ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ

  1. ” ΖΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ;  ΖΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ”  ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ
  2.  ΣτΕ.  ΑΛΑΣ…ΑΝΑΛΑΤΟ !
  3. ΕΠΕΣΕ ΚΑΙ Ο ΚΟΝΤΟΜΗΝΑΣ ΣΤΗ ΔΕΙΝΗ ΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ!
1. «ΟΛΕΘΡΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ» ΛΕΕΙ Η ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Ο Φίλης αλλάζει και το μάθημα της Ιστορίας -Κόβει περσικούς πολέμους και Μ. Αλέξανδρο

 

Αντιδράσεις προκαλεί η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να περιορίσει ολόκληρα κεφάλαια στο μάθημα της Ιστορίας.

Στο πλαίσιο της αναθεώρησης των προγραμμάτων σπουδών των Αρχαίων Ελληνικών και της Ιστορίας, το υπ. Παιδείας μελετά να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α’ Λυκείου ο Κυκλαδικός, ο Μινωικός και ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός,

Ειδικότερα εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που στάλθηκε στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, όπως λέει η εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.

Συγκεκριμένα πρόκειται για κεφάλαια όπως: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.

Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων κάνει λόγο για «νέα, ολέθρια και αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια».

Είναι πολύπλοκο  το πρόβλημα της “διδακτέας και διδαχθείσης”  ύλης των μαθημάτων στα σχολεία. Υπάρχουν τόσα πολλά μαθήματα και κανείς εκπαιδευτικός δεν ξέρει από πού να βρει ώρες να προφτάσει να “βγάλει”  την ύλη ή τί να αφαιρέσει από τον τεράστιο αυτό όγκο,  για να είναι όλοι ικανοποιημένοι.

Ειδικά στο μάθημα της  Ιστορίας, το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό, δοθέντος πως  η συλλογική, ιστορική μνήμη είναι απαραίτητη και όρος “εκ των ων ουκ άνευ”, για…   γνώση και συμμόρφωση των γενεών. Επειδή, ως γνωστό, “όποιος λαός  δε διδάσκεται από την ιστορία του, είναι υποχρεωμένος να ξαναζήσει τις κακές  στιγμές της”.

Η πρόθεση του υπουργείου παιδείας να διδάσκονται συνοπτικά τα κεφάλαια

 ” Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου”,

θα προκαλέσει σίγουρα θύελλα διαμαρτυριών και ειδικά από τους εθνικιστές, που έχουν “κορώνα και καμάρι” τους το…στρατηλάτη Αλέξανδρο τον Μέγα! “Αίμα θα χυθεί”, αν κόψουν  από τη σχολική ιστορία  το… τεράστιο εκπολιτιστικό έργο του νεαρού (και τρελαμένου)  βασιλιά της Μακεδονίας.

Το καλύτερο, κατά την άποψή μας, είναι,  όχι να αφαιρούνται  ολόκληρα κεφάλαια ιστορικών περιόδων, αλλά : 1.  Να συγγράφονται σωστά και να αναφέρονται στις πραγματικές τους ιστορικές διαστάσεις τα ιστορικά γεγονότα 2.   Να περιορίζεται η αναφορά στα ουσιώδη, τα σπουδαία, αποκόπτοντας τα περιττά και τα επουσιώδη.

Για παράδειγμα :  Η εκστρατεία του Αλέξανδρου του Μακεδόνα εκτίθεται  στα σχολικά βιβλία με εκνευριστικές λεπτομέρειες, ενώ την ίδια στιγμή αποσιωπώνται  σημαντικές πτυχές στην κριτική για το κατακτητικό έργο του.  Η εθνικιστική,  σχολική ιστορία ,είναι ο χειρότερος εφιάλτης των ανθρώπων του μέλλοντος.  Αρκούν να αναφερθούν τα εθνικιστικά παραληρήματα  Σκοπιανών και Ελλήνων σήμερα για τη διεκδίκηση της εθνικότητας του κατακτητή βασιλιά της  Μακεδονίας,  για να αντιληφθεί κανείς τη ζημιά που έχει κάνει η μονόπλευρη (εθνικιστική) διδασκαλία της ιστορίας και στις δύο χώρες.

Θέλουμε έναν Αλέξανδρο  στις σωστές διαστάσεις του έργου του.  Αναφορά στα  σχολικά εγχειρίδια και στις αρνητικές ,εγκληματικές, μάλιστα, επιπτώσεις της εκστρατείας εκείνης για τους άλλους λαούς. Είναι απαραίτητη επίσης η εθνικιστική εκτόνωση-αποφόρτιση με το χρωματισμό και  των ελαττωμάτων και των παθών του άκρατα φιλόδοξου γιου του Φιλίππου Β΄.

