ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΧΑΡΤΑ
Jean-Jacques Rousseau
Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος)
***
“Κοινωνικόν ον ο άνθρωπος και συζήν πεφυκώς” ,λέει ο Αριστοτέλης. Οι “κοινωνίες” με άλλα λόγια καθορίζονται ως ανάγκη πλέον, και μάλιστα φυσική. Κι εκτός κοινωνιών, ο “άνθρωπος θα ήταν ζώο ή θεός”.
Σε μια μικρή αναδρομή στα κατοπινούς αιώνες που η θεωρία το Σταγειρίτη φιλόσοφου εκφράστηκε επίσημα και υποχρεωτικά στα συνταγματικά κείμενα, παρατηρούμε τα ακόλουθα:
Στις θεωρήσεις των αγγλικών συνταγμάτων στις κοινωνίες το βασικό, πρωταρχικό στοιχείο της διασφάλισης της ύπαρξης του ανθρώπου, είναι η ιδιοκτησία. Σε αντίθεση με τις αμερικάνικες ,που στις ανθρώπινες κοινωνίες η διασφάλιση της ανθρώπινης ιδιοκτησίας είναι κατώτερη της διασφάλισης της ανθρώπινης ζωής και αποτελεί το αντικείμενο και κύριο μέλημα της κρατικής δραστηριότητας, σύμφωνα με το αμερικανικό Σύνταγμα.
Σπουδαίο είναι να προσεχτεί εδώ ότι τα αμερικανικά συνταγματικά κείμενα, εξ αρχής απαγορεύουν την ολική απορρόφηση του ατόμου από την κοινωνία. Σε αντίθεση με το Τζον Λοκ, όπως αργότερα και και με το Ρουσσώ, οι οποίοι ανεπιφύλαχτα (μερικώς ή ολικώς) υπότασσαν το άτομο στην πλειοψηφική θέληση της κοινωνίας,
Βεβαίως και τα αμερικανικά συνταγματικά κείμενα θέτουν εξαρχής προϋποθέσεις, βάσει των οποίων το άτομο δεσμεύεται από το «κοινωνικό συμβόλαιο». Κι αυτές οι προϋποθέσεις παίρνουν μέσω του δικαίου τη μορφή αξιώσεων, προσδίδοντας στο δίκιο υποκειμενικό και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα.
Κάναμε τις παραπάνω αναφορές, για να δείξουμε με αφορμή την πανδημία του Κορόνα πως το αμερικάνικο σύνταγμα και στην Ευρώπη το Σουηδικό που συγγενεύουν στις βασικές τους αρχές , απαγορεύουν την κατάργηση της κυκλοφορίας, τουλάχιστον με τον τρόπο και για τους λόγους που έγινε σε χώρες, κυρίως ευρωπαϊκές. Οι κυβερνήσεις που επέβαλαν το αντισυνταγματικό lockdown εφάρμοσαν ελαφρά τη καρδία το γνωστό “πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι”. Και μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, τη στιγμή που το ίδιο το Σύνταγμα ρητώς και κατηγορηματικώς το απαγορεύει. ΄Οπως για παράδειγμα το ελληνικό , για να κραταιώσει τις αρχές του “δίκαιου κράτους”.
Και το αποτέλεσμα αυτών των πραξικοπηματικών ενεργειών; ΜΗΔΕΝ, ΦΥΣΙΚΑ! Στρογγυλότατο, μάλιστα! Με αυτά, ακριβώς τα μέτρα, ειδικά με το lockdown, σκότωσαν κόσμο, σκόρπισαν ψυχικές αρρώστιες ,έφεραν φτώχεια και τα παρεπόμενα δεινά.
Το γεγονός πως χώρες, όπως η δικιά μας, η Ιταλία, η Γαλλία ,η Ισπανία από τις πρώτες που ασέλγησαν στα Συντάγματά τους και ανεύθυνα, παράλογα και προπαντός με επίδειξη προκλητικής ασέβειας στη έννοια ΄Ανθρωπος και τα απαρασάλευτα, αρχέγονα και διαχρονικά ατομικά δικαιώματα, προχώρησαν στη χρήση δικτατορικών τακτικών και μεθόδων, δείχνει το μέγεθος τους εγκλήματος. Κι αυτό το συμπέρασμα ,να επαναλάβουμε, εξάγεται, μόνο και μόνο από τη σύγκριση των αποτελεσμάτων.
