ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ HOMO-NATURALIS.GR (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022)

Ο Θωμάς Γεράκης (Marc) αποκρυπτογραφεί στο iefimerida τις προσεχείς εκλογές:

15/10/2022

Κυριάκος Μητσοτάκης - Τελευταία νέα και πολιτικές ειδήσεις ...

Δύο φορές (στη ΔΕΘ και στον ΑΝΤ1) ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας δήλωσε δημόσια ότι δεν εμπιστεύεται τις δημοσκοπήσεις. Πώς το σχολιάζετε αυτό;

«Το αντιμετωπίζω ανθρώπινα και με κατανόηση. Η θεωρία της γνωστικής ασυμφωνίας στην Κοινωνική Ψυχολογία τεκμηριώνει την άποψη πως, όταν μια πληροφορία που εισέρχεται στο γνωστικό μας πεδίο δεν συμφωνεί με τις πεποιθήσεις μας, τείνουμε να την απορρίψουμε. Πιθανόν να έκανα κι εγώ το ίδιο αν ήμουν στη θέση του. Άλλωστε, συνηθίζεται στο πεδίο της πολιτικής η αξιοπιστία των μετρήσεων να μην αξιολογείται με τους ενδεδειγμένους στατιστικούς δείκτες, αλλά με το κατά πόσον οι μετρήσεις αυτές μας ευνοούν ή όχι».

-Λίγους μήνες πριν τις εκλογές το πολιτικό σκηνικό διατηρείται αμετάβλητο και η ΝΔ έχει προβάδισμα 8,5 μονάδων, όπως έδειξε και η εταιρεία σας, Marc. Πού το αποδίδετε;

«Το προβάδισμα της ΝΔ δεν είναι συγκυριακό φαινόμενο. Η ΝΔ προηγείται στο σύνολο των δημοσκοπήσεων από τον Ιανουάριο του 2016. Πρόκειται για ένα φαινόμενο χωρίς προηγούμενο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον στην πολιτική ανάλυση, καθώς είναι ακόμη νωπές οι μνήμες της αναδιάταξης του πολιτικού σκηνικού και της κατάρρευσης ισχυρών κυβερνητικών κομμάτων την περίοδο της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων.

Και ο Γεράκης της MARC ζητά συγνώμη για τις δημοσκοπήσεις

21.09.2015,

«Οφείλουμε να επανεξετάσουμε τα μοντέλα ερμηνείας των δεδομένων μας»

Μετά τον Δημήτρη Μαύρο της εταιρείας MRB, ο Θωμάς Γεράκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας MARC ζητά συγνώμη για τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, καθώς και του κοινού exit poll, μετά το κλείσιμο της κάλπης.

Όπως παραδέχεται στη μακροσκελή δήλωσή του «συνολικά, σε ένα πρωτόγνωρο και κατακερματισμένο πολιτικό περιβάλλον οφείλουμε να επανεξετάσουμε τα μοντέλα ερμηνείας των δεδομένων μας. Ζητώ συγνώμη από τους πολίτες για τη συμμετοχή μου στο λάθος και τους ευχαριστώ για τις ειλικρινείς απαντήσεις τους στις μετρήσεις μας».

Εξηγήσεις ζητά ο Μιχελάκης για την αποτυχία των exit polls

” Επιστολή προς την πρόεδρο του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ) Χριστίνα Καράμπελα απέστειλε ο υπουργός Εσωτερικών Γ. Μιχελάκης για το θέμα των μεγάλων αποκλίσεων μεταξύ των αποτελεσμάτων των exit-polls και του τελικού εκλογικού αποτελέσματος.Όπως σημειώνει στην επιστολή ο υπουργός Εσωτερικών αυτό «συνέβη για πρώτη φορά στον τόπο μας» και είχε ως συνέπεια «να δημιουργηθούν παντελώς αβάσιμες εντυπώσεις και να προκληθεί σύγχυση στην κοινή γνώμη κατά την τελική φάση της εκλογικής διαδικασίας».

Γι αυτό ζητά να εξετασθεί το ζήτημα από τα αρμόδια εποπτικά και ελεγκτικά όργανα του ΣΕΔΕΑ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τον Κώδικα Δεοντολογίας – Επαγγελματικής Πρακτικής του ΣΕΔΕΑ και τον Κώδικα Δεοντολογίας των ΙCC -ESOMAR (Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου – Διεθνούς Οργανισμού Ερευνών Αγοράς).”

