ΟΥΚΡΑΝΙΑ. ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΟΛΕΜΟ. ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΟΥ “ΤΣΑΡΟΥ”

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει λογοκρισία Τύπου, αλλά λογοκρισία … από τον Τύπο!

 (Μόνιμη ανάρτηση)

&&&&&&

                                       ΣΥΜΜΕΙΚΤΑ

1. Επιστήμη σε στιλ Φουρθιώτη

Αλληλοδιαφήμιση Ραντσένκο και Παναγιώτη Σαββίδη, στον ιστότοπο του SAIS και τα Greek City News. Πρώτο τραπέζι στην πίστα των τελευταίων, η πρωθυπουργική νύφη δίπλα στην αείμνηστη Λιζ Τέιλορ.
Αποκαλύψεις» σοβιετικών αρχείων και αστοιχείωτοι προπαγανδιστές(*)
(εφσυν)
******
 Καλό το κείμενο, αν και ήρθε αργά  για το ιστορικό ατόπημα  Ραντσένκο. Εμείς εδώ είμαστε οι πρώτοι  και οι μόνοι για μέρες,  που δώσαμε την πρέπουσα απάντηση στον ακροδεξιό συνάδελφό μας.  Γράφαμε όσα λέει σήμερα ο Τάσος Κωστόπουλος, αλλά ιστορική  αδεία και αναγκαιότητι ,   όχι δημοσιογραφική . Εξ ου και τα ημαρτημένα που συναντήσαμε στο κείμενό του.
Συγκεκριμένα:
1. Ο Τύπος στην Ελλάδα, έχει που έχει τα χάλια του από χίλιες μεριές, διαπράττει και το έγκλημα  (συνεχίζει καλύτερα)  να μπαίνει στα χωράφια της Ιστορίας.  ΄Ομως, άλλο πράγμα η δημοσιογραφική Ιστορία κι  άλλο η Ιστορική  δημοσιογραφία. Τα έχουμε πει αυτά επανειλημμένα.  Το επιτελείο   εδώ της εφσυν, οι κανοναρχούντες  τα θέματα,    όφειλαν  να αναθέσουν σε έναν ιστορικό να υπογράψει το κείμενο. Ο Κωστόπουλος είναι καλός να ασχοληθεί με δημοσιογραφικά θέματα. Τα ιστορικά ανήκουν στους ιστορικούς.,   Για το λόγο που κι  εγώ δεν μπορώ να υπογράψω ανακοινώσεις της ΝΑSΑ. Και άλλωστε, σεις οι ίδιοι  παραδεχόσαστε  πως η Ιστορία δε  γράφετε σε στιλ Φουρθιώτη.  Ούτε όμως σε στιλ Κωστόπουλου   Οι  συγκεκριμένοι   και τα λοιπά μέλη στο συνάφι,  “σπούδασαν” να πλασάρουν ως είδηση έναν άνθρωπο  που δαγκώνει σκύλο και όχι το αντίθετο. Αλλιώς δεν είναι είδηση.  Η Ιστορία δεν ασχολείται με τέτοιες φαιδρότητες  ούτε χρειάζεται αυτά τα κόλπα.
2. Είναι φαινόμενο ψυχιατρικής έρευνα περισσότερο το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εμπορική δημοσιογραφία που κινείται στα Αριστερά. Τα μέλη της δείχνουν μια απίστευτη  μικρότητα ,μια ανεξήγητη σε λογικό άνθρωπο  χαμέρπεια, που δεν τη συναντάς από τα Δεξιά. Αν δει κανείς τα έντυπα  της Δεξιάς παράταξης,  καθημερινά φιλοξενούν απόψεις δικών τους  ιστορικών  και τους παραχωρούν  ευρύ και συχνό  βήμα,  για να εκφράζου την προπαγάνδα τους. Ρίξετε μια ματιά στον αριστερό λεγόμενο Τύπο. Είναι μανούλες στο να θάβουν  οποιαδήποτε αριστερή άποψη ακόμα και αναμφισβήτητα ,ιστορικά δεδομένα,    αν δεν υπογράφονται  από κοντυλοφόρους της συντεχνίας ή του κομματικού χώρου που στηρίζουν .  Δε χρειάζεται απόδειξη. Ερευνήστε στις σελίδες τους. Από Αριστερά , 15 ολόκληρα χρόνια τώρα, δε θα βρείτε  καμιά αναφορά και αναδημοσίευση κειμένου από το ιστορικό  μας σάιτ.΄  Εναν ιστότοπο με  μεγάλη επισκεψιμότητα.  Τσιμουδιά  οι άθλιο Γκεμπελίσκοι, λες και θα τους φάμε το ψωμί. (Εξαιρούνται του κανόνα  ανεξάρτητοι,  μη δημοσιογραφικοί  ιστότοποι  και κυρίως της λεγόμενης εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς).   Αθλιότητα, μικροψυχία, ευτέλεια του χειρίστου είδους!
3.  Συνεχίζουν, ακόμα και στο ΚΚΕ,  την εξέγερση ενός ολόκληρου  κόσμου της Αριστεράς (μη Δεξιού και όχι μόνο των κομμουνιστών), να την αποκαλούν…ΕΜΦΥΛΙΟ. ΄Οχι επανάσταση.  Ιστορικά αστοιχείωτοι;  Τί  να πει  κανείς;  Υιοθέτησαν τον όρο-ιστορική μπαρούφα ,πέρα από τους λόγους σκοπιμότητας ,  του  Πλαστήρα και τον επέβαλαν δια ροπάλου. Και οι κομμουνιστές!  Το “Αντάρτικο” δεν ήταν εμφύλιος,  ήταν ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ  μιας μεγάλης  μερίδας  καταπιεσμένων,  ενάντια στους καταπιεστές της.   Το  καθεστώς πάλεψαν να αλώσουν οι ξεσηκωμένοι και να στήσουν το δικό τους. Απέτυχαν. Αλλά αυτός δεν είναι λόγος να μη μιλάμε για  επανάσταση. Και η γαλλική και η ρώσικη και όλες οι επαναστάσεις λαών,  “εμφύλιος” είναι . ΄Ομως,  ανξάρτητα από την κατάληξη,  ο  χαρακτήρας  μιας τέτοιας εξέγερσης, είναι επαναστατικός.  Και   ιστορικά   αποκαλείται  και χαρακτηρίζεται ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
4. Ο Ευστάθιος Καλύβας δεν είναι ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ. Δεν το γνωρίζει αυτό ο  Κωστόπουλος;  Και είναι ποινικά κολάσιμη η αποδοχή και η υιοθέτηση  από τον ίδιο ενός τίτλου και μιας ιδιότητας που δεν κατέχει.  Από την άλλη, δείτε η Δεξιά πως ανέδειξε χωρίς μικροψυχίες και κόμπλεξ έναν ανιστόρητο κοντυλοφόρο  από το χώρο    των πολιτικών επιστημών  σε “ιστορικό”. Την ίδια ώρα που η Αριστερά θάβει, ακόμα και τους ιστορικούς , γιατί οι  μισθοδοτούμενες πένες    της,  φοβούνται  μην τους φάνε το ψωμί!
Υ.Γ Υπάρχουν και άλλα ιστορικά ημαρτημένα στο κείμενο του Τάσου Κωστόπουλου  που δεν τα αναφέρουμε ,επειδή δεν είναι…προς θάνατον.

