Στα Χανιά για τον Δεκαπενταύγουστο ο Κυριάκος Μητσοτάκης -Παρακολούθησε τη Θεία Λειτουργία μαζί με τον γιο του
Δολοφόνησε στην πανδημία, την Πύλο, τις επαναπροωθήσεις , τα Τέμπη χιλιάδες ανθρώπους. Η διαφορά είναι πως δεν τους έβγαλε και τις κόρες των ματιών τους (φρόντισαν να το κάνουν τα ψάρια στους βυθούς των ελληνικών θαλασσών αυτό), όπως έκανε ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου (αναφερόμαστε στη σημερινή, προηγούμενη αναδημοσίευσή μας). Κατά τα άλλα, σε αγριότητα και αριθμούς δολοφονιών, δε τους ξεχωρίζουμε.
Για να μη μιλήσουμε για την τραγωδία που οδήγησε τη χώρα με την οικονομική της κατάρρευση, τα σκάνδαλα, την άλωση και την κακοποίηση των θεσμών, την καταστροφής της πανίδας και της χλωρίδας. Ο Κυριάκος και οι ακόλουθοί του θα έπρεπε να διαθέτουν χίλιες ζωές, για να τιμωρηθούν για τα εγκλήματά τους. Και πάλι λίγες θα ήταν.
Γι αυτό,
μια και η…Μεγαλόχαρη, που σήμερα προσκύνησε με το γιο του στα Χανιά ξέρει να συγχωρεί, εσείς, έχετε καθήκον να μην ξεχνάτε πως είστε οι μόνοι υπεύθυνοι και αρμόδιοι για την τιμωρία των ενόχων. Δεν υπάρχει τραγωδία που να μην απαιτεί την ΚΑΘΑΡΣΗ. Και η ΄Υβρις επιφέρει την ανυποχώρητη και αμετάκλητη τιμωρία.
΄Ένα είναι αυτό. Με αφορμή, όμως τη σημερινή ελληνική, θρησκευτική, μεγάλη γιορτή ( μάλιστα το αποκαλούν και «Πάσχα του καλοκαιριού») μερικές σκέψεις για προβληματισμό είναι απαραίτητο να καταθέσουμε.
Κατανοώ, με την έννοια του ερμηνεύω, εξηγώ (αλλά, δεν αποδέχομαι κιόλας) την ανάγκη του θρησκευόμενου να βρει στήριγμα και παρηγοριά στο Γιαχβέ, τον Υιό, την Παναγιά και τους Αγίους. Η αδυναμία είναι σύμφυτη . Ο άνθρωπος έχει ανάγκη τον «πατερούλη» ,που θα τον κρατάει από το χέρι στα δύσκολα. Στα εύκολα δεν τον χρειάζεται το γονιό , παρά μόνο για…χαρτζιλίκι.
΄Όπως κατανοώ και τον αστροφυσικό ( στο κουκουβαγείο της Ακαδημίας σιτιζόμενος κι αυτός τωρα πια), το Δημήτρη Νανόπουλο, που, αν και κουβαλάει τόσο μυαλό (έτσι, τουλάχιστον, νομίζει), δε …συνάντησε (!) ποτέ στα ουράνια που οργώνει με τα σύγχρονα υπερτηλεοσκόπια, το Θεό, όπως ισχυρίζεται. Η αλαζονεία και η οίηση είναι και αυτά σύμφυτα στον άνθρωπο. Πακέτο με τα πρώτα.
Να ξεκαθαρίσουμε (πολλοστή φορά) κάτι. Οι θρησκευτικοί θεοί (Γιαχβέ, Αλλάχ κ.α) , δεν έχουν καμιά σχέση με την ΑΣΥΛΛΗΠΤΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Ουδείς και με κανένα τρόπο, παρά μόνο μέσω της πεπατημένης οδού της Φιλοσοφικής σκέψης, μπορεί να προσεγγίσει ,έστω και αμυδρά την εικόνα αυτής της οντότητας, αν υπάρχει.
