ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ

1. α. Το 2016 σκοτώθηκαν οι περισσότεροι ανήλικοι Παλαιστίνιοι εδώ και μία δεκαετία

Το 2016 αποδείχθηκε το πιο θανατηφόρο για τους ανήλικους Παλαιστίνιους στη Δυτική Όχθη και την Ανατολική Ιερουσαλήμ εδώ και μια δεκαετία.

Οι ισραηλινές δυνάμεις έχουν σκοτώσει συνολικά 32 παιδιά, σύμφωνα με την οργάνωση Defense for Children (DCI).
Η οργάνωση κατέγραψε τον φόνο 32 Παλαιστινίων κάτω των 18 ετών στις κατεχόμενες περιοχές, γεγονός που καθιστά το 2016 «το πιο θανατηφόρο έτος της τελευταίας δεκαετίας».

Πολλοί από τους φόνους διαπράχθηκαν στη διάρκεια επιδρομών του ισραηλινού στρατού εναντίον παλαιστινιακών πόλεων στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, σε αντιπαραθέσεις με τον ισραηλινό στρατό ή στη διάρκεια ειρηνικών διαδηλώσεων.

«Οι Ισραηλινοί στρατιώτες ακολουθούν την πολιτική του “πυροβολώ για να σκοτώσω”. Έχουν το πράσινο φως για να σκοτώνουν Παλαιστίνιους και το γεγονός ότι μπορούν να το κάνουν χωρίς να τιμωρούνται και χωρίς επιπτώσεις δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τέτοιους φόνους», καταγγέλλει ο Άγεντ Αμπού Εκτάις του CDI.
Από τον Οκτώβριο του 2015 Ισραηλινοί στρατιώτες και έποικοι ευθύνονται για τον φόνο τουλάχιστον 244 Παλαιστίνιων, περιλαμβανομένων άοπλων διαδηλωτών, περαστικών και φερόμενων δραστών επιθέσεων.

Επίσης 36 Ισραηλινοί έχουν σκοτωθεί σε επιθέσεις με μαχαίρια και σε πυροβολισμούς από Παλαιστίνιους.

«Εξαιτίας της πολιτικής κατάστασης, κυρίως μετά τον Οκτώβριο του 2015, οι αριθμοί έχουν αυξηθεί με τις εντάσεις και τις συγκρούσεις μεταξύ του ισραηλινού στρατού και των Παλαιστινίων να αυξάνονται», τόνισε ο Αμπού Εκτάις.

Από τους 32 ανήλικους που σκοτώθηκαν το 2016 οι 19 ήταν μεταξύ 16 και 17 ετών, ενώ 13 ήταν μεταξύ 13 και 15 ετών, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Το 2015 ο συνολικός αριθμός πολιτών κάτω των 18 ετών που σκοτώθηκαν στη Δυτική Όχθη και την Ανατολική Ιερουσαλήμ ήταν 28 και το 2014 μόλις 13.

«Είναι πολύ σπάνιο να ξεκινούν έρευνες για τους φόνους αυτούς. Έχει υπάρξει μόνο ένα επεισόδιο το 2014, αυτό του Νάντιμ Νουάρα, στο οποίο απαγγέλθηκαν κατηγορίες εναντίον του στρατιώτη», εξήγησε.

Στις 15 Μαΐου 2014 οι ισραηλινές δυνάμεις καταγράφηκαν σε βίντεο να πυροβολούν με πραγματικά πυρά εναντίον δύο άοπλων Παλαιστίνιων εφήβων, του Νάντιμ Νουάρα 17 ετών και του Μάχμουντ Αμπού Τάχερ 16 ετών, που συμμετείχαν σε διαδήλωση έξω από τη φυλακή Όφερ, σκοτώνοντάς τους.

Ο Ισραηλινός στρατιώτης που τους πυροβόλησε κατηγορείται για ανθρωποκτονία, όμως πρόσφατα οι δικηγόροι του είπαν στα ισραηλινά μέσα ότι οι κατηγορίες ενδέχεται να απορριφθούν.

Στο μεταξύ σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από το ινστιτούτο Israel Democracy τον Αύγουστο, περίπου το 47% των Ισραηλινών δήλωσε ότι υποστηρίζει τον φόνο Παλαιστίνιων που επιτίθενται εναντίον Ισραηλινών, ακόμη κι αν έχουν συλληφθεί ή δεν αποτελούν πλέον απειλή.

Μια ομάδα μη κυβερνητικών οργανώσεων, μεταξύ αυτών και η Διεθνής Αμνηστία, κατέγραψαν από τον Οκτώβριο του 2015 τουλάχιστον 150 περιπτώσεις στις οποίες οι ισραηλινές δυνάμεις «σκότωσαν Παλαιστίνιους όταν πλέον δεν αποτελούσαν απειλή, σκότωσαν Παλαιστινίους που δεν φαινόταν να επιτίθενται ή χρησιμοποίησαν θανατηφόρα βία για να συλλάβουν δράστες σε περιπτώσεις που μη θανατηφόρα βία θα αρκούσε».

Οι οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν επανειλημμένα καταδικάσει τους φόνους αυτούς, τους οποίους χαρακτηρίζουν «υπερβολική χρήση βίας», επισημαίνοντας ότι οι ισραηλινές δυνάμεις παραβιάζουν διεθνείς κανόνες για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

β. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ
Ενοχος για ανθρωποκτονία Ισραηλινός στρατιώτης που αποτέλειωσε τραυματισμένο Παλαιστίνιο [βίντεο]
Ενοχος για ανθρωποκτονία Ισραηλινός στρατιώτης που αποτέλειωσε τραυματισμένο Παλαιστίνιο [βίντεο]

http://www.protothema.gr/world/article/564638/video-sok-israilinos-stratiotis-rihnei-tin-haristiki-voli-se-traumatismeno-palaistinio/

Και ο χορός των φονικών καλά κρατεί εδώ. Οι Ισραηλινοί δεν εννοούν να αντιληφθούν πως δεν μπορούν ποτέ και  επ΄ουδενί να είναι μόνοι και κυρίαρχοι στα εδάφη, που ανήκουν στους ίδιους και τους Παλαιστίνιους. Τόσο απλό, τόσο κατανοητό.

