ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ

 

 

1.α. Αλέξη αυτό είναι κλοπή» -Σάλος στα κόμματα από τις αποκαλύψεις Βαρουφάκη

Φωτογραφία: EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Βαρουφάκης: Αλέξη, αυτό είναι κλοπή.

Τσίπρας: Οταν το παιδί μου πεινάει, έχω δικαίωμα να κλέψω ένα κουτί γάλα.

Φλαμπουράρης: Εχουμε κάθε δικάιωμα να πάρουμε αυτά τα λεφτά.

Βαρουφάκης: Αν θέλουμε να παραμείνουμε στην ευρωζώνη, δεν μπορούμε να κατάσχουμε τα λεφτά της ΕΚΤ…

 

β. ENTONEΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Άδωνις για τις αποκαλύψεις Βαρουφάκη: Αυτή δεν είναι κυβέρνηση, είναι συμμορία
Άδωνις για τις αποκαλύψεις Βαρουφάκη: Αυτή δεν είναι κυβέρνηση, είναι συμμορία

 

γ. ΝΔ: Να παρέμβει η δικαιοσύνη για τις αποκαλύψεις Βαρουφάκη-Λαφαζάνη για τα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ
Φωτογραφία: EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

 

Aν τα είπε αυτά ο Αλέξης Τσίπρας, οφείλουμε να του “βγάλουμε το καπέλο”. ΄Αξιος συγχαρητηρίων! Αυτό θα περίμενε κάθε νοήμονας να ακούσει να υποστηρίζει ο πρωθυπουργός της χώρας του.

Και γιατί  όχι; Αντί να σφαγούμε, όπως θα συνέβαινε αν ακολουθούσε ο πρωθυπουργός τότε τις συμβουλές Λαφαζάνη και Βαρουφάκη, με τα άδεια ΑΤΜ ή με τις…υποσχετικές των δραχμιστών, ας έπαιρνε, αφού χρειαζόταν και τα λεφτά της ΕΚΤ.  Καλώς ζήτησε να μοιράσει  στον κόσμο, για να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Ο Βαρουφάκης, το έχουμε εδώ και χρόνια τονίσει είναι…Μπαρουφάκης. Φαιδρός εντελώς. Βεντέτα.  ΄Αρρωστος με τη δημοσιότητα και ουδείς πρέπει να τον παίρνει στα σοβαρά υπόψη.

 Δεν αποκλείεται να “ρίχνει νερό στο μύλο “του υιού Μητσοτάκη  και της θυγατέρας Γεννηματά (μελλοντικά συνεταιράκια), για να του προσφέρουν αργότερα καμιά “καρέκλα” για την οποία ψοφά στην κυριολεξία ο πρώην  υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ. Από την ώρα που τον εκπαραθυρώσανε, δεν έκλεισε ποτέ το στόμα του. Σαν κουρκουσούρα της γειτονιάς  λέει και ξαναλέει τα ίδια και τα ίδια. Γραφικός ο τύπος.

2. Νέα επίθεση του Πολάκη στη Δικαιοσύνη -Αυτή τη φορά εναντίον του Αρείου Πάγου
Φωτογραφία: EUROKINISSI

Ακάθεκτος συνεχίζει ο Παύλος Πολάκης τις επιθέσεις του στη Δικαιοσύνη, μέσω αναρτήσεών του στο Facebook.

Αυτή τη φορά, ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας τα έβαλε με τον Αρειο Πάγο. Στην ανάρτησή του, με αφορμή δημοσίευμα του left.gr, το οποίο παραθέτει, με τίτλο «Απόφαση-σοκ του Αρείου Πάγου: Η επίσχεση μπορεί να θεωρηθεί “σιωπηρή δήλωση βούλησης του εργαζόμενου να λύσει τη σύμβαση εργασίας”», σχολιάζει ότι οι δικαστές έλαβαν απόφαση υπέρ των εργοδοτών.

