ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ

Από καιρό είχαμε προγραμματίσει να  ανεβάσουμε ένα (σχεδόν) έτοιμο κείμενο για την ελληνική, παραδοσιακή μουσική. Σήμερα, διαλέξαμε   να δώσουμε μια γεύση από την πραγματική τέχνη, τους αληθινούς-ορίτζιναλ καλλιτέχνες και  “υπεύθυνους”, επιμελητές και παραγωγούς, ΓΝΩΣΤΕΣ  της  καλής, παραδοσιακής, ελληνικής μουσικής.

Ξεκινάμε με  τον “πατριάρχη”- ερευνητή της ελληνικής μουσικής παράδοσης το Σίμωνα Καρά. Να παραθέσουμε ένα παραδοσιακό τραγούδι που τραγουδάει ο ίδιος και το βιογραφικό του μεγάλο δάσκαλου:

1. Να χαμ(π)ηλώναν τα βουνά (Πατηνάδα) – Σίμων Καράς (https://www.youtube.com/watch?v=Rk7xHMxvuUc)

 

2. Βιογραφικό:

 

 

“Ο Σίμων Καράς υπήρξε μουσικολόγος και ερευνητής της Ελληνικής μουσικής παράδοσης και κληρονομιάς. Πολλοί θεωρούν ότι χάρη στην πολύχρονη και επίπονη ερευνητική του προσπάθεια διασώθηκε ένα μεγάλο κομμάτι της παραδοσιακής μουσικής, την οποία κατέγραψε σε όλο το φάσμα της ελληνικής επικράτειας.

Γεννήθηκε το 1903 στο χωριό Λέπρεον (Στροβίτσι η παλαιότερη ονομασία) του νομού Ηλείας. Από πολύ νεαρή ηλικία ξεκίνησε η μύηση του στη μουσική, από τον πατέρα του που έπαιζε ταμπουρά και τον ιερέα του χωριού παπα-Στάθη Λαμπρινόπουλο που του έμαθε και τα πρώτα γράμματα και τον ενθάρρυνε να συνεχίσει τις μουσικές σπουδές του.

Ο Σίμων Καράς ήρθε στην Αθήνα το 1921 έχοντας εισαχθεί στη Νομική Σχολή, την οποία τελείωσε χωρίς να πάρει το πτυχίο. Ο ίδιος ξεκίνησε τις προσωπικές του μουσικές σπουδές και έρευνες εκτός του χώρου των οργανωμένων ωδείων, να μελετά τα θεωρητικά έργα των Αρχαίων Ελλήνων, των Βυζαντινών και μεταβυζαντινών συγγραφέων, αναζητά, αποκρυπτογραφεί και ερμηνεύει παλιά μουσικά χειρόγραφα βιβλιοθηκών όπως του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, του Αγίου Όρους της Εθνικής Βιβλιοθήκης κ.α. Έτσι καταφέρνει και γίνεται βαθμιαία ως ένας μοναδικός αυτοδίδακτος μουσικοδιδάσκαλος.

Από το 1931 μέχρι το 1934, ο Καράς ήταν ψάλτης στο εκκλησάκι του Προφήτη Ελισσαίου στο Μοναστηράκι της Αθήνας. Το 1929 είχε ιδρύσει το Σύλλογο προς Διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής, στον οποίο ανέπτυξε μέχρι το τέλος της ζωής του μία πολύπλευρη και σημαντική δραστηριότητα, στην ψαλτική τέχνη και στο δημοτικό τραγούδι με Σχολή έξι ετών και εντελώς δωρεάν φοίτηση, την Εκκλησιαστική Χορωδία και τη Μεικτή Χορωδία Εθνικών Τραγουδιών, και τέλος χορευτική ομάδα.

Οι χορωδίες του συλλόγου είχαν πολλές εμφανίσεις στην εκπομπή Ελληνικοί Αντίλαλοι, την οποία παρουσίαζε ο ίδιος ο Σίμων Καράς με θέμα πάντα την παραδοσιακή μουσική από όλη την Ελλάδα, από τη χρονιά ίδρυσης του Ε.Ι.Ρ. (Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας) το 1937 μέχρι το 1972. Έχει εκδώσει μεγάλο αριθμό βιβλίων και δίσκων κυρίως από το 1972 και εξής.

