65ΑΡΗΔΕΣ ΚΑΙ ΑΝΩ. Ο ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜIΑΚΟΣ ΚΙΜΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ “ΕΒΡΑΙΩΝ”

1. ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ (ΣΕ ΞΑΣΤΕΡΟΥΣ ΒΥΘΟΥΣ)

ΤΙ ΜΕΛΕΤΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Οι νέοι συνωστίζονται, οι 65άρηδες θα την… πληρώσουν -Τα νέα μέτρα που εξετάζονται

Συνωστισμός το βράδυ του Σαββάτου στο Μοναστηράκι

Σύψας: Καραντίνα σε άνω των 65 ετών είναι το επόμενο μέτρο
Αν το επιβάλει η κατάσταση θα ζητηθεί να υπάρξει περιορισμός των μετακινήσεων των πολιτών άνω των 65 ετών, τόνισε στο ΣΚΑΙ ο λοιμωξιολόγος και μέλος της επιτροπής για τον κορωνοϊό Νίκος Σύψας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Λοιμώξεων Παναγιώτης Γαργαλιάνος, τόνισε ότι το πρόβλημα δεν είναι οι πολίτες άνω των 65 αλλά οι νέοι που μολύνονται και μεταδίδουν τον ιό με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι πολίτες άνω των 65 ετών.

***

Να πασκίζεις να  αποδεικνύεις τα αυτονόητα ,τα ευλογοφανή ή να “παραβιάζεις ανοιχτές πόρτες”, αν μη τί άλλο, καταντάς και γραφικός.  Αυταπόδεικτο,  λοιπόν, για χίλιους λόγους πως οι μεγαλύτερο σε ηλικία άνθρωποι δεν έχουν τη συχνότητα μετακινήσεων των νεότερων.

Μια εικόνα χτες βράδυ στο κέντρο της Αθήνας στην πλατεία της Αγ. Ειρήνης και στα  γύρω διασκεδαστήρια, είναι οι αψευδής μάρτυρες της άποψης το προέδρου της Εταιρείας Λοιμώξεων πως   “το πρόβλημα δεν είναι οι πολίτες άνω των 65, αλλά οι νέοι που μολύνονται και μεταδίδουν τον ιό με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι πολίτες άνω των 65 ετών”.

Ούτε για δείγμα δεν υπήρχε   άτομο πάνω από 70  .Στις παρέες  20άρηδες, ως και, βία,  30ρηδες. Από τα 30 και μετά, αραίωνε η σύνθεση στα τραπέζια.  Αυτόπτης μάρτυρας ο γράφων.

Με άλλα λόγια “και κερατάς και δαρμένος” ο …συνταξιούχος. Θα την πληρώσει τούτος στο εικονικό, κοινωνικό κράτος  (διάβαζε δημαγωγικό),που… νοιάζεται  και είναι  δίπλα στον πολίτη, πρωτίστως σε θέματα που αφορούν την υγεία της πληθυσμιακής  ολότητας. (Πώς δεν είναι. Και φυσικά πώς και το κράτος δεν είναι κοινωνικό και ειδικά δικαίου !).

Κι αυτή την πεποίθηση  πάλι θέλει να λανσάρει  στους χαχόλους ο αχυράνθρωπος Σύψας της ακροδεξιοφασιτικής κυβέρνησης του  γόνου της γνωστής φαμίλιας.  Να πώς αντιλαμβάνονται την κατάσταση τα μέλη της επάρατης:

1.΄Εχουμε δεδομένο πως η πανδημία δεν υποχώρησε.΄Εκανε μια ανάπαυλα, πιθανότατα λόγω ζέστης το καλοκαίρι (λένε πως πάνω από 30 βαθμούς δεν αντέχει ο ιός) και τώρα που αλλάζει ο καιρός  ξαναξυπνάει.

2. Καλοκαίρι επίσης ο κόσμος είχε φύγει από την πρωτεύουσα, οπότε μαζί σταμάτησε και ο Κορόνα να κυκλοφορεί στο “κλεινόν άστυ”. Με το που επέστρεψαν οι παραθεριστές, έφεραν μαζί τους και τη νέα  μικροέξαρση  του ιού.