Δε γίνεται να πετάξεις ένα ολόκληρο λαό στα σκουπίδια. Ούτε να πυροβολείς εν ψυχρώ ό,τι παλαιστινιακό κινείται  και μετά να περιμένεις κατανόηση και αποδοχή.

Ποιος δεν έφριξε με το βίντεο παραπάνω του τέρατος στρατιώτη που πυροβολεί εν ψυχρώ και σκοτώνει παλαιστίνο τραυματία;   Ουδείς  εχέφρων και ανθρωποκεντρικών προδιαγραφών άνθρωπος  θα στεκόταν  πλάι σε τέτοιους μακελάρηδες.

Η Βία γεννά βία. Δεν το συζητάμε. Το λένε και οι ίδιοι οι Εβραίοι στα “ιερά” βιβλία τους. “Οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος”.Αυτό θέλουν;

 ΄Οπως, όμως,  διαπιστώνουμε παραπάνω στα στατιστικά των …απωλειών ούτε αυτό τον κανόνατη δική τους εφετμή,  τηρούν οι Ισραηλίτες. “Μάτι” βγάζουν οι Παλαιστίνοι; “Κεφάλι” παίρνουν οι  Ισραηλίτες!

Δεν μπορεί να πάει άλλο αυτό το κακό. Θα μάθουν αμφότεροι να συμβιώνουν ειρηνικά, ανθρώπιναιστορικά.Μπορεί να ανήκουν τα εδάφη αυτά στους Εβραίους,  ως ένας αρχαίος ανατολικός λαόςαλλά και οι Παλαιστίνιοι εγκαταστάθηκαν εδώ αιώνες πριν και έχουν κι αυτοί κληρονομικό δικαίωμα στη γη τους.

Μοιράστε τα,κανονίστε τα,σταματήστε να σκοτώνεστε και να μισείτε ο ένας τον άλλον. Επιτέλους!

 

2. Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
 Ηθοποιοί του Εθνικού παρουσιάζουν δραματοποιημένα ντοκουμέντα της σύγχρονης ιστορίας
Ηθοποιοί του Εθνικού παρουσιάζουν δραματοποιημένα ντοκουμέντα της σύγχρονης ιστορίας

 

Το Εθνικό Θέατρο ετοιμάζει μία ξεχωριστή δράση, εκτός σκηνής, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Κτηρίου Τσίλερ.

Μία Παρασκευή κάθε μήνα, θα παρουσιάζει ντοκουμέντα της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδας σε επιμέλεια και σκηνοθεσία του Νίκου Χατζόπουλου

Συνεχίζοντας τις δράσεις που διευρύνουν το ρόλο του και τονίζουν την παρουσία του, εντός και εκτός των «τειχών» του, ξεκινάει από 13 Ιανουαρίου και για μια Παρασκευή κάθε μήνα, τη σειρά «Συνέβη στην Ελλάδα».

Πρόκειται για μια σειρά σκηνικών δράσεων βασισμένων σε ντοκουμέντα από την σύσταση του νέου Ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα.
Αποσκοπεί να φωτίσει με ποικίλους τρόπους κάποια κομβικά σημεία της πρόσφατης ιστορίας μας, να φέρει στην επιφάνεια πτυχές αμφιλεγόμενες, και να αναθερμάνει τη συζήτηση πάνω στην ταυτότητά μας.

Γνωρίζοντας το χθες, προσπαθούμε να καταλάβουμε το σήμερα.

H πρώτη δράση έχει τίτλο «Έλληνες και Φιλέλληνες» (έναρξη 17:30) και συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Άννα Μάσχα, Ηρώ Μπέζου, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Γιωργής Τσουρής.
Ποιοι ήταν αυτοί οι Ευρωπαίοι που ήρθαν να αγωνιστούν για την ελληνική υπόθεση; Γιατί ήρθαν; Τι περίμεναν να βρουν; Ποια ήταν η γνώμη τους για εμάς, και ποια η δική μας για αυτούς; Σε τι πέτυχαν και σε τι απέτυχαν; Κατόρθωσαν τελικά να συνεννοηθούν με τους Έλληνες;

Επιστημονικός σύμβουλος: Άννα Καρακατσούλη
Έρευνα – Δραματουργική πρόταση: Κώστας Καρασαββίδης
Συμπληρωματική έρευνα – Διαμόρφωση κειμένου: Νίκος Χατζόπουλος, Αλέξανδρος Βαμβούκος
Σκηνοθεσία: Νίκος Χατζόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Βαμβούκος

Τη γενική επιμέλεια της σειράς έχει ο Νίκος Χατζόπουλος, σε συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.
Συντονισμός ερευνητικής – δραματουργικής ομάδας: Ελένη Κουτσιλαίου, Ολυμπία Γλυκιώτη

 

΄Ολο το συστημικό σινάφι σε  εθνικιστική έξαψη και αγαστή, πατριωτική  συνεργασία αποπροσανατολισμού και σύγχυσης. Το εθνικό θέατρο,  κρατικό μαγαζάκι  κι αυτό, δε θα έκανε τη διαφορά της εξαίρεσης. Αντίθετα. Χρόνια τώρα  πρωτοστατεί  σε …διδασκαλία υψηλής προπαγάνδας, τύφλας και  παραπληροφόρησης κάθε είδους.  Αλά παλιά και νέα ΕΡΤ.

  Για θυμίστε μου πότε με τα δικά μας  λεφτά με τα οποία   χρυσοπληρώνεται   η συντεχνία της…τέχνης στο Εθνικό, ανέβασε αξιόλογο έργο σοβαρού προβληματισμού και  διαμόρφωσης συνείδησης πολίτη ; (αυτός, τουλάχιστον, ξέρουμε εμείς πως είναι ο πρωταρχικός ρόλος του θεάτρου, όπως τον ανέδειξε η αρχαία αθηναϊκή, άμεση δημοκρατία).

