ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ,ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

 
Ο πρόσφυγας Ζυλιέν πρώτος στις Πανελλαδικές -Μια συγκλονιστική ιστορία
Ο πρόσφυγας Ζυλιέν πρώτος στις Πανελλαδικές -Μια συγκλονιστική ιστορία
 

O 20χρονος Ζυλιέν «δραπέτευσε» από την Αφρική τον Νοέμβριο του 2011, έμαθε άπταιστα ελληνικά μέσα σε τέσσερα χρόνια και σήμερα είναι πρώτος εισακτέος στο ΤΕΙ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πειραιά με 18.500 μόρια.

«Ευχαριστώ την Ελλάδα που με στήριξε. Ευχαριστώ όλους εδώ στην Κόνιτσα, που με βοήθησαν να σταθώ στη ζωή και να προχωρήσω». Με αυτά τα λόγια, ο 20χρονος Ζυλιέν, που «δραπέτευσε» από την Αφρική τον Νοέμβριο του 2011 και σήμερα είναι πρώτος εισακτέος στο ΤΕΙ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πειραιά με 18.500 μόρια, μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τον δικό του προσωπικό αγώνα στη νέα πατρίδα του, όπως χαρακτηριστικά αποκαλεί την Ελλάδα.

Συναντήσαμε τον Ζυλιέν στο Κέντρο Προστασίας Ανηλίκων Προσφύγων της Κόνιτσας, όπου διαμένει τα τελευταία τρία χρόνια. Η χαρά του ξεχειλίζει και τη μοιράζεται μαζί μας. «Θέλω να αφιερώσω αυτή την επιτυχία στους γονείς και τα αδέλφια μου, που δεν υπάρχουν πια στη ζωή» λέει και προσπαθεί να κρύψει τα δάκρυα που κυλούν από τα μάτια του. Όταν έφτασε στην Ελλάδα ήταν 16 χρόνων. Τον πρώτο καιρό αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες. Ως «παράνομος μετανάστης», έμεινε για τρεις μήνες στα κρατητήρια του Έβρου και στη συνέχεια περιπλανήθηκε στο κέντρο της Αθήνας, ώσπου τον Οκτώβριο του 2012, με εισαγγελική παραγγελία, φιλοξενήθηκε στο Κέντρο της Κόνιτσας.

Οι υπάλληλοι του Κέντρου θυμούνται πως τότε ο Ζυλιέν δεν μίλαγε ελληνικά, ήταν πάντα θλιμμένος, σκεπτικός και το μοναδικό αίτημά του ήταν να πάει σε σχολείο. Οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να εγγράψουν τον νεαρό πρόσφυγα από την Αφρική, στο ΕΠΑΛ της Κόνιτσας.

«Οι γονείς μου, πάντα μού έλεγαν ότι το πιο σημαντικό στη ζωή είναι η παιδεία. Εγώ αυτό το κράτησα» εξηγεί ο Ζυλιέν, όταν τον ρωτάμε για τη θέλησή του να συνεχίσει στο σχολείο, που απρόσμενα είχε διακόψει στην πατρίδα του, αλλά και για τη δύσκολη ελληνική γλώσσα, την οποία με επίπονες και επίμονες προσπάθειες κατάφερε να μάθει. Όπως αναφέρει, το Κέντρο της Κόνιτσας, από την πρώτη στιγμή, καθώς η καθηγήτρια-φιλόλογος Γιάννα Νίκου του παρέδιδε μάθημα Ελληνικών τα απογεύματα.

Στις περισσότερες κουβέντες του, ο Ζυλιέν επικαλείται τον Θεό, στον οποίο όπως μας αποκαλύπτει, προσεύχεται καθημερινά. Πάνω στο γραφείο του, μας δείχνει την Καινή Διαθήκη, «φυλαχτό» από τη μητέρα του, πριν την αποχωριστεί για πάντα, βίαια. Οι άνθρωποι της Κόνιστας λένε πως πολλές φορές είδαν τον Ζυλιέν να ανηφορίζει με τα πόδια το βουνό και να πηγαίνει στην Μονή Στομίου, το ησυχαστήριο του Αγίου Παϊσιου.

Το ΕΠΑΛ της Κόνιτσας ήταν για τον νεαρό μία οικογένεια, γιατί, όπως μας περιγράφει, οι συμμαθητές και οι καθηγητές του τον αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή. Ήταν ο πρώτος μαθητής στην τάξη, κάθε χρόνο, και το απολυτήριό του γράφει 19,8.

Τον περασμένο Αύγουστο, ο Ζυλιέν έκανε αίτηση για χορήγηση προσφυγικού ασύλου. «Θέλω να νιώθω ασφαλής και να έχω διεθνή προστασία, σύμφωνα με τη συνθήκη της Γενεύης. Θέλω να προχωρήσω για να γίνω χρήσιμος και σημαντικός άνθρωπος για την κοινωνία. Να προσφέρω, όσο μπορέσω, στην Ελλάδα που με βοήθησε» είναι η απάντησή του στο ερώτημα για το πώς βλέπει τώρα το μέλλον του.

Τον ελεύθερο χρόνο του, ο νεαρός ζει με αναμνήσεις από την οικογένεια που έχασε και τον τόπο του. Γιός πολιτικού, αν και γύρισε σελίδα στη ζωή, δεν διαγράφει από τη μνήμη του τον αγώνα του πατέρα του και των συμπατριωτών του για τη δημοκρατία.