Έχει πραγματοποιήσει σε όλη την Ελλάδα καταγραφή των δημοτικών τραγουδιών με κασσετόφωνο τα οποία κυκλοφόρησαν σε δίσκους καθώς επίσης όλες τις Ακολουθίες και τους Ύμνους της Εκκλησίας. Πέθανε το 1999 σε ηλικία 96 ετών.

Ο Λάμπρος Λιάβας,  επιμελητής της  εκπομπής της ΕΡΤ “ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΓΗΣ” είναι ένας ακόμα  καλός γνώστης της παραδοσιακής μουσικής μας. Παλιότερα τις εκπομπές παραδοσιακής μουσικής της ΕΡΤ μονοπωλούσε ο  Παναγιώτης Μυλωνάς (“Μουσική Παράδοση”) που μεταδιδόταν επί δεκαετίες κάθε Κυριακή μεσημέρι από την ΕΡΤ.

 

Αλάτι της Γης, διοίκηση ΕΡΤ, ΕΡΤ, ΕΤ1, Κυριακή μεσημέρι, Λάμπρος Λιάβας, Μουσική

 Παραθέτουμε ένα σπουδαίο Αϊβαλιώτικο Ζεϊμπέκικο, επιμέλειας του Λάμπρου Λιάβα  και το βιογραφικό του:

 

1. ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΓΗΣ – Αϊβαλιώτικο (https://www.youtube.com/watch?v=BQNS-uSZ1gY)
2. Βιογραφικό:

Ο Λάμπρος Λιάβας είναι καθηγητής εθνομουσικολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Σπούδασε Νομικά στην Αθήνα, Eθνολογία Ν.Α Ευρώπης και Εθνομουσικολογία στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales στο Παρίσι, πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο  Ελληνικό Ωδείο και με τον Γιάννη Ιωαννίδη, βυζαντινή και δημοτική μουσική με τον Σίμωνα Καρά. Είναι πρόεδρος του Μουσείου Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων Φ. Ανωγειανάκη – Κέντρου Εθνομουσικολογίας.  Έχει πραγματοποιήσει επιτόπιες έρευνες και μουσικές καταγραφές σ’ όλη την Ελλάδα και στα Ελληνόφωνα χωριά της Κ. Ιταλίας. Έχει επιμεληθεί βιβλιογραφικές και δισκογραφικές εκδόσεις, ταινίες ντοκιμαντέρ, εκθέσεις, συνέδρια, φεστιβάλ και συναυλίες παραδοσιακής μουσικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει ασχοληθεί με οργάνωση αρχείων, μουσικοκριτική και παραγωγή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εκπομπών για την ελληνική μουσική. Στο θέατρο έχει ασχοληθεί με την έρευνα, συγγραφή κειμένων, μουσική και σκηνοθετική επιμέλεια σε παραστάσεις αρχαίου δράματος, μουσικού θεάτρου και σύγχρονου χορού.

Στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η ελληνική δημοτική μουσική (με έμφαση στα επιμέρους τοπικά ιδιώματα και στα λαϊκά μουσικά όργανα), η αστική λαϊκή μουσική (ρεμπέτικο, θέατρο σκιών) και το νεότερο ελληνικό τραγούδι.

Από το 1992 διδάσκει στο Τ.Μ.Σ. τα μαθήματα: «Εισαγωγή στην ελληνική δημοτική μουσική», «Αστική λαϊκή μουσική» και «Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα» καθώς και τα σεμινάρια: «Μεθοδολογία της επιτόπιας εθνομουσικολογικής έρευνας», «Μουσική στο θέατρο σκιών» και «Ιστορική ανασκόπηση του νεότερου ελληνικού τραγουδιού». Επίσης, διδάσκει στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική Κουλτούρα και Επικοινωνία.  Ανθρωπολογικές και επικοινωνιακές προσεγγίσεις της μουσικής το μάθημα: «Μουσική και πολιτιστική διαχείριση».