 Κλασικούς συγγραφείς, ανεβάζει, συνήθως,  μια ζωή, που κατάντησαν πια χειρότεροι κι από  συστημικούς, αφού τα πολυδιαφημισμένα πια μηνύματά των έργων τους,έχουν ξεθωριάσει και ξεπεραστεί από τις εποχές, Οπότε και δεν αποτελούν πια εργαλεία στήριξης και ανάπτυξης ανθρωποκεντρικού πολιτισμού. Ούτε προάγουν δοκιμασμένες ,διαχρονικές αξίες, άλλες και διαφορετικές ,  πέρα από τις συμβατικές και ξεπερασμένες , όπως εκείνες της δημοκρατίας, του πατριωτισμού και του… καλο- Σαμαρειτισμού.

Ονόματα βαριά συγγραφέων, σκηνοθετών, ηθοποιών είναι κατά κανόνα  το βαρύ οπλοστάσιο κι αυτής της κρατικής, κατά τα άλλα , υπηρεσίας της τέχνης.  Και για το μόνο, βέβαια,  ουσιαστικό και πραγματικό που νοιάζονται  σ΄αυτό το …”κρυφό σχολειό”,  δεν είναι φυσικά η μεταμόρφωση του οπαδού σε πολίτη, αλλά η συνέχιση -διατήρηση της συστημικής τάξης ,η αποκοίμιση των μαζών, ο αποπροσανατολισμός της κοινωνίας. ΄Ο,τι εν ολίγοις, προσφέρει κάθε  κρατική υπηρεσία στην Εξουσία, που τη  χρηματοδοτεί γι΄αυτό ακριβώς το έργο.

Τώραοι Κογιόνηδες εκεί  στην Αγ.Κωνσταντίνου, “βάζουν χέρι” και στην Ιστορία. Θα….διδάξουν, λέει, τη στρατευμένηκαθεστωτική ιστορία των σχολικών εγχειριδίων από τα οποία,  όπως είπαμε, οι ΄Ελληνες  κατά κανόνα συντηρούν το εθνικιστικό τους ντελίριο υπό την μπαγκέτα ανιστόρητων  Ελληνάρων “μαέστρων”, προς δόξαν της μισαλλοδοξίας του εθνικισμού και του Ορθοδοξισμού.

Δείτε για παράδειγμα την  πρώτη δράση με  τίτλο

«Έλληνες και Φιλέλληνες» (έναρξη 17:30) και συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Άννα Μάσχα, Ηρώ Μπέζου, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Γιωργής Τσουρής
Ποιοι ήταν αυτοί οι Ευρωπαίοι που ήρθαν να αγωνιστούν για την ελληνική υπόθεση; Γιατί ήρθαν; Τι περίμεναν να βρουν; Ποια ήταν η γνώμη τους για εμάς, και ποια η δική μας για αυτούς; Σε τι πέτυχαν και σε τι απέτυχαν; Κατόρθωσαν τελικά να συνεννοηθούν με τους Έλληνες;
Επιστημονικός σύμβουλος: Άννα Καρακατσούλη 
Έρευνα – Δραματουργική πρόταση: Κώστας Καρασαββίδης
Συμπληρωματική έρευνα – Διαμόρφωση κειμένου: Νίκος Χατζόπουλος, Αλέξανδρος Βαμβούκος
Σκηνοθεσία: Νίκος Χατζόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Βαμβούκος

Αλλά, παρακαλούμε, μας λέτε  ποια είναι ηεπιστημονική σύμβουλος Α.Καρακατσούλη; Ποιος είναι ο ΚΚαρασαββίδης, που θα κάνει και με ποια  προσόντα ,ιστορική  έρευνα;  Τί ξέρουν και τί μπορούν τούτοι, όντας γρανάζι  του κράτος, αλλά και μη ειδικοί ιστορικοί ,να μας πουν για τους φιλέλληνες και τη συμμετοχή τους στην επανάσταση του 1821;

 Θα τολμήσουν να μας πουν άραγε πως η περίφημη ελληνική επανάσταση δεν υπήρξε τίποτα περισσότερο από μια πτυχή του “Ανατολικού ζητήματος”,του άλυτου  προβλήματος της εξόδου των Ρώσων στη θάλασσα, φάση-σκηνή του οποίου ζούμε και στις μέρες μας  πάνω στη Σεβαστούπολη; Θα παίξουν -δείξουν επί σκηνής  οι θεατρίνοι μας  πως η Φιλική Εταιρία δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια ρώσικη προσπάθεια να συστήσουν ελληνικό κράτος,υποχείριο στα συμφέροντα τους με Ι. Καποδίστρια (Ρώσο υπουργό Εξωτερικών!) πρώτο κυβερνήτη του; Θα ψάξουν οι…ερευνητές σε καμιά καθαρή ιστορική  πηγή ,για να μας πουν ποιοί ισχυροί οργάνωσαν στην Ευρώπη και πώς κατηύθυναν τον φιλελληνισμό και ποιανών χωρών τα συμφέροντα εξυπηρετούσαν;

Δε θα μας πουν τίποτα απ΄ όλα αυτά. Θα κάνουν μίμηση μια  ψεύτικης πράξης “σπουδαίας  και τελείας”, με σεναριογράφους, σκηνοθέτες και θεατρίνους, που πληρώνονται  γι΄αυτό που κάνουν. Θα συνυπογράψουν, δηλαδή την παρουσίαση στο κοινό τους μιας πέρα για πέρα  παραποιημένης  ιστορίας ,με γερό κράτημα από την  καθεστωτική ,εθνικιστική υστερία που διδάχθηκαν “εξ απαλών ονύχων” άπαντες  οι Ελληνες ,για ναεξελιχθούν πολλοί απ΄αυτούς   σε Ελληνάρες, τύπου Π.Καμμένου,Κ. Ζουράρη και  Ν.Μιχαλολιάκου

Γράφαμε γι αυτή την εθνικσιτική, ιστορία παλιότερα:

 

ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ «ΙΣΤΟΡΙΑΣ»

