Πολλές φορές, τα σχόλια και η κριτική των ειδήσεων , ανεξάρτητα από την αντικειμενικότητα ή όχι του σχολιαστή , του κριτικού, δεσμεύουν τον αναγνώστη σε συγκεκριμένη κατεύθυνση ερμηνείας τους. Αυτό στην ουσία σημαίνει πως ο αναγνώστης στερείται της δυνατότητας διαμόρφωσης δικής του, προσωπικής και ανεπερέαστης κρίσης της συγκεκριμένης σχολιασμένης είδησης ή ο σχολιασμός άλλου προκαταλαμβάνει τη δική του κρίση.
΄Οταν μάλιστα, η είδηση-πληροφορία συνοδεύεται από σχετική με το θέμα εικόνα, τότε τα πράγματα αλλάζουν εντελώς. Η εικόνα “σέρνει από τη μύτη” στην κυριολεξία τον παρατηρητή και τον κατευθύνει σε μια συγκεκριμένη άποψη, που μπορεί να είναι σωστή ή όχι, αντικειμενική ή εντελώς υποκειμενική.
Και αυτό έχει φυσικά να κάνει με χίλιους παράγοντες. Από την “υποδομή”, το μορφωτκό επίπεδο, την παιδεία, την επαγγελματική, οικονομική, κοινωνική, ταξική θέση, την ψυχολογική και τη σωματική κατάσταση, μέχρι την ιδεολογία ή τα ιδεολογήματα του καθενός σχολιαστή-παρατηρητή της είδησης και της εικόνας της.
Επιχειρήσαμε αυτό το τεστ. Παρουσιάσαμε σε ανθρώπους τυχαίας επιλογής, εικόνες και κατατοπιστική λεζάντα, αλλά χωρίς άλλες παρατηρήσεις ή σχολιασμούς και ζητήσαμε να κάνουν τις προσωπικές τους παρατηρήσεις και την κριτική τους.
Εκπλήσσει η διαπίστωση . ΄Ενα πραγματικό αλαλούμ απόψεων και κρίσεων. Μπορεί, μάλιστα, κάλλιστα να χαρακτηριστούν και ως απότοκα … τρικυμίας εν τω κρανίω, που διακατέχει έκαστο των ερωτωτηθέντων. Αλλιώς δεν εξηγείται.
Σχεδόν κανένας δε συμφώνησε απόλυτα με τις παρατηρήσεις του άλλου .Μπορεί στις γενικές γραμμές να υπάρχει μια ταυτότητα απόψεων, αλλά οι λεπτομέρειες ή ακόμα ο δικός μας, ο προσωπικός σχολιασμός της είδησης, έτσι όπως θα τον αναπτύσσαμε εδώ στα κείμενά μας, πόρρω απέχουν από το να είναι ίδια ή σχετικά κοντά.
Εμείς ζητήσαμε από τυχαία επιλεγένα”δείγματα” καθημερινών ανθρώπων (περίπου 50), κυρίως με μέηλ,αλλά και σε προσωπική συνάντηση τον επιγραμματικό σχολιασμό των παρακάτω ειδήσεων με τις εικόνες τους . Παρουσιάζουμε τα αποτέλεσματα, αφού σημειώσουμε πως λάβαμε υπόψη μας μόνο εκείνους τους σχολιασμούς,που έχουν μια κοινή βαση. Τους εντελώς προσωπικούς, άσχετους ή μακρινούς δεν τους μνημονεύουμε, γιατί πραγματικά δε θα πιστεύει κανείς στα μάτια και τα αυτιά του τί είδους τρέλα κουβαλάει ο καθένας!
ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥΣ
1. ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
Συντρίμμια η Ράκα, πόλη-ερείπιο -Εικόνες σοκ μετά την απελευθέρωση από τους τζιχαντιστές
-
Αυτά τα ερείπια ,ας μας θυμίζουν τώρα πια, που μορεί να οδηγήσουν ο φανατισμός, η διαστροφή και η εγκληματική συμπεριφορά κάποιων ανθρώπων. Ειδικά των ακραίων θρησκευτικών ή άλλων ρατσιστικών αντιλήψεων.
-
Δεν τους κρεμάσανε ακόμα αυτούς τους εγκληματίες; Θα δεχόμουνα να επανέλθει η θανατική ποινή μόνο γι΄αυτούς ,αλλά για όλους όσοι συμμετείχαν σε αυτά τα εγκλήματα.Να μην πληρώσουν μόνο οι επικεφαλής.
-
΄Ιδια ερείπια άφηναν και οι χριστιανοί και οι “αυτοκρατορίες” παλιότερα σε δικές τους “σταυροφορίες”. Αλλά και οι Αμερικανοί και το ΝΑΤΟ, στις φονικές επιδρομές τους.
-
Οι Αμερικάνοι δημιούργησαν το ISIS, αλλά και την Αλ Κάντα παλιότερα. “΄Εσπειραν ανέμους, θερίζουν άλλοι τις θύελες”.
-
Πέρα από τους φυσικούς αυτουργούς,υπάρχουν και οι ηθικοί. Αυτούς κι αν τους ξέρουμε, δεν μπορούμε να τους τιμωρήσουμε. Δεν είνα ορατά αυτά τα εγκληματικά κέντρα.