3. Δεδομένο επίσης  έχουμε πως  η κυβέρνηση της “λίστας Πέτσα” και  της μαφιόζικης συντεχνίας εκδοτών κα δημοσιογράφων που κάνουν “αλλαξοκωλιές” α. πρέπει να (απο)δείξουν πως νοιάζονται για το … λαό -πλήθος και βρίσκονται σε ετοιμότητα και   συνεχή εγρήγορση  (για το μόνο που νοιάζονται, βέβαια, είναι για τις  ψήφους οι μεν  και το ξεκοκάλισμα των χορηγιών   της “λίστας Πέτσα” οι δε )     β. τους ήρθε  θεόσταλτη  πάλι  ευκαιρία της  μικροέξαρσης  του ιού,  η μεν κυβέρνηση  να εξαγοράζει τη σιωπή και τη στήριξη της μαφίας  του Τύπου  και οι μαφιόζοι κοντυλοφόροι    να αρπάξουν πάλι τίποτα εκατομμύρια από το δημόσιο κορβανά γ. θα ρίξουν πάλι  χοντρή κατραπακιά στην ανύπαρκτη αντιπολίτευση που ζαλισμένη  από το πρώτο ηχηρό  χαστούκι της συμπόρευσης με τα μέτρα  των αχυρανθρώπων Τσιόδρα- Χαρδαλιά, τώρα θα αλλάξει    τροπάρι  και θα χτυπάει  “μια στο καρφί και μια στο πέταλο”. “Και μαζί και…μόνη”  (μια ξεφτίλα!) δ.  νέο locldown δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναφέρουν. Θα πέσουν την άλλη μέρα. Οπότε, για να επιδείξουν δραστηριότητα και προκομάρα , πέρα από τις μάσκες… σώβρακα ,που έδωσαν στα παιδιά, έπρεπε επινοήσουν κι ένα θεματικό μέτρο, που θα δε θα έχει κομματικό κόστος. Και έπεσε στο τραπέζι   η καραντίνα στους μεγαλύτερους.  Οι  λόγοι που το κόστος αυτής της  ανοησίας   θα είναι ανύπαρκτο, αν εφαρμοστεί είναι τούτοι: 1.Οι μεγάλοι έχουν παγιωμένες κομματικές αντιλήψεις, (“τσιμέντο”),δεν αλλάζουν. Ειδικά ο Δεξιός είναι Χαχόλος , λοβοτομημένος  ψηφοφόρος. ΄Αρα, δεν τον  χάνουν. Οι υπόλοιποι σε μεγαλύτερη ηλικία, που δεν είναι Δεξιοί,  ούτως η άλλως, είναι χαμένες ψήφοι για τους κυβερνώντες.  2. Οι νέοι “ψάχνονται” ακόμα  πολιτικά και κομματικά. Συνήθως πολλοί  είναι ακόμα  “κινούμενη άμμος”. ΄Οποιος τάξει περισσότερα. ΄Αρα, είναι μια δεξαμενή  ψηφοφόρων  εν δυνάμει  και για τη Δεξιά, αν   τους μαυλίσουν σωστά.  Μια καραντίνα σε αυτούς , ας είναι και οι υπεύθυνοι της έξαρσης της πανδημίας ,θα ήταν χαρακίρι για την κυβέρνηση της απάτης και της δημαγωγίας. 3. Την αγορά τη συντηρούν οι νέοι με τα λεφτά των μεγαλύτερων. Διασκέδαση, μόδα, καταναλωτικά αγαθά. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, ως έμπειροι , είναι πιο συντηρητικοί στη σπατάλη.  Αν σταματήσουν να κυκλοφορούν οι νέοι ,σταματά αυτόματα  να κυκλοφορεί κα το χρήμα. Και ως γνωστό…”έλλειψη χρημάτων στάση εμπορίου”.

 

Πέρα απ΄αυτά,  είναι επίσης  σημαντικό να τονίσουμε εδώ  για άλλη μια φορά και να επισημάνουμε την έξαρση επίσης  του αισχρού ,φασιστικού  φαινομένου του   ηλικιακού  ρατσισμού  ,που επικρατεί στις ημέρες μας. Από παλιότερα σχετικά κείμενά μας παραθέτουμε το ακόλουθο:

“Κ.ΑΝ.Ε” (Κ.ΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝ.ΤΙΣΤΑΣΗ Ε.ΝΗΛΙΚΩΝ). ΝΑ ΣΥΝΤΡΙΨΟΥΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ ΗΛΙΚΙΑΚΟΥ , ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ

Εκείνο που  προέκυψε απροσδόκητα από την εξάπλωση της απάτης του κορονοϊού, αν και υπήρχε πάντα ως υφέρπων φασισμός, είναι η ρατσιστική διάκριση των ανθρώπων σε ανήλικους, ενήλικες και… ηλικιωμένους.  Είχαμε ως τώρα διακρίσεις,  Μαύρος-΄Ασπρος,   Βόρειος-Νότιος, Γυναίκα, ΄Αντρας,  Μπαλαμπός -Γύφτος, Κοντός -Ψηλός ,΄Ομορφος- ΄Ασχημος, Σακάτης- Αρτιμελής . Σήμερα πια, με αφορμή την πανδημία της απάτης (δεν πρόκειται για πανδημία  ιού, όπως  τεχνηέντως   διαδίδουν), έχουμε  την απροκάλυπτη ρατσιστική  επίθεση εναντίον μεγαλύτερων ηλικιακών  ομάδων   από εκείνους  (νεότεροι), οι οποίοι κατευθύνουν τις συγκεκριμένες επιθέσεις . Κέντρα, κυρίως εξουσιών,  απ΄όπου    εκπορεύονται οι ηλικιακές,  ρατσιστικές αυτές διακρίσεις.