05.11.09
 

Οι  εθνικές «ιστορίες» στο σύνολό τους  είναι περισσότερο μια (στην υπερβολή τoυς) παραληρηματική  αφήγηση φαντασιακών  ηρωισμών και αρετών της φυλής και των «προγόνων», που έχει ως  σκοπό την έξαρση του εθνικού φρονήματος των ιθαγενών-απογόνων,  παρά ιστόρηση  και μάλιστα κριτική των πραγματικών γεγονότων του «εθνικού βίου». Υπ΄αυτή την έποψη, οι συγγραφείς τέτοιων κειμένων υπηρετούν το είδος του λόγου, που ονομάζεται λογοτεχνία μάλλον και σε καμιά περίπτωση την Ιστορία. Από την απώτατη αρχαιότητα, το έπος Γιλγαμές των Σουμερίων, η Παλαιά Διαθήκη των Εβραίων, τα Ομηρικά έπη, ανήκουν σε αυτό ακριβώς το  λογοτεχνικό είδος, που αναφέραμε και υπήρξαν για αιώνες οι βασικές «ιστορικές πηγές» για πολλούς αρχαίους ιστορικούς , όπως για παράδειγμα ο ΄Ομηρος για τον «πατέρα της επιστημονικής Ιστορίας» Θουκυδίδη.

 Η απόπειρα αφάνισης  αυτού του ιστορικού μορφώματος είναι από τα δυσκολότερα εγχειρήματα του ιστορικού απανταχού της γης .Ο «αστράτευτος» ιστορικός, στην προσπάθειά του αυτή, δεν έχει να αντιπαλέψει μόνο με μια κυρίαρχη και μάλιστα εθνικιστική  ιδεολογία, την οποία η εκάστοτε «εθνική εξουσία» συντηρεί  με «νύχια και δόντια» ως θεσμό, αλλά και με τη στερεότυπη και εδραία αντίληψη   της «μάζας» περί της εθνικής της υπεροχής  έναντι των άλλων εθνών και επομένως και περί της υπεροχής της εθνικής της «ιστορίας» έναντι των άλλων.*

 Αυτά τα εθνικά «ευαγγέλια» δεν επιδέχονται ουδεμιάς μεταβολής ούτε καν στα τυπικά τους κεφάλαια.  Το κοινό των εθνών ηδύνεται και μεγαλύνεται από την ανάμνηση των «ιστορικών» του μύθων  και έχει διδαχθεί πως αυτός ακριβώς είναι και ο σκοπός της Ιστορίας: Η υπόμνηση και η έξαρση των αρετών και των ηρωισμών  των προγόνων Η αληθινή ιστορία του έθνους δεν ενδιαφέρει το πλήθος-εθνική αγέλη και δεν το αφορά. Χωρίς αυτή τη χλιδάτη διακόσμηση της εθνικής  μυθιστοριογραφίας ,η Ιστορία που λειτουργεί ως εθνικός καθρέφτης για κάθε λαό, είναι μια απαίσια, τιμωρητική μνήμη, Και όποιοι επιχειρούν να  εκριζώσουν το ιστορικό αυτό εξάμβλωμα, αυτόματα στο εθνικό ασυνείδητο κωδικοποιούνται ως προδότες ,εθνικοί μειοδότες και συνήθως υποκινούμενοι από ξένους…δαχτύλους.

Η ελληνική εθνική «ιστορία» δεν εξαιρείται από τον παραπάνω κανόνα. Πολύ περισσότερο, γιατί ευτύχησε να θεωρείται «΄Ελληνας» και ο ποιητής των ποιητών, ο πολύς ΄Ομηρος. Χωρίς να είναι περισσότερο ή λιγότερο εθνικιστική από τις άλλες, πρωτοστατεί κι αυτή στην εκδοχή που θέλει την  ιστορία αφηγηματική τέχνη εθνικών μύθων-θρύλων, οι οποίοι τρέφουν το φρόνημα των νέο-Ελλήνων από συστάσεως ελληνικού κράτους –έθνους μέχρι σήμερα.

Οι μύθοι της εθνικής ελληνικής «ιστορίας» είναι πολλοί. Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικούς: Αυτή η ίδια η καταγωγή των νέο-Ελλήνων που σεμνύνονται ότι είναι απευθείας απόγονοι των αρχαίων Λεωνίδων, Περικλέων και Αλέξανδρων. Η  μονοπώληση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, όπως εκφράστηκε στην επιστήμη και στην τέχνη. Το διηνεκές και αδιάλειπτο της ελληνικής γλώσσας από την απώτερη αρχαιότητα μέχρι σήμερα και μάλιστα σε όλο το έδαφος που  σήμερα ορίζουμε ως ελληνική επικράτεια. Το ιστορικό τερατογέννημα του λεγόμενου ελληνοχριστιανικού και μάλιστα ελληνο-ορθόδοξου πολιτισμού, με γονέα τον «ιστορικό του ελληνικού έθνους» Κων. Παπαρρηγόπουλο. Η ανιστόρητη ταύτιση της ελληνικής ιστορίας με τη βυζαντινή και η σύγχυση μεταξύ ελλαδικού και βυζαντινού, ελληνικότητας και   βυζαντινής ελληνοφάνειας. Η ταύτιση της ορθοδοξίας με το έθνος και η ισοπεδωτική αντίληψη πως ανέκαθεν  οι κάτοικοί της μεταχριστιανικής Ελλάδας, υπήρξαν ορθόδοξοι. Τα κρυφά σχολειά της τουρκοκρατίας. Η γενοκτονία των Ελλήνων στη Σμύρνη. Η αναγωγή σε μείζον εθνικό ζήτημα της μονοπωλιακής τουριστικής εκμετάλλευσης των αρχαίων μνημείων από την ελληνική τουριστική «αγορά»  και άλλοι πολλοί.

Οι νέο-΄Ελληνες, όχι μόνο θεωρούν  τους παραπάνω  μύθους ως γρανιτένιο πυλώνα της εθνικής τους «ιστορίας», αλλά και υπερθεματίζουν για την…αυταπόδεικτη ιστορικότητά τους. ΄Οσοι τους αμφισβητούν, θεωρούνται πάραυτα  εχθροί της φυλής και τους έθνους και  απειλούνται με ατιμωτική λογοδοσία στο φανταστικό δικαστήριο της εθνικής τους «ιστορίας».Για τους περισσότερο εθνικιστές, δεν αποκλείεται, μάλιστα, οι ιστορικοί αυτού του είδους, να… συνεργαζόμαστε και «επ΄αμοιβή» με τον… «ξένο παράγοντα» που επιβουλεύεται από προκαταβολής κόσμου την εξαφάνιση της φυλής και του ανάδελφου έθνους.