2. α. Ιδιοκτήτες και παράγοντες ομάδων, κυβερνήσεις, οπαδικός Τύπος, συνδεσμίτες στον φαύλο κύκλο βίας

β.Χαλκιδική: Άγριο ξύλο σε αγώνα τοπικής κατηγορίας -Οπαδοί ξυλοκόπησαν προπονητή και παίκτες

***

Κύριος υπεύθυνος και   ένοχος αυτής τας παράνοιας  είναι ΠΡΩΤΑ  ο απλός οπαδός . Αυτός που βλέπει  ένα αγόρι  στο δρόμο και πριν το  όνομά του, το ρωτάει να μάθει τί   ομάδα είναι!  Αυτός ο ανεγκέφαλος,  που τρέχει στα γήπεδα, είτε πλακώνεται, είτε όχι, καμιά σημασία ή στρώνεται στον καναπέ  με ποπ κορν και μπύρες μπροστά    στο χαβιεδο-χαζο-κούτι,  για να χορτάσει σκουπίδι και μπόχα από ιδρωμένη  σωβρακοφανέλα.
  Ο ιδιοκτήτης,  αυτός ,σύμφωνα με  το  νόμο της Αγοράς  λειτουργεί και ελόγου του. Και  όπως κάθε καλός  επιχειρηματίας στον καπιταλισμό, ενδιαφέρεται να επιβάλει με κάθε τρόπο στο καταναλωτικό κοινό   το δικό του προϊόν. Εδώ το δικό του, είναι το οπαδιλίκι, ο φανατισμός ,η τύφλα, ο χουλιγκανισμός. Αλλά,  δε θα υπήρχαν, όμως,  στρατηγοί  χωρίς στρατιώτες. Ούτε ναρκομανείς χωρίς εμπόρους ναρκωτικών.
Οπότε, ας αφήσουν  τα ψόφια τα Γκεμπελοπαίδια , που από τη μια, τάχα,  θρηνείτε για το παλικαράκι που δολοφόνησαν   στη Θεσσαλονίκη κι από την άλλη, η μισή  εφημερίδα σας  είναι…  αθλητικός χουλιγκανισμός.  Η ομάδα των δολοφόνων  εσάς διαβάζει, σεις τη  (δια)τρέφετε με τέτοιο σκουπιδαριό ,  σεις εκτρέφετε δολοφόνους και μπαχαλάκηδες.  Τεράστια  η δική σας  ευθύνη. Λες και δε σας ξέρουμε στην “Ιερουσαλήμ”.
Βουλώστε το, λοιπόν! Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί έμποροι ουσιών. “Ηρωίνη” πουλάτε και ελόγου σας. Απλώς σεις τη νοθεύετε με … αλεύρι,   για να  φεύγει πιο γρήγορα και να  αφήνει  περισσότερα κέρδη.

3. «Το ότι πέτυχε η ελληνική επανάσταση, ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη»

“Ιστορικός από τους κορυφαίους, Βρετανός και πολιτογραφημένος τιμητικά Ελληνας, ο Μαρκ Μαζάουερ φέρνει φρέσκο αέρα στην ιστοριογραφία του Εικοσιένα. Η ελληνική επανάσταση, όπως την προσεγγίζει στο ομότιτλο έργο του (εκδ. Αλεξάνδρεια), χάραξε μια πορεία προς τη νεωτερικότητα, για μια Ελλάδα που ακόμη δεν είχε σαφή σύνορα σε μια Ευρώπη που δεν είχε ακόμη αυτοπροσδιοριστεί. Το βιβλίο του ανοίγει το 1814 και κλείνει όχι το 1828 ή το 1832 αλλά το 1906, με τον θάνατο του τελευταίου Ελληνα αγωνιστή του πολέμου, επιζώντα μιας γενιάς που είχε πια χαθεί”.
***
Κυρία Μικέλα μας, έλεος!  Ισχύει και για σας ό,τι και για τον Κωστόπουλο παραπάνω. Μην φυτρώνετε εκεί που δε σας σπέρνουν. Αρκεστείτε  στο φύτεμα αγριάδας  και ποτίστε τη με  αίμα- σπέρμα- ψέμα, που είναι  και η ειδικότητα  του φυράματος.  Αφήστε την Ιστορία.
Και ο Μαρκ Μαζάουερ  δεν  είναι κορυφαίος ,αλλά ένας από τους πολλούς  αντιμαρξιστές  (το παίζει, βέβαια και τούτος …ουδετεριστής ) και  ερμηνεύει την Ιστορία με καπιταλιστικά εργαλεία.
Και η ελληνική επανάσταση  δεν ήταν  καθόλου  έκπληξη που τελείωσε  με επιτυχία. Αυτή είναι η ηρωική, η εθνικιστική  εκδοχή του Πλεύρη και του Γεωργιάδη .Και του …Νεο-΄Ελληνος  Μαζάουερ, φυσικά.  Απλώς,   ο “Μεγάλος  ασθενής”  εκείνο τον καιρό,  έπνεε  τα λοίσθια. Και η ρώσικη αρκούδα σε  “λυκοφιλία” με τη  αγγλική ύαινα  και τη γαλλική τίγρη,   καιροφυλακτούσαν να αρπάξουν κομμάτια.  Και έδωσαν τη λύση  που  τα δικά τους συμφέροντα επέβαλαν.
Γράφαμε  λίγες  ημέρες πριν για τον…κορυφαίο,  ,κατά  την κυρία Μικέλα , Μαρκ Μαζάουερ:

ΜΑΡΚ ΜΑΖΑΟΥΕΡ, “ΕΛΛΗΝΑΣ” ΓΙΝΕΣΑΙ, ΔΕ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ. ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΠΙΣΗΣ

΄Ελληνας ,ως…φιλέλληνας και  ο συστημικός ιστορικός Μαρκ Μαζάουερ.

 

 

Ορκίστηκε Ελληνας πολίτης ο ιστορικός Μαρκ Μαζάουερ

Μαρκ Μαζάουερ και Μάκης Βορίδης

Τελετή ορκωμοσίας ελληνικής ιθαγένειας του ιστορικού Μαρκ Μαζάουερ παρουσία του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη, Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022.

ΑΘΗΝΑ. Ο διεθνώς καταξιωμένος ιστορικός και συγγραφέας Μαρκ Μαζάουερ, έλαβε την ελληνική ιθαγένεια «για την εξαιρετική προσφορά του στην πατρίδα μας».

Ως ειδικός στη μελέτη και ανάδειξη της ιστορίας του ελληνικού Έθνους, ο Μαζάουερ έχει γράψει και επιμεληθεί πολλά βιβλία με θέμα την ελληνική και βαλκανική ιστορία.

Τέλος, συμμετείχε στην Επιτροπή «Ελλάδα 2021» η οποία συντόνισε τις εκδηλώσεις εορτασμού της επετείου των 200 χρόνων από την Εθνική Παλιγγενεσία.

Τον Μ. Μαζάουερ όρκισε Έλληνα πολίτη ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, παρουσία του γενικού γραμματέα Ιθαγένειας Αθανάσιου Μπαλέρμπα.
“Εθνικος Κήρυξ”

H μαγική λέξη ,κυρίως στη show business κι όχι μόνο σήμερα, είναι…    PROMOTION! Χωρίς  αυτή, άνευ προβολής και διαφήμισης, ας είσαι και  ο Στέλιος Καζαντζίδης  να τραγουδάς στις σκαλωσιές  στην οικοδομή της Νέας Ιωνίας, αλλά να μη  σε έχει  ακούσει κανένας περαστικός  της  Μίνως  Μάτσας και υιός. Κι   ας  σε βλέπουν οι κυρίες στο φούρνο να πουλάς φρατζόλες και να αναστενάζουν που ο    Μπραντ Πιτ αφίχθη αυτοπροσώπως στη γειτονιά τους,  ινκόγκνιτο. Δε θα σε μάθει ποτέ κανείς, πλην της μάνα σου  που θα κρυφοθαυμάζει για τέτοιο παιδί που έβγαλε.  ΄Αντε και δέκα  φίλοι   και γνωστοί    που πρόκειται  κάνεις  στο σύντομο  πέρασμά σου σε τούτη της  ζωή .Και θα φύγεις  κι εσύ, όπως χιλιάδες άλλοι, ίδιοι σαν και σένα,  άγνωστοι και ταπεινοί.