Η συνολική, με άλλα λόγια, τοποθέτηση του κεφαλαίου “Αλέξανδρος ο Μακεδών”, στις πραγματικές τους διαστάσεις,  πέρα από την ορθή, ιστορική αποκατάσταση του συγκεκριμένου ιστορικού προσώπου, θα λειτουργούσε και αποτρεπτικά  στην εθνικιστική και φανατική διεκδίκησή του από  τους τυφλωμένους εθνικιστές-χούλιγκαν και των δύο χωρών.  Οδείς θα ήθελε να έχει ως εθνικό πρότυπο ένα “χασάπη” λαών , άκαρδο και απάνθρωπο.

Αν διδάσκουμε τα παιδιά  μας στα σχολεία να σέβονται, να αγαπούν τον καλό φίλο και να μην τον εξοντώνουν.  Να μην πίνουν, να μην ασελγούν, να μη συμπεριφέρονται επιπόλαια, ακόλαστα και ξέφρενα. Αν τα διδάσκαμε να αποφεύγουν αυτά ακριβώς τα ελαττώματα του  χαρακτήρα του Αλέξανδρου, ήταν σαν να τους προτείναμε να αποφεύγουν να έχουν ως πρότυπο ζωής ένα άτομο που πρόφτασε στα λίγα χρόνια της ζωής του να διάγει μια έκλυτη ζωή, αλλά και να  διαπράξει άπειρες  φρικαλεότητες και ανείπωτα τερατουργήματα.

Και θα  είμαστε πιο κοντά και στην ιστορική αλήθεια. Θα προσφέραμε περισσότερα έτσι στη διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός παιδιού.

Παράλληλα και η επισήμανση των κανόνων του ανθρωποκεντρικού πολιτισμού  πως δεν ισοπεδώνουμε άλλους πολιτισμούς, ούτε παίρνουμε για “ψύλλου πήδημα” ζωές από αλαζονεία και άρρωστη φιλοδοξία,   θα ήταν ένα δυνατό  μάθημα συμπεριφοράς και συμμόρφωσης στον παγκόσμιο άνθρωπο όλων των εποχών. Η απόκρυψη των ιστορικών στοιχείων και η επιλεκτική  αναφορά στο θετικό μόνο έργο ενός ιστορικού προσώπου, όταν μάλιστα αναγορεύεται σε εθνικό πρότυπο, είναι απολύτως καταδικαστέες και επικίνδυνες επιλογές.

Λιγότερη ύλη στην Ιστορία,  λοιπόν, ναι. Ναι, επίσης, στην πεμπτουσία και την επισήμανση της σπουδαιότητας των αποτελεσμάτων ενός ιστορικού γεγονότος, μιας ιστορικής περιόδου. Αλλά, όχι στην  καρατόμηση -αφαίρεση ολόκληρων κεφαλαίων ,που σημαίνει  επικίνδυνο κενό  στην  ιστορική μνήμη των γενεών για σημαντικές περιόδους  του ανθρώπινου πολιτισμού.

Με την ευκαιρία. Θυμάμαι σε ένα Λύκειο της Πεντέλης, πριν χρόνια. Δίδασκα στη Β Λυκείου Ιστορία ,που ήταν μάθημα εξεταζόμενο στις πανελλαδικές εξετάσεις. Από την ύλη, έλειπαν ολόκληρες ιστορικές περίοδοι. Ελληνιστικοί  και ρωμαϊκοί χρόνοι. ΄Ενα φοβερά ακατανόητο άλμα, για να φτάσει η έναρξη του μαθήματος με πρώτο κεφάλαιο τον Ιουστινιανό!

Φυσικά, θα ήταν και αντιεπιστημονικό-αντιπαιδαγωγικό ,αλλά και αδόκιμο, ατελέσφορο να ξεκινήσω το μάθημα από τη περίοδο του Ιουστινιανού ,  χωρίς έστω και μια στοιχειώδη μνεία της τεράστιας  ύλης που είχαν στείλει οι ανεγκέφαλο του υπουργείου στον κάλαθο των αχρήστων. ΄Εκατσα, λοιπόν, και έκανα ένα  δικό μου πρόγραμα, που προέβλεπε πως  για 3 εβδομάδες θα δίδασκα συνοπτικά στην τάξη μου τα πετσοκομμένα κομμάτια της ύλης. Το πρόγραμμα το κοινοποίησα  και στη σχολική σύμβουλο φιλολόγων  και ξεκίνησαν να το εφαρμόζω. Τί ήταν να  το κάνω; Χαμός .

΄Εξαλλη η  σύμβουλος (με μοναδικό προσόν της κατάληψης της θέσης την ιδιότητα της… πρασινοφρουρού), γιατί θα έμενα πίσω  3 εβδομάδες από τους άλλους στην εκπαιδευτική της περιφέρεια, που μπήκαν κατευθείαν να διδάξουν την ύλη των πανελλαδικών . Της αντέτεινα πως κάτω να χτυπιόταν τέτοιο εκπαιδευτικό “ανοσιούργημα” δεν επρόκειτο να κάνω.