Τους «μικρούς» θεούς παραπάνω, όμως, εύκολα τους προσεγγίζεις. Και μάλιστα μπορείτε να γίνετε και …κολλητάρια! Ακόμα και εκπρόσωποί τους ,όπως ο Σεραφείμ ή ο Αγιατολάχ στο Ιράν, ας πούμε, μέσω της θρησκείας.
Η απορία μου είναι άλλη. Αφορά τον πιστό αυτών των θρησκειών (δεν το λέω φανατικό),που συνειδητά πιστεύει τις αποκαλύψεις του Μεσσία των Χριστιανών και του προφήτη του Ισλάμ. Ασφαλώς, δε συμπεριλαμβάνω σε αυτούς τους πιστούς τον Κυριάκο Μητσοτάκη που σπεύδει με πομπή και κάμερες τέτοιες γιορτινές ημέρες, σαν τη σημερινή στις εκκλησιές και σταυροκοπιέται. ΄Η τον αντίστοιχο και ομόλογό του Ερντογάν.
Αμφότεροι, αν πίστευαν, έστω και ελάχιστα απ΄ όσα οι θρησκείες τους διδάσκουν (για τον παράδεισο και την κόλαση ας πούμε), θα όφειλαν να είχαν τινάξει τα μυαλά τους στον αέρα με τόσο αίμα που έχουν στα χέρια τους. Αλλά, το σίγουρο είναι πως δεν πιστεύουν λέξη από τα κηρύγματα των θρησκειών τους. ΄Όλα είναι επικοινωνιακό τρικ για εξαργύρωση ψήφων.
Ο πιστός, όμως (να μείνουμε στους δικούς μας εδώ) που θεωρεί ειλικρινή τη πίστη του, πώς είναι δυνατό να αποδέχεται, είτε με την ψήφο του ,είτε με τη συναίνεσή του τα εγκλήματα ενός…Αντίχριστου, Κυριάκου Μητσοτάκη;
Τί εξομολογήθηκε σήμερα αυτός ο πιστός την ώρα που προσκυνούσε μετ΄ ευλαβείας την εικόνα στις εκατοντάδες «Παναγιές» της χώρας; Αλλά και τί σκέφτηκε μετά, όταν έβλεπε σπίτι του στην τηλεόραση τον Κυριάκο Μητσοτάκη να καμαρώνει στην εκκλησία , δίπλα στο γιο και την αδερφή του καθήμενη (διάβαζε να παίζουν όλα τα μέλη της οικογένειας θέατρο );
Δεν μπορεί να μην ανακάλεσε και τούτος στη μνήμη του την εικόνα με τους εξαθλιωμένους πρόσφυγες και τα παιδιά στην αγκαλιά να παλεύουν στα μανιασμένα κύματα των ελληνικών θαλασσών και να πνίγονται αβοήθητοι από το κράτος του …προσκυνητή σήμερα της εικόνας της Παναγιάς των Χανίων , Κυριάκου Μητσοτάκη. Ούτε την κόρη της Μαρίας Καρυστιανού (και του όποιου άλλου γονιού) να εξαϋλώνεται στα Τέμπη από την αναλγησία της διεφθαρμένης συμμορίας, που υποδύεται την κυβέρνηση.
