1. Με δύο πιστούς βουλευτές έχει απομείνει ο Καμμένος -Γιατί καταγγέλλει «αποστασία»
Παιχνίδι Αντώναρου με δάχτυλο Κώστα Καραμανλή. Θα τον αφήσουν γυμνό και τετραχηλισμένο τον Πάνο και την ίδια στιγμή οι αποστάτες βουλευτές του θα προσχωρήσουν στο νέο κομματικό σχηματισμό Αντώναρου. Και αν συμβεί αυτό 1. Θα έχουν εξασφαλίσει,ως κόμμα …ακροκεντροδεξιάς ,είσοδο στη νέα Βουλή. 2.Θα κληθούν να σχηματίσουν κυβέρνηση με τον ΣΥΡΙΖΑ. 3. Θα την σκαπουλάρει πάλι ο Κώστας Καραμανλής.και η ομερτά θα συνεχιστεί ως φαίνεται εφ΄όρου ζωής.
“Τί έχεις Γιάννη,τί είχα πάντα” στη χώρα της διαπλοκής, της διαφθοράς,της ατιμωρησίας. Μπανανία…κανονική!
2. ΣΤΗ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΗΣ
Εγκλημα στην Κέρκυρα: Στην Αλβανία η σορός της 29χρονης που δολοφονήθηκε από τον πατέρα της
Στην Αλβανία μεταφέρθηκε σήμερα το πρωί, η σορός της 29χρονης που δολοφονήθηκε από τον ίδιο τον πατέρα της, ανήμερα της Πρωτοχρονιάς.
Μόλις έγινε το φοβερό έγκλημα στη Ρόδο που τα μαστουρωμένα,εκτός των άλλων, τέρατα σκότωσαν την τραγική Ελένη, αφού τη βίασαν, η άγρια αυτή δολοφονία έγινε πρώτη είδηση για πολλές ημέρες. Ακόμα και σήμερα εβδομάδες μετά.
Μάλιστα, αρχικά, ως δολοφόνος φερόταν αποκλειστικά ο 19χρονος Αλβανός (και ως …Αλβανός του πήγαινε γάντι η κατηγορία!), ενώ ο διεστραμμένος 22χρονος Ροδίτης, ως …΄Ελληνας αυτός και παιδί καλής οικογένειας, παρουσιάστηκε από την εμπορική δημοσιογραφία ως αμέτοχος στο σκληρό έγκλημα.
Ακόμα και σήμερα , συνεχίζουν φυλλάδες να δημοσιεύουν λεπτομέρειες εκείνου του εγκλήματος,που είχε καθαρά σεξουαλικά κίνητρα συνοδευόμενες πάντα με τη φωτογραφία του νεκρού κοριτσιού φορώντας…αποκαλυπτικό σορτσάκι! Λες και δεν είχαν άλλες κανονικές φωογραφίες να βάλουν οι ανήθικοι “κοντυλοφόροι” στις βρώμικες σελίδες της.
Στις 2/6/2016 λέγαμε σε κείμενό μας για το συγκεκριμένο θέμα με τίτλο
ΤΑΜΠΛΟΪΝΤ. ΡΕΣΙΤΑΛ ΤΡΟΜΟΛΑΓΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ .
” Παλιά, είχαμε μια εφημερίδα πορνοφυλλάδα, βαμμένο ακρο-δεξιό έντυπο, που τη λέγανε ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ. Την αγοράζανε συνήθως κάτι χουντικοί, σεξομανείς και έφηβοι, επειδή καθημερινά είχε τεράστια , προκλητικά γυμνά.
Αλλά, η πολιτική… πολιτική, φυσικά. Και να, κράξιμο στην Αριστερά και στους….κομμουνιστάς και να, ύμνοι στον Κωνσταντίνο Καραμναλή, αλλά και σε Χουντο-ανθρώπους. Και όλα αυτά, δίπλα στις φωτογραφίες-σαλόνι με τις ξεβράκωτες.
