COVID19 . ΧΡΥΣΟΣ ΛΑΧΝΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ “ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ-ΚΟΠΟΛΑ”

 

Φράνσις Φορντ Κόπολα: Νίκη για το σινεμά η επιτυχία των «Barbie» και «Oppenheimer»

Φράνσις Φορντ Κόπολα: Νίκη για το σινεμά η επιτυχία των «Barbie» και «Oppenheimer»

2016 τριτραϊμπέκα-Τραϊμπέκα ομιλίες-Φραγκίσκος Φορντ Κοτπόλα — Φωτογραφία ΑρχείουCannes France Μαΐου Quentin Tarantino Παρευρίσκεται Στην Τελετή Λήξης Του — Φωτογραφία Αρχείου

***

Τι άλλο θα έλεγε ο Κόπολα ή  ο Ταραντίνο;  Οι  σεβάσμιοι … γκουρού της   σκουπιδοπαραγωγής της  αμερικάνικης, βιομηχανίας θεάματος -ακροάματος που τάχα μου …δημιουργούν και κάνουν  Τέχνη!

Εν τάξει! Πώς να το κάνουμε;  Ο καθένας μπορεί να είναι ό,τι δηλώσει.   Και ο παππάς  σεμνύνεται  πως επιτελεί  λειτούργημα, ο γιατρός και ο δάσκαλος το ίδιο. Και  οι κριτικοί αποθέωναν λίγα χρόνια πριν    τον  Joaquin Phoenix  στο Joker  του  Todd Phillips   για την υψηλή τέχνη (!)  που υπηρετούν σε αυτό το κατασκεύασμα .  Ο καθένας κατεβάζει τον πήχη στα μέτρα που τον βολεύουν.  Κι εκείνο που εσύ το λες σκουπίδι,  ο άλλος το βαπτίζει χρυσάφι, μόνο και μόνο ,επειδή γυαλίζει ή έτσι τον συμφέρει.

Τί βγαίνει, όμως,  από τη δοκιμή στη Λυδία Λίθο της Φύσης;  Η μόνη που μπορεί αποκλειστικά να κρίνει τα έργα των χειρών και του μυαλού μας.  Σε τι ωφέλησε τον κόσμο η «τέχνη» των  “Ταραντίνο”  και   “Κόπολα “; Έκανε τον κόσμο καλύτερο η χειρότερο;

Ασφαλώς,  χειρότερο. Ειδικά ο πρώτος , μέγας δάσκαλος του εγκλήματος, της διαστροφής,  της άρρωστης, της  εμετικής βίας.  ΄Ιδια βρώμικο το συνάφι σε όλα τα Χόλυγουντ του κόσμου.  Μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού οι εξαιρέσεις. Ψάχνεις με το φανάρι να βρεις δημιουργούς ταινίας  να αναπαυτεί το πνεύμα και η ψυχή σου.

 

 

 

 

Στο μεταξύ,   με την  απάτη της πανδημίας, τον  φασιστικό  (πρόβα τζενεράλε)  εγκλεισμό των πληθυσμών σε όλη την υφήλιο (λοκντάουν) και την  ιδρυματοποίηση των  μαζών ,οι οποίες   από τότε και εξ αιτίας αυτού,  λειτουργούν πλέον  με τις ιδιότητες του εύπλαστο κιμά,  οι έμποροι   του κινηματογράφου, τρίβουν  τα χέρια τους.  Καλύτερη  συγκυρία και τύχη , δε θα μπορούσε να υπάρξει για τη βιομηχανία θεάματος-ακροάματος.

Οι μάζες διαπλάθονται πάντα,  όπως θέλει το Σύστημα. Και όχι μόνο σήμερα. Χορεύουν στους ρυθμούς που τους παίζουν οι εξουσίες  Ακόμα χειρότερα στη μετακορόνα εποχή  .Η πολύμηνη φυλάκιση των πληθυσμών τα τελευταία δύο χρόνια, άλλαξε  άρδην τις συμπεριφορές των ανθρώπων.  Οι πληγές υπήρξαν πολλές και οι περισσότερες  χωρίς επούλωση.