«Δεύτερη, εντός ολίγων ημερών, βαθειά ταξική απόφαση υπέρ των εργοδοτών, του Αρείου Πάγου! Προφανώς τυχαίο γεγονός (εδώ γελάνε). Μιλήστε μου ξανά για νομικό πολιτισμό και τις εξελίξεις σε αυτόν, σηκώστε το φρύδι από αγανάκτηση για προσβολή της Δικαιοσύνης και της δημοκρατίας, βγάλτε ανακοινώσεις περί ανεξαρτησίας του τρίτου πυλώνα… Διαβάστε το σκεπτικό της απόφασης που ”δαγκώνει τους αδύναμους” και πείτε μου για αστοιχείωτους. Ο σεβασμός κατακτάται δεν απονέμεται!», έγραψε ο κ. Πολάκης.

Πηγή:  iefimerida.gr

Τα σχόλια για τις δηλώσεις Πολάκη είναι από  την ακροδεξιά φυλλάδα που βλέπετε και  επιστρατεύει κάθε ανήθικο δημοσιογραφικό τερτίπι για να στηρίξει τον Κυριάκο Μητσοτάκη (Είναι και προρνοφυλλάδα  εκτός των άλλων).

Οπότε, καταλαβαίνουμε.  Η μελλοντική  κυβέρνηση  “υιού και θυγατέρας”, όπως λέμε παραπάνω, να υποθέσουμε πως θα συγχαρεί τον ΄Αρειο Πάγο γι΄αυτή την απόφαση;  Τέτοιο συμπέρασμα  μπορούμε εμείς να βγάλουμε από τη νέα επίθεση εναντίον του Πολάκη.

Να  προτείνουμε, λοιπόν,  να το ρίξουν όλοι μονοκούκι στη Ν.Δ, που ως φαίνεται και το έχει αποδείξει περίτρανα στο παρελθόν, δημαγωγικά μεν νοιάζεται για το λαό, στην πραγματικότητα, όμως, το μόνο που τη νοιάζει είναι να στηρίζει τους “χορηγούς” των ταμείων της. Την εργοδοσία. Γνωστά επί χρόνια. Και η Ιστορία επαναλαμβάνεται,όπως γνωρίζουμε.

3.Όταν η Αλίκη μεταμφιέστηκε για να δει τον άρρωστο Χατζιδάκι

20 + 1 χρόνια μετά τον θάνατό της, ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης θυμάται την Αλίκη και ανασύρει από τη μνήμη του άγνωστα περιστατικά από την σχέση της με τον Μάνο Χατζιδάκι.

«Σε μια από τις τελευταίες φορές που ο Μάνος Χατζιδάκις νοσηλεύτηκε σε ένα από τα κεντρικά ιδιωτικά νοσοκομεία της Αθήνας, ήθελε να τον επισκεφτεί η Αλίκη. Ωστόσο έξω από το νοσοκομείο ήταν κάμερες και δημοσιογράφοι, και εκείνη δεν ήθελε να την πάρουν είδηση, δεν ήθελε να τους μιλήσει.

Ενα βράδυ, αργά, πολύ αργά, ο γιος του Χατζιδάκι, καθόταν έξω από τον θάλαμο του πατέρα του. Ηταν έρημος ο διάδρομος στο νοσοκομείο, επικρατούσε απόλυτη ησυχία.

 

Ξαφνικά βλέπει να ανοίγει η πόρτα του ασανσέρ υπηρεσίας και να βγαίνει ένα παράξενο πλάσμα: Ενα πλάσμα με καπέλο, γυαλιά, με μαντήλι, που δεν καταλάβαινες αν ήταν άνδρας ή γυναίκα... Στέκεται μπροστά στον Γιώργο Χατζιδάκι και αρχίζει σιγά-σιγά να βγάζει ένα-ένα τα αξεσουάρ που φορούσε. Εκπληκτος είδε μπροστά του την Αλίκη.

«Ηρθα» του είπε, «από την πίσω είσοδο και πήρα το ασανσέρ υπηρεσίας. Δεν ήθελα να με δουν. Ηρθα για να σου πω πως ό,τι με χρειαστείς θα με πάρεις τηλέφωνο, χωρίς δεύτερη σκέψη. Ο,τι χρειαστεί ο Μάνος εμένα θα πάρεις. Να το ξέρεις. Αυτό ήρθα να σου πω και θα φύγω…».