Μια φορά θυμάμαι, δημοσίευσε κάτι φωτογραφίες από ένα δυστύχημα με μηχανή. Είχε σκοτωθεί ένα νεαρό ζευγάρι. Και τί φωτογραφίες λέτε πως έδειχνε η βρωμοφυλλάδα; Τη μηχανή κομμάτια και την κοπέλα μέσα στα αίματα, αλλά με τα ματωμένα φουστάνια της νεκρής τραβηγμένα ως επάνω, να φαίνονται τα πόδια και το εσώρουχό της! Τα είχαν πάρει τότε κρανίο κάτι Εξαρχειώτες, λέγανε , και είχαν πάει στη Φειδίου 12 που είχε ο «οχετός» αυτός της ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ τα γραφεία της και τους πετάξανε γιαούρτια μέσα στα γραφεία.
Σήμερα, η νέα ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ είναι η
πορνοφυλλάδα, μεν αλλά και…πολιτικοποιημένη (τρομάρα της). Καρα-Δεξιά, σκανδαλοθηρική, τρομολαγνική, ορίτζιναλ προϊόν της βιομηχανίας παραπληροφόρησης.
Αυτές της ημέρες για παράδειγμα, έπαιξε ασύστολα και εκνευριστικά την «κασέτα» με το…Δράκο στο Μαρούσι, τη γυναίκα που βρέθηκε δολοφονημένη στο γκαράζ του σούπερ μάρκετ (κι αυτό στο Μαρούσι) και μια έφηβη που…εξαφανίστηκε (και τούτη από το Μαρούσι), υπονοώντας η σκατοφυλλάδα πως ένα νέος… δράκος τώρα , αιχμαλωτίζει στο πανέμορφο, παλιά, χωριό του Σπύρου Λούη και του Γιώργου Κατσίμπαλη , κοπέλες, αλα ψυχάκιας στη «σιωπή των αμνών».
Σήμερα, βρέθηκε η κοπελίτσα, που προφανώς «ξεχάστηκε» κάπου και έχασε το δρόμο για το σπίτι της. Τέτοια περιστατικά είναι καθημερινά σε όλη τη χώρα.΄Ομως, μια και συνέβη αυτές τις ημέρες στο Μαρούσι, ήταν μοναδική ευκαιρία να γίνει πρωτοσέλιδη είδηση από την εμπορική δημοσιογραφία με συνειρμούς πως όλα τα… φοβερά, σεξουαλικά εγκλήματα γίνονται αυτό τον καιρό στο προάστιο, που μαζί με την Πεύκη, ήταν πάντα ήσυχα και γραφικά μέρη , τουλάχιστον όσο τα ξέραμε παλιότερα και για πολλά χρόνια.
Το επίσης «χοντρό» και ανήθικο είναι πως μόλις γύρισε στην οικογενειακή φωλιά η άτακτη μικρούλα, iefimerida. gr της ξεδιαντροπιάς και της απάτης, δεν έκανε τον κόπο να αποφορτίσει την ατμόσφαιρα από το φόβο γυναικών και γονιών, που αυτού του είδους τα ταμπλόιντ είχαν καλλιεργήσει. Χέστηκαν! Απλά, το αναφέρει …αναγκαστικά, ξερά και δείχνει μάλιστα σα να πικράθηκε το βάρβαροι επιτελείο της, που δε βρέθηκε το κορίτσι σε κανένα ρέμα πεταμένο, θύμα κανενός ανώμαλου, παρανοϊκού.
Είπαμε, θεσμοί δεν υπάρχουν στην Ελλάδα. Ο Τύπος των «Βαρόνων» , παλιά και σήμερα, επένδυε για τρελά κέρδη, καλλιεργώντας το μικροκομματισμό-μαυρογυαλουρισμό, τη σκανδαλολογία, τη τρομολαγνεία, τη πορνογαρφία, σε όλη δηλαδή την εμετική συνταγή ΑΙΜΑ, ΣΠΕΡΜΑ, ΘΕ(Α)ΜΑ. Τέτοιοι ήταν τα αφεντικά που διαφέντεψαν τον ελληνικό «Τύπο» και ασέλγησαν πάνω του δεκαετίες ολόκληρες, όπως για παράδειγμα ο Χ. Λαμπράκης και ο Ν. Μπότσης ,ιδρυτής της εν λόγω ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ (ένας από τους πλούσιους και με εξουσία εραστής της …γατούλας Αλίκης Βουγιουκλάκη).