Τραυμάτισαν βαθιά την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, την  ατομικότητα, την ιδιωτικότητα ,το ψυχικό σθένος, την ανάληψη πρωτοβουλίας, τη δραστηριότητα κάθε είδους,  την κοινωνικότητα, την αλληλεγγύη, την εμπιστοσύνη στο άνθρωπο της διπλανής πόρτας. Διάτριτη απ΄όλες τις μεριές  η ανθώπινη προσωπικότητα σήμερα,  μόνο και μόνο γιατί υπέστη αυτού τους είδους την προσβολή,  εκείνο τον  απαράδεκτο και βαριάς μορφής ευνουχισμό της  ατομικής βούλησης που προξένησε η αψυχολόγητη και παντελώς άχρηστη   περιθωριοποίηση σχεδόν του συνόλου των μελών της παγκόσμιας  κοινωνίας.

Η μοναξιά, το βασικό αντώνυμο της μοναχικότητας (=η αναζήτηση του στοχασμού και της  άσκησης της ψυχής με την παραγωγική απομόνωση), έγινε ο εφιάλτης των ανθρώπων. Φόβος, πανικός, ανασφάλεια, σύγχυση, αποπροσανατολισμός είναι  οι βασικότερες παθογένειες-παρενέργειες  αυτού του γενικευμένου φαινομένου  της ιδρυματοποίησης  . Οι διέξοδοι και οι επιλογές τα χρόνια του εγκλεισμού, υπήρξαν  ελάχιστες.  Ασύδοτο φαγοπότι, πλαστική διασκέδαση , κυρίως με …  σεξ  εξ αποστάσεως και φυσικά με « μια καλή ταινία απόψε» για ξέδομα. Μόνο που η μια καλή ταινία ,έγιναν πέντε σερί  τα 24ωρα  της απέραντης μοναξιάς ! Κι αν λάβει   κανείς υπόψη του  πως  ούτε   με το κιάλι δε βρίσκεις πια καλή ταινία,  ο ταλαίπωρος,  μπαγλαρωμένος  υπήκοος ,  έφαγε και τρώει στη μάπα,   αφού του έγινε πια συνήθεια  και μετά την αποφυλάκισή του, τόνους σκουπίδι από τον Κόπολα, τον Ταραντίνο και τα λοιπά αστέρια της χωματερής των Χόλυγουντ.

Οι μάζες εθίζονται  εύκολα και με χαρακτηριστικά-συμπεριφορά  τοξικομανούς  σε αυτό το είδος των ταινιών.   Κι επειδή, ακριβώς, κυκλοφορούν κατά χιλιάδες , για να ανταποκριθούν στην τεράστια ζήτηση,  η ποιότητά τους είναι αντίστοιχη της ταχύτητας και της συχνότητας που παράγονται και κυκλοφορούν, αλλά και του καστ των ηθοποιών  που συμμετέχει σε τέτοιες εύκολες  παραγωγές.

 

 

 

 

Oι  “Κόπολα” και οι  “Ταραντίνο”  είναι  ο υπάλληλος  του κόμματος,  με το όνομα   Ουίνστον Σμιθ στο “1984” του ΄Οργουελ.  Δουλειά του   είναι  να παραποιεί γεγονότα να δίνει  στρεβλή, αφύσικη     ερμηνεία της πραγματικότητας  , για να εξυπηρετεί τα  συμφέροντα του κόμματος. Η νοθεία, μάλιστα,  της  φυσικής  σκέψης ,  ξεκινάει με  τη «γλωσσοκάθαρση» και την εκμάθηση μιας ‘Νέας γλώσσας- ομιλίας’.   Και ένα τέτοιο εγχείρημα,  επιτυγχάνεται  εύκολα ,με μια διαφορετική   ερμηνεία των λέξεων ,έτσι που   η  φυσική, η πραγματική σημασία τους να ξεχνιέται,  να παραποιείται, να διαστρεβλώνεται εντελώς.