΄Οπως πάντα, ο Τύπος , η βιομηχανία  παραπληροφόρησης, πρωτοστατούσε   σε αυτά τα πογκρόμ.   Ειδικά πρόσφατα  με την ιστορία του κορονοϊού , έδωσε ρεσιτάλ απαξίωσης των  μεγάλων ηλικιών. (Αν δείτε στα   ρεπορτάζ τους γενικώς  , δεν αναφέρεται   πια το  όνομα ή άλλη ιδιότητα  του  “ο περί ου ο λόγος” , αλλά μόνο ο ηλικιακός  προσδιορισμός του  πχ. ο 87χρονος ή ο ηλικιωμένος κ.λπ).

Σήμερα,   με  τις καθημερινές, επαναλαμβανόμενες, ως πλύση εγκεφάλου, αναφορές  σε …ηλικιωμένους , γέροντες, παππούδες,  γιαγιάδες,  με  υπολανθάνουσα την απαξίωση, λόγω ηλικίας,  είναι φανερό, πως προσχηματικά μιλούν για  θύματα του ιού και εκφράζουν την συμπάθειά τους,τάχα. Στην ουσία, έχουν περάσει στον κόσμο   την πίστη  πως οι” γέροι” είναι στην πραγματικότητα   οι υπεύθυνοι για τη μετάδοσή του ιού!

Δύο κόσμους έχτισε όλο αυτό τον καιρό με την απάτη του ιού ο διεθνής τύπος. Των ενηλίκων και των ηλικιωμένων. Οι πρώτοι είναι η πραγματική κοινωνία, η ζώσα και ενεργούσα. Η  ζωή ανήκει σε αυτούς.  Η δεύτερη οι παρίες, οι άχρηστοι,  οι υποψήφιοι για  “Καιάδα”, μια και, πέρα από τις συντάξεις που ξεκοκαλίζουν ,μας μεταδίδουν ιούς, μας ταλαιπωρούν με τις συχνές  αρρώστιες τους, με τις αργές κινήσεις τους, με την ασχήμια τους.

Ακόμα και στις πιο άγριες στιγμές ,τις βάρβαρες της ιστορίας, όπως αυτή του Ναζισμού, μπορεί ο ρατσισμός να αφορούσε  ομάδες, μειονότητες, ράτσες, φυλές, πάντως ηλικίες ποτέ. Αντίθετα, Τύπος και κυβερνήσεις σήμερα, φαίνονται να αντιμάχονται ,έστω προσχηματικά, αυτές τις παλιές ρατσιστικές παθογένειες, αλλά δε δίστασαν να επιβάλουν,  με πρόσχημα τον κορονοϊό  (νοιαζόμαστε τάχα  για την υγεία και τη ζωή των…ηλικιωμένων μας), μια νέα ρατσιστική  αντίληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση των ομάδων που βρίσκονται σε μεγάλες ηλικίες. Είναι ολοφάνερο.

Ο κορονοϊος έχει καταγραφεί στην ιστορία, πέρα από απάτη και “μούφα” ολκής,  ως ο καλύτερος πυλώνας όπου απρόσμενα  εύκολα στηρίχτηκε η τεράστια δύναμη των εξουσιών ,η  αποχαύνωση των μαζών και  η καταπάτηση βασικών ατομικών δικαιωμάτων . Και επιπλέον, νέο τούτο,   η επισήμανση και ο συνεχής προπαγανδισμός  της αχρηστίας  και της επικινδυνότητας ,κι  ως εκ τούτων η παντελής απαξίωση, των  μεγαλύτερων ηλικιών.  Εκείνες, ακριβώς,  που μόλις  λίγο πριν,   παράδωσαν τη σκυτάλη των ποικίλων δραστηριοτήτων τους  στους σημερινούς  θύτες και υβριστές  τους.

“Σημεία των καιρών”!  Αναβίωση  ναζιστικών στερεότυπων  σε νέα μορφή, και αγριότητα. Αυτής της εξόντωσης ,της  περιθωριοποίησης ,της σωματικής και ψυχολογικής  εξόντωσης  του μισού και παραπάνω πληθυσμού της γης.  Όσοι δεν είναι πια παραγωγικοί.  Και  ως εκ τούτου, είναι ή πρέπει να είναι αναλώσιμοι.

Η σύνταξη, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, οι άλλες παροχές , με  πρόστυχη και αποτελεσματική προπαγάνδα, ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ  αφήνουν να εμπεδωθεί, χωρίς αντίλογο πως είναι λεφτά τα οποία κόβονται από τους νέους, για να δοθούν σε άχρηστες πλέον κοινωνικές ομάδες. Δεν είναι επομένως  περίεργο, αν ρωτήσεις  σήμερα έναν 18χρονο να μη γνωρίζει  πως ο παππούς του εισπράττει την πενιχρή σύνταξη, που αντισυνταγματικά του την πετσόκοψαν , όχι από τον κρατικό κορβανά, αλλά αυτά είναι  χρήματα δικά του από “αποταμιεύσεις”- κρατήσεις  40 χρόνων δουλειάς,

΄Ηρθε ή ώρα της αντίστασης και της επίθεσης.  Χρόνια υπέβοσκε αυτός ο ναζισμός. Εξοντώθηκαν  γενιές γενεών, μεγαλύτερων ηλικιών με δεκάδες τρόπους.  Σήμερα, κορυφώνεται η επέλαση του ηλικιακού  ρατσισμού.