Να είσαι καλά παλικαράκι. Μας έκανες υπερήφανους ως Ανθρώπους και ΄Ελληνες αντιρατσιστές. Η γη μας είναι γη όλων των καταφρονεμένων.Το ψωμί μας, ψωμί όλων των φτωχών της γης. Η καρδιά μας χτυπά και στους δικούς τους ρυθμούς. Ας σεβαστούμε και ας τιμήσουμε τους πρόσφυγες  ΄Αφησαν πίσω τους  πατρίδα και  “δικούς” αγαπημένους .

________________________________________________________________________

1. ΓΙΝΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ.EΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙΣ ΣΙΓΟΥΡΗ ΑΝΕΡΓΙΑ! 
2.  ΕΙΝΑΙ… ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ, ΑΡΗ!
___________________________________________________
Πανελλήνιες 2015.Κατακόρυφη πτώση βάσεων.
Πανελλήνιες 2015: Δείτε τις βάσεις για όλες τις σχολές - Κατακόρυφη πτώση
Ανακοινώθηκαν πριν από λίγο οι βάσεις για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ όλης της χώρας.

Επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες για μεγάλη πτώση τους σε περιζήτητες σχολές. 

Είναι ενδεικτικό το παράδειγμα της Γερμανικής Φιλολογίας Αθήνας που σημείωσε πτώση κατά 6.000 μόρια (!). Ενώ οι ιατρικές σχολές έχουν όριο εισαγωγής κάτω από 19.000 μόρια. Οπως προκύπτει άνοιξε η ψαλίδα μεταξύ των σχολών Αθήνας και επαρχίας (λόγω της οικονομικής κρίσης) ενώ οι θεωρούμενες «σχολές-ρετιρέ» έχουν σημειώσει μεγάλη πτώση. 

Στα ΑΕΙ, τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, τα ΤΕΙ, τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και τις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού εισήχθησαν φέτος 70.988 υποψήφιοι.  Φέτος ισχύει για πρώτη φορά το σύστημα της ηλεκτρονικής εγγραφής.

΄Ιδια ιστορία τέτοια εποχή  με τα αποτελέσματα των  πανελλαδικών και την ομηρία χιλιάδων παιδιών στην κακή ελληνική παράδοση  για ανώτατες σπουδές. Για να μη λέμε πολλά, παραθέτουμε παλιότερα κείμενά μας για το συγκεκριμένο θέμα:

 

                        ΗΟΜΟ-NATURALIS.GR 
                                29-8-2013
 ” ΣΥΡΙΖΑ: Αυξάνεται ο εξεταστικός Γολγοθάς των μαθητών

 
Τα συγχαρητήριά του εκφράζει με ανακοίνωσή του το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ «στους νέους και τις νέες που κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν συνέχεια στη μορφωτική τους ανέλιξη με την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και εύχεται κάθε επιτυχία στις περαιτέρω σπουδές τους».
…Στον αντίποδα, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για «ένα σχολείο που θα χωράει όλη την αναγκαία γνώση και όλους τους μαθητές και προτείνει:
• 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλες και όλους,
• Ενιαίο λύκειο θεωρίας και πράξης και μεταλυκειακή δημόσια τεχνολογική εκπαίδευση,
• Ελεύθερη πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση,
ενώ «για να δοθεί τέλος σε αυτή την αδιέξοδη πολιτική σε βάρος της νεολαίας και της κοινωνίας, απαιτείται η ανατροπή της κυβέρνησης και της πολιτικής της γιατί είναι επικίνδυνη για ολόκληρη την κοινωνία, τη δημόσια παιδεία και τους δημοκρατικούς θεσμούς», καταλήγει.”(MME)

                                                     ***

 ΄Επρεπε να έχει κανείς ακούσει τον παλιό  πασοκικό, δημαγωγικό λόγο  για την εκπαίδευση, για να πιάνει με την  “πρώτη”  ( “στον αέρα”)  σήμερα τον  (ίδια) υποκριτικό-δημαγωγικό, κομματικό λόγο του ΝΕΟΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς, με  χρόνια εξασκημένο… ους ,να συλλαμβάνει ακόμα και τους πιο ανεπαίσθητους,  μαυρογυαλούρικους ” δεκάρικους”,  και τον ακούσαμε αμέσως αυτό τον “ήχο”  και τον μεταφράσαμε δεόντως .  Και πώς φυσικά θα μπορούσε να είναι διαφορετικός ο κομματικός λόγος του ΣΥΡΙΖΑ, αφού σύσσωμο σχεδόν το ΠΑΛΑΙΟ-ΠΑΣΟΚ, με όλο εκείνο το συρφετό των “συνδικαλιστάδων”, (στη στερεότυπη βέρσιον Καννελόπουλου, Πρωτόπαππα, Ράθωση, Πολυζωγόπουλου, Κολλά και λοιπών, αλήστου μνήμης, εργατοπατέρων) , αλλά και των οπαδών-πελατών του , μετακόμισε στο…νέο  κόμμα,που υπόσχεται να κάνει την Ελλάδα…Βενεζουέλα;
 
Εντελώς ανέντιμη προπαγάνδα  με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των βάσεων για τα ΑΕΙ σήμερα . “Παίζουν εν ου παικτοίς” στην Κουμουνδούρου , με τον πόνο των χιλιάδων Ελληνόπουλων, που έχουν βραχυκυκλωθεί και δεν ξέρουν τί πρέπει να κάνουν στη ζωή τους. Λοιπόν, σταράτα, καθαρά και έντιμα(ακριβώς αντίθετα από τον ΣΥΡΙΖΑ), θα σας πούμε μείς, φίλοι  (με την ιδιότητα του επί 30 χρόνια εκπαιδευτικού) ,τί προοπτικές έχετε απο δώ και πέρα και τί πρέπει να κάνετε για να πάρετε τη ζωή σας στα χέρια σας.
 