 

Οι λέξεις  ελευθερία,  βία, εκδίκηση, αίμα, διαστροφή, παίρνουν στις ταινίες των δικών μας “Ουίνστον Σμιθ”, άλλες σημασίες. Απαλλάσσονται από το βάρος ευθύνης  που κουβαλούν, γίνονται πιο ανάλαφρες, δεν έχουν τις  αυστηρές απαιτήσεις συμμόρφωσης σε πάγια, καθιερωμένη  φυσική αντίληψη περί ηθικής,  ούτε αφήνουν να φανούν οι  συνέπειες που όρισε η Φύση για όποιον παραβαίνει τους δικούς της νόμους.

Το να βγάζεις για παράδειγμα  στο  Pulp Fiction του  Ταραντίνο  το αυτόματο και επί σχεδόν μιάμιση-δυο ώρα που διαρκεί το φιλμ  να θερίζεις  στην ψύχρα ό,τι κινείται και μάλιστα  με  συνοδεία  απαγγελίας  εδαφίων από τη Βίβλο, εξοικειώνεται ο θεατής με τα μηνύματα της ταινίας.   Αθέλητα , αλλά υποχρεωτικά , από τη  σφοδρή επίθεση ,  καθυποτάσσονται  οι νοητικές και οι συναισθηματικές λειτουργίες του. Και    την ίδια στιγμή, μεταβιβάζεται  υποσυνείδητα και δια της ΑΝΟΧΗΣ το ίδιο δικαίωμα  στον ένστολο ( αστυνομικό, στρατιώτη,  πραιτοριανό του Συστήματος)    να κάνει το ίδιο άνετα    και μάλιστα  για σοβαρότερους λόγους από το να σκοτώνεις   για πλάκα, όπως στην ταινία.  Τέτοιος  εθισμός, πλην των άλλων,  εξασφαλίζει εύκολα και την άφεση  για τα εντελλόμενα εγκλήματα των ανθρώπων του Συστήματος,  του κόμματης της Ωκεανίας.

 

 

 

 

Συμπέρασμα:  Η βιομηχανία θεάματος ακροάματος  σε αγαστή συνεργασία  με την  γκεμπελική, ολιγαρχία , είναι οι δύο ισχυρότεροι πυλώνες, πάνω στους οποίους θα στηριχτεί  η Νέα Ωκεανία.  Και οι δύο  υπερκερδοφόρες αυτές «πολυεθνικές», έχουν μοναδικό στόχο  μέσω των  (υπο)προϊόντων τους, να  κατασκευάζουν και να εξασφαλίζουν για το Σύστημα υπηκόους ευπειθείς,  υπάκουους και   με βαθιά και αμετάκλητη λοβοτομή.   Κανονικά και τρομακρικά ζόμπι!

    

Γράφαμε σε παλιότερη  ανάλυσή μας για τις συνέπειες   της σύγχρονης κινηματογραφικής σκουπιδοπαραγωγής:

“JOKER”: ΤΕΧΝΗ ΄Η ΔΙΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΑΣ;

O κινηματογράφος  είναι ευχή και κατάρα. Κι αν θέλαμε  να αποτιμήσουμε  την προσφορά του από τη μέχρι τώρα, εδώ και  κάμποσες δεκαετίες συγκομιδή και διανομή στο σύγχρονο άνθρωπο  ωφέλιμου έργου,  θα καταλήγαμε σε ποσοστό    20- 30% . Το υπόλοιπο είναι ζημιογόνο!   Τόση μεγάλη η διαφορά  στην αξία και την απαξία  της  7ης Τέχνη. Μέγας δάσκαλος ο κινηματογράφος ,όταν δίνει τον καλό του εαυτό. Αλλά και  “προαγωγός”   της βίας, του εγκλήματος, της απάτης, του  σεξισμού,της νοσηρότητας.