Να μην τα πολυλογώ, ξεσήκωσε τους πάντες. Αναφορές στο υπουργείο, το διευθυντή εκπαίδευσης, τους γονείς πως διδάσκω κεφάλαια εκτός ύλης, πως προχώρησα σε εκπαιδευτικό πραξικόπημα στο πρόγραμμα  του σχολείου και τέτοια ηλίθια και “μικρά”.

Φυσικά,δεν της έκανα τη χάρη να κάνω πίσω. Παράτησα την τάξη και ανάθεσαν σε άλλη… βολικιά συνάδελφο να εφαρμόσει το αντιεπιστημονικό, αντιεκπαιδευτικό πρόγραμμα, που ήθελαν οι μανδαρίνοι του ΥΠΕΠΘ. Εκείνοι για το μόνο που  νοιάζονταν ήταν, όχι αν θα μάθουν και τί τα παιδιά, αλλά πώς θα τηρηθούν τα προσχήματα και ο τύπος και πώς θα είναι καλοί παπαγάλοι οι μαθητές, για να ανταποκριθούν στον εξευτελιστικό για την εκπαίδευση τρόπο επιλογής των υποψηφίων για τα ΑΕΙ.

Πανάθλια ελληνική εκπαίδευση, όπως την έχουν καταντήσει  οι κομματικές επιλογές πολλών χρόνων τώρα.   Μαθαίνουν άπαντες να “κουρεύον στου κασιδιάρη το κεφάλι”. Και δε διστάζουν να του το πάρουν κιόλας, τέτοιοιο που είναι , αν πρόκειται να ικανοποιήσουν τις διεστραμμένες , δημαγωγικές ορέξεις τους.

Σε άλλες, πολιτισμένες  χώρες, για να γίνει μια επουσιώδης αλλαγή σε ένα μάθημα, να περικοπεί ύλη ή να προστεθεί άλλη και ποια, γίνονται επί χρόνια συζητήσεις και κόντρα συζητήσεις, μέχρι να αποφασίσουν. Εδώ ,όπως όλα,  γίνονται στο …πόδι. Αμέθοδα και απρογραμμάτιστα. Χώρα της “φαιδράς πορτοκαλέας”.

 

2. ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Διαφωνία και παραίτηση δύο μελών του ΣτΕ -Μετά τη διακοπή της διάσκεψης για τις άδειες
Φωτογραφία: Eurokinissi/Γιάννης Παναγόπουλος

Ανατροπές στο Συμβούλιο της Επικρατείας μετά την απόφαση του προέδρου του ανωτάτου δικαστηρίου, Νίκου Σακελλαρίου, να ματαιώσει την πρώτη κρίσιμη διάσκεψη για τις τηλεοπτικές άδειες, μετά την ένταση και τις διαφωνίες που υπήρξαν με το «καλημέρα» της συνεδρίασης.

Πριν από λίγο έγινε γνωστή η παραίτηση δύο μελών της Ενωσης Δικαστών του ΣτΕ, με επιστολές-ράπισμα σε βάρος της απόφασης του προέδρου, ενώ στρέφονται και σε βάρος συναδέλφων τους (σ.σ.: μελών της ίδιας ένωσης) οι οποίοι με ανακοίνωσή τους τάχθηκαν με το μέρος του προέδρου.

Στην επιστολή παραίτησής τους οι δύο αντιπρόεδροι χαρακτηρίζουν μέγα ατόπημα την ανακοίνωση της ένωσης του ΣτΕ καθώς, όπως λένε, δημιούργησε την εντύπωση στους πολίτες ότι ομιλεί το σύνολο του σώματος του ΣτΕ, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Οι δύο αντιπρόεδροι κ.κ. Χρήστος Ράμμος και Αικατερίνη Σακελλαροπούλου σημειώνουν μάλιστα με νόημα ότι η ματαίωση της επίμαχης διάσκεψης αποτελεί «αρνησιδικία».

Πω πώ, λεονταρισμοί και “ηρωικές έξοδοι” στο ΣτΕ!  “Βγήκαν μαχαίρια”, λέει,  για το αν θα πάρουν ή όχι και πώς,  τηλεοπτικές άδειες οι Μαρινάκηδες και οι…Ιβάν . Το γεγονός πως ο ένας  είναι…κατάμαυρος και ο άλλος αχυράνθρωπος του δικτάτορα Πούτιν, δεν έχει καμιά σημασία για τους δικαστές στο ΣτΕ. Ούτε φυσικά, αν 11 ολόκληρα χρόνια,  κρύβουν ερμητικά  στα συρτάρια τους μια δολοφονία ,για να σώσουν το τομάρι μιας μεγαλόσχημης κυρίας, ηθικής αυτουργού. Γι αυτό το  έγκλημα δεν παραιτήθηκε κανείς. Ούτε μια αντίδραση, μια μικρη αμυχή στο σύστημα απόδοσης δικαιοσύνης.