 

****

Οι δημοσκόποι στην Ελλάδα, είναι σαν τους αστρολόγους. Τσαρλατάνοι και απατεώνες ολκής.  Δε διστάζουν, μάλιστα,  για να προσδώσουν κύρος στις  ανοησίες  που προβλέπουν, να ντύνουν την απάτη τους και με επιστημονικοφανές ένδυμα.  Εξ ου και η φαιδρότητα που τους περιβάλλει.

Κι αν ήταν και οι δύο απατεωνιές    ένα ιδιωτικό  βίτσιο  μια προσωπική ενασχόληση ,πάει στα κομμάτια.  Αλλά  οι συγκεκριμένοι λωποδύτες όχι μόνο πλουτίζουν με ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΧΡΗΜΑ, εξαπατώντας κόσμο, αλλά και επηρεάζουν αμετάκλητα τις ζωές  με την κατασκευασμένη παραπληροφόρηση ,τα φέικ νιους  και τα χονδροειδή  ψεύδη τους.

΄Ενα  παράδειγμα από την Ιστορία. Ο  Πλαστήρας, προληπτικός και ανώριμος,  πίστεψε μια καφετζού που είχε “στήσει” ο Αμερικανός πρέσβης Πιουριφόι και έχασε τις κρίσιμες εκλογές του 1952!    Τους  Φαναρο-Παναγοπουλο-Γεράκηδες, ίδιες …καφετζούδες και τούτοι,  κοντά έξη χρόνια τώρα ,  η Νεοδημοκρατική μαφία  τους έχει ντύσει χρυσάφι, για να αραδιάζουν πρωτοφανή και προκλητικά ψεύδη.

Και μην περιμένετε, φυσικά,  να έχουν τσίπα. Διαβάσατε παραπάνω πόσο αισχροί είναι.  Ανήγαγαν  τις αντιφάσεις, τα χαλκεία και την παραπληροφόρηση  σε …επιστήμη.  Αλλά κάνουν τις πομπές τους   “γαργάρα”!  Απλώς, σκουπίζουν τα φτυσίματα από τη μούρη τους, λένε βρέχει και πάνε παρακάτω. Αισχροί, αλλά…πάμπλουτοι. Είναι η γνωστή  γκεμπελική μαφία,   σαν τον Τράγκα, το Χατζηνικολάου  και το λοιπό όμοιο αληταριό στο συνάφι.

 

 

 

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ  ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ HOMO-NATURALIS.GR (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022)

Διευκρινίσεις:

1. Οι δημοσκοπήσεις μας εδώ και χρόνια διεξάγονται με τον τρόπο που έχουμε αναλύσει  παλιότερα (*)

2. Στην πρόσφατη  αυτή δημοσκόπηση από τις αρχές Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα, συμμετείχαν 3.000 ενήλικες,άντρες και γυναίκες.

3. Τα ερωτήματα και οι απαντήσεις επεξεργάστηκαν με προσήλωση  στο υλικό που μας απέστειλαν οι συνεργάτες μας και με σεβασμό στις  απαντήσεις των συμμετεχόντων. (ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ,ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ, ΧΑΛΚΕΥΣΗ, ΟΠΩΣ ΚΑΝΕΙ ΠΑΝΤΑ Η ΓΝΩΣΤΗ  ΜΑΦΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ .ΚΑΙ ΜΟΝΟΙ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ!)

4. Τις άσχετες, υβριστικές ή άλλου  είδους απαντήσεις  (.π.χ “δεν ξέρω”), δεν τις λάβαμε υπόψη.

 

 

    ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

 

1.Θα προσέλθετε στις κάλπες στις επόμενες εκλογές, όποτε κι αν γίνουν;                                   ΟΧΙ  1020   ΝΑΙ 1944

 

2.  Είναι  συνειδητή η αποχή σας από τις κάλπες;  Δηλαδή, πολιτική στάση και διαμαρτυρία;   ΝΑΙ   980

 

3.  Αν και απέχετε από τις εκλογές, ποιον θεωρείτε  ως “το μη χείρον”  ανάμεσα σε

Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκο Μητσοτάκη ;                                                                                          Αλέξης Τσίπρας  787

 

4.  Μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ ποιο θα επιλέξετε να ψηφίσετε  στις επόμενες εκλογές;                      ΣΥΡΙΖΑ  989         ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 640.