Την ίδια συνταγή ακολουθούν και τα σημερινά αφεντικά, που πλέον, μέσω του διαδικτύου, έχουν ευρύ πεδίο δράσης και εκμετάλλευσης. Αλώσανε από άκρου σε άκρο την ενημέρωση-πληροφόρηση και την πουλάνε ως παραπληροφόρηση-διαστρέβλωση με τεράστια κέρδη. Θησαυρίζουν στην κυριολεξία οι παλιάνθρωποι.
«΄Αξιος ο μισθός» σας σκουπιδοφάγοι μου!Συνεχίστε να τους δίνετε δύναμη και εξουσία. Να σας αναγνωρίζουν, ως… «κότες με τα χρυσά αυγά». Αφήστε τους να σας δουλεύουν πατόκορφα”.
Στο έγκλημα της Κέρκυρας, όπου ο ίδιος ο ρατσιστής πατέρας και με άγριο τρόπο σκότωσε και έθαψε στην αυλή το ίδιο το παιδί του, 29 χρόνων κοπέλα, επειδή τα είχε φτιάξει με Αφγανό, τα δημοισογραφικά κοράκια είπαν την είδηση, δημοσίευσαν 1-2 “σεμνές” όπως η παραπάνω φωτογραφίες και τις επόμενες ημέρες η δολοφονία ξεχάστηκε.
Και το χειρότερο, δεν υπήρξαν παρά ελάχιστες απ΄όσες τουλάχιστον εμείς συνατήσαμε, αναλύσεις για την αποκρουστική, την εγκληματική ρατσιτική συμπεριφορά ενός Αλβανού μετανάστη,που δεν ήθελε να δει στα μάτια του,πολλώ μάλλον να συγγενέψει με …παρακατιανές φυλές,όπως αυτή των ΑφγανοΠακιστανών. Παράλληλα το ίδιο έγκλημα αφού δεν είχε σεξουαλικό κίνητρο είχε υποβαθμισμένη σημασία για τα απαίσα αρπακτικά του “Τύπου”.
Σεξισμός ,ρατσισμός,δύο κορφαία προβλήματα της εποχής μας. Βιομηχανία θεάματος, ροζ λογοτεχνία, μέσα παραπληροφόρησης, εθνικιστική, φυλετική προπαγάνδα για ανωτερότητα εθνών και φυλών , οι κατ εξοχήν υπεύθυνοι όλων αυτών των αποτρόπαιων εγκλημάτων. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Ο φανατισμός, ο απότοκος του εθνικισμού και του ρατσισμού έχει και άλλες σκληρότερες και ανηθικότερες παρενέργειες σαν αυτές που περιγράφουμε στη συνέχεια σε παλιότερο κείμενό μας δημοσιευμένο εδώ στις 15/6/2015 με τίτλο
“Ελληνικό έγκλημα, κανονικό…έγκλημα. Πακιστανικό όμως;”
«ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΛΑ ΝΕΑ!!! Επανέρχονται στη ζωή Μυρτώ και Ασπασία!
Την Ασπασία ομολογώ δεν την ήξερα. ΄Η, κι αν είχα ακούσει κάτι, όταν συνέβη η τραγωδία, το ξέχασα. Κι αυτό σίγουρα λόγω έλλειψης επανάληψης του δράματος από τη βιομηχανία παραπληροφόρησης. Αντίθετα, την άλλη, την επίσης τραγική περίπτωση της Μυρτώς, την ήξερα «απ΄έξω κι ανακατωτά» μέχρι τις πιο ασήμαντες λεπτομέρειες. Από την ώρα που την άφησε «φυτό» το τέρας (και δεν τη βίασε, όπως λέει το πάντα έγκυρο…”τρομακτικό») μέχρι και σήμερα, που μαθαίνω για την καλή πορεία της υγείας της.
Και για να το πω στην… καθηγητική μας γλώσσα, αν ήταν να με εξέταζαν για τις γνώσεις μου στην περίπτωση της Μυρτώς, θα έπαιρνα «δέκα με τόνο» και στην άλλη, της όμοιας και χειρότερης Ασπασίας, φοβάμαι πως ο εξεταστής θα με έφερνε πάλι…Σεπτέμβρη για να είμαι πιο καλά μελετημένος.