Τίποτα σήμερα δεν είναι ,όπως ήταν χτες. Βάλτε το καλά στο μυαλό σας αυτό.  Η κρίση τα ισοπέδωσε όλα στη χώρα μας. Παλιότερα, το όνειρο κάθε νέου ανθρώπου ήταν να σπουδάσει, να πάρει ένα χαρτί, να γίνει γιατρός, μηχανικός, δικηγόρος,  για να τα κονομήσει ή να μπει σε μια θεσούλα στο δημόσιο  (δάσκαλος, δικαστής)  με μισθό “βρέξει-χιονίσει”. ΄Ολα τα κόμματα καλλιεργούσαν αυτή τη νοοτρροπία γονιού-παιδιού με  τσιτάτα-ταξίματα σαν τα παραπάνω (” Ελεύθερη πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση) του ΣΥΡΙΖΑ.
 
“Πανεπιστήμιο και ξερό ψωμί”,λέγανε όλοι ,από τη δεκαετία του ΄60 μέχρι τώρα.Γι αυτό  και τα κόμματα που άσκησαν όλα αυτά τα χρόνια εξουσία,αλλά και όσα ήταν στην αντιπολίτευση, επένδυαν σε κομματική πελατεία  με τέτοιες βαρύγδουπες υποσχέσεις : “Να γίνουνε όλοι επιστήμονες, να καταργθούν οι εξετάσεις και άπαντες να μπαίνουν ελεύθερα σε όποια σχολή γουστάρουν”!.Και φυσικά, κανείς δε ρωτούσε -πόσους γιατρούς ,δικηγόρους, δασκάλους χρειαζόμαστε, ρε παιδιά ως χώρα; -Τόσους. – Τότε, γιατί βάζουμε και βγάζουμε από τις σχολές…άλλους τόσους;  Απάντηση καμιά.
 
Και όταν εμείς  παλιότερα (μια δράκα εκπαιδευτικών και στις 3 βαθμίδες)  φωνάζαμε, “τί κάνετε μωρέ, γιατί κοροϊδεύετε τον κόσμο; Συνδέστε την παραγωγή με την εκπαίδευση” , οι συνδικαλιστάδες, τύπου αξιότιμων κυρίων που ονοματίσαμε παραπάνω, μας χαρακτήριζαν….επαναστάτες,αναρχικούς  ή  αιθεροβάμονες .΄Ετσι γέμισε η Ελλάδα άνεργους επιστήμονες, με σωρό πτυχία και μεταπτυχικά, σκέτα “χαρτιά” όμως, χωρίς αντίκρυσμα. (Σαν εκείνα τα τεράστια χαρτονομίσματα που γράφανε  πάνω 10.000.000 .Τα φύλαγε η γιαγιά μου στο σεντούκι , τα έλεγε “ράλλικα”και  σιγοψιθύριζε: “Παιδάκι μου,θα αποκτήσουν αξία μια μέρα, μην τα πετάξετε”!).  
 
 Οπότε, τί να τα κάνεις τα “χαρτιά”, χωρίς φαϊ;  Και μεταναστεύουν  σωρηδόν στα  “ξένα”  , νέοι άνθρωποι, με το κεφάλι σκυμμένο,  για να φάνε ένα “κομμάτι ψωμί” ,δουλεύοντας,όπου βρούνε.  ΄Οπως ,ακριβώς, στη δεκαετία του ΄60, που έφευγε κοπαδιαστά  η φτωχολογιά, “στις φάμπρικες τη Γερμανίας και στου Βελγίου τις στοές”.  (Γύρισαν οι άτιμοι τη χώρα πίσω 50 χρόνια με αυτά που λέγανε και κάνανε. Και ουδείς τιμωρήθηκε).
 
Στην “ταμπακιέρα”  τώρα. Τί να κάνουν, λοιπόν,  από δω και πέρα οι νέοι άνθρωποι ,που παίρνουν ένα χαρτί Λυκείου ;  Να ,μερικές συμβουλές (δε σημαίνει πως είναι …μοναδικές κι αυτές οι λύσεις μόνο  υπάρχουν):
 
1. Μακριά από πανεπιστήμια.  Απάτη, χάσιμο χρόνου, ανεργία. ΄ Ετσι κι αλλιώς, ούτε δουλειά σου εξασφαλίζουν ούτε καμιά ιδιαίτερη μόρφωση, σου προσφέρουν, αφού τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι ΟΛΑ της… πλάκας. Αν σε ενδιαφέρει η μόρφωση, υπάρχουν δεκάδες επιλογές. Από την αυτο-μόρφωση με τα σύγχρονα μέσα του διαδικτύου ,μέχρι την εγγραφή σου σε ένα  “ανοικτό” πανεπιστήμιο ή ίδρυμα  που προσφέρει  “δια βίου εκπαίδευση”.
 
2. Ειδικεύσου σοβαρά στην τεχνολογία πάσης μορφής. (π.χ Μηχνικός αυτοκινήτων ,υδραυλικός, ηλεκτρολόγος , προγραμματιστής- κατασκευαστής  προϊόντων πληροφορικής, βιοτεχνολογίας  κ.λπ. Πάντα θα έχεις “ψωμί” σ΄ αυτές τις δουλειές.
 
3. Ασχολήσου με γεωργικές, κτηνοτροφικές και τουριστικές εργασίες.  Σ΄αυτούς τους βραχίονες στηρίζεται η οικονομία της χώρας μας. Αξιοποίησε προγράμματα, ψάξε,  έχε πληροφόρηση, γίνε καινοτόμος  π.χ (βιολογικές καλλιέργειες) .Και…φύγε για επαρχία. Σε μια όμορφη ελληνική επαρχία που θα νιώσεις…΄Ανθρωπος ,φυσικός ΄Ανθρωπος.
 