Εδώ και κάμποσα χρόνια προσπαθούμε να «αποκαθάρουμε» στο μέτρο του δυνατού την ελληνική ιστορία είτε διδάσκοντας είτε συγγράφοντας την αληθινή Ιστορία  και  συνεχίζουμε ως τα σήμερα την όντως κοπιώδη αυτή προσπάθεια. Είναι κοπιώδης όχι μόνο στην πορεία της αναζήτησης και εξακρίβωσης των ιστορικών εκείνων πηγών, που  βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Περισσότερο κουράζει η ανάγκη απολογίας γι αυτό το εγχείρημα και συνήθως σε εντελώς αναρμόδιους και άσχετους. Οι συνέλληνες  δεν εννοούν, ούτε και στη χαραυγή του 21 ου αιώνα, να απαλλαγούν από τα «φονταμενταλιστικά», εθνικιστικά  τους σύνδρομα .Πολύ περισσότερο, να συγχωρήσουν προσπάθειες κατεδάφισης του εθνικού «ιστορικού» τους οικοδομήματος. Αυτό, όμως, δεν είναι λόγος ούτε να σταματήσουμε τις  προσπάθειες ούτε να υποστείλουμε  τη σημαία της αναζήτησης και παράθεσης  της ιστορικής αλήθειας. ΄Ετσι κι αλλιώς, το οικοδόμημα αυτό αποδείχτηκε πλινθόκτισμα και η οριστική του κατεδάφιση είναι ζήτημα χρόνου πια.

 *Οι Γάλλοι (ποσοστό 89%!)  αισθάνονται υπερήφανοι για την καταγωγή τους .Οι αριστεροί, μάλιστα,σε ποσοστό 85%. Η Ανιές Πουαριέ,μια από τις πιο γνωστές Γαλλλίδες συγγραφείες,σε ένα “ντελίριο” εθνικισμού, δήλωσε μεταξύ των άλλων: “…Και μη μου θυμίσει κανείς τη Μασσαλιώτιδα,γιατί θα ξεσπάσω σε κλάματα”.(πηγή, ΜΜΕ)

 

 

1. Η Μιμή Ντενίση θα είναι υποψήφια δήμαρχος Αθηναίων στις επόμενες εκλογές
Η Μιμή Ντενίση θα είναι υποψήφια δήμαρχος Αθηναίων στις επόμενες εκλογές

 

Έτοιμη και αποφασισμένη να διεκδικήσει τον δήμο της Αθήνας τις επόμενες δημοτικές εκλογές είναι η Μιμή Ντενίση!

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Espresso, η αγαπημένη ηθοποιός έχει πρόθεση να κατέβει στις εκλογές και μάλιστα χωρίς να βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα κάποιου κόμματος.

Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η Αθήνα, την οποία λατρεύει  και στην οποία ζει και μεγάλωσε. Η ηθοποιός έχει ήδη δώσει τις δικές της μικρές μάχες για την Αθήνα, έχει παλαίψει για το Πεδίον του Άρεως το οποίο έχει εγκαταλειφθεί και έχει γίνει στέκι ναρκομανών.

Η Μιμή πάντα ήταν ενεργή πολίτης και σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ ψάχνει γραφεία και συνεργάτες για να οργανώσει τον προεκλογικό της αγώνα.

Η κίνηση αυτή της ηθοποιού μας πάει χρόνια πίσω στον μεγάλο έρωτα που είχε ζήσει με τον αείμνηστο δήμαρχο Αθήνας Αντώνη Τρίτση. Ο Αντώνης Τρίτσης ήταν από τους πιο δραστήριους δημάρχους της Αθήνας, αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει τους στόχους και το όραμά του, αφού πέθανε δυο χρόνια μετά την εκλογή του. Με τον Αντώνη Τρίτση η Μιμή Ντενίση ήταν αρραβωνιασμένη αλλά δεν παντρεύτηκαν ποτέ.

 

Ε, ναι.Ξέρετε εσείς κανένα σοβαρό και έντιμο άτομο που θα ήθελε ή θα τολμούσε ποτέ να ασχοληθεί με τα κοινά; Τα συγκεκριμένα “κοινά” όπως τα έχει διαμορφώσει το Σύστημα. Μόνο φιλόδοξα, ψωνισμένα, αλλά και διαπλεκόμενα, καιροσκοπικά άτομα, που έχουν ή επιζητούν “διάφορο”,  μπλέκονται σε τέτοια ανήθικα παιχνίδια  εξουσίας.

Να επιχειρηματολογήσουμε, δεν έχει νόημα. Μιλούν μόνα τους τα πράγματα. Ρίξτε μια ματιά σήμερα στη Βουλή των Ελλήνων. Υποδείξτε μας ένα πραγματικά σοβαρό, νουνεχή και λογικό άνθρωπο από εκείνους που έστειλε ο επίσης ανισόρροπος και καιροσκοπικός όχλος με την ψήφο του στη Βουλή. Ουδείς. Στην τοπική αυτοδιοίκηση; Ακόμα χειρότερα.

΄Οσο για τη Μιμή, τις φιλοδοξίες και   τους διθυράμβους της για τον άλλον… μεγάλο πολιτικό Αντώνη Τρίτση, της αφιερώνουμε το παρακάτωπαλιότερο  δημοσίευμά μας, “ίνα πληρωθή το ρηθέν”  πως κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι”.