Στο χώρο της Τέχνης (με ή χωρίς εισαγωγικά) λένε  πως το  πραγματικό σου ταλέντο είναι να ξέρεις να διαλέγεις… Μάνατζερ. Στη  μουσική για παράδειγμα στη θέση του  Έλβις Πρίσλεϊ, του  Βασιλιά του Ροκ εντ Ρολ και των Μπητλς, το συγκρότημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, θα  κατείχαν κάποιο άλλοι, ίδιοι, ίσως και καλύτεροι. Τουλάχιστον για τους Μπητλς  είναι σίγουρο, θα έμεναν το καλύτερο συγκρότημα σχολιαρόπαιδων στο Λίβερπουλ, αν δεν έπεφταν πάνω στο Μάνατζερ που στα πρώτα τους βήματα τους έφερε  στην Αμερική.  Τα 15χρονα κοριτσόπουλα έχουν πάντα τη ροζ ανάγκη ,έτσι όπως έφτιαξαν  οι παντός είδους  έμποροι  τη ζωή,  έναν “Τζον Λένον” κι ας μην είναι ο Τζον Λένον.       

Κι αν όλο αυτό το σύστημα  προβολής και καθιέρωσης είναι κατανοητό μέσα σε μια καπιταλιστική αγορά ,που έχει την “Τέχνη” ως βασικό  προϊόν εκμετάλλευσης και κερδοφόρων  μπίζνες,  το τραγικό και επικίνδυνο είναι πως η αρρώστια τούτη  έχει εξαπλωθεί  τώρα πια   και στους λοιπούς   χώρους. Από τη βιομηχανία και την αγορά ,ως   τους  ευαίσθητες περιοχές  της επιστήμης  και της πολιτικής.

Είδατε,  ως  παράδειγμα,  για να μείνουμε στην Ελλάδα πώς παρουσιάζουν ως βεντέτες τον καιρό  οι Καλλιάνοι  ;  Ούτε  οι καλύτεροι θεατρίνοι.  Δίνουν παράσταση , όπως ακριβώς ένας   Καραγκιοζοπαίχτης με τις φιγούρες του. Και το σενάριο  …δυνατό επίσης. Τρομακτικό, αποτρόπαιο,  με επελάσεις και προσβολές ακραίων καιρικών  φαινομένων, όπως ο χιονιάς το… χειμώνα και ο  καύσωνας το… καλοκαίρι. Τόσο ακραία!   Πώς λέτε έγινε βουλευτής του Μητσοτάκη ο  Γιάννης Καλλιάνος;  Με  την  …κουστουμιά του σακάτη και τους θεατρινισμούς του   στο γυαλί.

Τα τερτίπια των Γκέμπελς και  τούτοι. ΄Εμαθαν πολύ καλά το μυστικό.  Εκείνο που πουλάει “δεν είναι να δαγκώσει σκύλος άνθρωπο, αλλά άνθρωπος σκύλο”. ΄Οπως  το να λες το καταχείμωνο     πως  θα έπρεπε  ΚΑΝΟΝΙΚΑ    να …σκάει ο τζίτζικας και να μη  ρίχνει  χιόνι στην Πεντέλη!  Κι αυτό , γιατί   γνωρίζουν    σε ποιο και  πόσο ηλίθιο ακροατήριο απευθύνονται. Οπότε …τους δίνουν και καταλαβαίνουν. Τους μπουκώνουν με σανό και άχυρο σαν τα ζωντανά στο παχνί τους. ΄Αξια η τροφή τους.

Οι συγγραφείς ακόμα χειρότεροι.  Βρήκες εκδότη δικτυωμένο και παραλή;  Σε κάνει πρώτο  όνομα στη…διανόηση.  Θα ξεπεράσεις  και τον Καζαντζάκη στα μπεστ σέλερ σου. Και μια που σήμερα δεν υπάρχουν πια Καζαντζάκηδες και Καραγάτσηδες, τους  κατασκευάζουν στα λογής χαλκεία. Παίρνει υπό μάλης ο εκδότης το μόλις εκδοθέν αριστούργημά σου,   χώνει  στις μέσα σελίδες  δυο κατοστάρικα  και  το  δίνει του κοντυλοφόρου στη  φυλλάδα ή το  χαζοκούτι,  που ελόγου του  ξηλώνει και ράβει,  να σου γράψει  μια αντικειμενική κριτική του νέου  ΄Ελληνα …Σαμαράκη.  Και εκείνος τη  γράφει ή την απαγγέλλει. “Εν τη παλάμη και ούτω. βοήσομεν”. Πώς το έλεγε η ατάκα του παλιού ελληνικού  κινηματογράφου ; 100 χιλιάδαι  δίσκοι!

Στην επιστήμη της Ιστορίας, ισχύουν όσα  παραπάνω καταλογίσαμε στους άλλους. ΄Ενα πτυχίο ή ένα διδακτορικό στην Ιστορία σε κάνει “Ιστορικό”. ΄Οπως έναν ΄Αδωνη Γεωργιάδημα ,  ας πούμε . Είναι   ιστορικός στα τυπικά διπλώματα-προσόντα. ΄Ομως, ..ανιστόρητος στην ουσία! ΄Ιδια και όμοια και  ο πολύς   Μαρκ Μαζάουερ.  Είναι η  …Μαντόνα στο δικό μας χώρο,   με δέκα  μάνατζερ  από πίσω και ένα  πολύχρονο, τεράστιο promotion. 

Το χειρότερο για μας τους ΄Ελληνες είναι πως ασχολείται με τη δική μας Ιστορία. Και αυτό, θα μας έκανε  υπερήφανους κι εμάς τους άλλους,  όπως τώρα τον Κυριάκο Μητσοτάκη και το Βορίδη που τον  πολιτογράφησαν  ΄Ελληνα, ως…φιλέλληνα, ΄Ομως, όχι μόνο δε μας κάνει υπερήφανους, αλλά  κρίνουμε πως ο άνθρωπος  δεν είναι τίποτα περισσότερο από άλλον ένα  νεκροθάφτη της Ιστορίας , άξιος εκπρόσωπος της   ελληνικής, συστημικής κι  εθνικιστικής Ιστορίας. Και   τέτοιους  έχουμε κι εδώ μπόλικους.

Και όχι μόνο η χώρα μας. Από πολλά  ξένα πανεπιστήμια με έδρα Ιστορίας,  οι Τούρκοι, οι Βούλγαροι, οι Ρουμάνοι έχουν  άλλους “Μαζάουερ”  που πίνουν νερό στα  αντίστοιχα εθνικιστικά κατορθώματα  αυτών των λαών.  ΄Ο,τι λέμε για τους Γκεμπελίσκους , ισχύει και για  αυτού του είδους, τους εθνικιστές κοντυλοφόρους.΄Ολα τα γουρούνια  έχουν ίδια μούρη.  Μαύρα, άσπρα,  κίτρινα.

Οπότε, ποσώς μας ενδιαφέρει αν ο κύριος Μαζάουερ  έγινε ΄Ελληνας. ΄Ολοι μπορούν να γίνουν. Δεν είναι και τίποτα ξεχωριστό να είσαι ΄Ελληνας, αν στερείσαι την ιδιότητα που δίνει ο Ισοκράτης στην έννοια τούτη.  Κι εγώ που γεννήθηκα  στη χώρα, δεν αισθάνομαι  περισσότερο υπερήφανος,  απ΄όσο,  αν  γεννιόμουν  στη Τουρκία.

 Γι΄αυτό ,  λέμε, συμπατριώτη μας   πια κι επισήμως , πως με  τα όσια  και ιερά της Ιστορίας  δεν παίζει κανείς. Ειδικά, όσοι έχουμε την τύχη να είμαστε  ακαδημαϊκά Ιστορικοί.  Αλλά, δε φτάνει αυτό. ΄Εχουμε,  και χρέος να υπηρετούμε την επιστήμη του Θουκυδίδη με τα  χαρακτηριστικά  που θέλει η ίδια.  Και η Ιστορία, αν μισεί κάποιους και σιχαίνεται,  είναι    τύποι  σαν το συνάδελφό μας ΄Αδωνη Γεωργιάδη  και τους   ιστορίζοντες  ακροδεξιούς  υπουργούς σαν το  Βορίδη που σε…αναγόρευσε σε ΄Ελληνα . ΄Η  τον Πλεύρη που συμφωνεί μαζί σου κατά πάντα.