4. Γενικά μην υποτιμάς τις χειρωνακτικές εργασίες. Σήμερα είναι  λιγότερο κοπιώδεις με τα μέσα και τα εργαλεί που υπάρχουν. Και ειδικά στις γεωργικές-κτηνοτροφίες  ασχολίες ,μπορείς να εφαρμόσεις την απαράβατη αρχή  της οικιακής οικονομίας, που λέει πως   η καλύτερη οικονομία είναι  “ό,τι παράγεις, να καταναλώνεις”.  Το ίδιο και στον τουρισμό. Μια ταβερνίτσα σε καλή “πιάτσα”  με πρωτότυπες γεύσεις, ποιότητα και χαμηλές τιμές, είναι εγγυημένο εισόδημα.
 
5. Μην ασχολείσαι με ευκαιριακές δουλειές ( γκαρσόνι,πιτσαδόρος,γραμματέας, τέτοια). Χάνεις πολύτιμο χρόνο. Κάνε πρόγραμμα δουλειάς  και βάλε μπορστά το σχέδιο σου. Ευκαιριακά, μπορείς να δουλέψεις μόνο για να βγάλεις κάποια λεφτά και να κάνεις αρχή σ΄αυτό που προγραμματίζεις.
 
6. ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΝΩΡΙΣ ΠΑΙΔΙΑ. ΟΥΤΕ ΠΟΛΛΑ. ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ 40 (ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ). ΣΤΑ 35 (ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ). ΕΙΝΑΙ  ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ  ΗΛΙΚΙΕΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.

 

7. Αυτά όλα να τα έχεις υπόψη σου ως οδηγό, μπούσουλα. Απο κει και πέρα, αξιοποίησε τα ιδιαίτερα ταλέντα σου και το μυαλό σου.Ευκαιρίες υπάρχουν χιλιάδες.΄Αλλαξε τη νοοτροπία των γονιών  και των παππούδων σου. Μεταμόρφωσε το μυαλό σου,τον τρόπο σκέψης σου.  Γίνε ταπεινός, “ξεκαβάλα από το καλάμι” και “άπλωνε τα πόδια σου,όσο φτάνει το στρώμα σου”.

 

8.  Βρες τί είναι καλό  για σένα να κάνεις και τί σου πηγαίνει.Αυτό είναι το πιο σημαντικό,ακόμα και από τα λεφτά που θα σου αποδίδει μια δουελειά. Να έχεις τη δουλειά σου πάντα χόμπυ, όχι αγγαρεία.

 

9.  Α,και  κάτι άλλο. Μην ακούς τι λένε  στο ΣΥΡΙΖΑ. Το μόνο που θα σου κάνουν, αν τους πιστεύεις,  είναι να σου ξυρίσουν…ΣΥΡΙΖΑ το μυαλό. Να σου κάνουν  “λοβοτομή”, να σε  υποβιβάσουν σε “οπαδό”. Σκέψου του σοβαρά αυτό το τελευταίο.

 

Εμείς, αντίθετα από τον ΣΥΡΙΖΑ ,δε θα συγχαρούμε τα παιδιά που πέρασαν στα ΑΕΙ. Μάλλον θα τα…συλλυπηθούμε και θα τους αφιερώσουμε τα παρακάτω ,παλιότερα κείμενο μας:
                               ΗΟΜΟ-NATURALIS.GR
                                     29-8-2012
 (AΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ  HOMO-NATURALIS.GR/ΔΡΩΜΕΝΑ-ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ)
 “Από τη 1 το μεσημέρι οι υποψήφιοι για εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ από τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ-Β θα μπορούν να βλέπουν τις βαθμολογίες που πέτυχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης (ΜΜΕ).
 Η ΑΝΩΤΑΤΗ (ΑΝ)-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΔΑ     
                                         