Κι όμως.Την Ασπασούλα την άφησε «φυτό» ο ίδιος ο πατέρας της. Το σπλάχνο του, τη ζωή του. Δυο φορές πιο ένοχος από το βασανιστή της Μυρτώς. Αλλά, η Ελλάδα το πέρασε «ντούκου» το περιστατικό της Ασπασίας. Βλέπετε η Μυρτώ είχε την… τύχη να την αφήσει με βαριές αναπηρίες ένας…Πακιστανός ,ενώ την Ασπασία κόντεψε να την εκτελέσει ο…΄Ελληνας πατέρας της. Τεράστια διαφορά στην …ποιότητα της κακοποίησης. Εκείνο που μέτρησε τελικά στην έκταση της δημοσιότητας που έδωσε η εμπορική δημοσιογραφία στα δύο αυτά δράματα δεν ήταν το μέγεθος του κακού που προξένησαν οι δράστες στα θύματα,αλλά η εθνικότητά των τεράτων.
Μη λέμε πολλά, γιατί τα έχουμε πει χίλιες φορές. Κάντε συνειρμούς, παραλληλισμούς, συγκρίσεις και βγάλτε τα συμπεράσματά σας οι νοήμονες. Για τους πανάθλιους ρατσιστές, τους ανεγκέφαλους πατριωταράδες ούτε πρόκειται να τους αλλάξουμε, όσο «μελάνι» κι αν χυθεί εδώ, ούτε έχουν έλεος, όπως, ακριβώς, τα άγρια ζώα.
Το ευχάριστο είναι πως και οι δυο ψυχούλες συνέρχονται, επιστρέφουν στη ζωή. Ας δούμε μόνο αυτή την ευχάριστη πλευρά της σκληρότητας και ας ευχηθούμε να είναι γίνουν εντελώς καλά τα δύο παιδιά.
3. Θύμιος Νικολαΐδης: Στην Ελλάδα είναι κοινός τόπος ότι οι επιστήμονες είναι άθεοι
Οι στατιστικές δείχνουν τους Έλληνες ως έναν εκ των πλέον θρησκευόμενων λαών της Ευρώπης
Σωτήρης Βαλάρης
Πιστεύουν στον Θεό οι Έλληνες; Υπάρχει εξήγηση για τα θαύματα; Είναι όλοι οι επιστήμονες άθεοι; Ο Θύμιος Νικολαΐδης, διευθυντής ερευνών στο Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών και στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, καθώς κι Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος SOW –ScienceandOrthodoxyaroundtheWorld, απαντά σε διαχρονικά ερωτήματα που αφορούν τη σχέση Επιστήμης-Εκκλησίας, καταρρίπτοντας στερεότυπα προς όλες τις κατευθύνσεις.
– Ποια είναι η πραγματική σχέση της Επιστήμης με την Εκκλησία σήμερα;
Οι ιστορικοί των επιστημών οι οποίοι τις τελευταίες δεκαετίες έχουν ερευνήσει τις σχέσεις εκκλησίας και επιστήμης; υποστηρίζουν τη θέση της πολυπλοκότητας. Για να μιλήσουμε για τους πιο σημαντικούς: OJohnH. Brooke, (Επιστήμη και θρησκεία: Μια ιστορική προσέγγιση. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2009), ο RonaldNumbers (Ο Γαλιλαίος στη φυλακή, Αθήνα: Ιανός, 2011) και ο PeterHarrison (TheTerritoriesofScienceandReligion, Chicago: UniversityofChicagoPress, 2015, μεταφράζεται στα ελληνικά) υποστηρίζουν ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για μια ενιαία σχέση εκκλησίας-επιστημών. Η σχέση αυτή εξαρτάται από τις περιόδους και τους εκάστοτε εμπλεκομένους. Ως τον 19ο αιώνα, η θρησκεία ταυτιζόταν με τις επιστήμες αλλά και η εκκλησία ως θεσμός ήταν στενά συνυφασμένη με τη διδασκαλία των επιστημών. Ο διαχωρισμός επιστημών – θρησκείας, ο οποίος συντελέστηκε τον 19ο αιώνα, σηματοδότησε μια νέα εποχή σε αυτές τις σχέσεις, και ορισμένες φορές οδήγησε σε συγκρούσεις.