-
Η Ράκκα και οι άλλες πόλεις ερείπια δεν είναι το τέλος αυτής της παράνοιας. Θα δούμε τα χειρότερα δίπλα μας. Στις πόλεις της Ευρώπης κυρίως.
2. ΕΙΧΕ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕΙ ΠΕΝΤΕ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ
Αποφυλακίζεται ο Θεόφιλος Σεχίδης -Ο Ελληνας «Χάνιμπαλ Λέκτερ» θέλει να επιστρέψει στη Θάσο
-
Απίστευτο έγκλημα. Με είχε συγκλονίσει τότε. Το είχα απωθήσει τόσα χρόνια. Τώρα το ξαναθυμήθηκα. Πρωτοφανές στα ελληνικά χρονικά.
-
Καλά, βγάζουν έξω τέτοιο παρανοϊκό δολοφόνο; Θα ξανακάνει τα ίδια. Μπορεί και χειρότερα εγκλήματα.
-
΄Επρεπε να τον είχαν κρεμάσει.΄Οπως ένα Λυμπέρη πιο παλιά ,που είχε κάψει τα παιδιά και την πεθερά του. Για τέτοιους δε θα έπρεπε να καταργηθεί η θανατική ποινή.
-
Σχιζοφρενής. Δεν είχε επίγνωση των πράξεών του. Δεν μπορείς να σχολιάσεις συμπεριφορές τέτοιων άρρωστων ανθρώπων. Ούτε καν να ζητήσεις την τιμωρία τους.
3.«ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΠΤΟΙ», ΕΠΙΜΕΝΕΙ Η ΕΛ.ΑΣ.
Εγκλημα στο νεκροταφείο: Εκαναν φύλλο και φτερό το ταξί του πατέρα της Δώρας
-
Μια δολοφονία από το περιβάλλον του θύματος. ΄Οχι από το συγγενικό, αλλά το ευρύτερο. Μάλλον συναισθηματικής και εκδικητικής φύσης. Αυτό που λεμε προσωπικά ξεκαθαρίσματα. Αποκλείεται η ληστεία μετά φόνου.
-
Μια οικογένεια που η δολοφονία ενός μέλους της έδειξε το μέγα χάσμα και το μίσος που υπήρχε μεταξύ τους. Ανεπίτρεπτη η διαγωγή της αδερφής, που με πολλή κακία κατηγορεί τον πατέρα τους για το φόνο. Υστερικό άτομο με όλα αυτά που γράφει και υποστηρίζει.
-
Μπορεί ο φόνος να είχε και σχέση με την επαγγελματική της ιδιότητα. Να είχε πάρει λεφτά “κάτω από το τραπέζι” από κάπου, για να του διευθετήσει φορολογική του υπόθεση. Να μην μπόρεσε να διεκπεραιώσει τη συναλλαγή και να τη σκότωσαν από εκδίκηση.
4. Νέο σκάνδαλο σεξουαλικής παρενόχλησης στο Χόλιγουντ -38 γυναίκες αποκαλύπτουν τις αρρωστημένες φαντασιώσεις σκηνοθέτη
1. Δεν ξέρουνε όλες αυτες οι πριμαντόνες πως αν δε δώσεις “κοκό” δεν παίρνεις μέρος σε ταινία ούτε ως κομπάρσος; Ξαφνικά, τώρα που “σταφιδιάσανε” θυμήθηκαν πως τις παρενοχλούσαν σεξουαλικά οι παραγωγοί; Και αφού το διαπίστωσαν, γιατί δεν το κατήγγειλαν τότε ή γιατί συνέχιζαν τη συνεργασία;
2.Συνηθισμένες καταστάσεις σε τέτοια καλλιτεχνικά κυκλώματα. Και σε άλλους χώρους μπορεί να συμβαίνουν, αλλά σπανιότερα . Πολλοί άντρες είναι κακομαθημένοι. Το απλώνουν το χέρι τους και θέλει…κόψιμο.
3. ΄Αμα δεν κουνήσει η σκύλα την ουρά… ‘ Ολες αυτές διαφήμιση επιζητούν.
5. ΧΘΕΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ
Επίθεση κουκουλοφόρων στον πατέρα Κλεομένη -Χάος στον ΗΣΑΠ στο Μοναστηράκι [βίντεο]
http://www.iefimerida.gr/news/371150/epithesi-koykoyloforon-ston-patera-kleomeni-haos-ston-isap-sto-monastiraki-vinteo
-
Αστείες καταστάσεις. ΄Οφειλαν να τους δουν ως γραφικούς και να μην τους επιτεθούν.
-
Λεμονόκουπες και σάπιες ντομάτες δεν είχαν να τους πετάξουν; ΄Επρεπε να τους δείρουν;
-
Ο καθένας είναι ελεύθερος να εκφράζει δημόσια τις απόψεις του, χωρίς τον κίνδυνο επιθέσων και βίας. Χωρίς επιθέσεις από αντιτιθέμενους .
-
΄Οταν προκαλείς το κοινό αίσθημα με τέτοιες ανοησίες, έχεις τη πιθανότητα να εισπράξεις και το ανάλογο τίμημα. Από γιαούρτι μέχρι …σφαλιάρα!