                                 
Αυτές τις ημέρες, όπως κάθε χρόνο, το ΥΠΕΠΘ ανακοινώνει τις βαθμολογίες των φετινών υποψηφίων φοιτητών, τις βάσεις των  σχολών τους, τους καλεί να συμπληρώσουν μηχανογραφικά και γίνεται ένας τζερτζελές, μια βαβούρα, άλλο πράμα. Το Υπουργείο, βέβαια, και οι εργολάβοι της πληροφόρησης, ξέρουν πολύ καλά, γιατί στήνουν αυτά τα πανηγύρια των πανελλαδικών εξετάσεων και της έκδοσης των αποτελεσμάτων τους  και γιατί, χρόνια τώρα, δίνουν διαστάσεις ιεροτελεστικής μαγείας σ΄ αυτές τις διαδικασίες .Ο λόγος ,ένας και κυρίαρχος: Για να ακουστεί το σφύριγμα της έναρξης  της νέας φοιτητικής χρονιάς, που πρωτίστως  είναι για πολλούς συνέλληνες οικονομική χρονιά, μείζονος σημασίας, είτε από τη μεριά καταβαλλόντων είτε από μεριά  εισπραττόντων. Κακά τα ψέματα.΄Αλλος λόγο σοβαρός, για να γίνεται τέτοιος χαμός, τέτοια…αναστατούρα (α,ναι,πλην και της ικανοποίησης του νεοελληνικού βίτσιου “πανεπιστήμιο και ξερό ψωμί”) με αυτές τις εξετάσεις, δεν υπάρχει.
 Η ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα, είναι ένας ακόμα “κουφός” μύθος, όπως τόσοι άλλοι, που ευδοκιμούν και ανθίζουν, ειδικά σ΄ αυτή τη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας. Από πού να αρχίσει και πού να καταλήξει κανείς προς επίρρωση της διαπίστωσης που παραθέσαμε;
 Από το… διδακτικό-ερευνητικό προσωπικό που στελεχώνει αυτή την κατ΄ευφημισμό ανώτατη εκπαίδευση; Από εδώ, κατά κύριο λόγο, αναβλύζει η πηγή του κακού. Ας περιοριστούμε, σε ένα  παράδειγμα: Στον τρόπο και τη διαδικασία επιλογής των μελών αυτής της εκπαιδευτικής “αφρόκρεμας”,που λέγεται πανεπιστημιακή κοινότητα. Γελάει κάθε πικραμένος, που γνωρίζει από τα μέσα πώς εκλέγονται αυτά τα ακαδημαϊκά  φρούτα (αυτοαποκαλούνται ΔΕΠ).
 Από την εποχή Παπαρρηγόπουλου ακόμα και τη νεότερη της “Ζωής” και του “Σωήρα”, που αν δε είχες πιστοποιητικό θρησκευτικής νομιμοφροσύνης δεν έβλεπες πανεπιστημιακό θώκο στον αιώνα τον άπαντα (και ας ήσουν  ο ικανότερος και ο καταλληλότερος ), μέχρι τις  σύγχρονες επιλογές ΔΕΠ (τις πασίγνωστες στους μυημένους) των κομματικών “συντρόφων”,των συγγενών εξ αίματος και αγχιστείας, των κουβαλητών της τσάντας του κυρίου καθηγητού, των κολλητών,των παρεϊστικων σχέσεων,αλλά και των γκόμενων (θηλυκών και αρσενικών). Λοιπά αξιολογικά κριτήρια επιλογής και στελέχωσης ανύπαρκτα. Ίδια πάντα και απαράλλακτα,όπως τα περιγράψαμε από καταβολής ελληνικού κοβέρνου μέχρι σήμερα.
Τούτων ούτως εχόντων,το αιτιατό είναι απόλυτα ορατό και συμβατό με την περιγραφείσα αιτία- πραγματικότητα .Δηλαδή: Η αποκαλούμενη ανώτατη στη χώρα μας εκπαίδευση,  κουμαντάρεται  στη διαδικασία διδασκαλίας-έρευνας-διοίκησης από επιστημονικά ημιμαθείς έως ανίδεους κολλητούς πάσης φύσεως και από τρωκτικά κάθε είδους, που λυμαίνονται τα ντόπια και ευρωπαϊκά κονδύλια (από την ανύπαρκτη έρευνα, τις παχυλές επιδοτήσεις και τις υποτροφίες μέχρι  τα καταγέλαστα  πονήματα-συγγράμματα της πανεπιστημιακής  (α)σοφίας τους).
 Σε Νανόπουλους, Μουδριανάκηδες και  άλλους (πολλούς)  καταξιωμένους (βαρβάτους) ΄Ελληνες επιστήμονες, που διαπρέπουν στην ξένη και απανταχού της γης ,απαγορεύεται η είσοδος σε αυτές τις πανεπιστημιακές παράγκες-σχολές, δια ροπάλου . ΄Η, αν τύχει και εισέλθει “λάθρα” κανένας  (τίς οίδε τίνι θεία τύχη) ,εκπαραθυρώνεται στη στιγμή  με συντεχνιακά τερτίπα ή εξαναγκάζεται σε αξιοπρεπή παραίτηση.
 ΄Ετσι, παραμένουν αείποτε και εσαεί  κύριοι του παιχνιδιού, τα εγχώρια πανεπιστημιακά σούργελα και τα λαμόγια “υποκατακλινόμενοι υμίν αυτοίς”, κατά το σοφιστή. Οι ίδιοι, αρνούνται,φυσικά, πεισματικά να αξιολογηθούν από διεθνείς επιτροπές κύρους, όπως γίνεται σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο και δεν αισχύνονται που παγκοσμίως (και άλλη πρωτιά) τα ελληνικά ΜΟΝΟ πανεπιστήμια και κάποια  άλλα αφρικανικών χωρών, δεν είναι στη λίστα αξιολόγησης της παγκόσμιας πανεπιστημιακής κοινότητας! Και δεν πάνε (γιατί να πάνε; “Να χάσει η Βενετια βελόνι”;),να δέσουν μια πέτρα στο λαιμό να ξεβρωμίσει η κοινωνία από την πανεπιστημιακή κόπρο .
 Αυτή,λοιπόν, χωρίς ίχνος υπερβολής, είναι η “κολασμένη” πραγματικότητα της ελληνικής  κοινότητας των ΔΕΠ.