Η Ιταλία και η Ισπανία για παράδειγμα ,που δεν ακολούθησαν το δρόμο της Σουηδίας για τη αντιμετώπιση της πανδημίας και επέβαλαν σκληρά πραξικοπήματα, είχαν περισσότερα θύματα ( θάνατοι και κρούσματα, πέρα από την τρέλα και τα οικονομικά συντρίμμια που συσσώρευσαν) από τη Σκανδιναβική αυτή χώρα, που δεν άλλαξε σχεδόν τίποτα στη ζωή των πολιτών της σε σχέση με την πριν την πανδημία συμπεριφορά τους και σε σύγκριση με την αγριότητα των μέτρων των άλλων κυβερνήσεων.
Και να συγκεκριμενοποιήσουμε το θέμα στη χώρα μας. Τί έγινε και τί δεν έγινε για να βγάλουμε πιο εύκολα και ασφαλή συμπεράσματα.
Αν υπήρχε, λοιπόν, μια συνετή και με σέβας και προσήλωση στα ατομικά δικαιώματα κυβέρνηση στη χώρα και όχι η προκλητική αυτή κυβερνητική συμμορία που κυβερνά σήμερα με μαφιόζικο τρόπο τη χώρα και φτύνει το Σύνταγμα (με ηθικό αυτουργό αυτών των εγκλημάτων της τους Γκεμπελίσκους των Μέσων παραπληροφόρησης) , θα προχωρούσε από την αρχή στην εφαρμογή των εξής μέτρων:
- Υποχρεωτική ενημέρωση του κόσμου. ήδη από το Γενάρη 2020 (όπως είχαμε εμείς προτείνει από εδώ) για την επερχόμενη εισβολή του ιού και στη δική μας χώρας. Αντί γι΄ αυτό, ξεκίνησαν, ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ 2 ολόκληρους μήνες μετά (τέλος Μάρτη 2020) να παίρνουν είδηση τι συνέβαινε!
- Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλες τις μετακινήσεις ,σε κλειστούς και ανοιχτούς χώρους. Δωρεάν παροχή κα επάρκεια μασκών σε όλη την επικράτεια. Μόνο με το δημόσιο χρήμα που έκλεψαν οι Γκεμπελίσκοι μέσω της “Πέτσινης Λίστας” ( ειρήσθω εν παρόδω, μια μέρα θα τους (εξ)αναγκάσουμε να επιστρέψουν τα…νομίμως κλαπέντα χρήματά μας), θα είχε επάρκεια η χώρα σε μάσκες, τις οποίες επί μήνες δεν εύρισκες ούτε για δείγμα στα φαρμακεία.
- Απαγόρευση πολυπληθών συγκεντρώσεων (γήπεδα, πανηγύρια, εκκλησίες, άλλες μεγάλες κοινωνικές εκδηλώσεις).
- Για την είσοδο στη χώρα. Πέρα από το ιατρικό πιστοποιητικό αρνητικής γνωμάτευσης τελευταίων 72 ωρών και υποχρεωτικός έλεγχος ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ επιβατών στις πύλες εισόδου . Απαγόρευση εισόδου σε φορείς του ιού.
- Επάρκεια ανιχνευτών και εργαστηριακού ελέγχου του ιού σε όλη την επικράτεια και υποχρεωτικός έλεγχος όλου του πληθυσμού ανά νομό.
- Επιτάχυνση των διαδικασιών παροχής εμβολίων στον πληθυσμών και συνετή ενημέρωση για την αναγκαιότητα χρήσης του εμβολίου.