Σύντομα,  θα είμαστε κι εμείς γέροντες.  Αν ΤΩΡΑ δεν προστατεύσουμε τους πατεράδες και τους παππούδες μας ( στην ουσία τους εαυτούς μας) ,αύριο,  όπως εύκολα  μας μάντρωσαν οι εξουσίες σήμερα , το ίδιο εύκολα, θα μαντρώσουν  με διάφορα προσχήματα  τις “προβληματικές”  ηλικίες, στις οποίες δε θα απαγορεύουν απλώς  την κυκλοφορία,  αν είναι από 65 και πάνω, όπως τόλμησε  ο ΝεοΝαζί πρόεδρος  Κλάους Γιοχάνις της Ρουμανίας , αλλά, δια νόμου, θα οφείλουν να  προσέχονται …οικειοθελώς από αυτοθυσία, για να  μπαίνουν στους  “φούρνους αποτέφρωσης” ,είτε για να σωθούν  από ιούς και  αρρώστιες οι νεότεροι, είτε για τη στήριξη της οικονομίας (της Αγοράς πάντα).Ακόμα και για… πλάκα και στοιχήματα. Ο Ρουμάνος  “άνοιξε τον ασκό το Αιόλου”. Συμπτωματικά (!) είναι ακροδεξιός και Γερμανολάγνος.

Είναι ώρα για ένα παγκόσμιο  κίνημα εναντίον του  φασισμού της “ταυτότητας”. Του πογκρόμ ενάντια σε όποιον είχε την…ατυχία  να γεράσει.  Η φύση ορίζει: ΄Οπως οι  άνθρωποι  δεν ξεχωρίζουν με βάση το χρώμα ,τη φυλή ,το φύλο,  δε διακρίνονται και σε αναλώσιμο “κιμά”,  λόγω ηλικίας.

Οφείλουμε οι ακτιβιστές να προσέξουμε, ίσως περισσότερο απ΄όλα τα άλλα, αυτήν ακριβώς τη νέα φασιστική, ηλικιακή πανδημία με θύματα το μισό πληθυσμό της γης, ΄Ηδη, οδήγησε με πρόσχημα τον κορονοϊό,  τις κοινωνίες σε κραυγαλέες διαφοροποιήσεις, στρατόπεδα, εχθρότητες, φοβίες  και απαξιωτικές συμπεριφορές.

Είμαστε σίγουροι πως σύντομα θα δούμε να γεννιέται μια   δυναμική αντίστασης  από  τα “άλογα” που δεν έχουν καμιά διάθεση να πεθάνουν, όταν γεράσουν  ή επειδή  γέρασαν!   Και σε αυτό το κίνημα ,μεγαλύτερο μερτικό θα έχουν οι νεότεροι. Αυτοί που  αύριο θα είναι  τα “άλογα”  υπό διωγμόν  και  θα απειλούν  με σπιναλόγκες οι  νεότεροί τους. Η Κ.ΑΝ.Ε (ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ) είναι σίγουρο πως τη δούμε σύντομα σε σύσταση και δράση.

Αν δε συμβεί, κι επειδή  σήμερα  δεν υπάρχουν πια “Καιάδες” και “Λάκκοι Λεόντων”,  αύριο  θα οδηγούν κατευθείαν τους γέροντες σε “φούρνους αποτέφρωσης” για την ..πληθυσμιακή και οικονομική  ισορροπία.   Ακριβώς  όπως έκαναν οι Ναζί στα κρεματόρια

Οργιστείτε, γέροντες και νέοι. Ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε ενάντια σε τέτοιες απάνθρωπες εξουσίες.  Αν το κέρδος και η οικονομία της αγοράς,  δολοφόνησαν παντοιοτρόπως  τη Φύση, νομίζετε  πως θα  διστάσουν να εξοντώσουν  κι εσάς;

Είστε τα επόμενα θύματα αυτού του  ρατσιστικού ιού.  Μπροστά του ο “Κορόνα” είναι αγγελούδι.

2. ΕΙΔΗΣΕΙΣ

1. Συνελήφθη μεγαλογιατρός-καρδιοχειρουργός στην Αθήνα -Φέρεται να είχε πάρει «φακελάκια»

ΠΑΓΝΗ: Γιατρός πιάστηκε με το «φακελάκι» στο χέρι

Χειροπέδες πέρασε η ΕΛ.ΑΣ. σε 63χρονο διευθυντή καρδιοχειρουργικής κλινικής νοσοκομείου της Αθήνας για «φακελάκι».