 

5. Η ατιμωρησία των ενόχων της Novartis αποτελεί ισχυρό κόλαφο και όνειδος για τους θεσμούς

και τα κόμματα στα οποία ανήκουν οι ένοχοι ;                                                                                     ΝΑΙ 2010     ΟΧΙ 252

 

6. Θα ήταν  λογικό και αναγκαίο ΄Ελληνες και Τούρκοι  να πάνε στο Διεθνές Δικαστήριο

“εφ όλης της ύλης” για οριστική λύση των διαφορών;                                                                      ΝΑΙ  2005           ΟΧΙ 704

 

7. Η  νέα χρεοκοπία της χώρας ,που αποσιωπάται, όπως και η πρώτη, η ακρίβεια και

η κακής ποιότητας ζωή των Ελλήνων, οφείλονται στην ανικανότητα και τη διαφθορά της κυβέρνησης

και  ελάχιστα στην εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία;                                                                      ΝΑΙ   2300          ΟΧΙ 512

 

8.  Θεωρείτε εξαγορασμένες τις δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα;                                                             ΝΑΙ  2013          ΟΧΙ 570

 

9. Την επομένη των εκλογών, αν τα αποτελέσματα διαψεύδουν τις  εκατοντάδες

διθυραμβικές  περί Ν.Δ δημοσκοπήσεις τα τελευταία χρόνια, οφείλει να  να κινηθεί ο  εισαγγελέας:   ΝΑΙ  2120          ΟΧΙ  580

 

10. Ελέγχεται με εξαγορά  σε ποσοστό πάνω από 80% ,η πληροφρορία στην Ελλάδα;                           ΝΑΙ: 2300            ΟΧΙ  420

 

11. Υφίσταται στην Ελλάδα “τεκμήριο αθωότητας”  από τα   αφεντικά και τους υπαλλήλους

της  εμπορικής δημισιογραφίας;

(π.χ για τους κατηγορούμενους Πισπιρίγκου, Λιγνάδη, Φιλιππίδη κ.α)                                                      ΟΧΙ   2300             ΝΑΙ   224

 

12. Ο Πούτιν   στην εισβολή της στην Ουκρανία είναι ΜΟΝΟ ΘΥΤΗΣ;                                                       ΝΑΙ:  2. 488        ΟΧΙ. 320

 

13. Ο  δεκατίες πριν , δικαιολογημένος αντιαμερικανισμός των Ελλήνων,πρέπει σήμερα

να αναθεωρηθεί;                                                                                                                                            ΝΑΙ:  2.150           ΟΧΙ. 421

(*)ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗΣ  ΤΟΥ HOMO-NATURALIS.GR

΄Οπως λέγαμε στο Α μέρος της δημοσίευσης, τα βασικά σφάλματα μιας δημοσκόπησης είναι στον τρόπο διεξαγωγής της. Μια λίστα ερωτήσεων (τηλεφωνικά ή στο δρόμο) και με τον τρόπο που την “ξεδιπλώνουν” οι δημοσκόποι (συνήθως… κοπελίτσες ή αγοράκια, που σε πρώτη ματιά σου δίνουν την εντύπωση πως μάλλον οι υποτιθέμενες ερωτήσεις της έρευνας είναι ένα καλό άλλοθι -πρόσχημα , για να σου προτείνουν καφεδάκι!), δεν υπάρχει περίπτωση να αναδείξουν ,ας πούμε, την ταυτότητα των νικητών ή των ηττημένων σε μια εκλογική αναμέτρηση, πολύ περισσότερο να “χαρτογραφήσουν” πολιτικά τη χώρα.

΄Ιδια λάθη (αλλά όχι ακριβώς τα ίδια) έγιναν και στη δική μας πανελλαδική έρευνα στην πρώτη της φάση. Εξ ού και οι αντιφάσεις που εντοπίστηκαν αμέσως .΄Ετσι, καταλήξαμε ,αφού λάβαμε υπόψη μας τις εισηγήσεις ειδικών επιστημόνων σε θέματα δημοσκοπήσεων, ερευνών, ομαδικής συμπεριφοράς, στατιστικών κ.λπ στις εξής αποφάσεις:

1. Η έρευνα να διεξαχθεί πανελλαδικά από μέλη,αλλά και από μόνιμους φίλους -επισκέπτες το σάιτ. Με τον τρόπο αυτό διευρύναμε “δημογραφικά” τη δημοσκόπηση, (περισσότερες περιοχές, μεγαλύτερο το πληθυσμιακό δείγμα) και φυσικά περισσότεροι (και με ..ιεραποστολική διάθεση προσφοράς έργου) δημοσκόποι. (Τους ευχαριστούμε όλους από καρδιάς!).

Να αναφέρουμε εδώ ένα παράδειγμα. Στους 4 μήνες που ήταν περίπου ο χρόνος διεξαγωγής της έρευνας, οι “δημοσκόποι” μας είδαν  περισσότερους από 20.000 ανθρώπους με τους οποίους  συζήτησαν και ήταν άτομα όλων των ηλικιών, του μορφωτικού, κοινωνικού, οικονομικού κ.λπ επιπέδου σε κάθε γωνιά της χώρας.

