «σταύρωση» θα υποστεί πολλα. Είναι μακρύς ο δρόμος. Και ο ίδος γνωρίζει κάλλιον παντός άλλου πόσο κακός και μοχθηρός είναι ο κλήρος.

Αλλά και η εξαγγελία πως ανοίγει ο δρόμος για 10.000 προσλήψεις είναι φανταστική .Και δεν είναι μόνο η ωφέλεια από τις προσλήψεις. ΄Αλλο είναι το σημαντικότερο.

Δεν ξέρω ποιες δημόσιες υπηρεσίες ακριβώς κατέχουν οι ιερείς και μισθοδοτούνται από το δημόσιο κορβανά, αλλά το εξωφρενικό είναι πως εδώ και χρόνια οι παπάδες έχουν μπει και στα σχολεία. Δίδασκαν θρησκευτικά, αλλά πολλές φορές, αν δε συμπλήρωναν υποχρεωτικό ωράριο, έπαιρναν οι θεομπαίχτες να διδάξουν και Ιστορία!΄Ενα πραγματικό έγκλημα.

Από την άλλη, πέρα δηλαδή από τη ζημιά στην ορθή ιστορική μεταλαμπάδευση της γνώσης στους μαθητές, ήταν και αναξιοπρεπής για σχολείο χώρας της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και ντροπιαστική, πέρα από…καταθλιπτική η παρουσία παπά στο σχολείο, την τάξη, τον προαύλιο χώρο. Και μάλιστα, ανάμεσα σε εφήβους, που είχαν αδράξει για τα καλά τη ζωή και ήταν όντως αφύσικο να βλέπουν 6 και 7 ώρες την ημέρα ένα ράσο, κατάμαυτρο και θλιβερό να ανεμίζει και να περιφέρεται στη σχολική κοινότητα. Σαν να είμαστε σε μοναστήρι, σε ξόδι, σε …επιτάφιο θρήνο.

΄Εζησα αυτή τη φρίκη ,όσο υπηρέτησα στη Β/θμια Εκπ/ση. Ως διευθυντής σχολικών μονάδων, αρνιόμουν να δεχτώ στο σχολικό χώρο παπά,με αποτέλεσμα να είμαι συνεχώς σε απολογίες και φασαρίες με τους εκάστοτε προϊσταμένους στο ΥΠΕΠΘ.

Αλλά το πιο τραγικό ήταν ,όταν υπηρετούσα ως Δ/ντης στο Διαπολιτισμικό σχολείο Βαρυμπόπης.Εκεί είχαμε μαθητές όλων των…φυλών, των γλωσσών και των θρησκειών του κόσμου. Φανταστείτε τώρα την έκπληξή μου,όταν την 1η Σεπτέμβρη που πήγαμε οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουμε υπηρεσία στο σχολείο, είδα να μπαίνει στο γραφείο μου ένας πάπαρδος, με ράσα, καλυμαύχια ,(καμηλαύχι το ορθό) και μια κοιλιούμπα …ως έγκυος στο μήνα του.-΄Ηρθα, μου λέει, να αναλάβω υπηρεσία. –Δε θα είσαι καλά του λέω.Τί υπηρεσία να αναλάβεις,σε ένα σχολείο που ζήτημα αν έχουμε 30 μαθητές ορθόδοξους; Εδώ στα θρησκευτικά ούτε 3 παιδιά δεν έχουμε σε κάθε τάξη.Τα άλλα έχουν απαλλαγεί νόμιμα. -Δεν πειράζει, μου λέει, ο θρασύτατος Μουτζαχεντίν,θα διδάσκω Ιστορία!
΄Επαθα. ,Σε λάθος πόρτα ήρθες παπά μου,του κάνω.-΄Οχι μου λέει με έστειλε η προϊσταμένη.

Την παίρνω επι τόπου τηλέφωνο. Επρόκειτο για μια γνωστή στην εκπαιδευτική περιφέρεια θεούσα,και μάλιστα φανατική. -Τί κάνατε, κυρία μου της λέω, στείλατε σε σχολείο που το 80% είναι μουσουλμάνοι,βουδιστές και άθρησκοι ,παπά να μπαίνει σε αίθουσες να κάνει μάθημα και μάλιστα Ιστορίας; -Ναι,μου λέει,να διδαχτούν και οι αλλόθρησκοι τη λαμπρότητα της Ορθοδοξίας μας. – Είσαι στα καλά σου κυρά μου, της κάνω;Εγώ φεύγω αύριο το πρωί,αν καθίσει ο παπάς στο σχολείο.Υποβάλω πάραυτα παραίτηση.Και της κλείνω το τηλέφωνο.

Την άλλη μέρα τον μαζέψανε τον παπά στη Διεύθυνση Β/θμιας. Αγ.Παρασκευής. Αν δεν έφευγε, θα έφευγα εγώ. ΄Αλλωστε ο διευθυντής Β/θμιας με είχε παρακαλέσει να αναλάβω το σχολείο, δεν το ζήτσα εγώ.Ο Νόμος όριζε αυξημένα προσόντα για τη θέση,. Γλώσσα και διδακτορικό. Πήγα για να βοηθήσω περισσότερο.

Αλλά το κλου της ιστορίας είναι αλλού. Λίγο μετά, αποσπάστηκα στο εξωτερικό και με έστειλαν στο Κίεβο στο πανεπιστήμιο του Σεφτσένκο, όπου υπήρχε ελληνόγλωσο τμήμα. Τα μαθήμτα παρακολουθούσαν και φοιητητές μεταπτυχιακοί και υποφήφιοι διδάκτορες στην ελληνική ιστορία και την εκπαίδευση.

Μια υποφήφια διδάκτορας είχε θέμα αυτό ακριβώς που συμβαίνει στα ελληνικά σχολεία.Να υπάρχει μάθημα θρησκευτικών στην εκπαίδευση και μάλιστα από το Δημοτικό. Την παίρνω, καθόμαστε, της αναλύω το θέμα, έφριξε, ειδικά, όταν άκουσε πως …ιερείς διδάσκουν, πως μπάινουν σε τάξεις . Της διηγήθηκα τις εμπειρίες μου να τις συμπεριλάβει στη διατριβή, της έδωσα και μπόλικο σχετικό υλικό και λίγο καιρό μετά, πήρε το διδακτορικό της και μάλιστα με ΄Αριστα! Στείλαμε και δύο αντίτυπα της διατριβής της στο ΥΠΕΠΘ με παραλήπτες την υπουργό και τον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

 

Ξέρω πολλούς εκπαιδευτικούς που σήμερα,σαν κι εμένα, θα ευφραίνονται στο άκουσμα πως πετάνε από τα σχολειά μας τους παπάδες.Κάτι που δεν έπρεπε ποτέ να έχει γίνει. Να μπαίνουν ρασοφόροι στις σχολικές αίθουσες .Ούτε Ιράν να είμαστε.

΄Η μήπως είμαστε; Λίγα χρόνια πριν ο …συχωρεμένος Χριστόδουλος κατέβαζε 3 εκατομμύρια ευσεβείς χριστιανούς στους δρόμους. Και απειλούσαν εμάς τους άθρησκους με κρεμάλες,έμπλεοι χριστιανικής αγάπης και συγχωρητικότητας.

 

΄Ωρα,1705