___________________________________________________________________________

 

1. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ  ΑΒΡΟΤΗΤΕΣ  ΜΕ ΝΑΖΙ.
2. ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ.  ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΦΟΡΟΚΛΕΦΤΗΣ.  ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ.
3.  ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. ΤΟ ΕΛΑΣΣΟΝ ΜΕΙΖΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΙΖΟΝ ΕΛΑΣΣΟΝ.
1. Ποιος είναι ο καλλιτέχνης που αρνήθηκε να συνεργαστεί με τον Σφακιανάκη…
Ποιος είναι ο καλλιτέχνης που αρνήθηκε να συνεργαστεί με τον Σφακιανάκη…

Ο Νότης Σφακιανάκης θέλοντας να συνεργαστεί με τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη, αφού αυτός αρνήθηκε, έκανε κάτι που δεν έχει ξανακάνει μέχρι σήμερα, να του τηλεφωνήσει και να του ζητήσει τον λόγο. Ο τραγουδιστής σε συνέντευξή του στο Happy Day, εξήγησε πώς τηλεφώνησε ο ίδιος στον Μιχάλη Χατζηγιάννη για να συνεργαστούν τον φετινό χειμώνα, παίρνοντας όμως δυστυχώς, αρνητική απάντηση.

«Μέσω των επιχειρηματιών έκανα μια πρόταση και μετά τον πήρα τηλέφωνο, που δεν το κάνω ποτέ μου, για να του εκφράσω την αντίληψη μου για αυτό που είχα στον νου μου να κάνω. Και μου είπε ο Μιχάλης: «Σε ευχαριστώ πολύ για την πρόταση που μου κάνεις, τιμή μου χαρά μου, αλλά δεν μπορώ αυτή την περίοδο να κάνω κάτι τέτοιο, γιατί έχω αποφασίσει προ καιρού, πέραν κάποιων υποχρεώσεων που έχω ήδη δημιουργήσει, να πάω στην Κύπρο, διότι έχω να δω τη μάνα μου μια συνεχόμενη εβδομάδα εδώ και 15 χρόνια. Και το βλέπουμε μελλοντικά» εξήγησε ο τραγουδιστής.

“Σε ευχαριστώ πολύ για την πρόταση που μου κάνεις, τιμή μου χαρά μου”,

απάντησε ο πανάθλιος Κύπριος καλλιτέχνης στο Ναζί αοιδό Σφακιανάκη. Αντί  να βγει το άτομο  και να του πει στα ίσια πως αρνείται  να συνεργαστεί με τέρατα του ναζισμού, το θεώρησε,λέει και τιμή και χαρά του, που του πρότεινε συνεργασία ο  οπαδός της Χ.Α Νότης Σφακιανάκης.

 Σίγουρα πολλά δεν πάνε καλά με το Μιχάλη  Χατζηγιάννη τελευταία. Γράφαμε παλιότερα για ελόγου του:

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΩΝ… ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ!
Συνελήφθη ο τραγουδιστής Μιχάλης Χατζηγιάννης
Οδηγήθηκε στον εισαγγελέα μαζί με τον λογιστή του

Με… χειροπέδες βρέθηκε ο γνωστός τραγουδιστής Μιχάλης Χατζηγιάννης.

Όλα ξεκίνησαν χθες, όταν ο λογιστής του γνωστού τραγουδιστή επισκέφθηκε το Τμήμα Ασφαλείας Γλυφάδας και κατήγγειλε την απώλεια των πινακίδων της πανάκριβης Ferrari που ο τραγουδιστής σύμφωνα με πληροφορίες είχε στο όνομά της εταιρείας του.

Από την έρευνα που έκαναν οι αστυνομικοί διαπίστωσαν ότι το αυτοκίνητο, που βρισκόταν σε μία μάντρα, είχε κανονικά τις πινακίδες που είχαν δηλωθεί ως χαμένες.

Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης έπεσε σε αντιφάσεις και προσπάθησε να δικαιολογηθεί. Τελικά συνελήφθη και εναντίον του σχηματίστηκε δικογραφία. Οδηγήθηκε στον εισαγγελέα όπου αφέθη ελεύθερος, ενώ ορίστηκε τακτική δικάσιμος.

Οι λόγοι για τους οποίους ο γνωστός τραγουδιστής προέβη σε αυτή την ενέργεια, να δηλώσει απώλεια πινακίδων, παραμένουν άγνωστοι.

Γράφαμε στις 25-4-2012:

 “Ο κ. Σαμαράς κάλεσε τους ανθρώπους του πνεύματος να σταθούν μπροστά του και όχι δίπλα του, καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι αυτόφωτοι. Ανάμεσα σε όσους παρακολούθησαν την ομιλία του βρέθηκαν ο Μιχάλης Χατζηγιάννης, ο Αντώνης Ρέμος, ο Μανώλης Μητσιάς και ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής.
Ζήτησε από τους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών να βοηθήσουν έτσι ώστε να απενοχοποιηθούν όροι και έννοιες όπως είναι η πατρίδα, ο θεός, η επιχειρηματικότητα, η ανάπτυξη και η ασφάλεια, λέγοντας, χαρακτηριστικά, πως »ο κόσμος πιστεύει περισσότερο σε εσάς από ό,τι στους πολιτικούς και σας καλώ να δείξετε αλληλεγγύη».(ΜΜΕ).

 «Ο κ. Σαμαράς κάλεσε τους ανθρώπους του πνεύματος…». Δηλαδή Χατζηγιάννης ,Ρέμος, Μητσιάς και Σμαραγδής είναι… άνθρωποι του πνεύματος; Μήπως, κύριε Σαμαρά, έχετε μπερδέψει το «πνεύμα»  με το…πνεύμα;  Γιατί πνεύμα σημαίνει και  αέρας, αν δεν το γνωρίζετε. Αν με αυτή την έννοια το αναφέρετε ,καλώς, θα συμφωνήσουμε. Οπότε, αν μένει κάτι άλλο από το «πνεύμα» να διέπει τους εν λόγω κυρίους, είναι αυτό που λέμε «πτωχοί τω πνεύματι».

Συνεννοηθήκαμε.

2. Το παράπονο της ΄Αντζελας Γκερέκου: Το κράτος έχει δεσμεύσει όλη την περιουσία του Τόλη
NDPphoto

“Ανοιχτά για τις δύσκολες στιγμές που έχει περάσει η ίδια και ο σύζυγός της Τόλης Βοσκόπουλος μίλησε η Αντζελα Γκερέκου, αποκαλύπτοντας πτυχές της ζωής τους που κανείς μέχρι στιγμής δεν γνώριζε.

Η πρώην υπουργός ανέφερε πως το κράτος έχει δεσμεύσει όλη την περιουσία του τραγουδιστή και πως λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος από τις εμφανίσεις που κάνει ο τραγουδιστής.

«Υπήρξαν στιγμές τόσο μα τόσο δύσκολες, που δεν βγήκαν ποτέ προς τα έξω. Αυτό που έχει βγει προς τα έξω είναι πολύ λιγότερο από τα δύσκολα που βιώσαμε. Παρόλα αυτά, αισθάνομαι μία ευλογία. Ό,τι και να σου πάρουν, χρήματα, σπίτια…», είπε η Αντζελα Γκερέκου στη εκπομπή Join Us και συνέχισε:

«Αυτή τη στιγμή το κράτος έχει δεσμεύσει όλη την περιουσία του Τόλη και τα πνευματικά του δικαιώματα. Και αν βγάζει κάτι από τις εμφανίσεις που κάνει και για βιοποριστικούς λόγους, το κράτος παίρνει το μεγαλύτερο μερίδιο. Μέχρι να τελεσιδικήσουν τα δικαστήρια».