Κι αφήσαμε τελευταίο, ως σημαντικότερο κακό και απότοκο όλων των προηγούμενων. Την αποβλάκωση, την  αδρανοποίηση,  έως  και τη νέκρωση, που προξενεί  στα  ανακλαστικά της  υγιούς κοινωνικής αντίδρασης στο άδικο και το παράλογο και της μετάλλαξης του λαού σε  μάζα, η οποία, εκτός των άλλων  τρέφεται και ηδύνεται  (ανέκαθεν) με “άρτον και θεάματα”.

‘Οχι πως δεν υπήρχε πάντα   σκληρό ,τρομακτικό, και μάλιστα live  θέαμα-έγκλημα  επί σκηνής και αρένας. Υπήρχε, αλλά οι συσχετισμοί είναι εν πολλοίς αδόκιμοι και οι διαφορές τεράστιες. Τα συγκεκριμενοποιούμε: Στις παλιότερες κοινωνίες και στους γνωστούς, ιστορικά  πολιτισμούς,  τα μέλη τους ήταν συνηθισμένα  στο “αίμα” Ο πόλεμος ήταν ζήτημα ύπαρξης, επιβίωσης.

Γι΄αυτό  διδάσκονταν εξ απαλών ονύχων πώς να σκοτώνουν. Η διεξαγωγή των μαχών συχνή και αποτρόπαιη . Σπαθιά,τσεκούρια,πάλη σώμα με σώμα. Και δεν υπήρχε άντρας …αντρειωμένος που να θεωρείται τέτοιος,αν δεν είχε μπήξει το δόρυ του στα στήθη δεκάδων αντιπάλων στα  πεδία των μαχών. Ακόμα και οι  οι “φιλοκαλούντες  μετ΄ευτελίας και φιλοσοσούντες άνευ μαλακίας” Αθηναίοι σε σχέση με τους πολεμοχαρείς Σπαρτιάτες  ” ἀνειμένως διαιτώμενοι οὐδέν ἧσσον ἐπί τους ἰσοπαλεῖς κινδύνους … εχωρούντο”. Στα νεότερα χρόνια,επίσης οι πόλεμοι υπήρξαν συχνοί και το αίμα έρρεε ομοίως  άφθονο, έστω κι αν με τη χρήση πια πυροβόλων όπλων, η αιματοχυσία   περιορίστηκε  στις  μάχες σώμα με σώμα.

Από την άλλη, τα κέρδη του πολέμου για το νικητή, πέρα από την υπεράσπιση των “ιδανικών” του και την  εξασφάλιση της ζωής  στην κοινότητα, ήταν η αρπαγή υλικών αγαθών, αλλά και “ανδράποδων” προς πώληση, ανταλλαγή ή εκμετάλλευσης της δύναμης του αιχμαλώτου. Και τέλος, η διασκέδαση, και η ευωχία , συνήθως με το βιασμό ή την αρπαγή των γυναικών των ηττημένων. Με λίγα λόγια, αρκετά σημαντική η αξία  των λαφύρων του νικητή ,πέρα από το κυρίαρχο, της  υποχρέωσης, το καθήκοντος    για  διασφάλιση των κεκτημένων, εμψύχων και αψύχων.

Μετά τη λήξη του 2ου παγκοσμίου πολέμου και την  τελευταία (τουλάχιστον ως σήμερα) μαζική, φρικτή  και εκτεταμένη εξόντωση εκατομμυρίων ανθρώπων, ο πλανήτης δείχνει να σωφρονίζεται,αφού δεν επακολούθησε τέτοιο και τόσης αγριότητας και έκτασης μακελειό. Οι πόλεμοι πλέον  περιορίστηκαν σε τοπικούς και με  θύματα  συντριπτικά λιγότερα  σε σχέση με  εκείνα των δύο παγκοσμίων. Η λογική, η σωφροσύνη, το μάθημα της ανάγκης για ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων στη γη επικράτησαν καταλυτικά για πάνω από 7 δεκαετίες.