Τις δεκαετίες του '50 και του '60 ήταν μόδα οι τσιχλόφουσκες με φωτογραφίες ηθοποιών. Ο
Τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 ήταν μόδα οι τσιχλόφουσκες με φωτογραφίες ηθοποιών. Ο “θησαυρός” βέβαια ήταν η Αλίκη.

Σιγά-σιγά ξαναέβαλε ό,τι φορούσε ερχόμενη, μαντήλι, γυαλιά, καπέλο, μπήκε στο ασανσέρ υπηρεσίας και χάθηκε… Αυτό ήταν. Αυτή ήταν η Αλίκη. Μου το διηγήθηκε ο Γιώργος Χατζιδάκις που είχε μείνει εμβρόντητος με όλο αυτό ο σκηνικό.

Οταν έφυγε για πάντα ο Μάνος, η Αλίκη κατέβασε τα τηλέφωνα και δεν ήθελε να μιλήσει σε κανέναν. Την παρακάλεσα, μέσω της Νότας, να έρθει σε επικοινωνία μαζί μου. Ηξερε τη δική μου σχέση με τον Μάνο και γι΄αυτό πείστηκε να έρθει στη ραδιοφωνική μου εκπομπή, κατ΄εξαίρεση, για να μιλήσει για εκείνον.

Η Αλίκη σημειώνει να την ξυπνήσουν στις 9:30 ακριβώς γιατί έχει πρόβα. Φωτογραφία σπάνιας συλλεκτικής αξίας.
Η Αλίκη σημειώνει να την ξυπνήσουν στις 9:30 ακριβώς γιατί έχει πρόβα. Φωτογραφία σπάνιας συλλεκτικής αξίας.

«Εγώ στον Χατζιδάκι οφείλω την καριέρα μου», μου είχε πει «Ο ρόλος στην ταινία «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», δεν ήταν και τόσο σπουδαίος. «Και το κατάλαβε αυτό ο Μάνος και ήρθε μια μέρα και μου λέει: «Μην ανησυχείς. Ασε εμένα. Ξέρω εγώ. Θα σου γράψω δύο τραγούδια και θα δεις τι θα γίνει μετά….».

Ηταν το «Εχω ένα μυστικό» και το «Νιαου βρε γατούλα», καταλήγει ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης. «Τι άλλο να πω εγώ. Τα τραγούδια μιλάνε από μόνα τους».

Toν Μάιο του 1966 η Αλίκη Βουγιουκλάκη πήγε στο Φεστιβάλ των Καννών με την ταινία «Διπλοπενιές» του Γιώργου Σκαλενάκη. Την επίσημη προβολή μαζί με το ζεύγος Βουγιουκλάκη – Παπαμιχαήλ παρακολούθησε και ο Γιώργος Ζαμπέτας που είχε γράψει την μουσική για την ταινία. Ακολούθησε ένα πάρτι στο περίφημο Akou Akou Club, από εκείνα που άφησαν εποχή….  Ανάμεσα στους καλεσμένους ο Ομάρ Σαρίφ, ο Αλμπέρτο Σόρντι…

 

Πηγή φωτογραφιών:

“Αλίκη” του Παναγιώτη Φύτρα, Εκδόσεις Νέα Σύνορα Λιβάνης

“Ελληνικός κινηματογράφος”  Κείμενα και φωτογραφικό υλικο του Φ. Ηλιάδη, Εκδόσεις Φαντασία

Αφιερώματα , για να μην ξεχνάμε  τη μακαρίτισα ηθοποιό, που πρόσφερε τόσα πολλά στην… υποκουλτούρα  της χώρας. Μαζί φυσικά με όλο εκείνο το φοβερό συνάφι των συναδέλφων της που μεσουρανούσαν τη δεκαετία  του ’60.  Ακόμα μέχρι σήμερα όχι μόνο τα παιδιά μας,αλλά και τα εγγόνια και τα δισέγγονα θα…(δια)μορφώνονται από τα ηθοπλαστικά αυτά έργα  της Φίνος Φιλμ και της “Καραγιάννης Καρατζόπουλος”, στα οποία πρωταγωνιστούσαν συνήθως  η  περίφημη “Βουγιούκλο” με τους λοιπούς αξέχαστους  συμπρωταγωνιστές της.