Και μια απαραίτητη διευκρίνιση για τους κακόπιστους και τους πονηρούς. Κάποιες κορόνες…δημοκρατικές ,ακόμα και αντιφασιστικές  στα  βιβλία του εμάς δε μας πείθουν για το ιστορικό του ήθος. Είναι προπέτασμα καπνού ενός συστημικού πανεπιστημιακού  που ψαρεύει σε θολά νερά.

Μετά από όσα είπαμε, θα περιμένουμε  τις απαντήσεις σας στα εξής ερωτήματα:

  1. Ως… δημοκρατικά εσείς ευαίσθητος πολίτης, τώρα και ΄Ελληνας,   θα  γράψετε σφοδρή, ιστορική κριτική για  ένα φιλοΝαζί   Βορίδη, τον υπουργό  που σας “όρκισε ΄Ελληνα” και μάλιστα  με σκληρές αντισημιτικές απόψεις;  Ωσαύτως, για ένα  ίδιο   υπουργό της  κυβέρνησης,  τον επίσης φιλοΝαζί    Πλεύρη;  Θα στείλετε  επίσης  στο  πυρ το εξώτερο της Ιστορίας  έναν  Γεωργιάδη  που δε σεβάστηκε ούτε τη επιστήμη μας, ούτε την ιδιότητα του πολιτικού  και έκανε   μαύρες μπίζνες με την εταιρία Novartis, αποκομίζοντες εκατομμύρια ευρώ μίζες;
  2. Στο τζέρτζελο του γιορτασμού των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση που  συμμετείχατε ως  μέλος της επιτροπής,  πήγατε αμισθί;  3 φορές ζητήσαμε πληροφορίες για το συγκεκριμένο θέμα από   τους παρατρεχάμενους  της εφοπλιστίνας  Γιάννας  Αγγελοπούλου,  αλλά απέφυγαν να απαντήσουν. Ουδείς γνώριζε.  Εσείς;
  3.  Πώς δεχτήκατε να συνυπάρχετε στην παραπάνω επιτροπή με ένα φανατικό   αντικομμουνιστή και ψευδολόγο   που υποδύεται και τον ιστορικό  χωρίς να είναι; Τον περιβόητο   Ευστάθιο Καλύβα εννοούμε,  αν  δεν καταλάβατε.

Eμείς εδώ ,πάντως,, λέμε  “κύλησε ο τέντζερης  και βρήκε το καπάκι”. Την ξέρετε τούτη την περίφημη λαϊκή φράση;

Γράφαμε 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ “ΕΛΛΑΔΑ 2021” . ΤΟ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΝΤΕΛΙΡΙΟ- ΤΖΕΡΤΖΕΛΟ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ

.Οι Μαρκ Μαζάουερ και Στάθης Καλύβας στην επιτροπή «Ελλάδα 2021» για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης

Στάθης Καλύβας. Ο  κύριος …Δεξαμενή σκέψης της  Νέας  Δημοκρατίας και μέλος του επιστημονικού συμβουλίου του Ινστιτούτου Δημοκρατίας “Κωνσταντίνος Καραμανλής”,  Το..πράγμα μιλάει από μόνο του.

Από κοντά  φυσικά  και ο έτερος  Καππαδόκης Μαρκ Μαζάουερ, καρασυστημικός ιστορικός και  αρθρογράφος των  Financial Times, της  εφημερίδας που ομνύει στην οικονομία της Αγοράς. Μάλιστα στο Μαζάουερ, έχουν δώσει   βραβεία  (αντιλαμβάνεστε  ποιοι και γατί) περισσότερα κι από τα βιβλία του  για την…εξαίρετη δουλειά  στη στήριξη του συστήματος που τον ανέδειξε και τον τιμά. 

Επομένως, ποιον, λέτε, θα επέλεγαν από τη…δεξαμενή προόδου, ελεύθερης σκέψης και ανεξαρτησίας ,που δεν είναι άλλα από το  πάλαι ποτέ φασιστικό κόμμα  της ΕΡΕ του  Κωνσταντίνου Καραμανλή  και το ακροδεξιό  σήμερα της Ν.Δ με αντιπροέδρους  στην κυβέρνηση έναν “χωρίς στολή Ναζί” και ένα διεφθαρμένο   πρώην δικαστικό; Εξαίρετη και σημειολογική η επιλογή  των συγκεκριμένων    στρατευμένων ιστορικών.

Αμφότεροι, ως  άνθρωποι που στηρίζουν το Σύστημα, τις Δημοκρατίες της μειοψηφίας, έχουν φυσικά κομματική ταυτότητα και όχι μόνο  την ιδεοληπτική της  φιλελεύθερης παράταξης. Είναι οπαδοί. Το καυχώνται μάλιστα και  και το επικαλούνται  στα βιογραφικά τους.

Αυτό το  εξαρτημένο με χίλιους τρόπους  δίδυμο, οι “κοντυλοφόροι”  του ιστορικού ψεύδους θα είναι στην επιτροπή «Ελλάδα 2021» για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης! Και τι θα πουν; Μα, τα γνωστά που “εξ απαλών ονύχων” διδάσκονται οι ΄Ελληνες. Τα ψεύδη της εθνικιστικής Ιστορίας.

-Δε θα πουν πως την Πόλη την παράδωσε στο Μωάμεθ το παπαδαριό της εποχής και πως για σχεδόν τετρακόσια χρόνια το  ιερατείο ήταν  “κώλος και βρακί” με την Πύλη. Είχαν όλα τα προνόμια και ήταν  εκείνοι  που πολέμησαν με λύσσα την ελληνική εξέγερση ( Δες , Ανωνύμου του ΄Ελληνος,  ” Ελληνική Νομαρχία”).

-Μήπως θα πουν πως η ελληνική επανάσταση ήταν στην ουσία μια  ρώσικη υποκίνηση, για τη λύση  του λεγόμενου Ανατολικού ζητήματος;

-Θα αναφέρουν πως μια πλειάδα “ηρώων” της Επανάστασης   δεν ήταν παρά γιαλαντζί αγωνιστές, πλιατσικολόγοι και διεφθαρμένοι ως το κόκαλο;

-Θα παραδεχτούν πως ο “γέρος του Μωριά” δεν ήταν κανένας απόγονος του… Περικλή, αλλά όπως ακριβώς τον αποκαλούσαν    οι Προεστοί,  παλιόβλαχος στο αίμα και τη λαλιά;

Θα πουν μήπως πως ο Ιωάννης Καποδίστριας, ήταν  ο υπουργός Εξωτερικών των Ρώσων, που τον έκαναν κυβερνήτη για να έχουν τον αχυράνθρωπό τους στην ευαίσθητη  αυτή περιοχή; Πως δεν ήταν  παρά ένας τύραννος, που τον εκτέλεσαν οι Μαυρομιχαλαίοι όχι για προσωπικούς λόγους, όπως θέλουν να λένε οι  στρατευμένες πένες, αλλά, επειδή ακριβώς ήταν ένας Ρώσος δικτάτορας, που κυνηγούσε αμείλικτα όποιον αγωνιστή  της επανάστασης δεν “έκλινε γόνυ” στον Τσάρο;

΄Οχι, δεν πρόκειται  να πουν  καμιά ιστορική αλήθεια. Δεν είναι πραγματικοί  ιστορικοί, παρά μόνο στα “τυπικά προσόντα”. Κατά τα άλλα,  πληρώνονται για όσα πρέπει να πουν .

Είναι  ακόμα πιο αισχροί και από τους δημοσιογράφους.  Οι καθεστωτικοί ιστορικοί με τα εθνικιστικά ψεύδη και την υστεροβουλία τους  είναι οι κυρίως υπεύθυνοι του   σοβινισμού, του ψευτοπατριωτισμού , του ρατσισμού των μαζών.  Τέτοιοι “ιστορικοί” διεξάγουν τους πολέμους  με τα…ιδεώδη που  διδάσκουν  να μάχονται  οι στρατιώτες.