 

“Εξι φορές μεγαλύτερο από τον Εθνικό Κήπο, το Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης» στο Ιλιον” και μπήκε στα ραντάρ των περιπατητών του Σαββατοκύριακου”. )24/8/2011)

 

 

Ε,όχι και να δώσουν το όνομα του Τρίτση σε πάρκο για να τον τιμήσουν!
΄Ενας πολιτικάντης ήταν ο μακαρίτης ,που περισσότερο διεκρίνετο για τις…γκομενικές και γυμναστικές του επιδόσεις, παρά για τις πολιτικές, επιστημονικές ή άλλες παρεμφερείς ικανότητες.
Θυμάμαι το 1988. Το έχουμε ξαναγράψει εδώ(*). ΄Ηταν υπουργός Παιδείας τότε. Εμείς υπηρετούσαμε στο νεοσύστατο τότε σχολείο ΑΠΟΔΗΜΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ ΒΑΡΥΜΠΟΠΗΣ.΄Ενα “Κολλέγιο” πρότυπο,που αν το βοηθούσε η πολιτεία,θα είχε γονατίσει ΟΛΑ τα ιδιωτικά σχολεία βόρειων και ανατολικών προαστίων Αττικής.
Αλλά, ο άθλιος υπουργός Τρίτσης,μας άφησε καταχείμωνο χωρίς θέρμανση, χωρίς μια δραχμή,κιμωλίες δεν είχαμε να πάρουμε.Είδαν αυτά τα χάλια οι γονείς των παιδιών (απόδημοι) και …λάκησαν. Ξαναγέμισαν τα ιδιωτικά, ελέω Τρίτση. (Γιατί,άραγε; Ε,καλά τώρα. “Τί κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια”;)
Στην Ελλάδα το 90% των ονομασιών δρόμων,ιδρυμάτων,στεγών κ.λπ πρέπει να αλλάξει και το ίδιο ποσοστό των αγαλμάτων να γκρεμιστεί.
 Μόνο η καθεστωτική Ιστορία δίνει πιστοποιήσεις ιστορικής φερεγγυότητας σε διεφθαρμένους,διαπλεκόμενους και ανήθικους να τους τιμούν με αγάλματα,ονομασίες,αφιερώματα και ιδρύματα.
(*)Η πτώχευση θα ερχόταν από Ζωγράφου – Αχαρνές
Τα χρέη των δήμων Ζωγράφου και Αχαρνών λίγο έλειψε να τινάξουν στον αέρα την πέμπτη δόση του δανείου. Σκηνές απείρου κάλλους με το ΔΝΤ, το οικονομικό επιτελείο και τους δημάρχους για τα δάνεια”. ( 12-7-2011)
Πριν κάποια χρόνια, υπηρετούσα Διευθυντής στο “ΑΠΟΔΗΜΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ ΒΑΡΥΜΠΟΠΗΣ”. ΄Ενα σχολείο για Ελληνόπουλα,που επανέκαμπταν από το εξωτερικό στη χώρα. Το σχολείο ανήκε τότε στο Δήμο Αχαρνών (Μενίδι),ο οποίος έπαιρνε ΟΛΑ τα κονδύλια μας.
 Ενα χειμώνα, με κρύο και χιόνια στη Βαρυμπόπη, μας άφησε ο Δήμαρχος , 300 παιδιά και εκπαιδευτικούς, να πεθάνουμε από το κρύο. Για ποιο λόγο λέτε; Το  ΑΠΟΔΗΜΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ με τον τρόπο που λειτουργούσαμε, “γονάτισε” όλα τα ιδιωτικά σχολεία στη Βόρεια Αττική και ειδικά τα ξενόγλωσσα. Ποιος θα πήγαινε να πληρώσει δίδακτρα, όταν υπήρχε ένα σχολείο τζάμπα και υψηλών προδιαγραφών; Πέσανε λοιπόν οι …σχολάρχηδες πάνω στο μακαρίτη τον Αντώνη Τρίτση ,υπουργό Παιδείας τότε, να το κλείσει («Κύριος οίδεν» έναντι ποίων ανταλλαγμάτων). Κι ο Τρίτσης άρχισε από τη θέρμανση. Μας έκοψε μαχαίρι το πετρέλαιο. Φανταστείτε, εν μέσω Χειμώνα σε μια παγωμένη Βαρυμπόπη να κάνεις μάθημα χωρίς θέρμανση. Λίγο αργότερα ,μας έκοψε και τις…κιμωλίες ο Δήμος. Πόσο να βαστούσαμε;  Φύγανε τα παιδιά, διαλύθηκε το σχολείο και το κλείσανε.
Ο άθλιος τότε Δήμαρχος  στις διαμαρτυρίες μου και τις καθημερινές παρακλήσεις να μας δώσει τα λεφτά μας ,σε μια έκρηξη οργής και αλήθειας μου πέταξε κατάμουτρα: “Εγώ έχω λεφτά μόνο για τους δημότες μου”(διάβαζε ψηφοφόρους του. Το ΑΠΟΔΗΜΩΝ δεν ήταν σχολείο της “γειτονιάς”. Λειτουργούσε για τα παιδιά από όλη την Αττική).
Τέτοια αισχρότητα αυτός ο Δήμος από τότε. Δε μας εκπλήσσουν τα τωρινά.

 

2. Νέα επίθεση Τραμπ στις μυστικές υπηρεσίες
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: AP

Nέα επίθεση στις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες εξαπέλυσε ο Ντόναλντ Τραμπ σχολιάζοντας -μέσω Twitter, όπως άλλωστε το συνηθίζει- αρνητικά την καθυστέρηση στην ενημέρωση για την καταγγελλόμενη -προς όφελός του- ρωσική ανάμειξη στις προεδρικές εκλογές.

«Ίσως χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να χτιστεί μία υπόθεση. Πολύ περίεργο», έγραψε ο Τραμπ στον λογαριασμό του, αλλά αξιωματούχοι των μυστικών υπηρεσιών επιμένουν ότι δεν υπάρχει ουδεμία καθυστέρηση στην ενημέρωση βάσει του προγράμματος.

Αρκετές αμερικανικές υπηρεσίες, περιλαμβανομένων της CIA και του FBI- πιστεύουν ότι το Κρεμλίνο ενορχήστρωσε τις κυβερνοεπιθέσεις στο Δημοκρατικό Κόμμα και την προεκλογική εκστρατεία της Χίλαρι Κλίντον, αφήνοντας να διαρρεύσουν κρίσιμες πληροφορίες κυρίως μέσω του Wikileaks, ώστε να βοηθήσουν τον Τραμπ να επικρατήσει στις εκλογές.