Αληταριό. Ανήθικο συνάφι, που για τα φράγκα και τη διασημότητα ξεπούλησαν τα πάντα. Και την πλήρωσαν οι γενιές των Ελλήνων, φυσικά. Κι εκείνες οι ταινίες ευθύνονται  (μέσα στα άλλα) για τη σοβαρή παθογένεια που δέρνει τη χώρα εδώ και πολλές δεκαετίες.

Ο κινηματογράφος, η τηλεόραση ,η εικόνα γενικά, είναι μεγάλος δάσκαλος.΄Οσο πιο κακός  ο δάσκαλος ,τόσο πιο  “μπουμπούνες” βγαίνουν  οι μαθητές του. Και οι ηθοποιοί σαν τη Βουγιουκλάκη, τον Κωνσταντάρα, τη Λάσκαρη,το Βέγγο, τους άλλους όλους  γνωστούς και μη εξαιρετέους αστέρες του ελληνικού κινηματογράφου εκείνης της εποχής, ήταν οι χειρότεροι δάσκαλοι που δίδαξαν  ποτέ σ΄αυτή στη χώρα. ΄Ο τι αισχρότερο  μπορούσε να της τύχει.

 

 

5. Η καλλιτέχνης που δε φοβάται να δείξει τη γυναικεία φύση έτσι όπως πραγματικά είναι

Μια conceptual artist που θέλει να αλλάξει τον κόσμο. Ή έστω την (λανθασμένη) αντίληψη που έχει αυτός για τη φύση του γυναικείου σώματος.

Όλο λέω να κλείσω το Instagram, αλλά, που και που, ανακαλύπτω λογαριασμούς- διαμάντια που μπορούν να γίνουν πηγή σκέψης, προβληματισμού, ευαισθητοποίησης και ανεξάντλητης έμπνευσης και καταλήγω να το κρατάω.

Ανάμεσα σε αυτούς είναι και ο λογαριασμός Wit_Myt που ανήκει στην υπερταλαντούχα νοτιοαφρικανή Annelies Hofmeyr. Πρόκειται για μια από τις πιο εύστροφες, οξυδερκείς και ευρηματικές εκπροσώπους της σύγχρονης τέχνης που μιλάει και θίγει, ανοιχτά και χωρίς προσχήματα, θέματα για τα οποία ο κόσμος -συνήθως- ντρέπεται να μιλήσει.  

Χρησιμοποιώντας ως μοντέλα γυναίκες ή φτιάχνοντας συνθέσεις από αντικείμενα άρρηκτα συνδεδεμένα με τη γυναικεία κουλτούρα (π.χ. τη Barbie), δημιουργεί δυνατές εικόνες- έργα τέχνης που αναδεικνύουν τη γυναικεία φύση όπως πραγματικά είναι καταδικάζοντας τα στερεότυπα και τις παγιωμένες αντιλήψεις που τη συνοδεύουν. Μακροπρόθεσμος στόχος της; Να δείξει ότι οι γυναίκες μπορούν να είναι πολλά παραπάνω από αυτό που η πλειονότητα πιστεύει: δηλαδή «νοικοκυρές», «υπάκουες σύζυγοι», «καλές μανούλες». 

 

 

 

 

 

Instagram/Annelies Hofmeyr
Instagram/Annelies Hofmeyr

Αγαπημένο της θέμα είναι ο κύκλος της γυναίκας και η περίοδος της. Μάλιστα ένα πρόσφατο της «έργο», το οποίο ανέβασε στο Instagram της, είναι ένα γυναικείο χέρι με μανικιούρ το οποίο παραπέμπει σε ταμπόν βουτηγμένο στο αίμα και ξεχωρίζει από το χαρακτηριστικό γαλάζιο κορδονάκι (μα τι ακρίβεια).