Οι περισσότερες χώρες, που εφάρμοσαν από την αρχή αυτά τα μέτρα, σήμερα δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Ταϊβάν, Βιετνάμ, Κορέα και άλλες, ασιατικές κυρίως χώρες που η μάσκα και η προφύλαξη από όμοιους ιούς (SARS) έχει μπει στην κουλτούρα τους εδώ και χρόνια, σήμερα είναι σχεδόν στο απυρόβλητο της πανδημίας. Αλλά και χώρες της Αφρικής, ειδικά λόγω θερμού κλίματος, αλλά και της ανοσίας της αγέλης, περισσότερο συνήθης και διαδεδομένη σε τέτοιες χώρες, ομοίως δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
Όμως, η πανδημία δεν είναι το θέμα μας. ΄Ηταν η αφορμή για να διατυπώσουμε κάποιες απορίες και ερωτηματικά, υψίστης σημασίας, που πιστεύουμε απασχολούν κάθε νουνεχή, έντιμο και συνειδητοποιημένος πολίτη. Συγκεκριμένα:
1.Πώς επιτρέψαμε σε μια “συμμορία από κ@λόπαιδα”, όπως θα έλεγε αν ζούσε ο Ευάγγελος Γιαννόπουλος, που κυβερνά αυτή τη χώρα ,ουσία και τύποις με αντισυνταγματικούς νόμους, όπως είναι ο τελευταίος εκλογικός, να ασελγήσει στο κοινωνικό μας συμβόλαιο, στο Σύνταγμα που “γράφτηκε” με αίμα αγωνιστών αιώνων και με πρόσχημα την πανδημία μας έδεσαν και μας φυλάκισαν;
2.Ποια τιμωρία και πώς θα την επιβάλουμε στους πραξικοπηματίες; Πέρα από την τιμωρία τους για τα θύματα της τραγωδίας της πανδημίας, που είναι και γι΄αυτά υπεύθυνοι;
3. Αυτό το κράτος, αφού ούτε αν στο ελάχιστο θα μπορούσε κανείς να το αποκαλέσει “κράτος δικαίου”, θα συνεχίσουμε να το διατηρούμε σε αυτή τη μορφή ,η οποία προσβάλει κάθε έννοια δικαίου και σεβασμού στον άνθρωπο και τα δικαιώματά του;
4. Νόμος και δίκαιο, όπως έλεγε ο σοφιστής ,είναι μήπως το συμφέρον του ισχυρότερου; Αυτό το κοινωνικό συμβόλαιο πρότεινε ο Ρουσσώ ; Και ο “μάρτυρας” Ρήγας Φεραίος; ΄Ετσι, όπως το κατάντησε κουρελόχαρτο η κυβερνητική συμμορία και μάλιστα των “λευκών κολάρων”, που προασπίζεται με τις σιδερόφρακτες λεγεώνες της τα συμφέροντά της; (Το δικαίωμα της, ας πούμε, να κλέβει ασύστολα και προκλητικά και την ίδια στιγμή να καταδιώκει και να εξοντώνει έντιμους λειτουργούς του κράτους δικαίου, που καταλύουν τούτοι!).
5. Αν αύριο σε μια νέα, πιο ισχυρή πανδημία, σε μια φυσική καταστροφή, σε μια … συνωμοτική απειλή “εισβολέων” παντός είδους, ίδιου φυράματος ασεβείς και προκλητικές εξουσίες, κατασκευάσουν κοινωνίες σαν εκείνες στο “1984” του ΄Οργουελ; Εμείς θα παραδώσουμε τέτοιες κοινωνίες στα παιδιά μας;
6. Είναι ηθικό και δίκαιο και θα συμφωνούσαν ένας Λοκ ή ένας Ρουσσώ σε “κοινωνικά συμβόλαια” της μορφής που συνάπτει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ως εκπρόσωπος του κράτους με εσένα τον πολίτη, να συνεχίζεις να τα σέβεσαι; Και μπορεί να έχουν ισχύ τέτοιους είδους κοινωνικές συμφωνίες; Κι αν είναι να “λύεται η σύμβαση”, γιατί να γίνεται πάντα σε βάρος του μη συμμορφούμενου με τους αισχρούς όρους τέτοιου συμβολαίου;
΄Οσο οι πραξικοπηματίες μένουν ατιμώρητοι, θα εξωθούν τα πράγματα στα άκρα.”΄Εχουν και το πεπόνι και το μαχαίρι”.
Τί θα κάνες εσύ; Θα AΓΡΙΕΨΕΙΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙΡΟΣ, ΠΡΙΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΑΓΡΙΕΨΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ; ΘΑ ΤΟΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΕ ΑΓΕΛΕΣ ΧΑΧΟΛΩΝ, ΖΟΜΠΙ ΚΑΙ ΚΡΕΤΙΝΩΝ;
Αρχές σαν τις παρακάτω ισχύουν; Κι αν ναι, ποιος οφείλει και πως να τις υπερασπίζεται;
Σύνταγμα, άρθρο 120: (Ακροτελεύτια διάταξη)
4.” H τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.»
Ρήγας Φεραίος : ( Άρθρο 33). Το να αντιστέκεται ο κάθε πολίτης, όταν τον καταθλίβουν και τον αδικούν, είναι αποτέλεσμα των ανωτέρω αναφερθέντων δικαίων του, γιατί κανένας δεν αντιστέκεται όταν ξέρει πως θα δικαιωθεί με τη συνδρομή του νόμου.
Υ.Γ Οι νομικοί μας πού..βόσκουν; Κι ακόμα περισσότερο, οι συνταγματολόγοι μας πού είναι; Κάθε ημέρα όφειλαν να οργίζονται και να απειλούν τους δράστες. Γιατί σιωπούν; (Και δεν εννοούμε, βέβαια, τον…Κούγια ή τον Αλιβιζάτο, το Βενιζέλο και το Λοβέρδο. Θεός, φυλάξοι! ).