***

Οι  “φακελάκηδες “γιατροί (μεγαλογιατροί κυρίως) είναι σαν τους χοντρούς  φοροφυγάδες. Χιλιάδες και τούτοι  στην Ελλάδα, αλλά πιάνουν και κανέναν στη …χάση και τη φέξη.

Το “φακελάκι”  στη χώρα μας είναι  εθνικό σπορ. Κυρίως στο χώρο της υγείας. Σε δημόσια ,αλλά  ΚΑΙ σε ιδιωτικά  νοσοκομεία και κλινικές.  (Λένε οι στατιστικές πως  οι γιατροί παλεύουν με τους εφοριακούς για την πρωτιά. Δεν αποκλείεται να τους την έχουν φάει τα λαμόγια στις εφορίες με ακόμα πιο χοντρά τούτοι φακελάκια).

 

Στις πολιτισμένες χώρες, αποκλείεται να  συναντήσει κανείς τέτοιο φαινόμενο.  Στα  “δημόσια” νοσοκομεία τους,  ούτε καν το συζητάμε.

Πλην Αγγλίας, βέβαια.  Κάποιοι  γιατροί  κι εκεί, κακομαθημένοι, δυστυχώς  από ΄Ελληνες ασθενείς ,που πήγαιναν να χειρουργηθούν “έξω  για καλύτερα”, μετέφεραν, ως ιό,  το “φακελάκι” και στα αγγλικά νοσοκομεία. Και κόλλησαν ουκ ολίγοι γιατροί στη γηραιά Αλβιώνα.  Και για να είμαστε ακριβείς,  κυρίως στο Λονδίνο.

 

Θυμάμαι μια χρονιά είχε έρθει στην Αγγλία για να κάνει “μπαλονάκι” ένας   συνάδελφος. Τον φιλοξενούσα σπίτι μου.  Φτωχός άνθρωπος, μη νομίζετε, με το ζόρι είχε βρει τα έξοδα για την εγχείρηση.   Και πανάκριβη για εμάς  στα αγγλικά δεδομένα .

Μου έκανε ,λοιπόν, εντύπωση, ότι ο γιατρός του ,που τον επισκεφτήκαμε για να κανονίσουμε τις λεπτομέρειες  για  τα έξοδα   της επέμβασης  και της νοσηλείας, στο τέλος πέταξε στα εγγλέζικα μα ιδιωματική δική τους φράση, που ούτε κατάλαβα τί εννοούσε.  Τελικά, εξήγησε σε … καταληπτά αγγλικά πως ο ασθενής θα μπορούσε να προσφέρει, πέρα από το λογαριασμό, που ανάφερε και…”ό,τι  είχε ευχαρίστηση”!

Μετά έμαθα από τη Μαριγούλα, μια “Πεντηκοστιανή”  Ελληνίδα, μόνιμο κάτοικο Αγγλίας, που έκανε αυτή τη δουλειά, κανόνιζε  θεραπείες Ελλήνων  στο Λονδίνο πως το “φακελάκι” στα αγγλικά νοσοκομεία,  είχε πάρει διαστάσεις επιδημίας και εκεί!

 

Το φαινόμενο “φακελάκι” (καμιά σχέση με χρηματισμό ή δωροδοκία) ήταν ακόμα και στην αρχαιότητα σύνηθες. Να, τί γράφει γι αυτό ο  Μιχάλης Α. Τιβέριος, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

“Υπάρχουν ενδείξεις που μας επιτρέπουν να υποστηρίξουμε ότι στην αρχαία Ελλάδα, από τον 6ο αι. π.Χ., ορισμένες πόλεις αντιμετώπιζαν την υγεία ως κοινωνικό αγαθό και θεωρούσαν υποχρέωσή τους να καλύπτουν τις δαπάνες θεραπείας των άρρωστων πολιτών τους. Χαρακτηριστικά, π.χ., είναι τα όσα μας παραδίδει ο Διόδωρος ο Σικελιώτης αναφερόμενος στον Χαρώνδα, τον περίφημο νομοθέτη από την Κατάνη της Σικελίας. Ο σπουδαίος αυτός νομοθέτης, που έδρασε στον 6ο αι. π.Χ., ήταν ο πρώτος που θέσπισε την υποχρεωτική όσο και δωρεάν μόρφωση για όλα τα παιδιά των πολιτών. Για το μέτρο του αυτό ο Διόδωρος τον επαινεί, επισημαίνοντας συγχρόνως ότι ο Χαρώνδας με τον νόμο αυτόν ξεπέρασε σε αξία ακόμη και εκείνους τους παλιότερούς του νομοθέτες που είχαν θεσμοθετήσει την κάλυψη από την πολιτεία των εξόδων θεραπείας των ασθενών. Και αυτό «επειδή εκείνοι φρόντισαν για τη θεραπεία των σωμάτων, ενώ αυτός φρόντισε για τη θεραπεία των απαίδευτων ψυχών· και είναι γνωστό», σύμφωνα πάντα με τον Διόδωρο, «ότι όλοι μας ενώ ευχόμαστε να μας είναι αχρείαστοι οι γιατροί, επιθυμούμε διακαώς να περνάμε τον καιρό μας συντροφιά με δασκάλους».

