ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

1. ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. “ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ”
2.ΜΕΤΑ ΤΟΝ…ΤΙΜΙΟ ΣΤΑΥΡΟ, ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΤΑΦΟ, ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΥΝΔΟΝΗ  ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΟΨΙΟ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ, ΒΡΕΘΗΚΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ  ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ  ΤΟ… ΠΑΛΑΤΙ ΠΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΚΕ Ο  ΧΡΙΣΤΟΣ!
3. ΤΣΙΠΡΑΣ. ΚΑΙ ΔΗΜΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΜΠΑΙΧΤΗΣ!

__________________________________________________________________________

Σουλτς: «΄Ολοι κάνουν σαν να έχει ήδη κερδίσει τις εκλογές ο Τσίπρας».

Σουλτς: «Ολοι κάνουν σαν να έχει ήδη κερδίσει τις εκλογές ο Τσίπρας»
Την πεποίθηση ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στην ευρωζώνη εξέφρασε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς και χαρακτήρισε εικασίες την συζήτηση γύρω από ένα πιθανό Grexit, ζητώντας από όλους να περιμένουν το αποτέλεσμα των εκλογών.Όπως ανέφερε, έχει ήδη πει στον Αλέξη Τσίπρα ότι μια μονομερής στάση πληρωμών θα συνεπαγόταν και στάση πληρωμών από την ΕΕ.«Συμβουλεύω να περιμένουμε πρώτα τις εκλογές στις 25 Ιανουαρίου. Όλοι κάνουν σαν να έχει ήδη κερδίσει τις εκλογές ο Αλέξης Τσίπρας. Ακόμη και αν είναι το πρώτο κόμμα, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να σχηματίσει έναν συνασπισμό. Δεν βλέπω κανέναν εταίρο συνασπισμού, ο οποίος θα στήριζε τις ριζοσπαστικές του θέσεις», τόνισε και είπε ότι ο ίδιος έχει μιλήσει με τον κ. Τσίπρα αρκετές φορές τις τελευταίες εβδομάδες.Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει ότι μεταξύ της προεκλογικής ρητορικής και ενός κυβερνητικού προγράμματος συχνά υπάρχει διαφορά.”

Ποιο είναι τελικά το ελληνικό πρόβλημα; Γιατί σχεδόν  όλοι επιμένουν να  “βλέπουν το δέντρο και να χάνουν το δάσος”; Και σε τί πραγματικό μετασχηματίζονται και αποκωδικοποιούνται οι παροιμιακές αυτές, μεταφορικές έννοιες;

 Το “δέντρο” είναι οι ελληνικές εκλογές. Το “δάσος” το δυσβάστακτο χρέος της χώρας σε συνδυσμό με την παθογενή  νοοτροπία ενός λαού που δε λέει να την  αντιληφθεί και  να αλλάξει.

 Οι  εκλογές, όπως γράψαμε τόσες φορές, έστω κι αν τις κερδίσει ο Τίπρας, δεν θα είναι “το τέλος του κόσμου” για τη χώρα, αφού, όπως και ό Σουλτς παραπάνω επισημαίνει, ο νεοδημαγωγός αρχηγός του κομματικού  μορφώματος δεν έχει δυνατότητα να κάνει κυβέρνηση. Με ποιους θα τη συγκροτήσει; Τα ποσοστά των ακροδεξιών με τους οποίους ευχαρίστως θα συνεργαζόταν, δε φτάνουν, για να συγκυβερνήσει. Με τη ΔΗΜΑΡ; … “Αστο καλύτερα”.

Ο Σαμαράς ,λοιπόν,   την επομένη των εκλογών θα στήσει το “μαγαζί” με πασοκικούς συνεταίρους, πάσης συνιστώσας και κατεύθυνσης, και φυσικά με το “ΠΟΤΑΜΙ”, αν χρειαστεί. Να υπολογίζει κανείς χοντρικά πως  απο τις ψήφους που θα μετρηθούν στις κάλπες των προσεχών εκλογών οι ευρωπαϊστές  θα αποσπάσουν   ένα 45 -50%, ο δε ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 25- 29%.  Τεράστια η διαφορά.