Αρχικά ο Τραμπ απέρριψε ως «γελοίους» τους ισχυρισμούς, αλλά στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα αναμένει νέα ενημέρωση.

Ο WikiLeaks προσφέρει αμοιβή για τη διαρροή εγγράφων της κυβέρνησης Ομπάμα

Ο Τζούλιαν Ασάνζ επανέλαβε ότι η Ρωσία δεν αποτελεί την πηγή προέλευσης του σκανδάλου που ξέσπασε γύρω από τα email της Χίλαρι Κλίντον, ενώ ο ιστότοπος WikiLeaks υποσχέθηκε χθες αμοιβή για οποιαδήποτε πληροφορία διαρρεύσει από τον Λευκό Οίκο πριν από την αποχώρηση του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα…

«Ανακοίνωση προς τους διαχειριστές ηλεκτρονικών δεδομένων: μην αφήσετε τον Λευκό Οίκο να καταστρέψει εκ νέου την ιστορία των ΗΠΑ! Κάντε αντιγραφή (των εγγράφων) τώρα και στείλτε τα στον WikiLeaks όποτε θέλετε!», αναφέρει σε μήνυμά του στο Twitter ο ιστότοπος που εξειδικεύεται στις αποκαλύψεις απόρρητων εγγράφων.

«Προσφέρουμε αμοιβή 20.000 δολαρίων για οποιαδήποτε πληροφορία επιτρέψει τη σύλληψη ή καταδείξει οποιονδήποτε υπάλληλο της κυβέρνησης Ομπάμα ο οποίος κατέστρεψε σημαντικούς φακέλους», συνεχίζει ο ιστότοπος στο μήνυμά του.

Ο Ασάνζ παραχώρησε στη συνέχεια μια μακρά συνέντευξη στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Fox από την πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο, όπου έχει βρει καταφύγιο από τον Ιούνιο του 2012.

Ο ιδρυτής του WikiLeaks αρνήθηκε εκ νέου να αποκαλύψει την πηγή που έδωσε στον ιστότοπο έγγραφα που υπεκλάπησαν από ηλεκτρονικά μηνύματα του Τζον Ποντέστα, επικεφαλής της προεκλογικής εκστρατείας της υποψηφίας των Δημοκρατικών στις προεδρικές εκλογές Χίλαρι Κλίντον, μεταξύ των οποίων βρίσκονταν τρεις ομιλίες της πρώην υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ για τις οποίες είχε δεχθεί αμοιβή από την τράπεζα Goldman Sachs και οι οποίες έφερναν στο φως τους δεσμούς της με την Γουόλ Στριτ.

Η Κλίντον κατηγορεί την κυβέρνηση της Ρωσίας ότι ευθύνεται για τις διαρροές αυτές –άποψη που συμμερίζεται η αμερικανική κυβέρνηση– και προσάπτει στον WikiLeaks ότι βοήθησε τον αντίπαλό της Ντόναλντ Τραμπ να κερδίσει τις προεδρικές εκλογές.

«Η πηγή δεν είναι η ρωσική κυβέρνηση», επανέλαβε μιλώντας στο Fox ο Ασάνζ, σφοδρός επικριτής της Χίλαρι Κλίντον.

Ο Ασάνζ σημείωσε επίσης ότι «είναι αδύνατο να πει» αν η αποκάλυψη αυτών των email ευνόησε την εκλογή του Τραμπ στην αμερικανική προεδρία.

Ωστόσο αν «πράγματι αυτό συνέβη», ο Ασάνζ κρίνει ότι «οι ίδιες οι δηλώσεις» της Κλίντον και του περιβάλλοντός της, δηλαδή αυτές που αναφέρονταν σε αυτά τα email, είναι αυτές που «προκάλεσαν την ανατροπή στις εκλογές».

Ο WikiLeaks είχε δημοσιεύσει επίσης ακριβώς πριν από το συνέδριο των Δημοκρατικών τον Ιούλιο 20.000 εσωτερικά email του κόμματος τα οποία έδειχναν μια πιθανή εύνοια των αξιωματούχων του κόμματος απέναντι στη Χίλαρι Κλίντον κατά τη διάρκεια των προκριματικών για την ανάθεση του χρίσματος του κόμματος για τις προεδρικές εκλογές, το οποίο είχε εξωθήσει την πρόεδρο της εθνικής επιτροπής του Δημοκρατικού Κόμματος σε παραίτηση.

΄Εχουμε μεγαλύτερο σεβασμό στον Τζούλιαν Ασάνζ  από οποιονδήποτε άλλον μίλησε γι΄αυτή την ιστορία των υποκλοπών  και εμπιστευόμαστε όσα ισχυρίζεται.΄Εχει αποδείξει με τη στάση του πως είναι ένας έντιμος, ακτιβιστής  δημοσιογράφος.

Αν υποστηρίζει πως δεν είναι ρώσικη η προέλευση των διαρροών, δεν έχουμε λόγους να μην το πιστεύουμε. Ελπίζουμε ο χρόνος και τα γεγονότα να δικαιώσουν τον έγκλειστο  τόσο καιρό στις πρεσβείες , ηρωικό ακτιβιστή Τζούλιαν ΄Ασάνζ, γιατί έτσι αποφάσισαν οι ΗΠΑ και τα τσιράκια τους οι Σουδοί.

 

3. ΕΧΟΥΝ ΟΡΕΞΗ ΓΙΑ ΖΩΗ
Ισπανία: Η χώρα με τους 17.000 υπεραιωνόβιους -Ρετσίνι και σούπα γκασπάτσο τα μυστικά της μακροζωίας
Φωτογραφία: AP Photo/Alvaro Barrientos

 

Με περισσότερους από 17.000 υπεραιωνόβιους, η Ισπανία είναι η χώρα με το μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής μετά την Ιαπωνία, όπως προκύπτει από την τελευταία απογραφή του πληθυσμού και από στοιχεία του ΟΟΣΑ.