Ούτε, ασφαλώς, μπορεί ποτέ ένας τέτοιος πιστός να αγνοεί αυτή την, όντως, υπέροχη περικοπή από το ευαγγέλιο:
Τότε ερεί ο βασιλεύς τοις εκ δεξιών αυτού δεύτε οι ευλογημένοι του πατρός μου, κληρονομήσατε την ητοιμασμένην υμίν βασιλείαν από καταβολής κόσμου. επείνασα γαρ, και εδώκατέ μοι φαγείν, εδίψησα, και εποτίσατέ με, ξένος ήμην, και συνηγάγετέ με, γυμνός, και περιεβάλετέ με, ησθένησα, και επεσκέψασθέ με, εν φυλακή ήμην, και ήλθετε προς με. Τότε αποκριθήσονται αυτώ οι δίκαιοι λέγοντες· κύριε, πότε σε είδομεν πεινώντα και εθρέψαμεν, ή διψώντα και εποτίσαμεν; πότε δε σε είδομεν ξένον και συνηγάγομεν, ή γυμνόν και περιεβάλομεν; πότε δε σε είδομεν ασθενή ή εν φυλακή και ήλθομεν προς σε;και αποκριθείς ο βασιλεύς ερεί αυτοίς· αμήν λέγω υμίν, εφ’ όσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε. Τότε ερεί τοις εξ ευωνύμων πορεύεσθε απ εμού οι κατηραμένοι είς το πυρ το αιώνιον το ητοιμασμένον τω διαβόλω και αγγέλοις αυτού. επεινασα γαρ και ουκ εδώκατέ μοι φαγείν, εδίψησα και ουκ εποτισατέ με, γυμνός ήμην και ου συνηγάγετέ μοι, γυμνός, και ου περιεβάλετέ μοι, ασθενής και εν φυλακή, και ουκ επισκέψασθέ με. Τότε αποκριθήσονται αυτώ και αυτοί λέγοντες· κύριε, πότε σε είδομεν πεινώντα ή διψώντα ή ξένον ή γυμνόν ή ασθενή ή εν φυλακή και ου διηκονήσαμέν σοι; τότε ,αποκριθήσεται αυτοίς λέγων· αμήν λέγω υμίν, εφ’ όσον ουκ εποιήσατε ενί τούτων των ελαχίστων, ουδέ εμοί εποιήσατε. Και απελεύσονται ούτοι εις κόλασιν αιώνιον, οι δε δίκαιοι εις ζωήν αιώνιον». |
Τότε θα πει ο Βασιλέας σ’ εκείνους που θα είναι από τα δεξιά του· Ελάτε οι ευλογημένοι από τον πατέρα μου να κληρονομήσετε τη βασιλεία που είναι ετοιμασμένη για σας από τον καιρό που χτίστηκε ο κόσμος. Γιατί πείνασα και μου δώκατε να φάγω· δίψασα και με ποτίσατε· ξένος ήμουν και με ντύσατε· αρρώστησα και με επισκεφτήκατε· ήμουν στη φυλακή και ήρθατε να με δείτε. Τότε θα του αποκριθούν οι δίκαιοι, λέγοντας· Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς και σου δώκαμε ψωμί ή να διψάς και σου δώκαμε νερό; Και πότε σε είδαμε ξένο και σε πήραμε μαζί μας ή γυμνό και σε ντύσαμε; Και πότε σε είδαμε άρρωστο ή στη φυλακή και ήρθαμε σε σένα;Και θα αποκριθεί ο Βασιλέας και θα τους πει: Σας βεβαιώνω πως ό, τι εκάματε σ’ έναν από τους πιο τελευταίους τούτους αδελφούς μου σ’ εμένα το εκάματε. Τότε θα πει και σ’ εκείνους που θα είναι από τα αριστερά: Πηγαίνετε από μένα οι καταραμένοι στο αιώνιο πυρ, που είναι ετοιμασμένο για το διάβολο και για εκείνους που κάνουν τα θελήματα του. Γιατί πείνασα και δε μου δώκατε να φάγω δίψασα και δε μου δώκατε να πιω· ξένος ήμουν και δε με πήρατε στο σπίτι σας· γυμνός και δε με ντύσατε· άρρωστος και στη φυλακή και δεν ήρθατε να με δείτε. Τότε θα του αποκριθούν και αυτοί λέγοντας: Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς ή να διψάς ή ξένο ή γυμνό ή άρρωστο ή στη φυλακή και δε σε υπηρετήσαμε; Τότε θα τους αποκριθεί λέγοντας: Σας βεβαιώνω πως ό, τι δεν εκάματε σ’ έναν από τους πιο τελευταίους τούτους, σ’ εμένα δεν το εκάματε. Και θα πάνε τούτοι σε κόλαση αιώνια και οι δίκαιοι σε ζωή αιώνια. |
Θα μας απαντήσει κάποιος πιστός που δε θα βρίζει και δε θα γαμοσταυρίζει, όταν μας στέλνει μέιλ μετά από τέτοιες απορίες μας;