Σήμερα, οι δυο πλευρές επαναπροσδιορίζουν τις δικαιοδοσίες τους και τα όρια μεταξύ τους. Θα πρέπει όμως να ξεκαθαρίσουμε για ποιο ζήτημα μιλάμε. Αν μιλάμε για τη σχέση των επιστημών με τη θρησκεία, ή για τη σχέση τους με την Εκκλησία. Στην πρώτη περίπτωση, πρόκειται για ένα φιλοσοφικό και γνωσιολογικό θέμα και ο διαμεσολαβητής στον διάλογο είναι η φιλοσοφία, ως κοινή γλώσσα επιστημολογίας και θεολογίας. Στη δεύτερη περίπτωση, μιλάμε για έναν διάλογο των επιστημόνων με έναν θεσμό για θέματα που άπτονται κυρίως της ηθικής στην επιστημονική πρακτική: βιοτεχνολογία, ιατρική, τεχνητή νοημοσύνη, περιβάλλον. Και στις δύο περιπτώσεις τα θέματα προς συζήτηση είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και αφορούν καίρια ζητήματα της ανθρώπινης διανόησης και πρακτικής. Μέχρι ποιο σημείο η επιστήμη μπορεί να εξηγήσει τον φυσικό κόσμο και το φαινόμενο της ζωής; Ποια είναι τα όρια μεταξύ φυσικού και υπερβατικού; Που και πως εμπλέκεται η θεολογική σκέψη με τη φιλοσοφική σε ό,τι αφορά την κατανόησή μας για τον κόσμο; Υπάρχει τελεολογία στο σύμπαν; Αυτά και άλλα παρόμοια καίρια ερωτήματα αφορούν στον διάλογο επιστήμης και θρησκείας. Όσο για τον διάλογο μεταξύ επιστήμης και Εκκλησίας, αυτός αφορά όπως είπαμε κυρίως ηθικά θέματα. Πότε ξεκινά η νοήμων ζωή; Πόσο μπορούμε να επέμβουμε στη φυσική διαδικασία της αναπαραγωγής και εξέλιξης; Ποια είναι τα διακαιώματα και οι δικαιοδοσίες ενός τεχνητού εγκεφάλου; Κάποια από τα θέματα του διαλόγου επιστημών και Εκκλησίας αφορούν και στην οικονομία, όπως το σημερινό οικολογικό πρόβλημα το οποίο σχετίζεται με τον τρόπο ζωής του παγκοσμιοποιημένου δυτικού κόσμου.
– Είναι η σχέση των Ελλήνων με την εκκλησία ζωντανή ή κληρονομική;
Για να σας απαντήσω σε αυτό, καθώς δεν είμαι ειδικός, θα βασιστώ στις στατιστικές, κυρίως αυτές του Eurobarometer και του Pew Research Center. Καταρχάς υπάρχουν μεγάλες αποκλείσεις στα εκάστοτε αποτελέσματα των σφυγμομετρήσεων που αφορούν τη σχέση των Ελλήνων με την εκκλησία και την πίστη. Παρόλα αυτά, όλες οι στατιστικές δείχνουν τους Έλληνες ως έναν εκ των πλέον θρησκευόμενων λαών της Ευρώπης, Η τελευταία σφυγμομέτρηση για θέματα θρησκείας έγινε από το PewReasearchCenter το 2018. Η σφυγμομέτρηση αυτή κατατάσσει τους Έλληνες τέταρτους μεταξύ 34 ευρωπαϊκών λαών ως προς το θρησκευτικό συναίσθημα, με πρώτους τους Ρουμάνους και τελευταίους τους Εσθονούς: 55% των Ελλήνων απαντούν ότι η θρησκεία είναι πολύ σημαντική στη ζωή τους, 38% ότι πηγαίνουν στη λειτουργία τουλάχιστο μια φορά την εβδομάδα, 29% ότι προσεύχονται καθημερινά και 59% ότι πιστεύουν με απόλυτη βεβαιότητα στον Θεό. Οι Γάλλοι, οι οποίοι κατατάσσονται εικοστοί έκτοι, έχουν αντίστοιχα ποσοστά 11%, 22%, 11% και 11%, ενώ οι γείτονές μας Βούλγαροι έρχονται δέκατοι όγδοοι με 19%, 19%, 15% και 30% (http://www.pewresearch.org/fact-tank/2018/12/05/how-do-european-countries-differ-in-religious-commitment/).
