Η Διοτίμα στο τιμόνι της χώρας. Η Τρίτη Ημέρα: Η Ανόρθωση

 

Π Τρίτη Ημέρα, η  Ανόρθωση — το φυσικό και πνευματικό επακόλουθο της Κάθαρσης.
Η χώρα, έχοντας καθαρθεί από τη διαφθορά και την ατιμωρησία, πρέπει τώρα να αναστηθεί.

 

Η Αυγή της τρίτης ημέρας δεν μοιάζει με καμία άλλη.
Ο αέρας καθαρός, οι δρόμοι ήσυχοι, τα βλέμματα των ανθρώπων σταθερά.
Η Κάθαρση ολοκληρώθηκε.
Και μέσα από τα ερείπια ενός κράτους που αυτοκαταστράφηκε με ψέμα, απληστία και αδικία, αρχίζει να υψώνεται ένα νέο οικοδόμημα: η Ελλάδα της Ανόρθωσης.

Τώρα, κάθε πολίτης είναι συμμέτοχος.
Το κράτος δεν κυβερνά πλέον από μαρμάρινα μέγαρα και κλειστά υπουργεία·
ανασαίνει μέσα στις πλατείες, στα σχολεία, στα νοσοκομεία, στα εργοστάσια.
Η Δημόσια Υπηρεσία δεν είναι προνόμιο, αλλά λειτούργημα.
Η Πολιτική δεν είναι επάγγελμα, αλλά διακονία.
Η Παιδεία ξαναγίνεται πυρήνας ελευθερίας.
Και η Δικαιοσύνη δεν είναι απλώς ένας θεσμός· είναι η καρδιά της νέας Πολιτείας.

Η Ανόρθωση στηρίζεται σε τρεις ακρογωνιαίους λίθους:

  1. Τη Μνήμη.

    Η χώρα δεν λησμονεί τους νεκρούς της, τις προδομένες ελπίδες, τις χαμένες γενιές. Η Μνήμη είναι η πρώτη ύλη της Ανόρθωσης.

  2. Την Αλήθεια.

    Καμία πρόοδος δεν θεμελιώνεται πάνω στο ψέμα. Όλοι γνωρίζουν, όλοι συμμετέχουν, όλοι λογοδοτούν.

  3. Την Ευθύνη.

    Ο πολίτης δεν περιμένει πια σωτήρες. Η σωτηρία είναι συλλογική πράξη. Η χώρα αναγεννάται από την ίδια τη συνείδηση των ανθρώπων της.

Η Ανόρθωση δεν είναι θρίαμβος, αλλά ήρεμη δύναμη.
Δεν κραυγάζει — δημιουργεί.
Δεν εκδικείται — θεραπεύει.
Και η νέα Ελλάδα που αναδύεται δεν υπόσχεται ευημερία χωρίς κόπο, αλλά δικαιοσύνη χωρίς φόβο.

Η Τρίτη Ημέρα είναι η Ημέρα του Ανθρώπου.
Είναι η ημέρα που ο Έλληνας ανακτά την αξιοπρέπεια, την πίστη και το μέτρο.
Είναι η ημέρα που η Πολιτεία παύει να είναι απρόσωπος μηχανισμός και ξαναγίνεται Κοινότητα Ελευθέρων και Δικαίων.