Κρατική μέριμνα για την υγεία των πολιτών υποδηλώνει και ο θεσμός του «δημόσιου γιατρού» που απαντά σε πολλές πόλεις της αρχαίας Ελλάδας. Ωστόσο, και κατά την αρχαιότητα παρατηρείται το φαινόμενο πολλές πολιτείες να μη μπορούν να καλύψουν τα έξοδα μιας σωστής «δωρεάν υγείας». Ετσι, π.χ., έχουμε περιπτώσεις κατά τις οποίες τα έξοδα της πληρωμής του «δημόσιου γιατρού» τα αναλάμβανε κάποιος πλούσιος ιδιώτης, ενώ υπάρχουν και μαρτυρίες που μας βεβαιώνουν ότι σε πολλές πόλεις οι άρρωστοι που κατέφευγαν για θεραπεία στον «δημόσιο γιατρό» δεν έφευγαν από το ιατρείο του αν δεν πλήρωναν. Αλλοτε για να καλύψει η πολιτεία σχετικές δαπάνες κατέφευγε ακόμη και στη θέσπιση έκτακτου φόρου, με το όνομα «ιατρικόν», ο οποίος μπορούσε να πληρωθεί και σε είδος, π.χ. με σιτηρά. Αυτή ακριβώς η αδυναμία της πολιτείας να καλύψει τα οικονομικά βάρη μιας κοινωνικής πολιτικής προετοίμασε το έδαφος για να δημιουργηθούν οι «έρανοι», δηλαδή σωματεία, τα μέλη των οποίων, οι «ερανισταί», συνεισέφεραν σε κοινό ταμείο απ’ όπου πληρώνονταν και τα νοσήλεια. Οι «έρανοι» αυτοί, που σε κάποιες εποχές και σε ορισμένους τόπους απέκτησαν σημαντική δύναμη με παρεμβάσεις ακόμη και στα πολιτικά πράγματα, μπορούν, ως ένα βαθμό, να θεωρηθούν μακρινοί πρόδρομοι των σημερινών ασφαλιστικών εταιρειών, που εκτός των άλλων παρέχουν και ιατρική κάλυψη.

Οπως και σήμερα έτσι και στην αρχαιότητα, οι καλοί γιατροί ήταν περιζήτητοι. Μετακινούνταν συχνά επιλέγοντας κάθε φορά την πόλη ή τον ηγεμόνα που τους εξασφάλιζε τις υψηλότερες απολαβές. Τα ποσά της αμοιβής τους, μερικές φορές, ήταν υπέρογκα και όχι σπάνια συνοδεύονταν και από άλλες παροχές ή προνόμια. Τους παραχωρούσαν σπίτι, κτήματα, κήπους, τους έκαναν επίτιμους πολίτες, τους απάλλασσαν, άμεσα ή έμμεσα, από ποικίλες οικονομικές τους υποχρεώσεις. Ετσι, π.χ., ο Δημοκήδης, περίφημος γιατρός από τον Κρότωνα της Μεγάλης Ελλάδας, πηγαίνει το δεύτερο μισό του 6ου αι. π.Χ. στην Αίγινα «ασκευής… και έχων ουδέν των όσα περί την τέχνην εστί εργαλήια», με ετήσιο μισθό ένα τάλαντο. Στη συνέχεια εγκαθίσταται στην Αθήνα, η οποία του προσφέρει υψηλότερες αποδοχές, αλλά μόλις έκλεισε χρόνο αφήνει και τους Αθηναίους και ανοίγει πανιά για τη Σάμο, αφού ο τύραννος του νησιού, ο γνωστός μας Πολυκράτης, του δίνει διπλάσιο μισθό. Πώς λοιπόν να… σταυρώσουν έναν καλό γιατρό οι πόλεις-κράτη, με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες; Ανάλογα προβλήματα, όπως είναι γνωστό, αντιμετωπίζει συχνά ακόμη και σήμερα η ελληνική επαρχία.

Αρχαίοι συγγραφείς κάνουν λόγο και για γιατρούς με υπέρμετρες απαιτήσεις από τους πελάτες τους. Προσδοκούσαν μάλιστα και… κάποιο δωράκι (το honorarium) ­ τα σημερινά πασίγνωστα «φακελάκια» έχουν μεγάλη προϊστορία ­, η αξία του οποίου ήταν ανάλογη με το βαλάντιο των ασθενών τους και τις δυσκολίες της αρρώστιας τους. Ορισμένες φορές μάλιστα οι ατυχείς πελάτες τους, με τη διαθήκη τους, τους καθιστούσαν και μοναδικούς κληρονόμους τους! Ωστόσο, υπήρξαν και πολλοί γιατροί που τίμησαν τις ιπποκρατικές αρχές και η αμοιβή που ζητούσαν ποτέ δεν ξεπερνούσε τις οικονομικές δυνατότητες των ασθενών τους. Δεν λείπουν ακόμη και περιπτώσεις όπου γιατροί προσέφεραν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς, χωρίς να πάρουν δραχμή.