– Χρειάζεται ένας επιστήμονας της εμβέλειας του Στήβεν Χόκινγκ για να τολμήσει να πει δημόσια ότι δεν υπάρχει Θεός;
Δεν νομίζω. Aπό τον Laplace και μετά η δήλωση αυτή έχει γίνει κοινός τόπος. Εξαρτάται από τις χώρες. Στη Γαλλία για παράδειγμα, ένας επιστήμονας χρειάζεται αρκετό κουράγιο να δηλώσει δημόσια ότι πιστεύει στον Θεό. Στην Ελλάδα, παρά τη θρησκευτικότητα των Ελλήνων, είναι (λανθασμένος) κοινός τόπος ότι οι όλοι οι επιστήμονες είναι άθεοι.
– Ποια είναι τα αντεπιχειρήματα που παραθέτει η Εκκλησία στην Δαρβινική θεωρία;
Καταρχάς δεν υπάρχει κάποια κοινή άποψη της Εκκλησίας για την θεωρία της εξέλιξης (πιο σωστός όρος, διότι η δαρβινική θεωρία έχει πολύ προχωρήσει από την εποχή του Δαρβίνου). Κάποιο θεολόγοι συμφωνούν με τη θεωρία αυτή, ακολουθώντας τα λόγια του μεγάλου εξελικτιστή και συνάμα ορθόδοξου Θεοδόσιου Ντομπζάνσκυ ότι «τίποτα στη βιολογία δεν έχει νόημα, αν δεν ιδωθεί στο φως της εξέλιξης»(βλ, Κ. Κριμπάς, Ο δαρβινισμός στη Ελλάδα, Αθήνα: Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 2017). Στην ανοιχτή βάση δεδομένων του προγράμματος SOW – ScienceandOrthodoxyaroundtheWorld (http://project–sow.org/)μπορεί κανείς να διαπιστώσει την πολυπλοκότητα της αντιμετώπισης της θεωρίας της εξέλιξης από τους ορθόδοξους θεολόγους και διανοητές. Όπως πάντα βέβαια, υπάρχουν οι κοινοί τόποι και οι προκαταλήψεις των πολλών, είτε αυτοί είναι πιστοί είτε όχι, οι οποίοι βασίζονται στη μερική μόνο κατανόηση ενός θέματος. Η αρχική αντίδραση της Εκκλησίας αλλά και της πλειοψηφίας των Ελλήνων ορθοδόξων ήταν ότι δεν μπορεί ο Θεός να έφτιαξε τον άνθρωπo από ένα κτήνος, πόσο μάλλον τους Έλληνες! (βλ. Κριμπάς, σελ. 16). Βέβαια η εξελικτική θεωρία δεν μιλάει για καταγωγή του ανθρώπου από τον πίθηκο, αλλά για έναν κοινό πρόγονο. Δεν μιλάει επίσης για εξέλιξη με την έννοια της βελτίωσης αλλά της προσαρμογής σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον. Σήμερα ο διάλογος είναι πιο σοβαρός, με γνωστούς εξελικτικούς γενετιστές να δηλώνουν χριστιανοί ορθόδοξοι, όπως η GayleWoloschak ή ο Στυλιανός Αντωναράκης.