«Η ζωή μας έχει αλλάξει δραστικά με πολύ άδικο τρόπο, λυπήθηκα πολύ γι’ αυτό γιατί δεν άξιζε στον Τόλη να ζει τέτοιες δυσκολίες. Και η υγεία του επίσης κλονίστηκε από τις δυσκολίες που ήρθαν τις οποίες ο κόσμος δεν έχει κατανοήσει γιατί αρκέστηκε σε αυτό που άκουσε από τα ΜΜΕ. Εμείς δεν μιλήσαμε και ο κόσμος δεν ξέρει την αλήθεια. Δεν πειράζει, ας μην την ξέρει. Ένα όμως έχω να πω: Δεν αξίζει σε έναν άνθρωπο που ήταν τόσο γενναιόδωρος, που βοήθησε τόσο πολύ», ανέφερε.”

Δε θα σχολιάσουμε τα δακρύβρεχτα μπλα- μπλα και τίποτα για την ουσία της πρώην βουλευτίνας του ΠΑΣΟΚ και συζύγου του Τόλη Βοσκόπουλου.  “Εμείς” , λέει, “δεν μιλήσαμε και ο κόσμος δεν ξέρει την αλήθεια”, Και συνεχίζει: “Δεν πειράζει, ας μην την ξέρει”!

΄Οχι,  πειράζει.  Πες την, λοιπόν, κυρά μου,αυτή την περίφημη αλήθεια. Για την “ταμπακιέρα” όμως. Kαι άσε τις υπεκφυγές και τα κουτοπόνηρα .Ο σύζυγός σου τόσα χρόνια, γιατί έκλεβε ασύστολα την εφορία; (Από το 1993 έχει να πατήσει το πόδι του στη Δ.Ο.Υ !). Γιατί έφτασε να χρωστά “τα μαλλιά της κεφαλής” του και τώρα διαμαρτύρεσαι,επειδή του δέσμευσαν την περιουσία; Τί έπρεπε να του κάνουν, δηλαδή; Να του στήσουν και ανδριάντα προς τιμήν του… μεγάλου φοροφυγά; (Το τόλμησαν οι Ουκρανοί στο Κίεβο! ΄Αλλοι τούτοι πάλι. ΄Εχουν κάνει στο κέντρο της πρωτεύουσας της Ουκρανίας  άγαλμα, σε έναν… κλέφτη-μικροαπατεώνα. Υπαρκτό, λένε, πρόσωπο. Υποδυόταν τον τυφλό ,τον έπαιρναν ανύποπτοι περαστικοί να τον περάσουν απέναντι κι αυτός τους βούταγε έξυπνα και με διάφορα τρικ το πορτοφόλι!).

 Δηλαδή, όλοι εμείς που ως υποζύγια καταθέταμε τον πενιχρό οβολό μας στο δημόσιο κορβανά κι ας ήταν ασύγκριτα ελάχιστος σε σχέση με τα νυχτοκάματα του Τόλη, τί είμαστε; Οι ηλίθιοι,τα κουτορνίθια  της παρέας,  που  πληρώνουμε τη “λυπητερή”,ενώ οι άλλοι  την έχουνε κοπανήσει από το τραπέζι, αφού φάγανε του σκασμού;

Να πω με την ευκαιρία μια παλιά ιστορία με τον Τόλη  από την εποχή της Δικτατορίας. Φοιτητές τότε και είχαν καλέσει το Βοσκόπουλο στην αίθουσα του κεντρικού πανεπιστημίου να δώσει συναυλία.  Ξέρανε τί κάνανε οι δικτάτορες. ΄Αφθονη προσφορά “άρτου θεάματος-ακούσματος” (θυμηθείτε τον Παναθηναϊκό στο…Γουέμπλέι!). Δε θέλει πολλά η μάζα να αποκοιμηθεί. Και ο Τόλης πρόθυμος να ρίξει το υπνωτικό στο ποτήρι.