Και κάτι για την ιστορία των νοσοκομείων. Στην αρχαία Ελλάδα δεν φαίνεται να υπήρχαν νοσηλευτικά ιδρύματα ανάλογα με τα σημερινά. Τα Ασκληπιεία, τα ιερά δηλαδή του Ασκληπιού, μπορούν να παραλληλισθούν με τα σύγχρονα αυτά ιδρύματα, αφού και εκεί πήγαιναν ασθενείς για να θεραπευθούν (διά μέσου της θεϊκής επέμβασης). Η λειτουργία τους όμως ήταν τελείως διαφορετική. Σπουδαία Ασκληπιεία διέθεταν καταλύματα, συνήθως έξω από τον κυρίως χώρο του ιερού, όπου μπορούσαν να καταλύσουν οι ασθενείς και οι συγγενείς τους. Αλλά σ’ αυτά δεν γινόταν καμιά θεραπευτική αγωγή. Το θαύμα της ίασης συντελούνταν πάντα εντός του ιερού. Προδρομικές μορφές νοσοκομείων, οικοδομημάτων δηλαδή που μπορούσαν να καταφύγουν ασθενείς για να θεραπευθούν, συναντούμε για πρώτη φορά σε μεγάλα ρωμαϊκά στρατόπεδα και αγροκτήματα. Πρόκειται για κτίρια (τα valetudinaria), με πολλά ευάερα και ευήλια δωμάτια. Στα valetudinaria των στρατοπέδων εύρισκαν περίθαλψη και θεραπεία οι ασθενείς και τραυματίες στρατιώτες, ενώ σ’ αυτά των αγροκτημάτων οι άρρωστοι και καταπονημένοι δούλοι. Ο ειδικευμένος σε θέματα αγροτικής οικονομίας Λεύκιος Ιούνιος Μοδεράτος Κολουμέλλας στον 1ο αι. μ.Χ. συμβουλεύει τους ιδιοκτήτες των αγροκτημάτων αυτών να φροντίζουν τη θεραπεία των άρρωστων δούλων τους και την ξεκούρασή τους, για να εντάσσονται και πάλι στην παραγωγή με ανανεωμένες δυνάμεις. Το πρώτο κτίριο που κτίστηκε αποκλειστικά με σκοπό την περίθαλψη άρρωστων πολιτών φαίνεται να ιδρύθηκε στη Ρώμη το 398 μ.Χ. από μια γυναίκα ονόματι Fabiola. Και είναι ο Αγ. Ιερώνυμος που, αναφερόμενος στη Ρωμαία αυτή ευγενή, χρησιμοποιεί στο λατινικό του κείμενο για πρώτη φορά, όσο ξέρω, την ελληνική λέξη νοσοκομείο με τη σημασία που έχει αυτή σήμερα”.

 

2. Αναβρασμός στα σχολεία με δεκάδες καταλήψεις -Πέτσας: Εκτίμηση για αποκλιμάκωση από την επόμενη εβδομάδα

Αναβρασμός στα σχολεία με δεκάδες καταλήψει

Καλές οι  καταλήψεις ,ακόμα και “για ψύλλου πήδημα”, αρκεί να μη γίνονται στα χρόνια  που κυβερνάμε …εμείς!  Τότε είναι αναβρασμός, μπάχαλο και δάχτυλο των κομματικών αντιπάλων.

Μάλιστα ο Αλέξης Τσίπρας  που ανδρώθηκε σε μαθητικές καταλήψεις, κατά τη Δεξιά εκδοχή, είναι ικανές μόνο ως πρόεδρος 15λους για τέτοια τζέρτζελα .  Και δοθέντος πως ο Αλέξης δεν κατάγεται από “τζάκια”, είχε τη μόνη του ευκαιρία να αναδειχτεί  πολιτικά,  μόνο μέσα από τέτοια ευκαιρία που την “έπιασε από τα μαλλιά”. Αυτό  του καταλογίζουν.

Ενώ  ο Κούλη  τους, η μεγάλη  τούτη πρωθυπουργάρα, ως γόνος φαμίλιας, αλλά και “καλό παιδί…  οικογενείας” ,ουδέποτε  ως μαθητής ασχολήθηκε με τέτοιες απρέπειες και αλητείες.  Μάλιστα,  σπούδασε  με σπουδαίες και… μοναδικές δωρεές   στο Χάρβαρντ, όπου και  διδάχτηκε   επιμελώς την επιστήμη  της διακυβέρνησης μιας χώρας. Αυτήν, ακριβώς. εφάρμοσε   με πρωτοφανή επιτυχία σήμερα στην κεφαλή της κασιδιάρικης  Ελλάδα. Εξ ου και το 70% του  ελληνικού λαού, έχει πάθει την πλάκα του με τέτοιες “χρυσές ημέρες” που ζει και  οι οποίες ξεμέρωσαν μόνο κα μόνο  χάρη στην  κυβερνητική αξιοσύνη   του γιου του Αποστάτη Κων.Μητσοτάκη.