Επομένως,  αλλού είναι το πρόλημα και όχι στη κυβέρνηση, αν, δηλαδή, την επομένη της 25ης Ιανουαρίου θα είναι μνημονιακή ή “αντί”. Ο Σαμαράς θα συνεχίσει να είναι πρωθυπουργός της χώρας και αυτή τη φορά θα “βγάλει”  πολύ πιθανόν και την 4ετία.

Το “δέντρο”, λοπόν,  οι εκλογές δεν είναι το πρόβλημα, αλλά το “δάσος”. Και το “δάσος” εκτείνεται σε δύο “πλαγιές”.

1.   Το…ανοικονόμητο χρέος ,που έχει φτάσει στο 175% του ΑΕΠ. Αυτό σημαίνει ασφαλώς πως  δεν είναι (εδώ και πολλά χρόνια) βιώσιμο και δεν μπορεί να εξοφληθεί ούτε σύντομα ούτε και σε “εύλογο” χρόνο υπό τις παρούσες συνθήκες και τον τρόπο  (μοντέλο) που αναπττύσσεται η χώρα.

Αλλά, δεν είναι μόνο το δυσθεόρατο χρέος. Κι άλλες τελικά χώρες έχουν τέτοιο “βουνό” και μερικές πιο ψηλό  στην πλάτη τους.΄Ομως ,σ΄αυτές το χρέος είναι βιώσιμο, όχι επειδή έχουν καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης ,αλλά για έναν και μοναδικό λόγο. Είναι η δεύτερη “πλαγιά” που λέγαμε.

2. Σ΄αυτές τις χώρες η νοοτροπία του λαού είναι εντελώς διαφορετική από την ελληνική. Η  δική μας νοοτροπία δομείται  από τα ακόλουθα επισφαλή υλικά  που καθιστούν το εποικοδόμημα της χώρας ανά πάσα στιγμή ετοιμόρροπο και κατεδαφιστέο. Πελατειακές σχέσεις, πατερναλιστική αντίληψη κράτους  (“πατερούλης”), λαός  που λειτουργεί  ως “οπαδός” και όχι ως πολίτης, εθνικιστικές αγκυλώσεις, αλλαζονικά σύνδρομα καταγωγής, διαπλοκή, διαφθορά,  τριτοκοσμικές συμπεριφορές στο δημόσιο και ιδιωτικό βίο, είναι μερικά από τα ευπαθή  (διαβρωμένα) αυτά υλικά, τα οποία  μάλιστα τα συναντάμε και στη βάση, στα θεμέλια, του (και γι αυτό)  υπό κατεδάφιση διατελούντος πλέον  ελληνικού “χαλάσματος”.

“Περίπου 40 δισεκατομμύρια ευρώ θα κόστιζε στην Γερμανία ένα «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, ποσό μικρότερο από όσο θα κόστιζε μια ελληνική στάση πληρωμών ή ένα «Grexit», σύμφωνα με  την εκτίμηση του οικονομολόγου του Ινστιτούτου για την Παγκόσμια Οικονομία (IfW) Γιενς Μπόιζεν-Χογκρέφε.  «Εάν η Ελλάδα καταστεί αφερέγγυα και φύγει από το ευρώ, θα πρέπει η γερμανική κυβέρνηση να αναμένει μια απώλεια ύψους έως και 76 δισεκατομμυρίων ευρώ», σημειώνει ο καθηγητής Οικονομίας του Ifo Τίλο Βολμερσχόιζερ.

Αυτό από μόνο του δείχνει πως, όσο και να “τα έχει πάρει κρανίο”  η Μέρκελ με την …πάρτη μας, δε θα τολμήσει μάλλον  να μας δώσει κλωτσιά , ώστε να μας στείλει …αδιάβαστους σε μια  άτακτη χρεοκοπία. Πώς θα απολογηθεί στους Γερμανούς για τα 30 δισ διαφορά που θα χάσουν με ένα τόσο επώδυνο και γι΄αυτούς Grexit;  Οπότε, η επιλογή  -συνταγή Μέρκελ μάλλον θα πρέπει να είναι διαφορετική. Και κατά την άποψή μας, θα είναι της μορφής  “ας ροφάμε  το αίμα των Ρωμιών με το… καλαμάκι , σιγά,αλλά σταθερά”.