΄Αλλωστε, μην ξεχνάμε πως οι περισσότεροι απ΄ αυτούς τους παλιούς καλλιτέχνες, που τους κάνανε θεούς το πόπολο, μέσα στη χούντα αναδείχτηκαν. Τη χούντα υπηρέτησαν με το δικό τους ύπουλο τρόπο. Μνημονεύουμε κάποια τέτοια, “βαριά”, ονόματα καλλιτεχνών απ΄όλους τους χώρους  .Ο εν λόγω Τόλης, ο …φαβοριτάκιας Σταμάτης Κόκοτας ,ο  Γιώργος Ζαμπέτας κ.α.   Οι “μεγάλοι”  ηθοποιοί και σκηνοθέτες ,επίσης, με τις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Να μην καταγράψουμε ονόματα, γιατί θα μας πάρει το πρωί. Αλλά δε θα αποφύγουμε να μην αναφέρουμε ειδικά τους υποδυόμενους τους κομμουνιστές, όπως ο Θανάσης Βέγγος, ο  Μάνος Κατράκης, το επίσης κομμουνιστικό ζεύγος Τζένη Καρέζη, Κώστα Καζάκου , ο Νίκος Φώσκολος κ.α ).

Να γυρίσουμε στο Βοσκόπουλο σ΄εκείνη τη συναυλία στο πανεπιστήμιο. Με το που ξεκίνησε, λοιπόν, τα…βελούδινα, γλυκανάλατα, ροζοτραγούδά του, τίγκα η αίθουα από φοιτητές, δεν πρόφτασε να πει 2-3, και τσουπ, κόβονται τα μεγάφωνα. ΄Εμεινε σύξυλο ο καλλιτέχνης. Πού να βγάλει φωνή και να ακουστεί στην απέραντη  αίθουσα. Κραυγές, σφυρίγματα, γιούχα από κάτω. Πού να τραγουδήσει ο Τόλης. Κατάλαβε πως του τη φυλάγανε. Σου λέει “κάτσε μην τις φάω κιόλας”, τα μάζεψε στο λεφτό και την κοπάνησε από την πίσω πόρτα.

΄Ηταν πρόκληση να φέρουν το Βοσκόπουλο να δώσει συναυλία στο πανεπιστήμιο. “Ανοσιούργημα” για την εποχή εκείνη. Είχανε κάνει κομμάτια τα καλώδια στα μηχανήματα μια ομάδα αντιστασιακών παιδιών, μάθαμε μετά. Τα ξέραμε τα περισσότερα. Ο ένας ήταν από το δικό μας τμήμα το ιστορικό-αρχαιολογικό.  (Δε θα αναφέρω το όνομά του, ως “εκδίκηση” γιατί αργότερα διαφοροποιήθηκε). Μια μικρή πράξη αντίστασης. ΄Ενα μάθημα στον “καλλιτέχνη” που δεν είχε τσίπα να αρνηθεί τα χιλιάρικα που τον στούμπωνε  η Χούντα, για να αποκοιμίζει τη μάζα.

Το έχουμε ξαναγράψει.  ΟΛΟΙ οι άνθρωποι της “Τέχνης”  την εποχή της Δικτατορίας έχουν ευθύνη για την αποχαύνωση του κόσμου, σχεδόν 7 χρόνια. Ο λαός στη δικτατορία δεν έκανε αντίσταση. Κι ας λένε. Ελάχιστοι ήταν οι “τρελοί” που την πλήρωσαν.

Και δε δίνουμε σε κανέναν και για κανένα λόγο συχωροχάρτι. Ειδικά στους καλλιτέχνες, που δοξάστηκαν και πλούτισαν επί χούντας. Ας  το πάρουν μόνοι τους   απ΄όποιες πηγές θέλουν. Η Ιστορία αρνείται να τους τους δώσει απαλλαγή.

3. Παππάς: Ιδιοκτήτες ΜΜΕ θέλουν να κάνουν την προσωπική τους κατάθλιψη λαϊκή κατάθλιψη
Παππάς: Ιδιοκτήτες ΜΜΕ θέλουν να κάνουν την προσωπική τους κατάθλιψη λαϊκή κατάθλιψη

 

Για την ιδεολογική σύγκρουση κυβέρνησης-αντιπολίτευσης που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, όχι όμως μόνο με τα κόμματα, αλλά και με κάποια ΜΜΕ, μίλησε στην Κεντρική Επιτροπή ο Νίκος Παππάς.