΄Αφεριμ, Εφέντη Κυριάκος!

 

3. ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Πότε θα είναι διαθέσιμο εμβόλιο έναντι του κορωνοϊού

Υποψήφιο εμβόλιο για τον κορωνοϊό

Σχετικά με την ανάγκη ανοσοποίησης του πληθυσμού, σημειώνεται ότι τα σημερινά δεδομένα δείχνουν πως περίπου το 90% των ανθρώπων είναι ευάλωτοι σε πιθανή λοίμωξη από τον νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι περίπου το 60% έως 70% του πληθυσμού πρέπει να αποκτήσει ανοσία, είτε μέσω φυσικής λοίμωξης είτε μέσω εμβολιασμού, περίπου 5,6 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πρέπει να αποκτήσουν ανοσία για να επιτύχουμε την ανοσία αγέλης και να τερματίσει η πανδημία COVID-19», τονίζουν οι επιστήμονες.

Οι συγγραφείς καταλήγουν, απαντώντας στο βασικό ερώτημα του άρθρου, ότι «θα έχουμε ένα ασφαλές και αποτελεσματικό εμβόλιο έναντι της λοίμωξης COVID-19 όταν τα αποτελέσματα των ερευνητικών μελετών, η επικοινωνία και η εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της κλινικής ανάπτυξης του εμβολίου διαμορφώσουν την απαραίτητη κατανόηση, εμπιστοσύνη και αποδοχή των συστάσεων εμβολιασμού από την πλειονότητα της κοινής γνώμης».

***

Απλές τοποθετήσεις-ερωτήσεις  για την πανδημία σε όσους παράδωσαν το μυαλό τους για λοβοτομή κάθε είδους. :

  1. Τσiόδρας: ”  ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΩΣ 650.000 ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΑΠΟ ΓΡΙΠΗ.
    Προσοχή στη γρίπη, είναι παγκόσμιος «φονιάς»
    Πηγή: iefimerida.gr
  2. Οι  (αμφισβητούμενοι εν πολλοίς ) νεκροί του Κορόνα ανέρχονται σε περίπου 900.000. Περιττό να ξαναλέμε πως ο πραγματικός αριθμός είναι πολύ μικρότερος.
  3. ΑΝ ΜΕ ΥΠΑΡΚΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ ΤΗΣ ΓΡΙΠΗΣ, ΣΥΝΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΕΚΡΟΥΣ , ΠΟΣΟΥΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΑΚΟΜΑ ΕΜΒΟΛΙΟ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΑ; ΚΑΙ ΔΕΝ EXOYME.
  4. ΑΥΡΙΟ, ΑΝ ΒΡΕΘΕΙ  (ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΑ ΑΠ’ ΟΣΟ ΔΙΑΔΙΔΟΥΝ ΟΙ ΦΑΡΜΑΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΤΑ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ)  Ο ΚΟΡΟΝΑ    ΘΑ…ΤΡΕΜΕΙ ΤΗ ΓΡΙΠΗ.

 

4.ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

α.Το Twitter αποθέωσε την επιστροφή του «Καφέ της Χαράς» -«Η Ζέτα Δούκα μπορεί να σταματήσει να είναι τόσο ηθοποιάρα;»

Η Ζέτα Δούκα στον ρόλο της Στέλλας στο «Καφέ της Χαράς»

Ο Χάρης Ρώμας με φουστανέλα σε σκηνή από το «Καφέ της Χαράς»

β.ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ
Αγριες Μέλισσες spoiler: Ο Λάμπρος μαθαίνει πως η Θεοδοσία ευθύνεται για την ομολογία της Ελένης

Η Ελένη στη δίκη με τη Δρόσω να κλαίει στην αγκαλιά του Λάμπρου πίσω της σε σκηνή από τη σειρά «Άγριες Μέλισσες»

Θέλετε να μου πείτε. δηλαδή πως στην Ελλάδα κυκλοφορούν μόνο άτομα με iq ραδικιού; Να το διορθώσετε. Τέτοιοι είναι μόνο οι σκουπιδοφάγοι    που στρώνονται μπροστά στα  αποβλακοκούτια τους, ειδικά  του βασιλοχουντικού καναλιού των  Κυριακού  και περιμένουν  πώς και τί να τους σερβίρουν σειρές .. Α΄ ποιότητας από τις χωματερές Ρώμα, Τσαμπάνη  και Σία.

Ποιος σοβαρός άνθρωπος παίρνει στα …σοβαρά  την “τέχνη” του Ρώμα;  Απλώς  ο Χαρούλης  το  είχε απωθημένο  από  παιδί  να  μπει στη διμοιρία  των… Τοσλιάδων. Και του πάει  τελικά μούρλια  η… φουστανέλα!