Το αποτέλεσμα αυτής της διαρκούς ειρήνης και της εκπαίδευσης των νέων γενιών  στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη είναι  η  νέα αντίληψη της αξίας της ζωής και της διασφάλισης  των ανθρώπινων δικαιωμάτων  Κι ακόμα συνέπεια της εξακολουθητικής  ειρήνης στις μέρες μας,  υπήρξε και εν πολλοίς η  απεξάρτηση των νεότερων ανθρώπων      από  πολλές  μορφές βίας και ειδικά από  το έγκλημα. Απόδειξη η συμπεριφορά των μεταπολεμικών γενιών που δε ζήσαμε τη φρίκη  τέτοιων πολέμων και της  έκταση τέτοιας  καταστροφής.

Οι σύγχρονοι άνθρωποι δεν είναι πλέον τόσο εθισμένοι στη βία, το έγκλημα, την κατάκτηση, την αρπαγή τουλάχιστον σε τέτοια έκταση, όσο οι πατεράδες και οι παππούδες . Για να μην πούμε για τους   anadan babadan  προγόνους μας,που η κάθε μορφή  βίας, όπως αναφέραμε, ήταν σύμφυτη με την ύπαρξή τους. Αν μπορούμε να αναζητήσουμε  μια εποχή που οι άνθρωποι ήταν εντελώς απαλλαγμένοι από την επιρρέπεια  στη βία και το έγκλημα, αυτή θα πρέπει να ήταν στη χαραυγή της ανθρώπινης ιστορίας,στις πρώτες,αγνές και αμόλυντες ειδικά από το σύνδρομο της κατοχής και  ιδιοκτησιακού “δικαιώματος”  κοινότητες . Τότε που ο Νους του ανθρώπου μεγαλοπρεπής και μη εσκοτισμένος αντιλαμβανόταν τη ζωή ως δώρο που ανήκε σε όλα τα μέλη της κοινωνίας του. Τα χρόνια που ηθικό και καλό ήταν  το φυσικό,και αντιστρόφως.

Η σημερινή εγκληματικότητα, όχι η απλή παραβατικότητα, αυτό καθ΄αυτό το έγκλημα και ειδικά ,η αφαίρεση ζωής, ο βασανισμός , σωματικός ή ψυχικός , η  αρπαγή,  η  βαριά κακοποίηση,  είναι πια  περιορισμένης έκτασης στις ημέρες μας  και φορείς τους είναι κυρίως ,ψυχικά διαταραγμένα  άτομα στα οποία τα χαρακτηριστικά του καθαρού Νου, όπου  εδρεύει και η συνείδηση του καλού και του κακού ή το ego  κατά  Φρόιντ  έχουν αποδυναμωθεί ή και εκλείψει εντελώς. Σε αυτή την περίπτωση  μιλάμε για νοσηρό, επιρρεπές στο έγκλημα  άτομο. ΄Εστω και αν η διάπραξη,   ειδικά του φόνου  είναι συνέπεια οποιασδήποτε ψυχολογικής φόρτισης (ελληνικά…έγκλημα τιμής και εν βρασμώ ψυχής!).  Για τούτο  ο νόμος είναι απαραίτητος και μάλιστα “εκ των ων ουκ άνευ” για την ομαλή συμβίωση των μελών της κοινωνίας και  ορθώς ορίζει την απομάκρυνση των δραστών  απ΄αυτές  και την αυστηρή ΄τιμωρία τους.

Η  αφαίρεση ζωής, πλην των περιπτώσεων πραγματικής  άμυνας, είναι ανεπίτρεπτη στο σημερινό μας πολιτισμό. Ακόμα και στέρηση  της ζωής του “κακού”,  είναι ηθικά απαγορευμένη, δοθέντος πως  οι άνθρωπο  έχουν διαφορετικούς ηθικούς κώδικες, άλλη  αντίληψη ένας έκαστος  περί καλού και κακού,(ό,τι για μένα είναι ηθικό για σένα μπορεί να είναι  ανήθικο και αντίστροφα). Και πάντως  εντελώς απαγορευτικός νόμος της Φύσης για την αφαίρεση ζωής,  δοθέντος πως  το αγαθό αυτό είναι μοναδικό , αναντικατάστατη αξία και μη αναστρέψιμη η απώλειά της.