Τον τελευταία χρόνο η φωτοειδησεογράφος του πρακτορείου Reuters Αντρέα Κόμας πήρε συνεντεύξεις και φωτογράφισε Ισπανούς άνω των 100 ετών σε όλη τη χώρα, από τους καταπράσινους λόφους της Αστούριας στα βόρεια μέχρι τη Μινόρκα στις Βαλεαρίδες Νήσους.

Οι περισσότεροι από τους άνδρες και τις γυναίκες που μίλησαν στην Κόμας διατηρούν ακόμη την όρεξή τους για ζωή και ασχολούνται με διάφορα χόμπι, από ερασιτεχνικό θέατρο μέχρι πιάνο. Πολλοί εξακολουθούν να εργάζονται στα χωράφια ή να φροντίζουν κάποιο ανάπηρο παιδί τους.

Ο Πέδρο Ροντρίγκεθ, 106 ετών παίζει καθημερινά πιάνο στο διαμέρισμά του στην Αστούριας όπου ζει με την 86χρονη σύζυγό του. Συχνά τους επισκέπτονται οι δύο κόρες τους. «Οι καλόγριες με έμαθαν πιάνο όταν ήμουν παιδί»είπε αφού ερμήνευσε ένα βαλς.

Σχεδόν όλοι αυτοί οι ηλικιωμένοι ζουν με τις οικογένειές τους ή δέχονται καθημερινά την επίσκεψη συγγενών τους, κάτι που αποδεικνύει ότι στην Ισπανία οι οικογενειακοί δεσμοί παραμένουν αναλλοίωτοι.

Ο Φρανθίσκο Νούνιες, 112 ετών, ήταν ο μεγαλύτερος που έδωσε συνέντευξη στην Κόμας. Ζει με την 80χρονη κόρη του στο σπίτι του στο Μπανταχόθ της νότιοδυτικής Ισπανίας. Είπε μάλιστα ότι δεν του αρέσει καθόλου το κέντρο ημερήσιας φιλοξενίας συνταξιούχων επειδή είναι «γεμάτο με γέρους». «Δεν χρειάζεται να φύγει από το σπίτι του. Είμαι ανύπαντρη και ζω εδώ μαζί του», εξήγησε η κόρη, η Μαρία Αντόνια.

Στην ερώτηση ποιες είναι οι πιο ζωηρές αναμνήσεις τους, πολλοί δηλώνουν ότι θυμούνται τον ισπανικό εμφύλιο (1936-39) που έστρεψε τους Ισπανούς τον έναν ενάντια στον άλλο και στον οποίο έχασαν τη ζωή τους εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι. Η Πιλάρ Φερνάντεθ, 101 ετών, αφηγήθηκε την πείνα και τις κακουχίες που έζησαν η ίδια και τα εννιά αδέλφια της τα χρόνια του πολέμου. Για να μην επαναληφθεί η ίδια ιστορία, εκείνη επέλεξε να κάνει μόνο ένα παιδί. «Από φόβο και μόνο δεν απέκτησα περισσότερα» εξήγησε η δραστήρια υπεραιωνόβια που ζει με την οικογένεια της κόρης της στην Αστούριας και φροντίζει τα ζώα και τον λαχανόκηπό της.

Οι συμβουλές τους για μακροζωία; από μια κουταλιά μέλι ημερησίως μέχρι συχνή κατανάλωση γκασπάτσο, της παραδοσιακής κρύας σούπας με τομάτες και αγγούρια. Ο Γκουμερσίνδο Κούμπο, 101, από την Αβίλα, αποδίδει τη μακροζωία του στην παιδική του ηλικία, σε ένα σπίτι μέσα στο δάσος όπου ο πατέρας του ήταν φύλακας. «Έζησα πολύ επειδή εισέπνεα το ρετσίνι των πεύκων στο δάσος όπου έζησα μικρός», είπε, εξηγώντας ότι η μητέρα του τοποθετούσε ένα βάζο με ρετσίνι κάτω από το κρεβάτι των αρρώστων.

΄Αλλοι οφείλουν τη μακροζωία τους στην κίνηση, τη  γυμναστική, την καλή  συζυγική-συντροφική ζωή, την αισιοδοξία, την ψυχική ανάταση. Κάποιοι στην υγιεινή διατροφή, τα… μπρόκολα, καρύδια,μύγδαλα, το τσίλι ,τη σούπα, τα αυγά και… πάει λέοντας. ΄Ακρη δε βρίσκεις με αυτά.

Το σίγουρο είναι ένα. Η κληρονομικότητα (DNA)  και το περιβάλλον είναι τα μεγαλύτερα ατού για μακροζωία και ποιότητα ζωής. ΄Οπως λένε οι ειδικοί , οι δυο αυτού πυλώνες μοιράζονται σχεδόν εξίσου, 50-50, το βάρος του οικοδομήματος της μακριάς και καλής ζωής.

Αλλά κι αν  έχεις παππού που έφτασε στα 100 κι εσύ πλακώνεσαι στα τσιγάρα στα πιοτά ή διατρέφεσαι με τα  ζαρζαβατικά και τα φρούτα, τίγκα στα φυτοφάρμακα,αν ζεις σε μια μολυσμένη ατμόσφαιρα ή σε μια επίσης “μολυσμένη” και άκρως βεβαρημένη  οικογενειακή ατμόσφαιρα,τότε τον πυλώνα κληρονομικότητα τον κατεδάφισες.

Το συμπέρασμα για όλα αυτάτο βρίσκουμε πάλι στη σοφή αρχαιότητα.  Την ελληνική εν προκειμένω  (γιατί υπάρχει και βαβυλωνιακή και ασυριακή και περσική και εβραϊκή κ.α).

 Διακήρυξαν με έμφαση οι αρχαίοι ΄Ελληνες: “Μέτρον άριστον”. Σε όλα, να έχουμε μέτρο. Να προχωράμε, δηλαδή, στη ζωή, με γνώμονα τη λογική.  Σε ένα ας μην υπάρχει μέτρο. Να γινόμαστε  κάθε μέρα και καλύτεροι!