΄Οσο για τους φοιτητές, ε,καλά. “Κατά μάνα κατά κύρη κατά γιο και θυγατέρα”.Ή,”Με γκαβό αν κοιμηθείς, το πρωί θα γκαβίζεις”.Και το καλύτερο “Με όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις”.Πόσες πια  να μνημονεύσουμε άλλες τέτοιες παροιμιακές εφετμές, για να καταλήξουμε-διαπιστώσουμε πως, όπως  οι καθηγητές,  τοιούτοι και οι φοιτητές αυτών των …ευαγών,ανώτατων ιδρυμάτων; (Τα ίδρύματα εδώ  με την έννοια του ασύλου, του χώρου που σε γκετοποιεί και  σε καθιστά ιδρυματοποιημένο άτομο) .
 Νέοι,των οποίων η μεν μόρφωση-παιδεία είναι ανύπαρκτη, η δε γνωσιολογική τους αρματωσιά είναι φτιαγμένη  απο  φτηνά υλικά ψιττακισμού και  άκριτης σκέψης (αρρωστήματα της Α/θμιας κι Β/θμιας εκπαίδευσης), αναχωρούν κάθε Σεπτέμβρη,φτάνουν και συμφύρονται σε   κωμο-πόλεις και χωριά ανά τη χώρα,όπου (εν)εδρεύουν  τα (δυσανάλογα πληθυσμιακά) πολυπληθή αυτά εκπαιδευτικά ιδρύματα ,ΓΙΑ ΝΑ:
1.Εγγραφούν-επισημοποιήσουν τη νέα αφύσικη ιδιότητά τους.  
2.Ενοικιάσουν προχειρο-ανοικοδομημένες γκαρσονιέρες και δυάρια και  ενισχύσουν-τονώσουν πολλαπλώς την τοπική “αγορά” της επαρχίας, που θα περάσουν άεργοι τα υπόλοιπα 4,5 ,6, μπορεί και περισσότερα χρόνια της μίζερης φοιτητικής ζωής. Καφετέριες, μπαρ, φαστφουντάδικα , ταβέρνες, μαγαζιά και επιχειρήσεις κάθε  είδους, περιμένουν πώς και πώς να “καμακώσουν” τους νέους πελάτες, που αφικνούνται μυρμηγκιδόν, ανύποτοι και ωραίοι στη Χώρα της υποσχόμενης εκπλήρωση των φανατσιώσεων της φοιτητικής ζωής-μύθου.΄Ενας ολόκληρος κόσμος τούς περιμένει να “φάει” ψωμί στην επαρχία (η οποία με τη σειρά της θα ταϊσει τους δικούς της άεργους, τις δικές της καταναλωτικές ουτοπίες και-οπωσδηποτε- τα αδηφάγα  πέριξ καζίνα και σκυλάδικα (έτσι για να κινείται,δηλαδή, το χρήμα από Κομοτηνή μέχρι το Μολδοβλάχικο Κισσινάου).
 3.Για να εθιστούν σε ουσίες πάσης φύσεως και να καταλήξει ο παρθένος αυτός νεανικός πληθυσμός μέσα σε ελάχστο χρόνο και σε μεγάλο αρθμό,  σε ξενύχτηδες, αλκοολικούς-σφηνάκηδες,θεριακλήδες τσιγάρων και μπάφων και άλλοι, ουκ ολίγοι, σε χαπάκηδες και πρεζόνια.
4.Κοπαδοποιηθούν σε κομματικές στρούγκες και “εκτροφεία” των αυριανών κουμανταδόρων της κομματικής ζωής του τόπου.
5.Προσέλθουν  3-4 φορές, όλες και όλες  (τον πρώτο μήνα), καθ΄όλη τη διάρκεια των σπουδών τους σε παραδόσεις μαθημάτων, αφού από την πρώτη κιόλας στιγμή, όντας  άσχετοι οι ίδιοι με την επιστήμη τους,  αντιλαμβάνονται ή διαισθάνονται, την ανεπάρκεια των διδασκόντων και όπου φύγει- φύγει (δεν ξαναπατούν έκτοτε μέχρι να πάρουν πτυχίο σε  αίθουσα διδασκαλίας).
6.Παρουσιάζονται στις εξεταστικές, σε μαθήματα που έχουν διαβάσει στο πόδι και που, όμως τελικά, καταφέρνουν να περνούν δια της αντιγραφής και της συνεργασίας των συν-εξεταζομένων,παρουσία-ερήμην των ωρομίσθιων επιτηρητών.
7.Αποφοιτήσουν μετά πάροδο ικανού χρόνου και προστεθούν στις ήδη ασφυκτιώσες αριθμητικά λίστες-στρατιές των αέργων. Γιατί, όπως ο κάθε καλοπροαίρετος παρατηρητής γνωρίζει, η ανεργία στην Ελλάδα έχει τη φαντασιακή ,αλλά και την εξωπραγματική-εξαπατητική της πλευρά. Οι περισσότεροι διπλωματούχοι, που εξαπατήθηκαν από την κρατική και πανεπιστημιακή προπαγάνδα, πως τάχα η καθεστωτική,ανώτατη εκπαίδευση αυτής  της μορφής, θα τους λύσει και το επαγγελματικό τους πρόβλημα,αρνούνται να δουλέψουν.΄Οχι γιατί δεν υπάρχουν δουλειές στη χώρα, αλλά αυτές οι δουλειές (αγροτικές και χειρωνακτικές κυρίως) είναι για  Αλβανο-πακιστανούς και δεν τις καταδέχονται οι πτυχιούχοι νέοι Νεο-έλληνες. ΄Ετσι, εγγράφονται στο ά(ν)εργο δυναμικό της χώρας, εισπράττουν, για όσο εισπράττουν, το πενιχρό επίδομα της ανεργίας και ξεκοκαλίζουν σε μόνιμη βάση (τουλάχιστον ως τα 35 τους) την επίσης πενιχρότατη σύνταξη του ΟΓΑ των παππούδων .
΄Υστερα;Μα δεν υπάρχει ύστερα…Απλά,”ο σώζων εαυτόν,σωθήτω”.
  (1.΄Οσοι μη σχετικοί ,περαίνοντες την ανάγνωση, κρατήσουν τις επιφυλάξεις τους για του λόγου το αληθές των όσων ανέγνωσαν,ομνύουμε στη συνείδησή μας πως είμαστε “αυτόπτες και αυτήκοες μάρτυρες ” του εγκλήματος και καθόλου κατά φαντασία,πολλώ μάλλον ψευδο-μάρτυρες.Επί λόγου τιμής!).
 2.Οι όποιες εξαιρέσεις υπάρχουν,είναι για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.Και ο κανόνας είναι αυτός που προ-περιγράψαμε).
 