Αλλά και η αρπαγή και η οικειοποίηση των αγαθών ,των κτημάτων του άλλου  είναι πέρα από ανεπίτρεπτη , απαγορευτική και τιμωρητέα  στα δικαιικά και νομικά  συστήματα όλων των κοινωνιών.Το ίδιο και η άσκηση κάθε μορφής σωματικής και ψυχικής βίας. Και εξαιρετικά η υποταγή του αδύνατου  στη βούληση και τις ορέξεις του ισχυρού.

Ας επιστρέψουμε τώρα στον κινηματογράφο. Η 7η τέχνη ισχυρίζεται πως αναπαριστά  τα δρώμενα στη ζωή. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.Τα περισσότερα προϊόντα της ανήκουν στο χώρο της φαντασίας και κάποτε της αχαλίνωτης, του σουρεαλισμού . Και οι “στιγμές”  (χρονικές, τοπικές, συγκινησιακές  κ,λπ), εντελώς διαφορετικές από εκείνες της πραγματικής ζωής (π.χ άλλο να βιώνεις από οθόνης  την αναπαράσταση  ενός  επεισοδιακού ταξιδιού με καράβι   από Ευρώπη σε Αμερική και άλλο να το ζεις στην πραγματικότητα. Διαφορετικό να βλέπεις στο δρόμο σου έναν ψυχάκια   να σφάζει εν ψυχρώ κάποιον  περαστικό και άλλο να το  βλέπεις ως αναπαριστώμενη σκηνή στο πανί).  Με άλλα λόγια η “αναπαράσταση”,η μίμηση  της ζωής στο έργο,το φιλμ είναι αυτό ακριβώς που λέει η λέξη. Τεχνητή ,ψεύτικη.

Από την άλλη, όμως, δοθέντος που ο κινηματογράφος έχει στη διάθεσή του πλείστα  μέσα (τρικ ψευδαίσθησης, χρώμα, μουσική ,κ.α)   για να καθιστά τα προϊόντα του  μοναδικής δύναμης  και ελκυστικότητας ,ιδιαίτερα σε όσους δεν έχουν την ικανότητα να διαχειρίζονται  την απλή  αλήθεια πως άλλο η ζωή και άλλο η φαντασία  και το όνειρο, η επίδρασή της  κινηματογραφικής εικόνας  είναι καταλυτική.Και ανάλογα το μήνυμα της ταινίας,  θετική η αρνητική. Και εθισμός, ειδικά στο κακό , το έγκλημα, τη βια,  την αρπαγή , ευκολότερος απ΄όσο στο καλό.

Αλλά η βιομηχανία του θεάματος, έχει πρωτίστως  στόχο το κέρδος.Και το μεγάλο κέρδος εξασφαλίζεται  μόνο αν προσφέρεις στον πελάτη-θεατή κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο, από εκείνο που είναι οικείο στον ίδιο.  Το ασυνήθιστο στο “μέσο” άνθρωπο, αυτό που δεν υπάρχει στη δική του ζωή συνήθως,  είναι  τα μεγάλα και αχαλίνωτα αισθήματα και πάθη, το ρίσκο, η  εξτρέμ δράση και τα συναφή.  Ο πολεμικός, ο κατακτητικός άνθρωπος των  “σπηλαίων”  έχει πεθάνει σήμερα μέσα μας ή τουλάχιστον πνέει τα λοίσθια.  Ο  κακός κινηματογράφος αυτό ακριβώς επιδιώκει.Να αναστήσει και να διεγείρει  μέσα μας το το απωθημένο, εκείνο που εδρεύει πλέον εντός του ψυχισμού μας , ως φροϋδικό id, αυτό που αποτελεί γονιδιακό μας φόρτωμα και βρίσκεται  εν υπνώσει.