Τί έλλειψη στοιχειώδους  δικαιικής ευαισθησίας από δικαστές! Αλλά και τί αστοχασιά και έλλειψη φιλοσοφικής ενατένισης των πραγμάτων!

Νομίζουν πως πάντα θα είναι έτσι. Τους νοιάζει μόνο να ξεκοκαλίζουν μισθούς. Να τα παίρνουν κάποιοι  αθόρυβα, “κάτω από το τραπέζι”. Να ικανοποιούν τις άρρωστες, κομματικές διαστροφές.  Να  ανεβαίνουν σε  αξιώματα. Τί  αφροσύνη!

Η ίδια η πορεία της κοινωνίας στην κατρακύλα,  είναι η απόδειξη πως “από το κεφάλι βρωμάει το ψάρι”. Πώς το λένε και οι Γραφές;  “Υμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς· ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται;”.  ΄Εχει ξεθυμάνει πια εντελώς  αυτό το αλάτι.  Και είναι μόνο για πέταμα σε χωματερή!

 

3. Ο Κοντομηνάς μπήκε αιφνιδιαστικά στο πλατό της Μενεγάκη: Ηρθε ο άνθρωπος του Παππά και ζήτησε το 51%
Ο Κοντομηνάς μπήκε αιφνιδιαστικά στο πλατό της Μενεγάκη: Ηρθε ο άνθρωπος του Παππά και ζήτησε το 51%

 

Σε μια πρωτόγνωρη κίνηση για τα ελληνικά τηλεοπτικά δεδομένα προχώρησε το μεσημέρι της Τετάρτης ο Δημήτρης Κοντομηνάς, ο οποίος μπήκε αιφνιδιαστικά στην εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη.

Ο πρόεδρος του Alpha αγκάλιασε την παρουσιάστρια, πήρε το μικρόφωνο και μίλησε για τις τηλεοπτικές άδειες.

«Ηρθα να φάω, δεν είχα τι να φάω σπίτι, μου μείωσαν τη σύνταξη. Επαιρνα 10.000 το μήνα σύνταξη, μου την έκοψαν και έμεινα με δύο κατοστάρικα. Πώς να ζήσω; Τα γράφετε αυτά να τα δει ο κόσμος;», τόνισε αρχικά ο κ. Κοντομηνάς και συνέχισε:

«Ο κύριος Παππάς θέλει να βάλει μαύρο στα κανάλια. Αλλά δεν θα τον αφήσουμε εμείς. Δεν μπορεί να βάλει μαύρο στα κανάλια. Αυτός “σκοτώθηκε” τόσο καιρό για την ΕΡΤ. Είναι δυνατόν αυτός που άνοιξε τρία κανάλια, να κλείσει άλλα τρία;».

«Ηθελε να σου αρπάξει το κανάλι από τα χέρια», είπε ο Δήμος Βερύκιος.

Και πρόσθεσε: «Οι άνθρωποί του, αυτός που υποστήριζε, χωρίς δεκάρα να ‘χουν -μη λέμε ονόματα- ήρθε και μου λέει: “Θα μου δώσεις το 51 %”. Λέω “τι άλλο θέλεις;”. Λέει: “Θέλω τέσσερις εκπομπές την εβδομάδα, πολιτικές. Να βλέπει ο κόσμος τι καλά που πάμε”. “Άλλο τίποτα θέλεις;” τον ρώτησα. Μου λέει: “Θέλω το πολιτικό κομμάτι των ειδήσεων”. “Πήγαινε στο καλό, αγόρι μου. Το κανάλι δεν πουλιέται σε τρίτους”».

«Το κανάλι ανήκει στον κόσμο, στους εργαζόμενους και σε μένα και σε όλο τον κόσμο που ακούει τις αλήθειες και θα λέμε τις αλήθειες και δεν θα κλείσει, κ. Παππά», κατέληξε ο κ. Κοντομηνάς.

Τί του έμελε να πάθει του ανθρώπου!  Συγκινήθηκα τώρα!  ΄Ενας ολόκληρος Κοντομηνάς να  περνάει με 200 ευρώ το μήνα. Θα πεθάνει από ασιτία ο δυστυχής.

Μην αφήσουμε, βρε, παιδιά ,τον άνθρωπο αβοήθητο. Να κάνουμε… έρανο προτείνω. ΄Ολοι να βάλουμε,ρεφενέ,  από κάτι. Αμαρτία είναι.