Η περίοδος αν και, από καταβολής ανθρώπινης φύσης, αποτελεί φυσική λειτουργία του γυναικείου σώματος (και μάλιστα απαραίτητη για τη γονιμοποίηση) παραμένει θέμα ταμπού.

 

Θέλοντας να δείξει πόσο ανόητο είναι να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, η Annelies έχει δημιουργήσει το The period project στο οποίο δείχνει εικόνες που θίγουν το φαινόμενο, αλλά με ένα πολύ προκλητικό ή αρκετά χιουμοριστικό τρόπο.

 

 

 

 

 

 

Instagram/AnneliesHofmeyr
Instagram/AnneliesHofmeyr

Οι δηκτικές, αφυπνιστικές, βιτριολικές εικόνες της μιλάνε για την ελευθερία κάθε γυναίκας να διαχειρίζεται το σώμα της όπως ακριβώς επιθυνεί και όπως θα λέγαμε στα αγγλικά (αλλά στα ελληνικά δεν ακούγεται το ίδιο ωράιο), «They can’t be unseen». Φυσικά, η τέχνη και η δράση της δεν σταματά εκεί. 

witmyt.com
witmyt.com

Έχει φτιάξει και το πρότζεκτ Trophy wife Barbie (trophy wives είναι slang χαρακτηρισμός για τις γυναίκες που παντρεύονται πλούσιους άντρες και απομυζούν τον τραπεζικό τους λογαριασμό) όπου παρουσιάζει τη γνωστή κούκλα-παιχνίδι -και ένα από τα «πρότυπα» με τα οποία έχουν γαλουχηθεί πολλές γενιές γυναικών- με δύο κέρατα στο κεφάλι και σε καταστάσεις που έρχονται σε αντίθεση με την περιποιημένη φιγούρα της Barbie και κατ’ επέκταση τον καθωσπρεπισμό που (χρειάζεται να) χαρακτηρίζει τις γυναίκες.

Αν θέλετε να ρίξετε μια πιο εξονυχιστική και σε βάθος ματιά στη δουλειά και στα πρότζεκτ της (πράγμα που σας προτείνω ανεπιφύλακτα) μπορείτε να κάνετε κλικ στο σάιτ της witmyt.com, ή να την ακολουθήσετε στο Instagram @witmyt και @trophywifebarbie.

 

Καλό μας φάνηκε   με μια πρώτη, γρήγορη ματιά αυτό το σάιτ. Επειδή ακριβώς θίγει θέματα ταμπού για τη γυναίκα.

Πρέπει να παλέψουμε να έρθει η εποχή που ο άντρας θα είναι σε συνειδητή θέση να αποσυνδέσει τη γυναίκα από το σεξουαλικό συνειρμό. Δε λέμε να καταπνιγεί το σεξουαλικό ένστικτο. Κάθε άλλο. Απλώς, να έχει την ώρα του, να μη γίνεται αυτοσκοπός,σεξισμός,

Σήμερα η βιομηχανία θεάματος-ακροάματος θέλει τη γυναίκα ΚΥΡΙΩΣ σεξουαλικό εργαλείο. Αντικείμενο καλύτερα. Λέει ο άντρας “γυναίκα” και δε σκέφτεται έναν άνθρωπο ,αλλά συνειρμικά μπροστά του παρουσιάζεται ένα προκλητικό σώμα,  σαν η γυναίκα να είναι μόνο ένα τεράστιο …αιδοίο!

Δε συμβαίνει το αντίστροφο, όμως και με τη γυναίκα,  όταν  μιλάει για τον “άντρα”. Οι σεξουαλικές της φαντασιώσεις δεν είναι απόλυτες, ολοκληρωτικές και τόσο συχνές, ώστε να σκεπάζουν κάθε άλλη ιδιότητα του ανθρώπου-άντρα.

Είναι κοινωνικό αυτό το φαινόμενο; Είναι  φυσικό; ΄Εχουμε στο μυαλό μας να αναπτύξουμε αργότερα την άποψή μας πάνω σ΄αυτό το ζήτημα.