Αλλά σε μια τέτοια κοινωνία ,η οποία στηρίζεται στο αφύσικο , το ψεύδος, την απάτη και ζει με αυτά, γιατί οι ιστορικοί και οι δημοσιογράφοι της  να είναι καλύτεροι; Με τέτοιες “πένες” ηδύνεται ο όχλος. “΄Αρτον θεάματα” και εθνικιστική τύφλα.  Σ΄ όλη την υφήλι

4. Τι μας χωρίζει με την Τασία Χριστοδουλοπούλου.

Σοφία Γιαννακά

ΣΟΦΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑ

Τασία Χριστοδουλοπούλου, Αλέξης Τσίπρας

“Η πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Τασία Χριστοδουλοπούλου, αποκάλυψε πρόσφατα ένα κρυφό σχέδιο για τη «δεύτερη φορά Αριστερά» και έφριξε το πανελλήνιο.

Σε διαδικτυακό διάλογο με συντρόφους της, η κ. Χ (για συντομία) εξήγησε ότι για να ριζώσει μια επόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να προετοιμαστεί ώστε να εγκαταστήσει δικούς της ανθρώπους στη Δικαιοσύνη και στο κράτος. Οι θεσμοί του κράτους, είπε, πρέπει να στελεχωθούν μόνο με πρόσωπα που είναι πιστά στο κόμμα. «Δηλαδή εγώ έχω κάτσει και έχω σκεφτεί τι έκανε το ΠΑΣΟΚ για να κυριαρχήσει το 1981 και γιατί τότε η Ν.Δ μιλούσε για πρασινοφρουρούς. Είχανε ρίξει όλο το κόμμα μέσα σε όλους τους θεσμούς και προσπαθούσαν πραγματικά να τους ανατρέψουνε μέσα στο ίδιο τους το σπίτι. Αυτό είναι νομίζω το μάθημα» είπε  η Τασία Χ.”

***

΄Αβυσσος σας χωρίζει ,κυρία  Σοφία μου. ΄Ιδια όπως  εκείνη στην ευαγγελική παραβολή του φτωχού Λαζάρου και του πλούσιου. Και είναι  αυτή  η γκεμπελική τύφλα που  σας αφήνει , μεν,  να δείτε το κράτος των Πρασινοφρουρών , αλλά σας ρίχνει  απόλυτο σκότος  στην άλλη πλευρά. Εκείνη  που μέχρι το 1981 ,   το Δεξιό Κράτος της  γαλάζιας  ακρίδας που ΄ίδρυσε ο αλήστου μνήμης εθνάρχης μας, ως ΕΡΕ και Ν.Δ  ,  όχι μόνο  αποψίλωσε  όλες αυτές τις δεκαετίες, το ούτως ή άλλως άγονο χωράφι στην ελληνική γη, αλλά  το κληρονόμησε σε μας τους νεότερους ΄Ελληνες ,  για να καλλιεργούμε μόνο …ρίγανη. Τίποτα άλλο δε φύτρωνε, έτσι όπως το είχαν ρημάξει.

΄Αξιος ο  μισθός που  χορηγεί και σε σας   το αφεντικό σας ο  Χρ. Ράπτης,  Εν τη παλάμη ,  καλό Γκεμπελούδι κι εσύ , και ούτω βοήσετε εκεί στην  φυλλάδα . Φάλτσα  ακροδεξιώς  και πορνογραφικώς., βεβαίως βεβαίως. Σε καλή  μεριά!

5. ΣΥΡΙΖΑ: Κύμα οργής κατά Πολάκη -Πάνω από 500 στελέχη τον καταγγέλλουν για μπούλινγκ στον Νίκο Φίλη

iefimerida.gr

Ο Νίκος Φίλης και ο Παύλος Πολάκης στη Βουλή

***

Και γιατί αυτή η πρεμούρα της φυλλάδας  που την έχει πιάσει εδώ και καιρό  για το Φίλη και για το… καλό του ΣΥΡΙΖΑ που δεν το εξυπηρετεί ο Πολάκης; Από πίτα που δεν τρως,  όχι μόνο δε σε νοιάζει κι αν καεί, αλλά σε  ευχαριστεί κιόλας αν  γίνει κάρβουνο..

Μήπως, μήπως, λέμε,  ακούνε Πολάκη  εκεί στη Δεξιά τα “Τουρκάκια”  του Μελά  και τρέμουνε. όταν λένε   Κολοκοτρώνα, Κολοκοτρώνα;  Λέμε, μήπως;

 

6. Κούγιας: Η Αλβανία δεν εκδίδει στην Ελλάδα υπόπτους -Δεν θα έρθει ποτέ να δικαστεί ο 20χρονος<

Αλέξης Κούγιας

***

Φίλος και καλός δικηγόρος,  μας πληροφορεί πως όλα αυτά που λέει ο Κούγιας είναι φανφάρες . Ως συνήθως,  πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Αργά ή γρήγορα, αν  ο ύποπτος έχει συμμετοχή στο έγκλημα, θα εκδοθεί στη χώρα. Πώς και πώς η Αλβανία περιμένει να δει Ευρώπη. Δεν την παίρνει  πια να κάνει τέτοια. Οψόμεθα, πάντως.

Πέρα από αυτό, επαναλαμβάνουμε  πως κάποιοι ποδοσφαιρομπίζνεσμαν   σαν τον Κούγια, έχουν τεράστια ευθύνη και σε αυτό  το έγκλημα. Και μεταξύ μας, θα ήταν ωφελιμότερο ακόμα και από την έκδοση του ενόχου, να υπήρχε ελληνικό δικαστήριο να καθίσει στο σκαμνί ,όλους αυτούς  τους παράγοντες ως ηθικούς αυτουργούς τέτοιων εγκλημάτων.

7. HΠΑ: Έτοιμος κατά 70% ο ρώσικος στρατός για εισβολή στην Ουκρανία

***
΄Οχι άλλοι νεκροί στην Ουκρανία. 15.000  ως τώρα και μια χώρα κατεστραμμένη ,σε οικονομικά ερείπια.
Ο πόλεμος δε φέρνει λύσεις. Δημιουργεί  και τα σωρεύει για τους νυν και τους επόμενους.
Χίλιοι τρόποι υπάρχουν να βγάλετε από τη μέση το Νέο Χίτλερ.  Ο πόλεμος είναι η τελευταία, η χειρότερη επιλογή.
Σταματήστε τον όσο είναι νωρίς (που δεν είναι). Το επόμενο  στάδιο, μετά τη  εισβολή στην Ουκρανία, αν την τολμήσει πάλι, θα είναι  να  φέρει την Ευρώπη  στα χρόνια λίγο πριν το 1939.
__________________________________________________-

(*) Οσοι νομίζαμε κάποτε ότι τα τηλεπαράθυρα ισοδυναμούσαν με τον πάτο της δημοσιογραφίας και του δημόσιου διαλόγου, δεν είχαμε φανταστεί τι συλλογική αποβλάκωση θα επέφερε τελικά η επινόηση και διάδοση του τουίτερ. Το διαπιστώσαμε ξανά τις τελευταίες μέρες, με την πανηγυρική υποδοχή που τα διαδικτυακά ΜΜΕ επιφύλαξαν στις υποτιθέμενες αποκαλύψεις ενός καταφανώς άσχετου ξένου πανεπιστημιακού, γύρω από τον ελληνικό Εμφύλιο.

Ο επιστήμων

Ας δούμε, κατ’ αρχάς, τα βασικά στοιχεία αυτής της ιστοριογραφικής φαρσοκωμωδίας, ξεκινώντας από τον πρωταγωνιστή της: τον Σεργκέι Ραντσένκο, καθηγητή στο ευρωπαϊκό τμήμα της «Σχολής Προηγμένων Διεθνών Μελετών» (SAIS) του αμερικανικού Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς, στην Μπολόνια της Ιταλίας.