Όπως ανέφερε, «κάποιοι υποστηρίζουν ότι με τη δική μας κυβέρνηση, τα πράγματα ειναι χειρότερα από ότι ήταν πριν. Να ρωτήσουμε για ποιον τα πράγματα ειναι καλύτερα ή χειρότερα», είπε και πρόσθεσε πως «αν το ερώτημα αφορά κάποιον που μπήκε στις 100 δόσεις, τα πράγματα είναι προφανώς καλύτερα». Για κάποιον όμως που είναι ιδιοκτήτης ΜΜΕ και που θα μπει στη βάσανο να βάλει λεφτά στο τραπέζι για να πάρει μια από τις άδειες δεν ειναι καλύτερα. Στο σημείο αυτό, τόνισε ότι «κάποιοι θέλουν να κάνουν την προσωπική τους κατάθλιψη, λαϊκή κατάθλιψη».

΄Η αφελής το παίζει ο Παπάς ή εμάς περνάει για τέτοιους. “Αν το ερώτημα αφορά κάποιον που μπήκε στις 100 δόσεις, τα πράγματα είναι προφανώς καλύτερα», είπε ο …τυπάς.  Μάλιστα. και μας …στούμπωσε.

Δε λένε, λοιπόν,  να αφήσουν τη δημαγωγία αυτά τα παιδιά εκεί στο ΣΥΡΙΖΑ.  Δεύτερη φύση, για να μην πούμε πρώτη τους έγινε.

΄Ακου, αγαπητέ. Καλές ήταν οι εκατό δόσεις σας, αλλά μόνο για εκείνους που χρωστούσαν εκατομμύρια και τους γλιτώσατε  επίσης εκατομμύρια (που τα χάσαμε  όλοι εμείς, δηλαδή) μ΄αυτό το πονηρό τερτίπι της κυβέρνησης.  Γιατί, τί ωφέλεια να έχει ένας που χρωστά 2 χιλιάρικα στην εφορία;  Σιγά την εξυπηρέτηση. ΄Αλλωστε, σήμερα ο πολύς ο κόσμος που χρωστάει, δεν μπορεί να κάνει ρύθμιση 100 δόσεων.Το κόψατε, αφού γλιτώσατε τους δικούς σας .

Τώρα αν θες να μάθεις ( κάνεις πως δεν ξέρεις) γιατί τα πράγματα ήταν καλύτερα χτες και χειρότερα σήμερα, απλώς σου υπενθυμίζουμε (αν και το ξέρεις είπαμε) πως ο γιος μου που είναι 12 χρόνων  χτες χρωστούσε πολύ λιγότερα  απ΄όσα σήμερα, εξαιτίας του κυβερνητικού αλαλούμ, της ανισορροπίας και της απειρίας  σας στις τελευταίες διαπραγματεύσεις στην Ευρώπη που μας κόστισαν ένα ακόμα και επαχθέστερο μνημόνιο. Κι αν ο γιος μου που λέγαμε, ήλπιζα πως θα ξεχρέωνε το μερίδιο του στο χρέος στα επόμενα 25-30 χρόνια, τώρα δεν πρόκειται ούτε στα 50.

Γι΄αυτά να μας μιλάς,αν τολμάς. Για την ουσία. Και μην κάνεις το  έλασσον μείζον και τ΄ανάποδα.  Αλλά τέτοια, βέβαια, είναι η γλώσσα του λαϊκισμού, που τελικά εσείς εκεί στο ΣΥΡΙΖΑ, την έχετε μάθει από μειράκια. Από τότε που ο αρχηγός σας αναδεικνυόταν ήρωας και έκτιζε το αγωνιστικό ίμταζ, γατί αμπάρωνε τις πόρτες του πολυκλαδικού στους Αμπελόκηπους και έστελνε τους καθηγητές του για καφέ, πάρα πάνω στο “Γηροκομείο”  στο πάλαι ποτέ  Φλόκα.

΄Αξια παιδιά!