Η λιτότητα, τα μέτρα, η φτώχεια θα είναι τα μελλοντικά υπέρβαρα προβλήματα της χώρας, ακόμα βαρύτερα από τα σημερινά. Την ίδια στιγμή ένα πανάθλιο κομμάτι του ελληνικού λαού, που κουβαλάει  την παραπάνω παθογενή νοοτροπία που περιγράψαμε (κυρίως στους χώρους του ΣΥΡΙΖΑ και της ακροδεξιάς), θα μας ταλαιπωρεί και θα ακυρώνει κάθε προσπάθεια αλλαγής και προσανατολισμού της χώρας σε  πρότυπα χωρών με πολιτικό-κομματικό, δκαιικό, αλλά και κοινωνικό πολιτισμό.

Σ΄αυτά τα δύο οφείλουμε να εστιάσουμε την προσοσχή  μας πια και όχι στο αν κερδίσει ο Τσίπρας τις εκλογές. Δύο και μοναδικά είναι τα ερωτήματα: Πώς μπορούμε να πετάξουμε από πάνω μας αυτό το μέγα βάρος του ανοικονόμητου χρέους, που μας συνθλίβει, αλλά και έχει πλέον καταντήσει “σισύφειο μαρτύριο”; ‘Ενα αυτό. Το άλλο. Πώς θα κάνουμε τον ΄Ελληνα, ΠΟΛΙΤΗ και όχι οπαδό-πελάτη;

΄Εχουμε τρόπο, προτάσεις, εργαλεία; Πάνω σ΄αυτά θα κριθούν σε λίγο καιρό τα νέα κόμματα, τα ακτιβιστικά κινήματα, οι πολιτικοί συνασπισμοί, που θα προκύψουν πέραν πάσης αμφιβολίας στο πολιτικό στίβο  της  χώρας.

Στις 26 Ιανουρίου θα ξημερώσει μια νέα ημέρα για το ημερολόγιο, αλλά όχι για την Ελλάδα. Ο Σαμαράς, ως πρωθυπουργός, δεν έχει φρέσκιες προτάσεις να ακουμπήσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές, ούτε,  κι αν ήθελε, μπορεί να βγάλει τη χώρα από το αδιέξοδο αυτό αλισβερίσι με την τρόικα. Να “παίρνεις με το ένα χέρι” και να τα “δίνεις με το άλλο”, είναι μια σχέτη κοροϊδια και δε χρειάζονται εξειδικευμένα οικονομικά μυαλά, για να το συλλάβουν.

Το άθχος του ελληνικού χρέους είναι επιτακτική ανάγκη  να μειωθεί, τουλάχιστον  κάτω από το 100% ττου ΑΕΠ, για να καταστεί βιώσιμο. Αν συμβεί αυτό, μπορούμε να ελπίζουμε σε “καλύτερες μέρες”. Αν μένει ως έχει, θα αγκομαχούν και τα δισέγγονά μας να το εξοφήσουν. Θα καταντήσει χειρότερο και από το χρέος  του  ανόητου πολέμου του 1897, που το ξεχρέωναν γενιές γενεών Ελλήνων μέχρι τα τελευταία χρόνια   (1978!) υπό την εποπτεία (πάλι) τρόικας με την είσπραξη των εσόδων από τα μονοπώλια πετρελαίου, αλατιού, σπίρτων, τσιγαρόχαρτου, ναξιακής σμύριδας και τους φόρους κατανάλωσης καπνού, τέλη χαρτοσήμου, και τους δασμούς των τελωνείων του Πειραιά, Λαυρίου, Πάτρας, Κέρκυρας και Βόλου.

Αλλά, κι αν συμβεί αυτό ,να ξεμπερδεύουμε, δηλαδή,  κάποια στιγμή ως κράτος με το χρέος, αλλά να παραμείνει ως έχει η  “μοναδικότητα”, το sui generis της συμπεριφοράς του ΄Ελληνα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό βίο, πάλι θα αναγκαστούμε να ξαναζήσουμε τις “κακές στιγμές” που ζούμε ανέκαθεν ως λαός.  Αν συνεχίσουμε μαζί με τον “ανάδελφο” να …σεμνυνόμαστε  για τη “μαγκιά” να παίρνεις   δάνεια και να μην τα ξοφλάς, να  είσαι σκερβελές και να στρογγυλοκάθεσαι σε καρέκλα που ανήκει στον άξιο, αλλά εσύ τη νέμεσαι γιατί “έχεις μπάρμπα στην Κορώνη”, να μη θες, τελικά,  στην καθημερινότητά σου να σκοτώσεις  τον “Τσίπρα” μέσα σου, πάλι θα μας “πάρει η από κάτω” και τούτη τη φορά, μπορεί και οριστικά.

Ας τελειώνουμε με τους σωτήρες. Ας στείλουμε στη “απόσυρση”  για παλιοσίδερα το πεπαλαιωμένο, το σαράβαλο πια ελληνικό, κομματικό όχημα, που δεν αντέχει, όχι  ανηφόρες να βγάλει, ούτε καν στο ίσιωμα να κυλήσει.  Να αγωνιστούμε, καθένας από το δικό του μετερίζι, να φέρουμε την Ελλάδα πιο κοντά στη μέρα που   το λογικό και το αυτονόητο θα τύχουν σεβασμού και αναγνώρισης. Κι αυτό θα συμβεί μόνο,  αν  αποκτήσει ρίζες βαθιές το κίνημα τω ανένταχτων, των ελεύθερων, των συνειδητοποιημένων πολιτών. Τότε μόνο θα  αναγκαστούν να πάνε στην “πάντα”, όσοι σήμερα κάνουν κουμάντο και μαζί μαντάρα της ζωή μας.

Γι αυτό και μόνο θα είναι σημαντική η 26η Iανουαρίου 2015. Και όχι γιατί ο Αλέξης Τσίπρας δε θα  του φέξει να γίνει πρωθυπουργός  Ελλάδας. Ούτε τώρα ,ούτε ποτέ.

______________________________________________________________________

2.Αρχαιολόγοι εντόπισαν το παλάτι όπου δικάστηκε ο Ιησούς
Αρχαιολόγοι εντόπισαν το παλάτι όπου δικάστηκε ο Ιησούς

Αν ισχύει, αναμένεται να προσελκύσει προσκυνητές από ολόκληρο τον κόσμο: Αρχαιολόγοι δηλώνουν πως ανακάλυψαν τα ερείπια του παλατιού του Ηρώδη όπου ο Πόντιος Πιλάτος δίκασε τον Ιησού Χριστό πριν τη σταύρωσή του.

Σύμφωνα με την Washington Post, τα ερείπια ανακαλύφθηκαν πριν από περίπου δέκα χρόνια από αρχαιολόγους που έκαναν ανασκαφή δίπλα στο μουσείο David στο πλαίσιο εργασιών για την επέκτασή του. Ο αρχαιολόγος  Amit Re’em  δήλωσε στην εφημερίδας ότι μεταξύ των ευρημάτων υπάρχουν οι βάσεις των θεμελίων.
Μετά από χρόνια ερευνών, ιστορικοί και αρχαιολόγοι ισχυρίζονται τώρα ότι είναι σχεδόν σίγουρο πως πρόκειται για το παλάτι του Ηρώδη, που βρισκόταν στη δυτική πλευρά της παλιάς πόλης των Ιεροσολύμων, κοντά στο μουσείο David. Αυτό που δεν έχει αποσαφηνιστεί πλήρως  είναι αν όντως σε αυτό το συγκεκριμένο παλάτι έγινε η δίκη του Ιησού.


Η σύγχυση προκύπτει από τις διαφορετικές ερμηνείες των τεσσάρων ευαγγελίων της Καινής Διαθήκης που περιγράφουν την δίκη του Χριστού. Οι υποστηρικτές της άποψης ότι τα ερείπια ανήκουν στο παλάτι του Ηρώδη αναφέρονται ειδικά στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη που περιγράφει πως η δίκη έλαβε χώρα δίπλα σε μια πύλη και ένα πέτρινο μονοπάτι, που οι αρχαιολόγοι ταυτίζουν με το συγκεκριμένο σημείο.