-Υπάρχει κάποια επιστημονική εξήγηση για τα θαύματα;
Δεν νομίζω κάποιος επιστήμονας να σας απαντούσε καταφατικά. Ούτε όμως η πλειοψηφία των θεολόγων. Υπάρχουν πολλές απόψεις των σημερινών θεολόγων για τα θαύματα. Κάποιοι δυτικοί θεολόγοι αρνούνται πλήρως την πραγματικότητα του θαύματος και μιλούν για αλληγορίες και συμβολισμούς. Κάποιο άλλοι μιλούν για δυο κόσμους, τη δημιουργία και τον κόσμο του Θεού. Είναι γεγονός ότι στην ορθόδοξη παράδοση το θαύμα έχει μεγάλη σημασία. Είναι ένα θέμα εξαιρετικά ενδιαφέρον και θα αφιερώσουμε μια ημερίδα στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019 για την ιστορία του θαύματος στον Ορθόδοξο κόσμο από το Βυζάντιο έως σήμερα, αλλά και για τη σημερινή αντιμετώπιση του θαύματος από θεολόγους και επιστήμονες.
– Ποια είναι η δική σας σκέψη για τον συγκερασμό της τριπλέτας Επιστήμη-Σχολείο-Εκκλησία;
Πιστεύω ότι ύστερα από κορώνες ένθεν κι ένθεν και επαναλήψεων κοινών τόπων βασισμένων στην άγνοια της ιστορίας αλλά και της επιστήμης, βλέπουμε να οργανώνεται σιγά σιγά ένας σοβαρός διάλογος, παρόμοιος με αυτόν που έχει οργανωθεί εδώ και αρκετά χρόνια στον δυτικό χριστιανισμό. Ο διάλογος αυτός γίνεται σε δυο επίπεδα. Στο ακαδημαϊκό, μεταξύ θεολόγων, θετικών επιστημόνων, φιλοσόφων, ιστορικών, παιδαγωγών κλπ και στο θεσμικό, μεταξύ Εκκλησίας και κρατικών φορέων. Εμάς μας αφορά μόνο το ακαδημαϊκό κομμάτι του διαλόγου. Η επιστήμη, συνυφασμένη με την ανάπτυξη της τεχνολογίας, είναι το βασικό συστατικό του σημερινού παγκόσμιου πολιτισμού. Όμως άλλο επιστήμη, άλλο επιστημονισμός. Δεν μπορεί η κοινωνία, χωρίς τον κίνδυνο να απανθρωπιστεί, να αγνοήσει τη φιλοσοφική και τη θεολογική σκέψη. Πιστεύω επίσης ότι καθώς ένα από τα βασικά συστατικά του ευρωπαϊκού πολιτισμού είναι ο χριστιανισμός, κάποιες σχετικές γνώσεις είναι απαραίτητες στη βασική εκπαίδευση. Το απλούστερο παράδειγμα είναι η ευρωπαϊκή τέχνη. Χωρίς γνώσεις της ελληνικής μυθολογίας και της παλαιάς και καινής διαθήκης, πόσα μπορεί να καταλάβει κανείς σε μια επίσκεψή του στα σπουδαιότερα μουσεία της Ευρώπης;
* Ο Θύμιος Νικολαΐδης είναι Διευθυντής ερευνών στο Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών και στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, καθώς κι Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος SOW –ScienceandOrthodoxyaroundtheWorld, http://project–sow.org/
-
Κατ΄ αρχήν να διευκρινίσουμε το βασικό,που δεν έκανε ο Ιστορικός ερευνητής , πως,δηλαή, άλλο Θεός και άλλο θρησκεία.Η θρησκεία δέχεται έναν ανθρωπόμορφο θεό, που αν ταίριαζε κάπου με εκείνο το Ον που έχει ασύλληπτα χαρακτηριστικά από την ανθρώπινη διάνοια, θα ήταν μόνο στη λέξη.
2.Τί τσαμπουνάει εδώ ο άνθρωπος; Στρατευμένος και συστημικός 100% (θα ήταν αλλιώς Δ/ντης του με βαρύγδοπο τίτλο Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών και στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών;
Τί είπε;
“Δεν μπορεί η κοινωνία, χωρίς τον κίνδυνο να απανθρωπιστεί, να αγνοήσει τη φιλοσοφική και τη θεολογική σκέψη. Πιστεύω επίσης ότι καθώς ένα από τα βασικά συστατικά του ευρωπαϊκού πολιτισμού είναι ο χριστιανισμός, κάποιες σχετικές γνώσεις είναι απαραίτητες στη βασική εκπαίδευση”