                                   HOMO-NATURALIS.GR
..ΚΟΜΟΤΗΝΗ,ΙΑΣΜΟ ΚΑΙ Ι ΣΑΠΕΣ
02.02.13
 
  (ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ,2/2/2013)
Εχουν δίκιο τα παιδιά. Πού να πηγαίνουν τώρα τόσα χιλιόμετρα μακριά; Καλά είχαν βολευτεί δίπλα στα σπίτια τους με τις σχολές. Το ορθό είναι να υπάρχει και από ένα τμήμα σε κάθε γειτονιά, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι κανακάρηδες  μακριά από τη φροντίδα της μαμάς.
 
Επίσης, γιατί να πηγαίνουν να παρακολουθούν μαθήματα (που δεν πάνε. Λέμε τώρα) και να δίνουν εξετάσεις ;(΄Ετσι κι αλλιώς, το 90% των φοιτητών, μπορεί και παραπάνω, με αντιγραφές περνάνε τα μαθήματα). Το ακόμα πιο ορθό είναι να τους στέλνουν το πτυχίο στο σπίτι και όχι ακριβώς εκεί, αλλά στην καφετέρια της γειτονιάς τους,  όπου “”ταβλαριάζονται” από τις 2 το μεσημέρι και μετά. (Προσοχή, όχι πιο νωρίς, γιατί οι περισσότεροι είναι ακόμα στο κρεβάτι, σε λήθαργο βαρύ από τις “ουσίες” και τις “μπόμπες-οινοπνέματα” της προηγούμενης νύχτας).
 
Κι ακόμα: Με το που θα παίρνουν τα ταχυδρομημένα πτυχία, να προσλαμβάνονται κοντά στο σπίτι τους σε μια δημόσια υπηρεσία, ΔΕΚΟ, δημαρχεία (σε γραφείο τέλος πάντων), όπου θα πέφτε ο μισθός “βρέξει-χιονίσει”,μια και ελόγου τους (Ελληνόπουλα μοσχοαναθρεμένα και μαμάκηδες), δεν τους ταιριάζει να δουλεύουν μέσα στο αγιάζι και τον καύσωνα. Αυτά είναι  για Πακιστανούς. Στο κάτω-κάτω, γιατί τους κρατάμε εδώ αυτούς και τους ταϊζουμε, αν όχι για να δουλεύουν τις παρακατιανές δουλειές;
 
΄Ολα αυτά που γράψαμε,τα εννοούμε και έτσι είναι η πραγματικότητα. Τέτοια έχουν στο φαντασιακό και επιθυμητικό τους πεδίο οι Νεο-΄Ελληνες (γονείς και τέκνα). Και δεν υπάρχει ίχνος υπερβολής. (Μια άλλη παρενέργεια της πασοκικής λαίλαπας που πέρασε και ισοπέδωσε την ελληνική κοινωνία επί μια εικοσετία, που κυβέρνησαν οι ” σύντροφοι” τη χώρα).
 
Τα ΑΕΙ,ΤΕΙ και τα άλλα …ευαγή ιδρύματα, όχι μόνο είναι, εδώ και πολλά χρόνια, πολλώ μάλλον σήμερα, άχρηστα, αλλά και  στην ήδη γονατισμένη ελληνική οικονομία δίνουν τη “χαριστική βολή”.΄Ενας ολόκληρος κόσμος (χιλιάδες),νέοι, ηλικίας από 18-30 ,στην πιο παραγωγική περίοδο, κάθονται, αράζουν,κοπροσκυλιάζουν στα μπαρ και στα φοιτητοστέκια  σε πόλεις και “χωριά” που τάχα μου σπουδάζουν ,ξεκοκαλίζοντας μισθό- σύνταξη,γονιών και παππούδων, τρώγοντας τα έτοιμα, χωρίς να προσφέρουν απολύτως ΤΙΠΟΤΑ.  Παράλληλα, καλλιεργούνται και αναπτύσσονται μεταξύ τους  νοοτροπίες ,πρότυπα-στερεότυπα εντελώς αφύσκια και αντιπαραγωγικά.
 
Οι Πασόκοι ,βέβαια,παλιότερα και οι κατά τόπους “άρχοντες”  λέγανε (αργότερα συνέχισαν το ίδιο παραμύθι και οι Δεξιοί,όταν παρέλαβαν την  “κουταλα”) πως με το να ιδρύεται και από ένα τμήμα ΤΕΙ σε κάθε ελληνική “Κωλοπετινίτσα”, τονώνεται η τοπική οικονομία. Η τοπική οικονομία να τονωθεί με τα χωράφια  που μένουν ακαλλιέργητα και τα κοπάδια, που τα πουλήσανε οι χωρικοί για “μαχαίρι” εδώ και χρόνια και όχι να περιμένουν από το ευκαιριακό, το αεριτζίδικο χρήμα της Ευρώπης και των δανείων,για να ζήσουν. “Εγκλημα” εθνικό” από τα κόμματα και τούτο. ΄Εκαναν τον κόσμο στις επαρχίες τεμπέλη, μπαγαμπόντη, κουτοπόνηρο, τζαμπατζή. Δείτε την Κομοτηνή, για παράδειγμα,  που μαζέψανε όλες τις σχολές της χώρας εκεί  για να “μπουν καρφί στο μάτι”  των Τούρκων. Οπότε, αφήσανε και οι αγρότες τον “΄Ιασμο Και τις ” Σάπες” ,πήρανε θαλασσοδάνεια και… ανεστενάζει εδώ και δεκαετίες η πόλη από τα παράνομα και μη “κοτέτσια” που έφτιαξαν και τα νοικιάζουν στους φοιτητές “χρυσάφι”.
 