Το SAIS είναι ένα σκληροπυρηνικό θινκ τανκ που ίδρυσε το 1943 ο γνωστός χρηματιστής και διπλωμάτης Πολ Νίτσε, από τους κορυφαίους αρχιτέκτονες του Ψυχρού Πολέμου. Ο Ραντσένκο ανήκει στο «Κέντρο Διεθνών Υποθέσεων Χένρι Κίσινγκερ» της σχολής, με επίτιμο πρόεδρο τον ίδιο τον Χένρι και αποστολή την προετοιμασία στελεχών για τον νέο γύρο αναμετρήσεων της Δύσης με τη Ρωσία και την Κίνα.

Γεννημένος στη Σαχαλίνη της Σιβηρίας επί Σοβιετικής Ενωσης, ο Ραντσένκο πέρασε τα σχολικά του χρόνια στη Ρωσία και στις ΗΠΑ· συνέχισε τις σπουδές του στις ΗΠΑ, το Χονγκ Κονγκ και τελικά το Λονδίνο, όπου πήρε πτυχίο (2001) και διδακτορικό (2005) στις Διεθνείς Σχέσεις. Εργάστηκε κατόπιν στα Πανεπιστήμια της Μογγολίας, του Πίτσμπουργκ, στο λονδρέζικο LSE, στο ιδιωτικό Πανεπιστήμιο Νότιγχαμ-Νινγκμπό στην Κίνα, στο Κάρντιφ της Ουαλίας αλλά και στον ΟΑΣΕ, ως παρατηρητής εκλογών στη Μογγολία, το Τουρκμενιστάν και την Ουγγαρία. Μιλά ρωσικά, αγγλικά, κινεζικά και μογγολικά.

Σύμφωνα με το βιογραφικό του στο SAIS, «έχει γράψει για τις σινοσοβιετικές σχέσεις, τη σοβιετική και κινεζική εξωτερική πολιτική, την ατομική διπλωματία και τις ψυχροπολεμικές κρίσεις. Επιπλέον, έχει δημοσιεύσει έργο για τη Βόρεια Κορέα και τη Μογγολία κι εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για τη διεθνή πολιτική της Ανατολικής και Κεντρικής Ασίας και τις σύγχρονες σινορωσικές σχέσεις, τη ρωσική εξωτερική πολιτική και τις σχέσεις Ρωσίας-ΝΑΤΟ».

Περισσότερο από το επιστημονικό έργο του, έχει πάντως διακριθεί στις διαδικτυακές αναρτήσεις και, κυρίως, στις λακωνικές μάχες του τουίτερ. Ψυχροπολεμικός μέχρι μυελού οστέων, δημοσίευσε άρθρο στην 70ή επέτειο της Χιροσίμα σύμφωνα με το οποίο οι Ιάπωνες θα έπρεπε σε τελική ανάλυση να ευγνωμονούν τις ΗΠΑ για τις ατομικές βόμβες που τους έριξαν, αφού έτσι «δεν χρειάστηκε να υπομείνουν τις απολαύσεις τις σοβιετικής κατοχής» («Did Hiroshima Save Japan From Soviet Occupation?», www.foreignpolicy.com, 5/8/2015). Από τις πρόσφατες αναρτήσεις του έχει επίσης καταστεί οφθαλμοφανής η δομική ασχετοσύνη του όσον αφορά τη σύγχρονη ελληνική ιστορία και μια εντυπωσιακή άγνοια της υφιστάμενης σχετικής βιβλιογραφίας, ελληνικής ή διεθνούς: η μόνη μελέτη που βρήκε λ.χ. να επικαλεστεί για το πολυσυζητημένο ζήτημα της σοβιετικής βοήθειας προς τον ΔΣΕ, ήταν ένα αγγλόγλωσσο άρθρο του Νίκου Μαραντζίδη…

Η ιστοσελίδα του στο SAIS μάς πληροφορεί, πάντως, ότι «τα τρέχοντα ερευνητικά ενδιαφέροντά του περιστρέφονται γύρω από την παγκόσμια ιστορία του Ψυχρού Πολέμου», ενώ εκείνη του Κάρντιφ πως επίκειται η έκδοση του βιβλίου του «Ιστορία του Ψυχρού Πολέμου και των μετέπειτα», με το οποίο «επιδιώκει εσκεμμένα να σαμποτάρει τον χρονολογικό διαχωρισμό μεταξύ Ψυχρού Πολέμου και μεταψυχροπολεμικών χρόνων». Σε απλά ελληνικά, να μας πείσει δηλαδή πως ο Ψυχρός Πόλεμος ουδέποτε έληξε και πως το κομμουνιστικό εγχείρημα δεν υπήρξε παρά μια προσωρινή μεταμφίεση της προαιώνιας κι εσαεί απειλητικής ρωσικής βουλιμίας και πανουργίας.

Στο πλαίσιο αυτής της άκρως προβληματικής επανερμηνείας του πρόσφατου παρελθόντος, που κάθε άλλο παρά περιορίζεται βέβαια στον συγκεκριμένο ερευνητή, εντάσσονται και τα πρόσφατα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα γύρω από τον ελληνικό Εμφύλιο. Ας τα δούμε, λοιπόν, από κοντά.

Οι «αποκαλύψεις»

Ολα ξεκίνησαν στις 23 Ιανουαρίου, με μια ανάρτηση του Ραντσένκο στο περιθώριο μιας φορτισμένης ανταλλαγής μηνυμάτων για την εξελισσόμενη ουκρανική κρίση: «Συναρπαστικό υλικό αποχαρακτηρίζεται στη Μόσχα. Τσεκάρετε αυτή την αναφορά του [σοβιετικού Υπ.Εξ.] Μολότοφ προς τον Στάλιν για τα όπλα που παρείχε η ΕΣΣΔ στους Ελληνες κομμουνιστές (οι οποίοι τότε είχαν αποδυθεί σε εμφύλιο πόλεμο). Ο Μολότοφ λέει πως ήταν σε θέση να παράσχουν κανόνια, αν και όχι του είδους που ζητήθηκε. Λέει, όμως, ότι δεν μπορούν να στείλουν στους Ελληνες παπούτσια και ρούχα γιατί δεν είχαν παπούτσια ή ρούχα ξένης παραγωγής. (Η σημασία τού “ξένης παραγωγής” βρίσκεται στην αποποίηση της ευθύνης.) Εστειλαν επίσης ρευστό σε δολάρια».

Ενας από τους ακολούθους του ενθουσιάζεται: «Θα μ’ ενδιέφερε πολύ το πού σε βγάζει. Η κυρίαρχη άποψη είναι πως ο Στάλιν σεβάστηκε τη συμφωνία “σφαιρών επιρροής” με τον Τσόρτσιλ και δεν βοήθησε τους Ελληνες κομμουνιστές. Εγώ διατηρούσα πάντα τις αμφιβολίες μου». Ο Ραντσένκο συμφωνεί κι επαυξάνει: «Γι’ αυτό ακριβώς το βρίσκω τόσο συναρπαστικό. Χρειάζεται να σκάψω βαθύτερα εδώ, νομίζω όμως ότι θα βρεθεί κάποιο πειστήριο της διάπραξης του εγκλήματος [smoking-gun evidence] που θα υπονομεύσει για τα καλά κάποιους ιστοριογραφικούς ισχυρισμούς».

Αν παραθέσαμε αναλυτικά τον παραπάνω διάλογο, είναι γιατί αποτυπώνει με τον σαφέστερο δυνατό τρόπο τόσο το σκεπτικό τής εν λόγω «αποκάλυψης» (στο τουίτερ, όχι σε κάποια επιστημονική μελέτη) όσο και την πλήρη ασχετοσύνη του πρωταγωνιστή της με το επίμαχο αντικείμενο. Οπως έχει ήδη επισημανθεί, αυτό που ο εκ Σαχαλίνης μογγολολόγος θεωρεί «συναρπαστικό» εύρημα είναι κάτι τόσο γνωστό και τετριμμένο, που δύσκολα διαφεύγει από τον αναγνώστη οποιασδήποτε ιστορίας του ελληνικού Εμφυλίου, ανεξαρτήτως ιδεολογικής απόχρωσης. Τα σχετικά δε ντοκουμέντα του ΚΚΕ έχουν κι αυτά δει το φως εδώ και κάμποσες δεκαετίες.