2. Είχαμε στη διάθεσή μας περισσότερο χρόνο για τη διεξαγωγή της έρευνας και περισσότερο υλικό για να επεξεργαστούμε. Αυτό ήταν σημαντικό, γιατί οι ερευνητές μας δεν είχαν να “ξεπετάξουν” ένα συγκεκριμένο,υποχρεωτικο ωράριο ,σε περιορισμένο και καθορισμένο χρόνο. Η έρευνα γινόταν “αθόρυβα” όλο το 24ωρο και σε κάθε ευκαιρία επικοινωνίας και κουβέντας με συνανθρώπους μας.

3. Η δημοσκόπηση δεν αποκάλυψε ποτέ την ταυτότητά της. Σε κανέναν δεν είπε κανείς πως είμαστε από το “τάδε” σάιτ και κάνουμε μια έρευνα-δημοσκόπηση. ΠΟΤΕ. Δεν υπήρχε λίστα με ερωτήσεις, καταγραφή απαντήσεων και τα παρόμοια που συνηθίζονται στις δημοσκοπήσεις. Οι απαντήσεις που θέλαμε, βγαίνανε μέσα από ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ στις παρέες μας, στους ανθρώπους που συναντούσαμε κάθε μέρα στη δουλειά μας, στις κοινωνικές μας συναναστροφές, αλλά και με “αγνώστους”, οπουδήποτε θα μπορούσαμε να πιάσουμε μια απλή ,καθημερινή κουβέντα, μια από τις καλές συνήθειες, που απόμειναν ακόμα στον ΄Ελληνα . Αυτό, όπως καταλαβαίνει κανείς, η αβίαστη, δηλαδή, κουβέντα, που δεν είναι ούτε κατευθυνόμενη ούτε τυποποιημένη, ελευθερώνει τη διάθεση των ανθρώπων για επικοινωνία και φυσικά η “είσπραξη” της αλήθειας είναι πολύ πιο εύκολη.

Να αναφέρουμε ένα παράδειγμα: ΄Οταν μιλάς με 5 αγνώστους στο λεωφορείο ή στη “λαϊκή” και σχολιάζετε την την τρέχουσα πολιτική, οικονομική, κοινωνική κατάσταση, χωρίς το “θέατρο” της στημένης κουβέντας, οι άνθρωποι ανοίγουν τις καρδιές τους, επικοινωνούν ευκολότερα, λύνεται η γλώσσα τους. Δεν υπάρχει λόγος, ας πούμε, να αποκρύψουν στην κουβέντα πάνω την πεποίθησή τους πως ο “Σαμαράς είναι προδότης ή το αντίθετο” πως “ο Τσίπρας είναι δημαγωγός ή παλικάρι και τσαμπουκάς” ,αν “καλώς ή κακώς ο Μιχαλολιάκος  και η παρέα του είναι “μέσα”, αν “τα ΜΜΕ  και οι ιστότοποι (και ποια) έδωσαν χώρο και τόπο συσπείρωσης στους Χρυσαυγίτες και προπαγάνδας των απόψεών τους” .

Πιστεύουμε πως οι παραπάνω διευκρινίσεις πείθουν  τον καλόπιστο και ελλιπώς ενημερωμένο πως με τον τρόπο που περιγράψαμε βγαίνουν ευκολότερα και πιο γνήσιες αλήθειες, που σε καμιά περίπτωση η προγραμματισμένη κουβέντα με μια λίστα ερωτήσεων ,αντίθετα με τη “ζεστή”, δεν μπορεί να πετύχει.

4. Κάθε μέλος-φίλος στους περίπου 4 μήνες που διεξήχθη εντατικά η έρευνα και με τον τρόπο που είπαμε, κατέγραφε τις εμπειρίες του και μας “κατέθετε” σημαντικό πρωτογενές (ακατέργαστο) υλικό επεξεργασίας ,το οποίο έμπειροι πλέον αναλυτές αναλάμβαναν να το καταγράψουν , να το τοποθετήσουν σε σειρά και ομοιογένεια, να ξεδιακρίνουν το ουσιώδες από το επουσιώδες και τελικά να προχωρήσουν στην εξαγωγή συμπερασμάτων-αποτελεσμάτων επί των συγκεκριμένων θεμάτων που τους ζητήσαμε και τα οποία (θέματα και αποτελέσματα) αμέσως τώρα παρουσιάζουμε: