ΚΑΡΑΜΠΟΛΑ ΕΓΝΑΤΙΑΣ. ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΡΠΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ “ΤΕΛΩΝΗΔΩΝ” ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!

 

 

1. Εγνατία: Αγωνία για τους τραυματίες της φονικής καραμπόλας – Αισιοδοξία για τα δύο παιδιά – Οι μαρτυρίες και τα αναπάντητα ερωτήματα!
 Εγνατία: Αγωνία για τους τραυματίες της φονικής καραμπόλας - Αισιοδοξία για τα δύο παιδιά - Οι μαρτυρίες και τα αναπάντητα ερωτήματα!
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διοικητής του ΑΧΕΠΑ Παναγιώτης Παντελιάδης, από τα επτά θύματα του χθεσινού δυστυχήματος που διακομίστηκαν στο ΑΧΕΠΑ, οι δύο ήταν νεκροί όταν έφτασαν στο νοσοκομείο, ενώ ένας 60χρονος κατέληξε στο χειρουργείο.

Όσον αφορά τους υπόλοιπους τραυματίες, μία 18χρονη νοσηλεύεται διασωληνωμένη σε σοβαρή αλλά σταθερή κατάσταση, ενώ σε σοβαρή αλλά ελεγχόμενη κατάσταση νοσηλεύονται ένας 64χρονος κι ένας 22χρονος.
Για τα δύο παιδάκια που νοσηλεύονται στο Γ. Γεννηματάς, ο διοικητής του νοσοκομείου Παύλος Παπαδόπουλος δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι μετά τη διακομιδή τους υποβλήθηκαν σε όλες τις απαιτούμενες εξετάσεις και εισήχθησαν στην Παιδοχειρουργική Κλινική, όπου πέρασαν ένα ήρεμο βράδυ μαζί με την γιαγιά τους, ενώ νεώτερα για την κατάσταση της υγείας τους θα υπάρχουν τις προσεχείς ώρες, μετά την επίσκεψη των γιατρών.

Η διοικήτρια του ΕΚΕΠΥ στη Βόρεια Ελλάδα Τζίνα Λεπτοκαρύδου, που επισκέφτηκε το πρωί τα δυο παιδιά, δήλωσε ότι η κατάσταση της υγείας τους είναι καλή.

Τα 4 ενδεχόμενα που έφεραν την τραγωδία
Ο 39χρονος οδηγός της νταλίκας που έπεσε χωρίς να φρενάρει πάνω στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα κοντά στον κόμβο της Βέροιας υποστηρίζει ότι επί 23 χιλιόμετρα, μετά τα διόδια Πολυμήλου προσπαθούσε να ελέγξει το βαρύ όχι. Τότε είπε του άναψε στο ταμπλό η ένδειξη για πρόβλημα στο σύστημα πέδησης.

Όμως ένα τέτοιο όχημα, που από μόνο του είναι σχεδόν 10 τόνους και μεταφέρει άλλους 19 τόνους φορτίο, δεν μπορείς να το ελέγξεις.

Πρώτο: Δεν έπιασαν τα φρένα της νταλίκας όπως υποστηρίζει ο 39χρονος Ρουμάνος οδηγός. Οι αυτόπτες μάρτυρες άλλωστε υποστήριξαν από την πρώτη στιγμή ότι η νταλίκα δεν φρέναρε ποτέ και έπεσε με ταχύτητα πάνω στα αυτοκίνητα.

Δεύτερο: Ο οδηγός της νταλίκας αποκοιμήθηκε στο τιμόνι εξαιτίας των συνεχόμενων ταξιδιών. Η αστυνομία έχει αφήσει από την πρώτη στιγμή ανοιχτό το ενδεχόμενο

Τρίτο: Ο οδηγός της νταλίκας αφαιρέθηκε και όταν είδε την ουρά των αυτοκινήτων σταματημένων στα έργα, ήταν αργά και δεν πρόλαβε να αντιδράσει

Τέταρτο: Ο οδηγός της νταλίκας πανικοβλήθηκε. Αν όντως δεν υπήρξε σήμανση όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων, ίσως ο 39χρονος Ρουμάνος είδε ξαφνικά μπροστά του τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και πανικοβλήθηκε με συνέπεια να μην μπορεί να αντιδράσει.

2. ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ 10:20 και ο δρόμος παραμένει κλειστός. Μοναδική σήμανση δυο άτομα που κουνάνε σημαιάκια, όπως αναφέρει το verianet.gr.

Η νταλίκα φορτωμένη κατεβαίνει την τελευταία κατηφόρα πριν φτάσει στο ισιάδι, στον κάμπο της Βέροιας. Μπαίνει στη μοιραία δεξιά στροφή, χωρίς ορατότητα. Και ξαφνικά βρίσκεται μπροστά σε ένα τοίχο από σταματημένα αυτοκίνητα. Σ’ ένα κατηφορικό σημείο με κλίση πάνω από 10%… Και δε σταματάει! Γιατί δε μπορεί… Είναι αδύνατο να σταματήσει σε τόσο μικρή απόσταση.

Δυστυχώς όμως όταν σταμάτησε ήταν ήδη πολύ αργά… Πέντε ψυχές είχαν χαθεί και περισσότεροι από 30 άνθρωποι τραυματίστηκαν.

 

3. Καμία εξήγηση από την Εγνατία οδό για το πολύνεκρο δυστύχημα

Με καθυστέρηση, η διοίκηση του αυτοινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού εξέδωσε μια ανακοίνωση 184 λέξεων στην οποία -επί της ουσίας- δεν λέει το παραμικρό για τα αίτια της πρωτοφανούς τραγωδίας που κόστισε τη ζωή σε πέντε συνανθρώπους μας.

Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό, τα έργα από τον ΔΕΔΔΗΕ έγιναν με απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ημαθίας.

Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση της εταιρείας του αυτοκινητοδρόμου την ώρα που παραμένει αδιευκρίνιστο ποιος είχε την ευθύνη για την ελλειπή – όπως καταγγέλλουν αυτόπτες μάρτυρες – σήμανση στα τελευταία χιλιόμετρα πριν το σημείο της φονικής καραμπόλας στην οποία έχασαν τη ζωή τους πέντε άνθρωποι.

 

΄Εχουμε περισσότερους λόγους να πιστεύουμε πως η νταλίκα σκόρπισε το θάνατο στην Εγνατία, γιατί ο οδηγός της μάλλον δεν είδε την σχεδόν ανύπαρκτη (όπως λένε πολλοί αυτόπτες μάρτυρες) σήμανση στο σημείο που γίνονταν τα έργα. Ο ίδιος ή αφαιρέθηκε ή από κάποια άλλη αιτία (πχ.έγραφε μήνυμα στο κινητό),όταν είδε την ουρά των αυτοκινήτων μπροστά του τελευταία στιγμή, πανικοβλήθηκε και έγινε το μεγάλο κακό. Το σενάριο που επικαλείται για τα σπασμένα φρένα που διαπίστωσε 23 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΙΛΟΜΕΤΡΑ πριν, μοιάζει να μην είναι αλήθεια. Είχε πολύ χρόνο, από τη στιγμή που διαπίσωσε τη βλάβη στα φρένα του να αλλάξει ταχύτητες και να πέσει στις μικρές, που σημαίνει σταδιακή μείωση της ταχύτητας που έτρεχε, μέχρι να χαμηλώσει ο δείκτης στο καντράν στα 40,20… χιλιόμετρα και να σταματήσει το βαρύ όχημα στην άκρη του δρόμου με το χειρόφρενο. ΄Αρα, το επικρατέστερο σενάριο είναι πως  αφαιρέθηκε, αλλά φοβάται να το πει για  ευνόητους λόγους. Βέβαια,σε καμιά περίπτωση, δεν είμαστε σίγουροι για την αιτία, αν δεν ακούσουμε πρώτα την πραγματογνωμοσύνη των ειδικών.

Από την άλλη, έστω κι αν ήταν αφηρημένος ο οδηγός, μπορεί κα να μη συνέβαινε το κακό,αν η σήμανση ήταν  ΕΥΔΙΑΚΡΙΤΗ ΚΑΙ ΟΡΑΤΗ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, κάτι που ξέρουμε πως δεν κάνουν οι εισπράκτορες-τελώνες  των δρόμων, γιατί  “τρέμει το χέρι” τους να ξοδέψουν από τα κλέμμενα εκατομμύρια των διοδίων λίγα μεροκάματα παραπάνω γα την πρόσληψη προσωπικού.  Δεν είναι λίγες οι φορές ,που έχουμε κινδυνεύσει κι εμείς να σκοτωθούμε στα …καλά καθούμενα πηγαίνοντας για Χαλκίδα, όταν ξαφνικά βλέπεις μπροστά  στη Μαλακάσα ή στο Σχηματάρι να γίνονται έργα στο οδόδστρωμα και να το παίρνεις είδηση την τελευταία στιγμή, αφού η δεν υπάρχει κατάλληλη σήμανση ή ειναι ελλιπής.

Οι γνωστοί εγκληματίες-ληστές των δρόμων  “Προκρούστης” και “Σκίρωνας”  θα μείνουν ΠΑΛΙ ατιμώρητοι!