Το ΚΚΕ ουδέποτε έκρυψε τη βοήθεια που πήρε στον Εμφύλιο από το σοβιετικό μπλοκ, όπως αντίστοιχα οι κυβερνήσεις της Αθήνας δεν ντρέπονταν -το αντίθετο, μάλιστα- για την απείρως μεγαλύτερη υλική βοήθεια που τους έδωσαν η Βρετανία και οι ΗΠΑ. Κι αυτό, γιατί στον Εμφύλιο δεν συγκρούστηκαν «πράκτορες» αλλά συγκροτημένες πολιτικές παρατάξεις, καθεμιά από τις οποίες αντιλαμβανόταν τον εαυτό της ως τμήμα του αντίστοιχου στρατοπέδου μιας παγκόσμιας σύγκρουσης. Αν οι Ελληνες κομμουνιστές είχαν κάποιο πρόβλημα με τη σοβιετική βοήθεια, ήταν πως αυτή αποδείχθηκε στην πράξη υπερβολικά λίγη σε σχέση με τις δικές τους ανάγκες και προσδοκίες. Επειδή έχασαν δε τον πόλεμο, στις οξύτατες εσωτερικές συζητήσεις και συγκρούσεις που ακολούθησαν την ήττα, αυτό το ζήτημα τέθηκε επανειλημμένα επί τάπητος κατά την αναζήτηση των σχετικών ευθυνών.

Ηδη από το 1979-1980, τα ντοκουμέντα του ΚΚΕ που δημοσίευσε στην «Αυγή» ο Φίλιππος Ηλιού αναφέρονταν εκτενώς στο αίτημα (και τα πρακτικά όρια) της ενίσχυσης του ΔΣΕ από την ΕΣΣΔ και τις ομόφρονες Λαϊκές Δημοκρατίες· ο σημερινός αναγνώστης μπορεί να τα διαβάσει στην επιμελημένη σχετική έκδοση («Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος. Η εμπλοκή του ΚΚΕ», Θεμέλιο-ΑΣΚΙ, Αθήνα 2009, σ.47-50, 207-11, 234-5, 239 και 245-7). Το ίδιο ισχύει και για τη συλλογή μεταφρασμένων τεκμηρίων που εξέδωσαν το 1999 οι συντηρητικοί πανεπιστημιακοί Βασίλης Κόντης και Σπυρίδων Σφέτας («Εμφύλιος πόλεμος. Εγγραφα από τα γιουγκοσλαβικά και βουλγαρικά αρχεία», Παρατηρητής, σελ.103-11, 123-7, 179-81, 186, 191 και 193-8). Οσο για τη σχετική συζήτηση στα τότε ηγετικά κλιμάκια του ΚΚΕ, αυτή μετά τη Μεταπολίτευση αποτυπώθηκε δημόσια σε βιβλία, συνεντεύξεις και άρθρα (για χαρακτηριστικά δείγματα, βλ. Σόλων Γρηγοριάδης, «Ο Εμφύλιος», εκδ. Φυτράκης, τ.Α΄, σελ.136-7, και τ.Β΄, σελ.64-7). Ακόμη και το ίδιο το επίμαχο έγγραφο του Μολότοφ (23/9/1947), που τόσο εντυπωσίασε τον Ραντσένκο, έχει δημοσιευθεί στην Ελλάδα ήδη από το 2015, σε ηλεκτρονική έκδοση του ερευνητικού προγράμματος «Θαλής» που επέβλεπε ο Μαραντζίδης!

Η άγνοια του εκ Σαχαλίνης φωστήρα για όλα αυτά είναι, βέβαια, ευεξήγητη. Τι να πει όμως κανείς για τους αστοιχείωτους εγχώριους κομμουνιστοφάγους, που είδαν φως στο τουίτερ και μπήκαν;

Τα ίδια ισχύουν και για τη συνέχεια των «αποκαλύψεων». Κάποιες μάλιστα απ’ αυτές τις τελευταίες κινήθηκαν στα όρια της φαιδρότητας, με μεθόδους που θυμίζουν μάλλον Φουρθιώτη παρά σοβαρό ερευνητή. Οπως το παρακάτω τιτίβισμα (29/1), με τεκμήριο ένα απόσπασμα απροσδιόριστου ρωσόγλωσσου εγγράφου: «Περισσότερα για τον ελληνικό Εμφύλιο. Ο Μάρκος Βαφειάδης περιγράφει τις δυσκολίες στρατολόγησης πολεμιστών για τον κομμουνιστικό στρατό. Λέει (σε μια επιστολή προς τους Σοβιετικούς) πως η στρατολογία το 1947 είχε “καταναγκαστικό χαρακτήρα”. “Οχι πάνω από 10% των νεοσυλλέκτων προσχώρησαν εθελοντικά”».

Στοιχειώδης ρωσομάθεια αρκεί για ν’ αντιληφθεί κανείς ότι το επίμαχο απόσπασμα προέρχεται από την πασίγνωστη «πλατφόρμα» του Μάρκου (15/11/1948), τη γραπτή δηλαδή συνολική αποτύπωση της διαφωνίας του με τις πολεμικές επιλογές του Ζαχαριάδη· κείμενο δημοσιευμένο ήδη από τον Αύγουστο του 1950 στο θεωρητικό όργανο του ΚΚΕ («Νέος Κόσμος») και αναπαραγμένο σε δεκάδες βιβλία και συλλογές ντοκουμέντων για τον Εμφύλιο − ακόμη και στα «Επίσημα Κείμενα» του ΚΚΕ (τ.6ος, Αθήνα 1987, το συγκεκριμένο απόσπασμα στη σελ.486). Συγκλονιστική όντως ανακάλυψη, με 72 όμως ολόκληρα χρόνια καθυστέρηση…

Εξίσου μπαγιάτικο είναι ως είδηση και το πιπεράτο απόσπασμα από την περίληψη συνομιλίας του Μάρκου με κάποιο Σοβιετικό αξιωματούχο, που ο Ραντσένκο ανάρτησε στις 28/1 (διευκρινίζοντας λίγο αργότερα στα ρωσικά, με τη συνήθη σε τέτοιες περιπτώσεις δόση υποκρισίας, ότι «προβληματίστηκε να το αναρτήσει» γιατί αισθάνεται «άβολα» με το περιεχόμενό του).

Σύμφωνα με το έγγραφο, ο Βαφειάδης «περιέγραψε με άκρως ερεθισμένα νεύρα και πολύ ασυνάρτητα τις σχέσεις του με τον Ζαχαριάδη και τις χαρακτήρισε ανώμαλες και αντικομματικές. Δήλωσε πως τους τελευταίους μήνες οι προσωπικές σχέσεις ανάμεσα στον ίδιο και τον Ζαχαριάδη χειροτέρεψαν τόσο, που κατάντησαν αφόρητες. Υποψιάζεται πως o Ζαχαριάδης έχει ιδιαίτερες σχέσεις με τη γυναίκα του».

Ο επιφανής ιστορικός στέκεται στη «ζουμερή πληροφορία», αποσιωπώντας πλήρως τα σχετικά με τη νευρική κατάρρευση του καθαιρεμένου αρχιστράτηγου του ΔΣΕ. Ακόμη κι εδώ, κομίζει όμως γλαύκαν ες Αθήνας: απείρως διαφωτιστικότερη για το ίδιο ζήτημα αποδεικνύεται μια έκθεση του ίδιου του Μάρκου προς τη σοβιετική ηγεσία, αμέσως μετά τη συντριβή του αντάρτικου (20/12/1949), στην οποία καταγγέλλει τόσο την πρώην σύζυγό του όσο και το ζεύγος Ζαχαριάδη ως «πράκτορες του εχθρού» (με αποστολή, μάλιστα, η πρώτη να πλευρίσει τον –κατά τα άλλα, επίσης πράκτορα– γραμματέα του κόμματος στο βουνό). Ντοκουμέντο δημοσιευμένο εδώ και τρία χρόνια στα ελληνικά, από τον Νίκο Παπαδάτο στο βιβλίο του «Ακρως Απόρρητο. Οι σχέσεις ΕΣΣΔ-ΚΚΕ, 1944-1952» και από τον Γιώργο Πετρόπουλο στην «Εφ.Συν.» (16/3/2019).