Η τέχνη του κινηματογράφου γενικώς, καλή και κακή,  κάνει ακριβώς αυτό. Ξυπνάει μέσα μας τον αρχέγονο άνθρωπο.  Της καλοσύνης, της αθωότητας, της αλληλεγγύης, της συλλογικής  μνήμης, αλλά και της  βίας, της κατάκτησης, της αρπαγής. ΄Ετσι εξηγείται γιατί σπάνια θα συναντήσεις φιλμ χωρίς αλτρουισμό, έντονο συναίσθημα ,  έρωτα, αλλά  και νοσηρό σεξ, βία και κυριαρχία.Και όσο  μεγαλύτερε τέτοιες δόσεις   εισπράττει ο   θεατής,τόσο ισχυρότερο   το ενδιαφέρον του κοινού για τη ταινία.

Και αν το μήνυμα του έργου, είναι  ωφέλιμο και σύμφωνο  με την τρέχουσα ηθική, έχει καλώς. Αν όχι, σε αυτή την περίπτωση  το   “αδύναμο”άτομο  ταυτίζεται με τα δρώμενα ,αφού δεν  έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί το μύθο και να τον ξεδιακρίνει  από την πραγματικότητα .Κι αν  η ταύτιση  είναι  ολοκληρωτική,  υπάρχει ο μέγας κίνδυνος της αντιγραφής – της μίμησης και μεταφοράς  των δρώμενων στην οθόνη στην πραγματική ζωή.

Στην πλειονότητα της παραγωγής του ο κινηματογράφος είναι εργαλείο  υποκουλτούρας. αλλά και   κερδοφόρα βιομηχανία.  Πολύ λιγότερο  είναι Τέχνη και προαγωγή  της καλαισθησίας και  της ανάδειξης της καλοπροαίρετης     διάστασης της ψυχής του ανθρώπου. Οπότε, αντιλαμβάνεται κανείς γιατί ,ας πούμε οι “νοσηροί” σκηνοθέτες  Ταραντίνο και (λιγότερο)   ο Κόπολα και  Σκορσέζε έχουν μεγαλύτερη πέραση στις παραγωγές τους και  περισσότερο κοινό και φαν  απ΄όσο ο  “ποιοτικός” Γούντι ΄Αλεν.

Κι αυτό αποδεικνύεται,  αν δει κανείς πόσα εισιτήρια έκοψε για παράδειγμα η  “Η Λίστα του Σίντλερ”  και πόσα η “Σιωπή των Αμνών” και το Pulp Fiction. Και πόσο άγνωστοι παραμένουν εξαιρετικοί ηθοποιοί που αρνούνται  γίνουν  Μπραντ Πιτ και Σάρον Στόουν . 

Από κει και ύστερα  η Πολιτεία , αν δεχτούμε πως είναι (ή πρέπει να είναι)  εκτός από κράτος δικαίου και διαιτητής- εγγυητής   της ψυχικής υγείας του πολίτη, οφείλει  με την ισχύ που  διαθέτει να παρεμβαίνει και να   προστατεύει,  ιδιαίτερα τα  ανήλικα άτομα   από προϊόντα που στοχεύουν  στο ασύδοτο κέρδος με όλα τα μέσα και ειδικά της αχαλίνωτης αναπαράστασης της βίας.

Είπαμε πως  το 70-80%  της κινηματογραφικής παραγωγής είναι “σκουπίδια”  και σχολεία βίας και εγκληματικότητας.Το “Joker” χαρακτηριστικό παράδειγμα υποκουλτούρας και κράχτης   για υπέρ κέρδη ,πάση θυσία. Και θα φανεί σύντομα, όταν συγκρίνει κανείς την υποδοχή που είχαν το “Zootopia” ή το “The Secret Life of Pets” (1,2) , τα ” μικρά διαμάντια” στο είδος των κινούμενων σχεδίων ,έναντι αυτής που θα κατακτήσει o πρίγκιπας του εγκλήματος   “Joker”.

Και να μην ξεχνάμε. Μια σταγόνα ιωδίου βάφει 7.000 σταγόνες νερού! Απολύτως ισχυρότερη  η δύναμη του κακού,έναντι του καλού .