Καθαρές κουβέντες και ξάστερες. ΄Η θα συνδεθούν τα ΑΕΙ-ΤΕΙ με την αγορά,με την παραγωγή, με την οικονομία και τις πραγματικές ανάγκες της χώρας σε επιστημονικό προσωπικό, ή να κλείσουν. Δεν έχουν άλλο λόγο ύπαρξης. ΄Αλλωστε, ό τρόπος που λειτουργούν,το προσωπικό που τα στελεχώνει και η ποιότητα της μάθησης που προσφέρουν, καμιά σχέση δεν έχουν με την επιστήμη και τη γνώση . Ζημιά μεγάλη κάνουν. Οφέλη τεράστια  θα προσκύψουν και για την οικονομία και για τη νοοτροπία του λαού, αν τα κλείσουν ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

___________________________________________________________________ 

2.Το Ποτάμι: Αυτά είναι τα τελευταία ρουσφέτια του Μπαλτά
Το Ποτάμι: Αυτά είναι τα τελευταία ρουσφέτια του Μπαλτά
 

Με ανακοίνωση του το Ποτάμι έκανε λόγο για τα… τελευταία βολέματα του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργού Αριστείδη Μπαλτά.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Τη γνωστή τακτική των κομματικών επιλογών συνεχίζει ο Υπουργός Παιδείας ακόμη και στο παρά πέντε των εκλογών.

Το τελευταίο κρούσμα αφορά τους συντονιστές εκπαίδευσης εξωτερικού. Συγκεκριμένα για την ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό υπάρχουν 11 συντονιστικά γραφεία σε όλον τον κόσμο. Η αξιολόγηση και μοριοδότηση για τις 11 θέσεις συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού έχει γίνει από αρμόδιο Ειδικό Συμβούλιο κι έχει σταλεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων εδώ και περίπου 1 μήνα. Ο Υπουργός ενέκρινε χθες τα αποτελέσματα μόνο για τα 6 από τα 11 συντονιστικά γραφεία, εξαιρώντας τα γραφεία: Λονδίνου, Βρυξελλών, Μπουένος Άιρες, Γιοχάνεσμπουργκ και Νέας Υόρκης.

Η πρωτοφανής παράκαμψη της απόφασης του Συμβουλίου Επιλογής, η καταστρατήγηση της όλης διαδικασίας και κυρίως ο εμπαιγμός των εκπαιδευτικών που μπήκαν στην όλη διαδικασία μας θυμίζει έντονα την επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών, όπου συλλέχθηκαν βιογραφικά για το θεαθήναι και τελικά το Υπουργείο διόρισε εκείνους που ήθελε.

Ελπίζουμε να μην έχουμε μια ακόμα επανάληψη της ίδιας πρακτικής που προκαλεί βάσιμες υποψίες για «βόλεμα» ημετέρων στα εν λόγω 5 συντονιστικά γραφεία εξωτερικού».

Δεν είναι τωρινό το φαινόμενο. Από συστάσεως ελληνικού κράτους, ΟΛΕΣ οι διοικητικές θέσεις είναι καθαρά ρουσφετολογικές . Κομματικές.  Και σε όλες τις υπηρεσίες. 

Στο Υπουργείο Παιδείας γινόταν (και γίνεται) το έλα να δεις. Κομματικές 100% οι    προαγωγές στις θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων, προϊσταμένων Γραφείων , Διευθυντών Δ/νσεων Β/θμιας Εκπαίδευσης και φυσικά Συντονιστών Εξωτερικού. Ειδικά οι τελευταίοι, σφάζονται για τις θέσεις αυτές και  πρέπει να έχεις  “γερό δόντι” να πάρεις μια,  γιατί …”είναι πολλά τα λεφτά ,΄Αρη”.

Και να η διαδικασία επιλογής αυτών των κομματικών λαμόγιων. ΄Ολοι οι υποψήφιοι των παραπάνω θέσεων περνούν από μια τυπική διαδικασία επιλογής. Προσέρχονται  σε “συνέντευξη”, όπως τη λένε και, αν ένας είναι δικός τους και έχει για παράδειγμα μετρήσιμα (πραγματικά προσόντα )  5 μόρια,  με άριστα το 20, του βάζει η μιλημένη επτροπή στη συνέντευξη  20 και έχει σύνολο μορίων 25! Το 20, είναι του…αέρα. ΄Ενας  μη ημέτερος τώρα,αλλά με χαρτιά “βαριά και ασήκωτα”, μετρήσιμα, ουσιαστικά μόρια,ας πούμε 15, πάει στην περίφημη συνέντευξη, του βάζουν οι καρεκλοκένταυροι  5 (!),οπότε με σύνολο 20 μόρια, γίνεται Συντονιστής εξωτερικού ο σκερβελές με τα 25 “κούφια” μόρια και ας είναι  άσχετος και μπουμπούνας. “΄Εχει μπάρμπα στην Κορώνη”,όμως. Από την άλλη,  ο  καλός, ο προσοντούχος πάει για… βρούβες.

΄Ολα έτσι γίνονται στην Ελλάδα .Και όχι μόνο τώρα  επί ΣΥΡΙΖΑ.  Μην είμαστε άδικοι.