Το επικοινωνιακό θαύμα

Αυτά, όσον αφορά την αξία των «αποκαλύψεων» που τα αγράμματα ντόπια λαγωνικά έσπευσαν ν’ αναγορεύσουν σε ειδησάρες. Η πραγματική είδηση της όλης υπόθεσης βρίσκεται όμως αλλού: στην αφύσικη ταχύτητα με την οποία οι επίμαχες αναρτήσεις του Ραντσένκο ανακαλύφθηκαν από τα εδώ κυβερνητικά πόρταλ και ΜΜΕ. Οπως και να το κάνουμε, μάλλον δύσκολα θα πιστέψει κανείς πως αυτά τα τελευταία περνούν την ώρα τους παρακολουθώντας το τουίτερ ενός παντελώς άγνωστου στη χώρα μας ξένου διεθνολόγου με επιστημονική ειδίκευση την Απω Ανατολή! Κι όμως, κάτι τέτοιο υποτίθεται πως συνέβη. Ας παρακολουθήσουμε τη διαδοχή των γεγονότων:

Στις 23 Ιανουαρίου, ο Ραντσένκο κάνει την πρώτη ανάρτησή του στο τουίτερ περί ελληνικού Εμφυλίου. Δύο μέρες μετά, πανηγυρίζει ότι τα τιτιβίσματά του «έγιναν πρωτοσέλιδο» στον ιστότοπο του «Πρώτου Θέματος»· το σχετικό άρθρο (24/1) υπογράφει ο Παναγιώτης Σαββίδης, ο ίδιος που απογείωσε κάποτε προεκλογικά τους ναζί με το κατασκευασμένο ρεπορτάζ για τους χρυσαυγίτες που προστάτευαν τις γιαγιάδες στα ΑΤΜ. Σχεδόν ταυτόχρονα, ο Ρώσος καθηγητής διαφημίζει στην επίσημη πανεπιστημιακή ιστοσελίδα του αγγλική μετάφραση του κειμένου του Σαββίδη στα Greek City News – απολίτικο κουτσομπολίστικο σάιτ, η πρώτη σελίδα του οποίου παραμένει εδώ και μέρες αφιερωμένη σε μια συνέντευξη της πρωθυπουργικής νύφης, Μαρίας Σάκκαρη, στο Marie Claire. Θα μπορούσε να θεωρηθεί και σύμπτωση.

Στις 27/1, τη σκυτάλη παραλαμβάνει η «Εστία» του Μανόλη Κοττάκη. Ενώ η μισή Ελλάδα έχει ξεπαγιάσει και η υπόλοιπη παρακολουθεί την πρωτοφανή αδυναμία του κρατικού μηχανισμού να τα βγάλει πέρα με μια κακοκαιρία προαναγγελθείσα από καιρό, η σοβαρή εφημερίδα πλασάρει μ’ ένα πελώριο πρωτοσέλιδο μια ανύπαρκτη είδηση: «ΚΚΕ: Ηθελε να καταλάβει τη Β. Ελλάδα με “δανεικά” όπλα από τους ναζί». Σαν «δανεικά από τους ναζί» παρουσιάζονται, φυσικά, τα γερμανικά λάφυρα του σοβιετικού στρατού που διοχετεύθηκαν στο αντάρτικο (μεταξύ άλλων, για να είναι συμβατά με τα γερμανικά λάφυρα του ΕΛΑΣ που αυτό ήδη διέθετε). Τα δάνεια δημοσιογραφικής δεοντολογίας από τον Γκέμπελς κάνουν, πάντως, μπαμ.

Τo ψάρι δεν άργησε να τσιμπήσει, για τους δικούς του φυσικά λόγους: από το βήμα της Βουλής, ο Κουτσούμπας ειρωνεύεται τον «Παπαρατσένκο» − και τα ανεπίσημα κομματικά πόρταλ πανηγυρίζουν πως ο γραμματέας τους κατάφερε ν’ αποσπάσει τους προβολείς της δημοσιότητας από το δοκιμασμένο δίδυμο Αδώνιδος-Πολάκη (30/1). Ο Ρώσος πληροφορείται τα διατρέξαντα από Ελληνες ομοϊδεάτες και βάζει τις φωνές ότι τον παρεξήγησαν: «Το ενδιαφέρον μου για την ανάρτηση ντοκουμέντων για τις σχέσεις ΚΚΕ-Σοβιετικής Ενωσης είναι ιστορικό». Ως γνωστόν, η καθαρή επιστήμη προάγεται στο τουίτερ.

Τη λύση θα τη δώσει τελικά το δαιμόνιο της Φυλής. Από ένα σημείο και μετά, το αγγλόγλωσσο τουίτερ του Σεργκέι γίνεται κυριολεκτικά αγνώριστο, χάρη στην πανεθνική κινητοποίηση και εισβολή 3.000 ενθουσιωδών ελληνόγλωσσων «ακολούθων». Εθνικόφρονες τα χώνουν στον «Πουτσούμπα», κάποιοι άλλοι κάνουν σεξιστικό πάρτι με τα γκομενικά των ηγετικών κλιμακίων του ΔΣΕ κι ένας άσχετος γλεντά με τα Ραφάλ μας, που πέταξαν την αποφράδα επέτειο πάνω από τα Ιμια για να δώσουν το πρέπον μάθημα στους Μεμέτηδες· όλα αυτά στα ελληνικά, εν μέσω μιας αγγλόγλωσσης συζήτησης των αρχικών χρηστών, όχι απαραίτητα πολύ σοβαρότερης, για τον επερχόμενο Αρμαγεδδώνα στην Ουκρανία.

Στις 30/1 ο Αντώνης Σαμαράς κρεμά στον ηλεκτρονικό τοίχο του Σεργκέι μια δική του ελληνοπρεπή, ελληνόγλωσση ανάρτηση για τα Ιμια· την επομένη τον μιμείται ο Νίκος Δένδιας. Την πολιτική διαφήμιση ακολουθεί, τέλος, η εμπορική, με μπροστάρισσα μια βορειοελλαδική εταιρεία που διαλαλεί πως είναι «απ’ τις πρώτες στον κόσμο στους συσσωρευτές».

Ο Ρώσος καθηγητής καμαρώνει για το πλήθος των απροσδόκητων θαυμαστών· το γλωσσικό φράγμα δεν του επιτρέπει άλλωστε να συλλάβει το νόημα κακόβουλων αναρτήσεων, του τύπου «είσαι ιστορικός της πούτσας». Την 1η Φλεβάρη ξαναδιαφημίζει την αρθρογραφία των Greek City Times, που με τη σειρά τους εξακολουθούν να έχουν τη Σάκκαρη στην πρώτη σελίδα. Το καινούργιο άρθρο είναι ανώνυμο («φιλοξενούμενου συνεργάτη»), στον πάτο όμως έχει ξεχαστεί το όνομα του συντάκτη: Νεφέλη Λυγερού, η γνωστή εθνικόφρων ρεπόρτερ του «Πρώτου Θέματος» με αδυναμία στο κυνήγι των «εθνομηδενιστών».

Ποιος ξέρει; Λέτε, τώρα που ο Καλύβας πήρε προαγωγή σε εθνικό ιστορικό, ν’ άρχισαν οι υποψηφιότητες για την αντικατάστασή του στο πόστο του εξ Εσπερίας οδηγητή της πρωτοβάθμιας αριστεροφαγίας;